abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143505231
In het artikel wordt een, naar het schijnt gedocumenteerd geval van een poltergeistaachtig spoosel aangehaald.
Een mogelijke verklaring wordt gezocht in de kwantumfysica. Hoewel de verklaring en zelfs de link tussen die twee me niet duidelijk is, leek het me toch leuk genoeg om te plaatsen. Eigenlijk nog meer vanwege het geval van de klopgeest op advocatenkantoor Rosenheim, toentertijd.
Ik ben wel nieuwsgiergig geworden of het verschijnsel bestaat en hoe het dan zou werken.
http://www.dossierx.nl/on(...)n-kwantumfysica.html
pi_143537222
Na Einstein is de kwantummechanica het meest misbruikte stuk wetenschap door de TRU beweging. Door gebrek aan kennis worden er bij de schrijver begrippen en fenomenen verkeerd begrepen en anderzijds bij de lezer roept het een sfeer van mysterie op.
Zo ook in dit stuk, waar bepaalde begrippen en ontdekkingen dusdanig worden uitgelegd en doorgevoerd, dat ze weinig meer met de wetenschappelijke kijk op de kwantummechanica te maken hebben.

Op zich niet erg, maar mocht je het gaan lezen, weet dat, ondanks dat de schrijver wel die indruk wil wekken, het weinig te maken heeft met hoe de wetenschap tegen deze fenomenen aan kijkt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')