quote:
Op zondag 17 augustus 2014 15:39 schreef deedeetee het volgende:Is het al bewezen dat er honden losliepen dan ? Volgens mij niet.
Waarom zijn die honden dan niet achter die die jongens aan gerent, dat zou toch immers veel logischer zijn geweest dan dat die vrouw in de auto springt en er achteraan gaat en de honden braaf thuis blijven.
Een paar los rondlopende turkse herdershonden lijken mij overgens niet echt honden die je zomaar gaat pesten. Ik zou er idg met een grote boog omheen lopen.
Het is wel wat andere jongens verteld hebben tegen een verslaggever van de NRC. En ook wat eerder andere dorpsbewoners vertelden aan een journalist van Omrop Fryslân klopt daarmee: dat er ruzie was over loslopende honden. Dat idee van 'jennen' komt van minstens één "getuige" die verklaarde dat de vrouw zo boos werd, dat ze
in haar auto stapte, en de jongens achtervolgde, zelfs op het fietspad. Volgens mij kan iemand daar niet beide getuige van geweest zijn, of hij is zelf achter de vrouw aangereden. In nog een ander artikel las ik, dat volgens getuigen de vrouw
"mogelijk per ongeluk op het gaspedaal heeft getrapt". Dat kunnen ze best gezegd hebben, maar zo'n opmerking heeft natuurlijk niets te maken met ergens getuige van zijn. Mij lijkt wel duidelijk dat men (zoals gebruikelijk als er iets gebeurt) elkaar napraat, zijn eigen conclusies trekt, en dat een deel daarvan toch als "verklaringen van getuigen" in de krant komt.
En jij legt het één kant op uit, dat die honden vast zaten. Je kunt ook vermoeden dat het met dat "jennen" wel meeviel, en dat de jongens gewoon die honden van zich af probeerden te houden.
Edit (toevoeging) 1 De aanrijding vond plaats op het fietspad
tussen de Kerklaan en de Dobbeleane. Dus niet een fietspad langs een weg, waar je per ongeluk kunt rijden met je auto als je slingert of zo. Het fietspad heeft twee bochten vlak na elkaar, en op foto's is te zien dat de rit in een bocht geëindigd is. Beide bochten zijn redelijk in het midden, dus dan heeft ze een flink stuk over dat fietspad gereden. Aan de ene kant kun je erin vanaf de Fazant, dan is het rechtdoor. Van de andere kant maak je een haakse bocht vanaf de Kerklaan, die daar doodloopt.
2 De jongens zeggen ook tegen de NRC, dat de achterste twee van een groepje zijn aangereden. Dat maakt het tamelijk onwaarschijnlijk, dat de vrouw precies die twee jongens moest hebben, omdat die haar honden gejend hadden.
Toevoeging 3: op Google Maps het makkelijkst te vinden door "Doniahal Sint Nicolaasga" op te zoeken.
[ Bericht 10% gewijzigd door Pinpoint op 17-08-2014 16:32:49 (Toevoeging) ]