Oh ja dat is ook zo, daar heb ik ook wel eens wat over gelezen idd. Ergens wel logisch ook. Kan het me ook wel voorstellen als er idd overlast veroorzaakt wordt of zelfs schade, dat mensen dat niet willen. Ben daar zelf wel heel netjes in maar niet elke collegaquote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zal je het sterker vertellen: In veel gevallen mogen WIJ die garageboxen (in elk geval die in woonwijken) officieel niet eens gebruiken, omdat dit in strijd is met het bestemmingsplan. Veel van die boxen zijn bestemd voor privégebruik, en NIET voor de uitoefening van een bedrijf.
Nou, zoeter kan de wraak niet zijn:quote:
Wij hebben diverse depots op industrieterreinen, zelfs 1 in zo'n self storage unit, en ook een zeecontainer (waarin je op warme dagen kapot gaat van de hitte), en ook ergens een soort bouwkeet.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:37 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Wel lastig, want hoe los je het anders op?
Ja dat soort dingen zou je dan krijgen. Met weer een aantal andere 'problemen' zoals misschien een stuk verder fietsen (industrieterrein ligt voor veel wijken niet in de buurt), en wie gaat dat betalen? De laatste keer dat ze het hier over het opdoeken en samenvoegen van depots hadden bijvoorbeeld, leek het erop dat ze de extra fietstijd niet willen betalen. En dat tot 3km fietsen toch geen probleem moest zijn! Zijn hier ook nog erg veel routes met kar, veel mensen die ook niet op de fiets zullen willen (maar goed, heb je wat te willen als ze de karretjes gewoon weg doen?)quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij hebben diverse depots op industrieterreinen, zelfs 1 in zo'n self storage unit, en ook een zeecontainer (waarin je op warme dagen kapot gaat van de hitte), en ook ergens een soort bouwkeet.
Zoiets las ik ook in het OR-krantje.Voor de goede orde: Die 3 km fietsen heeft betrekking op de fietsafstand van je huis naar het depot, niet op de afstand van het depot naar de wijk. Die laatste moet gewoon betaald worden, dus als een depot wordt verplaatst naar een locatie die verder van de wijk af ligt, dan moeten de looptijden van de wijken ook worden opgehoogd.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:48 schreef VixenFromHell het volgende:
[..] De laatste keer dat ze het hier over het opdoeken en samenvoegen van depots hadden bijvoorbeeld, leek het erop dat ze de extra fietstijd niet willen betalen. En dat tot 3km fietsen toch geen probleem moest zijn!
Ah! En die (vorige) TC maar doen alsof we niet moeten zeuren over een stuk verder fietsen van depot naar de wijk want het mag 3km zijn, en hij beweerde volgens mij ook nog dat dat niet betaald hoefde te wordenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zoiets las ik ook in het OR-krantje.Voor de goede orde: Die 3 km fietsen heeft betrekking op de fietsafstand van je huis naar het depot, niet op de afstand van het depot naar de wijk. Die laatste moet gewoon betaald worden, dus als een depot wordt verplaatst naar een locatie die verder van de wijk af ligt, dan moeten de looptijden van de wijken ook worden opgehoogd.
Als zaterdagbesteller verdiende ik al meer dan jij nu op je maximum.. En ik deed niet voorbereiden, puur lopen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:30 schreef Rafierafie het volgende:
Onderhandelingen over de cao postbezorgers worden in september hervat (of gestart, ik weet het niet eens). Dat is slechts 9 maanden na het aflopen van de laatste cao. Tegen de tijd dat alles rond is loopt ie waarschijnlijk al weer af.
Loonsverhoging zou leuk zijn. Ik zit nu met ¤9,30 per uur al flink wat jaartjes aan het maximum.
En hoe zit het nou met die zdw-CAO? Ik las een tijdje terug in een MZ-Journaal dat het bedrijf daar helemaal van af wilde, en de zwd's gewoon bij de reguliere CAO wilde invoegen als dtw. Maar wellicht dat ze zich toch bedacht hebben, want dan zouden de zdw's ineens elke zaterdag TOT ontvangen, en reiskostenvergoeding, etc.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als zaterdagbesteller verdiende ik al meer dan jij nu op je maximum.. En ik deed niet voorbereiden, puur lopen.
Volgens mij is die cao al drie jaar afgelopen... En doen ze vooral geen moeite het te herstellen. Elke cent erbij is er een te veel...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En hoe zit het nou met die zdw-CAO? Ik las een tijdje terug in een MZ-Journaal dat het bedrijf daar helemaal van af wilde, en de zwd's gewoon bij de reguliere CAO wilde invoegen als dtw. Maar wellicht dat ze zich toch bedacht hebben, want dan zouden de zdw's ineens elke zaterdag TOT ontvangen, en reiskostenvergoeding, etc.
zolang ik,al 9 weken de Tw niet heb ontvangen,zou ik eerst de bezorging eens op orde brengenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:18 schreef Deezertje het volgende:
Sandd:
http://managementscope.nl(...)p-ons-dan-wij-op-hen
[..]
dat is geheel correctquote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zal je het sterker vertellen: In veel gevallen mogen WIJ die garageboxen (in elk geval die in woonwijken) officieel niet eens gebruiken, omdat dit in strijd is met het bestemmingsplan. Veel van die boxen zijn bestemd voor privégebruik, en NIET voor de uitoefening van een bedrijf. Als er een particulier is die ons weg wil hebben (vanwege peuken en tiewraps op de grond, alsmede schade door aso bezorgers die hun fietsen tegen belendende garagedeuren pleuren) en een beetje de weg weet bij de instanties, dan kan íe ons zo weg krijgen.
Zolang het minder is dan onderstaand verhaal ,kan het nooit lekker zijn,en degene hoeft geen ruk uit te voeren.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:34 schreef superkimmi het volgende:
mijn salarisstrook was er ook vanmiddag pas. Wel een lekker salaris, leuk al dat extra werken!
die fietstijd loopt jaarlijks aardig in de papieren(wat gratis werken is)quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:48 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja dat soort dingen zou je dan krijgen. Met weer een aantal andere 'problemen' zoals misschien een stuk verder fietsen (industrieterrein ligt voor veel wijken niet in de buurt), en wie gaat dat betalen? De laatste keer dat ze het hier over het opdoeken en samenvoegen van depots hadden bijvoorbeeld, leek het erop dat ze de extra fietstijd niet willen betalen. En dat tot 3km fietsen toch geen probleem moest zijn! Zijn hier ook nog erg veel routes met kar, veel mensen die ook niet op de fiets zullen willen (maar goed, heb je wat te willen als ze de karretjes gewoon weg doen?)
Dan zouden ze in de woonwijken zelf ergens geplaatst moeten worden, maar dat zal wel lastig zijn.
Moet wel zeggen dat ik me er ook gewoon niets bij voor kan stellen om elke dag een heel eind met die tassen te moeten fietsen, maar ik ben dan ook een postbezorger die de depots altijd in de buurt heeft gehadweet van veel collega's dat die ook niet elke keer een paar km willen gaan fietsen iig. Dus daar zou wel gedonder van komen
denk aan mijn eerdere berichten van de supermarkt cao,die zit met start er al 2 bovenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:30 schreef Rafierafie het volgende:
Onderhandelingen over de cao postbezorgers worden in september hervat (of gestart, ik weet het niet eens). Dat is slechts 9 maanden na het aflopen van de laatste cao. Tegen de tijd dat alles rond is loopt ie waarschijnlijk al weer af.
Loonsverhoging zou leuk zijn. Ik zit nu met ¤9,30 per uur al flink wat jaartjes aan het maximum.
Er is een tijdje geleden een nieuwe CAO voor de ZaW'ers gekomen. Looptijd is tot en met 31 december 2015. Voor die periode is ie 4 jaar lang afgelopen geweestquote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Volgens mij is die cao al drie jaar afgelopen... En doen ze vooral geen moeite het te herstellen. Elke cent erbij is er een te veel...
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:50 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Zolang het minder is dan onderstaand verhaal ,kan het nooit lekker zijn,en degene hoeft geen ruk uit te voeren.
Let wel incl toeslagen heeft ie rond de 1300
http://www.parool.nl/paro(...)-huurverhoging.dhtml
Ik studeer aan een universiteit, mijn studie heeft een goede baankans. Mijn partner is HBO afgestudeerd en na 2 jaar gepromoveerd op zijn werk. Ik krijg desondanks volledige uitwonende beurs omdat mijn ouders niet kunnen bijdragen. Als bijbaantje op de zaterdag verdient het niet heel hard nee, maar in de vakanties bijwerken en daardoor ongeveer 3-4x zoveel krijgen voelt echt wel als een lekker extraatje hoor..quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:50 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Zolang het minder is dan onderstaand verhaal ,kan het nooit lekker zijn,en degene hoeft geen ruk uit te voeren.
En ik heb ook al geregeld op die eerdere berichten gereageerd aangezien ik een jaar fulltime in de supermarkt heb gewerkt en toen ook op minimumloon zat.. Maar, er is in de tussentijd al wel iets veranderd.. Ik heb het even nagezocht voordat ik te hard ging roepen, maar die 2 euro erboven is dus echt onzin. Een 23-jarige die bij een supermarkt instroomt (en dus niet meer in het minimumjeugdloon valt) zit op 87 cent per uur meer. Ja dat is meer dan 'onze' 9,30 maar geen 2 euro meer...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:52 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
denk aan mijn eerdere berichten van de supermarkt cao,die zit met start er al 2 boven
dan ben je vakkenkneus groep A,de meesten gaan beginnen in B=1835/4wkquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:00 schreef superkimmi het volgende:
[..]
En ik heb ook al geregeld op die eerdere berichten gereageerd aangezien ik een jaar fulltime in de supermarkt heb gewerkt en toen ook op minimumloon zat.. Maar, er is in de tussentijd al wel iets veranderd.. Ik heb het even nagezocht voordat ik te hard ging roepen, maar die 2 euro erboven is dus echt onzin. Een 23-jarige die bij een supermarkt instroomt (en dus niet meer in het minimumjeugdloon valt) zit op 87 cent per uur meer. Ja dat is meer dan 'onze' 9,30 maar geen 2 euro meer...
Nou, dat is wel een beetje ongenuanceerd. Inclusief toeslagen zit íe aan de EUR 1248, maar, daarvan is íe al weer gelijk bijna de helft kwijt aan huur. Ik heb zijn begroting even doorgerekend, maar het is tamelijk karig. Je kunt er van leven, maar het is geen vetpot. Het enige waarop íe nog zou kunnen bezuinigen is dat kabelabonnement. Voor 40 a 45 euro heb je TV & Internet, bespaart íe a gauw twee tientjes. En dan gooit íe de simkaart van z'n prepaid telefoon weg, en neemt een goedkoop sim only abonnement bij bijv. Simyo voor een paar euro. Verder komt me voor dat EUR 147 voor gas en licht wel wat veel is voor een alleenstaand iemand, ik betaal maar de helft ongeveer.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:50 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat laatste vind ik het mooist(in en in triest dat het nog voorkomt hier,de werkende wordt zwaar genaaid)quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, dat is wel een beetje ongenuanceerd. Inclusief toeslagen zit íe aan de EUR 1248, maar, daarvan is íe al weer gelijk bijna de helft kwijt aan huur. Ik heb zijn begroting even doorgerekend, maar het is tamelijk karig. Je kunt er van leven, maar het is geen vetpot. Het enige waarop íe nog zou kunnen bezuinigen is dat kabelabonnement. Voor 40 a 45 euro heb je TV & Internet, bespaart íe a gauw twee tientjes. En dan gooit íe de simkaart van z'n prepaid telefoon weg, en neemt een goedkoop sim only abonnement bij bijv. Simyo voor een paar euro. Verder komt me voor dat EUR 147 voor gas en licht wel wat veel is voor een alleenstaand iemand, ik betaal maar de helft ongeveer.
Ik deel overigens wel de zorg die in het artikel wordt uitgesproken over de explosief stijgende huren. Zeker omdat de huurtoeslag niet evenredig mee stijgt. De laatste jaren stijgen de huren steevast harder dan de inflatie, en zodra iemand verhuisd wordt er nog snel even een flink bedrag bij gedaan. En da's niet alleen in hartje Amsterdam, maar bijna in heel Nederland. Als ik in mijn regio kijk naar de huurprijzen op http://www.woningnethollandrijnland.nl/ rijzen mij de haren ook te berge. Huren van 6-700 euro zijn geen uitzondering. En als je al iets ziet wat goedkoper is is het meestal een jongerenwoning of iets wat binnenkort gesloopt wordt (soort antikraak).
Het is wel opvallend dat ik met hard werken aan het eind van de maand netto niet heel veel meer te besteden heb dan de man in dat artikel, maar dat betekent niet zozeer dat hij teveel krijgt, maar eerder dat ik te weinig krijg (en ook dat er weinig sociaal meer is aan sociale woningbouw, als mensen zowat de helft van hun inkomen aan huur kwiijt zijn). Maar goed, mocht PostNL mij nog een keer de zak geven dan heb ik in elk geval het voordeel dat ik er qua inkomen niet al te veel op achteruit zal gaan.
In elk geval de werkende met een salaris onder modaal.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:06 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat laatste vind ik het mooist(in en in triest dat het nog voorkomt hier,de werkende wordt zwaar genaaid)
Groeizaam weertje, zullen we maar zeggen. Het is wel afzien, maar ja, had ik maar een vak moeten lerenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Morgen overdag is het half tot zwaar bewolkt en komen er geregeld buien voor, mogelijk met onweer. De middagtemperatuur bedraagt ongeveer 17 graden. De zuidwestelijke wind is matig, aan zee (vrij) krachtig. (Bron: KNMI)
Vooruitzichten
Koel weer met geregeld buien en af en toe zon. Maximumtemperaturen rond 17 graden.
Vooruitzichten op langere termijn zijn niet veel beter
Afzien voor weinig loon!
Het is 17 graden! Hoe moet dat dan als straks de winter aanbreekt?quote:
Kreeg echt een moeilijk harde hagel-bui op het einde.. brrr.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is 17 graden! Hoe moet dat dan als straks de winter aanbreekt?
Correct, helaas.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 07:46 schreef dud0r het volgende:
PostNL is compleet uit de finbox. Tenminste dat was al de bedoeling vanaf 1 juni maar toen kreeg ik daar ook nog m'n loonstrook binnen.
Mwah, heb ik weinig problemen mee. Ik doe het meestal toch op werkquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 09:03 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Correct, helaas.
Ze beweerden toen ook dat de loonstroken die je tot dat moment had ontvangen in finbox ook zouden verdwijnen. Bij mij staan ze er allemaal nog gewoon in.
Ik vind het nog steeds vervelend om mijn loonstrook in dat mijnpostnl te moeten bekijken.
Bedoel je dan een app of gewoon de site bezoeken via een mobiel apparaat? Want dat laatste werkt bij mij wel alleen niet super. Als je dan bijvoorbeeld je loonstrook wilt bekijken duurt het heel lang. Je ziet ook maar een klein deel dus als je wilt scrollen moet alles weer opnieuw geladen worden waardoor het wel 5 minuten duurt voordat je je hele loonstrook hebt gezien van boven naar beneden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:27 schreef Stacking het volgende:
Heeft iemand ervaring met mijnpostnl op een mobiel apparaat? Ze hadden laatst praatjes dat het nu goed werkte op je android enzo. Nou, als ik inlog zie ik alleen een postnl logo en verder niks. Geen gegevens, salaris, niks. Doe ik iets verkeerd?
Beide. Via de website laat hij inderdaad maar een klein deel zien, waardoor het niet werkt. En bij die app kan je niet inloggenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:34 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Bedoel je dan een app of gewoon de site bezoeken via een mobiel apparaat? Want dat laatste werkt bij mij wel alleen niet super. Als je dan bijvoorbeeld je loonstrook wilt bekijken duurt het heel lang. Je ziet ook maar een klein deel dus als je wilt scrollen moet alles weer opnieuw geladen worden waardoor het wel 5 minuten duurt voordat je je hele loonstrook hebt gezien van boven naar beneden.
Ja, ik ontvang tegenwoordig ook duidelijk meer post van sandd dan van postnl. Volgens mij deze week 2 dingen van postnl, 7 van Sandd en 1 van streekpost.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:53 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb deze week 15 dingen via Sandd gekregen en 4 via PostNL. Vandaag weer niks van de post. PostNl wint alleen als ik de folders meetel... Best triest eigenlijk. Ontvang dus meer folders dan post, laat staan de mensen met een neenee sticker. Die denken helemaal dat er niks meer komt via de gewone post
Afgezien van het feit dat het niet bepaald gunstig is voor onze werkgelegenheid heb ik eigenlijk geen klachten over sandd. Krijg nooit verkeerde post van sanddquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |