Was een mooi feestje. Had goed inkopen gedaan voor de regen, maar met dank aan buienradar allemaal redelijk goed kunnen ontwijken. Was voor mij de eerste keer lowlands. Vond dat ik het toch een keer gezien moest hebben. Ben vroeger wel naar Werchter geweest tien jaar geleden, maar dit scheen heel anders te zijn. Dat klopt wel ja. Was donderdag helaas al best kapot waardoor vrijdag de eerste dag, meteen zwaar viel

Waar ik ben geweest wat ik mij nog herinner:
Vrijdag: CC Smugglers: stond ergens op te wachten en liep hier langs. Best lachen nog. Niet helemaal mijn muziek maar ze bouwde er wel een feestje van.
Bring me the horizon: houd wel van een beetje gebeuk en er staan maar weinig harde bands dus dit leek mij een goede. Het ging uiteindelijk wel goed los en heerlijk om tussen te staan. Geluid stond alleen slecht afgesteld dus de zanger hoorde je bijna niet. Het zal wel bij de muziek horen maar ik vond de zanger niet heel sympathiek. Beetje schelden op het publiek omdat ze dingen moesten doen enzo (make a fucking circle you cunts; are you fucking deaf en dat soort dingen). Vind ik niet heel relaxt, maar werkte blijkbaar wel

Tangarine: was redelijk goed. Een van de broers heeft live toch wel een erg nasale stem. Misschien de afstemming, maar was daardoor iets minder dan ik had gehoopt.
Imagine Dragons: Beetje vanaf de zijkant in het gras gekeken. Strak optreden, maar verder niet heel boeiend. Daarna maar even naar de tent gegaan om kleren aan te trekken want begon toch redelijk koud te worden.
Pop-O-Matic: ging vroeger in Utrecht vaak naar de Tivoli en daar was dit altijd. Was leuk om weer eens bij te zijn. Voelde wel redelijk hetzelfde. Wel vermaakt.
Zaterdag:Nu wel geslapen dus was iets relaxter.
First Aid Kit: beter dan ik had verwacht. Overigens niet veel van gezien, want we gingen weer door. Vond vooral dat blonde meisje aandoenlijk. Die kwam echt super blij over

Always Hardkoor: Leuk jeugdsentiment en wel goed vermaakt. Maar echt goed was het niet

Kensington: Erg goed optreden. Had ze nog nooit live gezien, maar wel wat nummer gehoord. Stelde zeker niet teleur. Leuk gedaan met vuurwerk e.d. Vond het publiek wederom erg mat.
Volbeat: Hoopte weer eindelijk eens goed los te kunnen gaan en dat lukte aardig. Bij die eerste knal lagen wel mijn oren er bijna uit. Kwam goed los met veel crowdsurfers e.d. Stonden mooi rechts in de pit dus was lekker om wat energie kwijt te raken. Muziek zelf een beetje poor mans metallica, maar zeker niet slecht, ook niet heel interessant.
Stromae: Was echt rammend druk daar. Hoefde er zelf niet per se heen, maar zijn toch maar gaan kijken. Mooi hoe die gast zich volledig geeft. Leuke act en was zeker niet slecht.
Kill all hipsters: leuk om de nacht mee door te komen
Zondag: Snoop dogg/lion: leuk om te zien, maar viel wel beetje tegen. Steeds korte stukjes van nummers en kwam niet echt los. Hij heeft natuurlijk zelf ook weinig hele nummers. Had er ook eigenlijk niet veel van verwacht.
Die antwoord: Grappige act. Ook redelijk goed los kunnen gaan. Muziek viel wel wat tegen. Haar stem is live overigens toch nog wel net even wat irritanter. Enter the ninja was wel goed.
Skrillex: Had hem nog nooit gezien. Stond links midden met wat andere gasten die wel goed los wilden gaan dus was wel relaxt. Geen idee of de 'muziek' zelf nou zo goed was. Klonk allemaal hetzelfde, maar je kon er wel op feesten.
QOTSA: Vrienden van mij waren hier helemaal weg van. Hield er bij voorbaat al niet zo van, maar zou live veel beter zijn. Stonden helemaal vooraan links. Live was inderdaad wel een stuk beter, maar blijft voor mij eentonige muziek. Houd ook niet van zijn stem. Voor een afsluiter weinig sfeer. Liep voor zelfs een beetje leeg tijdens het optreden.
Guitar galore: Geweldig. Toch nog een leuke afsluiting met allemaal nummers die ik zelf ook geweldig vind. Nog even de laatste energie uit mijn lichaam knallen voor de laatste nacht. Nu wel het gevoel dat ik mijn nek heb gebroken.
Overall:Leuk festival waar je lekker rond kunt lopen en bandjes kijken. Anders dan Werchter waar je toch echt puur voor de optredens komt. Die hebben dan ook weer bizar grote namen staan. Eten was ook prima en douches/wc's waren niet eens heel ranzig. Daar maakte ik mij toch het meest zorgen over.
Ik vond het publiek wel erg jong. Veel jonge meisjes die elk concert vooraan stonden en alleen maar met grote ogen naar de artiesten aan het kijken waren. Daarnaast vooral bezig met hun make up en selfies. Vond waarschijnlijk ook daardoor het publiek bij veel optreden erg mat. Af en toe werd er nog een beetje gesprongen maar dat was het wel. Je kunt er dan moeilijk in op gaan. Weet niet hoe dat andere jaren was. Maar buiten dat heb ik mij echt prima vermaakt. Misschien ga ik nog wel een keer