Zelfs niet een beetje. Het gaat er om dat veel muziekliefhebbers het nog steeds een mooi liedje vinden, het is voor dit argument niet relevant of dat jij of ik het mooi vind. Het lijkt me trouwens sterk dat jij het nooit gehoord hebt aangezien het best veel wordt gebruikt. Wellicht herkende jij het niet omdat jij niet van die stijl van muziek houdt?quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:29 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het zal wel weer veel over mij zeggen, maar ik kende dat nummer totaal niet. Dus dat ruïneert je punt een beetje.
Iets is goed of iets is dat niet. De tijd bepaalt niet hoe goed of slecht iets is. De klassiekers komen in alle stijlen, er zijn dus gegarandeerd klassiers die je mooi vindt tenzij je alleen house en dance en alle afgeleiden hiervan mooi vindt (het enige wat ik geen muziek zou noemen). Dat zal wel niet, in dat geval zou jij hier niet reageren. Stairway to Heaven en Bohemian Rhapsody zijn bijvoorbeeld ook klassiekers, Smells Like Teen Spirit is dat ook.quote:Daarnaast heb ik weinig met classics over het algemeen.
n/oquote:Laat ik het zo zeggen, Marco en Trijn zijn beide goede artiesten. De reden waarom ik ze niet geschikt vind voor het ESF is vanwege het image dat ze KUNNEN uitstralen. Ik vergelijk het een beetje met wat de UK in 2012 en 2013 heeft gedaan. Oudere artiesten met een belegen uitstraling. Nu wil ik niet zeggen dat bijv. Trijntje net zo ver heen is als Bonnie Tyler, maar qua uitstraling gaat het dezelfde kant op.
Om een heen en weer discussie te voorkomen zeg ik maar even vooraf dat we het waarschijnlijk niet eens worden over dit. Dat is niet erg, ieder zijn mening. Er is alleen wel een ding waar ik het echt heel erg mee oneens ben. Zie het dikgedruke zinnetje in je comment.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zelfs niet een beetje. Het gaat er om dat veel muziekliefhebbers het nog steeds een mooi liedje vinden, het is voor dit argument niet relevant of dat jij of ik het mooi vind. Het lijkt me trouwens sterk dat jij het nooit gehoord hebt aangezien het best veel wordt gebruikt. Wellicht herkende jij het niet omdat jij niet van die stijl van muziek houdt?
[..]
Iets is goed of iets is dat niet. De tijd bepaalt niet hoe goed of slecht iets is. De klassiekers komen in alle stijlen, er zijn dus gegarandeerd klassiers die je mooi vindt tenzij je alleen house en dance en alle afgeleiden hiervan mooi vindt (het enige wat ik geen muziek zou noemen). Dat zal wel niet, in dat geval zou jij hier niet reageren. Stairway to Heaven en Bohemian Rhapsody zijn bijvoorbeeld ook klassiekers, Smells Like Teen Spirit is dat ook.
[..]
n/o
Ik vind de vergelijking met Bonnie Tyler misplaatst aangezien de een een rasmuzikante is (net als haar broer) terwijl de ander alleen kan zingen en de een heel erg goed weet wat ze doet terwijl de andere een domme doos is.
Belegen uitstraling? Ik zie het niet. Ze is geen sexbom maar belegen? Los hiervan, de leeftijd doet er weinig toe. Er zijn hele jonge oude mensen en hele oude jonge mensen, om het maar even in Jip- en Janneketaal uit te drukken.
Sommige artiesten worden zelfs interessanter met het ouder worden. Heb jij ooit Lenoard Cohen zien optreden (video)?
Dat is gebleken. Ga dan maar voor de kwalitatief goede muziek, dan houd je er tenminste nog wat aan over als je niet wint. Niet dat winnen zo belangrijk is bij dit wedstrijdje (slechts een leuke bonus).quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:53 schreef Peter het volgende:
Tja.. je kunt scoren met een evergreen, maar ook met een gehyped nummer...
Anouk en TCL gingen ook puur voor het promotieplatform en dat heeft hen/ons geen windeieren gelegdquote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:00 schreef Cyan9 het volgende:
Het lijkt me geen goed idee om artiesten te gaan sturen met zo'n instelling. You have to go in it to win it, niet puur als promotie platform.
Beide werkt niet nmmquote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:00 schreef Cyan9 het volgende:
Het lijkt me geen goed idee om artiesten te gaan sturen met zo'n instelling. You have to go in it to win it, niet puur als promotie platform.
Oei, laten JB en Ilse je maar niet horen!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:35 schreef Maanvis het volgende:
anouk en het duo van vorig jaar gingen ook niet om te winnen. dat ze vorig jaar zo ver kwamen was gewoon onverwacht want het liedje was eigenlijk best slecht, maar de performance maakte dat toch iedereen er op verliefd werd.
Maar, Anouk en TLC kwamen wel echt op me over dat ze wilden winnen, vooral TLC. Dat had ik bijvoorbeeld niet met de 3J's, of de Toppers. Die deden vooral mee omdat ze het wel leuk vonden.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Anouk en TCL gingen ook puur voor het promotieplatform en dat heeft hen/ons geen windeieren gelegd
Daarmee bedoel ik dat ik líever heb dat iemand gaat voor promotie van zijn of haar meer dan wonderschone nummer, dan dat er 'spiesjaal voor het songfestival' een huppelkutje uit de kast wordt getrokken om een 'spiesjaal voor het songfestival' in elkaar geramd nummer te gaan staan kwelen
het is een nummer zonder klapperstuk, er zit geen stukje in waar je naar toe werkt en waar iedereen dan van denkt HEY WOW NU KOMT HET MOOIE STUKJE. het kabbelt maar door.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:40 schreef Jane het volgende:
[..]
Oei, laten JB en Ilse je maar niet horen!![]()
We riepen allemaal dat er geen modulaaaatie in zat en geen climaxquote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:40 schreef Jane het volgende:
[..]
Oei, laten JB en Ilse je maar niet horen!![]()
Natuurlijk hoor ook ik graag een goede modulatie en een brug en zo maar het is niet zo dat dat een voorwaarde is voor een goed lied. Modulaties, bruggen etc. kunnen een liedje mooi maken maar ze worden eveneens veel misbruikt om een gebrek te camoufleren. Als een liedje zonder dit soort zaken nog leuk is dan hebben ze iets goed gedaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het is een nummer zonder klapperstuk, er zit geen stukje in waar je naar toe werkt en waar iedereen dan van denkt HEY WOW NU KOMT HET MOOIE STUKJE. het kabbelt maar door.
maar dat is het hem nou juist, het liedje is niet leuk. de act was leukquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk hoor ook ik graag een goede modulatie en een brug en zo maar het is niet zo dat dat een voorwaarde is voor een goed lied. Modulaties, bruggen etc. kunnen een liedje mooi maken maar ze worden eveneens veel misbruikt om een gebrek te camoufleren. Als een liedje zonder dit soort zaken nog leuk is dan hebben ze iets goed gedaan.
Dat mag jij vinden, veel mensen vonden het liedje wel leuk, ik ook.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar dat is het hem nou juist, het liedje is niet leuk. de act was leuk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |