Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Zaterdag gaat GotC me droppen en mag ik terug naar huis lopen. Maar dan merk je pas hoe ver je loopt met zo'n LDL. De boulevard van Katwijk is nog te dicht bij
Ja precies! De rondjes hier in de buurt heb ik wel gehad. Nu bestaat de kans dat ik zaterdag de hele weg wind tegen heb, maar ik heb zin om heel Meijendel door te banjeren.
En de marathon is ook van A naar B, misschien hebben we daar ook de hele weg wel wind tegen
Op donderdag 21 augustus 2014 09:02 schreef Devv het volgende: Ik heb zondag een 24k maar lig nu nog steeds ziek op bed . Ik weet niet of het verstandig is om te gaan lopen.
Ziek als in koorts?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Dan is het niet verstandig om te gaan lopen, stelregel is dat je na genezing net zoveel dagen wacht als je ziek bent geweest alvorens je weer de training oppakt.
Ik zou iig een dag of twee wachten na genezing alvorens je weer gaat lopen
Heb ik ook met mijn maratraining gedaan. Was ideaal. En je komt nog 's ergens! En je loopt elke stap dichter naar je einddoel, in plaats van eerst (grofweg) de helft van huis af!
Heb ik ook met mijn maratraining gedaan. Was ideaal. En je komt nog 's ergens! En je loopt elke stap dichter naar je einddoel, in plaats van eerst (grofweg) de helft van huis af!
Dat is als je alleen loopt zeker wel leuker ja. Nog een paar echt lange LDL's te gaan, hopelijk geen alleenig, maar anders denk ik dat maar eens bij mijn ouders ga kijken. Die willen we me vast ergens droppen dat ik alleen terugloop, of misschien wel dat pa op de fiets meegaat met een mooi rondje daar in de buurt
@Streamnl: actief herstellen werkte de vorige keer ook best goed, ookal is het nooit helemaal weggegaan, maar toen deed ik nog geen oefeningen. Dus nu ook actief herstellen, luisteren naar pijn (en dan stoppen) en dagelijkse oefeningen en dan hoop ik met 2 weken wel verbetering te zien, dat zegt de NHS ook. Als niet, dan de dok bellen voor 'n afspraak. Heuvels zijn hier niet te vermijden tenzij ik alleen maar heen en weer over een klein stukje trans pennine trail ga rennen maar zelfs dat is niet helemaal vlak.
Dat is als je alleen loopt zeker wel leuker ja. Nog een paar echt lange LDL's te gaan, hopelijk geen alleenig, maar anders denk ik dat maar eens bij mijn ouders ga kijken. Die willen we me vast ergens droppen dat ik alleen terugloop, of misschien wel dat pa op de fiets meegaat met een mooi rondje daar in de buurt
Dit gaat mijn eerste solo LDL worden...ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Heb al mijn M-loopjes solo gedaan. Puur genieten vond ik 't. In de zon, in de zeikregen. Lekker nadenken over vanalles, 100% op je eigen tempo lopen, heb nu al weer zin in de volgende solomarathontrainingen.
Ziek is niet lopen hoor.. iig bij echte griep moet je je lichaam wel even de tijd geven om te herstellen!
Zei ik een paar topics geleden nog dat ik niet toe was aan een race vest.. heb ik gister een knalroze van Nathan gekregen van mijn schoon ouders... voor op vakantie in de hitte zeiden ze.. super lief.. dus nu heb ik met mijn mini afstandjes ook een racevest haha!
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2014 09:50:57 ]
Op donderdag 21 augustus 2014 09:49 schreef motorbloempje het volgende: Heb al mijn M-loopjes solo gedaan. Puur genieten vond ik 't. In de zon, in de zeikregen. Lekker nadenken over vanalles, 100% op je eigen tempo lopen, heb nu al weer zin in de volgende solomarathontrainingen.
heb je tijdens je eerdere marathons nooit solo LDL's gelopen?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
ik heb er ook al een paar wat langere ldl's solo opzitten (van 21 tot 30 km), en zoals moblo zegt is dat ook niet verkeerd. Alleen ik denk dan nergens over na Ik zet alles van me af, verstand op nul, en de ene voet voor de andere zetten. Maar als je iedere keer iig dezelfde beginkm's moet maken wordt het wel wat saai. Dus af en toe de auto pakken en ergens anders heen, met de al vaker genoemde fietsknooppunten en wandelknooppunten is dat prima te doen.
Een LDL in je eentje is mijns inziens zwaarder dan met een groepje mensen. Maar omdat het voor jou een nieuwigheidje is zou het me ook niks verbazen dat je enthousiast zult zijn over de rust en het volledig je eigen plan kunnen trekken.
Ik heb twee keer een A->B gedaan. Een keertje vanaf station Delft en een keertje vanuit Schiedam naar huis. Leuk om te doen en je wordt gedwongen om het te voltooien omdat je anders niet thuiskomt.
Overigens worden er wel heel veel stevige afstanden gelopen de laatste tijd. En dan heb ik het nog niet eens over de ondergrond. Ik hoop dat dat mensen er niet van weerhoudt om ook wat te vertellen over hun trainingen voor kortere afstanden, want die verhalen zijn leuk en ik mis ze.
succes dan maar! Ik moet zeggen dat ik beiden heel leuk vind, alleen het voordeel van alleen lopen vind ik dat je helemaal je eigen tempo kunt lopen.... al zorgt dit er el voor dat je soms wat "te langzaam" loop tov je kunnen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'