quote:
precies tegelijkquote:
teer levert niet zoveel op hoorquote:
Mijn endeldarm staat ook niet op de donatielijst.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 03:30 schreef deadprez het volgende:
[..]
teer levert niet zoveel op hoor
jaquote:
- extra gedoe voor mijn nabestaanden, waar ik ze niet mee op wil zadelen. Dood=dood. Begrafenis en klaar.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 03:17 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk meer de reden waarom je als een nee staat geregistreerd. Dat vrijheid afpskken enzo dat zal dan wel. Maar wat is de reden dat je net organen wil houden?
Precies mijn standpunt. Rationeel denken wint bij zwijgen. Toch houden mensen de vrijheid op eigen mening.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 03:32 schreef deadprez het volgende:
Maar lijkt me geen slecht plan dat iedereen donor is, tenzij mensen zich daarvoor afmelden.
Tja die angsten zijn inderdaad voor jouzelf om te overbruggen of niet maar dat je niet gezond bent is al reden genoeg hoor. Men kan moeilijk bvb een rokerslong afstaan voor donatie.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 03:31 schreef I-Claudius het volgende:
[..]
- extra gedoe voor mijn nabestaanden, waar ik ze niet mee op wil zadelen. Dood=dood. Begrafenis en klaar.
- Ik ben niet de meeste gezonde persoon op deze aarde, ik heb de (ongetwijfeld onredelijke) angst anderen met mijn zooi op te zadelen.
- Je ziet al hoe makkelijk er hierboven over gepraat wordt vrijheden geheel weg te nemen, dat je er niet eens wat over te zeggen hebt of ze je lichaam plunderen. De wetgeving is nu zoals hij is, maar wie zegt dat waar ik nu ja op zeg, over 10 of 20 jaar nog steeds hetzelfde is? Wie weet wat er dan allemaal verandert is? Ik koester een diepgeworteld wantrouwen tegenover overheden en ik vind het al een eng iets dat je niet dood bent als ze je organen weghalen. Volgende stap iemand die in een coma ligt en hoogstwaarschijnlijk nooit meer wakker wordt oogsten?
- Ik ben geen overdreven religieus persoon. Maar niemand weet wat er hierna komt. Niemand weet ook hoe ons bewustzijn, wat je je ziel kan noemen, precies werkt etc. Het zal vast wel niet zo zijn, want het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, maar straks hebben die gekke hindoe's of joden ineens gelijk. Zit je dar zonder organen. Beter het zekere voor het onzekere nemen.
- Je weet nooit wie je organen krijgt. Enge criminelen hebben ook organen nodig, ik zou het toch een eng idee vinden die in leven te houden
Daarbij heb ik nég een rare gevoelsreden. Wat ik al zei, mijn gezondheid is niet zo goed. Ik heb lang genoeg gevochten voor die organen, het minste is toch wel dat ze gewoon met mij ermee uit mogen scheiden. Ze hebben lang genoeg hun best gedaan.
Ja, allemaal kutredenen, maar het zijn wel de mijne. Of een ander het er nou mee eens is of niet
Fijn dat we het eens zijn dat rezaniavergelijkingen nergens op slaanquote:Op woensdag 20 augustus 2014 03:18 schreef GhpH het volgende:
[..]
Maar goed dat je zei dat je vergelijking al nergens op sloeg.
Klopt. Dus hier kunnen we ook best egoistisch en hypocriet over zijn. Ik vind het gewoon allemaal en veel geruststellender gedachte dat je gewoon dood gaat en ze je in een gat rollen en dat is het dan. Geen rare dingen ertussen. En daar mag ik best egoistisch en hypocriet over zijn, dat is de mens namelijk altijd al.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 03:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En theoretisch heb je ook gelijk. Dat is een beetje de gewenning aan de heersende cultuur, maar we gaan lekker offtopic zo.
De mens is hypocriet!!! Slotje
Achterlijk. Lekker mensen tot dingen dwingen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 03:32 schreef deadprez het volgende:
Maar lijkt me geen slecht plan dat iedereen donor is, tenzij mensen zich daarvoor afmelden.
