abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143650337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zul je net zien dat je het hele rolletje straks hebt volgeschoten.... ongemerkt :{
hihi, een rolletje vol met rolletjes :D
:)
  woensdag 20 augustus 2014 @ 23:36:29 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143650980
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

hihi, een rolletje vol met rolletjes :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143655960
Hier het CB iig weer goed doorstaan. Ze moest wel in ondergoed hoor, maar heeft daar geen enkel probleem mee.
Ogentest ging prima (weer die plaatjes, terwijl ik had geoefend met de cirkels :+). Bij de kan zei ze: 'dat is zo'n ding waar je meestal ranja in doet' :D
Inenting was gelukkig ook geen enkel probleem, ze gaf geen kik.
Mooie stats met 1.03m en 15.8 kg.
En verder vroegen ze eigenlijk alleen wat ze lekker vond om te eten, waarop mijn voorbeeldige kind antwoordde met 'boterhammen, yoghurt en fruit' :)
pi_143656202
Fijn Fannetje!

Ik ben trouwens gister met peuter + Soempie en haar peuter (en baby) naar de Efteling geweest. Wat ontzettend leuk! Echt genoten. De verwondering op de gezichtjes. Ik dacht op voorhand eigenlijk dat er weinig zou zijn voor die kleintjes maar niks is minder waar. M kent bijna geen sprookjes nog maar stond overal met zijn neus voor de ramen in het sprookjesbos. Met open mond in het carnaval festival. Stuiterend in de stoomtrein. En lachen in de stoomcarrousel. Echt geweldig!

Nou had ik de mazzel met een vrijkaartje omdat ik die kaartjes zo duur vond in verhouding met wat je kan doen met een peuter.

Bij deze een rectificatie dus ;)
pi_143656295
Efteling O+
In mijn beleving leuk voor alle leeftijden!
pi_143656357
Ja, en ze hielden het ook zo goed vol. We zijn gewoon van 10.00 tot 18.00 uur in het park geweest. Met 2 peuters en een baby (en de mijne heeft doorgaans zijn middagslaap nog wel nodig). Vandaag maar even lekker uitslapen dus.

en straks moet ie mee schoenen kopen voor zijn zusjes dus dan kan ie in de auto nog even verder suffen.
pi_143656662
De oudste kan de Efteling al helemaal uittekenen en vind het geweldig. De jongste gaat volgende maand voor het eerst maar kent wel al alle muziekjes die de oudste grijs draait :D
Ik ben benieuwd hoe ze het gaat vinden O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_143657306
Klink goed Kyara! Billie vond er niks aan. Hij had alleen interesse in al het hekwerk, deuren en de stoomtrein :P
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_143657554
Klinkt super Kyara O+
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_143658504
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zul je net zien dat je het hele rolletje straks hebt volgeschoten.... ongemerkt :{
Camera met automatische WiFi verbinding? Dan worden de foto's zo op fb gezet :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143658561
Fannetje, dat klinkt als een goed CB-bezoek :).

Kyara en Soempie in de Efteling! Wat tof dat ze het zo leuk vonden!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143664229
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:22 schreef mignonne het volgende:
Bram is ook een lange dan zeg :D
hoe is het trouwens nu met Leyla's hart? Krijgt ze nog controles ofzo?
Leyla is helemaal gezond. Gaatje is dicht. Maar ze groeit gewoon ook niet erg hard ofzo.
Ik heb een gemiddeld kind, een - kind en een + kind.

Maar goed, opeens is Leyla nu wel heel goed aan het eten de laatste tijd, ik gok dat er zomaar een spurtje aan gaat komen, het zal eens tijd worden. Bram is nog maar een kopje kleiner en is volgens mij even zwaar. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143666053
Wij gaan eind september met peuter naar de efteling. Is dr aller eerste keer!

Ik belde net het cb voor een afspraak voor peuter, kunnen over 1,5 week al heen. Moet het boekje nog maar even opzoeken. Die is vast nog in een doos na de verhuizing
pi_143666845
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:49 schreef Troeta het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.
PI. :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_143667152
quote:
14s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:57 schreef Kuukske het volgende:
Klink goed Kyara! Billie vond er niks aan. Hij had alleen interesse in al het hekwerk, deuren en de stoomtrein :P
Prachtig. :D

Doet me denken aan de dierentuinbezoekjes hier. Wordt er vooral gekeken naar de graafmachines en dergelijke.

Leuk de peuters die naar gym en dans gaan. Gym doen we hier ook en nu heeft m'n peuter daar een heus vriendinnetje. Handjes vasthouden, samen smoezen in het ballenhok en kusjes geven. O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Soempie op 21-08-2014 15:43:08 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_143668543
Zo schattig O+ O+

Dierentuinen vindt M nog steeds erg leuk. Hoewel hij ook regelmatig de verlichting staat de bewonderen...

Wij zijn gestopt met peutergym (ouder & kind). De dingen die M leuk vindt (klooien met een bal, schommelen en op de mat liggen) die kunnen we thuis ook. Zijn grote neven hebben een trampoline in de tuin waar hij ook altijd mag komen springen. Plus dat ik over 2 maanden of geen geld of geen tijd meer heb voor peutergym
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:06:24 #117
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143674242
Ik vind peutergym hier ook erg aan de prijzige kant; 158 euro. Iedere week een beetje op een trampoline springen, over een balk lopen en tegen een mat aanklimmen en eraf glijden :') Oh en liedjes zingen. Niet mijn ding en Anouk hoorde ik er daarna ook niet meer over, dus zit mij wel goed eigenlijk.

Foto's van de rolletjes gemist :(
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:07:01 #118
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143674266
En wat leuk dat de peuters het zo leuk hebben gehad in de Efteling O+
pi_143675198
Die danslessen zijn echt goedkoop gelukkig ! Een half uurtje voor 3,50. Dus we gaan het uitproberen. Kan ook helemaal tegenvallen. Ben gewoon heel benieuwd.
Er zijn hier in Amsterdam zo veel mogelijkheden met clubjes en uitjes. Dus tijd zat om rustig steeds wat te doen. Niet te veel is ook wel belangrijk. En sommige dingen zijn echt belachelijk duur en opgehyped.

Edit: ik heb tijdens en voor de zwangerschap aardig wat voetbal gekeken :D , 1 van haar eerste woordjes was AJAX c_/ , maar vrees dat het bij "voetbalvrouw" zal blijven >:) gooien lukt nog net.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:44:39 #120
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143675802
Peuterdans lijkt me leuk! Jammer dat ik op mijn vrije dagen ook nog met een babybroertje zit waardoor dit soort activiteiten lastig zijn...
Oude (on)bekende.
pi_143675854
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:44 schreef Mevr_Mus het volgende:
Peuterdans lijkt me leuk! Jammer dat ik op mijn vrije dagen ook nog met een babybroertje zit waardoor dit soort activiteiten lastig zijn...
We zitten als ouder in een zaaltje er naast. ben heel benieuwd hoe dat gaat :D
Dus naast mij met de baby en de peuters aan de dans is een optie :D
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:47:21 #122
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143675966
:D Misschien moet ik toch eens gaan kijken dan, mijn kind houdt van dansen! En hij dans als een spast :o O+
Oude (on)bekende.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:50:55 #123
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143676152
Bijna is het hier trouwens DE dag, zijn derde verjaardag O+ We vieren het heel klein om het niet te overweldigend te maken, maar ik wil wel dat het voor S. een echt feest wordt :Y Hebben jullie nog geniale feesttips voor deze eerste verjaardag die hij zo bewust beleeft?
Oude (on)bekende.
pi_143676335
Het kost hier 4 euro's per uur een keer per week. Zwemmen is duurder voor een half uur (5.40). Ze heeft zo genoten! in de auto bleef ze vragen wanneer we weer gingen sporten!
Het was ook een echte "les" we gingen samen renen, samen een reus spelletje doen en een poes-staart spel (weet de namen niet meer). Door een tunneltje, met ballen gooien, klimmen...zo leuk!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143676834
Peutergym helaas niet hier in het dorp en verder weg op een voor mij onmogelijke dag en ook best duur.
En ook de rugrollen foto gemist -O-

Kletsen jullie peuters ook de hele dag? Ean houdt geen seconde d'r mond dicht tenzij er vreemde bij zijn dan zegt ze niks. En we zullen het er maar niet overhebben wat ze vol overgave luid door het wc-gebouw tetterde op vakantie :@ ;(

En ze wordt zo wijs he. D'r knuffel was een beetje nat geworden en ik zei ow die moet toch nog in de was. Oepas dacht ik meteen want ik was hem wel maar dat weet ze nooit. Het eerste wat ze de volgende morgen vertelde was: ,, mama poeh hoeft niet in de was hoor, hij is al droog"

En laatst werd ik in de supermarkt geroepen door haar, mama, mama kom eens snel. En toen ik niet meteen kwam werd ik meegetrokken. Waarna ze vol trots en luid riep kijk mama hier hebben ze ook taksi, heel veel taksi dus als het op is kan je dat hier halen. Zie je wel mama???

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 21-08-2014 20:25:02 ]
pi_143677545
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:50 schreef Mevr_Mus het volgende:
Bijna is het hier trouwens DE dag, zijn derde verjaardag O+ We vieren het heel klein om het niet te overweldigend te maken, maar ik wil wel dat het voor S. een echt feest wordt :Y Hebben jullie nog geniale feesttips voor deze eerste verjaardag die hij zo bewust beleeft?
Wat wij elk jaar weer doen is wachten met de taart totdat alle familie er is.En dan met zijn allen tegelijk zingen. Op en top genieten altijd.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 20:24:25 #127
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143678005
Jullie peutergym klinkt leuk Bitterend!

quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:02 schreef ferrari_rood het volgende:

Kletsen jullie peuters ook de hele dag? Ean houdt geen seconde d'r mond dicht tenzij we vreemde bij zijn dan zegt ze niks.
Jep :') En hij heeft het eindeloze vragen ontdekt...

"Wat ben je aan het doen mam?"
"Ik maak een brood"
"Wat ben je nog meer aan het doen dan? Je bent ook aan het staan hè? Welke kleur is jouw broodje? En waar komt die vandaan dan?"

:7

En taart en zingen doen we idd als de opa's en oma's er zijn Bar! Hij krijgt een chocoladetaart met drie roze kaarsjes zoals hij zo graag wil :D En hij hoopt dat Sinterklaas ook op z'n feest komt :X Ik heb hem uitgelegd dat dat niet kan, maar bedacht me vanmiddag toen ik op zolder een rol sintpapier tegen kwam dat Sinterklaas natuurlijk wel een cadeautje met de post kan sturen :+ *voorpret*
Oude (on)bekende.
pi_143678155
:D Hij zal het vast fantastisch vinden Mus.

Ik vind het jammer dat wij niet meer dan 4 mensen tegelijk kunnen hebben hier voor een verjaardag. Toen ze 1 werd kwam de hele familie en dat was zoooo krap dus toen ze 2 werd alleen oma en opa. Maar met 3 wil ik toch wel graag de hele familie :{
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143678220
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:27 schreef bitterend het volgende:
:D Hij zal het vast fantastisch vinden Mus.

Ik vind het jammer dat wij niet meer dan 4 mensen tegelijk kunnen hebben hier voor een verjaardag. Toen ze 1 werd kwam de hele familie en dat was zoooo krap dus toen ze 2 werd alleen oma en opa. Maar met 3 wil ik toch wel graag de hele familie :{
zaaltje huren? speeltuin afhuren?
pi_143678258
Oh heerlijk die voorpret voor de verjaardag! Lijkt me erg leuk als ze er zelf ook zo mee bezig zijn.

Die heerlijke peuterverhalen O+. Hier hoor ik nogal vaak "Nou zeg! Dat is raar!" :'). Oud wijf.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143678328
Peutrrgym is hier alleen op mijn werkdagen of op de al drukke zaterdagochtend :{. Ben ik verdorie 2 dagen vrij doordeweeks, is er op die dagen niks. Het klinkt erg leuk!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143678460
FR ja dat is een idee! dankje :*

Phaidra O+ schattig. Ja hier ook dus op vrijdag peutergym en dans daarom dat ik naar Purmerend moet rijden. Daar is het op donderdag..
  donderdag 21 augustus 2014 @ 21:02:10 #133
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143679667
Als ik binnen kom met iets (maakt niet uit wat) "Wat is dat dan weer?" Dat weer er achter ook... :P
Dus ja, hier wordt ook flink gekletst. Alhoewel ik haar veel vaker nu niet lijk te verstaan? Alsof ze te snel probeert te gaan ofzo? Hier is het ook vaak nog dat ze "uit in de bed" moet. (Uit haar bed, maar gebruikt ze "in" er tussen? :? Raar kind.
pi_143680469
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:24 schreef Mevr_Mus het volgende:
Jullie peutergym klinkt leuk Bitterend!

[..]

Jep :') En hij heeft het eindeloze vragen ontdekt...

"Wat ben je aan het doen mam?"
"Ik maak een brood"
"Wat ben je nog meer aan het doen dan? Je bent ook aan het staan hè? Welke kleur is jouw broodje? En waar komt die vandaan dan?"

:7

En taart en zingen doen we idd als de opa's en oma's er zijn Bar! Hij krijgt een chocoladetaart met drie roze kaarsjes zoals hij zo graag wil :D En hij hoopt dat Sinterklaas ook op z'n feest komt :X Ik heb hem uitgelegd dat dat niet kan, maar bedacht me vanmiddag toen ik op zolder een rol sintpapier tegen kwam dat Sinterklaas natuurlijk wel een cadeautje met de post kan sturen :+ *voorpret*
Afgelopen jaar werd Roy toegezongen door bijna 50 personen. Roy straalde en genoot intens
pi_143680633
Hier wordt ook al flink gekletst :D
"Papa poepen ja ?" :D
"Mam deur open maken ?" Na een half uur met haar knuffels te hebben gepraat. "Meisje, kleine beer, ja grote beer, nee nee....."
Echte begin peuter zinnetjes O+

Tsja Phaidra, lastig ! Maar ach, net als Kyara schreef, veel kun je elders ook. Het is ook een trend om je kind op veel clubjes te doen................ goud geld !
pi_143680751
Mus: laat iemand filmen !!! Das zo waardevol. Voor hem straks maar ook voor jullie. Je mist toch veel op zo'n dag
pi_143682552
Ohh, dat Sint een cadeautje stuurt! Wat gaaf, dat zal hij vast helemaal geweldig vinden. :D O+

Hier neem ik J. mee naar peutergym. Soms blijven we, omdat het eigenlijk de bedoeling is dat ouders ook weer gaan.
J. In de draagdoek en dan gaan we een wandeling maken of bij de bieb (zelfde gebouw) of winkels ernaast kijken. Laatste kwartier kijken we altijd mee met de gym.

Hier ook de hele dag door geklets en ook veel vragen. Op donderdag kletst hij bij de schoonmaakster de oren van haar hoofd. Heerlijk voor mij. :D ('wat ben je aan het doeeen? Wil je ook nog de wc schoonmaken? Zal ik even helpen met stofzuigen? Wil je met mij poetsen? Kijk mama, wij zijn de schoonmaakmeneren!'.
pi_143682654
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:20 schreef kleinzusje het volgende:

Echte begin peuter zinnetjes O+
Zo leuk. O+
pi_143683439
Ik overweeg ducttape voor mijn peuter.

Hij zit nu in de "oh neee!" fase. Echt een uitroep. Niet heel handig als je dan in de auto ineens "oooh neee!" van de achterbank hoor *schrik* en dat gevolgd door "een hoofdsteun!" }:| En sinds kort ook nog 2 echo's ernaast "ooteun" O+

Peutergym is hier ook zoiets Bitterend. Eerst met de bal spelen, dan een soort parcours met verschillende dingen, daarna nog een spelletje en afsluiten met liedjes zingen. Maar M ligt dus het liefst op de mat. En inderdaad niet heel duur maar ja, toos werkloos he ;) Dus dan ga ik liever een keer met alledrie naar Ballorig of zo. Dan kunnen ze allemaal los met klimmen en klauteren (en op de mat liggen).
pi_143700345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn peuter had geen flauw idee, maar ik heb dan ook geen enkele sleutel van dat soort aan een sleutelbos zitten...
En de soortgelijke sleutel die bij het kastje in de eetkamer hoort ligt veilig in de la van datzelfde kastje.

Hij wist de fluitketel trouwens ook niet.... ja, dat ligt aan z'n gebrekkige opvoeding.
Het valt nog mee dat er geen cassettebandje bij staat.
Ik dacht dat het niet zoveel uitmaakte als ze het plaatje niet precies goed herkennen. Dacht het belangrijkste is dat ze er iets in herkennen en de woord/taalontwikkeling.

Rolletjes gemist.

Verjaardag hoort vind ik taart met de familie bij, zingen en cadeautjes.

Leuk de efteling! Wist trouwens niet dat het onder 4 jaar gratis was.

Peuter hier geeft steeds beter aan als hij moet plassen of poepen en houdt het dan ook tot op het potje. Soms doet hij wel het tegenovergestelde van wat hij zegt. Vandaag 3 poepjes op het potje en een klein plasje. /trotsemoedermodus

En laatst moest hij plassen, zet ik hem op het potje en ik wilde even terug naar binnen gaan om een hapje te pakken (was tijdens het eten). Zegt peuter: "Mama niet L zijn frietjes opeten". Ik moest er echt om lachen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:15:23 #141
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143700699
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:17 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Afgelopen jaar werd Roy toegezongen door bijna 50 personen. Roy straalde en genoot intens
50 :D Jullie liever dan ik :+ Wij krijgen in totaal 12 gasten verspreid over ochtend en middag. Is voor onze peuter echt meer dan genoeg :Y
Oude (on)bekende.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:42:31 #142
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143703797
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:15 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

50 :D Jullie liever dan ik :+ Wij krijgen in totaal 12 gasten verspreid over ochtend en middag. Is voor onze peuter echt meer dan genoeg :Y
wij huurden daarom een speeltuin af ;)
En iedereen op 1dag hardstikke fijn. En het was een heel geslaagd feestje.
Volgend jaar doen we het weer zo.
pi_143718453
Ik snap nu ook waarom ze het consultatiebureau soms consternatiebureau noemen :{
M is te zwaar volgens de (vervangende) cb arts. En als hij naar de basisschool gaat dan wordt hij als laatste gekozen en gepest ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar zijn ogen zijn wel goed! *O*
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:09:27 #144
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143718713
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:03 schreef Kyara het volgende:
Ik snap nu ook waarom ze het consultatiebureau soms consternatiebureau noemen :{
M is te zwaar volgens de (vervangende) cb arts. En als hij naar de basisschool gaat dan wordt hij als laatste gekozen en gepest ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar zijn ogen zijn wel goed! *O*
Ach, dan kan hij troost zoeken bij S want die is ook te dik :+
Oude (on)bekende.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:09:46 #145
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143718731
Nou ja zeg.....'t is toch prima zo :) Fijn dat zn ogen goed zijn iig ^O^
pi_143718739
:o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_143718818
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:09 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ach, dan kan hij troost zoeken bij S want die is ook te dik :+
Nee echt? Te stom!
pi_143719031
Die magere van mij gaat ook niet als eerste gekozen worden bij gym hoor. Een keer hard blazen en ze ligt om. Voor trefbal een goeie :')
Ze weegt nu al bijna anderhalf jaar hetzelfde. Soms er onder soms er net boven. Maar gemiddeld hetzelfde.
pi_143719317
M volgt echt keurig zijn lijntje. Er zitten wat rare uitschieters in zijn lengte maar dat komt omdat de assistente niet kan meten :')

Vandaag kwam ze uit op 92 cm. M stond helemaal krom.... Heb hem even goed gezet met zijn hakken tegen de muur en rechtop en toen was ie ineens 3 cm langer..... ja, zo kom je wel aan obese kindjes als je niet kunt meer :X 8)7

Stats waren trouwens 15,2 kg en 95 cm.
pi_143720308
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:03 schreef Kyara het volgende:
En als hij naar de basisschool gaat dan wordt hij als laatste gekozen en gepest ;(

Zei ze dat echt? Ik denk dat ik serieus een klacht zou indienen als ze zoiets over mijn kind zouden zeggen. Waar slaat dat op zeg!
pi_143720357
Laatste keer gemeten en gewogen (hele tijd terug) was ze 96 cm en 12,3 kg.
Ze is van april 2011.
pi_143720484
Wat een smalle dame Tally!

Hier een iets onder het gemiddelde-dame maar zonder taille en billen. Alle rokjes die ik voor haar koop kunnen linea recta terug naar de winkel, ze zakken gewoon van haar billen. En dat terwijl ze rokjes zo leuk vindt :{
pi_143720603
Zoeen heb ik ook. Inmiddels wel iets boven gemiddeld, maar nog steeds zonder fatsoenlijke billen of heupen dus alle broeken hangen altijd halverwege haar luier.
Enorm charmant.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_143720646
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:40 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Zei ze dat echt? Ik denk dat ik serieus een klacht zou indienen als ze zoiets over mijn kind zouden zeggen. Waar slaat dat op zeg!
Dat is ook hetgene waar ik nu pissig over ben. Sowieso omdat het gewoon niet waar is (ook op de cb curve zat hij in het groene gedeelte, boven gemiddeld dat wel, maar ook niet helemaal bovenin of zo) en als ze even verder zou kijken dan had ze gezien dat hij gewoon keurig zijn lijntje volgt. Zowel qua lengte als gewicht, al sinds dat hij 8 maanden oud is of zo. Dus buiten dat ik het een hele stomme opmerking vind, snap ik het ook niet eens.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:51:58 #155
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143720933
Heb je dr niks van gezegd dan??
pi_143721069
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:51 schreef PureEvil het volgende:
Heb je dr niks van gezegd dan??
Nee joh, ik bedenk dit soort dingen altijd pas achteraf. Op het moment zelf kan ik wel janken omdat het mijn schuld is dat mijn kind gepest wordt omdat ik niet dagelijks een uur met hem buiten kan rondrennen omdat ik nog 2 kinderen heb :')
pi_143721283
Nou ik vind het echt een belachelijk opmerking en zou er zeker nog even op terugkomen bij het CB. Wat een onbekwame arts.

Vanyel, met luier ging het hier nog wel. Het drama is vooral sinds ze luierloos is. Dat wordt voor jullie ook een groot drama dus :{ Veel jurkjes aantrekken dus!
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:07:41 #158
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143721754
Anouk was met 2,5 jaar 90 cm en 14,5 kilo. Nog zo'n eentje die later als laatste uitgekozen wordt dus :W
Wat een onzin zeg. * Susie mist het middelvinger smileytje.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:11:50 #159
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_143721978
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:41 schreef Tally het volgende:
Laatste keer gemeten en gewogen (hele tijd terug) was ze 96 cm en 12,3 kg.
Ze is van april 2011.
ventje is van juli 2011 en is 92 cm en 14,6 kilo. De cb vpk vond hem stevig en raadde aan op z'n inname te letten.
Zo raar. Ik vind hem er niet dikkig uitzien. Vergeleken met jouw dochter is hij wel aan de korte kant, daardoor komt het denk ik.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:13:47 #160
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_143722068
Mijn spriet wordt hooguit gekozen omdat ie goed bij de basket kan later maar verder :P
108cm en 17kg.

Dat broeken probleem krijgen wij ook zonder luier en ik kan 'm toch niet in een jurkje proppen ;(
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_143722127
M heeft sowieso geen balgevoel (heeft ie van zijn moeder ;) ) dus ook als ie 5 kg lichter zou zijn dan wordt ie nog niet als eerste gekozen :D
pi_143722158
Wat een bullshit zeg! Hij zit bijna gelijk met lengte en gewicht. Doe es normaal!
Niks van aantrekken hoor, het gaat gewoon goed zo :*

Eva vond ik pas ineens wat spekken krijgen dus ff gewogen. Nu 13,3 kg bij zo'n 96 cm denk ik.
Dus die gaat binnenkort weer ineens de lengte in en dan zijn dr spekken weer weg :D . Dat kind groeit zoals je een kerstboom tekent zeg ik altijd. Eerst in de breedte en dan in de lengte.

Ik vind M wel echt lang zeg!

Hier ook die heerlijke opmerkingen. Momenteel is dat "mama doe niet zo raar!"
En ze leeft met het motto "alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden". Mijn 3 - jarige verdraaid mijn woorden gewoon zo dat het haar goed uitkomt :o
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:15:35 #163
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_143722159
Maar verder alles goed. Motoriek, ogen allemaal oke. Hij bouwde alles in 1x na met de blokken. En lekker kletsen! Vpk stond versteld van zijn woordenschat en zinsbouw. Meten en wegen ging niet van harte. Maar het ging. Trots!
pi_143722373
Fijn Aventura!

Hier was het alleen meten/wegen en ogentest omdat hij nog maar 2,5 is. Extra afspraak omdat we dachten dat hij loensde en ze de vorige keer niet goed kon meten.

M tot in den treure voorbereid: geen problemen met uitkleden, ging keurig op de weegschaal staan, liet zich opmeten (zelfs dus nog een 2e keer op mijn verzoek), liet netjes het speelgoed achter om naar de arts te gaan, ogentest ging prima.

Ik was alleen vergeten om hem voor te bereiden op het feit dat we ook weer naar huis gingen :')
pi_143723629
Kyara :o dat ze dat durven te zeggen.

Hier had ean op vakantie een rokje maat 80 van 4ff aan. Ik heb wel 100x haar rok en onderbroek omhoog moet hijsen. Zonder luier zakt echt alles af. Ze wilde een rokje van sac aan maatje 74,paste prima maar wel echt te kort. Dat ik die bij sac amper dicht krijg laten we maar even buiten beschouwing.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 23-08-2014 08:30:17 ]
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:47:11 #166
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143723769
Hier hetzelfde Kyara, gewoon in de bovenste helft van het groene gebied, z'n lijn volgend dus in mijn ogen niks aan de hand. 103 cm bij 17 kilo was hij volgens mij :)

Maar hier gelukkig niet zulke nare opmerkingen :o
Oude (on)bekende.
pi_143733726
Laatste keer was hier 15,6 kg bij 97 centimeter. Was de driejaarsafspraak. Eerder was hij wel steviger, maar inmiddels is het echt een slanke peuter. Volgens mij is hij sinds die laatste afspraak ook wel weer een paar centimeter gegroeid trouwens.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:03:42 #168
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143733746
ik was gisteren met Geert bij de kno-arts omdat z'n neusamandalen eruit moeten, en hij is nu iets van 95 cm (eigen meting, weet niet of dat helemaal klopt) en om en nabij de 14 kilo. Toch oogt hij niet mager verder, maar klein en licht voor zijn leeftijd is hij wel degelijk (nu bijna 3,5 jaar)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:21:31 #169
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_143733854
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:13 schreef laziness het volgende:
Mijn spriet wordt hooguit gekozen omdat ie goed bij de basket kan later maar verder :P
108cm en 17kg.

Dat broeken probleem krijgen wij ook zonder luier en ik kan 'm toch niet in een jurkje proppen ;(
Ach lekker makkelijk. Hij hoeft nooit zijn broek los te maken als hij naar de wc gaat ;)

Kyara, ik zou een klacht indienen hoor! Of op zijn minst even de vaste arts bellen en zeggen dat dit je gezegd is. Vind het geen stijl. Zoiets zeg je als professional gewoon niet.

Ik heb geen idee wat Huubke (2jr 4 mnd) weegt of meet. Hij zit nu in maat 92 (al zou hij ook misschien wel in 98 kunnen, maar ik ben nog in ontkenning omdat Harry in 98/104 zit ;) ). Ik denk dat hij een kilo of 14 is. Mijn 'spekje' O+

Harry is dus 4,5 jaar, tikt net de 15 kilo aan en is dus denk ik iets van ruim een meter groot ;)
Mijn magere latje O+
pi_143733979
Laat maar lekker praten kyara. Op deze leeftijd kan dat ook nog best veranderen.. Mijn grote had dezelfde score bij 2,5 jaar, zonder opmerking van cb. Nu valt hij qua lengte net boven het midden, en met gewicht er net onder. Dus een smalle jongens bouw.
Ik denk dat Daan iets van 92 cm is en 13kilo, ons 'ukkie'.

Maar pesten is toch vaker een kwestie van karakter dan van uiterlijk. Als je vatbaar bent, dan vinden ze wel iets om mee te plagen. Sta je stevig in je schoenen dan boeit het niet dat je dik/roodharig/slim/brildragend bent..
pi_143733991
Kyara, wat een lompe opmerking! :o En zeker niet professioneel idd. Hij lijkt me prima in verhouding, als je lengte + gewicht bekijkt. Fijn dat de ogentest in orde was!

Mini was met 2j 1m 10,6 kg bij 84 cm. Klein én smal, dat wordt ook niks bij gym ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143734067
Zoë draagt geen luier meer en is dagelijks droog. Dus om elke broek moet er een riem (want lengte heeft ze nodig) en om de rokjes probeer ik ook een dun riempje te doen :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:02:40 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143734155
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 08:53 schreef Tally het volgende:
Zoë draagt geen luier meer en is dagelijks droog. Dus om elke broek moet er een riem (want lengte heeft ze nodig) en om de rokjes probeer ik ook een dun riempje te doen :')
dat probleem had (en heb) ik ook met m'n oudste (oke, niet mer rokjes dan :') ). Dat is ook zo'n smalbil, of eerder géénbil. Die presteert het nog om broeken mét riem zonder los te maken van z'n kont te krijgen :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_143734669
Jeumig Kyara 8)7 Fijn, zo'n arts die geen grafieken kan interpreteren. Hij zit nog ruim in het groene gebied, binnen de twee standaarddeviaties boven het gemiddelde, dan is er gewoon geen reden om te zeggen dat zijn gewicht afwijkend zou zijn. Tenzij hij dwars door zijn curve zou groeien, maar dat is ook niet het geval. En afgezien daarvan is het een hele nare opmerking die inspeelt op onderbuikgevoelens. Áls je je al zorgen maakt over het gewicht van een kind dan ga je toch eerst na hoe het eet- en beweegpatroon is, voordat je zoiets uit de kast trekt :')

Ik zou het ook aankaarten, je moet er nog een goede 2,5 jaar regelmatig heen en het zou vervelend zijn als dat steeds met lood in de schoenen moet. Ik heb een keer aangekaart dat ik vond dat ze me onvriendelijk hadden behandeld (toen ze me nadat ik op eigen initiatief een keer was gaan wegen omdat ik me zorgen maakte om M's groei, vertelden dat ik echtechtecht meer voedingen moest geven en of ik dan niet merkte dat hij niet goed groeide en dat ik er veel te licht over dacht. Juist ja, daarom kwam ik ook langs voor wegen en advies, omdat het me niet kan schelen }:| ) Anyway, dat was heel prettig, ze namen me heel serieus en begrepen mijn probleem. Dan is het wat mij betreft ook klaar en uit de lucht.

Ik moet mijn kabouter ook maar weer eens op de weegschaal gaan zetten denk ik, ik geloof dat hij de 15 kilo ook rap nadert en dan moeten we toch eens uit gaan kijken naar een ander fietsstoeltje :{
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_143734727
Ik zou juist mijn schouders ophalen bij zo'n opmerking en volgende keer er weer vrolijk heen gaan.
Ze hebben bij mijn eens een rotopmerking gemaakt over het voordeel van borstvoeding, terwijl de borstvoeding bij mij door problemen moest stoppen. Tijdens de afspraak te verbaasd, en daarna niet druk meer over gemaakt. Mijn kind groeide prima, nauwelijk/niet ziek, dan ga ik er niet meer drukte om maken..
pi_143734796
Nou ja, het zou me er in dit geval niet alleen om gaan dat ze een heel vervelende opmerking maakte (ik kan best een beetje lomp- en directheid hebben, maar kom op zeg, insinueren dat een kind gepest gaat worden gaat me écht te ver), maar ook dat ze een bijzonder vreemde manier van grafieken interpreteren erop na houden. Ik zou dan wel precies willen weten waarop ze baseert dat hij 'te zwaar' is, als hij - zoals ik het interpreteer - nog gewoon onder de 2 SD's zit. (Maar dat kan ook de statistieknerd in mij zijn die daar van houdt :@ ) En daarbij, Kyara is verstandig ;) maar je wilt toch niet dat ze dit tegen andere ouders ook zegt die dan vervolgens hun peuter op 'dieet' gaan doen omdat hij anders gepest wordt? :{
pi_143734835
Dat is wel waar CS. De mijne kon ik nog gooien op een slechte dag.. En verder zijn ze op mijn cb ook heel relaxed, dus het was echt iets eenmaligs.
pi_143734986
Oh wacht, gaan fietsstoeltjes maar tot 15 kg dan?

Dan moet ik ook even actie ondernemen....
pi_143735063
Het Bobike-voorzitje wat wij hebben wel ja.
pi_143735168
De Yepp ook inderdaad.
pi_143735239
De website van mijn fiets zegt dat je er met een achterzitje geen ruimte meer is voor de bagagedrager. Dat zou ik echt buitengewoon onpraktisch vinden, want ik moet wel de weekboodschappen doen op de fiets. Misschien moet ik maar eens bij de fietsenmaker langsrijden om te vragen of er echt geen oplossing is. Maar ik vrees dat ik gewoon niet knieperig had moeten zijn en een goede moederfiets had moeten kopen...
pi_143736101
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 10:39 schreef Clubsoda het volgende:
De website van mijn fiets zegt dat je er met een achterzitje geen ruimte meer is voor de bagagedrager. Dat zou ik echt buitengewoon onpraktisch vinden, want ik moet wel de weekboodschappen doen op de fiets. Misschien moet ik maar eens bij de fietsenmaker langsrijden om te vragen of er echt geen oplossing is. Maar ik vrees dat ik gewoon niet knieperig had moeten zijn en een goede moederfiets had moeten kopen...
Je hebt verlengers voor je bagagedrager, voor fietstassen. Werkt prima met een gewone fiets. Hier kind voor en achterop en geen probleem, ik heb nog nooit een moeder fiets gehad.
Met een meidenkwartet
pi_143736183
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 11:24 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Je hebt verlengers voor je bagagedrager, voor fietstassen. Werkt prima met een gewone fiets. Hier kind voor en achterop en geen probleem, ik heb nog nooit een moeder fiets gehad.
Dat dus. Ik heb dan wel een moederfiets, maar wilde ook graag mijn fietstassen behouden. Dus heb een verlengde bagagedrager. Gaat prima.
pi_143737672
Ja, zo'n verlengde bagagedrager wil ik ook inderdaad. Iemand enig idee wat dat kost?

Wij hebben ook een Yepp zitje dus nu even aan het kijken voor een zitje achterop. Ik vond het de vorige keer inderdaad behoorlijk zwaar worden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:43:44 #185
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143737736
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 12:40 schreef Kyara het volgende:
Ja, zo'n verlengde bagagedrager wil ik ook inderdaad. Iemand enig idee wat dat kost?

Wij hebben ook een Yepp zitje dus nu even aan het kijken voor een zitje achterop. Ik vond het de vorige keer inderdaad behoorlijk zwaar worden.
http://www.halfords.nl/pr(...)gedrager%2Bverlenger

pi_143741716
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 12:40 schreef Kyara het volgende:

Je hebt ze in verschillende prijsklasses. De mijne kostte 30 euro.
pi_143756891
Ik heb een bak voor op O+
pi_143756938
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 08:42 schreef Phaidra het volgende:

Mini was met 2j 1m 10,6 kg bij 84 cm. Klein én smal, dat wordt ook niks bij gym ;).
_O-

turnen ? :D O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 augustus 2014 @ 08:08:07 #189
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143763677
vraagje: vanaf welke leeftijd kunnen ze bv een katten- of huisstofmijtallergie vaststellen??

zondag 24 augustus 2014 @ 08:22:30 #190
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143763751
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 08:08 schreef DJMO het volgende:
vraagje: vanaf welke leeftijd kunnen ze bv een katten- of huisstofmijtallergie vaststellen??
volgens mij officiel vaststellen bij 6jr.
Maar zijn er al eerdere aanwijzingen dan wel iets eerder.
vraag het na bij de assistent van je huisarts.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 augustus 2014 @ 08:28:22 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143763777
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 08:22 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

volgens mij officiel vaststellen bij 6jr.
Maar zijn er al eerdere aanwijzingen dan wel iets eerder.
vraag het na bij de assistent van je huisarts.
ik was vrijdag bij de KNO-arts voor Geert en heb het toen ook aangekaart (altijd verkouden enz. Echter vier weken bij papa > snotvrij, paar weken thuis > weer volledig bal!), en de kno had zoiets van: mwoah, het kan wel maar ik vind hem nog te jong om nu al over allergie te spreken. Het kan ook aan het warme zomerweer hebben gelegen ..

pi_143764162
Wat een vreemde uitspraak. De allergoloog neemt bloed en huidtesten bij onze 3,5jarige altijd heel serieus en praat gewoon over vastgestelde allergieen (meest voedsel, maar ook katten).

Tip voor fietsstoeltjes, Dot zit ongeveer sinds ze 3 is op een zadeltje voorop. Achterkant helemaal vrij.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 augustus 2014 @ 09:15:45 #193
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143764183
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 09:12 schreef Vanyel het volgende:
Wat een vreemde uitspraak. De allergoloog neemt bloed en huidtesten bij onze 3,5jarige altijd heel serieus en praat gewoon over vastgestelde allergieen (meest voedsel, maar ook katten).

ik zal eens aan de huisarts vragen of hij me daar naar toe wil verwijzen dan. thnx!

zondag 24 augustus 2014 @ 17:39:58 #194
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143779312
Het lijkt mij toch raar als dat aan het warme zomerweer zou liggen 8)7

Mijn peuter heeft vannacht in haar nieuwe erg grote bed geslapen! *O*
Ze is wel even wakker geweest om half 4 :X (licht aan ook :D ), maar daarna weer verder, na dus gedraaid te zijn! ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 augustus 2014 @ 18:02:05 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143780163
het snotvrij zijn zou dus door de warmte komen, zoals ik hem begreep ??

En hoelaat werd ze uiteindelijk wakker Susie?? :D

zondag 24 augustus 2014 @ 19:06:56 #196
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143783385
Dan zou hij dus alleen niet snotterig zijn als het warm zomerweer is? Ben je lekker mee hier in Nederland ;)

Mja, ze was kwart over 6 wel wakker, maar dat was ze hiervoor ook al :P
pi_143784045
Tof Susie! :D Die kleintjes in een groot bed, zo lief O+.

Hier zijn we, na een wat ongelukkig val-incident voor het weekend (kin, tafel, tandvlees beschadigd maar gelukkig niet heel ernstig), noodgedwongen van de speen af. Dat was het advies van de tandarts omdat hard eten (en dus die speen, want hard en soms gebruikt als kauwding) een paar dagen werd afgeraden. Het valt tot nu toe erg mee, alleen de eerste twee nachten was het huilen, gisteren nog wat piepen. Nacht 4 komt er zo aan en we hebben er vertrouwen in.

Overigens gaat het met Billie na de val prima. Flink geschrokken, voor de zekerheid de tandarts gebeld omdat het bij z'n tandjes wat lelijk zag (rood, dik, bloed en raar ;( ). Na het weekend nog even terug naar de tandarts om te kijken hoe het er dan uit ziet.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zondag 24 augustus 2014 @ 19:54:52 #198
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143785597
Ah jakkes wat naar Kuukske!
Anouk vroeg de vierde avond alleen nog om haar speen. Wij zeiden nee en kregen als antwoord "oh". ^O^ Ben blij dat we van dat ding af zijn.
pi_143785773
Wat sneu Kuuks!!

Kind is bijna 3 en ineens wil ze een speen :') Ik had een paar gekocht toen ze kleiner was. Ze heeft er eentje in de keuken la gevonden 2 weken terug en nu slaapt ze er bijna elke nacht mee }:| :D
  zondag 24 augustus 2014 @ 20:13:57 #200
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_143786681
Nooit een speen gebruikt hier gelukkig. Bitterend, dat baby-achtig gedrag komt me bekend voor. Ventje is net 3 en wil soms baby zijn. Dan wil hij uit de borst drinken en opgetild worden :P
Hoort erbij denk ik.

Duimen er hier kinderen? Ik was met ventje naar de tandarts en die constateerde een flinke overbeet. Hij adviseerde toch wel om zoonlief te laten stoppen. Nu zeggen we er overdag ook al wat van. Ook omdat de cb vpk het ook al was opgevallen. Dan met name dat hij erdoor slist. Iemand nog tips om te stoppen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')