abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143793662
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:40 schreef danic het volgende:
Ik werd geboren en stopte direct mijn duim in mijn mond aldus mijn moeder. Dat was gelijk de laatste keer :D
speen ook nooit gehad.
En toch een beugel -O-

mijn vriend heeft ook hooikoorts en bij ieder zuchtje tocht loopt hij te snotteren. De kinderen beginnen de dag standaard met niezen :')
mijn vriend gebruikt Alerfree. Gewoon bij het kv te koop en werkt als een tiet.
Het zal niet geschikt zijn voor kinderen, maar misschien wel voor Mignonne :+
ik heb aerius, vergelijkbaar met alerfree, tandje sterker n met de groeten van mn verzekeraar :P ik slik er 2 per dag. Verder livocab neusspray en fluticason neusspray, maar die laatste is er zo een die je neusschotje aan gort helpt ♡ :')

Wij kregen hetzelfde te horen van de tandarts over speen en melkgebit/volwassen gebit, ik kan me er niet zo druk om maken. Ik kan me wel flink storen aan mensen die het nodig vinden hun mening over me uit te storten mbt mn oudste en haar speen. Laat ons toch :') ik laat jou je kind toch ook volstoppen met allerlei troep waar ik mn vraagtekens bij zet :')
Ik maak me dan weer druk over dat haar grbit wel beschadigt is toen de tandjes doorkwamen en we nog lactulose gebruikten :X glazuur weg grotendeels op de voortandjes, ergste beschadigingen op de tand die als eerste doorkwam. Volgens de tandarts zou t niet zoveel kwaad moeten kunnen voor haar grote tanden, maar ik baal er toch van. Vooral ook met terugwerkende kracht nijdig dat de huisarts ons zo lang door heeft laten modderen met het verkeerde middel :X
:)
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:59:28 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143793795
Zou dan inderdaad wel een peuter dekbed willen, ik vind het een beetje zonde van het geld om nu nog een ledikant dekbed te kopen als we toch willen overstappen.
pi_143793994
Ik maak me zorgen over tandsteen..ik probeer zo goed mogelijk te poetsen maar ze trekt haar boven lip niet weg en ik kom moeilijk bij haar boven tanden..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 augustus 2014 @ 22:03:26 #229
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143794128
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:01 schreef bitterend het volgende:
Ik maak me zorgen over tandsteen..ik probeer zo goed mogelijk te poetsen maar ze trekt haar boven lip niet weg en ik kom moeilijk bij haar boven tanden..
ik kreeg de tip om elektrisch te gaan poetsen. Sindsdien laat geert zich veel makkelijker en beter poetsen. Wat ook helpt is vragen of ze haar hoofd iets achterover wil houden (naar het plafond kijken) , dan kun je beter zien wat je doet en kun je er ook beter bij
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_143794224
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:59 schreef Kyara het volgende:
Zou dan inderdaad wel een peuter dekbed willen, ik vind het een beetje zonde van het geld om nu nog een ledikant dekbed te kopen als we toch willen overstappen.
ik vind het zo knus ook :D zo'n groot dekbed in zo'n klein bedje haha.
Mijn jongste heeft geloof kk nog een babydekbed. Denk ik. Past goed in t bed en zij past er goed onder dus nog niet zo gemotiveerd om een groter dekbed te kopen :P
ohja en meestal ligt ze onder mijn dekbed :') dat ook.
:)
pi_143794236
Ze is bang van de elektrische tandenborstel ;(
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 augustus 2014 @ 22:10:30 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143794664
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:04 schreef bitterend het volgende:
dat was Geert eerst ook. Zelf vast laten houden en over de hand laten poetsen + uitleg dat de tandarts dit beter vond hielp redelijk om daar overheen te komen
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 24 augustus 2014 @ 22:14:26 #233
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143794958
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:01 schreef bitterend het volgende:
wij kregen de tip om achter Roy te gaan staan,en dan een schaar maken met je duim en wijsvinger. De kin tussen duim en wijsvinger houden en mond Open doen. Dan kun je zo het hele gebid goed poetsen en zien.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_143795093
Worth a try ^O^ thanks ladies!
pi_143795136
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:24 schreef mignonne het volgende:
(Zij gaf ook aan dat logopedie voor het 6e jaar eigk niet zo zinvol is omdat die spraak zich dus nog zo ontwikkeld en het nog goed kan dat dingen vanzelf goed gaan uiteindelijk. Was hier wel het geval.)
Is ook omdat kinderen tot hun 6de nog heel veel moeite hebben om het geleerde in de praktijk te brengen. Ze hebben nog te weinig besef van hun mond en tong om de oefeningen ook echt uit te voeren. Omdat je niet continu in de spiegel kijkt, moet je veel op gevoel doen en dat kunnen jonge kinderen nog niet zo goed.

Over spenen, mijnes bliefde er geen en nog steeds niet, maar hij zit wel enorm in een orale fase :') Alles wordt voortdurend in de mond gestopt en als hij zit te dromen dan zitten er ook steeds vingers in dat mondje te friemelen. Het staat een beetje lullig wel :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_143796527
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:04 schreef bitterend het volgende:
Hier ook
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  zondag 24 augustus 2014 @ 22:37:44 #237
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143796632
Wij dubben over wel of geen kussen bij Roy in bed.
is een kussen wel echt nodig?

Roy moet sowieso een extra doorademend kussen hebben ivm de epilepsie. Ivm mogelijk verstikkings gevaar.
En daardoor vind ik een kussen ook best "eng"
pi_143796645
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:54 schreef Kyara het volgende:
Oh dat is wel een goed idee inderdaad. Dekbed in ledikant. :Y
Ik ben dan alleen een beetje bang dat dat zo'n geprop wordt met heel veel dekbed in bed. Of valt dat mee?
Hier slaapt ze op de grond. Dekbed is nu klein aan het worden. Dus snel naar grote maat. 140 bij 2 gaat het worden. Heerlijk O+
pi_143796699
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:37 schreef _Bar_ het volgende:
Wij dubben over wel of geen kussen bij Roy in bed.
is een kussen wel echt nodig?

Roy moet sowieso een extra doorademend kussen hebben ivm de epilepsie. Ivm mogelijk verstikkings gevaar.
Is niet nodig
pi_143799742
Kyara, wij hebben een peuterbed geprobeerd toen Jelle een jaar en 10 maand was ongeveer. Hij wouw toen heel graag maar het lukte hem gewoon niet om in slaap te vallen. Kwam er ook wel eens uit. Vanalles geprobeerd, voor de deur wachten, naast het bed zitten, er bij liggen, op z'n kamer er bij zitten of gewoon helemaal weg. Als ik niet in de buurt was kwam hij uit bed als ik wel in de buurt was deed hij echt heel erg z'n best maar sliep hij soms na anderhalf uur nog niet. Ook s nachts als wij naar bed gingen hem overgelegd in z'n peuterbed om hem te laten wennen en hem er s ochtends in wakker te laten worden. Dat ging wel al werd hij heel vroeg wakker en ging hij er niet beter van slapen s avonds. We zijn geen strijd aangegaan (en hij wouw ook echt) maar het lukte nog niet.
Toen bij ruim 2,5 nog een keer geprobeerd en dat ging meteen goed, kont er vanaf dag 1 in principe niet uit en slaapt er goed in. We hebben hem eerst in z'n slaapzak gelaten met z'n ledikant dekentje en later toen het wat beter weer werd ging als vanzelf het dekentje weg en de slaapzak uit en is er een hoeslaken voor in de plaats gekomen. Daar ligt momenteel z'n ledikant lakentje bovenop maar er zal over even het dekbed in komen.
Ik heb trouwens een eenpersoons dekbed in het peuterbed en dat past prima (overtollige onder het matras, heb je geen last van). En als het peuterbed de deur uit gaat dan kan het dekbed gewoon blijven.

Een kussen heeft Jelle ook. Wilde hij in z'n ledikant al af en toe, had in z'n peuterbed eerst alleen een kussenhoes gelegd, maar wilde na een week ofzo ook een kussen, prima dan. Maar als ie er niet om zou vragen had ik er die nog niet ingelegd. Dus net wat Roy wil zou ik in mee gaan.
pi_143804686
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:59 schreef Kyara het volgende:
misschien dat dat ook past hoor. Eva is van een ledikant dekbed naar een 1-persoons gegaan. En dat past echt niet :D
pi_143804702
Over verhaspelingen. ....Eva dr favoriete films zijn momenteel die van winnie the poot èn de grote film van knorretje. En dat wordt dus nagespeeld.
Hoorde ik ze gisteren zeggen: "kom Rosalie, we gaan op eksepietsie"

Ik verbeterde haar door te zeggen dat het "expeditie" is. Maar toen gaf ze zelf aan dat ze dat wel wist maar 'eksepietsie' makkelijker vindt O+
  maandag 25 augustus 2014 @ 07:19:53 #243
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143804722
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 23:40 schreef hilliebillie het volgende:

Een kussen heeft Jelle ook. Wilde hij in z'n ledikant al af en toe, had in z'n peuterbed eerst alleen een kussenhoes gelegd, maar wilde na een week ofzo ook een kussen, prima dan. Maar als ie er niet om zou vragen had ik er die nog niet ingelegd. Dus net wat Roy wil zou ik in mee gaan.
Roy zelf kan het alleen niet aangeven.Bij ons in bed komt hij niet, en een kussen op de bank heeft Roy geen interesse in.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 25 augustus 2014 @ 07:22:04 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143804732
Danic O+

Ik had van het weekend een houten groeimeter gescoord, met boerderijdieren. één grote hit. Vraag ik na een tijdje aan de kinderen of ze nou al weten waar ik dat ding moest ophangen voor ze. Komt Geert droog uit de hoek: Aan de muur !!!

Bar: kinderen hebben niet perse een kussen nodig. Als je denkt dat hij er comfortabler door zou kunnen slapen, zou je het kunnen proberen, maar zo te lezen moet je voor Roy een speciaal kussen hebben dat (waarschijnlijk) ook nogal aan de prijs zal zijn. Ik zou daarom nog een tijdje wachten en kijken of hij zich er over een poosje wel voor interesseert.

pi_143805007
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:19 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Roy zelf kan het alleen niet aangeven.Bij ons in bed komt hij niet, en een kussen op de bank heeft Roy geen interesse in.
Dan zou ik er denk ik nog even mee wachten. Wellicht dat ie over een tijdje wel interesse heeft in de bankkussens. Of als je zelf het idee krijgt dat hij minder comfortabel ligt in bed kun je het altijd nog proberen. Een hoofdkussen is geen must hoor.
pi_143805234
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:07 schreef danic het volgende:

[..]

misschien dat dat ook past hoor. Eva is van een ledikant dekbed naar een 1-persoons gegaan. En dat past echt niet :D
:D
wel een grote overgang ineens zo'n groot bed? Of valt dat wel mee?

Wij hebben een peuterbed op zolder staan van mijn neefje. Zal binnenkort eens beginnen met schuren en schilderen :)

en wat schattig dat verhaspelen O+
pi_143805799
Gelukkig hebben we de speen hier niet lang gehad. Chris met 9 maand af laten kicken, en Daan weigerde hem vanaf een maand of 5. Toch wel makkelijk..
Al had Chris nog wel logopedie nodig ;)
En mijn zusje duimde tot haar 7e en ik helemaal niet, en toch had ik de beugel en zij niet. De tandarts heeft laten zien dat ze haar duim op zo'n manier hield dat ze niet aan de tanden trok, maar er meer tegenaan duwde, dus geen overbeet..

Het peuterdekbed van de hema is ook niet zo dik, dat konden we hier wel in het ledikant gebruiken. Maar nu op een gewoon peuterbedje, alweer een dik half jaar..
Alleen vanochtend lag hij er niet onder, dus helemaal koud wakker. Lekker mopperig bij het ontbijt nog, maar eenmaal op gang toch weer vrolijk naar het psz. Hij was lekker bezig met een prikwerkje toen ik wegging.
pi_143806693
Ligt het trouwens aan de mensen in mijn omgeving of is het echt heel raar dat mijn zoontje nog niet zindelijk is? :? Overal kijkt men vreemd op als ik zeg dat er nog 0,0 interesse is in wc/potje/wc op het kdv. Afgelopen donderdag heb ik het ook besproken met de CB arts en zij gaf aan er toch met regelmaat over te beginnen (dat doen we ook) en dat het dwingen toch niet zou helpen. En dat ben ik ook zeer zeker niet van plan :@

[ Bericht 20% gewijzigd door Cyntiaa op 25-08-2014 11:29:54 ]
pi_143807261
NNiet leuk cyntiaa als andere je zo'n gevoel geven. Hoe oud is hij nu?

Ean wilde hier zelf een kussen dus toen mocht dat van ons. Daarvoor gebruikte ze haar knuffel als kussen. Ik had haar vraag dus wel verwacht. Ze had mijn kussen geclaimd maar dat vond ik minder.
Danic die verhaspelingen moet je opschrijven.

Hier heeft mijn moeder er nogal een handje van om neefje met ean te vergelijken. Hij eet beter. Hij is opener en heeft meer lef. Hij heeft meer kracht en fietst daardoor makkelijker. Nu heeft hij ook een tractor dus oefent veel. Vind ik ook niet altijd leuk om te horen.
Nu zei ik laatst maar fijntjes dat ean al een tijdje zindelijk is, en dat ik gelukkig niet achter haar aan hoef te rennen.

Ik was het even beu dat opbieden van d'r. Hij is de zoon die ze zelf nooit gekregen hebben.
pi_143807277
Doorsnee zijn jongens gewoon wat later. Gemiddeld is als ze 3 zijn. En dan niet precies 3, maar ergens tussen de 3&4 ;)

Chris gaf ook helemaal niks aan, ik probeerde het vanaf 3 jaar wel elke maand een ochtend, maar dat leverde alleen een wasmand vol nattigheid op. Tot hij opeens met 3j6mnd wel een keertje droog bleef, Blijkbaar had hij het toen wel door. Dat was een vrijdag, en op maandag op het KDV was hij gewoon de hele dag droog, daarna ook amper nog ongelukjes. Dus hij was er toen dus ook echt klaar voor..
Zijn beste vriendje werd pas zindelijk in de week voordat hij naar school moest :P

Daan doet er ook nog niks mee, dus ik probeer dat nu elke 2 maand ofzo eens, en dan vanaf 3 wel vaker, maar ik ga er echt geen drama van maken. Het komt wel.. Wel af en toe even op het potje of wc, wekelijks ofzo om dat te oefenen, maar niet met als doel zindelijkheid of uberhaupt een boodschap. Gewoon als ik de luier verschoon hem even vragen of hij naar de wc wil. Wil hij, dan gaan we, wil hij niet dan niet. Voordat ze 4 zijn duurt het nog wel even, Don't panic ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')