Nee hoor, de keuze is aan jou. Verschil is dat je je nu aan moet melden, terwijl het naar mijn mening beter is om je af te moeten melden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 03:35 schreef I-Claudius het volgende:
[..]
Achterlijk. Lekker mensen tot dingen dwingen.
Dat eerste deel tekst is toch ook een Rezaniavergelijking mag ik hopen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 03:37 schreef I-Claudius het volgende:
Orgaandonatie is gewoon voor van die achterlijke teringlijers die te lui zijn om daadwerkelijk iets te doen voor hun medemens, dus daarom na hun dood in ieder geval nog iets proberen te verlichten
Als we 700 jaar geleden hadden geleefd, hadden jullie ook allemaal aflaten gekocht /rezaniavergelijkingen
Dat laatste is een aanname, wie weet is diegene waarvan jij het leven redt de nieuwe "Einstein" om maar wat te zeggen. Uiteraard hoor jij zeggenschap te houden over jouw eigen lichaam. Ik vind het echter pretentieus om te denken dat iemand nog een neuk geeft over hoe jij erbij ligt als je plat ligt, zeker in de wetenschap dat er goed mee is gedaan.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 03:35 schreef I-Claudius het volgende:
[..]
Fijn dat we het eens zijn dat rezaniavergelijkingen nergens op slaan
[..]
Klopt. Dus hier kunnen we ook best egoistisch en hypocriet over zijn. Ik vind het gewoon allemaal en veel geruststellender gedachte dat je gewoon dood gaat en ze je in een gat rollen en dat is het dan. Geen rare dingen ertussen. En daar mag ik best egoistisch en hypocriet over zijn, dat is de mens namelijk altijd al.
Alleen hier heb je dat het idee dat je en verschil kan maken dus moet men hier helemaal hysterisch over doen. Je kan beter als je leeft wat beter met je medemens omgaan. Kan je veel meer goeds doen dan die 1 op 100 met ik weet niet hoeveel meer nullen kans die ze wat met je organen kunnen
Je kan je nu aanmelden, afmelden of helemaal niets opgeven. Je zou dan weer wel iedereen kunnen dwingen op hun 18de, liefst natuurlijk pas op je 21ste maar onze overheid houdt nog steeds die achterlijke 18 aan, te kiezen. Dat zou ik nog wel kunnen tolereren. Mensen die zich in Nederland vestigen ook zo'n ding, dat zie ik wel zitten. Maar het principe: wet maken en als je dan vanaf morgen als niets opgegeven hebt, ben je lekker automatisch donor is echt een hele slechte zaak. Daarmee pak je heel veel mensen die nooit donor zouden worden, maar dat niet weten, er niet meteen tijd voor hebben, het niet begrijpen, de taal niet helemaal machtig zijn etc etc. Jij weet (hoop ik, anders ben je wel heel dom) even goed als ik dat als je dat invoert je (te)veel mensen tegen hun wil plundert.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 03:37 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee hoor, de keuze is aan jou. Verschil is dat je je nu aan moet melden, terwijl het naar mijn mening beter is om je af te moeten melden.
je lijkt wel een libertariërquote:Op woensdag 20 augustus 2014 03:42 schreef I-Claudius het volgende:
[..]
Je kan je nu aanmelden, afmelden of helemaal niets opgeven. Je zou dan weer wel iedereen kunnen dwingen op hun 18de, liefst natuurlijk pas op je 21ste maar onze overheid houdt nog steeds die achterlijke 18 aan, te kiezen. Dat zou ik nog wel kunnen tolereren. Mensen die zich in Nederland vestigen ook zo'n ding, dat zie ik wel zitten. Maar het principe: wet maken en als je dan vanaf morgen als niets opgegeven hebt, ben je lekker automatisch donor is echt een hele slechte zaak. Daarmee pak je heel veel mensen die nooit donor zouden worden, maar dat niet weten, er niet meteen tijd voor hebben, het niet begrijpen, de taal niet helemaal machtig zijn etc etc. Jij weet (hoop ik, anders ben je wel heel dom) even goed als ik dat als je dat invoert je (te)veel mensen tegen hun wil plundert.
Slechte zaak, zelfbeschikkingsrecht alles
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |