abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:12:12 #26
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_143508607
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:08 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Daar kom je snel op terug als je afstudeert in 2002, midden in de crisis :D
Tss, die crisis was niks man! :P
Krekker is de bom!
pi_143508664
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:08 schreef danos het volgende:

[..]

HRM doet er inderdaad vaak alles aan om een positie te krijgen en belangrijk te worden. Dan krijg je dus dat soort zinloze functies, pure overhead. HRM moet gewoon salaris overmaken en vakantieuren bijhouden, meer niet,
Oké, nu mischien dus een domme vraag maar dat kan me niks schelen, wat is HRM?
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:22:15 #28
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_143509106
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:13 schreef Werkman het volgende:

[..]

Oké, nu mischien dus een domme vraag maar dat kan me niks schelen, wat is HRM?
Human Resource Management :D
Krekker is de bom!
pi_143509186
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Human Resource Management :D
Ah , die, ja die is bij ons volgens mij ook opgeheven.
Het is nu gewoon als er problemen zijn meld je die bij je ploegchef, als die het nodig vind speelt die het door naar de bedrijfsleider en als de directeur er bij komt sta je op straat.
Stuk eenvoudiger systeem.
pi_143509287
Ik vind het een veel interessantere vraag waarom zoveel managers en leidinggevenden denken dat ze meer behoren te verdienen dan de mensen die ze managen... zelfs als hun "ondergeschikten" aanzienlijk complexere functies hebben ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:27:45 #31
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_143509322
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:24 schreef Werkman het volgende:

[..]

Ah , die, ja die is bij ons volgens mij ook opgeheven.
Het is nu gewoon als er problemen zijn meld je die bij je ploegchef, als die het nodig vind speelt die het door naar de bedrijfsleider en als de directeur er bij komt sta je op straat.
Stuk eenvoudiger systeem.
Nou ja, HR/HRM is eigenlijk gewoon de Engelse benaming voor personeelszaken. Al proberen sommigen er wellicht wat meer achter te zoeken.
Krekker is de bom!
pi_143509462
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:25 schreef beverton het volgende:
Ik zit in het topmanagement, ik manage dus alle managers :Y. Dat kan alleen als je een Masterdiploma Bestuurskunde hebt zoals ik :)
Ik ken iemand die net mavo heeft en WO-ers moet managen omdat ze niet verder komen dan een powerpoint presentatie
pi_143509678
Meer geld en meer aanzien voor minder werk. Als de keuze bestaat tussen (even overdreven gezegd) elektricien worden om voor een hongerloontje lange dagen te werken terwijl de rest van de maatschappij je ziet als een schlemiel die te dom is om iets anders te doen of als manager een beetje mensen rond te commanderen vanaf je luie stoel terwijl iedereen je ziet als de held die het bedrijf groot maakt is de keuze voor veel mensen snel gemaakt.
pi_143510001
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:26 schreef Aanstootgevend het volgende:
Ik vind het een veel interessantere vraag waarom zoveel managers en leidinggevenden denken dat ze meer behoren te verdienen dan de mensen die ze managen... zelfs als hun "ondergeschikten" aanzienlijk complexere functies hebben ;)
Ikzelf vind het antwoord op die vraag gewoon een te ver doorgeschoten graaicultuur omdat we het veel te goed hebben hadden in dit land.
Als je hele legers laagopgeleiden en tegenwoordig Polen hebt die hun handen vies maken hou je een overbevolking aan elite over die hun bestaan en positie in de maatschappij moeten rechtvaardigen met 1e wereld functies.

Ga eens naar een Fabriek in Turkije of India.
Daar bestaan die functies gewoon helemaal niet.
pi_143510548
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:45 schreef Werkman het volgende:

[..]

Ga eens naar een Fabriek in Turkije of India.
Daar bestaan die functies gewoon helemaal niet.
Het is in China en Turkije niet zo dat de onderlaag hierdoor beter wordt behandeld en betaald. Daar is er een kleinere middenlaag maar een kleine top die 99% van het geld binnenharkt.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_143510701
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:01 schreef danos het volgende:

[..]

Het is in China en Turkije niet zo dat de onderlaag hierdoor beter wordt behandeld en betaald. Daar is er een kleinere middenlaag maar een kleine top die 99% van het geld binnenharkt.
Ja, dat weten we, maar daar is het tenminste begrijpelijk en overzichtelijk.
Als je daar loonslaaf bent en naar boven kijkt weet je tenminste wie wie is en wie wat doet.
Niet dat je er beter van word, dat is weer een heel ander verhaal.
pi_143513812
Ik manage de managers in het managen. Problem TS?
Je suis Charlie Sheen
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:36:06 #38
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_143516219
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:31 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

en WO-ers moet managen omdat ze niet verder komen dan een powerpoint presentatie
Dit soort verhalen :')
Krekker is de bom!
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:43:50 #39
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_143516595
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:05 schreef Werkman het volgende:

[..]

Ja, dat weten we, maar daar is het tenminste begrijpelijk en overzichtelijk.
Als je daar loonslaaf bent en naar boven kijkt weet je tenminste wie wie is en wie wat doet.
Niet dat je er beter van word, dat is weer een heel ander verhaal.
Het probleem is dat we in de huidige maatschappij behalve het normale productiewerk ook zeer grote sectoren hebben waar de productie niet meer alleen bestaat uit het alleen maar produceren van een fysiek product.

We hebben de financiele sector, maar ook bij bedrijven die wel een fysiek product produceren gaat er veel geld naar zaken als marketing. Tegelijkertijd zijn de bedrijven soms zo ongelofelijk groot dat ook de andere afdelingen, zoals de financiele afdeing, etc, bedrijven op zich zijn.

In al deze gevallen probeert men toch de productie van het vaak niet fysieke product toch te kwantificeren. En elke uitgave moet worden verantwoord aan het middenmanagement.

En ja, wanneer er niet aangetoond kan worden dat er 10.000 auto's zijn geproduceerd omdat het de boekhouding of whatever betreft, dan gaat men deze productie maar op andere manier proberen te meten.

En dat is eigenlijk waar een groot deel van het operationeel en middenmanagement zich mee bezighoudt. Soms verliest men zelfs de werkelijke resultaten uit het oog omdat men zich blindstaart op, hetzij te manipuleren, het zijn misleidende of simpelweg onjuiste cijfers...
Krekker is de bom!
  † In Memoriam † zondag 17 augustus 2014 @ 20:49:50 #40
88815 The_Emotion
98.3
pi_143526424
Dat komt door de cup-a-soup.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_143528348
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:49 schreef Remqo het volgende:
Dat komt door de cup-a-soup.
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_143528877
Mensen die manager willen worden :')
pi_143593964
Is voor mensen die niets kunnen.
God wat ben ik blij dat ik maar weinig met ze te maken heb.
Van die pratende pakken. :')
pi_143595784
Ik ben manager G altijd goed gemanaged enzo
pi_143596070
Zolang iedereen manager wil worden zijn er genoeg vacatures vrij voor mensen die geen manager willen worden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:56:54 #46
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_143596166
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:24 schreef hottentot het volgende:
Meer geld voor minder tot geen werk.

Dat spreekt de jeugd wel aan.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_143597184
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:33 schreef Zeus1981 het volgende:

[..]

Ik ben dan vast een van de weinige afgestudeerde HBO'ers die er niet aan moet denken om manager te zijn.
Totaal niet. :)

Enige probleem is dat de mensen die geen manager willen zijn, vaak juist het meest geschikt ervoor zijn. :s)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_143598238
Als je helemaal niks kan, kun je altijd nog manager worden. Zijn meestal de domste figuren, geen inhoudelijke of vakkennis, twee linkerhanden en de hersencapaciteiten van een goudvis. Niet voor niets hebben veel zakelijke rapporten en documenten een "managements-samenvatting" opgesteld in jip & janneke taal met korte zinnetjes, bulletpoints en veel plaatjes, zodat ook de management kneusjes het gevoel kunnen hebben dat ze "vat op de materie" en een "bird's eye view" hebben. Jammer alleen dat ze hun hele beleid en strategie baseren op deze grove oversimplificering van de werkelijkheid.
pi_143599126
Terechte klacht.

Die drang om werknemers zo erg te controleren. :') Grote bedrijven met super veel managers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')