abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143586040
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:40 schreef Buitendam het volgende:

[..]

:') Wat lul je nou slap.

Lees dat verhaal over hoe die gozer Philips op de been heeft gehouden en als een ware Willie Wortel bij de top zat om producten overeind te houden.

Blijk het een programmeur van Fontys.
Das evengoed nog iets waar je trots op mag zijn :)
pi_143586078
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Das evengoed nog iets waar je trots op mag zijn :)
Ah, je leest alleen de laatste zin. Da's altijd prettig praten met iemand.
Dit, dus.
pi_143586237
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ah, je leest alleen de laatste zin. Da's altijd prettig praten met iemand.
Rare conclusie :')

Maar ik snap je wel hoor :P
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:25:05 #204
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_143586337
Mensen kunnen tot op zeker niveau hun gedrag veranderen en hoe ze met invloeden van buitenaf omgaan. Hun kern blijft echter hetzelfde, een lui iemand zal nooit een harde werker worden, net zoals een introvert iemand nooit echt tot een extrovert kan worden omgetoverd.
In hoeverre TS's vriend zal veranderen heeft dus te maken met hoe die echt is. Een diepgewortelde karaktereigenschap zal je mee moeten leren leven als je bij iemand wil blijven.

TS: Veel succes in ieder geval - en hou jezelf in de gaten.
The sky is no limit
pi_143586440
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Rare conclusie :')

Maar ik snap je wel hoor :P
Jij snapt haar verhaal over die redder van Philips? Leg maar eens uit dan. Ik denk stiekem dat een programmeur van Philips bar weinig van doen heeft met de ontwikkeling van producten op de markt brengen, namelijk.
Dit, dus.
pi_143586540
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Jij snapt haar verhaal over die redder van Philips? Leg maar eens uit dan. Ik denk stiekem dat een programmeur van Philips bar weinig van doen heeft met de ontwikkeling van producten op de markt brengen, namelijk.
Ik had het over jou, niet over het verhaaltje van iemand die best wel trots mag zijn op wat ie doet :P
En je mag denken wat je wilt natuurlijk :)
pi_143586558
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik had het over jou, niet over het verhaaltje van iemand die best wel trots mag zijn op wat ie doet :P
En je mag denken wat je wilt natuurlijk :)
Yes, en nu inhoudelijk.
Dit, dus.
pi_143586858
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:31 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Yes, en nu inhoudelijk.
Volgens mij praten we langs elkaar heen :P

Geeft niet, ik snap je verder wel :)
pi_143587470
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:49 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat hij helemaal niet gelukkig is met z'n huidige manier van leven, maar ook niets anders kan opstarten want hij zit vastgeroest/vastgeblowd.

Een verslaving aan wiet is vaak niet veel meer dan een ingesleten patroon. Hij gaat niet schuimbekken of half gek worden als ie stopt, maar hij stopt niet omdat het zo makkelijk (veel gemakkelijker dan werken of leren) is om de volgende op te steken! Komt ook door z'n vrienden die ook in dat patroon zitten.

Eigenlijk levert het hem dus niets op, behalve kostbaar uitstel van een keuze maken over wat je van je leven wilt maken. Hij zal die keuze uiteindelijk toch moeten maken, met en zonder vriendin. Maar ik snap wat je bedoelt en ben het ook wel met je eens!
Dit dus eigenlijk. Ik weet zeker dat hij het zelf ook niet wil zoals het nu gaat, maar hij gewoon niet anders weet.

Woon jij nog thuis of al op jezelf, TS? Is het niet een idee dat hij vaak bij jou thuis komt, en daar gewoon niet geblowd wordt? In 1 keer helemaal stoppen hoeft niet, maar een heel stuk minderen.

Wat doe je er aan om hem bijvoorbeeld aan een opleiding te krijgen? Zeg je het alleen, of help je hem ook daadwerkelijk zoeken? Soms hebben mensen iets meer nodig dan iemand die het alleen zegt, ze hebben iemand nodig die fysiek meehelpt met het zoeken naar een juiste opleiding.

Neem hem (en ja, desnoods op jouw kosten. Jij wilt hem niet kwijt maar zelf lukt het hem niet dus daar kun je dan iets voor over hebben) naar open dagen en schrijf hem gewoon in bij een of meerdere opleidingen. Ga mee naar de intakes, zodra hij is aangenomen kan 'ie eigenlijk niet echt meer terug. Hij is 24, die verantwoordelijkheid zal hij dan heus wel hebben.

Hetzelfde met werk, help hem om ander werk te vinden. Mensen die blowen, zijn zonder dat ze het echt willen ontzettend passief, maar een patroon is nou eenmaal moeilijk te doorbreken. Probeer hem zoveel mogelijk bij jou thuis te hebben en help hem van daaruit verder, want bij zijn vader thuis komt hij geen steek vooruit en als je wilt dat deze relatie wat wordt dan zul je er zelf denk ik iets meer moeite in moeten steken (en hij moet het dan ook wel willen natuurlijk, anders heeft het geen zin).

Ben overigens niet van mening dat je in elk geval iemand zo aan de hand mee moet trekken, maar af en toe, en zeker als je het zelf echt wilt, hebben mensen die duw gewoon nodig en kunnen ze het daarna gewoon zelf weer aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2014 13:01:52 ]
pi_143587655
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:59 schreef Myrr het volgende:

[..]

Dit dus eigenlijk. Ik weet zeker dat hij het zelf ook niet wil zoals het nu gaat, maar hij gewoon niet anders weet.

Woon jij nog thuis of al op jezelf, TS? Is het niet een idee dat hij vaak bij jou thuis komt, en daar gewoon niet geblowd wordt? In 1 keer helemaal stoppen hoeft niet, maar een heel stuk minderen.

Wat doe je er aan om hem bijvoorbeeld aan een opleiding te krijgen? Zeg je het alleen, of help je hem ook daadwerkelijk zoeken? Soms hebben mensen iets meer nodig dan iemand die het alleen zegt, ze hebben iemand nodig die fysiek meehelpt met het zoeken naar een juiste opleiding.

Neem hem (en ja, desnoods op jouw kosten. Jij wilt hem niet kwijt maar zelf lukt het hem niet dus daar kun je dan iets voor over hebben) naar open dagen en schrijf hem gewoon in bij een of meerdere opleidingen. Ga mee naar de intakes, zodra hij is aangenomen kan 'ie eigenlijk niet echt meer terug. Hij is 24, die verantwoordelijkheid zal hij dan heus wel hebben.

Hetzelfde met werk, help hem om ander werk te vinden. Mensen die blowen, zijn zonder dat ze het echt willen ontzettend passief, maar een patroon is nou eenmaal moeilijk te doorbreken. Probeer hem zoveel mogelijk bij jou thuis te hebben en help hem van daaruit verder, want bij zijn vader thuis komt hij geen steek vooruit en als je wilt dat deze relatie wat wordt dan zul je er zelf denk ik iets meer moeite in moeten steken (en hij moet het dan ook wel willen natuurlijk, anders heeft het geen zin).
Mooie post wel :)

Maar dat over hem inschrijven bij meerdere opleidingen weet ik niet zo zeker of dat wel een goed idee is :+

Het moet wel uit hemzelf komen en dat is lastig zolang hij niet inziet dat dat blowen hem passief maakt.

Maar dat blowen is vaak ook een escape. Iets wat door sommigen gebruikt wordt als redmiddel om de situatie stabiel te houden (om erger te voorkomen), maar ik wil wel benadrukken dat dat in dit geval helemaal niet het geval hoeft te zijn.
pi_143588121
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dat over hem inschrijven bij meerdere opleidingen weet ik niet zo zeker of dat wel een goed idee is :+

Het moet wel uit hemzelf komen en dat is lastig zolang hij niet inziet dat dat blowen hem passief maakt.

Maar dat blowen is vaak ook een escape. Iets wat door sommigen gebruikt wordt als redmiddel om de situatie stabiel te houden (om erger te voorkomen), maar ik wil wel benadrukken dat dat in dit geval helemaal niet het geval hoeft te zijn.
Inderdaad een mooie post.

Ik denk dat het blowen gewoon is omdat hij het fijn vind en het hem afleid.
Misschien is het een escape misschien.
pi_143588123
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb de rest van de posts niet gelezen, maar ik kan mij niet voorstellen dat hij geen opleiding wil doen? Iedereen wil dat toch? Sommigen geloven alleen niet genoeg in zichzelf om erop te vertrouwen dat ze hem werkelijk afmaken, ik had dat ook, toen ik nog blowde. Begon wel, maar na twee jaar werd het me teveel omdat ik dan teveel moest inleveren ineens (en ik maar voor 5% met mijn hoofd bij de les was), rolde ik er nog een en dacht ik 'Laat maar'. Als iemand vroeg waarom ik blowde was het antwoord ook 'Uit gewoonte'. Echt, om je kapot te schamen. Maargoed, niemand houdt je tegen, je hebt er het geld voor gezien je een baantje hebt en de koelkast vanzelf aangevuld wordt om je vreetkicks te ondersteunen dus waarom zou je het niet doen?

Het voelde voorheen haast sneu om te zeggen dat sinds ik mijn huidige relatie heb, ik volledig ben omgedraaid (door hem). Gewoon vrijwel niet meer thuis in die situatie zitten heeft mij van het blowen afgeholpen, en ook zijn we samen een nieuwe opleiding begonnen. Hij vroeg me doodleuk 'Wil je niet weer naar school ofzo?' 'Ja, eigenlijk wel ja.' 'Okay, dan gaan we dat doen toch.' Klaar, hoppa, ingeschreven en over twee jaar studeer ik af. Hij heeft me op die manier bij de hand gepakt, me de straat op getrokken, losgelaten en de rest heb ik eigenlijk zelf gedaan.

Als die jongen van het blowen af komt, en ook maar een beetje levenslustig is, dan zal het echt wel goed komen. Hij moet alleen weg van huis. Weg onder je eigen huis krijgt een mens ineens verantwoordelijkheid en verantwoordelijkheid laat je dingen doen, omdat je niet anders kan (en zo worden we de slaven des maatschappij ;( ).
pi_143588181
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:17 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Inderdaad een mooie post.

Ik denk dat het blowen gewoon is omdat hij het fijn vind en het hem afleid.
Misschien is het een escape misschien.
Een escape voor wat? Hoe zit het bij hem thuis? Levensloop, met zijn vader, waar is zijn moeder? Het is sowieso een escape, van o.a. zijn thuissituatie (gok ik) en daar moet hij dus weg, met iemand die van hem houdt en iemand die hem de echte wereld in wil trekken.

Echt, ik ben godse blij dat het mij overkomen is en zoveel is er niet eens voor gedaan. Klein zetje in de juiste richting van de juiste persoon en het was gebeurd.

Als het snel kan, kan hij straks al beginnen. StuFi aanvragen, late inschrijving, hoppa.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2014 13:20:36 ]
pi_143588278
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:18 schreef Myrr het volgende:
Als het snel kan, kan hij straks al beginnen. StuFi aanvragen, late inschrijving, hoppa.
Hij gaat er nog een jaar over nadenken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_143588306
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:59 schreef Myrr het volgende:
TS woont praktisch bij haar vriend en schoonvader in, maar woont geloof ik officieel nog thuis bij haar ouders.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_143588431
Met een colloquim doctum kan hij (volgend schooljaar) toegelaten worden tot een hbo of wo-instelling.

Heeft hij een jaar om te stoppen met blowen, z'n shit te regelen en zich voor te bereiden.
pi_143588533
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:25 schreef 16meter het volgende:
Met een colloquim doctum kan hij (volgend schooljaar) toegelaten worden tot een hbo of wo-instelling.

Heeft hij een jaar om te stoppen met blowen, z'n shit te regelen en zich voor te bereiden.
Hopelijk doet hij het ook.
Maar of hij wo/hbo aankan geen idee misschien dat TS dit weet.
pi_143588550
En weg te komen van huis.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:')

Oh, hij wil dus niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

TS woont praktisch bij haar vriend en schoonvader in, maar woont geloof ik officieel nog thuis bij haar ouders.
Okay, dat gaat dan niet werken.

Anti kraak een idee, TS? Als korte termijn oplossing. Of zijn jullie ingeschreven en zo ja, hoe lang? Hier moet serieus echt actief op getrapt worden anders wordt het echt niets nee en dat is zonde want jouw tijd en liefde zijn verspild aan een jongen die leven vergooit en zich pas over een tijdje beseft wat er allemaal gebeurd en kwijt is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2014 13:29:46 ]
pi_143588577
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:28 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

[..]

Hopelijk doet hij het ook.
Maar of hij wo/hbo aankan geen idee.
Het vergt wel enig verantwoordelijkheidsgevoel ja.
pi_143588594
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:29 schreef Myrr het volgende:

[..]

Het vergt wel enig verantwoordelijkheidsgevoel ja.
En intelligentie/niveau?
pi_143588627
Denk dat die gast er ook wel goed aan doet om zich te melden bij de verslavingszorg. Met de nodige coaching gaat het stoppen hem waarschijnlijk een stuk beter af.
pi_143588652
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:29 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

En intelligentie/niveau?
Dat ligt aan de opleiding. Sommige stoffen van anderen die ik zie, zou ik zelf liever overslaan (bouwkundig wiskunde, nee bedankt) en bij andere boeken die ik inkijk krijg ik een inwendige lachkick.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2014 13:32:07 ]
pi_143588726
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:30 schreef 16meter het volgende:
Denk dat die gast er ook wel goed aan doet om zich te melden bij de verslavingszorg. Met de nodige coaching gaat het stoppen hem waarschijnlijk een stuk beter af.
Daar zou het jaar zeer zeker goed voor gebruikt kunnen worden.
pi_143588885
Weer zo'n naief meisje die in zo'n lamme klootzak trapt.

Nouja, binnen een jaar ontmoet TS een leuke, knappe, ambitieuze, geschoolde man (nee, heb het niet over mijzelf :') ) en beseft wat ze heeft weggegooid.

Dan pas laat ze hem vallen.

Of vriendlief maakt het zelf uit omdat hij een blowend meisje ontmoet die net zo'n lamme levenstijl als hij heeft. Daarbij zeurt dit meisje dan niet over opleidingen en dergelijke maar zij draait gewoon voor hem nog een jointje. Daarna geeft ze hem een pijpbeurt en is deze jongen TS al weer gauw vergeten..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_143588914
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:30 schreef 16meter het volgende:
Misschien.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:31 schreef Myrr het volgende:

[..]

Dat ligt aan de opleiding. Sommige stoffen van anderen die ik zie, zou ik zelf liever overslaan (bouwkundig wiskunde, nee bedankt) en bij andere boeken die ik inkijk krijg ik een inwendige lachkick.
Hij moet wel wat doen wat uiteindelijk een baan oplevert je wilt hem geen vrijetijdskunde aan de KUT Katholieke Universiteit Tilburg laten studeren lijkt mij als hij kans wil maken op een baan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')