abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143598469
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:13 schreef Fylax het volgende:

[..]

Er is wss al iemand in Duitsland met ebola...
1 geval in Duitsland maakt nog geen Europeesche epidemie..zoiets :P

Ik ga me daar in elk geval niet druk om maken, pas als het vaste voet aan de grond krijg, merk ik de noodverordeningen snel genoeg :P
pi_143598485
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

1 geval in Duitsland maakt nog geen Europeesche epidemie..zoiets :P

Ik ga me daar in elk geval niet druk om maken, pas als het vaste voet aan de grond krijg, merk ik de noodverordeningen snel genoeg :P
Ik hoop niet dat 1 van mijn klasgenoten in Nigeria ofzo is geweest.
(she/her)
pi_143598522
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:15 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat 1 van mijn klasgenoten in Nigeria ofzo is geweest.
Gewoon gelijk tijdens het 1e uurtje roepen "IS ER IEMAND HIER IN AFRIKA GEWEEST!??!?!??" :P
pi_143598625
Maar even serieus, je kunt niet je hele leven in angst leven, want dat is geen leven ;(
pi_143598774
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Gewoon gelijk tijdens het 1e uurtje roepen "IS ER IEMAND HIER IN AFRIKA GEWEEST!??!?!??" :P
Dat ga ik idd doen
(she/her)
pi_143598783
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar even serieus, je kunt niet je hele leven in angst leven, want dat is geen leven ;(
Helaas leef ik de hele dag door met angst
(she/her)
pi_143598982
Ik ben niet bang voor ebola. Gelukkig.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143599325
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:33 schreef kuolema het volgende:
Ik ben niet bang voor ebola. Gelukkig.
Ik ben bang voor allerlei soort ziektes.
(she/her)
pi_143599343
Het helpt misschien ook wel mee dat ik nooit het nieuws kijk.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143600431
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:44 schreef kuolema het volgende:
Het helpt misschien ook wel mee dat ik nooit het nieuws kijk.
Idem, ik lees hooguit nu.nl, het nieuws kijk ik nooit meer (sowieso kijk ik geen tv meer btw).

Ik werd helemaal para van dat ding, too much information that doesn't matter anyway
pi_143600490
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:43 schreef Fylax het volgende:

[..]

Papier van de muur af :@
Zo doe ik het ook _O-
En als ik ergens kom en hij hangt verkeerd, dan hang ik m goed :{w
pi_143600513
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:12 schreef Elvi het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook _O-
En als ik ergens kom en hij hangt verkeerd, dan hang ik m goed :{w
Gelukkig ben ik 99% van de tijd thuis en bij familie hangt 'ie ook gewoon goed :D :D
(she/her)
pi_143618384
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:47 schreef Fylax het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoe lang het duurt voordat ik naar school kan ofzo. Alleen douchen doe ik al n half uur over :@
Dat is normaal doe ik ook zo lang over :)
pi_143618388
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 05:08 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Dat is normaal doe ik ook zo lang over :)
Maar ook 30 minuten lang wassen? Dus echt de hele tijd met de spons?
(she/her)
pi_143618395
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 05:10 schreef Fylax het volgende:

[..]

Maar ook 30 minuten lang wassen? Dus echt de hele tijd met de spons?
Nou ik ben erg langzaam en gebruik een washandje.
Ik vergeet vaak de tijd doe er wel meestal 20 minuten over soms 30.

De hele tijd nou niet echt ik doe er gewoon langer over maar ja ik ben er ook wel langer mee bezig als ik me alleen was maar vind het meestal wel fijn om me rustig aan te wassen.
Maar is niet erg als je dat wel doet hoor ik bedoel de ene doucht 5 min de ander 30 wat maakt het uit :P
pi_143618410
Het liefst sta ik 2 uur onder de douche zodat ik mij schoon voel
(she/her)
pi_143618424
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 05:18 schreef Fylax het volgende:
Het liefst sta ik 2 uur onder de douche zodat ik mij schoon voel
Dat is wel een beetje lang :P
Vroeger nam ik wel eens een bad dan viel ik soms wel in slaap niet aan te raden om in slaap te vallen in bad :P vond ik toch wel redelijk ontspannend.

Is een beetje lastig voor me om het voortestellen dat je echt zo schoon moet zijn maar goed ik was me eigenlijk niet vaak genoeg dus ben beetje het tegenovergestelde van jou met schoon zijn :P
Als je de tijd hebt en het fijn vind om schoon te zijn is er niks mis mee.
pi_143618456
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 05:22 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje lang :P
Vroeger nam ik wel eens een bad dan viel ik soms wel in slaap niet aan te raden om in slaap te vallen in bad :P vond ik toch wel redelijk ontspannend.

Is een beetje lastig voor me om het voortestellen dat je echt zo schoon moet zijn maar goed ik was me eigenlijk niet vaak genoeg dus ben beetje het tegenovergestelde van jou met schoon zijn :P
Als je de tijd hebt en het fijn vind om schoon te zijn is er niks mis mee.
Ik kom vaak te laat op school door mijn dwanghandelingen in deochtend
(she/her)
pi_143618461
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 05:33 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik kom vaak te laat op school door mijn dwanghandelingen in deochtend
:( hebben ze daar dan ook begrip voor de leraren of de school want het is toch een erkend probleem wat vaker voorkomt?
pi_143618464
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 05:35 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

:( hebben ze daar dan ook begrip voor de leraren of de school want het is toch een erkend probleem wat vaker voorkomt?
School weet nog niet van mijn psychische problemen.
(she/her)
pi_143618467
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 05:35 schreef Fylax het volgende:

[..]

School weet nog niet van mijn psychische problemen.
Je hebt toch wel een diagnose gekregen van een psycholoog ofzo?
pi_143618472
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 05:36 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Je hebt toch wel een diagnose gekregen van een psycholoog ofzo?
Heb pas een introgesprek gehad..
Maar mijn ouders weten het ook pas sinds de vakantie, ze gaan binnenkort contact opnemen met school.
(she/her)
pi_143618474
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 05:38 schreef Fylax het volgende:

[..]

Heb pas een introgesprek gehad..
Maar mijn ouders weten het ook pas sinds de vakantie, ze gaan binnenkort contact opnemen met school.
Ah okay hopelijk hebben ze er dan begrip voor de school en passen ze zich een beetje aan :P
pi_143618475
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 05:39 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ah okay hopelijk hebben ze er dan begrip voor de school en passen ze zich een beetje aan :P
Hoop het. Mijn school is wel een school die graag leerlingen op hun zwakke plek willen raken als het gaat om informatie winnen enz.
(she/her)
pi_143618477
Ik heb natuurlijk nog geen diagnose, maar begin 2011 begon ik mij plots te focussen op kleine details. Ik hoorde kleine "haperingen" (wellicht ingebeeld) op het geluid dat van de radio/televisie kwam. Ik kon dat echter niet vergeten en hoorde telkens die details als ik televisie ofzo keek. Erg raar, dat begon zo ineens. Alsof ik mij plotseling begon te focussen op een bepaalde sensatie van dat zintuig ofzo. Uiteindelijk ging het van horen naar zien. Het gevoel dat ik vaak kleine schokjes zag door mijn ogen.

Pas sinds verleden jaar (midden 2013) begonnen de problemen met de hygiëne. Ik begon me plots meer te douchen. Eerst nog om de drie dagen maar ondertussen douche ik me dagelijks 15-20 minuten lang en doe ik dat volgens een bepaald ritueel. In het totaal ben ik bijna een uur bezig in de badkamer, inclusief tanden poetsen. Dat is plotseling een vereiste geworden waar ik niet meer onderuit kan. Ik krijg al meteen angst/voel me immens vuil als ik smorgens niet meteen kan douchen. Ik kan bijvoorbeeld mijn computer niet gebruiken vooraleer ik in de douche ben geweest.

Dat is raar, zeker gezien ik een jaar geleden slechts 1x/week in de douche ging en de overige dagen een simpel wasje aan de kraan deed. We hebben zelfs een periode enkel koud water gehad en toen ging ik amper in de douche. Dat kan ik me nu dus niet meer inbeelden. 1 dag zonder douche is er 1 te veel. Zo raar dat het zo drastisch kan veranderen in één jaar.

Maar bon, binnen ~10 uur naar de psychiater. Ik ben nu zowat al m'n obsessies/gedachten op papier aan het zetten omdat ik vrees dat ik anders iets zou vergeten tijdens het gesprek. Is dat een goed idee? Kan ik gewoon dat blad afgeven? Geen idee, maar het stelt me in ieder geval meer gerust... anders zou ik sowieso bang hebben dat ik een belangrijke gedachte vergeet mee te delen tijdens het gesprek. Kan er mij iemand trouwens vertellen wat ze zoal gaan vragen tijdens zo'n eerste gesprek? Of ligt dat nogal persoonlijk/gevoelig en is het anders voor iedereen? Ik heb gewoon geen idee wat ik eigenlijk ga kunnen verwachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')