Jij kent je eigen kentekenplaten niet?quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
1. Geldt dit als bewijs, ik kan mijn auto met geen mogelijkheid herkennen (het lijkt wel nacht maar het is om 17:20).
Kijk eens naar de foto.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:29 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Jij kent je eigen kentekenplaten niet?
Het is geen lus vanuit het wegdek het is een mobiele installatie.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:21 schreef Ticootje het volgende:
Door de lus in het wegdek... Jij reed te snel over de lus en dus activeerde jij de flitser en dus weet de apparatuur welke baan te hard reed.
De andere methode is dat er 2 foto's gemaakt worden met een vast tijdinterval en daaruit de snelheid dus kan worden bepaald van de 2 voertuigen op de foto.
Als je kenteken leesbaar is dan is dat geldig ja.
Administratiekosten moet je gewoon aftikken. Een andere rechter heeft geoordeeld dat deze gewoon betaald moeten worden.
Radar...quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is geen lus vanuit het wegdek het is een mobiele installatie.
Heb je daar een link naar?
Snap ik maar hoe weet die radar welke auto van de 2 te hard reed?quote:
De radar weet welke baan te hard reed.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Snap ik maar hoe weet die radar welke auto van de 2 te hard reed?
Kentekenplaat geeft aan dat jij het was, niet de auto. Jij bent de enige met dat kenteken. Maar niet de enige met een type auto.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kijk eens naar de foto.
Dat kan van alles zijn met mijn kentekenplaten
Jouw beeldscherm is niet goed afgesteld. Ik zie twee auto's. Met een beetje spelen met de belichting zijn er wel meer details te zien.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit is een zwart vlak met 2 witte kentekens er is verder niets op te zien.
wat?quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kijk eens naar de foto.
Als jou platen ooit gestolen zijn en je hebt aangifte ervan gedaan dan kan je er nog mee wegkomen ja, maar jij bent gewoon de enigste die met deze platen rijdt en dus ben jij verantwoordelijk. Zelfs als je de bestuurder niet was.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kijk eens naar de foto.
Het valt onder de wet Mulder, dus de bewijslast is in principe omgekeerd. Mocht jij kunnen bewijzen dat jij en je auto zich op dat moment daar met geen mogelijkheid konden bevinden, dan zou een rechter je vrij kunnen spreken als je bezwaar maakt en het tot een zitting laat komen.quote:Dat kan van alles zijn met mijn kentekenplaten
Dat het gewoon een zeer onduidelijke foto is, het is praktisch een zwart vlak.quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:34 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Als jou platen ooit gestolen zijn en je hebt aangifte ervan gedaan dan kan je er nog mee wegkomen ja, maar jij bent gewoon de enigste die met deze platen rijdt en dus ben jij verantwoordelijk. Zelfs als je de bestuurder niet was.
Maar ik heb de foto goed bekeken, tot de conclusie gekomen dat jij fout zat, hoe moet ik beter naar de foto kijken?
Ik heb de foto op papier gekregen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jouw beeldscherm is niet goed afgesteld. Ik zie twee auto's. Met een beetje spelen met de belichting zijn er wel meer details te zien.
op een gegeven moment was de 'kloonauto' nogal populair bij dievenbendes. Geen idee wat de populariteit daar nu van is, maar het kan je behoorlijk naaien.quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:34 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Als jou platen ooit gestolen zijn en je hebt aangifte ervan gedaan dan kan je er nog mee wegkomen ja, maar jij bent gewoon de enigste die met deze platen rijdt en dus ben jij verantwoordelijk. Zelfs als je de bestuurder niet was.
Maar ik heb de foto goed bekeken, tot de conclusie gekomen dat jij fout zat, hoe moet ik beter naar de foto kijken?
Platen worden ook gewoon nagemaakt, dan is de pakkans ook kleiner want je hebt niet dat gezeik met dat kleine extra cijfertje.quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:34 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Dat zou ook mijn gok zijn geweest. En dan heb ik de foto niet eens lichter gemaakt.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:44 schreef Armani XL het volgende:
Zwart vlak?? Die linker auto is duidelijk een Seat, de rechter is iets onduidelijker maar als ik moest gokken zou ik zeggen een Ford.
Ook nieuw voor mij.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:27 schreef KeesBromfiets het volgende:
Sinds wanneer zijn flitsboetes waar 2 voertuigen op staan dan geldig?
Kennelijk geeft de 2e foto genoeg houvast om de overtreding vast te stellen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:27 schreef KeesBromfiets het volgende:
Sinds wanneer zijn flitsboetes waar 2 voertuigen op staan dan geldig?
Mooi dat jullie het zeggen maar ik bezit een Daihatsu uit 97 geen ford..quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:32 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dat zou ook mijn gok zijn geweest. En dan heb ik de foto niet eens lichter gemaakt.
Die heb ik nooit ontvangen. Dit is het bewijsmateriaal.quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:01 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Kennelijk geeft de 2e foto genoeg houvast om de overtreding vast te stellen.
Ik ben geen auto kenner en heb niet eens mijn best gedaan.quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Mooi dat jullie het zeggen maar ik bezit een Daihatsu uit 97 geen ford..
Jullie bevestigen dus precies wat ik bedoel.
Gewoon in hoger beroep gaan en het voor de rechter laten komen. En daar gewoon bewijzen dat je op dat tijdstip elders was.quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Die heb ik nooit ontvangen. Dit is het bewijsmateriaal.
De Daihatsu.quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:56 schreef Fe2O3 het volgende:
Het is een kopie van de orginele foto, met de WOB kan je die wel omhoog krijgen.
Is die seat van jou of de diahatsu gran move? (denk ik)
Op www.flitsservice.nl kan je je verder inlezen over hoe en wat.
Dat werkt ook niet, je moet bewijzen dat je auto ergens anders was.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 01:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
De Daihatsu.
De koplampen, voorraam, dakdragers en hoogte v/d auto maken het onmiskenbaar een gran move.
TS kan in beroep gaan vanwege twee auto's op de foto, afhankelijk van op welk punt de snelheid word bepaald zou dat een kans kunnen hebben. Zeggen dat het TS niet is werkt alleen als hij kan bewijzen dat hij elders was (en een moeder die zegt dat je er op de koffie was gaat niet voldoende zijn.)
Ik wil er geen halszaak van maken en ik ben het waarschijnlijk ook maar vond het bewijs gewoon magertjes.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 01:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
De Daihatsu.
De koplampen, voorraam, dakdragers en hoogte v/d auto maken het onmiskenbaar een gran move.
TS kan in beroep gaan vanwege twee auto's op de foto, afhankelijk van op welk punt de snelheid word bepaald zou dat een kans kunnen hebben. Zeggen dat het TS niet is werkt alleen als hij kan bewijzen dat hij elders was (en een moeder die zegt dat je er op de koffie was gaat niet voldoende zijn.)
Wou dit net ook zeggen. De foto is met zwart/wit contrasten zo aangepast dat het kenteken eruit springt. De rest is zo donker ivm privacy van andere bestuurders etc etc.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:22 schreef Nightquest777 het volgende:
Je begrijpt niet dat de foto kunstmatig expres verandert wordt qua contrast om het kenteken perfect leesbaar te maken en de schuldige te beboeten?
De hele auto maakt niet uit, het gaat om je kenteken.
Zou ik dat met een belletje kunnen doen of moet dat via een wob/bezwaar?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:57 schreef WvdL het volgende:
[..]
Wou dit net ook zeggen. De foto is met zwart/wit contrasten zo aangepast dat het kenteken eruit springt. De rest is zo donker ivm privacy van andere bestuurders etc etc.
Het kenteken is namelijk voor een geautomatiseerd process het meeste van belang.
Als jij op geldige grond twijfels hebt kun je altijd het origineel opvragen.
Het is er wel alleen dan moet er handmatig bv andere dingen (zoals personen) gecensureerd moeten worden.
Daarom krijg je die niet standaard.
Mocht je er een zaak van willen maken, betere/heldere foto hebben ze wel. Dus op grond vna alleen de foto kom je er niet
Moet je zoals ik al zei wel een gegronde reden hebben.. anders krijg je het niet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zou ik dat met een belletje kunnen doen of moet dat via een wob/bezwaar?
Het gaat erom om de exacte positie te bepalen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:31 schreef WvdL het volgende:
[..]
Moet je zoals ik al zei wel een gegronde reden hebben.. anders krijg je het niet.
Alleen de reden opgeven van volgens mij ben ik dat niet gaat niet op.
Als je van jezelf weet dat je het wel bent.. zou ik er vooral geen moeite in steken.
Maar kan je dat bewijzen? Bewijslast ligt bij jou namelijk.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het gaat erom om de exacte positie te bepalen.
Ik heb vanochtend mijn agenda gecheckt en daar kwam uit dat ik rond 1715 nog in tilburg noord was. Zodoende twijfel ik zelf of ik het wel geweest kan zijn.
Wordt er niet duidelijker op.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:35 schreef papernote het volgende:
Histogram equalisatie en een despeckle:
[ afbeelding ]
Was een vergadering van een bewonerscommissie met iets van 7 personen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:38 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maar kan je dat bewijzen? Bewijslast ligt bij jou namelijk.
Nee want dat bewijst niet dat jouw auto daar ook was.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Was een vergadering van een bewonerscommissie met iets van 7 personen.
Vraag is of de notulen en de agenda voldoende bewijs zijn?
Hoe ga ik dat in godesnaam bewijzen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:44 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee want dat bewijst niet dat jouw auto daar ook was.
Niet, tenzij je camerabeelden hebt ofzo.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe ga ik dat in godesnaam bewijzen.
Je had hier een kratje bier van mij kunnen winnenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Verder heeft mijn auto geen dakdragers, het is een charade.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |