Nu een duidelijk geluid uit de Schilderswijk tegen de Is.kakkerlakken!quote:De Nederlandse aanhangers van IS (Islamitische Staat) hoeven zich niet meer in de Schilderswijk in Den Haag te vertonen. Dat zegt een grote groep jongeren in de wijk.
Aanhangers van de islamitische extremisten worden als het aan hen ligt met harde hand de wijk uitgezet. De jongeren zijn de praktijken van een groep IS-aanhangers in de wijk meer dan zat.
"Ze doen alsof veel jongeren hier in de wijk ze steunen. Maar de meeste jongeren hier weten niet eens waar IS'ers voor staan", zegt Zakaria, een ondernemer die veel invloed heeft op een groep jongeren en dertigers.
Vlag in handen geduwd
Vooral de pro-Gaza-demonstratie van enkele weken terug heeft kwaad bloed gezet, zegt hij. "Jongens uit de wijk gingen kijken. Ik ook. Maar het bleek een verkapte demonstratie voor IS."
"Sommige jonge kinderen kregen ineens een vlag in hun handen geduwd. Die dachten: wat leuk, een vlag die wappert. Maar die jihadisten deden net of onze jongeren met hen sympathiseerden. Dat willen we niet meer hebben. We zijn in de maling genomen."
Ingrijpen
Nu burgemeester Van Aartsen een demonstratieverbod heeft afgekondigd in Haagse wijken, is het ook tijd dat de IS-aanhangers de Schilderswijk met rust laten, vinden de jongeren. "Normaal gesproken zie je ze niet in de wijk. De meesten komen niet eens hier uit de buurt, maar uit Gouda, Zoetermeer. Als we ze hier nog een keer zien, grijpen we in."
De groep jihadisten die de Schilderswijk hebben uitgekozen als uitvalsbasis bestaat volgens kenners uit maximaal dertig personen.
http://nos.nl/artikel/689264-isers-schilderswijk-uitzetten.html
Nee er is een grote groep volgens het artikel die zeggen dat die kakkerlakken daar niks te zoeken hebben en niet eens uit de buurt komen. Er werd de afgelopen dagen constant geklaagd dat de inwoners zich niet duidelijk genoeg uitspraken tegen die kakkerlakken. En dat is niet waar.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:16 schreef FunkyHomosapien het volgende:
dus omdat 1 ondernemer uit die wijk zegt dat het niet zo is, is dit gelijk een ijzersterk argument dat er daar helemaal niks aan de hand is?
Nja veel kinderen spelen daar gewoon buiten. Die kinderen zijn nieuwsgierig gaan daar kijken en krijgen dus zo'n vlag. Dat is toch niet raar?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:17 schreef Eenskijken het volgende:
want je laat je kind ook echt met een terroristische vlag rondwapperenI don't buy it.
ik vind dit geen 'duidelijk geluid'.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee er is een grote groep volgens het artikel die zeggen dat die kakkerlakken daar niks te zoeken hebben en niet eens uit de buurt komen. Er werd de afgelopen dagen constant geklaagd dat de inwoners zich niet duidelijk genoeg uitspraken tegen die kakkerlakken. En dat is niet waar.
Ik hoop ook dat mochten die kakkerlakken zich daar weer vertonen ze er weg worden gejaagd.
Het lijkt er op alsof het voor sommige mensen nooit genoeg is. Zie hier een reactie van jongens die daar wonen. En alsnog is het niet genoeg. Waarom ?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:19 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ik vind dit geen 'duidelijk geluid'.
als mijn wijk zo in het nieuws zou komen zou ik iedereen optrommelen die anti-IS is en eens even met een hele grote groep en met heel veel spandoeken aan al die gasten laten zien dat ze niet gewenst zijn. maar dat doen ze niet, alleen maar lullen.
Nah het zal mij niks verbazen als er van die 30 volgens het artikel wel een paar daar wonen. Ken ze nietquote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:19 schreef sp3c het volgende:
ja ze kwamen allemaal van buiten en niemand wist van niets want iedereen is dom
mooi dat die gasten niet meer welkom zijn maar doen alsof je achterlijk bent maakt het niet beter
het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit wat ze daar doen, maar ik zeg alleen dat als je ECHT aan nederland wilt laten zien dat je anti-IS bent daarzo, dan moet je het op mijn manier aanpakken. niet een interviewtje afnemen met een of ander slap ondernemertje 'met draagkracht onder de dertigers' in de wijk. dat is echt te gemakkelijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het lijkt er op alsof het voor sommige mensen nooit genoeg is. Zie hier een reactie van jongens die daar wonen. En alsnog is het niet genoeg. Waarom ?
Ben je nou serieus ?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:22 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit wat ze daar doen, maar ik zeg alleen dat als je ECHT aan nederland wilt laten zien dat je anti-IS bent daarzo, dan moet je het op mijn manier aanpakken. niet een interviewtje afnemen met een of ander slap ondernemertje 'met draagkracht onder de dertigers' in de wijk. dat is echt te gemakkelijk.
Ach Israëlische vlag wappert ook.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:17 schreef Eenskijken het volgende:
want je laat je kind ook echt met een terroristische vlag rondwapperenI don't buy it.
wat? waarom zou ik niet serieus zijn?quote:
Waarom op jouw manier ? Wie ben jij dan dat zij het op jouw manier moeten doen ? ff serieus ?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:23 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
wat? waarom zou ik niet serieus zijn?
Ik hoop dat die kakkerlakken dezelfde verwelkoming van stenen mogen verwachtenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:23 schreef erik013 het volgende:
Goede zaak dat ze dat kutvolk daar blijkbaar ook zat zijn. Duidelijke taal, geeft hoop.
doe niet zo dramatisch. ik bedoel dat ze grootschalig met alle mensen die anti zijn een flinke demonstratie moeten houden daar, zodat heel nederland kan zien dat je wijk niet al die negatieve aandacht verdiend.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom op jouw manier ? Wie ben jij dan dat zij het op jouw manier moeten doen ? ff serieus ?
Of je scheert niet een hele wijk over een kam ? Altijd grappig dat mensen zeggen dat die hele fucking wijk iets moet laten zienquote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:24 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
doe niet zo dramatisch. ik bedoel dat ze grootschalig met alle mensen die anti zijn een flinke demonstratie moeten houden daar, zodat heel nederland kan zien dat je wijk niet al die negatieve aandacht verdiend.
wow jij leest echt door de regels door broeder.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Of je scheert niet een hele wijk over een kam ? Altijd grappig dat mensen zeggen dat die hele fucking wijk iets moet laten zien
Nah vraag me af of dit allemaal onschuldige jongens zijnquote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:25 schreef Nintex het volgende:
Prima, nu daad bij woord voegen, die gasten langsbrengen bij de politie.
Je zegt zelf met ALLE mensen dit anti zijn een GROOTSCHALIGE actie houden ? En ben geen broeder .quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:26 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
wow jij leest echt door de regels door broeder.
ja alle mensen die daarvoor in zijn natuurlijk. alsof ik mensen tegen hun wil wil laten demonstrerenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je zegt zelf met ALLE mensen dit anti zijn een GROOTSCHALIGE actie houden ? En ben geen broeder .
Nou ja, liever helemaal geen geweld natuurlijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik hoop dat die kakkerlakken dezelfde verwelkoming van stenen mogen verwachten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |