abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 januari 2015 @ 12:45:07 #101
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_148836542
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:15 schreef Marthinezruit het volgende:
Wauw wat een fantastische badkamer! Heel gaaf!

*O*

Hoe lang zijn jullie nu bezig?
In april 3 jaar :'( :o :7 8-)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_148837827
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:45 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

In april 3 jaar :'( :o :7 8-)
Waauw _O_ Hoe hou je het vol haha!
Maar het ziet er dan ook top uit!

Jullie wonen er al wel?
  maandag 19 januari 2015 @ 15:02:43 #103
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_148841089
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:29 schreef Marthinezruit het volgende:

[..]

Waauw _O_ Hoe hou je het vol haha!
Maar het ziet er dan ook top uit!

Jullie wonen er al wel?
Ja sinds 1.5 maand ongeveer.
En gewoon gestaag doorgaan. Ruimte voor ruimte afmaken, en de ruimte waar je woont zo veel mogelijk vrij houden van rommel. Oh en geen deadline stellen, alleen een planning maken voor de komende weken, want anders raak je gefrustreerd.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
pi_148852094
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2015 15:02 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Ja sinds 1.5 maand ongeveer.
En gewoon gestaag doorgaan. Ruimte voor ruimte afmaken, en de ruimte waar je woont zo veel mogelijk vrij houden van rommel. Oh en geen deadline stellen, alleen een planning maken voor de komende weken, want anders raak je gefrustreerd.
Goede tip!:) Wij maken ook praktisch geen planning alleen een lijstje met de volgorde van dingen dat is wel handig.. ook al kan daar ook van af geweken worden.

Wat moet er nu nog bij jullie vooral gebeuren?
  dinsdag 20 januari 2015 @ 12:59:43 #105
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_148871506
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 19:54 schreef Marthinezruit het volgende:
Wat moet er nu nog bij jullie vooral gebeuren?
Oh nog zo ontzettend veel... we hebben de bouw opgedeeld in fases.
Fase 1 is nu bijna af. We beginnen net aan Fase 2 :')

Fase 1:
- Nieuwe badkamer
- 2 Nieuwe kleine slaapkamers
- Nieuwe kastenkamer
- Nieuwe welkomsthal
- Nieuw gastentoilet
- Nieuwe wasruimte

Fase 2:
- Nieuwe grote slaapkamer

Fase 3:
- Nieuwe woonkamer (oude stal ombouwen)

Fase 4:
- Oude woonkamer doorbreken en nieuwe keuken aanleggen

Fase 5:
- Varkensstallen ombouwen tot gastenverblijven

Fase 6: (ooit)
- Kippenstallen ombouwen tot lounge verblijfsruimte
pi_148872749
Godsamme, mooi project zeg.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_148873546
Ben heel erg benieuwd MrSubtle!
pi_148873855
Spannend! heel gaaf!
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:53:16 #109
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_148909567
ik lurk gewoon door :D
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:55:47 #110
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_148909654
Yeah! Vandaag is er ruim 6000 kilo bouwmaterialen bezorgd

Dit weekend profielen stellen en de kimlaag uitzetten voor de grote slaapkamer :)

pi_148910338
Heb je ook foto's van jullie wasruimte laten zien? (Dan zoek ik even terug) Ik ben nog zoekende naar wat me handig lijkt.
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:16:00 #112
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_148910404
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 15:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heb je ook foto's van jullie wasruimte laten zien? (Dan zoek ik even terug) Ik ben nog zoekende naar wat me handig lijkt.
Nee. Deze is niet ingericht nog qua afwerking. Momenteel is het enkel een ruimte met aansluitingen. Ik zal wel even een paar foto's maken en posten.
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:27:42 #113
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_148910683
OK, wasruimte... niet heel sexy natuurlijk ;).

De groene cirkel op de plattegrond is een gat in het plafond. Hierop staat straks op de bovenverdieping een wasmand zonder bodem. Als je er vieze was in gooit dan komt ie beneden meteen in de wasruimte terecht ;).

Wasmachine en droger komen straks in een kast, waar ook meteen stofzuiger en poetsspullen in komen te staan, maar dit komt pas later, want vooralsnog is dit prima zo :). Verder is er gewoon een uitstortgootsteen (handig voor poetswater), waar we achter hebben gestukadoord en getexed, maar eigenlijk spijt van, want witte tegeltjes was handiger geweest. Iets anders waar we beetje spijt van hebben is dat we geen afvoerputje in de vloer hebben gemaakt. Handig als je wasmachine een keertje lekt of zo. Maar goed, dat zijn details

[ Bericht 7% gewijzigd door MrSubtle op 21-01-2015 15:34:18 ]
pi_148910885
Een wasbak bij je wasmachine in de buurt is echt handig. Ik krijg vaak wasmiddel op mijn handen. Of heb een fles die ik af moet spoelen. Of een handwasje/voorweek in de wasbak.

Wat een geweldig idee trouwens, dat gat in de vloer voor de was _O_
Spoilers!
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:39:55 #115
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_148911080
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 15:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een wasbak bij je wasmachine in de buurt is echt handig. Ik krijg vaak wasmiddel op mijn handen. Of heb een fles die ik af moet spoelen. Of een handwasje/voorweek in de wasbak.
Ja dat is echt een uitkomst. Ook je verfkwastjes even uitwassen ipv in de keuken of badkamer, erg fijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 15:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een geweldig idee trouwens, dat gat in de vloer voor de was _O_
Ja goed he? :7 8-) ... is wel iets makkelijker als de verdiepingsvloer nog gemaakt moet worden, dus hebben we toen meteen rekening mee gehouden.
pi_148911243
Niet sexy, maar wel een hele handige ruimte (mits je hem handig indeelt ;) )

Uitstortgootsteen is hier ook het plan. Tegels twijfelden wij nog over, maar is inderdaad wel beter denk ik. Putje gooi ik nog eens in de groep. Waskoker heb ik over gedacht, maar de deur van de douche boven komt naast de trap en onderaan de trap zit de deur naar het washok, dus echt een lange wandeling is het niet ;-)

Hebben jullie ook gedacht over een verhoging om de wasmachine en droger op te zetten? Het is hier nog de vraag of het kan in combinatie met een cv-ketel denk ik, maar lijkt me wel handig.
Of juist een plek om was op te vouwen boven de droger creëren?
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:51:19 #117
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_148911462
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 15:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hebben jullie ook gedacht over een verhoging om de wasmachine en droger op te zetten? Het is hier nog de vraag of het kan in combinatie met een cv-ketel denk ik, maar lijkt me wel handig.
Of juist een plek om was op te vouwen boven de droger creëren?
In de vorige woning had ik een muurtje gemetseld onder de wasmachine. Leek handig met in / uitladen, maar de praktijk is dat je wasmand op de grond staat en je dus nog steeds heel laag moet bukken om alles er uit te halen. Een beetje van de grond is wel praktisch, gaan we ook doen straks, maar eigenlijk uitsluitend zodat je er onderin kunt poetsen en zodat de wasmand net onder de klep van de wasmachine past.

(Bij ons is de stortkoker overigens geen overbodige luxe want je moet 5 deuren door + 1 trap op)
pi_148911671
Dat van de wasmachine op de grond is wel een punt ja.
  woensdag 21 januari 2015 @ 16:03:54 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148911784
Je kunt een uitschuifbaar plateau onder de wasmachine en droger maken waar je de wasmand op zet.

Of je gebruikt een wasmand op poten. Die bestaan ook.

[ Bericht 25% gewijzigd door Lienekien op 21-01-2015 16:09:27 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_148914338
of een opstapje waar je de wasmand op zet.
werkt hier prima. ook handig om op te staan wanneer ik iets van de hoogste plank boven de wasmachine/droger wil pakken.

stortkoker is ook een super idee (werkt hier helaas niet, de was moet 1 verdieping omhoog)
  zaterdag 4 april 2015 @ 09:23:01 #121
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_151352091
Jeetje, de laatste update in Januari. Er is intussen zo ontzettend veel gedaan :o tijd voor een paar updates dus! OK het wordt een beetje een rommel post met vanalles wat, sorry daarvoor.

Eerst maar even de meterkast. Die moest dringend worden opgeruimd want het was een drama geworden aan netwerkkabels etc. Typisch iets waar je nauwelijks gevoel van voortgang van hebt naderhand, maar wat echt nodig was. Maar goed, het ziet er weer opgeruimd uit, met nog voldoende plaats voor een NAS (fileserver) die we er nog willen neerzetten straks.

OK terug naar de grote verbouwingswerkzaamheden. Laatste update in Januari werden 6000 kilo bouwmaterialen bezorgd. Die waren bestemd om een nieuwe grote slaapkamer te metselen. Klein detail: de slaapkamer komt op de bovenverdieping, maar de bouwmaterialen werden beneden bezorgd. Automatische liften kregen we niet in het huis, kortom: een klote weekend en 3 dagen mega spierpijn :')

Het doel van de bouwmaterialen is dus het bouwen van een slaapkamer. We hebben te maken met hoge muren (4+ meter hoog), dus dat brengt wat moeilijkheden met zich mee. Als je 4 meter hoog metselt wil je geen muur van 10cm dik, want dat kan onstabiel worden. Maar als je 15cm dik metselt met betonblokken of bakstenen, dan is dat weer een enorm gewicht op de dragende constructie. Daarom hebben we gekozen voor Ytong. Ytong is daarnaast goed geluidsisolerend, en omdat de slaapkamer grenst aan de woonkamer (open vide constructie) is dat wel belangrijk.

De muren worden ongeveer 4 en 5 meter lang, en komen op een relatief nieuwe verdiepingsvloer. Deze zal dus ongetwijfeld nog werken dus dilateren (aanbrengen van gleuven om scheuren te voorkomen) is van belang. Daarnaast zet je Ytong niet vast op de grond in cement, maar metsel je op DPC folie. Ook dit weer om scheuren te voorkomen. Dit is een gek gevoel, want uiteindelijk staat je muur dus gewoon los op de grond en theoretisch kun je 'm later oppakken en ergens anders neerzetten ;).

Omdat straks de buitenkant van de slaapkamer een belangrijke looproute wordt in de woning en we dus heel vaak de hoek om moeten lopen hebben we gekozen de hoek aan de buitenkant af te ronden. Leuk is dat Ytong hier standaard stenen voor heeft. Aan de binnenkant in de slaapkamer willen we gewoon een scherpe 90 graden hoek dus we maken de ronding van iets dunnere bouwsteen. De ronde hoek gebruiken we meteen als plaats om de wand te voorzien van dilatatievoeg.

En nog even een foto vanaf de andere kant. Deze eerste laag stenen (ook wel de kimrand of kimlaag genoemd) zetten we in cement op DPC folie met kimmortel. Met Ytong kun je minder makkelijk corrigeren omdat de voegen heel dun zijn per laag, dus deze eerste laag moet perfect waterpas staan in alle richtingen. Als je de eerste laag eenmaal goed hebt is Ytong heel makkelijk te verwerken!

Verder dan dat konden we niet metselen vanwege de kou (let altijd goed op de verwerkingstemperatuur van cement!).

Dus tijd voor een ander klusje: plinten, neuten en architraven (deurlijsten)! Een heel precies werkje en omdat we 10 deuren moesten voorzien van deurlijsten (vaak aan 2 kanten!) ook heel veel werk. Maar het resultaat is heel tof. Plinten en architraven maakt gek genoeg visueel een enorm verschil in afwerking. Onderstaande foto is een deur in de badkamer. De badkamer heeft tegel-plinten die over gaan in (geimprigneerde) neuten en architraven. We hebben in het hele huis gekozen voor paneeldeuren (boven iets strakker dan beneden) en dus ook architraven gekozen die daar een beetje bij passen.

Nog een foto van twee deuren in de gang boven. (Blauwe licht in de rechter slaapkamer komt doordat er zolang een vuilniszak voor het raam hangt :+). Op deze foto zie je goed de combinatie van paneeldeuren, neuten, plinten en architraven. We hadden dit ontwerp ongeveer 2.5 jaar geleden in ons hoofd zitten en nu 2.5 jaar later eindelijk zien hoe het is geworden is heel tof en geeft enorme voldoening :D.

De blauwe vuilniszak als gordijn in de slaapkamers was natuurlijk maar tijdelijk. We hadden houten shutters besteld, maar omdat deze op maat worden gemaakt in China en dan per boot worden verstuurd mochten we hier 3 maanden op wachten. Afgelopen week kwamen ze binnen dus meteen maar gemonteerd! Je kunt ze open klappen als luikjes, en de lamellen kun je naar boven en beneden dichtklappen. Hieronder een paar fotootjes van hoe het uit ziet! (De zwarte rechthoekjes zijn stel-wigjes, die zitten er maar tijdelijk)

Dezelfde raampjes, maar met de lamellen in een andere stand...

En zo zijn ze open geklapt. Ze kunnen helemaal plat tegen de muur worden geklapt, maar nu nog niet omdat de stel-wigjes hier nog in de weg zaten.

Zo dus:

Er is nog veel meer gebeurd in de tussentijd, maar ik heb helaas geen tijd om meer te typen nu (zaterdag = klusdag!) dus ik laat het hier even bij. Hieronder alvast een spoiler van hoe we de woonkamer nu aanpakken!
pi_151352270
Het wordt echt heel erg mooi! En wat een werk hebben jullie verzet zeg _O_
:)
pi_151352305
Wow wow wow!!! Wat hebben jullie een pracht huis! De deuren, super!! En de schutters, heel gaaf gedaan!

Succes met klussen vandaag. Echt knap hoor. Al die tijd die er in gaat.

[ Bericht 28% gewijzigd door Cathmar op 04-04-2015 20:11:29 ]
Met een meidenkwartet
  roze zaterdag 4 april 2015 @ 12:39:01 #124
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_151354937
Wauw O+
Your beauty never ever scared me.
pi_151366636
ohhhh mooi!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties