kan me niet voor de geest halen of Pelle een aflopend contract had volgens mij een doorlopende .quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:43 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Absoluut niet de beste optie, ook niet in potentie.
[..]
Het blijft extreem onverantwoord.
[..]
Zo uniek is het niet, ooit gehoord van Pelle?
[..]
A.k.a. totaal niet interessant voor City.
[..]
Duh.
[..]
Nee, voor geen van beide wat te zeggen. Iemand die een zenuwontsteking in het been heeft gehad als ook in de ruggengraat, gaat nooit meer op hoog niveau voetballen.
Jullie gedachtes?quote:WAT ALS JORDY CLASIE VERTREKT? ZES OPTIES OM ZIJN VERTREK OP TE VANGEN
Het lijkt erop dat Jordy Clasie deze transferperiode nog Feyenoord gaat verlaten. Volgens Voetbal International naderen FC Porto en Feyenoord een akkoord, terwijl ook Benfica geïnteresseerd zou zijn. Zeker bij het mislopen van de groepsfase van de Europa League lijkt een vertrek onvermijdbaar, en geef Clasie maar eens ongelijk. Champions League spelen en een stap vooruit maken, of (weer) een tussenjaar met Feyenoord? Maar hoe kan Feyenoord het gat dat Clasie achterlaat opvullen? Zes opties om zijn vertrek op te vangen.
1 Feyenoord haalt Toornstra, maar Vilhena vervangt Clasie
De eerste mogelijkheid is dat Feyenoord Jens Toornstra haalt van FC Utrecht, er wordt al onderhandeld over zo’n transfer, en vervolgens Tonny Vilhena opschuift naar de plek van Clasie, als controleur. Toornstra wordt volgens Feyenoord “niet voor de positie van Clasie” gehaald. In de jeugd speelde Vilhena vooral als aanvallende middenvelder en in mijn ogen speelde hij zijn beste wedstrijd in Feyenoord 1 ook op die positie (Willem II-uit, Immers was geschorst en Vilhena scoorde twee keer), maar in het eerste speelt hij als linker-centrale middenvelder. In een interview in VI gaf Vilhena eerder al aan het liefst de toekomstige 10 van Feyenoord te zijn, maar ook een positie als controleur niet uit te sluiten. “Ik kan goed aanvallen, maar ook goed verdedigen”, zei hij toen. Toornstra zou dan op de plek van Vilhena kunnen spelen. Dit lijkt mij het meest reële scenario, ook omdat Hakim Ziyech verteld werd dat hij eventueel als linkermiddenvelder zou gaan spelen – op de plek van Vilhena dus, over wie Rutten enthousiast is en dus niet uit de basis zal gaan.
2 Rick Karsdorp wordt voor de leeuwen gegooid
Rick Karsdorp is net als Tonny Vilhena van oorsprong een aanvallende middenvelder, maar krijgt, mede door zijn sterke fysiek, van trainer Fred Rutten vooralsnog vooral een verdedigende taak. In de voorbereiding speelde hij bij gebrek aan een echte rechtsback regelmatig als verdediger, en zijn verdedigende kwaliteiten zou hij ook kunnen gebruiken als controleur, een positie waar hij in de jeugd af-en-toe speelde. Echter: is het verstandig om een speler zonder Eredivisie-ervaring op een plek te zetten waar hij eigenlijk nog niet heel bekwaam is? Het zou in ieder geval een strohalm kunnen zijn, mocht het niet lukken een waardige vervanger te contracteren.
3 Matthew Steenvoorden gaat eindelijk minuten maken
Vanochtend werd duidelijk dat de inmiddels 21-jarige Matthew Steenvoorden niet mag vertrekken bij Feyenoord. Steenvoorden, die in het eerste seizoen van Ronald Koeman al meeging op trainingskamp naar Marbella, werd gelinkt aan een terugkeer bij FC Dordrecht, maar Rutten wil hem behouden. De rechtsbenige Steenvoorden kan zowel als centrale verdediger als controlerende middenvelder spelen. Dat Feyenoord hem niet wil verhuren kan erop duiden dat men in hem een mogelijke vervanger (of back-up voor een vervanger) van Clasie ziet.
4 Feyenoord haalt een oude bekende
Een vierde optie is wat mij betreft dat Feyenoord gaat verrassen en een oude bekende contracteert. Karim El Ahmadi zit bij Aston Villa op een zijspoor en gaf in het weekend aan een terugkeer naar Nederland (op termijn) zeker te overwegen. El Ahmadi is precies het type speler dat Feyenoord mist: iemand die voorop gaat in de strijd en controlerende kwaliteiten combineert met een goede techniek. Met zijn goede passes deelt hij bovendien een eigenschap met Jordy Clasie. Maar: wil hij terugkeren naar Feyenoord, en is hij betaalbaar?
Dat brengt me bij Wout Brama, de middenvelder wiens contract bij FC Twente is afgelopen en dus transfervrij is. Net als met El Ahmadi kent Rutten Brama goed, ze werkten lang samen, en dat zou hem een streepje voor kunnen geven. Rutten werkt graag met oude bekenden, zowel in zijn technische staf als spelersgroep, getuige het aantrekken van trainers Patrick Grevenaars en Arno Philips en rechtsback Luke Wilkshire, en Brama zou precies zijn wat Martin van Geel een “overbruggingsspeler” noemt: iemand die goedkoop opgepikt kan worden, ervaring heeft en een brug vormt tussen het vertrek van een sterkhouder en de ontwikkeling van een talent (genoeg talentvolle middenvelders in de jeugd). Nadeel is dat de controleur geblesseerd is geweest en hoge salariseisen lijkt te hebben.
5 Lex Immers gaat verdedigender spelen
De minst reële optie is dat aanvallende middenvelder Lex Immers een plek naar achteren gaat en als controleur gaat voetballen. Toen Hakim Ziyech aan Feyenoord gelinkt werd klonk dat geluid regelmatig op internet: waarom Immers niet wat meer naar achteren? Ook bij de komst van Toornstra als 10 zou dat kunnen, maar aannemelijk is dat niet (dan had Feyenoord Ziyech immers wel verteld dat hij als nummer 10 kon gaan voetballen). Bovendien liet Immers, bijvoorbeeld tegen Heracles-uit, zien te traag te zijn voor die plek en simpelweg niet goed te zijn in verdedigen.
6 Ruud Vormer krijgt eindelijk een basisplaats
Ruud Vormer kwam in 2012 met grote verwachtingen naar Feyenoord, hij was bij Roda JC uitgegroeid tot een goede middenvelder in de Eredivisie, maar heeft in twee seizoenen nooit kunnen overtuigen. Regelmatig werd hij gebruikt als vervanger van Clasie, maar nimmer kon hij aan zijn niveau tippen. Ook afgelopen vrijdag niet, toen hij bij afwezigheid van Clasie wederom als controleur werd opgesteld. Wil Feyenoord vooruit, kan Vormer nooit de daadwerkelijke vervanger zijn. Maar nood breekt wetten, en als het binnenhalen van een werkelijke controleur onmogelijk blijkt, kan Vormer zomaar eindelijk de basisspeler worden die hij wil zijn.
O wacht, huur met koop terwijl hij deze zomer transfervrij is?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:28 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
kan me niet voor de geest halen of Pelle een aflopend contract had volgens mij een doorlopende .
Bakkal had dat wel , maar daar had Feyenoord geen optie tot koop bedongen geloof ik..
dus toch wel een unieke situatie...
Toornstra is te duur, Vormer te langzaam, Steenvoorden een mongool, Immers ongenaakbaar, Ahmadi helaas niet te halen. Karsdorp dus.quote:
Vormer een keer een reeks wedstrijden proberen. Hoewel hij minder is dan Clasie, heb je met zijn vrije trappen en corners wél een extra wapen. Ik zou hem de kans geven.quote:
Toornstra te duur?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:32 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Toornstra is te duur, Vormer te langzaam, Steenvoorden een mongool, Immers ongenaakbaar, Ahmadi helaas niet te halen. Karsdorp dus.
Hoop op Ahmadi.
O, ben je buiten HNS fan ook fan van 5 miljoen neergooien voorquote:
Karsdorp zal er nooit klaar voor zijn. Matige speler.quote:Karsdorp acht ik er nog lang niet klaar voor (als vaste waarde).
denk dat Toornstra beter is in alle facetten dan tikkie-trug-vormerquote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:34 schreef H.FR het volgende:
[..]
Vormer een keer een reeks wedstrijden proberen. Hoewel hij minder is dan Clasie, heb je met zijn vrije trappen en corners wél een extra wapen. Ik zou hem de kans geven.
HMFquote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:54 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Kaj Ramsteijn. Die speelde zeven niet onverdienstelijke wedstrijdjes in het seizoen dat Been de laan uit gegooid werd. Scheurde alles af tegen AZ.
Was een jongen met best een aardige toekomst anders.
Denk dat Toornstra in alle facetten onbetaalbaarder is dan tikkie-terug Vormer.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:36 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
denk dat Toornstra beter is in alle facetten dan tikkie-trug-vormer
Eerste wedstrijd onder Been. Was voor Geel 'm eruit flikkerde. Toch?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:37 schreef satecl het volgende:
[..]
HMFEn zomaar is ie weer terug.
Ik zal je gelijk even corrigeren: Ramsteijn heeft volgens mij nooit onder Been gespeeld, dat was met Koeman.
Kan je ooit normaal reageren?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:35 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
O, ben je buiten HNS fan ook fan van 5 miljoen neergooien voorToornstra
?
Dat zou nog meer verklaren.
Sleegers misschien? Alleen die komt fysiek duidelijk te kort naar mijn mening.quote:Karsdorp zal er nooit klaar voor zijn. Matige speler.
1 en 4 beiden. (Al zal el Ahmadi halen wel lastig worden).quote:
Dan heb je de geruchten niet goed gevolgd.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kan je ooit normaal reageren?
Hoelang ga je het dit keer volhouden tot je volgende ban?
Ik heb het nergens over 5 miljoen voor Toornstra. De geruchten spreken over 3 tot 4 miljoen. Dat lijkt mij een redelijk bedrag hoor.
Sleegers op die positie?quote:Sleegers misschien? Alleen die komt fysiek duidelijk te kort naar mijn mening.
In 2011/12 speelde hij 7 wedstrijden, allen onder Koeman want Been was in de voorbereiding er al uitgegooid.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:37 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Eerste wedstrijd onder Been. Was voor Geel 'm eruit flikkerde. Toch?
O ja, dat is waar ook. Speelde onder Koeman desondanks lekker man. Altijd jammer geweest wat er met dat knietje gebeurde. Was tegen AZ toch?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:39 schreef satecl het volgende:
[..]
In 2011/12 speelde hij 7 wedstrijden, allen onder Koeman want Been was in de voorbereiding er al uitgegooid.
Uit, in Alkmaar. Indi was toen gewoon bankzitter. Zat dus wel potentie in die jongen, alhoewel hij eigenlijk gewoon een centrale verdediger was.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:40 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
O ja, dat is waar ook. Speelde onder Koeman desondanks lekker man. Altijd jammer geweest wat er met dat knietje gebeurde. Was tegen AZ thuis toch?
FC Utrecht vraagt 4 miljoen voor Toornstra.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:39 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dan heb je de geruchten niet goed gevolgd.
Andere positie, dat snap ik. Maar Toornstra is ook een andere positie dan Clasie (en dan schuift Vilhena naar de plek van Clasie door). Je snapt m'n punt.quote:
Was uit ja: weet het nog omdat ik daar was...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:41 schreef satecl het volgende:
[..]
Uit, in Alkmaar. Indi was toen gewoon bankzitter. Zat dus wel potentie in die jongen, alhoewel hij eigenlijk gewoon een centrale verdediger was.
Hij is naar Portugal ja. Onbekende/kleine club volgens mij.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:42 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Was uit ja: weet het nog omdat ik daar was...
Wel akelig gebeuren. Waar zit die gast nu? Las iets over dat hij naar een competitie in India gehaald zou worden of Portugal ofzo?.
O wacht, dat was in dit topic.![]()
.
HMF weet alles, dus ik verwacht een heel lang en uitgebreid antwoord waarom Karsdorp er geen klote van kan.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:42 schreef satecl het volgende:
En waarom denk jij dat Karsdorp er nooit klaar voor zal zijn? Prima spelertje lijkt me. Beste speler uit A-jeugd vorig seizoen. Zit een goeie(maar wel lelijke) kop op. Hij is niet ala Achahbar te klein...
Lees dit nou eens:quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
FC Utrecht vraagt 4 miljoen voor Toornstra.
Dan weet je genoeg. Gaat nooit komen voor 4. En zelfs dat is achterlijk veel.quote:Feyenoord heeft zich vandaag officieel gemeld voor Jens Toornstra van FC Utrecht. Dat erkennen beide partijen tegenover FOX Sports. 'Ja, het is waar. Feyenoord zal nu moeten laten zien hoe graag ze Jens willen', gooit Wilco van Schaik van FC Utrecht meteen olie op het vuur. Een aanstaande transfer is hoe dan ook pikant, omdat het komend weekend Feyenoord-FC Utrecht is. 'Ze hebben inderdaad een goed moment uitgekozen'', aldus Van Schaik.
Toornstra heeft nog een driejarig contract in de Domstad en daar geen clausules in staan. FC Utrecht kan dus vragen wat het wil voor de speler. 'Hij is heel belangrijk voor ons. De bal ligt nu bij Feyenoord. Wij wachten af wat ze bieden en gaan er dan eens rustig over nadenken.' Utrecht zal hoog in de boom gaan zitten, omdat ze 'Jens niet kwijt willen', zegt Van Schaik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |