abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:11:25 #126
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143819972
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:50 schreef Fylax het volgende:
Voor de mensen die bij een psycholoog/psychiater zitten. Hoelang moest je wachten? (wachtlijst)
Niet, maar ik zocht hulp toen ik nogal depressief was en toen kwam ik bij de crisisdienst terecht.
Maar je kunt best op maanden rekenen na de intake.
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:28:31 #127
47102 Elvi
miemkwien
pi_143820457
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:50 schreef Fylax het volgende:
Voor de mensen die bij een psycholoog/psychiater zitten. Hoelang moest je wachten? (wachtlijst)
Ligt aan je klachten. Toen ik aan zelfbeschadiging deed hoefte ik niet lang te wachten (een maandje ofzo) nu ik daarme gestopt ben wacht ik al sinds februari :')
Edit: ik ben dus gewisseld van psycholoog. Eerst zat ik bij een vrijgevestigde en nu bij GGZ dus het kan dat het daar ook nog mee te maken heeft.
pi_143822247
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:28 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ligt aan je klachten. Toen ik aan zelfbeschadiging deed hoefte ik niet lang te wachten (een maandje ofzo) nu ik daarme gestopt ben wacht ik al sinds februari :')
Edit: ik ben dus gewisseld van psycholoog. Eerst zat ik bij een vrijgevestigde en nu bij GGZ dus het kan dat het daar ook nog mee te maken heeft.
Februari? :o wow
(she/her)
pi_143823363
Bijna elk mens kampt wel met OCD, alleen weten ze het vaak zelf niet of kan het geen kwaad.
Roken is bijvoorbeeld voor veel mensen ook een OCD. Evenals alcohol dat is voor alcoholisten.

Zelf 'kamp' ik met negatieve gedachten, oftewel dat ik altijd uit ga van het slechtste.
pi_143823572
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:54 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
Bijna elk mens kampt wel met OCD, alleen weten ze het vaak zelf niet of kan het geen kwaad.
Roken is bijvoorbeeld voor veel mensen ook een OCD. Evenals alcohol dat is voor alcoholisten.

Zelf 'kamp' ik met negatieve gedachten, oftewel dat ik altijd uit ga van het slechtste.
Je zegt het fout, bijna elk mens kampt wel met dwanghandelingen, maar niet zo dat het OCD is.
(she/her)
  maandag 25 augustus 2014 @ 19:59:55 #131
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143823586
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:59 schreef Fylax het volgende:

[..]

Je zegt het fout, bijna elk mens kampt wel met dwanghandelingen, maar niet zo dat het OCD is.
Je was me net voor ;)
pi_143823605
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:59 schreef kuolema het volgende:

[..]

Je was me net voor ;)
Haha :)
(she/her)
pi_143823670
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:59 schreef Fylax het volgende:

[..]

Oke, ik moet beter me huiswerk doen voordat ik reageer :o. Excuus
pi_143823705
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:01 schreef OOSTWEST1986 het volgende:

[..]

Oke, ik moet beter me huiswerk doen voordat ik reageer :o. Excuus
Maakt niet uit. Je kunt best hier je dwanghandelingen of gedachten vertellen. Je hoeft niet persee de stempel te hebben van mij om hier te mogen posten over jou dwanghandelingen/gedachten. Feel free to post. :)
(she/her)
pi_143851120
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat is lastiger dan je denkt btw.
Dat is niet iets wat je even *hup-2-3!* kunt uitvoeren.
Ik heb zelf OCD (gehad, voor zover dat kan) dus weet heel goed waar ik het over heb. Inzien dat niet alles gegooid kan worden op OCD kan al helpen doordat je dat makkelijker kunt veranderen.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:53:30 #136
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143851540
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:40 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik heb zelf OCD (gehad, voor zover dat kan) dus weet heel goed waar ik het over heb. Inzien dat niet alles gegooid kan worden op OCD kan al helpen doordat je dat makkelijker kunt veranderen.
Je hebt een punt, maar wat het doucheverhaal van Fylax betreft kun jij als buitenstaander niet oordelen of het wel of niet bij de stoornis hoort.
pi_143858813
Ik heb ook last van dwanggedachten en rituelen die ik moet uitvoeren, ik wordt er soms zo moe van, ik besef het maar al te goed, maar toch blijf ik het doen.

Zal er later nog wel meer over vertellen.
pi_143860820

Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_143862192
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:27 schreef Kevin.L het volgende:
Ik heb ook last van dwanggedachten en rituelen die ik moet uitvoeren, ik wordt er soms zo moe van, ik besef het maar al te goed, maar toch blijf ik het doen.

Zal er later nog wel meer over vertellen.
Ben benieuwd. Bedankt dat je je verhaal gaat delen met ons. :)
(she/her)
pi_143862206
quote:
Dit is totaal niet grappig.
(she/her)
pi_143862243
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:40 schreef Fylax het volgende:

[..]

Sorry kusje :*
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_143865563
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:40 schreef Fylax het volgende:

[..]

Jeetje wat ben jij een zuurpruim. Je zit in de slachtofferrol en vind jezelf daardoor erg zielig. Niemand is genezen van OCD door in de slachtofferrol te blijven hangen. Ga met je dwang aan de slag en zolang je geen professionele hulp hebt kun je er zelf wat aan doen. Succes.
O'ja, en ouder worden wil ook nog wel eens helpen.
pi_143866096
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:39 schreef Oognip het volgende:

[..]

Jeetje wat ben jij een zuurpruim. Je zit in de slachtofferrol en vind jezelf daardoor erg zielig. Niemand is genezen van OCD door in de slachtofferrol te blijven hangen. Ga met je dwang aan de slag en zolang je geen professionele hulp hebt kun je er zelf wat aan doen. Succes.
O'ja, en ouder worden wil ook nog wel eens helpen.
Ja joh. Kun je nu weg gaan uit dit topic of gewoon normaal meeposten?
(she/her)
pi_143868966
Op mijn werk (in de techniek) bijvoorbeeld, heb ik materiaal nodig om iets te maken. Al dat materiaal zit dan in verschillende bakjes. Voordat ik begin met mijn klus wil ik dat alle bakjes recht staan, als iemand van het magazijn die bakjes aangevuld heeft en ze scheef staan ofzo dan kan ik daar niet tegen, echt irritant. Voor ik aan mijn werk begin zit ik dan steeds in mijn hoofd te zeggen: staat alles wel goed, ben ik niks vergeten te controleren, enz. Het is een gewoonte geworden, steeds maar weer dat controleren en herhalen in mijn hoofd of ik niks vergeten ben. Toch besef ik het wel, en vraag me vaak af waar ik mee bezig ben. Ik kan ook slecht tegen vettige handen, als ik iets gegeten heb bijv. Dus ook best wel vaak handen wassen, maar dat vind ik nog wel meevallen verder. Ook als ik op de pc zit en op internet ga, werk ik elke dag dezelfde lijst met site's af: eerst mijn gewone mails checken, daarna mijn mails op hotmail.com, daarna naar Facebook. Als ik Facebook eerst zou bekijken dan voelt het verwarrend ofzo, kan het niet beter beschrijven.

Het gekke is dat het de ene dag beter gaat dan de andere dag, als ik meer gestrest ben dan word het meestal nog erger met controleren enzo. En de andere dag lukt het me beter om rustig te blijven en heb ik er weer minder last van. Maar heb helaas meer slechte dagen dan goede dagen.
pi_144320813
30 oktober eerste afspraak bij de psycho.

School weet er trouwens nu ook van af dus ze kunnen rekening met mij houden. :)
(she/her)
  maandag 8 september 2014 @ 20:57:20 #146
399061 kuolema
vermaledijd
pi_144327791
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 00:07 schreef Kevin.L het volgende:
Op mijn werk (in de techniek) bijvoorbeeld, heb ik materiaal nodig om iets te maken. Al dat materiaal zit dan in verschillende bakjes. Voordat ik begin met mijn klus wil ik dat alle bakjes recht staan, als iemand van het magazijn die bakjes aangevuld heeft en ze scheef staan ofzo dan kan ik daar niet tegen, echt irritant. Voor ik aan mijn werk begin zit ik dan steeds in mijn hoofd te zeggen: staat alles wel goed, ben ik niks vergeten te controleren, enz. Het is een gewoonte geworden, steeds maar weer dat controleren en herhalen in mijn hoofd of ik niks vergeten ben. Toch besef ik het wel, en vraag me vaak af waar ik mee bezig ben. Ik kan ook slecht tegen vettige handen, als ik iets gegeten heb bijv. Dus ook best wel vaak handen wassen, maar dat vind ik nog wel meevallen verder. Ook als ik op de pc zit en op internet ga, werk ik elke dag dezelfde lijst met site's af: eerst mijn gewone mails checken, daarna mijn mails op hotmail.com, daarna naar Facebook. Als ik Facebook eerst zou bekijken dan voelt het verwarrend ofzo, kan het niet beter beschrijven.

Het gekke is dat het de ene dag beter gaat dan de andere dag, als ik meer gestrest ben dan word het meestal nog erger met controleren enzo. En de andere dag lukt het me beter om rustig te blijven en heb ik er weer minder last van. Maar heb helaas meer slechte dagen dan goede dagen.
Dat is niet zo gek, het is jouw copingstijl. Het is iets waar jij controle over hebt en dat gevoel heb je nodig om het te redden als er veel om je heen gebeurt waar je geen controle over hebt. Zo zie ik het tenminste, ook bij mezelf. Zo zie ik godsdienst ook. Vroeger 'bedacht' men dat er weergoden waren die ze konden beïnvloeden door te bidden of offers te brengen, want het idee dat het weer random is en wij er totaal geen controle over hebben is eng.
Als het je verder niet erg belemmert is er niets mis mee, want anderen gaan bijvoorbeeld meer roken of drinken of minder eten als ze gestrest zijn, en dan is dit gezonder.

Maar je zegt dat je er moe van wordt. Wat zou je anders willen?
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 18:47 schreef Fylax het volgende:
30 oktober eerste afspraak bij de psycho.

School weet er trouwens nu ook van af dus ze kunnen rekening met mij houden. :)
Dat is nog wel even wachten maar je weet nu tenminste hoe lang.
Hoe verwacht je dat de school rekening met je houdt eigenlijk?
  maandag 8 september 2014 @ 20:58:44 #147
399061 kuolema
vermaledijd
pi_144327869
Overigens ben ik goed bezig met exposure, want ik heb twee oppasadresjes :P
Dat moet ik me er gewoon echt overheen zetten. Dat neemt niet weg dat ik me heel bewust ben van bacteriën en vuil en dat ik me er vaak gespannen bij voel, maar als ik toegeef aan mijn angst, trek ik het echt niet om op te passen, dus ik onderga het gewoon.
pi_144332238
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:57 schreef kuolema het volgende:
Dat is nog wel even wachten maar je weet nu tenminste hoe lang.
Hoe verwacht je dat de school rekening met je houdt eigenlijk?
Dat ze niet raar opkijken of rare/grappige opmerkingen maken als ik dingen doe (ook mijn tics maar dat hoort niet in dit topic, maar ik heb tics. En ik mag de klas uit als ik me heel angstig voel en als ik wil praten kan ik dat met een vertrouwenspersoon doen.
(she/her)
pi_144371206
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:20 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dat ze niet raar opkijken of rare/grappige opmerkingen maken als ik dingen doe (ook mijn tics maar dat hoort niet in dit topic, maar ik heb tics. En ik mag de klas uit als ik me heel angstig voel en als ik wil praten kan ik dat met een vertrouwenspersoon doen.
Fijn dat ze op school zo aardig voor je zijn :)
Zijn de tics onderdeel van je OCD? Dan kan dat prima in dit topic toch?
pi_144373749
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:20 schreef Oognip het volgende:

[..]

Fijn dat ze op school zo aardig voor je zijn :)
Zijn de tics onderdeel van je OCD? Dan kan dat prima in dit topic toch?
Nee mijn tics zijn gewoon ongecontroleerde bewegingen met nek/hoofd/armen/mond/ogen etc.
(she/her)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')