abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:23:33 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143479819
De Slankreeks


De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 7% gewijzigd door uniekhoorn op 16-08-2014 15:29:15 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:30:34 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143479966
Hoe meer wij kunnen onderzoeken, hoe meer wijsheden er komen natuurlijk.

En overal zal een kern van waarheid in zitten, wij worden namelijk niet voor niks steeds ouder.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_143480042
De vraag is of we ouder blijven worden met al dat overgewicht en diabetes.

Heb een fijne dienst en ben met de fiets :) maar morgen weer
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:42:03 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143480273
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
De vraag is of we ouder blijven worden met al dat overgewicht en diabetes.

Heb een fijne dienst en ben met de fiets :) maar morgen weer
True, maar "dik" hoeft niet ongezond te zijn vind ik hoor.

Mijn lijst:
O: 2 bekers melk, gekookt ei, plak suikerbrood met boter, harde tarwebol, 2 sneden witbrood, half plakje krentenbrood, beschuit met boter en vlokken, zacht tarwebolletje, getoaste boterham met boter en suiker, 2 plakken kaas, plak achterham, 2 plakken snijworst, cappuccino, bakje luchtige kwark
T's: 2 appels, nectarine, kiwi, blokje choco, peer
D: bloemkool, gebakken aardappelen uit de oven met ui en knoflook, oosterse zoetzure komkommer, varkenshaas, verse doperwten, peperroomsaus
T: handje chips
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_143481271
Hier ook een lijstje: carbdag :P :+

O: speltbrood met laas en een gebakken ei
L: artisan spelt met boter en verse pesto, thee met melk
D: vrienden komen 'tapas' eten en film kijken. Ik heb gemaakt:

- gegrilde aubergine met knoflook-munt-peterselie dressing
- gebakken champignons
- tomaten prutje met basilicum
- gehaktballetjes in tomaten-kruidensaus
- manchego met vijgenjam
- olijven/ pepadews/ brood met pesto en aioli

Komt wel goed vanavond :9
pi_143487742
Op het werk paar keer gehad dat er van dat artisanbrood werd gehaald maar dat is totaal anders dan normaal brood. Gooi normaal al flinke portie kipfilet op brood maar met dat brood moet je bijna hele filet nemen wil je de verhouding lekker houden :{
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_143487810
Oja, dit:
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_143488530
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:47 schreef V1z0R het volgende:
Op het werk paar keer gehad dat er van dat artisanbrood werd gehaald maar dat is totaal anders dan normaal brood. Gooi normaal al flinke portie kipfilet op brood maar met dat brood moet je bijna hele filet nemen wil je de verhouding lekker houden :{
Ik heb een tijd lang zelf brood gebakken en moet dat eigenlijk weer gaan doen. Niks zo lekker als een Norwich Sourdough (zuurdesembrood van jawel, zie je bovenstaande grafiekje: tarwebloem :P en roggemeel.) Die smaak :9. En dan met stoom gebakken zodat het een heerlijk krokante korst heeft, omz.

Hier een beetje een prutdag, zit niet lekker in mn vel vandaag :N Komt wel weer goed, morgen weer een dag.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:10:41 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143488612
Vervelend d-e
Weet je de oorzaak dat je zo 'bleh' voelt?

Wil ook weer brood bakken maar vriendlief is steeds thuis en die is nogal netjes en brood bakken bij mij gaat meestal met veel bombarie :'')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_143488688
Ja, ik weet wat de oorzaak is maar vandaag is niet de goede dag om daar wat aan te doen. Dus vandaag een dag niks met mezelf... en morgen vast wel een betere bui ;)
pi_143489533
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:08 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb een tijd lang zelf brood gebakken en moet dat eigenlijk weer gaan doen. Niks zo lekker als een Norwich Sourdough (zuurdesembrood van jawel, zie je bovenstaande grafiekje: tarwebloem :P en roggemeel.) Die smaak :9. En dan met stoom gebakken zodat het een heerlijk krokante korst heeft, omz.

Hier een beetje een prutdag, zit niet lekker in mn vel vandaag :N Komt wel weer goed, morgen weer een dag.
Laatste zin in uniek d'r sig zit dan ook een grote waarheid in verborgen.
Gewoon het maximale halen uit het leven en dan vooral je lever. Die van mij is 5 sterren NCAP...

Laatste keer dat 'ie getest is in ieder geval, toen telde voetgangerveiligheid nog niet.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_143489579
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:47 schreef V1z0R het volgende:
Op het werk paar keer gehad dat er van dat artisanbrood werd gehaald maar dat is totaal anders dan normaal brood. Gooi normaal al flinke portie kipfilet op brood maar met dat brood moet je bijna hele filet nemen wil je de verhouding lekker houden :{
Je moet het ook niet halen, maar zelf bakken :{w
pi_143489648
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:39 schreef An24 het volgende:

[..]

Je moet het ook niet halen, maar zelf bakken :{w
Laatste keer brownies was ik ook half-baked, klaag verder niet :6
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_143489741


Hij is wel schuin want mobiel :P
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143489892
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:37 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Laatste zin in uniek d'r sig zit dan ook een grote waarheid in verborgen.
Gewoon het maximale halen uit het leven en dan vooral je lever. Die van mij is 5 sterren NCAP...

Laatste keer dat 'ie getest is in ieder geval, toen telde voetgangerveiligheid nog niet.
Ow dat maximale uit het leven halen doe ik ook wel hoor :+ Morgen konijnenoppas regelen en dan gaan de 3 weken Indonesië dit jaar ook nog even door.
Gewoon, omdat ik toch zo'n wanhopig konijnenvrouwtje ben zonder verplichtingen.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:52:17 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_143489971
Ziet er goed uit Cali!

Vandaag ook wezen shoppen: heb een (nep)leren broek gekocht en nog een zwarte jeans. In combinatie met wat ik nog in mijn kast heb hangen (veel gebreid spul, leuk bij de leren broek) kan ik er weer een tijdje tegenaan.

Lijstje
o. havermout met half pakje ah zomerfruit
s. 15 minuten hardlopen + 15 minuten yoa
t. 300 ml bulgaarse yoghurt met andere helft van pakje zomerfruit
l. salade met geitenkaas, noten, sla en dressing
t. 4 dropjes + bulgursalade + boterham boter + 300 gram worteltjes
d. gehaktbal, rode kool en een aardappel

Las gisteren trouwens ergens dat 15 minuten cardio per dag wonderen doet voor je humeur. Kan dat geheel onderschrijven. Ik loop vaak 15 minuten hard vlak na het opstaan. Doet misschien weinig voor mijn conditie/figuur, maar volgens mij voel ik m er echt beter door.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_143490182
Thx Tink!

Ik wil binnenkort ook shoppen want tis nu echt seizoen voor mij: wijde bloesjes, colbertjes, jasjes, wijde truien. Echt mijn ding. Dat boven een strakke spijkerbroek. Dus binnenkort als loon binnen is maar even kijken O+

Lijstje is beetje anders, ik had nog verwacht alleen de lunchen, maar de dames waren er al eerder O+

L: 2 brood, tonijnsalade
D: Cappuccino met een stukje brownie (krijg je erbij), 3 kleine stukjes bruchetta (met champs, tomaat en geitenkaas, met z'n drieën gedeeld), hele vis (dorade met graat en kop enzo eraan dus lekker pluizen :P), met kruidenboter wat erwtenpuree, witlofje, rauwkost, uitje en wat frietjes. Na nog een cappuccino, dit maal met 2 stukjes van die goddelijke brownie O+. Tussendoor water gedronken. Lijkt redelijk weinig allemaal maar ik ontplof bijna O+

Heerlijk was het. Ik hou van mijn vrienden :D
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:00:57 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143490273
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:44 schreef Californium het volgende:
[ afbeelding ]

Hij is wel schuin want mobiel :P
Oeh, om in te bijten :9
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_143490310
Tink:
Van alle onzin die ik spui (en dat is een boel :+) is er een ding die gewoon waarheid is en al geregeld herhaald heb
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_143490356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:00 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Oeh, om in te bijten :9
:D ben best blij ermee ook. Ik kan afvallen wat ik wil, maar kleiner wordt ie niet O+
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143490433
Je broek ziet er goed uit Cali! En jij ook! En je D klinkt lekker :). En ik vind het leuk om te lezen dat je de laatste tijd weer enthousiast bent over dingen en best blij overkomt, het gaat echt beter met je dan een tijdje geleden of niet?

Mijn lijst:

O/L: kaastosti speltbrood met ketchup
T: 650ml smoothie van melk, halve banaan, wat verse aardbeien, diepvries bramen, aalbessen, frambozen, blauwe bessen, kersen en aardbeien
D: 3 rijstwafels met kaas

Beetje weinig, maar elk spoor van hongergevoel ontbreekt momenteel. Vriendje gaat nog koken dus hopelijk krijg ik straks nog wat pastasaus met mager gehakt en paprika en nog wat groenten naar binnen (en evt pasta, maar vind de groente em vlees belangrijker)
pi_143490576
thx! En mijn D was inderdaad heerlijk!

Edit: Over je vraag heen gelezen :@! Ja! Gaat idd beter. Lekker verhuisd dus minder stress, leer steeds meer de dingen en mensen om me heen tewaarderen en ik KAN genieten van kleine dingen. Ik zit nu goed in mijn vel. Van de week wel een dipje maar dat was gelukkig voorbij na mijn bezoekje bij de psycholoog. Van de week wat dingen gekookt! :P En maar liefst ook een keer meer dan 1 pannetje op het vuur gehad! Ja, lekker weer aan het werk. Gaat nu echt goed ja.Hoop dat ik in die flow blijf!

[ Bericht 54% gewijzigd door Californium op 16-08-2014 21:19:50 ]
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143490873
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:02 schreef V1z0R het volgende:
Tink:
Van alle onzin die ik spui (en dat is een boel :+) is er een ding die gewoon waarheid is en al geregeld herhaald heb
Ik heb hem laatst ook al weer door gespuid met de boodschap dat alle beweging goed is naar iemand anders die vond dat haar uur wandelen niet in verhouding stond met het sporten wat anderen deden etcetc.

Cali :9
pi_143492239
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:09 schreef Californium het volgende:
thx! En mijn D was inderdaad heerlijk!

Edit: Over je vraag heen gelezen :@! Ja! Gaat idd beter. Lekker verhuisd dus minder stress, leer steeds meer de dingen en mensen om me heen tewaarderen en ik KAN genieten van kleine dingen. Ik zit nu goed in mijn vel. Van de week wel een dipje maar dat was gelukkig voorbij na mijn bezoekje bij de psycholoog. Van de week wat dingen gekookt! :P En maar liefst ook een keer meer dan 1 pannetje op het vuur gehad! Ja, lekker weer aan het werk. Gaat nu echt goed ja.Hoop dat ik in die flow blijf!
Komt waarschijnlijk omdat ik m nog had ge edit ;) had je m wss net daarvoor gelezen. Wat fijn om te lezen! En kleine dipjes zijn logisch, fijn dat praten met je psycholoog dan goed helpt! En ik hoop met je mee!
pi_143492355
Thx! :) O+
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')