Protestanten geloven in God en hechten veel waarde aan de bijbel, Katholieken hechten veel waarde aan geld, goud, perverse machtstructuren, afkoopmechanismen, kleine jongetjes en oude seniele mannen in jurken.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:30 schreef Werkman het volgende:
Ja, allemaal bagger zal ik wel als reactie krijgen, maar ik vraag me dit al zolang af dat ik de vraag toch even wil stellen.
Ik heb namelijk wat met geschiedenis en met name de 80-jarige oorlog, zoals iedereen weet ging dat voornamelijk tussen twee bovengenoemde partijen.
Er zijn dus wel heel wat verschillen als men het waard vond daarvoor te vechten
Stom en te betreuren, vind ik ook![]()
Maar kan iemand me die verschillen hier wat fijner uitleggen?
Aflaten: Zijn dat een soort vergevingsdocumenten of zoiets?quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:37 schreef Angst het volgende:
Zo verkochten ze aflaten waardoor je ondanks zonde in de hemel kon komen.
Uiteraard, daar kan ik zowel katholiek als protestant nachecken maar de verschillen worden daar niet echt behandeld.quote:
Hm. Dat is raar.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:57 schreef Werkman het volgende:
[..]
Uiteraard, daar kan ik zowel katholiek als protestant nachecken maar de verschillen worden daar niet echt behandeld.
In mijn wikipedia wel. Er is zelfs een apart hoofdstukje op de pagina van het Protestantisme.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:57 schreef Werkman het volgende:
Uiteraard, daar kan ik zowel katholiek als protestant nachecken maar de verschillen worden daar niet echt behandeld.
Nou, ik heb er even een blik op geworpen en dat blijkt inderdaad het geval. Praktische verschillen tussen protestantisme en rooms-katholicisme.quote:Op zondag 17 augustus 2014 15:00 schreef Werkman het volgende:
[..]
Of ik moet niet goed gekeken hebben..
Hee thanks!quote:Op zondag 17 augustus 2014 15:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, ik heb er even een blik op geworpen en dat blijkt inderdaad het geval. Praktische verschillen tussen protestantisme en rooms-katholicisme.
Maar no problem. Dingen gebeuren.
Hey, een protestant. En hij kan typen. O mijn godquote:Op zondag 17 augustus 2014 14:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Protestanten geloven in God en hechten veel waarde aan de bijbel, Katholieken hechten veel waarde aan geld, goud, perverse machtstructuren, afkoopmechanismen, kleine jongetjes en oude seniele mannen in jurken.
Kort samengevat.
Straks hangt hij nog een A4tje op een kerkdeur..quote:Op zondag 17 augustus 2014 15:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hey, een protestant. En hij kan typen. O mijn god
Ik protestants?quote:Op zondag 17 augustus 2014 15:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hey, een protestant. En hij kan typen. O mijn god
Jep en katholieken zijn gezelliger dan protestanten en kunnen wel mooie kerken bouwenquote:Op zondag 17 augustus 2014 14:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Protestanten geloven in God en hechten veel waarde aan de bijbel, Katholieken hechten veel waarde aan geld, goud, perverse machtstructuren, afkoopmechanismen, kleine jongetjes en oude seniele mannen in jurken.
Kort samengevat.
??quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:09 schreef Morrigan het volgende:
Bij de katholieke kerk is het onderwerp van de mis wereldwijd hetzelfde, terwijl bij de protestantse kerk de kerk dat zelf kan bepalen.
Dat is dan ook weer zo.quote:Op zondag 17 augustus 2014 16:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jep en katholieken zijn gezelliger dan protestanten en kunnen wel mooie kerken bouwen
Dat weet je vast van je oma.quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:25 schreef vaarsuvius het volgende:
katholieken eten vis op vrijdag omdat ze dan geen bal gehakt mogen hebben van onze lieve Heer.
nee , die neigt naar de antroposofie. Maar dat van die vis is gewoon basiskennis, volgens mij staat dat nog wel ergens in Ot en Sien of anders wel in Suske en Wiskequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |