quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oke:
De vlinder en de voetjes verwijzen naar dr geboortekaartje, en de gerbera (slecht getekend I know) wil ik erbij vanwege de betekenis ( door jou wordt alles mooier).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ookquote:Op zondag 17 augustus 2014 23:01 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben best 'trots' op mijn ks-ritsje, hoe stom dat ook klinkt
Verder 2 tijgerstrepen opgelopen tijdens de bevalling nota bene.
Serieus?quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:01 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben best 'trots' op mijn ks-ritsje, hoe stom dat ook klinkt
Verder 2 tijgerstrepen opgelopen tijdens de bevalling nota bene.
Een ring met haar geboortesteen (topaas). Op haar 21e krijgt zij hem dan weer (of als ze ouder is en ik vind dat ze er goed mee om kan gaanquote:Op maandag 18 augustus 2014 08:01 schreef Franny_G het volgende:
Werpgoud?. Wat heb je gekregen, Limone? Ik vind dat wel mooi, het is al zo'n oude traditie! Mijn lief heeft dat niet gedaan, vind ik ook niet erg. Ik heb gewoon zelf een ketting uitgezocht in de vorm van een I.
.
Ohh, wat een mooie manier om ernaar te kijken!quote:Op maandag 18 augustus 2014 06:49 schreef GotC het volgende:
Hier ook een scheve streep, maar wel erg laag geplaatst volgens alle medici die 'm hebben gezien. Maar ik vind het gewoon bijzonder om te zien dat hij daardoor naar buiten is gekomen en dat hij (en ik) het zo goed doetZou dat minder met een normale geboorte hebben denk ik
quote:Op maandag 18 augustus 2014 06:49 schreef GotC het volgende:
Hier ook een scheve streep, maar wel erg laag geplaatst volgens alle medici die 'm hebben gezien. Maar ik vind het gewoon bijzonder om te zien dat hij daardoor naar buiten is gekomen en dat hij (en ik) het zo goed doetZou dat minder met een normale geboorte hebben denk ik
quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Ohh, wat een mooie manier om ernaar te kijken!Dank je voor het delen, met deze gedachte kan ik wellicht mijn eigen litteken iets meer gaan omarmen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door klaprooss op 18-08-2014 11:09:22 ]♥ J & S
quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Ohh, wat een mooie manier om ernaar te kijken!Dank je voor het delen, met deze gedachte kan ik wellicht mijn eigen litteken iets meer gaan omarmen
Ja, hartstikke goed natuurlijk: mevrouw heeft als een roosje geslapen en mamma heeft de hele nacht wakker naast het bedje gelegenquote:Op maandag 18 augustus 2014 06:49 schreef GotC het volgende:
Hoe is het gegaan Dyre? Altijd spannend zo'n eerste nacht
Oh, dit vind ik echt een mooi idee! ga ik misschien van je jattenquote:Op maandag 18 augustus 2014 08:05 schreef Limone het volgende:
Een ring met haar geboortesteen (topaas). Op haar 21e krijgt zij hem dan weer (of als ze ouder is en ik vind dat ze er goed mee om kan gaan).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weg baby![]()
Ja het is echt zo. Het gaat zo belachelijk snel. Zo ben je nog nieuwsgierig naar de druktemaker in je buik en zo maakt hij je huiskamer onveilig! Maar zo heerlijk om dat allemaal mee te mogen makenquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ahhhh klap en mabawa wat worden ze groot! Hebben jullie niet zoiets van waar is de tijd?Iedereen zegt tegen ons dat we er flink van moeten genieten, de tijd gaat zo snel. En ze hebben gelijk, het gaat heel snel.
Hier ook een zebrabuik!![]()
GM, slaap lekker![]()
Vanmorgen Noor geshowt op het werk. Er zijn wel een aantal collega's op kraambezoek geweest, maar niet allemaal. En voor mij was het ook weer leuk om eventjes op het werk te zijn
Van een traditie kan je niet jatten!quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:31 schreef Dyre het volgende:
Klaproos, wat een plezier op die foto'sDat kuifje is echt geweldig
[..]
Oh, dit vind ik echt een mooi idee! ga ik misschien van je jatten
Herkenbaar! Na ongeveer zes maanden werd dit beter hoorquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:57 schreef BlueEyes het volgende:
Even terug naar de keizersnede trouwens.
Wie van jullie is daarbij ook bekend met het fenomeen dat aan de ene kant het allemaal nog verdoofd voelt? En gaat dit weer over?
Heb een beetje het idee dat de zenuw onderhuids bij mij aan de linkerkant geraakt en daardoor geirriteerd is.
Het is enorm gevoelig en bij aanraken soort van pijnlijk, bij scheren voelt het al vreemd, maar de feestvreugde raakt ook wat bedorven als m'n vriend er aankomt, vind dat een beetje waardeloos.
Ik herken het een beetje: bij mij aan de rechterkant van het litteken voelt het nog een beetje half verdoofd. Gevoelig is het niet en pijnlijk helemaal niet. Bij de nacontrole bij de gynaecoloog heeft ze naar het litteken gekeken en gezegd dat het half-verdoofde gevoel erbij hoort en uiteindelijk wel wegtrekt. (maar dat kan lang duren)quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:57 schreef BlueEyes het volgende:
Wie van jullie is daarbij ook bekend met het fenomeen dat aan de ene kant het allemaal nog verdoofd voelt? En gaat dit weer over?
Heb een beetje het idee dat de zenuw onderhuids bij mij aan de linkerkant geraakt en daardoor geirriteerd is.
Het is enorm gevoelig en bij aanraken soort van pijnlijk, bij scheren voelt het al vreemd, maar de feestvreugde raakt ook wat bedorven als m'n vriend er aankomt, vind dat een beetje waardeloos.
Nog steeds vrij verdoofd gevoel hier. Aanraking daar is ook niet prettig.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:57 schreef BlueEyes het volgende:
Ik voelde me daar pas na een maand of 6 weer normaal...quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:57 schreef BlueEyes het volgende:
Vraag ik me ook af, Heb morgen nacontrole bij de gyn terwijl deze 'maar' 20 minuten bij de bevalling is geweest. (hier geen keizersnede overigens). Ik neem aan dat hij even naar het litteken gaat kijken maar wat ik daar verder van moet verwachten, geen idee.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:23 schreef BlueEyes het volgende:
Die nacontrole is dat litteken bekijken, AC bespreken en dat is het?
Heb geen idee wat ik verwachten moet eigenlijk.
Jaaaaquote:Op maandag 18 augustus 2014 16:53 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik zou willen dat mijn baby zo rook zoals ie rook net na de bevalling
Hier duurde het 6 weken - 1 dagquote:Op maandag 18 augustus 2014 17:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik herken het ook niet Chanty, maar misschien komt dat omdat ze naar mij ruikt volgens mn man... Dus misschien stink ik zelf ook wel
Dat vloeien he.. Hoelang duurt dat? En gaat dat gelijk over in je eerste menstruatie of niet? Ik bloed/vloei niet leeg ofzo maar moet nog wel maandverband gebruiken... Als de onderkant nog niet rauw aanvoelde dan kwam dat vanzelf...
En dan nog een vraag, wanneer zijn jullie weer begonnen met anti conceptie? Ik wil graag n implanon maar dat moet sowieso via de gyn en daar ben ik in sept weer... De huisarts vond dat ik in de tussentijd wel mn pil kon slikken maar dat voelt net niet oke...
Dat geurtje heb ik dus niet gesignaleerdquote:Op maandag 18 augustus 2014 17:05 schreef BlueEyes het volgende:
Oh dat geurtje van net na de bevalling! Daar hadden wij het hier het weekend nog over, dat dat zo'n apart geurtje was maar ook zo typisch hij en ja, van mij mag dat geurtje terugkomen![]()
Vloeien was hier na ruim 3 weken over, bij 5 weken begon het opnieuw met ongesteld zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh jeutje! Nou dat ga ik onthouden.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:34 schreef RunForrestRun het volgende:
Klap, kiek em serieus aan een broodkorstje kauwen. En die krul!
Mabawa ook al zo'n toffe foto! Wat is hij al groot zo.
Oh die zwangerschapsdementie.. gaat dat ooit over?
Chanty, ik vind N niet echt ergens naar ruiken eigenlijk. Naar (zure) melk. En naar scheetjes vermengd met Zwitsal.
GM, bij mij duurde het vloeien zes weken. Toen het eindelijk voorbij was, werd ik ongesteld als een malle. Tip van Flip: bewaar/koop een pak kraamverband voor de eerste keer dat je ongesteld wordt. Alsof de sluisdeuren open gingen![]()
Twink, da's best snel weer! Wel fijn dat alles nog werkt enzulks. Ik vraag vriend wel eens of het ook anders voelt ofzo maar dan grinnikt hij alleen maar een beetje.
Flobo, gefeliciteerd!
Als je nodig hebt kraamverband dan, dan geef je maar een gil!quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh jeutje! Nou dat ga ik onthouden.
Flobo: ze zijn ook heel ondeugend!fijn dat mini het zo goed doet!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot zover baaabyspam!Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen gaan we trouwens nog wat leuks doen omdat hij dan écht jarig is. Wat precies weten we nog niet omdat rot weer...
Anyhow... Tot bij de dreumesen.![]()
quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:19 schreef Kimpossible het volgende:
Zei iemand seks?
Hier ook iets met een komkommer en een lege gang pas na de bevalling. En dat lag niet aan de komkommer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hilz, gefeliciteerd!
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 03:49 schreef Dyre het volgende:
En seks? Hoezo? Ik heb nu toch de buit al binnen![]()
Aah Nik, wat lief. Haren uittrekken vinden we hier ook leuk. Liefst met twee handjes en dan er heel hard bij lachen.
Gotc, wat is hij zo al gróót![]()
![]()
Dit filmpje is al van een tijdje terug, maar kiek tan wat een gezelligheid:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 07:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Senn gefeliciteerd!Wat een heerlijke verjaardagsfoto's. En die buit, wauw!
Mooie stats Dot! Je hebt een lange dunne. T van mij is even lang en weegt 8350.Das een korte dikke.
Door die sexverhalen heb ik afgelopen nacht gedroomd over sex.En ik heb bij de kapper geknuffeld met een oma die hiv had. En ik heb in een achtbaan gezeten in Gouda (ik woon er nieteens in de buurt).
Rare nacht was dat.
Kijk nou.L is zo gek op haar broertjes. Alleen komt ze daardoor telkens te dichtbij en dan hebben die kleintjes hele plukken uitgetrokken haar van Lies in hun knuistjes.
T is helemaal nog geen kermis is goudaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Wat een heerlijk trotse grote zus
De kleine van Gotc aan de pasta! Pasta=good!![]()
Sowieso al de kindjes hier![]()
Ik heb net een grote logistieke uitdaging voltooid, met kinderwagen en 2 aangelijnde drukteschoppers naar buiten, kanonne das met recht n uitdaging! Maar zowel kind als honden als ik zijn ongedeerd weer binnen dus nu tijd voor koffie!S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home is where the O+ is...
Dat is het ook ja! Ik heb me de afgelopen maanden lekker helemaal op I kunnen focussen en ik vond het soms ook al best een klus. Ben het ook niet gewend dat een paar baby's tegelijk aan het huilen zijn, want ik vind 1 huilende baby er al 1 teveel.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:55 schreef _NIKKI_ het volgende: Ik zou zelf echt bijvoorbeeld 4 baby's niet de hele dag tevreden kunnen houden (met 2 heb ik soms al moeite
), zijn kunnen dat ook niet en als er dan 3 van de 8 huilen heb je al een behoorlijke chaos. Ik zou het geloof ik even aankijken en als I het prima vindt, dan gaat het voor jou vast ook beter voelen.
Mocht ze dan niet wat later gaan slapen? Of is ze dan 's avonds niet meer in bed te krijgen?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn baby heeft dreumes gedrag of peuterpuberteit gedrag gisterenmiddag heeft ze:
-het behang van de muur getrokken
-alles van de commode op de grond en in d'r bed getrokken
-de gordijnen van het ene raam in d'r bed getrokken
-de gordijnen van het andere raam uit de rails getrokken
En ze was chagrijnig toen ik haar om 16:00 wakker maakte goh dat is niet gek als je niet meteen gaat slapen.
Ze heeft een klein en ongelukkig kamertje haar bedje en commode kunnen niet anders zijn.
Normaal is ze om uiterlijk om 15:00 wakker dus ik dacht ik heb d'r vast niet gehoord en ze ligt wakker in d'r bedje. Ze bleek dus nog te slapen maar werd wakker toen ik binnen kwam. Verder slapen wilde ze toen niet meer.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:45 schreef Dot. het volgende:
[..]
Mocht ze dan niet wat later gaan slapen? Of is ze dan 's avonds niet meer in bed te krijgen?
Stip had gisteren uitgeslapen tot half 10, dus die was ook lekker wakker 's avondsWas wel erg gezellig
Hij heeft nu echt een ochtendritueel dat hij wakker wordt, ik opsta om een fles te maken en hij dan even keutelt in bed, ik hem de fles geef en dan slaapt hij weer een uur of wat door en gisteren dus ineens tot half 10. Erg luxe!
Wow, wat een ding joh, haha! Ga me er eens in verdiepen, thanks!!!!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:46 schreef Burdie het volgende:
Oh, over flesweigeraars gesproken... Ik zag laatst ergens de adiri fles, dat zou een oplossing kunnen zijn? (TAP?)
[ afbeelding ]
Klinkt als een typische regeldag? Beterschapquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:50 schreef simsolobim het volgende:
Ik zag een jarige Senn, gefeliciteerd!
Hier vanmorgen eindgesprek gehad bij de gyn. Gelukkig geen bijzonderheden, Bij eventuele volgende zwangerschap mag ik weer terug naar de verloskundige.
Verder vandaag een erg ontevreden beebje, veel huilen, wel moe zijn maar niet willen slapen. Gelukkig is mijn man thuis want ik heb griepPff dat die stomme griep 6 weken geleden was gekomen toen ik nog niet bevallen was, nu voel ik me zo lullig als ik even op bed ga
Dat hoor ik dan voor het eerstquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klinkt als een typische regeldag? Beterschap
Chanty, hij lijkt op je!
Hahaha Gooooooo hormonen!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:54 schreef BlueEyes het volgende:
Nog vol in je zwangerschapshormonen in een garage je ongenoegen uiten![]()
Ik zag m'n vriend echt kijken van neeeeee daar gaat ze wéér! Maarjah, na 2 jaar hetzelfde kneuzige ding en afgescheept worden met weer eenzelfde briefje (3e x pas dat ik m kreeg) met uitleg werd ik boos en moest ik enorm huilen en snif en snikken![]()
Maarrrr, de garagemeneer neemt het hoog op en gaat er wat aan doen!
Dus komen ze een vervangende auto bij me thuis leveren en net zo lang aan mijn auto pielen tot alles goed functioneerd.
Toen puntje bij paaltje kwam en ik thuis de airbag uit ging schakelen blijkt dit dus vandaag ook niet te zijn ingeschakeld in de autocomputer werd ik weer boos.
Daarvoor was de auto nota bene ook in de garage
/einde dagboekpost
Zonder fotospam?!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:36 schreef Hilzillah het volgende:
Jeutje wat een lieve reacties allemaal!Nu ga ik echt weg!
![]()
Die staat toch onder de spoilerquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Zonder fotospam?!
BEHormonen zijn zo handig!
Cwen..Dat UWV bakt er ook helemaal niks van, as usual. Zou direct in bezwaar gaan als ik jou was.
Chanty, lieve foto!Maar ik vond de allereerste foto van jullie ook heel erg mooi, pure emotie bij jou en je man
Ook een spam van 0 tot 1 jaar?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:06 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Die staat toch onder de spoiler
Ik heb er één ter overname, interesse? We hebben 'm niet gebruikt namelijk.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:14 schreef Dyre het volgende:
Het is nog steeds brullen in bedje![]()
Ik moet me toch eens meer gaan verdiepen in inbakeren en slaapzakjes enzo... Ik zag ook al de puckababy, iemand daar ervaring mee toevallig?
Ik heb de Piep.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:26 schreef Dyre het volgende:
Oh, die pacco lijkt wel een beetje op de puckababy... Jeetje zeg, wat heb je een hoop verschillende van die dingen...
Cwen, wellicht wel!Welke maat heb je ter overname?
Ik zie zo snel 2 puckababy-maten voor de slaapzakjes, voor 0-3 mnd (piep) en 3-6 mnd (mini).
Waarom hebben jullie hem zelf uiteindelijk niet gebruikt? Vond Ellie het niet fijn?
Nee ze krijgt daar nu juist meer haar, ze had echt inhammen toen ze geboren werd...t wordt nu langzaam opgevuldquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:30 schreef Dyre het volgende:
GmIs jouw meisje ook haar haartjes bovenop aan het verliezen, maar van opzij niet? Ik ben heel blij dat het bij L weer een beetje bij aan het groeien is. Ze zag er bijna zo uit:
[ afbeelding ]
Enne, Swaddle me... Weer iets nieuws om te Googelen. En het lijkt allemaal op elkaar
Ik heb even geen foto's online van de afgelopen week, maar op deze foto uit het ziekenhuis zie je het al een beetje. De zijkanten zijn mooi doorgegroeid, maar van boven werd ze steeds kaler en kalerquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee ze krijgt daar nu juist meer haar, ze had echt inhammen toen ze geboren werd...t wordt nu langzaam opgevuld
Doe eens n foto van L... Mag ook in pm als je t niet openbaar wil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt een PMquote:dinsdag 19 augustus 2014 21:47 schreef Cwen het volgende:[/b]
Ik heb de Piep.
Ik had 'm van te voren al gekocht voor 't geval we een onrustige baby zouden hebben, die zichzelf wakker zou houden. Maar Ellie heeft vanaf dag 1 heel relaxed geslapen en zichzelf nooit wakker gefladderd, dus niet gebruikt. Hij is wel 2e hands maar ik wil er niet veel voor, pm me maar omtrent prijs
.
[ Bericht 4% gewijzigd door Dyre op 19-08-2014 22:16:48 ]
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:11 schreef Dyre het volgende:
[..]
Ik heb even geen foto's online van de afgelopen week, maar op deze foto uit het ziekenhuis zie je het al een beetje. De zijkanten zijn mooi doorgegroeid, maar van boven werd ze steeds kaler en kaler(terwijl ze met een gelijkmatig gevuld haardosje geboren werd) Gelukkig komt dat nu wel terug
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Was t de eerste x samen weg burdie?S. 2014
J. 2016
Eerste keer dat we geen familie als oppas haddenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]![]()
Was t de eerste x samen weg burdie?
Herkenbaar hoorquote:Op woensdag 20 augustus 2014 05:50 schreef Dyre het volgende:
Nou, we hebben L gisteren gelukkig uiteindelijk in bed gekregen (slapend ook nog).
Om half 3 meldde ze zich weer voor een flesje, weer gaan slapen, maar om half 5 was het weer huilen.
Dat kan toch niet alweer voor een flesje zijn dacht ik, maar ik kreeg haar nergens mee rustig, tot ze toch weer de fles kreeg. Even op de arm en knuffelen daarmee was ze wel even stil, maar ze bleef onrustig en iedere paar minuten toch weer huilen. (terug naar bed was helemaal vragen om problemen)
Anderhalve week geleden gaven we haar om 11 uur de laatste fles en dan sliep ze tot 4 uur/half 5 door. Overdag moesten we haar vaak wakker maken. Maar nu is het na 2 uur alweer huilen.
De flesjes (100ml) drinkt ze meestal net niet helemaal op (10 á 20 ml soms), dus meer geven die laatste voeding heeft geen zin. Net om half 5 wel maar 70ml gedronken.
Is het wel echt honger dan? Of toch iets anders? Van die krampjes heeft ze ook nog steeds last, maar dan zou ze toch niet weer bijna een hele fles leegdrinken?
In de boekjes en op internet lees ik dat je als mamma na een paar weken wel aanvoelt welk huiltje waarvoor is, maar bij mij klinkt alles nog steeds als waah-waah-waah , wordt er een beetje onzeker van
Fijn om te lezen, bedanktquote:Op woensdag 20 augustus 2014 06:27 schreef Sylver_ het volgende:
Ik kom even uit lurkstand Dyre, want het is zo herkenbaar van maanden geleden.
(...)
Het komt allemaal goed, echt waar
[ Bericht 26% gewijzigd door Hobbesje op 20-08-2014 10:40:14 ]
Ik.had een visual van L die als n knapzak over je schouder geslingerd werd...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:14 schreef Dyre het volgende:
Ja, babymassage doen we regelmatig omdat ze naast de krampjes ook last van obstipatie heeft en dat helpt wel echt merken we(met de klok mee inderdaad
)
Maar als ze zo'n huilbui heeft vind ze het helemaal niet fijn als we aan haar buik zitten. (of haar hoofdje) Meestal draag ik haar dan lekker dicht bij me tegen mijn borst of over mijn schouder. Heel af en toe met haar buik op mijn arm als ze dat fijn vindt. In het soort gevallen zoals vannacht is dat maar een paar minuten goed en dat begint ze toch weer te jammeren.
[..]
Fijn om te lezen, bedankt
Als het goed is, is er binnenkort een puckababy naar me onderweg, dus ik ben heel benieuwd of dat iets doet voor mijn onrustige meisje. Want ze is zo'n lieve baby eigenlijk en ik vind het echt naar om haar zo verdrietig te zien.
Ja, zo hoort dat toch?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik.had een visual van L die als n knapzak over je schouder geslingerd werd...![]()
Toevallig kwam ik daar een YouTube-linkje van tegen toen ik nog zwanger was, dus daar ben ik toen wel veel mee bezig geweest (klanken herkennen en onthouden wat wat betekent), maar in de praktijk lukt het me nog niet om er iets van te bakken en maakt L voor mijn gevoel hele andere geluidenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:31 schreef Burdie het volgende:
Dyre, misschien heb je iets aan filmpjes van Dunstan babylanguage?
Dit. Heb nu net de bondolino opgehaald (te leen), Noor erin gezet en ze ligt gewoon nu te pittenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:00 schreef L-E het volgende:
Ik heb niet alles bijgelezen, dus wellicht is dit al gezegd, maar Dyre: je kindje in de draagdoek helpt ook bij krampjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb maar even snel bijgelezen, maar vast niet alles onthouden![]()
Spannend hoor dat wennen op het kdv. F. was vandaag 2 uur wennen en ik kon er gewoon niet van slapen vannachtHet ging natuurlijk allemaal goed; in 2 uur tijd heeft hij in de box gespeeld, 45 min. geslapen en een werkje geknutseld
![]()
Zelf kwam ik niet verder dan ontbijten en de was ophangen
![]()
CwenSucces met het bezwaar!
Geen ervaring met krampjes hier, F heeft er volgens mij nooit last van, anders had ik dat toch wel gemerkt![]()
En wat een leuke baby foto's hier in dit topic![]()
Hilz gefeliciteerdLeuke foto spam
![]()
Mocht je geen vrienden worden probeer dan eens een drager!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:04 schreef Dyre het volgende:
Draagdoek is hier inderdaad ook nog een optie. Ik heb 2 weken geleden een draagdoek geleend, dat vond L zo'n 20 minuten goed en daarna was het toch nog brullen Daarna niet meer geprobeerd, wellicht een idee om wat weer eens op te pakken een keer. Lekker bij mij op de borst knuffelen vinden we allebei in ieder geval wel fijn
Storchenwiege *check* Ook hier met veel tevredenheid in gebruikquote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:13 schreef Franny_G het volgende:
Mooie foto's fazz! En ging het goed allemaal met F. op vakantie?
Ik gebruik nu ook de storchenwiege, Moppert. Ben er heel tevreden over!
Het verschilt echt zo enorm... Ik heb zélf dysplasie en hier hoefde de echo niet! Vaag allemaalquote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Ah heupjes! Daar moet ik ook nog achteraan... Omdat m'n schoonvader een versleten heup had (met 62) moet ik volgens het cb ook een echo laten makenIk dacht dat het vooral om heupafwijkingen in de familie ging, maar dit telt blijkbaar ook.
[ Bericht 28% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 20-08-2014 22:00:40 ]S. 2014
J. 2016
Als ik dit lees dan voel ik me wel een beetje een slechte moeder... tasje? boekje?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb de tasjes van T en S klaarstaan, een introductie in hun boekjes geschreven en flesjes in de tasjes gestopt. Morgen 2 uurtjes oefenen bij het kdv, nu komt het toch wel echt heel dichtbij. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Waarschijnlijk slapen ze gewoon de hele tijd dat ze daar zijn, want het is van 9 tot 11 en dat is precies hun slaaptijd.
Ahww lekker vrolijkquote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
En ook mijn kleintje even laten zien :
[ afbeelding ]
TAP, ik ben daar inderdaad ook geweest na de geboorte van F. Maar op het vragenformulier daar werd alleen over aangeboren afwijkingen gesproken. Die waren er niet in ons geval dus geen noodzaak voor echo volgens de arts daar. Het cb zegt nu dus van wel ivm de versleten heup van schoonvader. Weer eens fijn tegenstrijdigquote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik had zelf heupdysplasie dus vandaar de echo. Overigens had ik geen verwijzing van de huisarts nodig, in het lumc heb je altijd op de donderdagen inloopspreekuur bij orthopedie. Moet wel binnen de eerste 2 weken na de geboorte, dan gaat de arts de heupjes checken. Als ik zelf geen spreidbroek had gehad vroeger hadden we geen echo hoeven laten maken, maar omdat ik die dus wel had moet het wel/wordt het aanbevolen, just to be sure. Maar hij kon niets bijzonders zien aan mini d'r heupjes dus ik maak me niet teveel zorgen... Klein beetje maar...
En nu poging tot slapen doen. Elke avond valt mini aan de borst in slaap en na een poos pak ik haar dan voorzichtig op en leg haar dan in haar eigen bedje en hoop dan maar dat ze niet wakker wordt. Ik heb dat dus net gedaan en ik hoor haar nog een beetje... Hopen dat het daarbij blijft, ben een beetje heel erg moe...
Dat is standaard bij ons op het kdv. In hun tasje zit het boekje/schriftje en de reservekleertjes.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:58 schreef Fazzoletti het volgende:
Als ik dit lees dan voel ik me wel een beetje een slechte moeder... tasje? boekje?
Dyre, dit klinkt echt als Ow in het begin...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:05 schreef Dyre het volgende:
Gm, wat lief van je moeder
Vervelend dat S nu ook weer last van krampjes heeft.
Wij beginnen ons steeds meer af te vragen of het wel alleen kramp is waar L. last van heeft.
Vandaag was het weer veel huilen. Zodra ze ook maar 1 kik geeft pak ik haar op voor een schone luier en de fles, maar al die tijd is ze dus echt gewoon aan het huilen/gillen bijna.
Het is aan of uit, dus geen waarschuwing dat ze honger begint te krijgen, maar meteen alle remmen los. Op de commode liggen vond ze nooit een probleem, nu ben ik zover dat ik haar bijna staand wil verschonen
Na het flesje blijft ze stil zolang ze lekker bij me ligt, maar zodra ik haar in bedje of de box leg gaat het weer helemaal mis. Naar de wc gaan is er niet bij![]()
Ze strekt ook heel erg en is continue haar hoofd op aan het tillen als ze op haar buik tegen me aan/op me ligt. Eerst dachten we: wat knap! Nu denken we dat het echt gewoon puur strekken is.
Ze heeft om 8 uur haar flesje gehad en om kwart over 9 toch weer huilen (tussendoor lekker bij ons geknuffeld) en eet ze bijna mijn t-shirt op. Speentje wil ze niet meer, dus toch dat flesje weer, en het gaat er ook weer bijna helemaal in.
Vriendje heeft haar nu in bedje kunnen leggen en ze was ondertussen gelukkig moe genoeg om haar ogen even dicht te doen. Lastig hoor...
Breekt even in: mijn man heeft geen spteidbroek gehad omdat zijn (tweezijdige) heupdysplasie nooit ontdekt is. Hij loopt kans om jong zijn heupen te verslijten daardoor.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:31 schreef Take_A_Picture het volgende:
Fazz, vind het een beetje raar wat het cb zegt. Een versleten heup kan toch meerdere oorzaken hebben? Daarbij is die extra echo volgens mij echt alleen als papa of mama ook een spreidbroek heeft gehad of als de arts denkt dat het niet ok is. Ik zou me er niet teveel zorgen om maken denk. Op het formulier werd toch ook alleen gevraagd of papa en mama een afwijking hadden als kind, opa en oma werden toch niet genoemd?
Ik zou eerder van het lumc uitgaan dan het cb eerlijk gezegd.
Even los van de eventuele reflux (want dat moet natuurlijk wel bekeken worden), vergeet je niet dat je een prematuur kindje hebt?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:27 schreef Dyre het volgende:
En morgen moeten we maar eens een duidelijk lijstje maken met wat er allemaal aan de hand is, want stiekem sluipen er zo ineens ook dingen bij, zoals (veel) spugen, heeft ze hiervoor nooit gedaan. En eerst 4 keer verslikken in de fles en daarna 30 minuten over de rest doen. (speentjes met grotere/kleinere gaatjes werken dan heel lastig)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Tom zit nu bij Saar in het groepje. Maar wat bedoel je met "hoe gaat dat"? Hoe Saar dat vindt?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:09 schreef Mevr_Mus het volgende:
Och arme huilende kleintjes... Ik zat laatst voor het eerst van mijn leven met een baby die twee uur huilde (eerste tandje) en ik vond dat zo verschrikkelijk... Lijkt me heel naar en zwaar als je dat dagelijks hebt![]()
En wij doen (een beetje) mee met het wennen! T en ik gaan straks naar het kdv voor de intakeT komt bij zijn grote broer in de groep dus we kennen de leidsters en de kindjes al, en zij kennen T
Maakt dat ik (nog) niet zo opzie tegen de wendagen en de "echte" dagen straks
![]()
Zijn er meer baby'tjes hier die bij hun grote broer of zus in de groep zitten of nog komen? Hoe gaat dat?
Ja, hoe Saar dat vindt idd!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Tom zit nu bij Saar in het groepje. Maar wat bedoel je met "hoe gaat dat"? Hoe Saar dat vindt?
Mag je straks op je werk ook zelf op je eigen dochter passen eigenlijk?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nationale wendag!lijkt mij toch moeilijk om je mini dan achter te laten, Ik ken het alleen van de andere kant...
Ik was even naar de huisarts en op de weg terug moest ik even de zeeman in van mezelf, en nu heb ik een heel toffe winterjas voor Saar gekocht.
Ik heb op t moment geen werk, maar in principe worden eigen kinderen niet op de groep geplaatst, zou het zelf ook niet willen, voor Saar ben ik mama en geen juf... Denk dat je ook niet tegen kan houden dat je je eigen kind toch anders benaderd/voortrekt en dan doe ik mn werl niet goedquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mag je straks op je werk ook zelf op je eigen dochter passen eigenlijk?
Waarom moet dat?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:24 schreef Dyre het volgende:
Voor de duidelijkheid: ik vind het echt heerlijk om haar lekker dichtbij me te hebben en te knuffelen. Maar ze moet ook met een fijn gevoel in haar bedje/box kunnen slapen, of in ieder geval liggen.
Ook samen slapen kan gewoon, en veilig,quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
. Of eventjes in je eigen bed nemen. Moet je wel zelf niet in slaap vallen...
Ik zou het denk ik alleen durven met een aankleedkussen denk ik...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:59 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ook samen slapen kan gewoon, en veilig,![]()
Hebben wij ook een nacht geprobeerd maar vond dat juist echt helemaal niets. Vond het juist enger omdat een aankleedkussen zo plasticerig is en het idee dat het niet genoeg ademt weer helemaal nietsquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zou het denk ik alleen durven met een aankleedkussen denk ik...
Dit! Ik merk dat T en S daar ook behoefte aan hebben, gewoon even zelf spelen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:20 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben het gewoon gedaan en dat ging goed. Ik ben er van overtuigd dat ook baby's soms behoefte hebben aan hun eigen 'personal space'. Kuiken huilt soms als hij bij je ligt, en gaat dan als je hem weg legt lekker spelen.
Omdat ik zelf ook graag een keer slaapquote:
Nou, Tom is nu drie keer geweest, en blijkbaar doet Saar gewoon hetzelfde als normaal. Ze speelt en doet haar eigen ding, en soms gaat ze even bij Tom kijken maar dat is het dan ook.quote:
Met de bv ben ik (helaasquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Even een stukje voor dyre, ik heb lang niet alles bij gelezen dus misschien verkondig ik wel onzin.
Toen mijn oudste thuis kwam uit het ziekenhuis en ze meer ging drinken. ging ze ook veel huilen. Ik heb toen niet gewacht want ik vermoedde reflux en gevraagd om medicatie. Geef je volledige bv? of mix je het? de kv in het ziekenhuis is ook anders van de kv uit de winkel. Hier moest mijn oudste ook aan wennen. Ze weigerde eerst drinken thuis. Ook is er in het ziekenhuis veel meer geluid dan thuis dus een radio oid aan kan helpen.
We hebben nu een quinny speediquote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:25 schreef Burdie het volgende:
Nikki toevallig, hier stond vandaag ook peer en bloemkool op het menu van S.
Jammer van de wagen, GM. Welke heb je nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |