Jij gooit dit onderwerp maar steeds onder veiligheid, terwijl de traditioneel onder 'rechts' geschaarde veiligheidsonderwerpen eerder zaken als meer blauw op straat, hard straffen, enzovoort betreft. Vind je de berichtgeving over de "yes means yes"-eisen om de zogenaamde 'campus rape' terug te dringen in de VS ook een vorm van 'rechtse berichtgeving'?quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Inderdaad, maar daar opent HvNL natuurlijk ook niet mee.
[..]
Zo kun je het ook bekijken. Je zou het evenwel als 'rechts' nieuws kunnen zien omdat:
- Het onderwerp veiligheid traditioneel als een rechts onderwerp wordt gezien. In studies die probeerden te onderzoeken of RTL/NOS meer aandacht besteden aan 'linkse' onderwerpen, is dit ook zo gehanteerd. De voor de hand liggende kritiek daarop is het te direct vertalen van het (bewezen en uitgekristalliseerde) Amerikaanse conceptuele kader naar de Nederlandse context. In de VS is het ook daadwerkelijk zo dat het brein van de conservatieve kiezer ook op die manier schijnt te werken (veel waarde aan de status-quo, paradoxaal genoeg ietwat risicomijdend).
Hoe moet ik dat zien? Ik blijft dat je dit onderwerp wel erg makkelijk lijkt te bagatelliseren.quote:- Je zou dit type nieuwsonderwerpen (niet zozeer het nieuwsfeit zelf maar het ermee openen, en dit een kwartier lang) als 'afleiding' kunnen zien. Zie de baanbrekende teksten van Naom Chomsky hierover.
Precies, jouw bezwaar is dus 'monstertrucks en boeren' zijn rechts. Zoals ik al eerder heb aangegeven is dat nogal een arrogante, misplaatste houding en lijkt de vergelijking tussen de VS en Nederland hier ook verre van terecht. Sterker nog, als je de 'provincie' in Nederland vergelijkt met de Randstad, dan is men daar eerder linkser dan rechtser als je b.v. de uitslag van de tweede kamer verkiezingen erbij pakt.quote:- De provincie wordt dikwijls gelijk geschaald aan 'rechts'. En Amsterdam c.q. de grachtengordel als links. Ook dit is niet onbekend in de Verenigde Staten (de grote steden aan de kusten vs de redneck fly-over states met hun stierenrijden en monstertruck stunts).
Ik beklaagde me laatst al over het feit dat het huwelijk van Clooney met die mensenrechte-advocate zo groot werd uitgemeten in veel media die doorgaans toch als ietwat linkse of in ieder geval progressieve kwaliteitsmedia te boek staan. Kennelijk is het huwelijk tussen een volkszanger en een soapactrice groot uitmeten rechts en dat van een geëngageerde Hollywoodacteur met een mensenrechtenadvocate 'links'.quote:Ultiem dieptepunt, en vele malen erger, was w.m.b. dat de scheiding tussen Jan Smit en Jolanthe ooit het tweede nieuwsitem was in het Journaal.
Je kan dit ook vervangen door "Armoede" "neoliberalisme" "vrije markt" "de rijken" " zakkenvullers" "Joden" etc etcquote:Op dinsdag 30 september 2014 13:26 schreef robin007bond het volgende:
"The more you can increase fear of drugs, crime, welfare mothers, immigrants and aliens, the more you control all of the people."
- Noam Chomsky
Het klopt dat deze dingen nog sterker en duidelijker als 'rechtse' onderwerpen bekend staan, en waar politici uit die hoek goed op kunnen scoren.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij gooit dit onderwerp maar steeds onder veiligheid, terwijl de traditioneel onder 'rechts' geschaarde veiligheidsonderwerpen eerder zaken als meer blauw op straat, hard straffen, enzovoort betreft.
Want red states doen niet aan rodeorijden, eetwedstrijden, monstertruck-stunts en dragracen?quote:lijkt de vergelijking tussen de VS en Nederland hier ook verre van terecht.
Wie worden het meest daardoor getriggerd?quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
terwijl het principe van control by fear natuurlijk veel breder is
Dus als de monstertruck een winkelpand was binnengereden was dit volgens jou een links onderwerp geweest?quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het klopt dat deze dingen nog sterker en duidelijker als 'rechtse' onderwerpen bekend staan, en waar politici uit die hoek goed op kunnen scoren.
Maar dingen als instortende trappen in Utrecht, kamikazerijder in Apeldoorn, problemen op dansfeesten zijn ook dingen waar de Opsteltens van deze wereld daadkrachtig op kunnen scoren. Alles aangaande 'crowd control' en veiligheid aangaande evenementen en feesten is óók hun terrein.
Wanneer het gaat om veiligheid op de werkvloer of grote economische belangen (vb. Airbus of Boeing) dan is het dikwijls een ander verhaal.
Je laat het relevante aspect weg, namelijk dat het beeld van conservatieve 'rechts-stemmende' rednecks voor de Nederlandse provincies niet klopt. Je blijft maar vallen over de 'monstertruck' lijkt het.quote:Want red states doen niet aan rodeorijden, eetwedstrijden, monstertruck-stunts en dragracen?
Een groot ongeluk onder het uitvoerende personeel zelf is zeer zeker een klassiek links onderwerp. Om dit enigszins uit de aandacht weg te houden, bijv. (structureel) omvallende steigers, worden dan ook PR-bureaus als Stratfor en Hill&Knowlton voor ingehuurd.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus als de monstertruck een winkelpand was binnengereden was dit volgens jou een links onderwerp geweest?
Nou weet ik toevallig 'iets' meer dan de gemiddelde Nederlander over steigers, dus vertel me eens iets meer over structureel omvallen steigers?quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een groot ongeluk onder het uitvoerende personeel zelf is zeer zeker een klassiek links onderwerp. Om dit enigszins uit de aandacht weg te houden, bijv. (structureel) omvallende steigers, worden dan ook PR-bureaus als Stratfor en Hill&Knowlton voor ingehuurd.
Natuurlijk zijn er ook grensgevallen, dan ligt het eraan in welk kader het wordt gedrukt. In principe zijn alle 'crowd control' gerelateerde onderwerpen ietwat rechts georiënteerd.
Noem het zoals je het noemen wilt:quote:
Gelukkig maak jij je daar nooit schuldig aanquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Noem het zoals je het noemen wilt:
NWS / Stratfor: Nederland is rijp voor protest
Zwartmaken is een PR-tactiek.
Beetje raar voor een bedrijf dat inlichtingen verzamelt en levert. Geen idee hoe RM-rf dat weet.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Noem het zoals je het noemen wilt:
NWS / Stratfor: Nederland is rijp voor protest
Zwartmaken is een PR-tactiek.
Doe es even niet zo sneu. Jij bent altijd de eerste die op de persoon gaat spelenquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelukkig maak jij je daar nooit schuldig aan
Het is helemaal leuk als de overheid van onze belastingcentjes PR-mensen inhuurt om te spinnen. Ik plaats al mijn vraagtekens bij het woord laten voeren door een PR-medewerker aangezien deze mensen in het algemeen weinig kennis hebben van de materie en niets te zeggen hebben en dus weinig relevante antwoorden kunnen geven waarmee ze uitstekend misbruikt kunnen worden om met een schijn van meer openheid juist de communicatie te belemmeren (gemakkelijk naar de PR-medewerker zijn babbeltjes verwijzen zodat de mensen die er over gaan niet hoeven te antwoorden en zich achter hen kunnen/moeten verschuilen).quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een groot ongeluk onder het uitvoerende personeel zelf is zeer zeker een klassiek links onderwerp. Om dit enigszins uit de aandacht weg te houden, bijv. (structureel) omvallende steigers, worden dan ook PR-bureaus als Stratfor en Hill&Knowlton voor ingehuurd.
Natuurlijk zijn er ook grensgevallen, dan ligt het eraan in welk kader het wordt gedrukt. In principe zijn alle 'crowd control' gerelateerde onderwerpen ietwat rechts georiënteerd.
Toeval of niet, zowel in Nederland als in de USA doen de rechtse partijen meer aan dirty campaigning en grover dan de linkse partijen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelukkig maak jij je daar nooit schuldig aan
Volgens welk principe? Wie bepaalt dat principe? Volgens mij lijken de opvattingen van partijen die als links of als rechts geclassificeerd worden daarin leidend. Niet een of ander dogma op basis van wat politieke theorietjes waarbij je maar krampachtig probeert om deze gebeurtenis in een bepaald hokje te krijgen en het daarmee te definiëren als links of rechts. Ik kan dit ook wel een 'verkeersongeval' gaan noemen omdat er een voertuig bij betrokken is. Strengere regelgeving op het gebied van verkeer is meer links dan rechts, dus voila 'links onderwerp'.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is geen openbare weg in de openbare ruimte.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:32 schreef Monolith het volgende:
Ik kan dit ook wel een 'verkeersongeval' gaan noemen omdat er een voertuig bij betrokken is. Strengere regelgeving op het gebied van verkeer is meer links dan rechts, dus voila 'links onderwerp'.
Het betrof een parkeerplaats, maar je lijkt het hele punt te missen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is geen openbare weg in de openbare ruimte.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-vaak-onveilig.dhtmlquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou weet ik toevallig 'iets' meer dan de gemiddelde Nederlander over steigers, dus vertel me eens iets meer over structureel omvallen steigers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |