quote:"Prima gozer met goede plannen" ? Dan vraag ik me af waar je je haat tegen moslimextremisten vandaan haalt, als je zelf extremisten steunt.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zelf vind ik van niet. Hoewel hij contacten had met NNP vind ik hem niet echt extreem. Als NNP al extreem is.
Vandaag even het stukje over hem gelezen in de Panorama, en dat bevestigd wat ik al over hem dacht. Prima gozer, met goede plannen.
Hij wil daadwerkelijk problemen aanpakken.
Wat vinden jullie?
quote:Ik vind hem niet extremistisch.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:04 schreef gelly het volgende:[..]
"Prima gozer met goede plannen" ? Dan vraag ik me af waar je je haat tegen moslimextremisten vandaan haalt, als je zelf extremisten steunt.
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 19:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Ik vind hem niet extremistisch.
quote:http://www.xs4all.nl/~afa/alert/3_6/smit.html
Leefbaar Rotterdam raadslid Michiel Smit: 'Er is een ding erger dan een Neger, een blanke Neger!'
Maar dat zal wel weer te subjectief en te links zijn. Het zijn echter wel feiten.
quote:"Fopnegers" heten ze. Ik vind dat Michiel Smit best wel wat punten heeft. Aantal van zijn punten zijn ook terug te vinden in de stadsregels van de gemeente Gouda.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:06 schreef gelly het volgende:[..]
[..]http://www.xs4all.nl/~afa/alert/3_6/smit.html
Maar dat zal wel weer te subjectief en te links zijn. Het zijn echter wel feiten.
quote:Op basis van het vetgedrukte stukje zou ik zeggen extreem-rechts. Zondermeer. Ik heb ook iets gehoord over het zoeken van contact met Vlaams Blok. Pleit niet voor zijn onschuld. Het schijnt ook dat zijn fractie (Leefbaar Rotterdam) niet wil dat hij nog contact met de media zoekt om zijn wilde ideeën te uiten.
Ook op een ander forum dat erg populair is bij extreemrechtse internetters, POLINCO (1), is Michiel Smit actief onder het al eerder genoemde pseudoniem "wooninrotterdam". Ook hier is zijn bijdrage opmerkelijk. POLINCO is duidelijk minder radicaal dan Stormfront, maar daarom niet minder omstreden. Met de regelmaat van de klok worden er zeer racistische, gewelddadige en extremistische berichten gepost. Is Smit op Stormfront nog een passieve deelnemer, bij POLINCO ziet hij voor zichzelf een actiever rol. Zo wil hij de beheerster van het forum structureel geld geven. Daarnaast biedt hij aan om een bijdrage te leveren aan het persbeleid van POLINCO: "Schrijf zelf regelmatig persberichten en wil graag meedenken en doen." Maar behalve de organisatorische bijdrage van Smit, laat hij zich op dit forum ook inhoudelijk kennen. Wanneer een van de meest radicale nazi's bijvoorbeeld een epistel post, waarin die pleit voor een blanke Nederlandse samenleving, zegt Smit hier volledig mee in te stemmen. Volgens Smit is daarbij zelfs dwang te rechtvaardigen, wanneer praten niet helpt.
Je had overigens in je openingspost wel even mogen vertellen wie en wat Michiel Smit is. Ik weet het toevallig wel, maar ik neem aan dat de gemiddelde poster hier nog nooit van de man gehoord heeft.
quote:Maar je kunt er in Gouda geen boete voor krijgen als je het niet doet, dan vind ik het toch van een andere orde dan mensen te verplichten om overal Nederlands te spreken.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Onder andere: Praat Nederlands, dan verstaan we elkaar tenminste.
Nog een 'aardig' artikeltje over deze Michiel Smit uit het Rotterdams Dagblad hier
Ik weet niet hoor, ik kan toch weinig sympathie opbrengen voor mensen die actief meeposten op Stormfront en andere dubieuze sites.
-edit- Smit heeft inmiddels al bij zoveel partijen gezeten (Leefbaar Rotterdam, LPF, Conservatieven.nl, Nieuw Rechts) dat dat niet allemaal in de topictitel past...
Partij "Leefbaar Rotterdam" daarom uit de titel verwijderd.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 05-08-2003 10:06]
quote:Zou je anders even (LR) achter de naam Michiel Smit kunnen zetten. Hij is overigens vrij bekend, want hij is het gemeenteraadslid wat het vaakst in het nieuws komt.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:18 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Op basis van het vetgedrukte stukje zou ik zeggen extreem-rechts. Zondermeer. Ik heb ook iets gehoord over het zoeken van contact met Vlaams Blok. Pleit niet voor zijn onschuld. Het schijnt ook dat zijn fractie (Leefbaar Rotterdam) niet wil dat hij nog contact met de media zoekt om zijn wilde ideeën te uiten.
Je had overigens in je openingspost wel even mogen vertellen wie en wat Michiel Smit is. Ik weet het toevallig wel, maar ik neem aan dat de gemiddelde poster hier nog nooit van de man gehoord heeft.
Net even die link van Gelly bekeken, en zijn acties die in de eerste alinea werden beschreven lijkt me niets mis mee.
* Hij pleitte voor uitzetting van een groepje Somaliërs die een zwangere vrouw mishandelen: Ben ik het helemaal mee eens. Als je met een groep een zwangere vrouw mishandeld dan hoor je hier niet thuis imo.
* Hij schreef een brief aan Sparta voor het royement van een aantal voetballertjes nadat ze een meisje hadden aangerand in een zwembad: Goede actie. Die jochies waren trots op hun daad. Door ze weg te sturen laat Sparta merken dit niet te toleren. Ook is hun mogelijke voetbalcarriere naar de knoppen. Best goede straf dus.
* Hij pleit er voor om meertalige folders af te schaffen: Wederom een prima idee. Doordat de folders in meer talen worden uitgegeven hoeven nieuwkomers geen Nederlands te leren. Alles wordt immers ook in andere talen vermeld. Je mag mensen best pushen om Nederlands te leren.
quote:Zie de link van Zander (opiniebijdrage in Rotterdams Dagblad van de fractievoorzitter van de PvdA in R'dam i.s.m. andere fractievoorzittersover bijdrages van Smit op de website van het Stormfront).
Op donderdag 24 oktober 2002 19:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
* Hij schreef een brief aan Sparta voor het royement van een aantal voetballertjes nadat ze een meisje hadden aangerand in een zwembad: Goede actie. Die jochies waren trots op hun daad. Door ze weg te sturen laat Sparta merken dit niet te toleren. Ook is hun mogelijke voetbalcarriere naar de knoppen. Best goede straf dus.
quote:Op basis van wat ik hier lees vind ik hem extreem-rechts. De uitspraak dus ,,anders komen er nog meer Seedorfjes en Kluivertjes'' en het waarschuwen van blanke gezinnen voor de 'evil' allochtonen. (als hij dat echt zo gezegd heeft tenminste)
Zijn verontwaardiging over het gedrag van jonge Sparta-spelertjes, hetgeen hij terecht veroordeelt, motiveert hij met de uitspraak ,,anders komen er nog meer Seedorfjes en Kluivertjes''. Hij doet zelfs de suggestie om in Nieuw Terbregge (de Vinex-locatie waar ook de jeugd van Sparta is ondergebracht) een rel uit te lokken door foto's te verspreiden van het team en jonge, gelukkige blanke gezinnetjes te laten weten welk een gevaar hun blanke kinderen kunnen lopen. Dit zijn geen spelletjes. En in de omgeving van zo'n website ook geen provocaties. Het zijn de bijdragen van iemand die wel erg ontvankelijk is voor het idee van een raszuiver Rotterdam.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 24-10-2002 19:37]
quote:Dat zijn wat mindere acties. Op sites als Stormfront kun je beter wegblijven. Maar de dingen die ik noemde (de dingen die hij in de gemeenteraad heeft gezegd of heeft geopperd) vind ik top. Jij niet dan?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:34 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Zie de link van Zander (opiniebijdrage in Rotterdams Dagblad van de fractievoorzitter van de PvdA in R'dam i.s.m. andere fractievoorzittersover bijdrages van Smit op de website van het Stormfront).
[..]
quote:Jij bent ook voor een blank Nederland ?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:35 schreef RuiDaSilva het volgende:
Ben het volkomen met die vent eens, wat daar staat over die ventjes van Sparta die zwangere vrouw etc.......
Top gewoon
quote:Dus als iemand maar een paar goede dingen roept, vergeten wie die andere maar ? Dan was Hitler ook best wel een goede knakker.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dat zijn wat mindere acties. Op sites als Stormfront kun je beter wegblijven. Maar de dingen die ik noemde (de dingen die hij in de gemeenteraad heeft gezegd of heeft geopperd) vind ik top. Jij niet dan?
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 19:37 schreef golfer het volgende:
Michiel Smit is zondermeer en zonder twijfel een rechts-extremistisch mannetje.
quote:Wat vind jij van deze acties?
* Hij pleitte voor uitzetting van een groepje Somaliërs die een zwangere vrouw mishandelen: Ben ik het helemaal mee eens. Als je met een groep een zwangere vrouw mishandeld dan hoor je hier niet thuis imo.
* Hij pleit er voor om meertalige folders af te schaffen: Wederom een prima idee. Doordat de folders in meer talen worden uitgegeven hoeven nieuwkomers geen Nederlands te leren. Alles wordt immers ook in andere talen vermeld. Je mag mensen best pushen om Nederlands te leren.
Ik zelf vind ze stuk voor stuk top!
quote:Als je zulke dingen zegt als op dat forum maakt dat niet meer uit, toch? Kunnen het nog zulke goede acties zijn, je schrijft jezelf wel definitief af.
Dat zijn wat mindere acties. Op sites als Stormfront kun je beter wegblijven. Maar de dingen die ik noemde (de dingen die hij in de gemeenteraad heeft gezegd of heeft geopperd) vind ik top. Jij niet dan?
quote:Ik niet en zeker niet vanuit zijn achterliggende gedachte alleen een blank Nederland te willen hebben.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat vind jij van deze acties?Ik zelf vind ze stuk voor stuk top!
De jongen waarvan Sorenson van LR zei, dat hij liever zag dat deze jongeman zich wat minder sterk profileerde namens LR?
quote:Wat vind je niet goed aan die acties dan? Wat hebben die Somaliërs hier te zoeken als ze een zwangere vrouw schoppen?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:41 schreef golfer het volgende:[..]
Ik niet en zeker niet vanuit zijn achterliggende gedachte alleen een blank Nederland te willen hebben.
quote:Lees nou eens wat mensen hier schrijven !
Op donderdag 24 oktober 2002 19:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Wat vind je niet goed aan die acties dan? Wat hebben die Somaliërs hier te zoeken als ze een zwangere vrouw schoppen?
quote:Mensen die andere mensen aanranden, verkrachten of in elkaar trimmen moeten bestraft worden. En indien ze illegaal in Nederland zijn na hun straf het land uit worden gezet en tot 'ongewenst vreemdeling' worden bestempeld. Ik heb er ook begrip voor dat Sparta of een andere voetbalclub spelers uit de selectie zet die zich misdragen hebben. Allochtonen, autochtonen, maakt niet uit. Ligt uiteraard ook een beetje aan de aard van de misdraging.
Maar ontopic, over Michiel Smit. Is hij ook wel eens in het nieuws gekomen over iets wat niet te maken heeft met allochtonen?
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 24-10-2002 19:47]
quote:Niets.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Wat vind je niet goed aan die acties dan? Wat hebben die Somaliërs hier te zoeken als ze een zwangere vrouw schoppen?
Maar deze meneer gaat toch wel erg ver .
Welk punt wilt hij nu precies maken eigenlijk ?
Wat bedoelt hij in Godsnaam met blanke negers erger dan negers
Wat is dat voor een eng gedoe
quote:Het had iets met Nederlanders die naar R&B-muziek luisteren te maken, geloof ik.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:45 schreef milagro het volgende:
Wat bedoelt hij in Godsnaam met blanke negers erger dan negers
quote:zucht... niet zo flauw doen, Leefbaar Rotterdam wiltt niets te maken hebben met wat deze meneer denkt duidelijk te maken.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:45 schreef Nuoro het volgende:[..]
Wat is LR eigenlijk? "Leefbaar Rechts" of zo?
Het zal niet lang duren vooraleer ze hem vriendelijk verzoeken op te stappen , denk ik.
quote:Niet dat ik weet. Maakt me eigenlijk weinig uit. Hij wil bepaalde problemen aanpakken, en daar ben ik het mee eens.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:44 schreef Kozzmic het volgende:Maar ontopic, over Michiel Smit. Is hij ook wel eens in het nieuws gekomen over iets wat niet te maken heeft met allochtonen?
quote:Waarom ga je niet in op mijn opmerking over zijn achterliggende gedachte? Steun je die soms?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:Wat vind je niet goed aan die acties dan? Wat hebben die Somaliërs hier te zoeken als ze een zwangere vrouw schoppen?
quote:Nee. Heeft wel alles te maken met Nederlanders die zich kleden als een gangster en stoer willen doen door gebrekkig Nederlands te praten. Daar stoor ik me ook mateloos aan.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:46 schreef Zander het volgende:[..]
Het had iets met Nederlanders die naar R&B-muziek luisteren te maken, geloof ik.
quote:Oh omgekeerde bounties
Op donderdag 24 oktober 2002 19:46 schreef Zander het volgende:[..]
Het had iets met Nederlanders die naar R&B-muziek luisteren te maken, geloof ik.
Ik heb net even op Google gezocht en het is idd die man uit "de Leugen regeert".....
Beetje opgefokt mannetje, die denk ik erg veel gepest is in jongere jaren en zich nu denkt te revancheren
quote:Dan gaat ie gewoon door op Polinco onder de usernaam "wooninrotterdam"
Op donderdag 24 oktober 2002 19:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:.
Waar ik het niet mee eens ben is dat hij gaat lopen meelullen op sites als Stormfront. Hopen dat hij dat voortaan laat.
quote:das een contradictie he?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:45 schreef Nuoro het volgende:
leefbaar rechts
Ik vind dat ze die gozer eens ff een enkeltje groenland moeten geven.
quote:En als hij daar niet meer post, denk hij ook niet meer zo ? Of je bent enorm naďef, of enorm dom.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Niet dat ik weet. Maakt me eigenlijk weinig uit. Hij wil bepaalde problemen aanpakken, en daar ben ik het mee eens.
Waar ik het niet mee eens ben is dat hij gaat lopen meelullen op sites als Stormfront. Hopen dat hij dat voortaan laat.
quote:Nee. Maar ik vind het best dat hij criminele allochtonen weg wil hebben uit Nederland. Daar ben ik zelf ook voor. Als de ettertjes weg zijn namelijk, dan zal de relatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen ook beter worden.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:48 schreef golfer het volgende:[..]
Waarom ga je niet in op mijn opmerking over zijn achterliggende gedachte? Steun je die soms?
quote:Vrije keuze toch? Volgens het artikel ging het trouwens om Nederlanders die zich interesseerden voor de 'zwarte cultuur' in het algemeen en muziek in het bijzonder, maar goed: ik heb niet zoveel zin om de originele post zelf op Stormfront te moeten opzoeken.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heeft wel alles te maken met Nederlanders die zich kleden als een gangster en stoer willen doen door gebrekkig Nederlands te praten. Daar stoor ik me ook mateloos aan.
quote:dit vind ik ook erg fout. het is toch niet stoer om je als een derderangsburger te gedragen! En r&b is ook kutmuziek
Op donderdag 24 oktober 2002 19:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Nee. Heeft wel alles te maken met Nederlanders die zich kleden als een gangster en stoer willen doen door gebrekkig Nederlands te praten. Daar stoor ik me ook mateloos aan.
quote:Jan Marijnissen zegt ook dat hij het Maoďsme heeft afgezworen....
Op donderdag 24 oktober 2002 19:49 schreef gelly het volgende:[..]
En als hij daar niet meer post, denk hij ook niet meer zo ? Of je bent enorm naďef, of enorm dom.
quote:Ik stoor me daar ook aan, maar ik stoor me aan zoveel dingen.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Nee. Heeft wel alles te maken met Nederlanders die zich kleden als een gangster en stoer willen doen door gebrekkig Nederlands te praten. Daar stoor ik me ook mateloos aan.
Hij flipt zelf als een journalist van TV Rijnmond stigmatiserende dingen over HEM zegt en een foto publiceert van HEM met ointbloot bovenlijf, een foto van internet geplukt...
Als je zelf er niet van houdt op uiterlijk en gedrag c.q. geaardheid aangesproken te worden, doe dat dan ook een ander niet, lijkt mij
quote:Het ging om "fopnegers", niet om Nederlanders die weleens een plaatje van Nelly kopen.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:50 schreef Zander het volgende:[..]
Vrije keuze toch? Volgens het artikel ging het trouwens om Nederlanders die zich interesseerden voor de 'zwarte cultuur' in het algemeen en muziek in het bijzonder, maar goed: ik heb niet zoveel zin om de originele post zelf op Stormfront te moeten opzoeken.
quote:Hij wil niet alleen de criminele allochtonen, maar alle allochtonen en liefst alle niet blanken weg hebben.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:Nee. Maar ik vind het best dat hij criminele allochtonen weg wil hebben uit Nederland. Daar ben ik zelf ook voor.
quote:Polinco zou ik niet als nazistisch willen betitelen.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:49 schreef golfer het volgende:[..]
Dan gaat ie gewoon door op Polinco onder de usernaam "wooninrotterdam"
quote:Daar ben ik het dan niet mee eens.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:52 schreef golfer het volgende:[..]
Hij wil niet alleen de criminele allochtonen, maar alle allochtonen en liefst alle niet blanken weg hebben.
quote:Had het al ge-edit, hoor. Ik reageerde op jouw post, zonder de topic-titel goed te lezen...
Op donderdag 24 oktober 2002 19:47 schreef milagro het volgende:[..]
zucht... niet zo flauw doen, Leefbaar Rotterdam wiltt niets te maken hebben met wat deze meneer denkt duidelijk te maken.
Het zal niet lang duren vooraleer ze hem vriendelijk verzoeken op te stappen , denk ik.
quote:En toch vind je het een topgozer ?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Daar ben ik het dan niet mee eens.
quote:Als ik afga op wat hij in de gemeenteraad doet zeg ik ja.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:54 schreef gelly het volgende:[..]
En toch vind je het een topgozer ?
quote:okay
Op donderdag 24 oktober 2002 19:53 schreef Nuoro het volgende:[..]
Had het al ge-edit, hoor. Ik reageerde op jouw post, zonder de topic-titel goed te lezen...
Zoals ik al zei , Sorenson is geheel niet blij met de media aandacht die de heer Smit weet te trekken.
Hij zei dat ook heel duidelijk in een uitzending van Rondom Tien>
quote:Dan ben je dus inderdaad niet goed bij je hoofd. Hitler zorgde voor werk en goede wegen, topgozer niet ?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Als ik afga op wat hij in de gemeenteraad doet zeg ik ja.
quote:Nee. Hitler vergastte tegenstanders, Smit zegt in de gemeenteraad gewoon dat hij criminele allochtonen weg wil hebben.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:58 schreef gelly het volgende:[..]
Dan ben je dus inderdaad niet goed bij je hoofd. Hitler zorgde voor werk en goede wegen, topgozer niet ?
om hem wat beter te leren kennen
quote:Je was, geloof ik, zelf nog niet stemgerechtigd toch? Soms ben ik daar wel blij mee.
Op donderdag 24 oktober 2002 20:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:Nee. Hitler vergastte tegenstanders, Smit zegt in de gemeenteraad gewoon dat hij criminele allochtonen weg wil hebben.
Wat hij verder op Stormfront allemaal zegt gaat inderdaad te ver, maar ik heb het over zijn standpunten in de gemeenteraad. Die vind ik top.
quote:Zou je op hem stemmen als je dat kon ?
Op donderdag 24 oktober 2002 20:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Nee. Hitler vergastte tegenstanders, Smit zegt in de gemeenteraad gewoon dat hij criminele allochtonen weg wil hebben.
Wat hij verder op Stormfront allemaal zegt gaat inderdaad te ver, maar ik heb het over zijn standpunten in de gemeenteraad. Die vind ik top.
quote:
Raadslid Smit van Leefbaar Rotterdam gewaarschuwd
Geschreven op 09-10-2002Raadslid Michiel Smit van Leefbaar Rotterdam heeft een laatste waarschuwing gekregen van fractievoorzitter Sorensen, nadat er door de fractie laaiend gereageerd is op het nieuws dat Smit opnieuw contact heeft gezocht met extreem-rechtse organisaties.
Smit heeft eerder een afspraak willen maken met Filip Dewinter, de voorman van het Vlaams Blok, maar die werd, onder druk van de fractie, toen afgezegd.
Sorensen stelt dat het maar eens afgelopen moet zijn met de ondoordachte handelswijze van Smit.
Smit zelf verklaarde dat hij aan veel discussies op het internet meedoet, ook op websites van extreem-rechtse organisaties. Volgens het raadslid is het beter in gesprek te blijven met deze organisaties dan ze te negeren.
quote:Ik weet het niet eigenlijk. Met zijn standpunten in de raad ben ik het eens, maar actieve deelname aan Stormfront vind ik te ver gaan.
Op donderdag 24 oktober 2002 20:03 schreef gelly het volgende:[..]
Zou je op hem stemmen als je dat kon ?
quote:Je weet het niet ?????
Op donderdag 24 oktober 2002 20:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Ik weet het niet eigenlijk. Met zijn standpunten in de raad ben ik het eens, maar actieve deelname aan Stormfront vind ik te ver gaan.
En ja, dat is een rechts-extremistische agenda. Jammer dat Sorensen en LR hier nog geen conclusies aan verbonden hebben. Ik verwacht dat het echter geen jaar duurt, voordat Smit uit de LR fractie wordt gezet.
quote:Nee. Ben het eens met zijn uitspraken in de gemeenteraad.
Op donderdag 24 oktober 2002 20:05 schreef gelly het volgende:[..]
Je weet het niet ?????
Maar deelname aan Stormfront vind ik dan weer zonde. Stormfront is immers wel erg radicaal.
Als ik alles moet afwegen denk ik dat ik hem geen voorkeursstem zou geven. Jammer, aangezien hij goede dingen zegt in de gemeenteraad.
quote:Sorenson zei laatst idd dat Smit misschien er beter aan doet wat meer zijn mond te houden gezien de "ondoordachte uitspraken " die eruit plegen te komen....
Op donderdag 24 oktober 2002 20:09 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Smit heeft een verborgen politieke agenda, dat lijkt mij alleszins duidelijk.En ja, dat is een rechts-extremistische agenda. Jammer dat Sorensen en LR hier nog geen conclusies aan verbonden hebben. Ik verwacht dat het echter geen jaar duurt, voordat Smit uit de LR fractie wordt gezet.
quote:Eenmansfractie denk ik. Die Nico Kok, of hoe heet die flapdrol, zit toch ook als eenmansfractie?
Op donderdag 24 oktober 2002 20:25 schreef Zander het volgende:
Wat zijn eigenlijk de consequenties als LR hem zou royeren als partijlid? Kan hij dan als eenmansfractie (?) verder of zou hij voortaan de NNP kunnen vertegenwoordigen in de gemeenteraad?
quote:Een en dezelfde. Ik kan me die uitzending van De Leugen Regeert goed herinneren, het ging om een column inderdaad die over hem geschreven was. Hij krijste zelfs nog 'dit is gewoon...discriminatie!' in de uitzending en zat nogal koket en verkrampt te fulmineren over het schandelijke niveau van de column. Een nogal over-the-top dramaqueen vond ik toen (ik kende hem daarvoor niet). Toegegeven, die column die over hem geschreven was, was ook wel heeeeel kinderachtig. Maar ga er dan mee om als een vent in plaats van een slachtofferrol aan te nemen (tenminste ik persoonlijk zou anders met dat soort dingen omgaan).
Op donderdag 24 oktober 2002 19:41 schreef milagro het volgende:
Michiel Smit...hmm is dat die jongen die laatst bij "De leugen regeert" zo over de rooie ging over een column op TV Rijnmond aangaande zijn persoontje en een daarbij getoonde foto gevonden op een Dating Site?De jongen waarvan Sorenson van LR zei, dat hij liever zag dat deze jongeman zich wat minder sterk profileerde namens LR?
Mijn indruk van hem na die uitzending was iemand die erg gedreven was, energiek en activistisch, maar helaas ook manipulatief, aanstellerig en hypocriet.
Het feit dat hij op Stormfront weleens wat post en op polinco (saillant detail, in de wijk waar ik woon (met een zeer hoog gehalte allochtonen) zijn die polincostickers overal te vinden: op brievenbussen, fietsenrekken, vuilnisbakken, enz) vind ik heel erg stompzinnig. Polinco is een vervelende site, niet vanwege de inhoud maar vanwege de manier van discussieren; die site is gewoon 1 grote tentoonstelling van foutieve redeneringen, slechte retoriek, agressieve postings, kuddegedrag en zelfbevestiging ("zieje, ik heb gelijk hč, hč, hč"). Ook is het echt héél erg typisch dat ze zich de boeman-rol toebedelen, zichzelf marginaliseren en op basis van die marginalisatie een rechtvaardiging vinden voor hun ideëen.
Als raadslid hoor je daar niet te zitten.
Al was het alleen maar vanwege het feit dat hij blijkbaar weinig anders te zeggen heeft dan hatelijke dingen over buitenlanders.
Beetje eenzijdig, beetje sip, beetje nono.
V.
Het viel mij toen op hoe kwaad hij was, de tranen stonden hem in de ogen gewoon.
Ik wist tot dat moment niet wie hij was en wist tot nu niet van zijn op zijn zachts gezegd dubieuze uitlatingen her en der in de media.
De opmerking van Sorenson in het programma Rondom Tien (over de teloorgang van de LPF en het succes van LR) over de heer Smit vond ik opvallend. Hij distantieerde zich heel duidelijk van deze meneer en zijn uitspraken.
Ik hoop van harte dat Sorenson nog duidelijker stelling neemt tegen deze meneer Smit en hem vriendelijk doch dringend verzoekt zijn stoel vrij te maken voor een minder labiel figuur...
quote:Volgens mij kan je niet zo maar een partij gaan vertegenwoordigen die niet in de raad gekozen is. Hij zal in dat geval dus door moeten gaan als "Lijst Michiel Smit", en kan zich bij nieuwe verkiezingen bij een andere partij aansluiten.
Op donderdag 24 oktober 2002 20:25 schreef Zander het volgende:
Wat zijn eigenlijk de consequenties als LR hem zou royeren als partijlid? Kan hij dan als eenmansfractie (?) verder of zou hij voortaan de NNP kunnen vertegenwoordigen in de gemeenteraad?
quote:ik heb die uitzending ook gezien.
Op donderdag 24 oktober 2002 20:33 schreef zodiakk het volgende:[..]
Een en dezelfde. Ik kan me die uitzending van De Leugen Regeert goed herinneren, het ging om een column inderdaad die over hem geschreven was. Hij krijste zelfs nog 'dit is gewoon...discriminatie!' in de uitzending en zat nogal koket en verkrampt te fulmineren over het schandelijke niveau van de column. Een nogal over-the-top dramaqueen vond ik toen (ik kende hem daarvoor niet). Toegegeven, die column die over hem geschreven was, was ook wel heeeeel kinderachtig. Maar ga er dan mee om als een vent in plaats van een slachtofferrol aan te nemen (tenminste ik persoonlijk zou anders met dat soort dingen omgaan).
als hij post op dubieuze sites en contact zoekt met Dewinter, tja. Ik zou het niet doen. Ben het inhoudelijk niet eens met dit soort zaken.
Maar anderzijds, het is een democratie. Vrijheid geldt toch voor iedereen? Communisten mochten toch ook het IJzeren Gordijn verdedigen? Waren toch lyrisch over Oost Duitsland?
Blijkbaar vertolkt hij gevoelens die er leven. En als je het er niet mee eens bent, dan op basis van argumenten overtuigen.
quote:Ja, de opmerking "los" kan idd echt niet, maar ik bedoel dat die opmerkingen wellicht in een bepaalde context staan die enigsiinds verzachtend is....
Op maandag 2 december 2002 20:09 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Idd geef je dan glashard toe dat een neger het ergste is wat er is... Zeldzame plurk die vent...
Al heb je door überhaupt al aanwezig te zijn op DAT forum zowiezo al de verdenking tegen..
quote:Meen je die laatste zin, Cherrymoon? Ze zullen je er bij NNP niet dankbaar voor zijn....
Zelf vind ik van niet. Hoewel hij contacten had met NNP vind ik hem niet echt extreem. Als NNP al extreem is.
Tuurlijk is Smit niet echt extreem-rechts. Hij is gewoon een homoseksueel mannetje dat niet goed overweg kan met zijn geaardheid en zich wel thuis voelt in die kringen. Dat komt wel vaker voor.
Waarmee hij dus impliceert dat negers/surinamers vaker verkeersongelukken veroorzaken dan blanken. Op de reactie van de journalist "Vertel dan eens wat Clarence Seedorf ooit heeft misdaan (behalve 2 keer een strafschop missen op een belangrijk moment )" had hij trouwens ook geen antwoord.
Fijne knul .
Een snoepje voor de persoon die kan uitvinden of hij dit ook daadwerkelijk heeft gezegd.
quote:Klopt. Ik twijfel er niet aan dat die jongen het niet verkeerd bedoeld, maar zijn uitspraken komen idd wat onhandig over. Ook al te actief meedoen op Stormfront is natuurlijk dubieus.
Op dinsdag 3 december 2002 10:43 schreef Svart Rose het volgende:
Extreem, mwah, zo wordt hij neer gezet. Maar hij bedoeld het iets anders, al ben ik het zeker niet met hem eens. Maar wat hij iig wel is, is sociaal onhandig. ERG onhandig.
quote:Jij hebt de logs van zijn computer?
Op dinsdag 3 december 2002 11:22 schreef Parabola het volgende:
Maar ook weer niet te breed, want bij Agalev en op extreem linkse sites schijnt ie een stuk minder vaak te komen
quote:Extreem-triest?
Op dinsdag 3 december 2002 10:43 schreef Svart Rose het volgende:
Extreem, mwah, zo wordt hij neer gezet. Maar hij bedoeld het iets anders, al ben ik het zeker niet met hem eens. Maar wat hij iig wel is, is sociaal onhandig. ERG onhandig.
En ik vind Polinco behoorlijk extreem rechts. Net zo dom en ontwetend als Maroc.nl. Het is op beide sites alleen maar ik ik en nog eens ik.
Persoonlijk vind ik het feit dat hij contact zoekt met extreme groeperingen al te ver gaan. Wijlen Pim Fortuyn werd steeds racist genoemd terwijl hij problemen aankaartte en argumenteel onderbouwde waarom hij dit niet was. Volgens mij is M. Smit een te groot risico die de vooroordelen over het racist-zijn bevestigd. Ze noemen hem al de nieuwe Pim Fortuyn, sterker nog; dat doet hij zelf al. Dat getuigt van heel wat lef en brutaliteit. Vind ook NIET dat hij dat is, te extreem en hij denkt te "zwart-wit".
Kom nu niet met argumenten met P.F. want die discussie is al tig keer gevoerd. Dit is mijn bescheiden mening.
quote:Tuurlijk is Smit een extreem-rechts figuur, je komt niet bij toeval in die kringen terecht. Echt verbijsterend dat zoveel mensen het hier voor hem opnemen
Op dinsdag 3 december 2002 11:59 schreef Catya het volgende:
Als je het artikel van M. Smit over de "blanke neger" wilt lezen, staat op de site van de Jonge Fortuynisten. Weet zo niet hoe je een link maakt maar het is vast wel te vinden.Persoonlijk vind ik het feit dat hij contact zoekt met extreme groeperingen al te ver gaan. Wijlen Pim Fortuyn werd steeds racist genoemd terwijl hij problemen aankaartte en argumenteel onderbouwde waarom hij dit niet was. Volgens mij is M. Smit een te groot risico die de vooroordelen over het racist-zijn bevestigd. Ze noemen hem al de nieuwe Pim Fortuyn, sterker nog; dat doet hij zelf al. Dat getuigt van heel wat lef en brutaliteit. Vind ook NIET dat hij dat is, te extreem en hij denkt te "zwart-wit".
Kom nu niet met argumenten met P.F. want die discussie is al tig keer gevoerd. Dit is mijn bescheiden mening.
quote:En een gedeelte van de autochtonen verpest het voor een grote groep andere autochtonen, moeten die ook het land uit (en kom niet met zoiets triviaal als: "die gaan ook naar het land van herkomst").
Een gedeelte van de allochtonen verpest het namelijk voor een grote groep andere allochtonen.
Criminele asielzoekers moet worden teruggestuurd naar het land van herkomst, maar criminele allochtonen (met NL identiteit, zelfs met dubbel paspoort) zijn ons probleem.
quote:Ik vind hem een wat dommig ventje, dat op een gruwelijke manier generaliseert en daarmee m.i. onschuldige mensen schaadt.
Vandaag even het stukje over hem gelezen in de Panorama, en dat bevestigd wat ik al over hem dacht. Prima gozer, met goede plannen.
Hij wil daadwerkelijk problemen aanpakken.
Wat vinden jullie?
Dat ie mischien niet zeer charismatisch overkomt en af en toe een beetje gepikeerd reageerd is waar, maar vergeef ik hem. Wat zou je anders doen als linkse journalisten continu doorzaniken over bepaalde zaken.
En het is gewoon waar dat surinamers/antillianen crimineler zijn. Kluivert is gewoon een crimineel die ze het land uit moeten zetten. Waarschijnlijk heeft ie zich vergist met Seedorf/Kluivert , bedoelde die iemand anders of vergistte die zich gewoon. Elke andere politicus (vooral linkse) was het vergeven, maar dat doen ze bij Michiel uiteraard niet. En wie zegt dat de slinkse media niet in het interview hebben zitten knippen?
Wat ik me trouwens ook afvraag is hoe de kafkaffers aan deze info kwamen. Volgens mij is het nog steeds een crimineel feit om bij iemand in de pc in te breken . (ach nee, het zijn natuurlijk linksen, en die staan boven de wet.)
quote:Onder het mom van: alle criminelen de deur uit?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
quote:Onder het mom van: eigen rechtertje spelen?
quote:Dat lijkt me nogal overtrokken..
Maar Michiel Smit heeft wel meer idealen toch?
quote:Nog even afgezien van al die andere nonsens die je schrijft, Kluivert is geboren in Amsterdam. Denk je dat andere landen zitten te springen om Nederlanders met een strafblad af te nemen? Denk je ooit wel eens na voordat je blaat?
Op dinsdag 3 december 2002 17:19 schreef nixtheman1980 het volgende:
En het is gewoon waar dat surinamers/antillianen crimineler zijn. Kluivert is gewoon een crimineel die ze het land uit moeten zetten.
Ja dan slaat verlangen over in rancune en zo
quote:Ja, want blanken rijden nooit te hard in een auto met een borreltje op en rijden vervolgens iemand dood.
En het is gewoon waar dat surinamers/antillianen crimineler zijn. Kluivert is gewoon een crimineel die ze het land uit moeten zetten.
quote:Van een politicus verwacht ik anders wel wat meer zorgvuldigheid, zeker als je personen beschuldigt en deze bij naam noemt.
Waarschijnlijk heeft ie zich vergist met Seedorf/Kluivert , bedoelde die iemand anders of vergistte die zich gewoon.
quote:Ja hoor...daaaar issie weer!
En wie zegt dat de slinkse media niet in het interview hebben zitten knippen?
quote:Alsof dat de enige manier is om er achter te komen wie wat post. Misschien stond z'n naam en e-mail adres wel in zijn profiel (kan ik niet zien, moet je je voor registreren op het stormfrontforum. En de behoefte daartoe is ongeveer net zo groot als mijn behoefte om een bejaarde kameel te rimmen).
Wat ik me trouwens ook afvraag is hoe de kafkaffers aan deze info kwamen. Volgens mij is het nog steeds een crimineel feit om bij iemand in de pc in te breken . (ach nee, het zijn natuurlijk linksen, en die staan boven de wet.)
quote:Is het Kafka die met deze info gekomen is? Volgens mij heeft hij gewoon nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij, het 'bekende Rotterdamse raadslid' achter de nick die hij gebruikt ("wooninrotterdam") schuilgaat. Wat uiteraard overigens te prijzen valt. En daar houdt meteen alle bewondering van mij voor hem op, want hij is gewoon een eng extreem-rechts mannetje. Als je elk probleem terugvoert op allochtonen en over niets anders kunt praten verdien je dat predikaat. Eerder de zoon van Janmaat dan van Fortuyn dus.
quote:Tjah, Michiel Smit is nogal naďef op sommige punten heb ik het idee. Internet is niet helemaal anoniem, zou hij toch moeten weten als Internet-ondernemer.
Alsof dat de enige manier is om er achter te komen wie wat post. Misschien stond z'n naam en e-mail adres wel in zijn profiel (kan ik niet zien, moet je je voor registreren op het stormfrontforum voor).
Ook zei hij dat 'ie op die extreme fora actief was omdat hij wilde discussieren met mensen die andere denkbeelden hadden dan hij, maar waarom is 'ie dan bijvoorbeeld niet actief op een extreem-links forum?
----
Politieke glorie kan snel verwelken.
Gisteren gaf Winny de Jong, nog niet zolang geleden het blinkende oogappeltje van Pim Fortuyn, in het Haagse Nieuwspoort een persconferentie om de Kamerkandidaten van haar partij, de Conservatieven.nl, voor te stellen. Er hing slechts een handjevol journalisten in het zaaltje rond, cynisch grappend over de lijsttrekker die weer eens te laat kwam op haar eigen persconferentie (ditmaal ruim vijf minuten).
Daar verscheen Winny.
Gelukkig waren er nog enkele fotografen die het gebeuren althans de schijn van een media-event konden geven. Winny was voor deze gelegenheid gehuld in een stemmig, donker mantelpakje met een lichtbruin topje eronder. Ze lachte haar bekende nerveuze lach meer een kramp dan een lach.
Ze nam achter de tafel plaats tussen twee mannen in donker pak. Links van haar, zei ze, zat kandidaat Walter Moes, nee, pardon, die zat rechts van haar, en links van haar zat Michiel Smit. Smit is haar 'running mate', voegde ze eraan toe, hij staat tweede op de kandidatenlijst.
Smit, een jonge man met een kaal hoofd en vlezige lippen, keek ons verheugd aan. Toen hij begon te spreken, kreeg hij iets van een robot die net op spraakles zat. Hij prees Winny als ,,een intelligente vrouw die in de beeldvorming veel tekort is gedaan''.
Hij bleek te popelen om Nederland eens stevig op de schop te nemen. ,,Ik woon zelf al negen jaar in die teringzooi van Rotterdam-West'', zei hij ferm, ,,ik weet wat er op straat speelt.''
Smit is raadslid van Leefbaar Rotterdam en hij kwam in het nieuws doordat hij ijverig bezoeker bleek van neonazistische internetsites. Daar konden van zijn hand slogans worden opgetekend als: ,,Er is één ding erger dan een neger: een blanke neger.'' Ook brak hij de staf over zich misdragende Sparta-junioren met de woorden: ,,Anders krijgen we nog meer Seedorfjes en Kluivertjes.''
Smit had graag op bezoek gegaan bij Filip Dewinter, de Belgische rechts-extremist, maar dat vonden ze bij Leefbaar Rotterdam niet zo'n vruchtbaar idee. Smit kreeg zelfs een fikse waarschuwing van zijn partij.
Kortom, een 'running mate' van wie je als lijsttrekker snel buiten adem raakt als je niet oppast.
Wie had Winny nog meer op haar lijstje? Hé, wat leuk! Haar verloofde, André Wisselink, was er ook bij. Elfde op de lijst, één plaatsje voor good old Cor Eberhard. ,,André's handen jeuken om de bureaucratie van de overheid aan te pakken'', vertelde Winny. André doet ook de woordvoering van de partij, wat heel handig moet zijn voor partijleider Winny.
Hoeveel leden had de vereniging achter haar partij, vroeg een journalist. ,,Drie'', antwoordde Winny met tegenzin, ,,dat zijn de bestuursleden.'' Wie waren dat, vroeg de journalist. ,,Dit zijn wel een beetje onnozele vragen'', zei Winny. Dat maak ik zelf wel uit, zei de journalist.
De persconferentie was snel afgelopen. Niemand leek daar rouwig om, want dialogen met Winny kunnen gemakkelijk uit de hand lopen. Misschien is ze wel te intelligent voor Nederland.
ik moest idd enorm lachen om dat stukje, leuk geschreven.
quote:Kluivert is in ieder geval geen autochtone Nederlander. jij bent zeker een typje die ook vind dat we criminele marokkaantjes hier moeten houden omdat ze een Nederlands paspoort hebben? Dat vind ik pas nonsens!
Op dinsdag 3 december 2002 18:54 schreef Meister het volgende:[..]
Nog even afgezien van al die andere nonsens die je schrijft, Kluivert is geboren in Amsterdam. Denk je dat andere landen zitten te springen om Nederlanders met een strafblad af te nemen? Denk je ooit wel eens na voordat je blaat?
quote:Nee. En al was dat wel zo, bij Stormfront geven ze heus de namen niet weg van de mensen die er gerigistreerd staan. Je moet daarvoor eerst de site hacken om te zien via well IP adres hij binnenkwam en met welk emailadres hij aangemeld is.
Op dinsdag 3 december 2002 19:16 schreef keeper het volgende:
Alsof dat de enige manier is om er achter te komen wie wat post. Misschien stond z'n naam en e-mail adres wel in zijn profiel (kan ik niet zien, moet je je voor registreren op het stormfrontforum. En de behoefte daartoe is ongeveer net zo groot als mijn behoefte om een bejaarde kameel te rimmen).
quote:Meer ! Meer !
Op dinsdag 3 december 2002 19:46 schreef Zander het volgende:
Zeer ammusant verhaal
quote:En dan ben ik benieuwd welke mening, welk ideaal, welke ideeën dat dan zijn. En dan uiteraard zonder die domme fouten waar je het net over had.
Op maandag 9 december 2002 14:18 schreef lindaaatje het volgende:Ik deel grotendeels wel dezelfde mening en ik denk ook dat veel mensen dat doen
quote:Een verborgen agenda?
Op donderdag 24 oktober 2002 20:09 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Smit heeft een verborgen politieke agenda, dat lijkt mij alleszins duidelijk.En ja, dat is een rechts-extremistische agenda. Jammer dat Sorensen en LR hier nog geen conclusies aan verbonden hebben. Ik verwacht dat het echter geen jaar duurt, voordat Smit uit de LR fractie wordt gezet.
De man zegt wat hij denkt.
In een democratie kan ervoor worden gekozen die denkbeelden te delen of niet. In een daadwerkelijk zorgzame samenleving wordt niet gebouwd aan het in stand houden van taboes maar worden uitspraken gewogen in een openbaar debat met oog voor de context waarin teksten geplaatst zijn. Als je weet hoe iemand aan een bepaalde werkelijkheidsbeleving komt kun je acties ondernemen om wat aan een deel van die oorzaken te doen. (Dat geldt zowel voor oorzaken buiten de persoon als oorzaken binnen de persoon die het betreft).
Voor dat neefje van Jantje of Jenita betekent dit openbare debat dat zijn kansen op een maatschappelijke carričre dalen naarmate hij vaker in beeld komt.
quote:Wat een heerlijk suggestieve vraagstelling Gelly
Op donderdag 24 oktober 2002 19:49 schreef gelly het volgende:[..]
En als hij daar niet meer post, denk hij ook niet meer zo ? Of je bent enorm naďef, of enorm dom.
Wil deze man het slechtste voor migranten of is dit een sticker die hem voor het gemak wordt opgeplakt en is de man gewoon wat simplistisch of eenkennig in het benoemen van maatschappelijke problemen, het vormen van een beredeneerde eigen mening... of het voor het gemak toeschrijven van maatschappelijke problemen aan een clubje mensen die hij nauwelijks kent? Mogelijk is jochie Smit enkel wat recalcitrant of vindt hij het wel stoer zijn ervaringen of denkbeelden wat grof te verwoorden...
Ergens komt zijn grief vandaan. Zijn die grieven voorstelbaar of niet?
Zelf vind ik het dan interessant of die grieven gevoed worden door een versimpelde werkelijkheidsbeleving, door terugkerende negatieve ervaringen, door projectie, door gebrek aan aandacht, door... of een combinatie van factoren.
Indien een man die wat om zich heenschreeuwt gelijk al een nazisticker krijgt opgeplakt werk je daarmee als stickerplakker meteen al een taboe in de hand. Gluiden gaan ondergronds en komen pas aan het licht als er al nauwelijks meer iets aan de mensen te vormen valt.
Buiten dat lost het plakken van een sticker niet het maatschappelijke probleem van antisociaal gedrag van diverse Marokkaanse en Antilliaanse jongeren op dat ik zelf ook in Amsterdam constateer.
Er kunnen slechts oplossingen voor problemen gegenereerd worden als problemen op genuanceerde wijze kunnen worden benoemd. Na bewustwording kan worden nagedacht over een aanpak in samenwerking met de mensen die al dan niet bewust een probleem veroorzaken om tegen te gaan dat zij het voor hun volksgenoten die zichzelf prima weten te redden verzieken.
Waar mensen samenleven ontstaan nu eenmaal misstanden. Indien mensen zich nergens op aan laten spreken zal moeten worden nagedacht over weloverwogen maatregelen om tegen te gaan dat de meest geweldadige de leefbaarheid van de samenleving voor de ander wel heel erg op de proef stelt. Aan de overweging van maatregelen gaan signalering en genuanceerde benoeming van misstanden vooraf.
In navolging van Balkenende denk ik dat openheid de beste remedie is om maatschappelijke misstanden tegen te gaan.
quote:Maar die heeft natuurlijk ook nog niet zoveel gezien van de wereld
Op maandag 9 december 2002 23:47 schreef CloudBox het volgende:
H. van der Linden, lijsttrekker van Leefbaar Nederland noemde hem de ergste NeoNazi van Nederland.
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |