Ik las kinderreïncarnatiequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:16 schreef BozeHaas het volgende:
Ts gaf zichzelf op voor een cursus kinder reanimatie
Maar wie moeten de professionele hulpverleners van 112 dan bellen?quote:
is dit voor tyfusnaam danquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:24 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
ow wacht, nee ja, weet niet
Tenzij België. (bron: Suske en Wiske)quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:08 schreef Dimens het volgende:
Stelletje baggerprofessionals. Iedereen weet dat je "help" moet roepen en niet "hulp".
Ook voor professionele hulpverleners is het handig om voor de eerste hulpverlening toe te passen, een ambulance met andere hulpverleners op te roepen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik moest vanwege omstandigheden vandaag op de eerste hulp zijn. Daar moest ik even wachten tot er een dokter beschikbaar was, dat is niet ongebruikelijk dus kijk ik wat rond in die ruimte. Wat valt mij daarbij op? Onderstaand papier, gemaakt voor 'professionele hulpverleners'.
Ik kreeg een spontane WTF ervaring van de eerste stap in het proces van hulpverlening.
[ afbeelding ]
Klacht: het vertrouwen in onze professionele hulpverleners is niet bepaald gegroeid
reanimatieteam.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:28 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Maar wie moeten de professionele hulpverleners van 112 dan bellen?
Ditquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:34 schreef Aberella het volgende:
Ja lekker in je eentje een kind reanimeren.
Achterlijk figuur ben je toch.
Past preciesquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:14 schreef voederbietel het volgende:
Had je weer een bierfles klem zitten in je rectum?
In een ziekenhuisquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:47 schreef slangpie het volgende:
Ts
De hulp kan 112 bellen, eventueel de reanimatie overnemen als jij het niet volhoudt. Evt ramptoeristen op afstand houden, bemoeials wegsturen, enz.
Nee inderdaad, in een ziekenhuis is het veel handiger geen hulp te roepen en in je uppie te proberen het kind te redden terwijl verder niemand weet dat er in die kamer een kind ligt dood te gaan.quote:
Volgens mij is die foto in de OP genomen op de SEH hoor.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:51 schreef slangpie het volgende:
[..]
Je kind krijgt een hartstilstand en jij gaat er mee naar de eerste hulp zeker
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:51 schreef slangpie het volgende:
[..]
Moeilijk hè, begrijpend lezen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee inderdaad, in een ziekenhuis is het veel handiger geen hulp te roepen en in je uppie te proberen het kind te redden terwijl verder niemand weet dat er in die kamer een kind ligt dood te gaan.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:47 schreef slangpie het volgende:
Ts
De hulp kan 112 bellen, eventueel de reanimatie overnemen als jij het niet volhoudt. Evt ramptoeristen op afstand houden, bemoeials wegsturen, enz.
Standaard twee eenhedenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:18 schreef dubbelsjaars het volgende:
2 hulpverleners werkt makkelijker dan 1
Hee pssstquote:
Nooddienst? Wat is de SEH dan, een frituur? En het kan weliswaar handig zijn, maar waarom moet het perse in een werkwijze staan? Komt lekker professioneel over.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:27 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Hulp roepen kan misschien handig zijn. Kan altijd een dokter in de buurt zijn of iemand die terwijl de nooddienst kan bellen, gewoon dat je niet alleen bent ofzo.
Sinds wanneer zijn klachten grappig?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:23 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Moet dit grappig zijn op één of andere manier?
Hey Peter hoe gaat het met je?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn klachten grappig?
Hoor haarquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:34 schreef Aberella het volgende:
Ey Theo, het gaat prima, en met jou?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:06 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Hey Peter hoe gaat het met je?
Rustig aan he, rustig aan. Die thee die je me hebt kado gedaan was heel goed hihi, ik zie jou binnenkort nog op jouw verjaardag toch? Of laat je 58 gewoon voorbij gaan of werd je 48?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ey Theo, het gaat prima, en met jou?
Waarom dan nog hulp inroepen als het toch standaard is?quote:
Ja zoiets, ik weet het zelf niet meer. Heb je nog thee gedronken met tante truus van de overkant? Die is zo aardig.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:11 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Rustig aan he, rustig aan. Die thee die je me hebt kado gedaan was heel goed hihi, ik zie jou binnenkort nog op jouw verjaardag toch? Of laat je 58 gewoon voorbij gaan of werd je 48?
Sterker nog, waar denk je dat een ambulance naartoe gaat?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:51 schreef slangpie het volgende:
[..]
O ja dat zijn die cliniclowns die als het de eerste keer al niet leuk was nog een keer een dansje doen he?quote:
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
O ja dat zijn die cliniclowns die als het de eerste keer al niet leuk was nog een keer een dansje doen he?
Ik ben leuk he.quote:
als je hulp inschakeldquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarom dan nog hulp inroepen als het toch standaard is?
Er staat niet "roep 'hulp' " maar er staat "roep hulp" Een klein verschil in de tekst, maar een enorm verschil in de betekenis.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:08 schreef Dimens het volgende:
Stelletje baggerprofessionals. Iedereen weet dat je "help" moet roepen en niet "hulp".
Waar, bij de Albert Geijn?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:20 schreef Spongeboss het volgende:
Ik heb reanimatie diploma gehaald.
Onderaan staat ook dat je 112 moet bellen. Welja, vertraag de molen nog meer door alles eerst nog eens drie keer opnieuw uit te moeten leggen in plaats van gewoon direct de betreffende afdeling in te schakelen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:24 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Er staat niet "roep 'hulp' " maar er staat "roep hulp" Een klein verschil in de tekst, maar een enorm verschil in de betekenis.
Neen een school in Brunssumquote:
En wat doe je als je om hulp roept? Dan ga je "hulp" roepen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:24 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Er staat niet "roep 'hulp' " maar er staat "roep hulp" Een klein verschil in de tekst, maar een enorm verschil in de betekenis.
Waarom staat het dan in dat schema. Een beetje hetzelfde als zeggen dat je de kraan dicht moet draaien als je klaar bent met douchen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:31 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Het lijkt me toch logisch dat je er altijd een tweede persoon bij wil hebben?
Dan verwijs ik je vriendelijk naar deze website http://blackacrebrewing.com/home. Klik vooral op 'I am under 21'quote:
Alles in dat schema is vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarom staat het dan in dat schema. Een beetje hetzelfde als zeggen dat je de kraan dicht moet draaien als je klaar bent met douchen.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Sterker nog, waar denk je dat een ambulance naartoe gaat?
Niets is vanzelfsprekend op de SEH. Iedereen is anders, en elke situatie is anders.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:45 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Alles in dat schema is vanzelfsprekend.
Mensen zijn nou eenmaal achterlijk.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarom staat het dan in dat schema. Een beetje hetzelfde als zeggen dat je de kraan dicht moet draaien als je klaar bent met douchen.
Dit idd.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:34 schreef Aberella het volgende:
Je zult daar ongetwijfeld stressvolle momenten hebben. Waarschijnlijk hebben de doorgewinterde medewerkers niet meer, maar het zal me niet verbazen dat nieuwere werknemers in alle hectiek iets elementairs vergeten. Dan kan zo'n schema houvast bieden, al komt het heel simpel over. Die vergelijking slaat daarom natuurlijk ook nergens op.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat op de SEH mensen werken die zelfstandig kunnen handelen en niet in paniek raken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Je zult daar ongetwijfeld stressvolle momenten hebben. Waarschijnlijk hebben de doorgewinterde medewerkers niet meer, maar het zal me niet verbazen dat nieuwere werknemers in alle hectiek iets elementairs vergeten. Dan kan zo'n schema houvast bieden, al komt het heel simpel over. Die vergelijking slaat daarom natuurlijk ook nergens op.
Aannames zijn de moeder van alle fuck-upsquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat op de SEH mensen werken die zelfstandig kunnen handelen en niet in paniek raken.
Mensen kunnen altijd fouten maken, zeker als er emoties en stress bij komen kijken. Ik denk ook wel dat >95% gemakkelijk zonder dat lijstje kan, maar het is nooit verkeerd om zoiets erbij te hebben. Beter ermee verlegen dan erom verlegen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat op de SEH mensen werken die zelfstandig kunnen handelen en niet in paniek raken.
Dus. In de ambulance zetten we ook maar iemand die net twee weken zijn rijbewijs heeft? Nee, je komt pas op de SEH en krijgt verantwoording als je hebt laten zien dat aan te kunnen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:41 schreef vervoerder23 het volgende:
[..]
Aannames zijn de moeder van alle fuck-ups
Kijk, als je het over een ABCDE schema hebt, dan heb je gelijk. Daar staan wel eens dingen in die je vergeet. Maar dat schema zoals in de OP? Komop zeg.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:41 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Mensen kunnen altijd fouten maken, zeker als er emoties en stress bij komen kijken. Ik denk ook wel dat >95% gemakkelijk zonder dat lijstje kan, maar het is nooit verkeerd om zoiets erbij te hebben. Beter ermee verlegen dan erom verlegen.
Ik begrijp het niet goed, kan je het nog eens herhalen?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:49 schreef super_tekkel het volgende:
Terechte klacht.
De professionele hulpverlener wordt erbij geroepen en volgt de flowchart, en roept hulp in van een professionele hulpverlener. Zodra de professionele hulpverlener is geariveerd, roept deze hulp in van een proffesionele hulpverlener. Dat moet immers via de flowchart.
De professionele hulpverlener wordt erbij geroepen en volgt de flowchart, en roept hulp in van een professionele hulpverlener. Zodra de professionele hulpverlener is geariveerd, roept deze hulp in van een proffesionele hulpverlener. Dat moet immers via de flowchart.
etc.
Alarmeren weglaten? Waarom ook niet het beademen weglaten. Die mensen hebben toch wel de kennis en ervaring om dat zelf in te vullen. Waarom eigenlijk een schema, ze kunnen vast wel alles uit hun hoofdquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus. In de ambulance zetten we ook maar iemand die net twee weken zijn rijbewijs heeft? Nee, je komt pas op de SEH en krijgt verantwoording als je hebt laten zien dat aan te kunnen.
Standaarddingen moet je kennen ja. Net alsof je in je auto ook een schema hebt hangen met hoe te schakelen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:20 schreef vervoerder23 het volgende:
[..]
Alarmeren weglaten? Waarom ook niet het beademen weglaten. Die mensen hebben toch wel de kennis en ervaring om dat zelf in te vullen. Waarom eigenlijk een schema, ze kunnen vast wel alles uit hun hoofd
Dit hangt op de SEH. Het is een reminder voor een hulpverlener die niet persé op de SEH is, maar misschien gewoon ergens een noodgeval tegenkomt. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hee pssst
Dit is al op de SEH
Handig als je je reminder niet bij je hebt omdat die op de SEH hangt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:02 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Dit hangt op de SEH. Het is een reminder voor een hulpverlener die niet persé op de SEH is, maar misschien gewoon ergens een noodgeval tegenkomt. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Handig als reminder, elke keer dat je die kaart weer ergens ziet hangen en onbewust weer die boodschap leest en opneemt. Daar is hij voor bedoeld. En het werkt. Het valt jou ook op.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Handig als je je reminder niet bij je hebt omdat die op de SEH hangt.
Omdat het zo idioot is om daar roep hulp op te zetten. Dat is wat mij opvalt. Denk je dat ik de volgende stap onthouden heb?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:37 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Handig als reminder, elke keer dat je die kaart weer ergens ziet hangen en onbewust weer die boodschap leest en opneemt. Daar is hij voor bedoeld. En het werkt. Het valt jou ook op.
Omdat mensen zo op zichzelf gefocussed zijn, dat hulp inroepen van anderen het eerste is dat ze vergeten.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat het zo idioot is om daar roep hulp op te zetten. Dat is wat mij opvalt. Denk je dat ik de volgende stap onthouden heb?
Volgens mij ben je tijdens het helpen van iemand anders gefocust op die ander.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:08 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Omdat mensen zo op zichzelf gefocussed zijn, dat hulp inroepen van anderen het eerste is dat ze vergeten.
Juist daarom. Je denkt niet meer na over bijzondere omstandigheden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Volgens mij ben je tijdens het helpen van iemand anders gefocust op die ander.
En toch snapte jij niet waarom men het aanraadtquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik werk ook in computercentra (kom ook in datacenters) en het blijkt keer op keer gewoon te duur te zijn om twee man op een eenmansklus af te sturen, dus neequote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:22 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Juist daarom. Je denkt niet meer na over bijzondere omstandigheden.
Duikers mogen een klus ook niet alleen doen. Altijd een buddy. Als het goed gaat gaat het goed. Als het een keer fout gaat heb je die buddy keihard nodig. Ik werk vaak op computercentra. Vaak ook op ontijdige momenten, weekend en vaak 's nachts. Deze ruimtes zijn ingericht voor de omstandigheden die de apparatuur lekker vindt (zeer droog) maar mensen niet. Het is daarom ook een protocol om dit niet in je eentje te doen. Toch zie je vaak dat je denkt: "Ach, een klusje van een uur, wat kan me gebeuren". Als je op vrijdag 23.30 onwel wordt en ze vinden je op maandagochtend is het einde verhaal.
Als het er al ingestampt is, waarom dan nog zo'n onnozel briefje? Je mag ervan uitgaan dat het er in gestampt is, keer op keer, en niet nog eens in herinnering gebracht moet worden.quote:In ons protocol zowel als duiker als CC engineer is de eerste instructie : "Ga niet alleen, zoek begeleiding (hulp, zoals je wil)". Dat wordt er iedere keer weer ingestampt. Ook bij de SEH. Doen ze goed.
Omdat het zinloos is. Als je met dat kind aan de slag gaat, is denken waar dat papiertje ook alweer hangt net zo nutteloos als iemand op de SEH hebben die nog nooit iemand heeft gereanimeerd.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En toch snapte jij niet waarom men het aanraadt
Nee,quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Daarbij is een voorzorgsmaatregel heel iets anders dan een noodsituatie. Als ik jouw voorbeeld van die duiker zou moeten doortrekken naar de SEH, zou de duiker eerst uit het water moeten gaan om hulp te zoeken?
Dat doet hij niet, hij begint met de noodsituatie te handelen.
Dit dusquote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:08 schreef IBAZ het volgende:
[..],
Omdat mensen zo op zichzelf gefocussed zijn, dat hulp inroepen van anderen het eerste is dat ze vergeten.
Waar heb je het nu over? Een preventieve actie of een noodsituatie? Preventief is bv inderdaad met zijn tweeen duiken, buddy breezen is handelen van een noodsituatie. Hulp roepen heeft daar helemaal niets mee te maken en is op 40 meter diep totaal niet werkbaar.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:35 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Nee,
terwijl hij zijn duikuitrusting aantrekt en zich voorbereid voor de duik, belt hij een buddy om die op de hoogte te stellen. Duurt hooguit een minuut (tijdens het omkleden). Daarna gaat hij over tot actie, maar weet dat er vrij vlot daarna een bijstand komt.
Mensen zijn dan wel gefocust op het eerst nog eens uitgebreid bekijken van dat briefje?quote:
Waar ik het over heb is EERSTE HULP. Jij toch ook. Of denk je dat kikvorsmannen (brandweer en andere hulpdiensten) van 08.00 tot 17.00 in hun pak zitten te wachten op een telefoontje.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waar heb je het nu over? Een preventieve actie of een noodsituatie? Preventief is bv inderdaad met zijn tweeen duiken, buddy breezen is handelen van een noodsituatie. Hulp roepen heeft daar helemaal niets mee te maken en is op 40 meter diep totaal niet werkbaar.
Daarom is de richtlijn niet onzinnig. Jammer dat ze dit bij jouw bedrijf niet ondersteunen. Bij ons wel.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik werk ook in computercentra (kom ook in datacenters) en het blijkt keer op keer gewoon te duur te zijn om twee man op een eenmansklus af te sturen, dus nee![]()
Het briefje kan ook de functie hebben mensen bewuster te maken van wat ze moeten doen. Jij hebt het briefje ook gezien, het onthouden en er een topic over geopend.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat het zinloos is. Als je met dat kind aan de slag gaat, is denken waar dat papiertje ook alweer hangt net zo nutteloos als iemand op de SEH hebben die nog nooit iemand heeft gereanimeerd.
En hoe wil je dat doen als je op 40 meter diep zit? Gezellig in 30 seconden naar boven stijgen?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:40 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Waar ik het over heb is EERSTE HULP. Jij toch ook. Of denk je dat kikvorsmannen (brandweer en andere hulpdiensten) van 08.00 tot 17.00 in hun pak zitten te wachten op een telefoontje.
Deze mannen gaan echt niet in hun eentje de held uithangen. Eerst extra hulp organiseren. Doen ze goed.
In een beetje groot datacenter werken doorgaans meerdere mensen tegelijk, dus dat is geen probleem.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:57 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Daarom is de richtlijn niet onzinnig. Jammer dat ze dit bij jouw bedrijf niet ondersteunen. Bij ons wel.
Daar gaat het ook niet om. Wat ik bedoel is dat het briefje geen nut heeft omdat mensen de procedure in hun hoofd hebben moeten zitten. Als iemand toch een stap vergeet, is het niet zo dat hij zich daarvan bewust is (anders had hij het wel gedaan) en daarom het briefje gaat lezen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:43 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het briefje kan ook de functie hebben mensen bewuster te maken van wat ze moeten doen. Jij hebt het briefje ook gezien, het onthouden en er een topic over geopend.
Wie zegt dat andere mensen het niet ook herinneren? Los daarvan doe jij alsof het ongelofelijk ingewikkeld is om te weten waar iets ligt of hangt.
Wanneer een (ik noem maar wat) defibrillator altijd op een vaste plek ligt, kan iemand dat in een noodsituatie ook wel weten. Waarom zou iemand, die altijd al weet waar het briefje hangt, dat in een noodsituatie opeens vergeten?
Als iemand continu geconfronteerd wordt met bepaalde informatie kan het zijn dat, wanneer de persoon deze informatie (bijv. beroepshalve) sowieso al relevant vindt, de informatie nog beter onthoudt, zelfs in een panieksituatie.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om. Wat ik bedoel is dat het briefje geen nut heeft omdat mensen de procedure in hun hoofd hebben moeten zitten. Als iemand toch een stap vergeet, is het niet zo dat hij zich daarvan bewust is (anders had hij het wel gedaan) en daarom het briefje gaat lezen.
Ik snap je punt wel, maar de uitvoering daarvan slaat hiermee de plank volkomen mis.
Ja en het kan ook zijn dat ik morgen de loterij win en fok koop waardoor ik jou kan verplichten mij grappig te vinden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Als iemand continu geconfronteerd wordt met bepaalde informatie kan het zijn dat, wanneer de persoon deze informatie (bijv. beroepshalve) sowieso al relevant vindt, de informatie nog beter onthoudt, zelfs in een panieksituatie.
Ik snap niet dat je zo verschrikkelijk veel moeite doet jezelf eruit te lullen. Met die gedachte kun je even goed nergens noodmaatregelen nemen, want hey, voor hetzelfde geld gebeurt er niks en is het niet nodig!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja en het kan ook zijn dat ik morgen de loterij win en fok koop waardoor ik jou kan verplichten mij grappig te vinden.
Het papier slaat nergens op. Er zijn grofweg twee situaties mogelijk:quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:43 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je zo verschrikkelijk veel moeite doet jezelf eruit te lullen. Met die gedachte kun je even goed nergens noodmaatregelen nemen, want hey, voor hetzelfde geld gebeurt er niks en is het niet nodig!![]()
Zo'n blad dat er hangt zal meer toegevoegde waarde hebben dan dat het kwaad doet. De enige die er moeite mee lijkt te hebben ben jij volgens mij.
En dat ook alleen maar omdat je het aanvankelijk verkeerd had begrepen (jij vond het immers raar dat een professional hulp erbij zou moeten halen: "haha wat een onzin, die moet tog selluf ook weten hoe het moet hahahaha weer even een grappig topic openen hoor".
Maar goed, prima dat je er nu opeens een andere draai aan probeert te geven, maar dan nog is het totale onzin om over zoiets te klagen. Wees blij dat 't er hangt.
Ik leg je net uit dat dat onzin is wat je hier de hele tijd loopt te roepen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het papier slaat nergens op. Er zijn grofweg twee situaties mogelijk:
a) de reanimator doet wat hij moet doen zoals hij het geleerd heeft
b) hij vergeet een stap, maar kijkt in dat geval ook niet op dat papier omdat hij zich immers niet realiseert dat hij iets vergeten is (anders deed hij het wel)
In beide gevallen is het papier dus nutteloos.
a) die kennis hoort er al te zittenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik leg je net uit dat dat onzin is wat je hier de hele tijd loopt te roepen.
Begrijp je echt niet dat een tekst/uitleg/poster die ergens hangt niet alleen kan worden toegepast puur en alleen op het moment dat de persoon de tekst letterlijk van het blad afleest?
Je hoort door herhaalde training (doen) gedrild te worden, niet door een papier waar je toch niet meer bewust naar kijkt.quote:Jij begrijpt echt niet dat het vaak in aanraking komen met een bepaalde tekst die ergens hangt mensen bewuster kan maken en er voor kan zorgen dat mensen hierdoor nog beter weten wat ze moeten doen, ook in een noodsituatie? Dit omdat ze MEDE door de teksten die overal hangen zo gedrild zijn?
Ja want mensen die ooit iets geleerd hebben maar het daarna nooit hoeven toe te passen EN er daarna verder ook nooit meer op zijn geattendeerd zullen natuurlijk altijd alle details nog onthouden...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
a) die kennis hoort er al te zitten
b) zit die kennis er niet, dan ga je dat ook niet zitten lezen en hoor je in de eerste plaats al niet op een SEH thuis
[..]
Je hoort door herhaalde training (doen) gedrild te worden, niet door een papier waar je toch niet meer bewust naar kijkt.
Je snapt het dus echt nog niet he?quote:Maar dat zegt nog niets over die onnozele eerste stap van hulp roepen. Als je dat zelf niet kan moet je van de SEH wegblijven.
Training. Herhaalde training.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja want mensen die ooit iets geleerd hebben maar het daarna nooit hoeven toe te passen EN er daarna verder ook nooit meer op zijn geattendeerd zullen natuurlijk altijd alle details nog onthouden...
En dat je mensen bewust kan HOUDEN van iets, MEDE door dergelijke teksten, dat maakt natuurlijk niet uit, want Vogeltjesdans snapt het niet zo goed, dus weg met die tekst.
Na een minuut dien je toch al met BLS te beginnen. Hoe denk je dat mensen die niemand in de buurt hebben het dan volhouden?quote:[..]
Je snapt het dus echt nog niet he?
Alsof het reanimeren het enige is dat moet worden gedaan tijdens een noodsituatie![]()
Gelukkig maar dat jij iemand kan reanimeren, tegelijkertijd ook nog even versterking (met de juiste apparatuur) kan bellen, tegelijkertijd ook nog eventjes zelf eventueel aanvullende apparatuur die wellicht op nabijgelegen plek ligt kan pakken![]()
Verder kost reanimeren (of in ieder geval de hartmassage) ook behoorlijk veel kracht, en zeker wanneer je lang moet wachten op versterking (die je niet hebt kunnen roepen omdat je alleen was, geen hulp mocht roepen van VD, terwijl je toch wilde blijven reanimeren), tja, dan hou je het niet eeuwig vol...
Wanneer de hulp lang op zich laat wachten? Hangt helemaal v/d persoon af. In sommige gevallen zal de persoon het wellicht niet volhouden... of iig heeft de persoon op een gegeven moment niet voldoende energie meer de hartmassage goed uit te voeren...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Training. Herhaalde training.
[..]
Hoe denk je dat mensen die niemand in de buurt hebben het dan volhouden?
Ik heb eigenlijk weinig zin en tijd om op je uitgebreid verhaal in te gaan. Jij bent overigens ook erg selectief door niet in te gaan op de nutteloosheid van dat papier en de tweede stap erop.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wanneer de hulp lang op zich laat wachten? Hangt helemaal v/d persoon af. In sommige gevallen zal de persoon het wellicht niet volhouden... of iig heeft de persoon op een gegeven moment niet voldoende energie meer de hartmassage goed uit te voeren...
Je reageert trouwens wel erg selectief. Want mijn toelichting m.b.t. het hulp roepen zodat iemand anders bijvoorbeeld op zoek kan gaan, of kan bellen naar naar versterking, dat lijk je voor het gemak even over het hoofd te zien.
Het op zoek gaan naar aanvullende apparatuur, ook dat lijk je over het hoofd te zien.
Blaadjes die je al 100 keer hebt gezien en vanuit gewoonte niet meer ziet bedoel je?quote:En tsja, als jij echt niet kan inzien dat blaadjes die ergens hangen het geheugen nog eens extra kunnen opfrissen als aanvulling op (herhaaldelijke) training, tsja... dan wordt praten met jou wel heel moeilijk...
Zelfs jij bent niet zo achterlijk om niet door te begrijpen dat ik je dit net de afgelopen paar posts probeer uit te leggenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk weinig zin en tijd om op je uitgebreid verhaal in te gaan. Jij bent overigens ook erg selectief door niet in te gaan op de nutteloosheid van dat papier en de tweede stap erop.
Bepaalde teksten op bepaalde plekken blijf je zien. Verder zeg ik nergens dat training geen meerwaarde heeft. Maar goed, ik geef het op, want het heeft volgens mij meer zin om met een pasgeboren baby in discussie te gaan.quote:[..]
Blaadjes die je al 100 keer hebt gezien en vanuit gewoonte niet meer ziet bedoel je?
Meerwaarde is 0,0. Training is dat wel.
Dat klopt, daarom weet ik ook dat ik het goed en jij het mis hebt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zelfs jij bent niet zo achterlijk om niet door te begrijpen dat ik je dit net de afgelopen paar posts probeer uit te leggen
Iedereen moet een hobby hebben.quote:[..]
Bepaalde teksten op bepaalde plekken blijf je zien. Verder zeg ik nergens dat training geen meerwaarde heeft. Maar goed, ik geef het op, want het heeft volgens mij meer zin om met een pasgeboren baby in discussie te gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |