idioot ik zeg toch het stinkt en bederft mijn eetlust. Jij weet niet hoe het is om kattenstront in je tuin te hebben DAGELIJKSquote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:17 schreef pionnetje het volgende:
[..]
[..]
echt , alle grond in de natuur is per definitie 100% verotting, welk bos je ook komt ter wereld en jij zeikt over een kattendrolletje van 6 gramm?
Prima, maar sla dan de eigenaar op z'n muil, als ie het beest niet bij zich houdt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:16 schreef nattermann het volgende:
Gewoon dat tyfusbeest bij je houden. Jij het beest, jij de stront. Sowieso, katten![]()
Prima, laat ik ze de volgende keer in het Schwarzwald los.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:19 schreef erik013 het volgende:
Nogmaals, ik vind je streven om het dier te sparen goed maar als ze rondom de Ardennen ook dachten: "ik dump dat beest wel [in het bos bij Spijkerbroek]" dan had jij straks hele nesten in je tuin die voor overlast zorgden.
Waar lees je precies dat ik het niet met je eens ben? Ik zeg alleen dat mensen hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Jij een kat, prima. Maar jij dan ook de stront. Zelfde verhaal met een hond. Of een hamster. Of een cavia. Of een valkparkiet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:22 schreef erik013 het volgende:
[..]
Prima, maar sla dan de eigenaar op z'n muil, als ie het beest niet bij zich houdt.
Rijd jij een jong kind die steeds door z'n onverantwoordelijke ouders onbewaakt op straat gelaten wordt ook maar dood als ie voor de 3e keer vlak voor je oprit speelt?
Zeker mee eens. Zoals je zelf al terecht zegt: die mensen hebben verantwoordelijkheid. Niet het beest zelf, daarvan kun je niet verwachten/eisen dat ie het snapt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:33 schreef nattermann het volgende:
[..]
Waar lees je precies dat ik het niet met je eens ben? Ik zeg alleen dat mensen hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Jij een kat, prima. Maar jij dan ook de stront. Zelfde verhaal met een hond. Of een hamster. Of een cavia. Of een valkparkiet.
dus oplossing is : Zelf een hond/kat nemen om de boel onder te schijten bij de eigenaar van de desbetreffende kat.?quote:
Geen idee. Wellicht een olifant nemen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:39 schreef lntel het volgende:
[..]
dus oplossing is : Zelf een hond/kat nemen om de boel onder te schijten bij de eigenaar van de desbetreffende kat.?
als jij m wilt betalen mag je die kat lekker onder schijtenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen idee. Wellicht een olifant nemen?
Ik? Waarom?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:41 schreef lntel het volgende:
[..]
als jij m wilt betalen mag je die kat lekker onder schijten
Je hebt gelijk: van kinderen mag je tenminste nog verwachten dat je ze iets uit kan leggen (desnoods door ze bang te maken). Van een dier niet.quote:
First world problems.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:50 schreef lntel het volgende:
zoals ik elke dag poeprapen van de kut kat
Daar gaat het in deze helemaal niet om, je mist het punt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:50 schreef lntel het volgende:
Erik ik vraag me serieus af of jij ooit problemen hebt gehad met dieren laten we zeggen zoals ik elke dag poeprapen van de kut kat
Heel begrijpelijk hoor, zo'n huisdier kan echt een volwaardig gezinslid zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 05:19 schreef EricOscuro het volgende:
Mijn buurvrouw is zo'n mens, die bereid is zover te gaan.
Op het eerste gezicht lijkt ze een vrij normaal persoon, kan ook normaal meepraten over allerlei dingen... maar o wee als ze een kat in haar tuin zien, dan orakelt ze als een psychiatrisch geval; O wee als ik die geile rot kat te pakken krijg, dan is het niet te best... of als ik die rot katte weer zie dan gooi ik er kokend heet water over heen. Of die rot katten moeten allemaal dood.... en onlangs nog tegen haar kleinzoontje van een jaar of zeven... toen mijn jongste kitten verdwaald was, en naar haar raam opening sprong in plaats van de mijne.... als ik hem gepakt had, dan had ik hem de nek omgedraaid.
Het enige dat omdraaide was mijn maag... en ik dacht voor een moment dat het enige dat ik zou kunnen doen om mijn katten te beschermen was om deze buurvrouw preventief te ruimen ( Amerika komt er in elk geval mee weg), maar ik ben Amerika niet. Ik kom hier niet mee weg, en mijn katten al helemaal niet. Die komen in een asiel terecht.
Maar die bedreigingen beheersen wel een deel van mijn leven, mijn katten (ja voor veel Fokkers lijkt dit heel sneu) zijn als mijn kinderen. Kom niet aan mijn katten! Elk van hun heeft een unieke persoonlijkheid (hoewel de kitten van mijn moederpoes zowel lichamelijk als geestelijk enorm veel op haar moeder lijkt).
Ze in elk geval een halsband met tracker (GPS) geven, zodat je weet waar ze zijn? En is je achtertuin '(evt. in overleg met haar) hermetisch afsluiten, zodat ze wel buiten kunnen rondrennen maar daar niet weg kunnen, geen optie? De redenatie: "als ze op mijn terrein komen mag ik met ze doen wat ik wil" vind ik hetzelfde als "zodra iemand ongewenst in m'n huis loopt mag ik hem doodschieten/slaan". Je mag je verdedigen ja, maar niet zomaar al het geweld toepassen waar je zin in hebt. Als er een weerloos dier in je tuin komt dan mag je hem dus wegjagen met een emmer water of lawaai. Dat is geen partij voor je.quote:Maar goed, ik sta met lege handen tegenover die psychopate van een buurvrouw. Ja, ik kan hun hond afmaken, vergiftigen met worst... maar het probleem is dat ik zowel van katten als honden hou, en nooit een ander dier vergiftigen kan. En een zootje kogels door haar raam kan ik ook niet afschieten...
Die idiote heks lijkt overal mee weg te komen. Want ik moet eerst een enorm verlies lijden, voor ik eindelijk iets kan terugdoen. En als maand na maand mijn katten bedreigt worden... ik weet het echt niet meer. Ik wil iets doen, maar ik kan niets doen...
Je zegt het zelf al goed idd: mensen die gewetenloos dieren kunnen mishandelen zijn (semi-)psychopaten die slechts geen mensen mishandelen (of erger) omdat ze vanaf kinds aan verteld is dat ze dan een straf krijgen van de maatschappij en zichzelf ermee hebben. Dat laatste weegt voor psychopaten het zwaarst. Als ze stiekem een dier kunnen pijnigen doen ze het wel... Een mens met een enigzins gezond ontwikkeld empatisch vermogen kan zelfs een kat die in z'n tuin schijt niet echt pijn doen.quote:Het liefst zou ik voor de vreedzame oplossing gaan op basis van redelijkheid... maar dat heeft niet gewerkt. De levens van mijn katten worden nog steeds bedreigd.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 05:57 schreef Aiciu het volgende:
Wij hebben zovaak een kat in de tuin laat maar gaan denk
En zo hoort het. In elk geval kon die hond er zelf niets aan doen, en liet je die ook met rust.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 05:58 schreef Physsic het volgende:
De kinderen van onze buren wilde een hond.
Toen ze er eenmaal een hadden, was de lol er natuurlijk meteen vanaf. Dat beest wordt 's morgens rond 7uur de deur uit geduwd en ergens rond middernacht wordt hij weer binnen gelaten.
Terwijl hun eigen achtertuin toch echt groot genoeg is.
Ik vind dat persoonlijk echt nergens op slaan.
Anyways, de hond had het laatst voor elkaar gekregen om in onze achtertuin te komen en heeft toen op het gras gepoept.
Aangezien wij dat gras gewoon gebruiken, hebben we de buurman gebeld met de vraag of hij het even op kwam ruimen.
En dat heeft hij toen gedaan!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |