Die operatie duurt niet lang en normaal gezien blijft een lijk 3 dagen in een mortuarium om afscheid te nemen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:45 schreef very het volgende:
Wat voor mij het twijfelpunt is deze situatieschets:
Ik krijg een heftig ongeluk en kom met levensbedreigend letsel in het ziekenhuis.
Mijn gezin is bij me en opeens is het over en overlijd ik. Vrouw en kinderen in tranen, al dan niet hysterisch. Maar dan hebben ze dus gewoon geen tijd om een beetje waardig afscheid te nemen op dat moment zelf, want dan schieten de verplegers al naar binnen om mijn lichaam af te voeren en eruit te halen wat erin zit. En ja, daar is een begrafenis/crematie voor, maar ik ga er van uit dat je de situatie snapt. Drama alom!
Dit idee vind ik erg verontrustend en daarom heb ik ook vooralsnog geen keuze gemaakt![]()
Ik zou zeggen .. doe er zelf wat aan en doneer je nier en hoornvlies. Je kan makkelijk door het leven met 1 nier en 1 oog. Daag.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 09:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
We zullen het doorgeven aan het meisje van 10 die op een nieuwe nier zit te te wachtenZij kan dat dan wel tevens doorgeven aan haar vrindinnetje in het brandwondencentrum die een hoornvlies nodig heeft.
geen angst, het heeft alleen zin, als je in een soort coma bent en ze je dood dus kunnen organiserenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:45 schreef very het volgende:
Wat voor mij het twijfelpunt is deze situatieschets:
Ik krijg een heftig ongeluk en kom met levensbedreigend letsel in het ziekenhuis.
Mijn gezin is bij me en opeens is het over en overlijd ik. Vrouw en kinderen in tranen, al dan niet hysterisch. Maar dan hebben ze dus gewoon geen tijd om een beetje waardig afscheid te nemen op dat moment zelf, want dan schieten de verplegers al naar binnen om mijn lichaam af te voeren en eruit te halen wat erin zit. En ja, daar is een begrafenis/crematie voor, maar ik ga er van uit dat je de situatie snapt. Drama alom!
Dit idee vind ik erg verontrustend en daarom heb ik ook vooralsnog geen keuze gemaakt![]()
Het gaat hier om organen die je werkelijk niet meer nodig hebt. Wat als je ene overige nier het begeeft? Moet de donor dan een donor krijgen?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zou zeggen .. doe er zelf wat aan en doneer je nier en hoornvlies. Je kan makkelijk door het leven met 1 nier en 1 oog. Daag.
Het zal inderdaad wel wat lastig zijn, maar kan nog steeds prima.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:50 schreef GhpH het volgende:
[..]
Het gaat hier om organen die je werkelijk niet meer nodig hebt. Wat als je ene overige nier het begeeft? Moet de donor dan een donor krijgen?
En met een oog heb je geen dieptezicht dus je stelling gaat niet op.
Dood organiserenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:47 schreef Angst het volgende:
[..]
geen angst, het heeft alleen zin, als je in een soort coma bent en ze je dood dus kunnen organiseren
, na echt overlijden met hartstilstand gaan je organen te snel kapot.
Het gaat om het feit dat je op het moment dat je overlijd binnen minuten afgevoerd moet worden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:47 schreef GhpH het volgende:
[..]
Die operatie duurt niet lang en normaal gezien blijft een lijk 3 dagen in een mortuarium om afscheid te nemen.
En kleine donaties als een nier zijn binnen een uur eruit.
Jij zou trouwens ook niets krijgen. Ik wil alleen dat intelligente mensen mijn organen krijgen en niet mensen zoals jij. Als ik dan toch ga doneren, bepaal ik wel wie dood gaat en wie leeft.quote:
lieve schat, goed lezen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:51 schreef GhpH het volgende:
[..]
Dood organiserenals dat Nog een keer aan bod komt zorg ik dat je een edeldarm donor nodig hebt.
Die conspiracy is niet waar
Dat zou wel een drempel weghalen ook iddquote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:56 schreef Dimens het volgende:
[..]
Jij zou trouwens ook niets krijgen. Ik wil alleen dat intelligente mensen mijn organen krijgen en niet mensen zoals jij. Als ik dan toch ga doneren, bepaal ik wel wie dood gaat en wie leeft.
Moslims zijn bij deze dus ook uitgesloten, mensen met een Duitse afkomst ook, mensen die in het verleden op de PVV hebben gestemd mogen ook niets krijgen net zoals die linkse hippies, uitkeringstrekkers en vergelijkbaar mogen per definitie al dood, lelijke mensen hebben er ook geen recht op en als je in een God gelooft lost God het wel voor je op.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:58 schreef very het volgende:
[..]
Dat zou wel een drempel weghalen ook idd
Stel je voor, gaat je hart opeens naar een isis-aanhanger ofzo
Het ergste is dat de meesten het niet eens om religieuze redenen niet doen maar omdat het ze 'geen fijn idee lijkt' of omdat 'ER MISSCHIEN WEL EEN CRIMINEEL MIJN LEVER KRIJGT DAN!1!1!'....quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:41 schreef Rezania het volgende:
Net alsof je nog wat aan je organen hebt als je dood bent.
Klacht: TT
INB4: (Religieuze) shitstorm.
Bonus-klacht: Religie
Je krijgt heus de tijd om een knuffel of kus te geven. De artsen houden daar rekenening mee. Die hebben ervaring in dat soort situaties.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:53 schreef very het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat je op het moment dat je overlijd binnen minuten afgevoerd moet worden.
Dus je bent intens verdrietig, wilt je zojuist overleden partner misschien nog een soort van vasthouden/knuffelen/kussen*, maar dat kan dan dus niet. Mij lijkt het beeld van je partner die direct wordt afgevoerd om even leeggehaald te worden verschrikkelijk, ook al is het voor een goed doel.
*#nonecro
Ik heb nu een aantal keer meegemaakt dat mensen hun laatste adem uitbliezen. Nooit de behoefte gevoeld om een lijk te gaan knuffelen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:53 schreef very het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat je op het moment dat je overlijd binnen minuten afgevoerd moet worden.
Dus je bent intens verdrietig, wilt je zojuist overleden partner misschien nog een soort van vasthouden/knuffelen/kussen*, maar dat kan dan dus niet. Mij lijkt het beeld van je partner die direct wordt afgevoerd om even leeggehaald te worden verschrikkelijk, ook al is het voor een goed doel.
*#nonecro
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |