abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 augustus 2014 @ 22:55:09 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143534166
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

[ Bericht 9% gewijzigd door Burdie op 17-08-2014 23:00:23 ]
KuikenGuppy
  zondag 17 augustus 2014 @ 22:55:27 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143534191
Laatste (zinnige) post uit het vorige deel:

quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oke:
De vlinder en de voetjes verwijzen naar dr geboortekaartje, en de gerbera (slecht getekend I know) wil ik erbij vanwege de betekenis ( door jou wordt alles mooier).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
  zondag 17 augustus 2014 @ 22:56:58 #3
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_143534267
Potver! wil ik posten, is het topic vol :+

Even een bijleespost van wat ik nog uit mijn hoofd weet van de afgelopen nachten.

In ieder geval een :* voor Cwen, TAP en Kursor.
En de frustratie tov je vent kan ik me best indenken. Ik ben stiekem blij dat mijn man niet zo outgoing is want ik denk dat ik ook wel jaloers zou worden dan :@ Hoop dat jullie toch echt snel wat meer tijd voor jullie zelf gaan vinden. En TAP fijn dat het gelukt is met je verlof! Cwen schattig jurkje O+ Ik wil ook een jurkje maar dat vindt Lucas vast niet tof

Twinkle wat een mooie foto van je mannen O+

Franny welkom terug *O* En ik zag een vrolijke I. O+

Briljante cakesmash _O_ Ik vind dat rood wel stoer >:)

Die batmanshirts zijn wel tof ja :D

En verder weet ik het even niet meer uit mijn hoofd sorry!

Hier geen nieuws, gaat allemaal zijn gangetje eigenlijk.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 17 augustus 2014 @ 22:57:45 #4
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143534309
Hier ook stretchmarks en een ks litteken. Is wel genoeg :+
  zondag 17 augustus 2014 @ 23:00:58 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143534461
Oja de serialkillercakesmash _O-. Daar heb ik zo hard om moeten lachen :@ :') :D
KuikenGuppy
pi_143534501
Ik ben best 'trots' op mijn ks-ritsje, hoe stom dat ook klinkt :@
Verder 2 tijgerstrepen opgelopen tijdens de bevalling nota bene.
pi_143534614
Ik heb nieuwe stetchmarks gekregen maar ik heb er door mn overgewicht al jaren een paar op mn buik dus die vind ik niet echt souvenir waardig :P

Ben er inmiddels zelf wel uit, soms helpt het om ze naast elkaar te leggen.
S. 2014
J. 2016
  zondag 17 augustus 2014 @ 23:14:18 #8
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143535151
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:01 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ook O+ Vind t speciaal!
  zondag 17 augustus 2014 @ 23:14:26 #9
52229 Chanty
pi_143535156
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:01 schreef BlueEyes het volgende:
Serieus? :D

Ik kan niet wachten tot dat litteken minder dik en rood is. Vind het echt lelijk maarja voor het goede doel... Geen striemen dat had ik niet verwacht :o heeft drie maal daags smeren misschien toch geholpen? :+
pi_143535528
Ja serieus!
Weet dat er meiden zijn die er anders over denken.
Maar ik vind het speciaal net als GotC.

En smeren niet gedaan!
Alleen die weeën hebben 2 strepen erop getoverd.
pi_143539158
Even een hartluchtpost..

Eline is net (driekwartier geleden denk ik) bij papa van schoot gevallen toen hij haar in slaap wiegde (zelf ook ingedut).
Meteen huilen gelukkig en reageert allert. Wel een flinke blauwe plek op haar hoofd en een kleine bult (recht boven haar oog)
De paniek mama ik mij heeft toch even de huisarts gebeld. Maar omdat ze alert is (en ook al weet heel gezellig ondertussen) alleen een wekadvies meegekregen voor elk uur de eerste 6 uur.

Pffff wat ben ik geschrokken zeg. Op advies van de assistente haar op de kamer van ons gelegd. En nu ligt ze afwisselend gezellig te kletsen en te huilen (klaarwakker ondertussen).

Blij dat ik morgen vrij ben dat ik haar extra kan knuffelen (en dat de weinige slaap iets minder erg is)..

Moest ff m'n ei kwijt hoor.. Pff tril er nog een beetje van
pi_143540163
Hillie das schrikken :o
Succes vannacht!
pi_143542104
Oei Hillie, wat een schrik! Hopelijk is ze inmiddels meer gezellig aan het kletsen dan huilen. Knuffel haar maar lekker een paar keer extra morgen.

Vriendje gaat morgen (straks) weer beginnen met werken, dus ik heb voor het eerst alleen 'nachtdienst'. En nu ben ik al vanaf half 3 aan het kijken of ze nog wel ademt :@ Stiekem toch spannend als je zelf compleet verantwoordelijk bent ofzo :P (maar normaal gesproken piept en kreunt en knort ze de hele nacht en nu al 2 uur niet)

Gm, leuk dat je zo de voetjes en de vlinder van het geboortekaartje terug laat komen O+

Ik ben zelf geen tattoo-type (ooit een keer met mijn 2 zussen afgesproken om dezelfde tattoo te nemen, maar tot op heden nog niet gedaan omdat oudste zus niet durft en ik stiekem misschien ook wel niet :+ ), maar ik ben ook heel erg trots op mijn keizersneelitteken :Y Daar is toch maar even mooi ons lieve meisje uitgekomen.

Voor mij is het echt een blijvende herinnering of aandenken aan die speciale dag O+ (net zoals dat sommigen een tattoo of kettinkje nemen, heb ik dit)
Toen het verbandje eraf mocht en ik via een spiegel mocht kijken was ik echt heel benieuwd wat ik aan zou treffen, maar het ziet er echt supernetjes uit, gewoon een smal streepje (nog wel rood), de gynaecoloog was er zelf ook trots op :D

BlueEyes, is het bij jou echt een ritsje? Ik heb alleen een streep, zou er nog zoveel verschil zijn per ziekenhuis in hoe er gehecht wordt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 18-08-2014 05:07:36 ]
  maandag 18 augustus 2014 @ 06:34:30 #14
52229 Chanty
pi_143542466
Hier ook een streep maar ze hadden er wel een liniaal naast mogen leggen. Hij is scheef :')
pi_143542490
Hillie wat een schrik hoe is de nacht gegaan?

Ik vind mijn ks litteken ook heel lelijk hij is ook huge.
pi_143542508
Hillie, dat is wel schrikken! Lekker veel knuffelen maar vandaag.

Ik heb geen ks-litteken maar wel een zebrabuik :') . Kan er eigenlijk niet zo mee zitten, mooi is anders maar het heeft iets heel moois opgeleverd.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  maandag 18 augustus 2014 @ 06:49:54 #17
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143542518
Hoe is het gegaan Dyre? Altijd spannend zo'n eerste nacht :)

Hillie! Schrikken :o Hoop dat ook jullie een goede nacht verder hebben gehad :*

Hier ook een scheve streep, maar wel erg laag geplaatst volgens alle medici die 'm hebben gezien. Maar ik vind het gewoon bijzonder om te zien dat hij daardoor naar buiten is gekomen en dat hij (en ik) het zo goed doet O+ Zou dat minder met een normale geboorte hebben denk ik :+
pi_143542626
Hillie hoop dat het goed gegaan is vannacht!

En nee m'n litteken is gewoon een streepje hoor, noem het een ritsje ;)
An sich is ie recht geloof ik, mooi laag ook onder de rand van mijn bikinibroekje straks (als ik die weer passen ga ooit)
pi_143542892
Ah shit, Hillie. :* Hoe is de nacht verder gegaan?

Ik kan me wel voorstellen dat jullie het ks-litteken mooi vinden. Mijn litteken had wat tender, love en cortisonen nodig, maar voor de rest is het niet iets wat mij dagelijks herinnert aan de geboorte. Ik kan er ook niet echt liefkozend over wrijven ofzo. :P

Van mijn man heb ik werpgoud gekregen. *)
pi_143542924
Hillie, dat is zeker schrikken! Vandaag maar lekker knuffelen dan.

Ik kan me wel voorstellen dat je trots bent met het aandenken van de ks. Het is gewoon het zichtbare bewijs van de geboorte.

Ik heb dus helemaal niets meer aan 'herinneringen' op mijn lichaam. Ik had wel nog een tijd de linea nigra, maar die is inmiddels ook vervaagd. Ik vind het wonderbaarlijk en ergens ook vreemd/jammer dat er nu al niets te zien is van het feit dat ik zwanger ben geweest en heb gebaard. Oke, ik snap het ook als er vrouwen zijn die dat alleen maar graag zouden willen, maar het maakt mij toch wat weemoedig. Ik moet nu al soms naar de foto's kijken om te denken: oh ja, ik was echt heel zwanger, met dikke buik en alles. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_143542948
Werpgoud? :D . Wat heb je gekregen, Limone? Ik vind dat wel mooi, het is al zo'n oude traditie! Mijn lief heeft dat niet gedaan, vind ik ook niet erg. Ik heb gewoon zelf een ketting uitgezocht in de vorm van een I. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 18 augustus 2014 @ 08:04:14 #22
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143542973
Werpgoud :D

Ik kom er bekaaid vanaf met enkel een gestreepte buik (waarvan de meeste tijdens de twee bevallingen zijn ontstaan :{ ). Maar eerlijk is eerlijk, laatst was ik in bikini ( :X ) en toen was ik toch een beetje trots op m'n strepen omdat iedereen daardoor kan zien dat ik moeder ben O+ En het is ook meteen een heel mooi excuus voor m'n niet al te strakke buik :@
Oude (on)bekende.
pi_143542984
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 08:01 schreef Franny_G het volgende:
Werpgoud? :D . Wat heb je gekregen, Limone? Ik vind dat wel mooi, het is al zo'n oude traditie! Mijn lief heeft dat niet gedaan, vind ik ook niet erg. Ik heb gewoon zelf een ketting uitgezocht in de vorm van een I. :P .
Een ring met haar geboortesteen (topaas). Op haar 21e krijgt zij hem dan weer (of als ze ouder is en ik vind dat ze er goed mee om kan gaan ;) ).
  maandag 18 augustus 2014 @ 08:26:22 #24
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143543143
Mooi gebaar ( :')) Limone! Lief van je man O+

Franny ik snap het wel. Een zwangerschap is toch iets wat makkelijk vergeten is gek genoeg.

Mus, precies. Same here, van 0 naar tijgerprintje rond m'n navel tijdens de bevalling. En gewoon lekker in bikini zwemmen :Y)
pi_143543243
Even in het kort tussendoor.
Hier is het vannacht goed gegaan. Ik kreeg haar goed wakker en was ook erg vrolijk elke keer, dus ik denk dat ze er weinig van geleden heeft als alleen de buts zelf op dat moment. Gelukkig O+

Alleen wel erg vermoeiend zon nachtje, zowel voor haar als voor mij. Ze is elke keer zeker een kwartier wakker geweest voor ze weer in slaap viel (complete ritueel, van gezellig kletsen tot mopperen/huilen) tja want wakker is wakker..

Maar goed dat is bijzaak. Ze zit as we speak gezellig naast me in het campingbedje in haar handjes te klappen en te kletsen O+
pi_143543516
Ik mag van mijn schoonmoeder nog steeds een sieraad uitzoeken. Ik wil een armband waarin in de sluiting de letters van mijn dochters en mij is verwerkt. Maar ik kom niet tot een ontwerp.

Strepen bij de 2e gekregen bij de 1e was na een paar weken mijn buik weer plat en redelijk strak. Bij de jongste kon hij minder rekken door het litteken en nu dus wel strepen en geen strakke buik meer -O-
pi_143545291
Goedemorgen!

Hillie dat was schrikken maar fijn dat ze het zo goed doet!

Dyre hoe is t gegaan?

Saar heeft de hele nacht gespookt, niet in bed willen liggen, alleen bij mama, huilen, draaien, smakken... Uiteindelijk na een extra flesje ( :@ foei ) is ze gaan slapen om 6:30.... straks maar even n tukkie doen :P
S. 2014
J. 2016
pi_143545544
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 06:49 schreef GotC het volgende:
Hier ook een scheve streep, maar wel erg laag geplaatst volgens alle medici die 'm hebben gezien. Maar ik vind het gewoon bijzonder om te zien dat hij daardoor naar buiten is gekomen en dat hij (en ik) het zo goed doet O+ Zou dat minder met een normale geboorte hebben denk ik :+
Ohh, wat een mooie manier om ernaar te kijken! O+ Dank je voor het delen, met deze gedachte kan ik wellicht mijn eigen litteken iets meer gaan omarmen :)
pi_143545575
HIllie schrikken maar fijn dat het goed gaat!

Hier ook een zebrabuik :')

quote:
O+ Dat vind ik echt mooi om te horen.
pi_143545594
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:52 schreef L-E het volgende:

[..]

Ohh, wat een mooie manier om ernaar te kijken! O+ Dank je voor het delen, met deze gedachte kan ik wellicht mijn eigen litteken iets meer gaan omarmen :)
:*
pi_143545735
Oh Hillie wat een schrik! Gelukkig gaat het nu goed, en handjes klappen O+ noooh

Hier ook strepen hoor, net een week nadat er foto's van mn buik waren gemaakt dus met 37 weken en idd rond mijn navel. Het lijkt wel een mislukte tribal tattoo :') haha!

GM fijn dat je een idee hebt nu voor je tattoo, ik was nooit een tattoo meisje maar het gaat hier toch gebeuren :o !

Mooi Limone! een doorgeef sieraad O+

Hoe is het gegaan Dyre!?

Ik zag een Dexter baby! Woeehoee taart *O*

Zittende Rufter O+
Mooie meisje van Franny! O+

:* voor dames die het even nodig hebben!

Hier gaan we vlug, J is er druk met ontwikkelen man oh man! Beentjes onder de billen en wiebelen maar. Proberen te kruipen is het helemaal :')! Verder weer bij de fysio geweest wat gelijk weer positief resultaat geeft. Maar oooh ik ben zo verliefd! Op straat worden we ook zo vaak aangesproken omdat hij gewoon lachend en gierend in de doek zit O+.

Oh en hij zit soms al even in zijn kinderstoel en had gisteren een broodkorstje!
EN! nog 5 dagen en dan is mijn mini echt niet meer mini! Een dreumes in de dop, 6 maanden dan al weer *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door klaprooss op 18-08-2014 11:09:22 ]
♥ J & S
pi_143546663
Oh op die laatste foto is ie zo groot ineens, klap! Tof dat het zo goed gaat.
pi_143546683
Wat een pretletter O+
Tralalalaaa
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:43:36 #34
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143546910
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:52 schreef L-E het volgende:

[..]

O+ :*
pi_143547054
J. O+ Hij wordt echt groot!
pi_143548026
DIE KRUL!! :D O+
pi_143548270
Klaproos, wat een plezier op die foto's O+ Dat kuifje is echt geweldig :D

Hillie, wat fijn om te lezen dat het goed is gegaan vannacht. Komende nacht dat slaaptekort maar even inhalen ;)

quote:
Hoe is het gegaan Dyre? Altijd spannend zo'n eerste nacht :)
Ja, hartstikke goed natuurlijk: mevrouw heeft als een roosje geslapen en mamma heeft de hele nacht wakker naast het bedje gelegen :')
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 08:05 schreef Limone het volgende:

Een ring met haar geboortesteen (topaas). Op haar 21e krijgt zij hem dan weer (of als ze ouder is en ik vind dat ze er goed mee om kan gaan ;) ).
Oh, dit vind ik echt een mooi idee! ga ik misschien van je jatten :@

Gm, vervelend dat S heeft liggen spoken, arme meid.
1 extra fles een keer is toch niet zo'n ramp denk ik (dénk ik dus :@, als ze hem opgedronken heeft zal ze wel honger hebben gehad. En een baby moet je nooit met honger naar bed sturen heb ik geleerd :P Maar misschien is dat wel een kromme redenatie), fijn dat ze alsnog lekker in slaap gevallen is.
pi_143548500
Hillie, da's idd schrikken! Gelukkig is ze helemaal in orde :). En papa? Al een beetje bekomen?

GM, smakken is een typisch hongersignaal. Lekker flesje geven dus! Hoe oud is ze nu? Ook flesgevoede babies hebben nl regeldagen.

Klap, wat tof O+. En een tattoo? Wat?

Limone, mooi idee!

GotC, klinkt als een mooie gedachte!

Hier ook strepen, had ze liever niet gehad. Buik is weer mooi plat, alleen nog een klein beetje slap vel maar dat is het voordeel met 4 uur sporten per week... Dat gaat er wel af!
Home is where the O+ is...
pi_143549026
Dit moet ik even delen O+

SPOILER
Weg baby }:|
pi_143549340
Wat een heerlijke foto's klaproos en mabawa, wat zijn jullie kindjes dan al groot...

Saar is nu 18 dagen oud, en de extra fles ging helemaal op dus ik ga mij daar ook niet druk over maken, ze had blijkbaar gewoon honger... Ze krijgt nu 100cc per voeding en voor verdere ophoging moeten we wachten op de eerste afspraak bij t cb, die is gelukkig woensdag al dus kan ik t gelijk navragen.

3x raden wie er nu prins(es) heerlijk ligt te slapen in de box... O+ tukkietijd :O
S. 2014
J. 2016
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:03:40 #41
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143549479
Ahhh J. en M.! O+ Wat zijn ze al groot! O+ O+
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:12:12 #42
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143549811
M. en J. wat worden jullie groot!

Uitgelubbert en bestreept was ik al voor de zwangerschap. Mooie manier van denken Gotc O+
pi_143550279
Ahhhh klap en mabawa wat worden ze groot! Hebben jullie niet zoiets van waar is de tijd? :D Iedereen zegt tegen ons dat we er flink van moeten genieten, de tijd gaat zo snel. En ze hebben gelijk, het gaat heel snel.

Hier ook een zebrabuik! }:|

GM, slaap lekker :+

Vanmorgen Noor geshowt op het werk. Er zijn wel een aantal collega's op kraambezoek geweest, maar niet allemaal. En voor mij was het ook weer leuk om eventjes op het werk te zijn :D
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:37:18 #44
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143550900
Foto's O+ Al lijkt M hier in het verkeerde topic te zijn :o
Oude (on)bekende.
pi_143551127
Die glimlachende ventjes! O+
pi_143551856
Even terug naar de keizersnede trouwens.

Wie van jullie is daarbij ook bekend met het fenomeen dat aan de ene kant het allemaal nog verdoofd voelt? En gaat dit weer over?
Heb een beetje het idee dat de zenuw onderhuids bij mij aan de linkerkant geraakt en daardoor geirriteerd is.
Het is enorm gevoelig en bij aanraken soort van pijnlijk, bij scheren voelt het al vreemd, maar de feestvreugde raakt ook wat bedorven als m'n vriend er aankomt, vind dat een beetje waardeloos.
pi_143552646
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ahhhh klap en mabawa wat worden ze groot! Hebben jullie niet zoiets van waar is de tijd? :D Iedereen zegt tegen ons dat we er flink van moeten genieten, de tijd gaat zo snel. En ze hebben gelijk, het gaat heel snel.

Hier ook een zebrabuik! }:|

GM, slaap lekker :+

Vanmorgen Noor geshowt op het werk. Er zijn wel een aantal collega's op kraambezoek geweest, maar niet allemaal. En voor mij was het ook weer leuk om eventjes op het werk te zijn :D
Ja het is echt zo. Het gaat zo belachelijk snel. Zo ben je nog nieuwsgierig naar de druktemaker in je buik en zo maakt hij je huiskamer onveilig! Maar zo heerlijk om dat allemaal mee te mogen maken O+
Leuk uitje, zo naar je werk even :)

Omg :X Toppunt van zwangerschapsdementie die nooit meer over gaat: Ik had ruim een week geleden misschien wel 2 of 3 zelfs een aantal nieuwe kleren in water met azijn gezet. Maar emmer was al in gebruik voor iets anders dus even de tummytub -die we nooit gebruiken voor M.- gebruikt.
Zaterdag was ik mijn haar aan het föhnen en heb ik de föhn na gebruik niet opgehangen maar in de tub gelegd (waar overigens ook nog een pyjamabroekje en plastic zak in lagen)
Kom ik er net dus achter dat ik dat water niet heb weggegooid :')
Föhn lag dus lekker in het (beschimmelde) water, nu dus in de vuilniszak.
Sjeetje wat stom zeg! Mezelf kennende dacht ik voordat ik de wasmachine aandeed 'Oh nog even snel die kleren erbij', heb ik de wasmachine aangezet, werd ik afgeleid en vergat ik het water weg te gooien. Omdat het ergens achter staat zie je de bodem niet. :|W 8)7
pi_143554018
Tjeses, Mabawa. Dat had zo een aflevering van 12 steden, 13 ongelukken kunnen zijn. o|O

Knap zeg van die M.! Hij heeft er lol in. O+

quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:31 schreef Dyre het volgende:
Klaproos, wat een plezier op die foto's O+ Dat kuifje is echt geweldig :D

[..]

Oh, dit vind ik echt een mooi idee! ga ik misschien van je jatten :@

Van een traditie kan je niet jatten! *O*
pi_143554199
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:57 schreef BlueEyes het volgende:

Wie van jullie is daarbij ook bekend met het fenomeen dat aan de ene kant het allemaal nog verdoofd voelt? En gaat dit weer over?
Heb een beetje het idee dat de zenuw onderhuids bij mij aan de linkerkant geraakt en daardoor geirriteerd is.
Het is enorm gevoelig en bij aanraken soort van pijnlijk, bij scheren voelt het al vreemd, maar de feestvreugde raakt ook wat bedorven als m'n vriend er aankomt, vind dat een beetje waardeloos.
Herkenbaar! Na ongeveer zes maanden werd dit beter hoor :)
pi_143554862
quote:

Ik herken het een beetje: bij mij aan de rechterkant van het litteken voelt het nog een beetje half verdoofd. Gevoelig is het niet en pijnlijk helemaal niet. Bij de nacontrole bij de gynaecoloog heeft ze naar het litteken gekeken en gezegd dat het half-verdoofde gevoel erbij hoort en uiteindelijk wel wegtrekt. (maar dat kan lang duren)

Goevoelig en pijnlijk lijkt me toch anders/vervelender... Heb je al nacontrole gehad?
pi_143555148
quote:

Nog steeds vrij verdoofd gevoel hier. Aanraking daar is ook niet prettig.
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:21:36 #52
52229 Chanty
pi_143555347
Bij mij is alles boven het litteken tot aan navel gevoelloos of gedeeltelijk gevoelloos; mijn hele onderbuik dus ; ( heb gelezen dat het tot een jaar kan duren. Inmiddels is het niet meer echt pijnlijk hooguit wat irritant als er teveel druk op het litteken komt
pi_143555406
Heb donderdag nacontrole, maar had zoiets van als het 'normaal' en herkenbaar is dan piep ik er niet over :o
Maar herkenbaar dus, dan ben ik zo ver gerustgesteld en bespreek ik het donderdag nog even.

Die nacontrole is dat litteken bekijken, AC bespreken en dat is het?
Heb geen idee wat ik verwachten moet eigenlijk.
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:27:02 #54
52229 Chanty
pi_143555506
Klap die haartjes :D _O-

Mabawa wat een lolbroek :+
pi_143555517
Nacontrole was bij mij echt erin en eruit.

- Hoe gaat het? :)
- Prima, het herstel ging heel snel, L. doet het super, en ik heb nergens pijn.
- Mooi. Mag ik even het litteken zien? Oh, prima, ziet er keurig uit! :Y Mocht je al iets besloten hebben over anticonceptie dan hoor ik dat graag en anders wellicht tot ziens! :W

De enige reden dat het gesprekje langer dan 3 minuten duurde was omdat ik L had meegenomen en we nog even over de wandelwagen hebben gegluurd :P

En ojah, ik had nog een vraag over hoe groot de kans op opnieuw een keizersnede is bij een eventuele volgende zwangerschap (hangt van heel veel factoren af :P), en of ik meteen weer medisch zou worden (in principe niet). That's it.
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:29:26 #56
52229 Chanty
pi_143555602
Wat Dyre zegt inderdaad. Heb wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn ongenoegen te uiten over het feit dat de gyn die mijn controle deed de dag voor de bevalling niet wilde toucheren en strippen en dat ik het raar vindt dat iedereen daar zijn eigen protocol erop nahoudt.
pi_143555877
Oke niets bijzonders dus maar protocol nacontrole
pi_143555926
quote:

Ik voelde me daar pas na een maand of 6 weer normaal...
Totdat ik met m'n domme hoofd een borstwaartsom deed :@ daarna duurde t weer een maand of 3 ;)
Maar t wordt beter...
(Zolang je niet zwanger raakt ;) )

En verder vind ik m'n litteken ook echt niet lelijk, eigenlijk ziet behalve vriendje en ik ook niemand het ;)
pi_143555941
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 15:23 schreef BlueEyes het volgende:
Die nacontrole is dat litteken bekijken, AC bespreken en dat is het?
Heb geen idee wat ik verwachten moet eigenlijk.
Vraag ik me ook af, Heb morgen nacontrole bij de gyn terwijl deze 'maar' 20 minuten bij de bevalling is geweest. (hier geen keizersnede overigens). Ik neem aan dat hij even naar het litteken gaat kijken maar wat ik daar verder van moet verwachten, geen idee.
Edit; zie dat er al gereageerd was, jullie zijn zo snel :)

Ooh klaproos en mabawa, wat een leuke kinders!
pi_143556982
Mabawa, wat heb je toch een geweldig leuk kind. O+ .
  maandag 18 augustus 2014 @ 16:11:37 #61
52229 Chanty
pi_143557271
Mijn baby heeft trouwens een heel sterke eigen geur (gebruiken niks qua shampoo ed nog in bad). Ben er nog steeds niet over uit of ik hem nou lekker vind ruiken ( :') ) maar volgens mij zou ik hem puur op geur kunnen herkennen uit tien baby's :+ Hebben die van jullie ook zo'n sterke lichaamsgeur of heb ik gewoon een stinkbaby? :+
pi_143557851
Ik denk dat je een stinkbaby hebt, Chanty, want ik herken het niet. :D . ;) . Mijn baby ruikt vooral naar mijn melk (al dan niet een beetje verzuurd als het weer omhoog komt.. :P ). Maar ik ben zelf niet zo gevoelig voor geuren. Mijn vriend veel meer en die ruikt dus ook sneller iets. Misschien is het ook iets hormonaals?
  maandag 18 augustus 2014 @ 16:25:02 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143557924
Mijn baby heeft dezelfde lichaamsgeur als mijn man O+.
Vindt je je man ook stinken Chanty? :+
KuikenGuppy
  maandag 18 augustus 2014 @ 16:52:24 #64
52229 Chanty
pi_143559199
Ja die van mij ruikt ook veel naar zure melk, maar los daarvan… :P Ik weet nog niet of ik het nou vind stinken. Het is een typische geur, maar wel zijn geur O+ Hij ruikt in ieder geval anders dan mijn man. Mijn man stinkt alleen 's ochtends en dan zeg ik dat hij zijn tanden moet poetsen :+
pi_143559246
Ik zou willen dat mijn baby zo rook zoals ie rook net na de bevalling O+
pi_143559544
Ik herken het ook niet Chanty, maar misschien komt dat omdat ze naar mij ruikt volgens mn man... Dus misschien stink ik zelf ook wel :P

Dat vloeien he.. Hoelang duurt dat? En gaat dat gelijk over in je eerste menstruatie of niet? Ik bloed/vloei niet leeg ofzo maar moet nog wel maandverband gebruiken... Als de onderkant nog niet rauw aanvoelde dan kwam dat vanzelf... :')

En dan nog een vraag, wanneer zijn jullie weer begonnen met anti conceptie? Ik wil graag n implanon maar dat moet sowieso via de gyn en daar ben ik in sept weer... De huisarts vond dat ik in de tussentijd wel mn pil kon slikken maar dat voelt net niet oke...
S. 2014
J. 2016
  maandag 18 augustus 2014 @ 17:02:45 #67
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143559624
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:53 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik zou willen dat mijn baby zo rook zoals ie rook net na de bevalling O+
Jaaaa O+ O+!

Vloeien duurde hier 6 weken..
pi_143559744
Oh dat geurtje van net na de bevalling! Daar hadden wij het hier het weekend nog over, dat dat zo'n apart geurtje was maar ook zo typisch hij en ja, van mij mag dat geurtje terugkomen O+

Vloeien was hier na ruim 3 weken over, bij 5 weken begon het opnieuw met ongesteld zijn }:|
  maandag 18 augustus 2014 @ 17:06:24 #69
52229 Chanty
pi_143559768
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik herken het ook niet Chanty, maar misschien komt dat omdat ze naar mij ruikt volgens mn man... Dus misschien stink ik zelf ook wel :P

Dat vloeien he.. Hoelang duurt dat? En gaat dat gelijk over in je eerste menstruatie of niet? Ik bloed/vloei niet leeg ofzo maar moet nog wel maandverband gebruiken... Als de onderkant nog niet rauw aanvoelde dan kwam dat vanzelf... :')

En dan nog een vraag, wanneer zijn jullie weer begonnen met anti conceptie? Ik wil graag n implanon maar dat moet sowieso via de gyn en daar ben ik in sept weer... De huisarts vond dat ik in de tussentijd wel mn pil kon slikken maar dat voelt net niet oke...
Hier duurde het 6 weken - 1 dag :P En ik geef borstvoeding dus als het goed gaat blijft mijn menstruatie nog een tijdje weg. Weet niet hoe lang het duurt als je geen borstvoeding geeft. Voorlopig gebruiken wij iig gewoon condooms en denk dat ik een koperspiraal neem zodra ik weer ongesteld wordt (schijnt pas dan geplaatst te kunnen worden). Ik wil geen hormonen meer in mijn lijf :{W Maar misschien houden we het ook gewoon op condooms, zien we dan wel :)
  maandag 18 augustus 2014 @ 17:07:18 #70
52229 Chanty
pi_143559807
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:05 schreef BlueEyes het volgende:
Oh dat geurtje van net na de bevalling! Daar hadden wij het hier het weekend nog over, dat dat zo'n apart geurtje was maar ook zo typisch hij en ja, van mij mag dat geurtje terugkomen O+

Vloeien was hier na ruim 3 weken over, bij 5 weken begon het opnieuw met ongesteld zijn }:|
Dat geurtje heb ik dus niet gesignaleerd :')
pi_143560014
Ooooj dat vloeien kan nog wel ff duren dus :Y)

Die geur net na de geboorte....mijn kind had dat niet... Ik heb dr zowat opgesnoven maar geen speciale geur :P

Koperspiraal is n mooie oplossing maar die wordt idd alleen tijdens menstruatie geplaatst zover ik weet...bij mij toen iig wel, maar dat was m niet voor mij, dus ben nog erg aan t zoeken naar DE oplossing voor mij.
S. 2014
J. 2016
pi_143563028
Geur na de bevalling vond ik niks, maar net na het drinken ruikt ze lekker zoetig O+. Verder ben ik niet zo van het babysnuffelen ;).

GM, vloeien staat 6 weken voor dus hou dat maar aan, dan kan 't altijd meevallen ;). Spiraal zetten ze na een bevalling tot 8 wk erna ook 'tussendoor', maar dat zou ik niet doen. En ik zou gewoon ff met condoom doen als je nu al aandurft met je onderkantje. Het is al bijna september!
pi_143563048
Ik ben afgelopen weekend weer met de pil gestart. Nu 2,5 week na de bevalling weinig vloeien meer. Bij Djen was dat ook zo weg (en net toen ik dacht dat het weg was kreeg ik een bloeding :') )

SPOILER
pi_143565266
Seks.... Ik moet er nog niet aan denken... :X t voelt allemaal nog erg trekkerig... Mja t is ook pas 18 dagen geleden natuurlijk.

Katten in de box zijn zoooo 2013. :P

Saar maakt t allemaal niet uit!

S. 2014
J. 2016
pi_143569041
:W hoooi, ik leef nog. Even wat minder gepost in dit topic, maar onze mini fb doet t nog steeds super. Ze is al weer ruim 7 maand oud. Ze kan soms de oren van je hoofd kletsen O+ Met mezelf gaat het ook wel goed. Vandaag 10 jaar getrouwd! *;
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_143570096
Haha, die honden GM! Ze kijken wat ondeugend.
pi_143570374
Klap, kiek em serieus aan een broodkorstje kauwen O+ . En die krul!

Mabawa ook al zo'n toffe foto! Wat is hij al groot zo :o .
Oh die zwangerschapsdementie.. gaat dat ooit over?

Chanty, ik vind N niet echt ergens naar ruiken eigenlijk. Naar (zure) melk. En naar scheetjes vermengd met Zwitsal :D .

GM, bij mij duurde het vloeien zes weken. Toen het eindelijk voorbij was, werd ik ongesteld als een malle. Tip van Flip: bewaar/koop een pak kraamverband voor de eerste keer dat je ongesteld wordt. Alsof de sluisdeuren open gingen :')

Twink, da's best snel weer! Wel fijn dat alles nog werkt enzulks. Ik vraag vriend wel eens of het ook anders voelt ofzo maar dan grinnikt hij alleen maar een beetje.

Flobo, gefeliciteerd!
It will set you free
pi_143570821
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:34 schreef RunForrestRun het volgende:
Klap, kiek em serieus aan een broodkorstje kauwen O+ . En die krul!

Mabawa ook al zo'n toffe foto! Wat is hij al groot zo :o .
Oh die zwangerschapsdementie.. gaat dat ooit over?

Chanty, ik vind N niet echt ergens naar ruiken eigenlijk. Naar (zure) melk. En naar scheetjes vermengd met Zwitsal :D .

GM, bij mij duurde het vloeien zes weken. Toen het eindelijk voorbij was, werd ik ongesteld als een malle. Tip van Flip: bewaar/koop een pak kraamverband voor de eerste keer dat je ongesteld wordt. Alsof de sluisdeuren open gingen :')

Twink, da's best snel weer! Wel fijn dat alles nog werkt enzulks. Ik vraag vriend wel eens of het ook anders voelt ofzo maar dan grinnikt hij alleen maar een beetje.

Flobo, gefeliciteerd!
Oh jeutje! Nou dat ga ik onthouden.

Flobo: ze zijn ook heel ondeugend! :P fijn dat mini het zo goed doet!
S. 2014
J. 2016
  maandag 18 augustus 2014 @ 21:55:31 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143571347
Ik heb maar heel kort gevloeid, dat kan ook ;). Een dag of 4-5 echt vloeien en daarna nog twee/drie weken heel lichte kraamzuivering.
KuikenGuppy
pi_143571841
Hier was de eerste ongesteldheid heel gewoontjes, niks sluizen of krampen. Was heel verbaasd :D

Hier is 't wel anders, 'ruimer'. Denk niet dat het nog helemaal goedkomt, maar ML heeft er geen last vsn. Ik wel :'(. Ik dacht altijd dat het een fabel was :N.
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:12:09 #81
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143572114
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oh jeutje! Nou dat ga ik onthouden.

Flobo: ze zijn ook heel ondeugend! :P fijn dat mini het zo goed doet!
Als je nodig hebt kraamverband dan, dan geef je maar een gil! :P ik heb hier nog 1 à 2 pakken ongebruikt staan en kon de eerste keer ongesteld zijn af met de grootste maat tampons :@
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:19:15 #82
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143572475
Zei iemand seks?

Hier ook iets met een komkommer en een lege gang pas na de bevalling. En dat lag niet aan de komkommer :'). Gelukkig gaat t met de tijd beter. Paardrijden jongens, jullie moeten paardrijden! Zonder dollen, sinds ik weer 2 a 3 x per week rijd is m'n gang weer een halletje geworden :P

Vloeien, zes weken. Borstvoeding, volledig, 10x pd. Ongesteld, na 3 maanden. Hoppaaaa. Zo kan het ook :'). Mijn lichaam houdt van bloeden, share the gooods!

Oh en m'n kind is zo leuk, kiek tan!

SPOILER
Tot zover baaabyspam!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:19:20 #83
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_143572480
Mag ik ook weer meekletsen? Heb net bijgelezen en zie een paar verse babietjes: gefeliciteerd nog!
En ik zag wat leuke en lieve fotootjes voorbijkomen.

Keizersnedelitteken is hier nu al bijna niet meer te zien.
Gevoelloosheid: check. Bij mij is het gevoel na de eerste keer al nooit meer helemaal teruggekomen. Maar het went gelukkig wel. BE ik vond het in het begin ook erg onprettig als mijn man mij aan mijn onderbuik aanraakte. Dus zeker herkenbaar!
Vloeien: de eerste twee keer ongeveer 5-6 weken. Dit keer was het heel even weg en daarna hopenloos tot 10 weken (was weer licht bloedverlies als in spotting). En nu weet ik zeker dat mijn cyclus weer op gang is. Eisprong is niet fijn....

Wij zijn terug van 3 weken kamperen. In het kort: op dag 1 een harde regenbui met water tot aan de enkels, verder veel mooi weer, lekker veel buiten, veel gezwommen met onze oudste jongens. Dagje met een stoomtrein, dagje dierentuin en een dagje naar de waarbeek.
Elin heeft het allemaal prima gedaan, maar heeft op de een of andere manier in de eerste week een teek opgelopen. En dat had ik dus niet herkend... met als resultaat een antibioticakuurtje (nadat mijn oudste zei: mama dat is een teek hoor! hebben we op school geleerd bij de teken les :P ).
Door de darmkrampjes 1 nachtje thuis geslapen en dat was nodig. Madam heeft geslapen van 8 tot half 8!!!! En afgelopen week al weer een keer van half 9 tot half 7. Nu hopen dat dat vaker gaat gebeuren :) .

SPOILER
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:19:27 #84
52229 Chanty
pi_143572486
Hier laatst een poging gewaagd Tot seks maar het deed zoveel pijn dat we gestopt zijn. Daarna kreeg ik weer een paar dagen wat oud bloed verlies. Dus misschien was het toch nog niet helemaal geheeld :? Bij mij is er iig niks doorheen gegaan dus dat kan het niet zijn. En nu durf ik niet meer te proberen...

Flobo gefeliciteerd :D
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:22:48 #85
52229 Chanty
pi_143572623
Kim die foto's van jullie samen O+

En hobbes je zoontje wat schattig :D
pi_143573871
Ik gnorkte om het komkommer in de gang beeld... Ik denk in plaatjes.. :')
S. 2014
J. 2016
pi_143574004
In plaats van paardrijden kun je ook je bekkenbodemspieren trainen. Komt denk ik op hetzelfde neer. :P .
SPOILER
pi_143574069
Nou ja een hele post weg. Wat ik dus zei was; kim wat ben je mooi en je kind ook!
hobbes prachtige fotos van een mooievakantie! Binnenkort zal ik de mijne hier ook eens weer showen met haar zussen. Prachtig trio!
pi_143574121
Ontzettend leuke foto's, Kim! En een mooierd heb je.
pi_143574253
Kim O+ knappe mama en dochter!

Ik heb soms t idee dat mn "gang" aan elkaar is gehecht... :P

Herkent iemand ook t gevoel van n luie blaas... Wel aandrang voelen maar t niet lang op kunnen houden..
S. 2014
J. 2016
pi_143575375
Ik sexte precies een week na de bevalling van de tweeling alweer. :@ Maar ik had geen hechtingen en heel minimaal bloedverlies op dat moment. En ik had 9 maanden droog gestaan door een man die niet wilde sexen dus ik had wat in te halen. :+

KP mooi stel! O+

Ik zag ook nog een mooie J met überschattige krul voorbij komen. En J die zelfs al broodkorstjes eet. :o Wat gaat dat hard.

En M van Mabawa, wat is hij leuk! O+ En groot!

Hobbes wat een lieve foto van voorlezende zoon. En brr die teek. Gelukkig herkende je zoon hem en kon je actie ondernemen.
pi_143575881
Trots op KS litteken boks!! Geen strepen to show for... Althans, geen strepen door zwangerschap. Zebra tieten en benen heb ik wel :')

Blue, een negatief antwoord op je vraag, nu een jaar later heb ik vanaf net onder mijn navel tot het litteken en een beetje eronder weinig tot geen gevoel. (Gelukkig niet nog verder onder het litteken :o )

Wat een boel KS'en hier trouwens!! :o

Mabawa, Wat is M toch een pretletter!! O+

Klap, die broodkorstfoto O+ Echt gewoon vol overgave! :D

GM, De hondjes!! Ik zie ook wel een beetje een schuldige blik op de snoetjes :D

Wat een ontzettend mooie ogen Kimp! Als ze nou met de Senn gaat trouwen later, dan hebben hunnie zn kinderen ook dubbelopblauweogen!! :P

(En wat ik nog wilde vragen. Was het nog gelukt met poeskat zn jasje? )

Entoenentoenentoenentoen was dit mijn laatste legale post in deze topic reeks voorlopig :'(
Zondag de Senn zijn eerste verjaardagsfeestje gevierd en morgen is hij officieel 1.
WOW.. Om maar het grootste en waarste fok cliche van stal te halen... HIJ IS TOCH NOG MAAR NET GEBOREN??? Een kleine feestimpressie in spoiler. Het had trouwens een tuinfeest moeten worden. Maar met stortregen en windkracht 6 ging dat hem niet worden. Nu heb ik geen postzegelhuis, maar 55 man binnen was toch iets teveel van het goede. :')

SPOILER
Morgen gaan we trouwens nog wat leuks doen omdat hij dan écht jarig is. Wat precies weten we nog niet omdat rot weer...

Anyhow... Tot bij de dreumesen. :*
  maandag 18 augustus 2014 @ 23:53:27 #93
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143576854
Hillzie O+ dubbelblauw O+

Poeskat vind jou de allerstomste stommerik. Hij gaat op z'n voorpoten lopen van dat ding. Met z'n kont in de lucht. En achterstevoren. En doe de samba. Nee, zonder dollen: we oefenen nog ff door! Nog n maandje! *O*

En Omg de senn! Grote :o en wat een mooi feestje!

En dank voor alle complimentjes, jommes O+
pi_143577128
Grote senn!!! Leuke foto's!!

En KP ook leuke foto's zeg!

Sex... Ik durf het niet ;( m'n mik ia nog best gevoelig en ik ben gewoon te moe ofzo. Ik heb echt totaal geen zin omdat ik bang ben dat het pijn gaat doen :'( en dat vind ik niet leuk. Meh.
Tralalalaaa
pi_143577265
:W Flobo! Jouw mini ook alweer 7 mnd oud waar blijft de tijd?

Ah Hobbes wat een lief vakantiemeisje en voorlezende grote broer O+

Kim en F O+ jullie zijn zo mooi!

En *G* Senn is 1!!!!!!! *G* gefeliciteerd met je grote kleinerd of kleine groterd Hilz!!

Nee gm dat gevoel herken ik niet. Blaasontsteking?

Seksen doen we hier niet aan :{w
pi_143580486
Hilz, gefeliciteerd!! Wat is jouw dreumes een lekker ding zeg! O+

slaapt mn kind, lig ik wakker... :')
S. 2014
J. 2016
pi_143580517
Senn 1 jaar, gefeliciteerd! *O*

Ik was al bijna aan het denken dat onze baby geurloze ontlasting maakte... Wat een illusie :'( (heeft toch wel bijna 7 weken geduurd :P)

Hobbesje, leuke foto's! Klinkt als een fijne vakantie op die ene dag na.

En seks? Hoezo? Ik heb nu toch de buit al binnen :D
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 06:09:39 #98
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143580757
Jaaaaa de Senn is 1 jaar!! *G* *O* gefeliciteerd! Toffe foto's O+
/wachtopfotospam
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 06:16:28 #99
52229 Chanty
pi_143580763
Gefeliciteerd hillz *O*
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:14:18 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143580916
Hillz gefeliciteerd *O*
KuikenGuppy
pi_143580939
Gefeliciteerd Senn! *O* *O*

En wat een leuke babyspam allemaal! O+ Ik zag Mabawa's dreumes, een lekkere krul van de al bijna halfjaar oude J., mooie ogen van F met dr zieke mama :*, een leuke vakantie van hobbesje en een verjaardagsfeest van een grote meneer (en vast nog veel meer, maar het was druk en het is vroeg :P)

Hier ook weinig gevloeid en een normale ongesteldheid na 3 maanden oid. Eerste paar keer seks was idd even wennen, maar geen klachten daar verder :) Behalve dan logistieke, want Stip slaapt bij ons op de kamer ;) En hier ook een luie blaas gm. Ik heb een paar keer zelfs aan blaasontsteking gedacht, maar ik ben gewoon gaan trainen met steeds iets langer mn plas ophouden en nu gaat het prima.

We hebben voorlopig de laatste prikjes gehad *O* Al maakt het Stip niet zo veel uit, want die brult een keer en heeft er vervolgens geen last meer van :D En hij volgt netjes de +1 curve, dus hij is nu ruim 7,5 kilo en 67 cm :) En over 6 weken een nieuwe afspraak, want dan is hij alweer een half jaar :o
pi_143581006
Senn gefeliciteerd! *O* Wat een heerlijke verjaardagsfoto's. En die buit, wauw!

Mooie stats Dot! Je hebt een lange dunne. T van mij is even lang en weegt 8350. :o Das een korte dikke. :D

Door die sexverhalen heb ik afgelopen nacht gedroomd over sex. :') En ik heb bij de kapper geknuffeld met een oma die hiv had. En ik heb in een achtbaan gezeten in Gouda (ik woon er nieteens in de buurt). 8)7 Rare nacht was dat.

Kijk nou. O+ L is zo gek op haar broertjes. Alleen komt ze daardoor telkens te dichtbij en dan hebben die kleintjes hele plukken uitgetrokken haar van Lies in hun knuistjes. :{
SPOILER
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:54:19 #103
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143581100
Ahh lieve foto Nikki O+! En kleine prop O+

Dot, wij hadden precies dezelfde stats bij 4m1w :D Hele goede stats dus :P

T. loooooves his pasta btw. En hij was 10mnd op deze foto :7

dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:33:57 #104
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_143581451
Hilz gefeliciteerd!

Wat groeien jullie kids snel! En weer leuke foto's O+
pi_143581754
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:19 schreef Kimpossible het volgende:
Zei iemand seks?

Hier ook iets met een komkommer en een lege gang pas na de bevalling. En dat lag niet aan de komkommer :').

:D _O-

Prachtige foto's Kim!

En Hobbes, ook al zo'n mooi meisje O+ .

Wbt seks, eerste keer was dramatisch want toen bleek er toch nog een restje hechting in te zitten. Daarna ging het langzaam beter en nu lijkt het zelfs wel extra gevoelig te zijn ofzo. Mijn libido is in ieder geval hoger dan voorheen.
Alleen
SPOILER
Hilz, gefeliciteerd! *O*

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 03:49 schreef Dyre het volgende:
En seks? Hoezo? Ik heb nu toch de buit al binnen :D
:D

Aah Nik, wat lief. Haren uittrekken vinden we hier ook leuk. Liefst met twee handjes en dan er heel hard bij lachen.

Gotc, wat is hij zo al gróót :o O+

Dit filmpje is al van een tijdje terug, maar kiek tan wat een gezelligheid:
SPOILER
It will set you free
pi_143582702
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 07:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Senn gefeliciteerd! *O* Wat een heerlijke verjaardagsfoto's. En die buit, wauw!

Mooie stats Dot! Je hebt een lange dunne. T van mij is even lang en weegt 8350. :o Das een korte dikke. :D

Door die sexverhalen heb ik afgelopen nacht gedroomd over sex. :') En ik heb bij de kapper geknuffeld met een oma die hiv had. En ik heb in een achtbaan gezeten in Gouda (ik woon er nieteens in de buurt). 8)7 Rare nacht was dat.

Kijk nou. O+ L is zo gek op haar broertjes. Alleen komt ze daardoor telkens te dichtbij en dan hebben die kleintjes hele plukken uitgetrokken haar van Lies in hun knuistjes. :{
SPOILER
T is helemaal nog geen kermis is gouda :{w. :P

Wat een heerlijk trotse grote zus O+

De kleine van Gotc aan de pasta! Pasta=good! :Y)

Sowieso al de kindjes hier O+

Ik heb net een grote logistieke uitdaging voltooid, met kinderwagen en 2 aangelijnde drukteschoppers naar buiten, kanonne das met recht n uitdaging! Maar zowel kind als honden als ik zijn ongedeerd weer binnen dus nu tijd voor koffie!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:54:21 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143583582
Wat een mooie foto's en filmpjes op de vroege ochtend O+!

RFR, ik zou idd wel even de huisarts bellen. Je bmm hoor je te kunnen voelen, de rest niet (het kan ook je endeldarm zijn?).

"Even bellen" :') ik hik er zelf ook al tijden tegen aan, maar moet toch echt eens bellen. Ik kan namelijk niet langer dan een uur pijnvrij lopen sinds de bevalling, er zit toch echt iets niet helemaal lekker in mijn heupen/bekken :{.
KuikenGuppy
pi_143584067
Ik zou bij dat soort zaken ook even een bezoekje aan de huisarts wagen :Y
Zou toch vervelend zijn als je in de toekomst niet meer fijn kunt seksen, en misschien is het wel iets heel simpels wat zo te verhelpen is.

SPOILER
pi_143584849
Hilz, gefeliciteerd!! *G*
Wat een feestvarken O+
En tot over 2 weken :D

GM, luie blaas is je bekkenbodem. Even in de gaten houden en anders bekkenfysio.

RFR, ik zou even bellen ja. Is niet de bedoeling, klinkt 'n beetje als een verzakking.

Burd, dat klinkt als je bekken. Wrs gewoon rechtzetten, is niet zo pijnlijk hoor.

Hier net terug van het uwv...
SPOILER
pi_143585144
Van harte, Hilz.

Hmm, hier net bij het kdv geweest voor intake en afspraak maken voor wennen. De twee vaste leidsters van de babygroep waren er allebei niet. Eentje op vakantie, eentje ziek. Dus zag ik twee invalsters, vrij veel chaos, wat huilende kleintjes en daar werd ik niet zo heel gelukkig van.

Toen een gesprek gehad met iemand van de dreumesgroep, die ook 12 jaar de babygroep heeft gedaan. Wist niet wat rapley was? Dat verbaast me dan wel een beetje.
Het komt een beetje over alsof ze maar wat 'aanrommelen'.

Misschien heb ik te hoge verwachtingen en heb ik de afgelopen zeven maanden heerlijk in mijn eigen, veilige coconnetje gezeten, ik weet niet, maar het was wel even een reality check.

Heb er op zich wel vertrouwen in, want I was mee en die zat het allemaal met een grote lach te bekijken. Zij gaat zich er vast wel redden en het is ook goed en gezond voor mij om het wat meer los te laten en me weer op mijn werk te kunnen richten.

Maar toch..
pi_143585187
Ergens anders gaan kijken geen optie, Franny?
pi_143585373
Ja, heb ik gedaan, Cwen, maar ik zie eigenlijk niet zo heel veel verschillen met andere opvang in de buurt. Ja, ik zag wel een opvang op weg naar mijn werk, in een heel goede wijk van de stad, waar ze alles biologisch, en pedagogisch superverantwoord doen maar daar komen vooral kinderen van expats en eerlijk gezegd vind ik dat ook echt te elitair. Er lijkt niet zo heel veel tussenin te zitten. Of ik moet ergens heen wat veel verder is en deze opvang zit praktisch tegenover mijn huis.

Heb het er na een rondleiding daar ook wel met mijn vriend over gehad. Het is inderdaad wat chaotisch en niet heel doordacht hoe ze het doen, maar de leidsters zijn volgens mij wel superlief met de kinderen, ze gaan heel veel naar buiten (daar is ook ruimte voor). Aangezien ik het dagelijks zie en hoor, heb ik er een goed gevoel bij toch. Maar ja, als het nu allemaal zo dichtbij komt, ga ik even twijfelen. We moeten maar gewoon zien hoe het gaat.

Wat een rotsituatie Cwen. Zie je het echt niet zitten om iets van werk te zoeken/te doen? Zou het niet ook fijn kunnen zijn om je wereld wat groter te maken? Of zeg ik nu iets heel ongevoeligs?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:57:38 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143585445
Cwen, ik weet niet precies van het hoe en wat, maar kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt -O- . Hoe nu verder?

Franny, ik zou dan denk ik toch ook verder gaan zoeken...

Edit: zie nu je reactie hierboven pas :+. Kan je niet toch ook bij die elitaire opvang kijken? Die klinkt wel leuker... En is een GO anders een optie?
KuikenGuppy
pi_143585801
Hilz gefeliciteerd met je Batman!

Nikki die dromen van jou _O-

Cwen wat ontzettend vervelend, kan me indenken dat je even niet weet hoe je dit moet gaan doen.
Kan je helaas geen advies geven, wel een virtuele knuf :*

Franny ik zou toch verder kijken bij die elitaire groep, ondanks dat het verder weg is en niet je eerste voorkeur, als het aansluit op hoe jullie in het leven staan en wat je voor je mooie I. wilt zou ik allicht eens kijken en praten.
Hier hebben we een heel goed gevoel bij het KDV, toen ik vorige week vroeg wat áls meneer flesweigeraar zou zijn, hoe pakken we dat aan? Oooh dat zien we dan wel, cupje, lepeltje, spuitje, neptietachtiggeval, komt helemaal goed.
M'n mond viel open, ze denken mee aan alle kanten ook hier om het werkbaar te houden voor mij ivm onregelmatigheid, en alles wat ik wil is zeg maar wet daar hoe ik het eten/slapen/ ritme, zij werken wel mee (zeggen ze nu :+ )

Mijn Dikkie Dikje zit zo goed in zijn velletje O+
Lachen en kletsen en doen, gymnastieken met armpjes, beentjes continu de lucht in trappelen en als je dan even kijkt bij hem een lach van oor tot oor dat ik er gewoon week van word.
Kan er wel uuuuuuuuuren naar kijken.
pi_143585904
Die elitaire groep is wel echt elitair in de zin dat ze ook heeeel hoge tarieven hebben. :+ , Maar ik heb nog even zitten googlen en er zijn nog wel meer mogelijkheden.

Blue, wat fijn dat het zo gaat bij jouw kdv!

Ik heb net mijn vriend gebeld en we hebben besproken dat we het even aanzien met de wenmomenten. I. gaat donderdag al een paar uurtjes wennen. En volgende week ook twee keer. Dan zie ik ook de vaste leidsters. En dan kijken hoe het voor I en ons voelt.
pi_143586751
Wij hebben expres gekozen voor een rechttoe rechtaan KDV. Zo wordt namelijk het gros van de Nederlandse kindjes opgevoed en dat is een welkome afwisseling op onze 'alternatieve' opvoeding. En met zes kindjes per leidster ben ik wel blij dat ze niet aan Rapley doen.

Als jij een slecht gevoel erbij hebt, ga dan op zoek naar een ander.
pi_143586924
Dat was ook precies mijn idee, Limone. Tegelijkertijd vind ik het ook lastig als het verschil heel groot is. We zullen wel even zien. :) .
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:46:25 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143587049
Oh, over flesweigeraars gesproken... Ik zag laatst ergens de adiri fles, dat zou een oplossing kunnen zijn? (TAP?)

KuikenGuppy
pi_143587160
Hilzillah gefeliciteerd met Senn.
Franny tja wat is wijsheid wij hebben voor een go gekozen. Maar als I het er naar haar zin heeft en het is er niet heel vies kun je het altijd proberen.

cwen moeilijke situatie zeg. Je kunt niet meer terug bij je oude werkgever? Kun je iets vanuit huis doen?

Hebben jullie het foldertje van de etos gelezen? Daar staan de zwitsalkratten met billendoekjes is 1+1 gratis. Ik heb gisteren 2 dozen gekocht maar hoefde maar 24,44 te betalen. Dus ik zei nog huh? het was toch 48? Nee hoor de kassa deed het goed. Ik vertel tegen de go dat ik 2 kratten voor 24,44 had. Dat wilde ze ook wel maar ze kon pas vrijdag. Waarop ik zei ik haal ze wel voor je. Maar vandaag waren ze toch echt 48euro.
pi_143587328
Franny het ligt denk ik ook heel erg aan het tijdstip waarop je komt. Rond eetmomenten is het echt (georganiseerde) chaos. Bij mijn KDV zijn ze heel gestructureerd, elke x weken een ander thema, dagindeling hangt aan de muur op elke groep etc. maar soms is het gewoon even chaos. Ik zou zelf echt bijvoorbeeld 4 baby's niet de hele dag tevreden kunnen houden (met 2 heb ik soms al moeite :') ), zijn kunnen dat ook niet en als er dan 3 van de 8 huilen heb je al een behoorlijke chaos. Ik zou het geloof ik even aankijken en als I het prima vindt, dan gaat het voor jou vast ook beter voelen.

Which reminds me, T en S gaan over 2 dagen wennen. :X

Cwen wat naar dat je niet begrepen wordt bij het uwv. Kun je nog iets als een second opinion krijgen daar, of is er één iemand die beoordeeld en daar moet je het mee doen?
pi_143587745
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:55 schreef _NIKKI_ het volgende: Ik zou zelf echt bijvoorbeeld 4 baby's niet de hele dag tevreden kunnen houden (met 2 heb ik soms al moeite :') ), zijn kunnen dat ook niet en als er dan 3 van de 8 huilen heb je al een behoorlijke chaos. Ik zou het geloof ik even aankijken en als I het prima vindt, dan gaat het voor jou vast ook beter voelen.

Dat is het ook ja! Ik heb me de afgelopen maanden lekker helemaal op I kunnen focussen en ik vond het soms ook al best een klus. Ben het ook niet gewend dat een paar baby's tegelijk aan het huilen zijn, want ik vind 1 huilende baby er al 1 teveel. :') . ;) .

Ook spannend voor jou dus, dat wennen?
pi_143587755
Mijn baby heeft dreumes gedrag of peuterpuberteit gedrag gisterenmiddag heeft ze:
-het behang van de muur getrokken
-alles van de commode op de grond en in d'r bed getrokken
-de gordijnen van het ene raam in d'r bed getrokken
-de gordijnen van het andere raam uit de rails getrokken

En ze was chagrijnig toen ik haar om 16:00 wakker maakte goh dat is niet gek als je niet meteen gaat slapen.

Ze heeft een klein en ongelukkig kamertje haar bedje en commode kunnen niet anders zijn.
pi_143589276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn baby heeft dreumes gedrag of peuterpuberteit gedrag gisterenmiddag heeft ze:
-het behang van de muur getrokken
-alles van de commode op de grond en in d'r bed getrokken
-de gordijnen van het ene raam in d'r bed getrokken
-de gordijnen van het andere raam uit de rails getrokken

En ze was chagrijnig toen ik haar om 16:00 wakker maakte goh dat is niet gek als je niet meteen gaat slapen.

Ze heeft een klein en ongelukkig kamertje haar bedje en commode kunnen niet anders zijn.
Mocht ze dan niet wat later gaan slapen? Of is ze dan 's avonds niet meer in bed te krijgen?

Stip had gisteren uitgeslapen tot half 10, dus die was ook lekker wakker 's avonds :) Was wel erg gezellig O+ Hij heeft nu echt een ochtendritueel dat hij wakker wordt, ik opsta om een fles te maken en hij dan even keutelt in bed, ik hem de fles geef en dan slaapt hij weer een uur of wat door en gisteren dus ineens tot half 10. Erg luxe!

Cwen, wat vervelend voor je :{ Hebben ze je ook nog een termijn gegeven of kom je nu gewoon in de WW oid? Of moet je dan zo'n verplichte baan aannemen?
pi_143589354
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:45 schreef Dot. het volgende:

[..]

Mocht ze dan niet wat later gaan slapen? Of is ze dan 's avonds niet meer in bed te krijgen?

Stip had gisteren uitgeslapen tot half 10, dus die was ook lekker wakker 's avonds :) Was wel erg gezellig O+ Hij heeft nu echt een ochtendritueel dat hij wakker wordt, ik opsta om een fles te maken en hij dan even keutelt in bed, ik hem de fles geef en dan slaapt hij weer een uur of wat door en gisteren dus ineens tot half 10. Erg luxe!
Normaal is ze om uiterlijk om 15:00 wakker dus ik dacht ik heb d'r vast niet gehoord en ze ligt wakker in d'r bedje. Ze bleek dus nog te slapen maar werd wakker toen ik binnen kwam. Verder slapen wilde ze toen niet meer.
pi_143591397
Cwen :* Kunnen jullie nog bezwaar maken? Als ja, en je kan daar hulp bij gebruiken: mijn man kickt ass met zulke dingen :)
pi_143591753
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:46 schreef Burdie het volgende:
Oh, over flesweigeraars gesproken... Ik zag laatst ergens de adiri fles, dat zou een oplossing kunnen zijn? (TAP?)

[ afbeelding ]
Wow, wat een ding joh, haha! Ga me er eens in verdiepen, thanks!!!! :*
Tralalalaaa
pi_143593887
Ik zag een jarige Senn, gefeliciteerd!

Hier vanmorgen eindgesprek gehad bij de gyn. Gelukkig geen bijzonderheden, Bij eventuele volgende zwangerschap mag ik weer terug naar de verloskundige.
Verder vandaag een erg ontevreden beebje, veel huilen, wel moe zijn maar niet willen slapen. Gelukkig is mijn man thuis want ik heb griep :( Pff dat die stomme griep 6 weken geleden was gekomen toen ik nog niet bevallen was, nu voel ik me zo lullig als ik even op bed ga :{
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:27:01 #128
52229 Chanty
pi_143597159
Dat ziet er lekker uit GotC :D

RFR O+ Lekker aan het kwijlen ook

Cwen wat balen dat er totaal geen begrip is vanuit het UWV. En heeft zeker ook geen zin als een van de experts waar jij heen gaat zijn mening hierover geeft?

Sim beterschap! Griep zuigt altijd, hopelijk krijgt die kleine het niet ook, dat lijkt me helemaal naar.

Even pimpen met mijn eerste echte mooie mama en Lucas foto O+

dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:29:05 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143597242
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:50 schreef simsolobim het volgende:
Ik zag een jarige Senn, gefeliciteerd!

Hier vanmorgen eindgesprek gehad bij de gyn. Gelukkig geen bijzonderheden, Bij eventuele volgende zwangerschap mag ik weer terug naar de verloskundige.
Verder vandaag een erg ontevreden beebje, veel huilen, wel moe zijn maar niet willen slapen. Gelukkig is mijn man thuis want ik heb griep :( Pff dat die stomme griep 6 weken geleden was gekomen toen ik nog niet bevallen was, nu voel ik me zo lullig als ik even op bed ga :{
Klinkt als een typische regeldag? Beterschap :*

Chanty, hij lijkt op je! O+
KuikenGuppy
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:30:46 #130
52229 Chanty
pi_143597303
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klinkt als een typische regeldag? Beterschap :*

Chanty, hij lijkt op je! O+
Dat hoor ik dan voor het eerst :D Ik moet voor de grap eens een babyfoto van mijn man posten dan kom je daar direct op terug :P
pi_143597736
Ooh chanty wat een mooie foto!!
pi_143599059
Jeutje wat een lieve reacties allemaal! O+ Nu ga ik echt weg! :W :*
pi_143599701
Nog vol in je zwangerschapshormonen in een garage je ongenoegen uiten :')
Ik zag m'n vriend echt kijken van neeeeee daar gaat ze wéér! Maarjah, na 2 jaar hetzelfde kneuzige ding en afgescheept worden met weer eenzelfde briefje (3e x pas dat ik m kreeg) met uitleg werd ik boos en moest ik enorm huilen en snif en snikken :'(

Maarrrr, de garagemeneer neemt het hoog op en gaat er wat aan doen!
Dus komen ze een vervangende auto bij me thuis leveren en net zo lang aan mijn auto pielen tot alles goed functioneerd.

Toen puntje bij paaltje kwam en ik thuis de airbag uit ging schakelen blijkt dit dus vandaag ook niet te zijn ingeschakeld in de autocomputer werd ik weer boos.
Daarvoor was de auto nota bene ook in de garage :(

/einde dagboekpost :D
pi_143599771
Chanty O+ wat een leuke foto. Prachtig mannetje hebben jullie!

Ach jeetje Cwen, en nu?? :*
pi_143599790
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:54 schreef BlueEyes het volgende:
Nog vol in je zwangerschapshormonen in een garage je ongenoegen uiten :')
Ik zag m'n vriend echt kijken van neeeeee daar gaat ze wéér! Maarjah, na 2 jaar hetzelfde kneuzige ding en afgescheept worden met weer eenzelfde briefje (3e x pas dat ik m kreeg) met uitleg werd ik boos en moest ik enorm huilen en snif en snikken :'(

Maarrrr, de garagemeneer neemt het hoog op en gaat er wat aan doen!
Dus komen ze een vervangende auto bij me thuis leveren en net zo lang aan mijn auto pielen tot alles goed functioneerd.

Toen puntje bij paaltje kwam en ik thuis de airbag uit ging schakelen blijkt dit dus vandaag ook niet te zijn ingeschakeld in de autocomputer werd ik weer boos.
Daarvoor was de auto nota bene ook in de garage :(

/einde dagboekpost :D
Hahaha Gooooooo hormonen!
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:05:32 #136
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143600166
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:36 schreef Hilzillah het volgende:
Jeutje wat een lieve reacties allemaal! O+ Nu ga ik echt weg! :W :*
Zonder fotospam?! :(

BE :D Hormonen zijn zo handig!

Cwen.. -O- Dat UWV bakt er ook helemaal niks van, as usual. Zou direct in bezwaar gaan als ik jou was.

Chanty, lieve foto! O+ Maar ik vond de allereerste foto van jullie ook heel erg mooi, pure emotie bij jou en je man O+
pi_143600410
Chanty jij milf. :9~

FR die streken van jouw baby. :D

Blue, ze gaan er nu in ieder geval wat aan doen. :*

Franny, ik vind het geen probleem (meer) dat ze naar het kdv gaan. Vanaf volgende week moeten ze 3 dagen per week, al vind ik ze stiekem wel nog wat klein. Aan de andere kant zijn ze voor kdv begrippen alweer groot want de meeste baby's komen met 10-12 weken al en T en S zijn al 5,5 maand als ze starten.

Net hebben T en S doperwtjes gegeten. Het was geen doen meer om ze tijdens het eten aan tafel te hebben en ze niets te geven, want ze waren standaard aan het huilen ondanks dat ze er gezellig bij zaten. Net zaten we dus met zijn vijven O+ te eten aan tafel. Wat een gezelligheid.

T na het eten. :D
SPOILER
pi_143600925
Cwen, wat kl*te... Is pijn niet júist een graadmeter voor het wel of niet kunnen werken?
Ik weet niet hoe dit soort dingen gaan bij het UWV, maar is dit al een officiele 'uitspraak'? Kan je hier nog een soort van second opinion over aanvragen?

simsolobim, dat is niet fijn, zo'n zielige baby en dan zelf ook de griep. Voel je niet lullig om ook aan jezelf te denken (als je je grenzen voorbij gaat heeft helemaal niemand meer wat aan je) en zo heeft je man ook meteen wat 1-op-1-tijd met de baby ;)

Chanty, wat een leuke foto O+ Lekkere lange haartjes heeft L al zeg!
Spuugt hij inmiddels al wat minder? (heb ik goed onthouden dat hij een verborgen reflux had?)

BE, zeg het maar waar het op staat, die hormonen zijn daar nu even hartstikke handig voor :D

_NIKKI_, geweldig O+ O+

L. heeft nog steeds veel last van krampjes (denk we). Het komt echt met vlagen, soms is ze de hele nacht alleen maar aan het kreunen en vandaag heeft ze toch weer veel gehuild. Drinken doet ze gelukkig nog steeds hartstikke goed, en tussendoor is het een hele leuke baby, maar als ze huilt dan krijst ze echt alles bij elkaar ;( Ze wil ook echt niet meer in bedje liggen ineens :?
Een beetje met haar rondlopen en lekker dichtbij je houden vind ze gelukkig dan wel erg fijn. Nou vind ik het helemaal niet erg om lekker met haar te knuffelen de hele dag O+, maar ooit wil ik zelf ook wel een keer gaan slapen natuurlijk :P

Nou heb ik net een omslagdoek gepakt en geprobeerd haar daarmee in te bakeren. En nu ligt ze toch al bijna een uur stil in de box na een hele middag verdriet :o

Mocht dit geen toevalstreffer zijn dan ga ik kijken of dat in het bedje net zo goed werkt en z.s.m. een echte inbakerdoek halen (zo'n omslagdoek is daar eigenlijk niet echt voor gemaakt lijkt me).
Moet ik haar dan nog wel een deken geven of kan alleen een laken over een inbakerdoek? Met haar kleertjes er ook nog eens bij aan is alles misschien te warm?
(mogen ze uberhaupt wel ingebakerd slapen 's nachts? Ik moet even huiswerk doen vanavond :P)
pi_143601342
Dyre ik bakerde T ook in, maar meestal alleen in een romper met t-shirt. Je moet ook een beetje naar je kind kijken heeft ze het snel koud, dan kun je een dun dekentje erbij gebruiken of een pyjamaatje/kleertjes aandoen. Heeft ze het niet snel koud dan kan een romper met bakerdoek en lakentje al voldoende zijn. Het is en blijft een lastig iets, dat aankleden van baby's. ;)

Lastig van de krampjes, daar is helaas echt heel weinig aan te doen. De meeste tips helpen even/een beetje/niet. -O-
Echt, degene die voor krampjes een remedie heeft wordt de rest van zijn leven slapend rijk volgens mij. ;)
pi_143601735
Dyre ik heb mijn oudste ook ingebakerd met een omslagdoek. Zij was ook vroeg en had moeite om zich warm te houden. Ik heb nog wel een inbakerzak van duckybeau te koop die is minder dik dan een omslagdoek.

@nikki herkenbare foto's en mijn baby ik moet er echt aan wennen. Ze stopt alles in haar mond, ze heeft grijpgrage handjes en veel kracht. Wat ze vast heeft laat ze niet meer los. En boos dat ze wordt als ze iets niet krijgt. Of als ze ander eten krijgt dan ik heb.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:00:13 #141
52229 Chanty
pi_143602510
Nikki :D zo te zien was het lekker :+

Wij bakeren in met een hydrofiel. En dat mag gewoon s nachts.

Idd gotc die eerste foto was ook mooi maar om andere redenen O+ hier staat toch meer baby op :D

Haartjes beginnen wel dunner te worden aan de zijkant dyre. Eens zien of hij kaal wordt. En idd (verborgen) reflux. Situatie is niet veranderd al is het de ene dag erger dan de andere dag. Eens zien wat de arts vrijdag zegt.
pi_143602772
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:05 schreef GotC het volgende:

[..]

Zonder fotospam?! :(

BE :D Hormonen zijn zo handig!

Cwen.. -O- Dat UWV bakt er ook helemaal niks van, as usual. Zou direct in bezwaar gaan als ik jou was.

Chanty, lieve foto! O+ Maar ik vond de allereerste foto van jullie ook heel erg mooi, pure emotie bij jou en je man O+
Die staat toch onder de spoiler :o
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:17:47 #143
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143603211
Fr die sac wat een boefje O+

Vandaag zijn we bij de diëtist geweest. Wat tips opgedaan. Nog even nadenken of we overgaan op pepti voeding. Met de hormoonzalf gaat het wel goed.

Ze vond het gek dat ze nog geen tanden heeft. Ze komen vanzelf wel hoor doe je weinig aan.

Arme babytjes met krampjes zo zielig -O-
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:25:17 #144
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143603532
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:06 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Die staat toch onder de spoiler :o
Ook een spam van 0 tot 1 jaar? :(
pi_143604211
Oh ja... Die heb ik ook *O* ga ik er nog opzetten :D
pi_143606122
Het is nog steeds brullen in bedje }:|

Ik moet me toch eens meer gaan verdiepen in inbakeren en slaapzakjes enzo... Ik zag ook al de puckababy, iemand daar ervaring mee toevallig?
pi_143606131
One year of de Senn O+

SPOILER
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:16:10 #148
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143606226
Wat een ventje op die laatste foto O+ Tof! En met Ollie!
pi_143606267
Een heel jaar Senn, wat een leuke foto's zeg! O+
En al een flinke baby hoor op die allereerste, of lijkt dat maar zo?
pi_143606390
Ik heb een puckababy, weet niet of er meerdere soorten in zijn maar ik heb de soort dat de armpjes nog los in de zak zitten. Die gebruik ik nu voor overdag.
Voor snachts heb ik een pacco, dan zitten de armpjes echt tegen het lijfje aan. En dat werkt hier heel erg goed, ze slaapt rustig.
Tralalalaaa
pi_143606554
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:14 schreef Dyre het volgende:
Het is nog steeds brullen in bedje }:|

Ik moet me toch eens meer gaan verdiepen in inbakeren en slaapzakjes enzo... Ik zag ook al de puckababy, iemand daar ervaring mee toevallig?
Ik heb er één ter overname, interesse? We hebben 'm niet gebruikt namelijk.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:24:37 #152
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143606708
Senn O+

Wat lijkt ie groot zo op die laatste foto!

Tot over een week of 6 :X
pi_143606815
Hier vind saar haar ledikant ook wat groot geloof ik... Ze slaapt beter in de wagenbak, daarnaast mept ze zichzelf wakker, dus vrijdag neemt n vriendin haar swaddle me doeken mee, ben benieuwd!

Morgen vh naar t cb, ben er benieuwd.

Senn wat ben jij een lekker ding!
Daten?
S. 2014
J. 2016
pi_143606841
Oh, die pacco lijkt wel een beetje op de puckababy... Jeetje zeg, wat heb je een hoop verschillende van die dingen...

Cwen, wellicht wel! :Y Welke maat heb je ter overname?
Ik zie zo snel 2 puckababy-maten voor de slaapzakjes, voor 0-3 mnd (piep) en 3-6 mnd (mini).

Waarom hebben jullie hem zelf uiteindelijk niet gebruikt? Vond Ellie het niet fijn?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:29:21 #155
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143606963
Heu heu heu, de Senn is al bezet hoor O+

Hilz, Muchos van Hartos!

En ik heb niet goed gelezen maar zag wel mooie kindjes en ook een tegenslag voor Cwen, waarvoor :*
pi_143607031
Gm O+ Is jouw meisje ook haar haartjes bovenop aan het verliezen, maar van opzij niet? Ik ben heel blij dat het bij L weer een beetje bij aan het groeien is. Ze zag er bijna zo uit:

Enne, Swaddle me... Weer iets nieuws om te Googelen. En het lijkt allemaal op elkaar :D
pi_143607770
En tja, het uwv... Bedankt voor de steun allemaal :*. Ja, dit is een definitief besluit. Ik kan wel binnen 2 weken bezwaar aantekenen en ga dat ook doen. Het moeilijke is dat er weinig objectief bezwaar aan te tekenen is - het UWV ziet pijnklachten als subjectief en daardoor niet mee te nemen in de beoordeling. Ook de geestelijke klachten worden weggewuifd, dat komt vanzelf goed als ik maar weer aan het werk ben...
Mijn gevoel zegt iets anders, namelijk dat ik wel wíl werken, maar dat ik nog steeds bij 't minste of geringste uit balans raak, en dat er iets niet helemaal goed met m'n rug. Dat laatste zegt m'n fysio nu ook - ik ben heel laag belastbaar, zelfs voor iemand die al een jaar thuis zit. Er is 'iets', alleen is nog niet duidelijk wat dat is. Maar het zorgt ervoor dat pijnloos zitten en staan niet langer dan 10 minuten is. Daarna kán ik het uiteraard nog wel, maar is 't niet leuk meer.
Maar dit al wil het UWV niet in overweging nemen. De arts heeft fysiek onderzoek uitgevoerd en aangezien ik al m'n ledemeten naar behoren kan bewegen en een gesprek kan begrijpen, heeft zij in overleg met de arbeidsdeskundige (die ik nooit ontmoet heb!) besloten dat ik weer m'n werk kan doen.

Kortom, ik wil wel weer werken. Maar ik heb gewoon nog veel klachten, die imho niet serieus genomen worden. Mentaal zou werken wrs fijn zijn, fysiek niet. Het is heel lastig, dat snap ik heus. Dit is echter niet correct. Ik baal van de energie die dit bezwaar me weer gaat kosten.

/dagboekpost
pi_143607974
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:26 schreef Dyre het volgende:
Oh, die pacco lijkt wel een beetje op de puckababy... Jeetje zeg, wat heb je een hoop verschillende van die dingen...

Cwen, wellicht wel! :Y Welke maat heb je ter overname?
Ik zie zo snel 2 puckababy-maten voor de slaapzakjes, voor 0-3 mnd (piep) en 3-6 mnd (mini).

Waarom hebben jullie hem zelf uiteindelijk niet gebruikt? Vond Ellie het niet fijn?
Ik heb de Piep.
Ik had 'm van te voren al gekocht voor 't geval we een onrustige baby zouden hebben, die zichzelf wakker zou houden. Maar Ellie heeft vanaf dag 1 heel relaxed geslapen en zichzelf nooit wakker gefladderd, dus niet gebruikt :). Hij is wel 2e hands maar ik wil er niet veel voor, pm me maar omtrent prijs :).
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:50:11 #159
52229 Chanty
pi_143608123
Wat leuk die fotoreeks van de senn O+ tof om al die verandering te zien.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:53:25 #160
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_143608355
Cwen, ik heb hetzelfde traject meegemaakt. Pijnklachten van niet lang kunnen zitten/staan en het uwv die oordeelde dat ik prima kon werken. Ook bezwaar aangetekend.
Mijn pm staat open mocht je er behoefte aan hebben.
Sterkte dame :* want die muur van onbegrip is mooi prut!
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:57:51 #161
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143608638
Knufs Cwen :* hier hetzelfde gehad er zijn wel degelijk dingen bewezen en op papier bij mij maar zelfs daar hadden ze schijt aan. Ik kan mijn rechterarm in principe niet gebruiken maar werk als postbezorger zou dan wel moeten lukken. :r

En Franny de leidsters van midi hadden ook nooit gehoord van rapley of draagdoeken maar de leidsters dragen nu 5 a 4 jaar later allemaal wel hun eigen kindjes en voeden op de rapley manier. ;)

Leuke foto spam Hillz :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143608790
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:30 schreef Dyre het volgende:
Gm O+ Is jouw meisje ook haar haartjes bovenop aan het verliezen, maar van opzij niet? Ik ben heel blij dat het bij L weer een beetje bij aan het groeien is. Ze zag er bijna zo uit:

[ afbeelding ]

Enne, Swaddle me... Weer iets nieuws om te Googelen. En het lijkt allemaal op elkaar :D
Nee ze krijgt daar nu juist meer haar, ze had echt inhammen toen ze geboren werd...t wordt nu langzaam opgevuld :)

Doe eens n foto van L... Mag ook in pm als je t niet openbaar wil.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:01:38 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143608851
Senn O+ dat 'ie op zijn 18e als heuze man met afgeknuffelde, versleten Olli op de foto staat O+.

Wij rijden onze woonplaats binnen, zijn uit eten geweest zonder baby! Ben zo benieuwd hoe hij het vond met de oppas... (Ik heb hem zooooo gemist :@)
KuikenGuppy
pi_143609342
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nee ze krijgt daar nu juist meer haar, ze had echt inhammen toen ze geboren werd...t wordt nu langzaam opgevuld :)

Doe eens n foto van L... Mag ook in pm als je t niet openbaar wil.
Ik heb even geen foto's online van de afgelopen week, maar op deze foto uit het ziekenhuis zie je het al een beetje. De zijkanten zijn mooi doorgegroeid, maar van boven werd ze steeds kaler en kaler :P (terwijl ze met een gelijkmatig gevuld haardosje geboren werd) Gelukkig komt dat nu wel terug ;)

SPOILER
quote:
dinsdag 19 augustus 2014 21:47 schreef Cwen het volgende:[/b]
Ik heb de Piep.
Ik had 'm van te voren al gekocht voor 't geval we een onrustige baby zouden hebben, die zichzelf wakker zou houden. Maar Ellie heeft vanaf dag 1 heel relaxed geslapen en zichzelf nooit wakker gefladderd, dus niet gebruikt :). Hij is wel 2e hands maar ik wil er niet veel voor, pm me maar omtrent prijs :).
Je hebt een PM ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Dyre op 19-08-2014 22:16:48 ]
pi_143609553
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:11 schreef Dyre het volgende:

[..]

Ik heb even geen foto's online van de afgelopen week, maar op deze foto uit het ziekenhuis zie je het al een beetje. De zijkanten zijn mooi doorgegroeid, maar van boven werd ze steeds kaler en kaler :P (terwijl ze met een gelijkmatig gevuld haardosje geboren werd) Gelukkig komt dat nu wel terug ;)

SPOILER
O+

Was t de eerste x samen weg burdie?
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:19:33 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143609773
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

O+

Was t de eerste x samen weg burdie?
Eerste keer dat we geen familie als oppas hadden ;).
Maar het is heel goed gegaan en hij is heel lief gaan slapen O+.
En we hebben heerlijk gegeten!
KuikenGuppy
pi_143611040
Fijn dat alles goed is gegaan.

Man wil graag samen naar de film eind vd maand maar ik geloof dat ik nog niet zo ver ben... :@
S. 2014
J. 2016
pi_143611548
Fijn dat het goed is gegaan met S Burdie. En zelf zo te lezen ook een fijne avond gehad. Nice!

GM dat kan toch best nog even wachten als je er nog niet klaar voor bent. Je bent net 2 weken geleden bevallen.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:29:37 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143613417
-edit, niet meer van toepassing-
KuikenGuppy
pi_143618496
Nou, we hebben L gisteren gelukkig uiteindelijk in bed gekregen (slapend ook nog :D).

Om half 3 meldde ze zich weer voor een flesje, weer gaan slapen, maar om half 5 was het weer huilen.
Dat kan toch niet alweer voor een flesje zijn dacht ik, maar ik kreeg haar nergens mee rustig, tot ze toch weer de fles kreeg. Even op de arm en knuffelen daarmee was ze wel even stil, maar ze bleef onrustig en iedere paar minuten toch weer huilen. (terug naar bed was helemaal vragen om problemen :P)

Anderhalve week geleden gaven we haar om 11 uur de laatste fles en dan sliep ze tot 4 uur/half 5 door. Overdag moesten we haar vaak wakker maken. Maar nu is het na 2 uur alweer huilen.
De flesjes (100ml) drinkt ze meestal net niet helemaal op (10 á 20 ml soms), dus meer geven die laatste voeding heeft geen zin. Net om half 5 wel maar 70ml gedronken.

Is het wel echt honger dan? Of toch iets anders? Van die krampjes heeft ze ook nog steeds last, maar dan zou ze toch niet weer bijna een hele fles leegdrinken?

In de boekjes en op internet lees ik dat je als mamma na een paar weken wel aanvoelt welk huiltje waarvoor is, maar bij mij klinkt alles nog steeds als waah-waah-waah , wordt er een beetje onzeker van ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door Dyre op 20-08-2014 06:03:26 ]
  woensdag 20 augustus 2014 @ 06:27:49 #171
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143618569
Ik kom even uit lurkstand Dyre, want het is zo herkenbaar van maanden geleden.
Ik had dat ook gelezen dat je na een paar weken de verschillende huiltjes kent, en er zullen vast moeders zijn bij wie dat zo is, maar bij mij duurde het ook máánden voor ik door had waarom ze nu precies huilde. En volgens mij is dat eerder regel dan uitzondering.

Ik ben ook heel lang gewoon het lijstje afgegaan en zo vaak als ik gedacht heb 'ze zal toch niet nu alweer honger hebben?', maar al het andere was het ook niet.
Gewoon je check-list langs gaan en weten dat het echt niet raar is als ze 'vaker dan gemiddeld' honger hebben. En echt, er komt een moment dat je steeds vaker in 1 keer goed gokt ;)

Nora dronk haar flessen ook niet leeg, maar kwam gewoon vaker voor een klein flesje. Een richtlijn is handig, maar is ook niet meer dan dat. Elke baby is anders en - nog belangrijker - elke dag is anders. Gisteren had ze wellicht voldoende aan X ml melk, morgen kan dat weer heel anders zijn.

Het komt allemaal goed, echt waar :*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_143618573
Chanty, wat zijn jullie mooi samen O+.

Nikki, die foto! :D

En de Senn O+. Wat een end zo op de laatste foto!

Cwen, wat een gedoe. Ik kan je hier niet mee helpen want geen ervaring. Maar bezwaar aantekenen lijkt mij stap één.

Dyre, die ogen O+.
Die huiltjes, N had een heel duidelijk honger-huiltje, verder klonk het allemaal hetzelfde naar mijn idee :') .
It will set you free
pi_143619569
Ik hoop t ook allemaal te gaan herkennen, nu in elk geval nog niet, maar sarah huilt ook niet zo veel, alleen bij kramp en honger, anders gaat ze knorren.. O+
S. 2014
J. 2016
pi_143619668
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 05:50 schreef Dyre het volgende:
Nou, we hebben L gisteren gelukkig uiteindelijk in bed gekregen (slapend ook nog :D).

Om half 3 meldde ze zich weer voor een flesje, weer gaan slapen, maar om half 5 was het weer huilen.
Dat kan toch niet alweer voor een flesje zijn dacht ik, maar ik kreeg haar nergens mee rustig, tot ze toch weer de fles kreeg. Even op de arm en knuffelen daarmee was ze wel even stil, maar ze bleef onrustig en iedere paar minuten toch weer huilen. (terug naar bed was helemaal vragen om problemen :P)

Anderhalve week geleden gaven we haar om 11 uur de laatste fles en dan sliep ze tot 4 uur/half 5 door. Overdag moesten we haar vaak wakker maken. Maar nu is het na 2 uur alweer huilen.
De flesjes (100ml) drinkt ze meestal net niet helemaal op (10 á 20 ml soms), dus meer geven die laatste voeding heeft geen zin. Net om half 5 wel maar 70ml gedronken.

Is het wel echt honger dan? Of toch iets anders? Van die krampjes heeft ze ook nog steeds last, maar dan zou ze toch niet weer bijna een hele fles leegdrinken?

In de boekjes en op internet lees ik dat je als mamma na een paar weken wel aanvoelt welk huiltje waarvoor is, maar bij mij klinkt alles nog steeds als waah-waah-waah , wordt er een beetje onzeker van ;(
Herkenbaar hoor :Y Bij mij duurde het ook echt even voor ik het verschil hoorde. En we zijn er nu pas achter dat hij een koude fles prima drinkt, maar dat hij daarvan krampjes krijgt, dus dat we voortaan toch echt even een magnetron op moeten zoeken als we ergens zijn :@

Het kan idd honger zijn, maar het kunnen ook krampjes zijn en drinken is dan troost. Het is echt niet erg als ze even wat meer drinkt iig :) Je zou ook kunnen proberen of over het buikje wrijven werkt (tegen de klok in), of een warm kussentje of zo'n grotemensenkruik. Stip had ook vaak krampjes tussen 4 en 7 's nachts en lag dan echt te kreunen in bed. Hij lag naast me en dan ging ik over zn buikje wrijven en dat hielp soms. Hij heeft ook tijden gehad dat hij idd om 2 uur en om 5 uur een flesje wilde en daar gingen we dan maar gewoon in mee.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:05:30 #175
52229 Chanty
pi_143620733
Met de klok mee ;)
pi_143620913
Ja, babymassage doen we regelmatig omdat ze naast de krampjes ook last van obstipatie heeft en dat helpt wel echt merken we :Y (met de klok mee inderdaad :D)

Maar als ze zo'n huilbui heeft vind ze het helemaal niet fijn als we aan haar buik zitten. (of haar hoofdje :P) Meestal draag ik haar dan lekker dicht bij me tegen mijn borst of over mijn schouder. Heel af en toe met haar buik op mijn arm als ze dat fijn vindt. In het soort gevallen zoals vannacht is dat maar een paar minuten goed en dat begint ze toch weer te jammeren.

quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 06:27 schreef Sylver_ het volgende:
Ik kom even uit lurkstand Dyre, want het is zo herkenbaar van maanden geleden.
(...)
Het komt allemaal goed, echt waar :*
Fijn om te lezen, bedankt :*

Als het goed is, is er binnenkort een puckababy naar me onderweg, dus ik ben heel benieuwd of dat iets doet voor mijn onrustige meisje. Want ze is zo'n lieve baby eigenlijk en ik vind het echt naar om haar zo verdrietig te zien.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:31:21 #177
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_143621283
Cwen :* pijn is al vervelend genoeg zonder uwv perikelen.

Dyre wat verervelend dat je meisje zo onrustig is. Hoop dat inbakeren rust geeft.

En mooie fotoojes weer O+
Super Senn van 0 tot 1!

Hier ook regeldagen denk ik. Veel gerommel met slapen en eten. En ineens heel veel nieuwe geluidjes en een nieuw aanstellerig huiltje
En eindelijk een lach op de foto
SPOILER

[ Bericht 26% gewijzigd door Hobbesje op 20-08-2014 10:40:14 ]
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:31:25 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143621286
Dyre, misschien heb je iets aan filmpjes van Dunstan babylanguage?
KuikenGuppy
pi_143621345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:14 schreef Dyre het volgende:
Ja, babymassage doen we regelmatig omdat ze naast de krampjes ook last van obstipatie heeft en dat helpt wel echt merken we :Y (met de klok mee inderdaad :D)

Maar als ze zo'n huilbui heeft vind ze het helemaal niet fijn als we aan haar buik zitten. (of haar hoofdje :P) Meestal draag ik haar dan lekker dicht bij me tegen mijn borst of over mijn schouder. Heel af en toe met haar buik op mijn arm als ze dat fijn vindt. In het soort gevallen zoals vannacht is dat maar een paar minuten goed en dat begint ze toch weer te jammeren.

[..]

Fijn om te lezen, bedankt :*

Als het goed is, is er binnenkort een puckababy naar me onderweg, dus ik ben heel benieuwd of dat iets doet voor mijn onrustige meisje. Want ze is zo'n lieve baby eigenlijk en ik vind het echt naar om haar zo verdrietig te zien.
Ik.had een visual van L die als n knapzak over je schouder geslingerd werd... :') :@

Ik hoop dat ze snel minder last heeft.
S. 2014
J. 2016
pi_143621695
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Ik.had een visual van L die als n knapzak over je schouder geslingerd werd... :') :@

Ja, zo hoort dat toch? :D

quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:31 schreef Burdie het volgende:
Dyre, misschien heb je iets aan filmpjes van Dunstan babylanguage?
Toevallig kwam ik daar een YouTube-linkje van tegen toen ik nog zwanger was, dus daar ben ik toen wel veel mee bezig geweest (klanken herkennen en onthouden wat wat betekent), maar in de praktijk lukt het me nog niet om er iets van te bakken en maakt L voor mijn gevoel hele andere geluiden :')

Maar wel heel fijn dat iedereen zo meedenkt :*
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:58:18 #181
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143621849
Dyre, ik hoorde ook niks van die geluiden terug bij T. :D Wij gingen gewoon een lijstje af als hij huilde: Honger? Schone luier? Te koud/warm? Boertje dat dwars kon zitten? En if all else fails: Lekker knuffelen O+
En ik vond dit altijd een goede uitspraak: Er zijn duizenden boeken gemaakt over baby's..maar geen één over mijn baby. Oftewel, er zijn misschien veel mooie regels, lijstjes en maniertjes..maar dat hoeft niet te werken voor mijn baby.
Je zal met ervaring en tijd L. steeds beter begrijpen en ernaar kunnen handelen, al klinkt het alsof jullie het nu al goed voor elkaar hebben :*

Hobbesje! O+ O+
pi_143621889
Ik heb niet alles bijgelezen, dus wellicht is dit al gezegd, maar Dyre: je kindje in de draagdoek helpt ook bij krampjes :)
pi_143624060
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:00 schreef L-E het volgende:
Ik heb niet alles bijgelezen, dus wellicht is dit al gezegd, maar Dyre: je kindje in de draagdoek helpt ook bij krampjes :)
Dit. Heb nu net de bondolino opgehaald (te leen), Noor erin gezet en ze ligt gewoon nu te pitten O+ Plus dat het ontzettend fijn is om je kindje lekker dichtbij je te hebben.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 12:28:53 #184
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143624233
Sowieso draagdoeken O+ Ik krijg morgen weer 1 van m'n doeken terug van m'n fysio, ze heeft 'm 6 weken geleend voor haar mini O+
pi_143625045
Puckababy heeft hier bij Djenna ook heel goed gewerkt :Y

Bij Boaz proberen we het wel maar hij spuugt ze de hele tijd onder. Dus ze hebben tot nog toe meer in de was gezeten dan dat hij ze aan heeft gehad :')
pi_143625315
Saar vind de draagdoek ook heel fijn, maar mijn rug/bekken trekt t dragen voor langere tijd gewoon nog niet, dus er wordt hier vooral veel gewiegd..

We zijn net terug vh consultatiebureau,
Bij dr geboorte woog ze 3490 gram en was ze 49cm en nu weegt ze 3898 gram en is ze 51cm , verder was alles helemaal prima, ze vond dr heel krachtig in dr benen en nek voor zo'n kleintje, mja dat hadden we zelf ook al door :P
Verder een kleine voorkeurshouding met t hoofd dus oefenen met t hoofdje laten draaien.
Ik ben een trotse mama O+
S. 2014
J. 2016
pi_143626432
Heerlijk gevoel he, gewoonmezelf? :) .

Wij gaan vanmiddag langs het ziekenhuis om die foto's te laten maken van haar heupjes. Ik verwacht dat het allemaal goed zal zijn eigenlijk.

En ik ben naar de kapper geweest, en bij thuiskomst was I. uit haar fles aan het drinken en daar ging ze ook gewoon lekker mee door. *O* .

En ze heeft duidelijk voelbaar twee doorkomende tandjes beneden!
pi_143627188
Oh wij moeten morgen foto's laten maken van mini's heupjes! Maak me ook niet al teveel zorgen.

Draagdoek is hier niet zo'n hit, mini blijft zich erin strekken en dat is niet zo prettig dus dan is het huilen.

Vanmiddag even bij de huisarts geweest ivm uitslag op haar billetjes, ik vond het geen klassieke luieruitslag en dacht eerder aan een schimmeltje ofzo. Maar de huisarts vond het toch luieruitslag. Moet het even aankijken en anders terugkomen.
Heb meteen gevraagd naar dat overstrekken en vele huilen erbij, toevallig kreeg ze zo'n 'aanval' dus hij heeft haar vastgehouden en gekeken/gevoeld wat er dan gebeurt.
Het zijn toch echt krampjes. Goede nieuws is dus dat het vanzelf overgaat, minder goede nieuws is dat je er niet veel aan kunt doen.

Vanmorgen ook naar kinderdagverblijf geweest om kennis te maken met de juffies, ik kende ze al want maxi heeft ook in die groep gezeten. Ze zijn wel wat gewend met kindjes die wat meer huilen dus ik ben helemaal gerust gesteld. Nog anderhalve week :o en dan gaat ze er voor het eerst naartoe... Ben zo enorm benieuwd hoe ze het doet! En hoe het met het voeden daar gaat! Als het echt niet gaat dan bellen ze mij, kan ik daar voeden.
Tralalalaaa
pi_143627420
Bah, wat vervelend al die babietjes met krampjes hier zeg. Echt heel zielig.
Spannend TAP!

Gm, fijn hoor, trotse mamma :D

Draagdoek is hier inderdaad ook nog een optie. Ik heb 2 weken geleden een draagdoek geleend, dat vond L zo'n 20 minuten goed en daarna was het toch nog brullen :') Daarna niet meer geprobeerd, wellicht een idee om wat weer eens op te pakken een keer. Lekker bij mij op de borst knuffelen vinden we allebei in ieder geval wel fijn O+
pi_143631999
Zo, dat ging heel vlot in het ziekenhuis! We stonden na 20 minuten alweer buiten. En met de heupjes was niets aan de hand.

Wat betreft het overstrekken in de doek, TAP. Het kan juist bij krampjes fijn zijn om de doek te gebruiken, maar dan moet je haar er zo inknopen dat ze eigenlijk geen ruimte heeft om zich te strekken. En als ze toch probeert en tegenstribbelt en gaat huilen e.d. gaan lopen en over haar ruggetje/kontje wrijven? Dat hielp bij I. wel. Juist door het stevig vastzitten en de beweging heeft ze dan minder last.
pi_143632189
Fijn dat de heupjes in orde zijn! Ik maak me op zich geen zorgen maar stiekum toch wel een beetje...

Als mini krampjes heeft is er maar 1 houding die ze fijn vindt, en dat is als je haar in de 'krampjeshouding' (buikje leunt op hand/arm) vast hebt.
In de doek heb ik haar vrij strak tegen m'n lijf aan, maar ze blijft zich proberen te strekken. Ze zit continu te wurmen.

Nouja, hopelijk is het snel over!
Tralalalaaa
pi_143632404
Oh, dat is inderdaad ook fijn, op je arm. Het is prettig als er in ieder geval 1 houding is die het een beetje beter kan maken.
pi_143635856
Hallo :W Zo, de vakantie zit er weer op :'(

Maar we hebben het wel heerlijk gehad :)
SPOILER
Ik heb maar even snel bijgelezen, maar vast niet alles onthouden ;)

Spannend hoor dat wennen op het kdv. F. was vandaag 2 uur wennen en ik kon er gewoon niet van slapen vannacht :') Het ging natuurlijk allemaal goed; in 2 uur tijd heeft hij in de box gespeeld, 45 min. geslapen en een werkje geknutseld :o :o Zelf kwam ik niet verder dan ontbijten en de was ophangen :+

Cwen :* Succes met het bezwaar!
Geen ervaring met krampjes hier, F heeft er volgens mij nooit last van, anders had ik dat toch wel gemerkt :?
En wat een leuke baby foto's hier in dit topic O+
Hilz gefeliciteerd *O* Leuke foto spam O+
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:57:13 #194
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143636207
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:04 schreef Dyre het volgende:
Draagdoek is hier inderdaad ook nog een optie. Ik heb 2 weken geleden een draagdoek geleend, dat vond L zo'n 20 minuten goed en daarna was het toch nog brullen Daarna niet meer geprobeerd, wellicht een idee om wat weer eens op te pakken een keer. Lekker bij mij op de borst knuffelen vinden we allebei in ieder geval wel fijn
Mocht je geen vrienden worden probeer dan eens een drager!
De storchenwiege carrier is echt heel geschikt voor mini baby's (Als je die van mij wil lenen dan mag dat wel :) )
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143636723
Mooie foto's fazz! En ging het goed allemaal met F. op vakantie?

Ik gebruik nu ook de storchenwiege, Moppert. Ben er heel tevreden over!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 18:26:07 #196
52229 Chanty
pi_143637163
Fijn dat de heupjes goed zijn franny *O* Wij moeten over een maand, maar volgens de osteopaat zag het er goed uit dus hoop maar dat het dat ook is.

Fazz welkom terug, ziet er heerlijk uit die vakantie O+

Hobbesje mooi die lach O+ Ik probeer het ook op de foto te krijgen maar meneer vindt de telefoon/camera zo interessant dat hij die heel serieus gaat bestuderen }:| Heb het wel op film (meneer schijt zijn luier vol en lacht dan hard, doet ie altijd :+).

GM fijn dat ze zo goed groeit *O* Hier morgen naar het CB, ben erg benieuwd! En meneer krijgt zijn prikjes.
pi_143638664
Wat fijn dat de heupjes in orde zijn franny! Hier ook vandaag toevallig geweest in zkhs voor de heupjes. De cb arts was met drie maand vergeten ons door te verwijzen vandaar zo laat. De radioloog kijkt er nog jaar maar alles lijkt in orde!

Hobbesje, een pracht lach!
pi_143640183
Chanty, wat een flink kereltje heb je al! Lief!

Fazz, ik had al zin in vakantie, maar nu ik jouw foto's zie ben ik er helemaal klaar voor. Vakantie met een 1 maand oude baby vind ik dan wel weer wat te vroeg.

GM, fijn dat alles in orde is!

Noor heeft uitslag (denken wij). In haar nekje en ook op haar borst. Het lijkt op mini mee-etertjes maar ze jeuken niet. Ik zie ze er nooit aan krabben... Maar in de gaten houden...
pi_143640454
En ook mijn kleintje even laten zien :

pi_143641776
Sun, baby acné wrs? Is niet erg, gaat wel weer over. Wat een popje O+

Fazz, welkom terug! Mooie foto's!

Fijn van de goede heupjes!
pi_143643067
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:13 schreef Franny_G het volgende:
Mooie foto's fazz! En ging het goed allemaal met F. op vakantie?

Ik gebruik nu ook de storchenwiege, Moppert. Ben er heel tevreden over!
Storchenwiege *check* Ook hier met veel tevredenheid in gebruik :Y

Het ging best wel goed Franny! Ik vond het nog best spannend, zo voor het eerst met baby op pad :) Uit eten rond 21:00 is geen goed idee meer, kwamen we achter ;) Maar als hij 's avonds in z'n bedje lag ging het prima; hij heeft elke dag uitgeslapen tot na 8:00 *)
pi_143643193
Ah heupjes! Daar moet ik ook nog achteraan... Omdat m'n schoonvader een versleten heup had (met 62) moet ik volgens het cb ook een echo laten maken :? Ik dacht dat het vooral om heupafwijkingen in de familie ging, maar dit telt blijkbaar ook.
pi_143644176
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Ah heupjes! Daar moet ik ook nog achteraan... Omdat m'n schoonvader een versleten heup had (met 62) moet ik volgens het cb ook een echo laten maken :? Ik dacht dat het vooral om heupafwijkingen in de familie ging, maar dit telt blijkbaar ook.
Het verschilt echt zo enorm... Ik heb zélf dysplasie en hier hoefde de echo niet! Vaag allemaal :?

En ik moest nog even Chanty complimenteren met de mooie foto O+.

Mijn baby is geen baby meer: ze gaat los staan en zet zelfs al wat stapjes! O+
En ze wijst en zegt 'die' als ze iets wil, en 'boe' tegen de koe, net als papa, mama, opa en oma. Ze kan ook 'poe' tegen de poezen en 'pa' tegen haar speelgoedpaard :). Knapperd!
pi_143644361
Cwen Ellie blijft een snellie hè! :)

Fazz wat een heerlijke vakantiefoto's. En wat heeft hij een toffe romper aan (die oranje).

Dyre sterkte met de krampjes, dat is gewoon enorm sneu. ;(

Ik heb de tasjes van T en S klaarstaan, een introductie in hun boekjes geschreven en flesjes in de tasjes gestopt. Morgen 2 uurtjes oefenen bij het kdv, nu komt het toch wel echt heel dichtbij. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Waarschijnlijk slapen ze gewoon de hele tijd dat ze daar zijn, want het is van 9 tot 11 en dat is precies hun slaaptijd.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 21:18:30 #205
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143644469
Cwen dat is best raar?

Hier werd er juist extra naar gekeken.

Jouw dreumes O+

S. heeft hier wel dreumes gedrag maar trekt zich nog niet op ofzo, ze doet alles op haar gemakje O+
pi_143645992
Fazz: ziet er echt heerlijk ontspannen uit!

Sun, wat n lekker moppie!

Saar heeft vanmiddag weer gekrijst van de krampjes, en vervolgens dr fles weer uitgespuugd,en daarna is ze uitgeput op mn borst in slaap gevallen... Ik haat krampjes bij mn meisje, zou willen dat ik ze kon overnemen, voel me zo machteloos... ;(

Mijn moeder kwam vandaag met een cadeautje aan :

SPOILER

[ Bericht 28% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 20-08-2014 22:00:40 ]
S. 2014
J. 2016
pi_143646138
Cwen, wat raar :? Ik moet de huisarts bellen voor de verwijzing, ik zal het hem ook wel meteen vragen of het echt nodig is :)

quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:16 schreef _NIKKI_ het volgende:

Ik heb de tasjes van T en S klaarstaan, een introductie in hun boekjes geschreven en flesjes in de tasjes gestopt. Morgen 2 uurtjes oefenen bij het kdv, nu komt het toch wel echt heel dichtbij. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Waarschijnlijk slapen ze gewoon de hele tijd dat ze daar zijn, want het is van 9 tot 11 en dat is precies hun slaaptijd.
Als ik dit lees dan voel ik me wel een beetje een slechte moeder... tasje? boekje? :@
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:27:38 #208
52229 Chanty
pi_143647541
Ik vind het ook vreemd cwen. Bij mij is alleen het feit dat ik vroeger een spreidbroekje heb gehad (nu niks meer aan de hand) al reden voor een echo en daarbij nog de stuitligging als extra reden. Dus zou zeggen dat het in jouw geval zeker nodig is :?

En wat moet dat tof zijn om die ontwikkeling te zien O+
pi_143647895
Ik had zelf heupdysplasie dus vandaar de echo. Overigens had ik geen verwijzing van de huisarts nodig, in het lumc heb je altijd op de donderdagen inloopspreekuur bij orthopedie. Moet wel binnen de eerste 2 weken na de geboorte, dan gaat de arts de heupjes checken. Als ik zelf geen spreidbroek had gehad vroeger hadden we geen echo hoeven laten maken, maar omdat ik die dus wel had moet het wel/wordt het aanbevolen, just to be sure. Maar hij kon niets bijzonders zien aan mini d'r heupjes dus ik maak me niet teveel zorgen... Klein beetje maar...

En nu poging tot slapen doen. Elke avond valt mini aan de borst in slaap en na een poos pak ik haar dan voorzichtig op en leg haar dan in haar eigen bedje en hoop dan maar dat ze niet wakker wordt. Ik heb dat dus net gedaan en ik hoor haar nog een beetje... Hopen dat het daarbij blijft, ben een beetje heel erg moe...
Tralalalaaa
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:35:40 #210
52229 Chanty
pi_143647957
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
En ook mijn kleintje even laten zien :

[ afbeelding ]
Ahww lekker vrolijk :D Ze ziet er al groot uit trouwens!
pi_143648619
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik had zelf heupdysplasie dus vandaar de echo. Overigens had ik geen verwijzing van de huisarts nodig, in het lumc heb je altijd op de donderdagen inloopspreekuur bij orthopedie. Moet wel binnen de eerste 2 weken na de geboorte, dan gaat de arts de heupjes checken. Als ik zelf geen spreidbroek had gehad vroeger hadden we geen echo hoeven laten maken, maar omdat ik die dus wel had moet het wel/wordt het aanbevolen, just to be sure. Maar hij kon niets bijzonders zien aan mini d'r heupjes dus ik maak me niet teveel zorgen... Klein beetje maar...

En nu poging tot slapen doen. Elke avond valt mini aan de borst in slaap en na een poos pak ik haar dan voorzichtig op en leg haar dan in haar eigen bedje en hoop dan maar dat ze niet wakker wordt. Ik heb dat dus net gedaan en ik hoor haar nog een beetje... Hopen dat het daarbij blijft, ben een beetje heel erg moe...
TAP, ik ben daar inderdaad ook geweest na de geboorte van F. Maar op het vragenformulier daar werd alleen over aangeboren afwijkingen gesproken. Die waren er niet in ons geval dus geen noodzaak voor echo volgens de arts daar. Het cb zegt nu dus van wel ivm de versleten heup van schoonvader. Weer eens fijn tegenstrijdig :{

Cwen, wat leuk zeg die ontwikkeling O+

Chanty, nog even O+ O+ O+ voor je mooie foto eerder in dit topic. Babys met haar, ik hou er van :Y F. krijgt heus vast ook nog wel eens (langer) haar :')
pi_143649418
Gm, wat lief van je moeder O+
Vervelend dat S nu ook weer last van krampjes heeft.

Wij beginnen ons steeds meer af te vragen of het wel alleen kramp is waar L. last van heeft.
Vandaag was het weer veel huilen. Zodra ze ook maar 1 kik geeft pak ik haar op voor een schone luier en de fles, maar al die tijd is ze dus echt gewoon aan het huilen/gillen bijna.
Het is aan of uit, dus geen waarschuwing dat ze honger begint te krijgen, maar meteen alle remmen los. Op de commode liggen vond ze nooit een probleem, nu ben ik zover dat ik haar bijna staand wil verschonen :')

Na het flesje blijft ze stil zolang ze lekker bij me ligt, maar zodra ik haar in bedje of de box leg gaat het weer helemaal mis. Naar de wc gaan is er niet bij :+

Ze strekt ook heel erg en is continue haar hoofd op aan het tillen als ze op haar buik tegen me aan/op me ligt. Eerst dachten we: wat knap! Nu denken we dat het echt gewoon puur strekken is.

Ze heeft om 8 uur haar flesje gehad en om kwart over 9 toch weer huilen (tussendoor lekker bij ons geknuffeld) en eet ze bijna mijn t-shirt op. Speentje wil ze niet meer, dus toch dat flesje weer, en het gaat er ook weer bijna helemaal in.

Vriendje heeft haar nu in bedje kunnen leggen en ze was ondertussen gelukkig moe genoeg om haar ogen even dicht te doen. Lastig hoor...
pi_143649817
Klinkt herkenbaar dat strekken! maar weet ook niet wat t is... Hier komt ze wel tot rust in de tub, L misschien ook?
S. 2014
J. 2016
pi_143649833
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:58 schreef Fazzoletti het volgende:
Als ik dit lees dan voel ik me wel een beetje een slechte moeder... tasje? boekje? :@
Dat is standaard bij ons op het kdv. In hun tasje zit het boekje/schriftje en de reservekleertjes.
Ik ben wel een extreem geval wat de boekjes betreft hoor. Ik schrijf er voor elke kdv dag een verhaaltje in voor de juffen. De boekjes gaan in het memories kistje dat ik voor ieder kindje heb. :)

GM wat een lief cadeau van je moeder. O+
pi_143650000
Dyre, je zou een keer met L naar de osteopaat kunnen gaan. Misschien heeft ze wel ergens last van, veel mensen die bij de osteopaat geweest zijn zweren erbij. Ik ook. :)
pi_143650386
De tub vonden we niks, maar in bad vind L altijd wel heel fijn :Y

Maar op het moment is het aan- en uitkleden op de commode al zo stressvol voor haar dat we dat liever zo min mogelijk doen. Het hele uit bad komen en afdrogen vond ze nooit al heel leuk (zelfs met de verwarming op 23 graden :P), maar nu is het echt een half uur gillen tegenover 5 minuten lol in bad.

_NIKKI_, dat is misschien wel een heel goed idee...
We hebben vrijdag eerste controle bij het nazorgbureau, maar ik zie dat dat alleen bij een kinderarts en logopedist is. Ik weet niet of we dit soort dingen beter bij een inloopspreekuur van het cb kunnen bespreken?

Misschien heeft ze wel gewoon een hele slechte week, of echt alleen maar krampjes. En is het een kwestie van doorzetten en 3 maanden uitzingen. Maar dan heeft ze zo'n verdrietige start van haar leventje thuis ;(
pi_143650571
En morgen moeten we maar eens een duidelijk lijstje maken met wat er allemaal aan de hand is, want stiekem sluipen er zo ineens ook dingen bij, zoals (veel) spugen, heeft ze hiervoor nooit gedaan. En eerst 4 keer verslikken in de fles en daarna 30 minuten over de rest doen. (speentjes met grotere/kleinere gaatjes werken dan heel lastig :'))
pi_143650644
Dyre, heeft ze geen reflux?
pi_143651844
Ja wie weet... Als we zo een avondje Googelen komen we echt van alles tegen van allergieën tot inderdaad ook reflux.

Daarom moeten we maar even een duidelijk lijstje met 'symptomen' maken voor het cb, anders maken we ons alleen maar gek met al dat Googelen.
pi_143655091
Fazz, vind het een beetje raar wat het cb zegt. Een versleten heup kan toch meerdere oorzaken hebben? Daarbij is die extra echo volgens mij echt alleen als papa of mama ook een spreidbroek heeft gehad of als de arts denkt dat het niet ok is. Ik zou me er niet teveel zorgen om maken denk. Op het formulier werd toch ook alleen gevraagd of papa en mama een afwijking hadden als kind, opa en oma werden toch niet genoemd?
Ik zou eerder van het lumc uitgaan dan het cb eerlijk gezegd.

Dyre, dat overstrekken en huilen is hier een bekend verhaal. Dat was volgens de huisarts een klassiek geval van krampjes. En huilen bij aankleden (vooral als ik de romper aantrek) is ook herkenbaar. Maar het wordt beter. En een bezoekje aan de osteopaat kan nooit kwaad!
Wij gaan vrijdag naar de kinderfysio voor tips om mini te laten ontspannen, denk dat ze dat ook wel lekker vindt. Dat telkens overstrekken kan nooit lekker zijn.

En wat een klotenacht zeg, maxi is in de weer en dan slaap je bijna en komt mini. Dat wordt weer bikkelen morgen met vermoeidheid, Meh. :Z
Tralalalaaa
pi_143655454
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:05 schreef Dyre het volgende:
Gm, wat lief van je moeder O+
Vervelend dat S nu ook weer last van krampjes heeft.

Wij beginnen ons steeds meer af te vragen of het wel alleen kramp is waar L. last van heeft.
Vandaag was het weer veel huilen. Zodra ze ook maar 1 kik geeft pak ik haar op voor een schone luier en de fles, maar al die tijd is ze dus echt gewoon aan het huilen/gillen bijna.
Het is aan of uit, dus geen waarschuwing dat ze honger begint te krijgen, maar meteen alle remmen los. Op de commode liggen vond ze nooit een probleem, nu ben ik zover dat ik haar bijna staand wil verschonen :')

Na het flesje blijft ze stil zolang ze lekker bij me ligt, maar zodra ik haar in bedje of de box leg gaat het weer helemaal mis. Naar de wc gaan is er niet bij :+

Ze strekt ook heel erg en is continue haar hoofd op aan het tillen als ze op haar buik tegen me aan/op me ligt. Eerst dachten we: wat knap! Nu denken we dat het echt gewoon puur strekken is.

Ze heeft om 8 uur haar flesje gehad en om kwart over 9 toch weer huilen (tussendoor lekker bij ons geknuffeld) en eet ze bijna mijn t-shirt op. Speentje wil ze niet meer, dus toch dat flesje weer, en het gaat er ook weer bijna helemaal in.

Vriendje heeft haar nu in bedje kunnen leggen en ze was ondertussen gelukkig moe genoeg om haar ogen even dicht te doen. Lastig hoor...
Dyre, dit klinkt echt als Ow in het begin...
De ha hield het op verborgen reflux hier, maar dat gaf voor ons gevoel geen verklaring voor t alleen bij ons willen slapen en de verschoondramas..
Toen zijn we bij de osteopaat geweest (en echt, ik heb eigenlijk niets met zulke "geneeswijzen") en die zag dat er een wervel in z'n nek vast zat. Hij zag dat regelmatig bij prematuren, die met een keizersnede waren gehaald zei hij.
De osteopaat is toen een kwartiertje met hem bezig geweest en het heeft echt geholpen.
Niet dat daarna alle problemen weg waren (de verborgen reflux was niet weg ofzo) maar Ow voelde zich veel beter en dat merkte je ook. Geen verschoondramas meer, veel minder met z'n nekje overstrekken en hij kon daarna ook beter in slaap vallen.

Dus een aanrader!
pi_143655584
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 03:31 schreef Take_A_Picture het volgende:
Fazz, vind het een beetje raar wat het cb zegt. Een versleten heup kan toch meerdere oorzaken hebben? Daarbij is die extra echo volgens mij echt alleen als papa of mama ook een spreidbroek heeft gehad of als de arts denkt dat het niet ok is. Ik zou me er niet teveel zorgen om maken denk. Op het formulier werd toch ook alleen gevraagd of papa en mama een afwijking hadden als kind, opa en oma werden toch niet genoemd?
Ik zou eerder van het lumc uitgaan dan het cb eerlijk gezegd.
Breekt even in: mijn man heeft geen spteidbroek gehad omdat zijn (tweezijdige) heupdysplasie nooit ontdekt is. Hij loopt kans om jong zijn heupen te verslijten daardoor.

Misschien dat t CB daar op doelt?

Ik zou me ook niet direct zorgen maken maar en keer extra kijken kan toch geen kwaad?

Bij mij is het pas met 11 maanden ontdekt/als ernstig ingeschat terwijl ik al bijna los kon lopen. Ik heb er als baby ws ook pijn aan gehad, nooit kunnen kruipen, en een jaar in een beugel gemoeten. Beter te veel onderzocht dan laat ontdekt denk ik dan :@
Kwak
pi_143656025
Dyre, klinkt als een goed idee om een dag lang gewoon eens precies op te schrijven wat jullie allemaal opvalt. Dan neem je net even wat meer afstand en kun je misschien ook meer patronen zien e.d.
Verder heb ik geen ervaringen met osteopaat, maar als ik hier lees hoeveel baat sommige kindjes daarvan hebben dan zou ik het in jouw geval ook overwegen, denk ik.

Veel succes en sterkte. Het is echt niet leuk om te zien dat ze zo worstelt.

Wat betreft de heupjes: dat is bij ons dus ook wel vreemd gegaan. Ik heb al bij de verloskundige gemeld dat de zoon van mijn vriend een spreidbroekje heeft moeten dragen en ook op het cb. Dan is I zes maanden en zegt een cb-arts: oh, maar dan had er een echo gemaakt moeten worden. Maar na zes maanden doen ze geen echo's meer en dus werd het een foto. Er was gelukkig niets aan de hand, maar was het wel zo dan was het wel vervelend geweest dat er niet eerder naar is gekeken. Jammergenoeg wist ik zelf ook niet wat het protocol is, anders had ik het ook eerder aangekaart natuurlijk.
pi_143656095
Hier ook bij de osteopaat geweest, was heel fijn! Zou dus zeker gaan, Dyre!
En de puckababy gaat vandaag op de bus :).

Ja, ik vind het ook gek. Op het cb is er wel naar gekeken en alles was mooi recht, in verhouding en soepel en ze is best een vlotte, dus waarschijnlijk is dst de reden dat ze geen echo doen. Bij mij is het nooit officieel vastgesteld tot 16 jr later, maar ik heb bijv nooit gekropen en liep pas laat.
pi_143656650
Ik vind het wel vreemd hoor dat er dus velen 'rare' ervaringen hebben met het cb over de heupjes. Later vanochtend belt de huisarts me terug om het te bespreken, ik ben benieuwd wat hij erover gaat zeggen. :)

Dyre, een overzichtje maken is altijd fijn, geeft vaak toch net even een wat beter beeld. Ben je er al uit of je een afspraak gaat maken met de osteopaat?

F. is vandaag voor de 2e keer wennen op het kdv, van 9 tot 13... We zijn ook maar meteen begonnen met wennen aan vroeg opstaan }:| Normaal slaapt F wel tot een uur of 8 maar als ik weer ga werken moet ik hem om 6:30 voeden. Dus vandaag wekker gezet, gevoed, ontbeten en daarna voor het eerst een rondje hardgelopen :7 , F. weggebracht dus nu 4 uur tijd voor mezelf :o :9
  donderdag 21 augustus 2014 @ 09:21:48 #226
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143656713
Succes met alle wendagen! Ben benieuwd hoe het is gegaan :)

Lekker he Fazz, hardlopen en wat tijd voor jezelf. Doet een mens goed!

Dyre, je hebt ook wat apps waarbij je in kan vullen hoe lang en wanneer je baby heeft geslapen/gegeten etc :) Naar een osteopaat kan nooit kwaad btw.
pi_143657562
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:27 schreef Dyre het volgende:
En morgen moeten we maar eens een duidelijk lijstje maken met wat er allemaal aan de hand is, want stiekem sluipen er zo ineens ook dingen bij, zoals (veel) spugen, heeft ze hiervoor nooit gedaan. En eerst 4 keer verslikken in de fles en daarna 30 minuten over de rest doen. (speentjes met grotere/kleinere gaatjes werken dan heel lastig :'))
Even los van de eventuele reflux (want dat moet natuurlijk wel bekeken worden), vergeet je niet dat je een prematuur kindje hebt? :* Ik herken heel veel van wat je zegt en het is absoluut goed om te kijken naar of er medisch gezien iets gaande is wat te verlichten valt, maar de onrust en vaak willen eten en veel mamahonger zijn allemaal dingen die wel vaker voorkomen bij prematuren. Ze is haar leven helaas niet begonnen in de warme schoot van mama en papa, maar in een couveuse. Waar ze vooral door vreemde handen is aangeraakt, veelal om nare dingen te doen. Die wetenschap hielp mij wel beseffen dat dit kindje, misschien wel meer dan een ander kindje, meer nood had aan onze nabijheid, aan de veiligheid die er wellicht de eerste weken niet zo was. Het enige wat hier hielp was hem volgen in zijn behoeftes. Zorgen dat die nabijheid er was, 24/7. Die eerste tijd is vermoeiend, zowel fysiek als mentaal, maar het wordt echt beter, trust me :)
pi_143658679
Wat omschrijf je dat mooi!

Even n jankrelaas
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_143659207
Fijn weer al die lieve reacties van iedereen O+

Goede tips heb ik al gelezen: ik ben sinds vanochtend begonnen met het bijhouden van een dagboekje. Wanneer slaapt ze? Hoe lang huilt ze? enz.

Morgen hebben we controle bij de nazorg. Als we daar niet vandaan komen met een goed actieplan dan ga ik zeker een osteopaat bellen. Ik heb al gezien dat er hier in de omgeving best veel zitten die ook met babietjes werken.

L_E, je hebt helemaal gelijk hoor, we moeten vooral niet vergeten dat het bij haar nou eenmaal allemaal wat anders is gegaan, en dat ze die extra zorg en liefde zeker nodig heeft. Maar wat mij heel erg opvalt is dat dit nu zo ineens op is komen zetten.
Vorige week sliep ze heerlijk tussen de voedingen door en huilde ze alleen bij honger (en als ze last had van haar obstipatie/krampjes) Verder was ze een heel ontspannen, rustig babietje. En in 1 week tijd is ze zo veranderd, onrustig en verdrietig geworden.

Ik wilde haar net weer inbakeren (ik moet me toch een keer aan gaan kleden), maar ze huilde zo hard en hysterisch dat ik bang was dat ze zou stikken ofzo (kan waarschijnlijk niet, maar het geborgen gevoel van inbakeren was er zeker niet), dus heb ik haar maar weer bij me genomen.

Voor de duidelijkheid: ik vind het echt heerlijk om haar lekker dichtbij me te hebben en te knuffelen. Maar ze moet ook met een fijn gevoel in haar bedje/box kunnen slapen, of in ieder geval liggen.
pi_143659258
Gm lieverd, ik snap jouw gevoel zo goed :*
Alles behalve het vanzelfsprekende kan ik niet zeggen... Je bent zeker niet de enige, en hoewel jou dat nu waarschijnlijk helemaal niet helpt met een huilende Saar betekent dat in ieder geval wel dat je zeker geen slechte moeder bent!
pi_143659293
Dyre, het kan ook een fase/sprongetje zijn misschien? :)
pi_143659323
Herkenbaar hoor GM. Na al dat huilen word je gewoon wanhopig. Vooral snachts. Dat heeft niets te maken of je een goede of slechte moeder bent.
pi_143659436
Hier helpt wel om rond te lopen met baby lekker dicht tegen je aan. Of eventjes in je eigen bed nemen. Moet je wel zelf niet in slaap vallen...
pi_143659927
Even een :* voor Dyre en Gm. Je voelt je zo machteloos he ;( Het is ook echt geen schande als papa even met haar gaat lopen he, zodat je even kan rusten of slapen.

Hier hielp inbakeren idd alleen als hij al sliep Dyre, want dan sliep hij net iets langer. Inbakeren terwijl hij aan het huilen was was vragen om nog harder krijsen. Osteopaat merkten wij overigens vrij weinig verschil, maar hij zei de eerste keer dat hij wel iets voelde in zn nek en de tweede keer lag het ineens aan zn darmen, dus ik weet ook niet hoe goed de onze was :')

Wij gaan maar weer stoppen met de hapjes. Hij valt wel leuk alles aan wat ik of hijzelf in de hand heeft, maar als er daadwerkelijk iets achterin zn mond komt gaat het mis. Gisteren ging hij zelfs zo hard kokhalzen dat er een golf melk van anderhalf uur daarvoor mee kwam. Schrok me rot! Dus maar even wachten tot zn kokhalsreflex wat minder is.
pi_143660059
Dyre, ik gebruik de Medela app om het voeden bij te houden. Daar kun je ook slaapjes, gewicht en weet ik wat in bijhouden. Tis geen geweldige app, maar absoluut bruikbaar!

Gm, schrale troost, maar je bent niet alleen. Hier is het van 20-23 feest. Dus dan lopen we maar veel rondjes en heb ik 3 uur lang een kind aan de borst.
En wat mijzelf helpt is om haar af en toe even aan manlief te geven en de deur dicht te doen voor een uurtje onafgebroken slaap. Na dat uurtje is het zijn beurt. Zo houden we het allebei vol :)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:03:56 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143660264
Qua app kan je ook eens kijken naar Feed Baby, die gebruiken wij al vanaf de geboorte en we zijn er heel blij mee.
KuikenGuppy
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:04:50 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143660298
:* voor alle brakke moeders en huilende kindjes.
KuikenGuppy
pi_143661176
gewoonmezelf, het is ook moeilijk. I. heeft niet zoveel hoeven huilen en dat is maar goed ook want als ze bij krampjes een kwartier hard huilde, trok ik het ook al slecht.... Je baby heeft het niet slecht getroffen, integendeel!! :* .

Heb I net opgehaald van twee uurtjes wennen op kdv. Is goed gegaan, ze heeft heerlijk liggen spelen en lachen, geen centje pijn. Toen ze mij zag, was het wel direct piepen. :+ .
Ik heb de tijd goed benut. Ben bij borstvoedingsspreekuur langsgegaan om overgang naar vier dagen werken te bespreken. Veel tips gekregen. Ik heb echt een klik met die vrouw. *; . Meteen door naar de Prenatal want daar was de elektrische kolf van avent in de aanbieding.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:45:05 #239
52229 Chanty
pi_143661487
GM het ligt echt niet aan jouw mamaskills :* Maar het zijn inderdaad moeilijke uren. Kan je helaas geen tips geven.

Dyre herkenbaar dat je bang bent dat ze stikken als ze zo krijsen. Ik zit ook echt vaak zo van: ok en nu adem halen verdorie! Maar de vrouw van het CB verzekerde me dat ze niet stikken.

Franny fijn dat het goed ging :D

Hier terug van het CB. Mijn spekkie is de afgelopen maand ruim 800 gram aangekomen en weeg nu 5520 gram :o en 58 cm lang. Zijn hoofd is zoals ik al dacht benedengemiddeld (klein hoofd, hebben mama en opa ook). Maar ze waren heel tevreden. De prikjes vond hij absoluut niet tof! En nu ligt hij te slapen in de doek, was al vertrokken voor ik hem goed en wel had ingeknoopt O+
pi_143661672
Heerlijk, L. zo lekker bij je, na die duivelse prikjes. O+ . Wat kunnen ze in het begin toch hard groeien he.

I. de ik-hoef-overdag-niet-te-slapen-want-dat-is-voor-mietjes-baby ligt na twee uurtjes kdv dus helemaal knock-out. :D .
pi_143661801
Dyre en GM, heel herkenbaar wat jullie schrijven over het huilen. Hier hetzelfde en o wat voel ik me een ontaarde moeder als ik weer eens naar boven vertrek en beebje achterlaat bij man maar ik heb dat echt nodig om tot rust te komen hoor. Als beebje huilt is ook niks goed, wil ze geen eten, geen speentje, niet liggen in bed of in de box en eigenlijk ook niet bij mama of papa liggen. Alleen van samen douchen wordt ze dan heel rustig maar kan moeilijk uren onder de douche blijven staan :'(

Verder nog even geklaag in een spoiler, moet het even van me afschrijven.
SPOILER
pi_143662093
Hier ook even een superklaagpost

SPOILER
pi_143662457
Fijn te lezen dat het herkenbaar is, hoewel t helemaal niet fijn is al die huilende kindjes.

Chanty! Grote vent al!

Simsolobim: misschien n gesprek nogmaals aan..

Dyre :*

En grote I waarbij de wenuurtjes toch voor slaap zorgen!

En nu ga ik mn vit b12 prik halen :*
S. 2014
J. 2016
pi_143663501
Sterkte :* mama's met huilbaby's. 'Gelukkig' geen tips van mij. Mijne huilt niet veel, maar wil 's avonds wel de hele tijd kroelen...en dat doen we dan maar O+. (Maar soms zou ik heel even m'n handen vrij willen hebben; overdag kleuter ivm vakantie).

Hier ook voor het eerst een ochtend wezen wennen op de crèche. Nationale oefendag ;). Ging goed, maar nu lekker slapen. Was wel prettig dat ik nu kon kolven en dat ze daar een fles kreeg...vannacht flink lopen janken om een kloof. Au! Kolven gaat iets rustiger dan live drinken. Hoop dat het snel beter wordt. En ook alweer CB-bezoekje gedaan van de week, net als Chanty. Ik heb zowaar een wat groter kind dan gemiddeld; ik kan het wel! 61,5cm en 5730g bij 3 maanden (kleuter zat vanaf die tijd onder de curves :')). Prikje wel weer sneu.
pi_143664058
Zo, hondsmoe maar present! Heupjes helemaal goedgekeurd, ze heeft alleen echt liggen gillen toen de echo gemaakt werd. Pffff vreselijk om je kleine dan in tranen te zien. Maargoed, gelukkig was alles tiptop in orde.

En dat hopeloze gevoel als de baby zoveel huilt is herkenbaar. De eerste weken was het ook huilen geblazen snachts, maar dat sloeg ineens om. Nu zijn t alleen overdag hazeslaapjes ;)

Wij kogen volgende week weer naar het cb voor prikjes. Oh joy, kijk er nu al enorm naar uit...
Tralalalaaa
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:09:57 #246
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143664161
Och arme huilende kleintjes... Ik zat laatst voor het eerst van mijn leven met een baby die twee uur huilde (eerste tandje) en ik vond dat zo verschrikkelijk... Lijkt me heel naar en zwaar als je dat dagelijks hebt :*

En wij doen (een beetje) mee met het wennen! T en ik gaan straks naar het kdv voor de intake :) T komt bij zijn grote broer in de groep dus we kennen de leidsters en de kindjes al, en zij kennen T :) Maakt dat ik (nog) niet zo opzie tegen de wendagen en de "echte" dagen straks :)

Zijn er meer baby'tjes hier die bij hun grote broer of zus in de groep zitten of nog komen? Hoe gaat dat?
Oude (on)bekende.
pi_143665205
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:09 schreef Mevr_Mus het volgende:
Och arme huilende kleintjes... Ik zat laatst voor het eerst van mijn leven met een baby die twee uur huilde (eerste tandje) en ik vond dat zo verschrikkelijk... Lijkt me heel naar en zwaar als je dat dagelijks hebt :*

En wij doen (een beetje) mee met het wennen! T en ik gaan straks naar het kdv voor de intake :) T komt bij zijn grote broer in de groep dus we kennen de leidsters en de kindjes al, en zij kennen T :) Maakt dat ik (nog) niet zo opzie tegen de wendagen en de "echte" dagen straks :)

Zijn er meer baby'tjes hier die bij hun grote broer of zus in de groep zitten of nog komen? Hoe gaat dat?
Tom zit nu bij Saar in het groepje. Maar wat bedoel je met "hoe gaat dat"? Hoe Saar dat vindt?
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:58:36 #248
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143665838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:41 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Tom zit nu bij Saar in het groepje. Maar wat bedoel je met "hoe gaat dat"? Hoe Saar dat vindt?
Ja, hoe Saar dat vindt idd!
Oude (on)bekende.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:59:08 #249
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143665865
En misschien vindt Tom er ook wel iets van! ;)
Oude (on)bekende.
pi_143667052
Nationale wendag! O+ lijkt mij toch moeilijk om je mini dan achter te laten, Ik ken het alleen van de andere kant...

Ik was even naar de huisarts en op de weg terug moest ik even de zeeman in van mezelf, en nu heb ik een heel toffe winterjas voor Saar gekocht. O+
S. 2014
J. 2016
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:35:37 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143667136
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nationale wendag! O+ lijkt mij toch moeilijk om je mini dan achter te laten, Ik ken het alleen van de andere kant...

Ik was even naar de huisarts en op de weg terug moest ik even de zeeman in van mezelf, en nu heb ik een heel toffe winterjas voor Saar gekocht. O+
Mag je straks op je werk ook zelf op je eigen dochter passen eigenlijk? :D
KuikenGuppy
pi_143667270
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mag je straks op je werk ook zelf op je eigen dochter passen eigenlijk? :D
Ik heb op t moment geen werk, maar in principe worden eigen kinderen niet op de groep geplaatst, zou het zelf ook niet willen, voor Saar ben ik mama en geen juf... Denk dat je ook niet tegen kan houden dat je je eigen kind toch anders benaderd/voortrekt en dan doe ik mn werl niet goed :)

Maar sowieso hoeft saar niet naar de opvang, Ik hoop snel weer n baan te vinden tzt, en manlief is huisvader ( kapotte rug en volledig afgekeurd daardoor)
S. 2014
J. 2016
pi_143667545
Ik vond het niet moeilijk. Deze keer niet, want ik weet waar ze terecht komt. Zelfde crèche/groep/juffen als bij M. Voelt dus allemaal bekend en vertrouwd. En bij M vond ik het destijds ook geen probleem, want de leidsters hebben ervoor geleerd, hebben ervaring en ik voelde me zo vreselijk bleu :@ (en depressief) op dat moment dat ze het daar wel fijner zou hebben dan bij mij thuis.

Hele kleine crèche trouwens met maar twee groepen en een deel van de leidsters heeft ook kinderen op dezelfde crèche, maar dan op de andere groep. Niet hun eigen kind in de groep zoals GM ook zegt.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:58:43 #254
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143668013
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:24 schreef Dyre het volgende:
Voor de duidelijkheid: ik vind het echt heerlijk om haar lekker dichtbij me te hebben en te knuffelen. Maar ze moet ook met een fijn gevoel in haar bedje/box kunnen slapen, of in ieder geval liggen.
Waarom moet dat? :@ Ik snap dat dit fijner zou zijn voor jullie maar het is niet iets wat alle kleintjes kunnen/ willen. Des te meer je haar bij je pakt des te meer vertrouwen heeft ze als ze wel alleen is..
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:59:49 #255
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143668058
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
. Of eventjes in je eigen bed nemen. Moet je wel zelf niet in slaap vallen...
Ook samen slapen kan gewoon, en veilig, :Y ^O^
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143668575
Mijn kleintje trok/trekt dat ook slecht overdag, 'weggelegd' worden. Maar ik moet ook zeggen dat ik het zelf moeilijk trok om voortdurend met een baby op mijn arm, of in de draagdoek te zijn. Even je handen vrij hebben, een momentje voor jezelf kunnen hebben, is voor mij erg belangrijk. Dus wat 'moet' is in dit verband denk ik heel subjectief.

Ik heb het overigens wel losgelaten in de zin dat ik niet vind dat I. dat maar gewoon moet leren. Wel als iets wat ik, zonder er druk op te leggen, blijf proberen met haar.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:20:00 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143668788
Wij hebben het gewoon gedaan en dat ging goed :'). Ik ben er van overtuigd dat ook baby's soms behoefte hebben aan hun eigen 'personal space'. Kuiken huilt soms als hij bij je ligt, en gaat dan als je hem weg legt lekker spelen.
KuikenGuppy
pi_143668986
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:59 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ook samen slapen kan gewoon, en veilig, :Y ^O^
Ik zou het denk ik alleen durven met een aankleedkussen denk ik...
pi_143669097
Ik geloof ook in personal space. Je merkt vanzelf of je baby er behoefte aan heeft. Als J blijft huilen pak ik hem, vaak hoor ik het wel al aan z'n piepjes dat ik het niet eens hoef te proberen of juist wel moet doen.

ik denk idd dat je iets niet aan moet proberen te leren maar gewoon lekker proberen of het lukt :p
♥ J & S
pi_143669229
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zou het denk ik alleen durven met een aankleedkussen denk ik...
Hebben wij ook een nacht geprobeerd maar vond dat juist echt helemaal niets. Vond het juist enger omdat een aankleedkussen zo plasticerig is en het idee dat het niet genoeg ademt weer helemaal niets :+.

Als je echt je baby in bed neemt dan moet je idd van jezelf weten of je alert genoeg kan zijn. hier sliep J een maand of 3 in ons bed daarna in een Cosleeper. gewoon idd je gevoel volgen daarin :)
♥ J & S
pi_143669583
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:20 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben het gewoon gedaan en dat ging goed :'). Ik ben er van overtuigd dat ook baby's soms behoefte hebben aan hun eigen 'personal space'. Kuiken huilt soms als hij bij je ligt, en gaat dan als je hem weg legt lekker spelen.
Dit! Ik merk dat T en S daar ook behoefte aan hebben, gewoon even zelf spelen. O+

En met slapen ook, ze beginnen soms te mopperen dus dan breng ik ze naar bed. Zeker T is helemaal ontspannen zodra hij zijn zak aan krijgt. Dan gaan zijn handjes al de lucht in en zijn koppie draait hij naar de zijkant, om zo binnen no time in slaap te vallen.

:* voor mama's met huilbaby's het kan niet anders dan dat dat enorm zwaar is.

Hier ook wendag en ze hebben daar niet geslapen, gewoon niet. Teveel indrukken en ze wilden alles meemaken. Drinken ging ook niet goed, T was alleen maar aan het lachen naar de juf in plaats van drinken. :') Dat belooft wat voor volgende week. :o

Plaatje bij het praatje, S en T ready to go. :)
SPOILER
pi_143669976
Wat n heerlijk stel is het ook O+

Ik wil niet de indruk wekken dat Saar n huilbaby is hoor, want ze is het grootste deel van de dag gewoon een tevreden slaapkoppie, maar slaaptekort+mn hormonen+ onzekerheid maakt dat het soms heel zwaar voelt :@
Nu ben ik weer ff bijgeslapen en dan is t weer zonniger.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 21 augustus 2014 @ 17:04:36 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143670215
Wat een verschil kan dat maken he, slaap ;).
KuikenGuppy
pi_143670396
Een huilbui op mn man zijn schouder en slaap zonder zorg maakt een wereld van verschil.

Oh en morgen komt mn andere kinderwagen! Had n mooie ouderwetse maar met de minste belading maakt ie een doodsgeroggel... Man was er snel klaar mee en gelukkig hebben vrienden vam ons nog n hele goede liggen... #happyhormones

Oh en kiek nou:

[ Bericht 35% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 21-08-2014 17:37:39 ]
S. 2014
J. 2016
  donderdag 21 augustus 2014 @ 17:38:13 #265
52229 Chanty
pi_143671273
Nikki O+ en wat een geweldige rugzakken :D

Ik pak lucas nu elke ochtend bij mij in bed en dan slapen we samen nog een uurtje of met wat geluk iets langer. Heel gezellig ook O+ ben totaal niet bang dat er iets gebeuren kan maar ik slaap heel licht en beweeg niet en Lucas kan geen kant op.
pi_143671333
Oooohhhhh GM!!!! Wat een moppie! *smelt*
pi_143675121
Aaah Nikki ik had de boys al een tijdje niet gezien; ze zijn grooooot! :o En die rugzakjes; geweldig! Vind ik nog steeds een leuk merk, heb er een luiertas van. Oh en Sunshine wat een dotje! O+ Wat lijkt mijn mini dan al weer groot. :)

Ze is nu haar stem aan het oefenen of zo; gekrijs alom. En als ik dan boven de box hang giechelt ze het uit. O+
pi_143677167
Oh nikki je jongens wat zijn ze groot zeg O+
Gm wat een dropje heb je toch O+

Even een stukje voor dyre, ik heb lang niet alles bij gelezen dus misschien verkondig ik wel onzin.
Toen mijn oudste thuis kwam uit het ziekenhuis en ze meer ging drinken. ging ze ook veel huilen. Ik heb toen niet gewacht want ik vermoedde reflux en gevraagd om medicatie. Geef je volledige bv? of mix je het? de kv in het ziekenhuis is ook anders van de kv uit de winkel. Hier moest mijn oudste ook aan wennen. Ze weigerde eerst drinken thuis. Ook is er in het ziekenhuis veel meer geluid dan thuis dus een radio oid aan kan helpen.

Voor de rest euh weet ik het niet meer.

Sac is vandaag ook goed gekeurd bij het cb stats weet ik niet helemaal volgens mij 73cm en 9020.
Ze heeft inmiddels 7 tanden en moest heel hard huilen tijdens de prikjes. D'r zus keek vol belangstelling mee en pakte heel lief d'r handje vast. Ze hield pas op met huilen toen ze in de wachtkamer mocht spelen. Echt ze wil niet bij je zijn maar los en gaan om alles in d'r mond te stoppen. D'r grove motoriek is prima maar ze wil nog niet zwaaien oid.
pi_143678226
Nikki, wat een ondeugende snoetjes :D

Dyre, hoe ist nu met L. ?

Ferrari, zo lief van grote zus O+

En zusje druk bezig geweest met photoshoppen:

pi_143678303
Ah die is lief sunshine.

Mijn baby hoort hier niet meer volgens mij. Gisteren besloot ze al uit het zitje van het winkelkarretje te kruipen, ze loopt achter de blokkenkar. Nog een maand een baby en dan nooit meer -O-
pi_143678420
Heftige realisatie FR, zeker als je het zelf graag anders had gezien.

Sun, dat is mooi gedaan zeg!
S. 2014
J. 2016
  donderdag 21 augustus 2014 @ 20:41:43 #272
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143678864
Dat besef is moeilijk he fr. Ik vind het erg lastig.

Al 7 tanden en lopen achter de blokkenkar. En mooie stats op het cb!

Mooie foto Sun O+

Wat een dotje gm.
pi_143679692
GM was dat die wandelwagen waar je toen je 'm kocht zo blij mee was? -O- Dat is mooi balen. Wat een lieve foto van je dotje. O+

Sunshine ook al zo'n mooie foto. O+

Flowerbox, heerlijk hè dat gekrijs en gebrabbel. Ik kan daar zo van genieten.

FR, soms komt dat even hard aan hè dat je zelf nooit meer een baby gaat hebben. Hier ook nooit meer. We hebben drie gezonde kindjes en dat is genoeg. Ik ben nog dagelijks bezig met het feit dat het ook allemaal heel anders had kunnen zijn in verband met de complicaties bij de bevalling van S en mijn eigen complicaties na de geboorte van T en S.
Op dit moment is mijn zusje bezig om zwanger te worden. Of nouja ze is het traject in gegaan. Ik denk dat ze over een paar maanden de eerste PGD/ICSI mag starten en ik ben nu al op van de zenuwen. Damn, ik weet wat haar te wachten staat en het is echt niet altijd leuk. Op zulke momenten is ze ineens weer mijn kleine zusje die ik wil beschermen. Ik vind het niets dat zij die hele MMM ook mee moet gaan maken. Zo, dat is er even uit.

Vandaag hebben S en T bloemkool gegeten. Ik had een paar weken geleden al bloemkool in de vriezer gestopt en nu vond ik het wel eens tijd worden om het op te eten. Beide holle bolle Gijsjes hebben bijna alles opgegeten. Vanmiddag had ik al een peertje gepureerd en daar hebben ze ook beiden van zitten smullen. Ik vind het geven van hapjes zo leuk. :) Eigenlijk zou ik liever Rapley-en, maar ik ben altijd zo bang dat ze dan ergens in stikken dat ik dat niet aan durf. :@
pi_143680129
Ja die wagen idd NIKKI, weten we ook gelijk waarom ie zo goedkoop was :+
S. 2014
J. 2016
  donderdag 21 augustus 2014 @ 21:25:00 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143680835
Nikki toevallig, hier stond vandaag ook peer en bloemkool op het menu van S :D.

Jammer van de wagen, GM. Welke heb je nu?
KuikenGuppy
pi_143682421
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:58 schreef Moppert het volgende:

Waarom moet dat? :@
Omdat ik zelf ook graag een keer slaap ;)
Of douche, of naar de wc ga :P

En dan is het fijner als L gewoon rustig in haar bedje of de box kan liggen. Dan hoeft ze nog niet eens zelf te slapen, maar gewoon zonder gehuil/gegil met een fijn gevoel in haar eigen bedje.
(in ons eigen bed wil ik niet, we hebben een waterbed en ik ben nogal een draaier)

Ik moet nog even bijlezen voor de rest, maar ik ben vanmiddag even naar het inloopspreekuur van het cb geweest, gewoon even aangeven dat ze haarzelf niet is. Daar denken ze aan reflux misschien, dus maar even met de kinderarts overleggen als we daar zijn.

En alsof ze het expres doet heeft ze de hele middag tot nu (precies toen mijn ouders op visite waren) als een roosje geslapen O+
pi_143686082
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:58 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ja, hoe Saar dat vindt idd!
Nou, Tom is nu drie keer geweest, en blijkbaar doet Saar gewoon hetzelfde als normaal. Ze speelt en doet haar eigen ding, en soms gaat ze even bij Tom kijken maar dat is het dan ook.

Dat is eigenlijk ook een beetje hoe het thuis gaat. Ze komt Tom niet de hele tijd knuffelen of kusjes geven (dat hoor je vaak), en ze wil ook niet veel helpen, maar ze laat hem wel vanalles zien (blablabla *vliegtuig*, Tom! Tom, blablablabla *poes* blabla. Etc :+ ), betrekt hem erbij en komt z'n speen en allerlei speelgoed brengen.

Mgoed, ze lijkt hem er gewoon bij te vinden horen dus :)

Oh, misschien handig om te weten; Saar wordt begin november 2 jaar.
pi_143686284
Inmiddels beetje bijgelezen :P

Kursor, lijkt me heel erg pijnlijk zo'n kloof... Hopelijk ben je er snel vanaf! Kan je daar nog meer tegen doen dan gewoon goed insmeren? Vermijd je dan die borst even met voeding geven? (moet toch een keer leeg denk ik?)

TAP, hoera voor de goede heupjes! Lijkt me ook verschrikkelijk om haar zo ontroostbaar te zien huilen.

_NIKKI_, kijk nou toch, met hun eigen tasjes O+ Geweldig, wat een grote jongens al!

Sunshine, wat een lieve foto!

quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Even een stukje voor dyre, ik heb lang niet alles bij gelezen dus misschien verkondig ik wel onzin.
Toen mijn oudste thuis kwam uit het ziekenhuis en ze meer ging drinken. ging ze ook veel huilen. Ik heb toen niet gewacht want ik vermoedde reflux en gevraagd om medicatie. Geef je volledige bv? of mix je het? de kv in het ziekenhuis is ook anders van de kv uit de winkel. Hier moest mijn oudste ook aan wennen. Ze weigerde eerst drinken thuis. Ook is er in het ziekenhuis veel meer geluid dan thuis dus een radio oid aan kan helpen.
Met de bv ben ik (helaas :'( ) gestopt. Maar op de flesvoeding doet ze het gelukkig ook hartstikke goed (als ze het binnen houdt :P), flesje weigeren heeft ze in ieder geval niet gedaan.
In het ziekenhuis heeft ze inderdaad andere voeding gekregen dan wat we nu geven (dat was prematuurvoeding en nu krijgt ze Nutrilon 1). Op het cb vermoeden ze nu ook reflux, maar de kinderarts moet daar eerst iets over vinden. En dan wellicht andere voeding.
pi_143689321
Hier ook d'r kinderen in de zelfde groep mvr mus. En dat gaat goed. Eigenlijk het zelfde als thuis. Af en toe een kijken hoe ze speelt of even een speeltje brengen of tegen andere kinderen vertellen dat het ZIJN zusje is O+ Maar ook hoorde ik gisteren, af en toe een beetje testen, speeltje afpakken de stoel waar ze aan staat een stukje opschuiven zodat ze op haar billen valt. Maar zo is ie momenteel ook thuis een beetje aan het testen hoe ver hij kan gaan.
Toen Eline net mee ging naar het kdv was hij trouwens echt de trotse grote broer en ging hij geregeld kusjes geven.
Maar vooral speelt hij met leeftijdsgenootjes. (Groepen van 0-4 hier).
En omdat we flexibele opvang hebben is het ook wel eens voorgekomen dat ze niet bij elkaar in de groep zitten, maar dat is dan ook gewoon prima. (Keer of twee geweest denk ik)
pi_143694505
Dyre, goed dat er met je mee gedacht gaat worden door de professionals.
Ik smeer nu inderdaad flink met Purelan. En verder rechts kolven (gaat wat gedoseerder) en links drinken. Man heeft goed fles geven geoefend en ik kan het ook *O* (volgens mij m'n eerste fles ooit ;)). En ook nog goed voor vriezervoorraad...vraag/aanbod klopt dus nog steeds niet. Hoop dat de poepluiers vandaag weer 'mooi ' van kleur zijn. Je zag gewoon dat ze bloed had binnen gekregen (naar idee).

Leuk die interacties tussen broertjes/zusjes. Zowel thuis als op KDV. :O. Hier tot nu toe ook alleen maar liefde van groot naar klein eigenlijk. Hoewel ze het niet leuk vindt dat kleine zus gaat huilen bij d'r op schoot of niet op commando naar haar kijkt ;).

Heupjescontrole hier niet aan de orde geweest. Wel fijn dat de uitslagen van de kleintjes die geweest zijn, goed zijn.
pi_143699722
Vandaag mijn UD! Spannende dag hoor :D *O*

Ik heb mijn posts van gisteren eens door zitten lezen en ik heb genoeg van het geklaag :P

Misschien kan ik er nu wat positiever tegenaan kijken omdat L zich sinds vannacht weer wat beter lijkt te voelen. Gisteravond heeft ze 3 behoorlijke poepluiers direct achter elkaar gemaakt :o (normaal zien we er eentje in de 3 á 4 dagen) en vanaf dat moment is ze eigenlijk wat minder gaan huilen en strekken. Ze heeft ook nog maar een heel klein beetje gespuugd.

Vandaag controle gehad bij de nazorg en na ons verhaal te hebben gedaan dacht de arts ook niet direct aan reflux (wat we gisteren nog vermoedden), maar waarschijnlijk hebben haar darmen heel erg opgespeeld en was ze daardoor de afgelopen dagen zo ontzettend uit haar hum. En dat zou ook het vele spugen kunnen verklaren.
Even aankijken dus of het nu de goede kant op gaat.
Dit weekend telt nog even niet mee, want ze heeft vandaag haar eerste vaccinaties gehad. Wat heeft ze gegild zeg :@ ze vond het duidelijk níet leuk en dat mocht de hele straat weten O+

Bij thuiskomst lag de puckababy op ons te wachten (Cwen :*), dus die gaan we na het weekend lekker uitproberen :)
pi_143699799
Succes Dyre! Hopelijk brengt 'ie haar rust :*.
pi_143699988
Ja, dat hoop ik ook :) Zelfs als ze zich goed voelt is ze in haar slaap veel aan het 'rommelen' en zwaaien, dus ik ben wel heel benieuwd hoe het gaat als we haar lekker inpakken O+

Die darmpjes moeten we dus wel goed in de gaten houden om herhaling van de afgelopen paar dagen te voorkomen. Dus lactulose blijven gebruiken en ook blijven masseren. Hopelijk pakken haar darmen het op een gegeven moment vanzelf op en denken we nog een keer met weemoed terug aan de dagen waarop we nooit poep zagen :P
pi_143700846
Dyre, fijn om te lezen dat het wat beter gaat met jouw kleintje! Hopen dat de puck voor verdere verbetering zorgt :D

Ik heb nu weer N.ora in de bondolino en het is echt een ander kind. Ze ligt binnen no time te slapen. Voor ons is dit toch wel een toppertje
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:29:20 #285
52229 Chanty
pi_143701180
Dyre bizar dat ze er nu al zo lang is lijkt me. Goed om te lezen dat het vannacht beter ging. Hopelijk een opwaartse spiraal nu.

Hier belde de dokter net. Mooi toen Lucas net enorm aan het huilen was. Ze stuurt een recept op voor Zantac. Kijken of de onrust dan verminderd.
pi_143701584
:* voor jullie met de onrustige kleintjes
pi_143702312
Arme Lucas, hopelijk helpt het snel.

Wie heeft dat toch verzonnen dat die babietjes soms zo ontzettend zielig zijn, daar kunnen mijn moederhormonen niet tegen hoor :P

En inderdaad raar dat ze er nu al zo lang is. Toen we haar vandaag met de andere baby's vergeleken was ze echt nog steeds een mini-mini, maar stiekem groeit ze toch hard.
De arts had haar opgemeten en zei: nou, 58 cm :)
Wat?! :o
Oh, 48 bedoel ik :P

Ja, ze groeit wel snel, maar zó snel ook weer niet :')
(deze verspreking heeft er trouwens wel voor gezorgd dat vriendje nu begrijpt waar die kinderkledingmaten vandaan komen _O- )

Wat wel heel fijn is: ze gebruiken een gecorrigeerde grafiek voor haar lengte en gewicht. Niet op basis van uitgerekende datum, maar echt op basis van hoe kindjes groeien die in week 33 geboren zijn. En daar zit ze gewoon midden op het gemiddelde :D
pi_143705766
Foutje van dochterlief! maarehm hoi! ;)
pi_143706298
Zal gelijk mijn schuld inlossen. Hierbij een fotootje van de fotoshoot van L. voor haar eerste verjaardag afgelopen woensdag, maar morgen vieren we het!

En weg...ivm einde topic.

[ Bericht 42% gewijzigd door Sull op 22-08-2014 16:31:04 ]
pi_143707007
Ooh wat leuk O+ O+
Gefeliciteerd met je mooie meid!
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:22:23 #291
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143707651
O+ O+ O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:38:20 #292
52229 Chanty
pi_143708191
Damn te laat ;(
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:40:12 #293
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143708248
Sull! *; Mooie meid!
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:54:22 #294
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143718013
Wat lief Sull O+
pi_143718570
Foto gemist :'(

Dyre fijn dat het beter lijkt te gaan na het poepen.

Hopenlijk gaat lucas zich ook snel beter voelen met zantac.

Noor lekker in de bondolino bij mama O+

Hier vandaag n tevreden meisje, ondanks best veel herrie en drukte in huis heeft ze lekker geslapen, en nu heeft ze al n uur dr ogen wijd open O+

En we hebben de nieuwe wagen... Met nieuwe maxi cosi ed. Ik ben helemaal blij!
S. 2014
J. 2016
pi_143720004
Lekker wandelen GM! Het is zo fijn om te zien hoe een kleintje daarvan geniet!
pi_143720254
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:25 schreef Burdie het volgende:
Nikki toevallig, hier stond vandaag ook peer en bloemkool op het menu van S :D.

Jammer van de wagen, GM. Welke heb je nu?
We hebben nu een quinny speedi
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:46:05 #298
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143720586
Ik hoop dat het weer wat opknapt voor de kersverse mama's hier. Wandelen met een mini baby O+
pi_143721175
Ja gotc. Héérlijk :) Dan zie je die oogjes zachtjes dicht zakken en dan weet je dat ze genieten en ontspannen zijn :) En mama vindt het ook geweldig. Zo trots achter de kinderwagen met een mooi kind erin wat gewoon in míjn buik heeft gezeten :)
pi_143731272
Weinig nachtvoedingen hier, of ben ik de enige die tussen het voeden en het boertje een beetje doelloos op internet rondstruint? :D

L. lijkt alweer heel wat opgeknapt. Paar keer flink gehuild nog wel, maarja zo'n vaccinatie is ook niet niks voor zo'n klein lijfje. Temp was mooi 37,4 en ze heeft vanaf 10 uur netjes geslapen tot 1. Hopelijk slaapt ze nu even goed verder door en slaat ze misschien een nachtvoeding over straks :)

En omdat ik zelf niet kon slapen heb ik mijn post-natale hormonen weer blij gemaakt: alle spulletjes die we vanuit het ziekenhuis hebben meegenomen heb ik in ziplockzakjes gesorteerd en zelfs met van die labeltjes genoteerd wat er in het zakje zit. Nu nog een mooie bewaardoos waar alles in past. L. zal later wel denken: wat móet ik ermee? :') Maar voor nu vind ik het wel echt leuk om te bewaren O+ : eerste mutsje, navelklemmetje, een setje plakkers en snoertjes die ze op haar lijfje had. Ook van hier thuis heb ik al wat in een zakje gestopt: een reepje van haar behang en gordijnstof. [sub]ik twijfel een beetje of ik nu niet doorsla, maar als ik foto's van mijn oude babykamer terugkijk had ik het supertof gevonden om gewoon nog een stukje van dat foute behang te hebben, en misschien denken ze er over 30 jaar ook wel zo over :D)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')