Sommige TC's sturen elke week een mail met het hah-overzicht.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:41 schreef k0fferbak het volgende:
Hoe weten jullie nu al welke folders er morgen zijn? Moet morgen voor het eerst de wijk alleen doen![]()
Onze TC lijkt net alsof hij zo uit het stenen tijdperk is getransporteerd naar nu, typt alleen in telegramstijl en alles in hoofdletters.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Sommige TC's sturen elke week een mail met het hah-overzicht.
Ah, heb al wel mailtjes gekregen dan zullen ze dat hier wel niet doen .quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar heeft onze een "secretaresse" voor.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Oeh, vond ik de eerste keer ook spannend, komt wel goed!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:41 schreef k0fferbak het volgende:
Hoe weten jullie nu al welke folders er morgen zijn? Moet morgen voor het eerst de wijk alleen doen![]()
houdjemond, Ikwilookevenwatzeggen vond het de eerste keer ook spannend!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:57 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Oeh, vond ik de eerste keer ook spannend, komt wel goed!
Ik denk dat hij wellicht bedoeld is om klanten te lokken van verder. Want bij ons is hij alleen in de wijken die er het verst vanaf liggenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:37 schreef gelestipjes het volgende:
Wel vreemd trouwens dat ik voor mijn wijk wel c&a heb, maar de plaats waar de c&a is heeft die folder niet. Of komt ie in sommige plaatsen dinsdag nog of zo?
Ik kan me mijn eerste keer nog goed herinneren, en zoals dat wel vaker bij eerste keren gaat, was het geen onverdeeld succes. Dat kwam ook omdat toen ik voor het eerst alleen moest lopen ik ineens een andere wijk kreeg dan die waar ik opleiding in gehad had. Ik moest 'm ook zelf voorbereiden, dus dat duurde ook al uren (we spreken hier over de tijd dat zaterdag de drukste dag van de week was en de HSM nog niet bestond). Ook namen we zelf nog de belpakjes (tot 5 kg) en aangetekenden mee. Hele dag in de stromende regen gelopen, en toen ik om 16.15 klaar was, was het kantoor al dicht. Dus de overgebleven pakjes en niet uitgereikte aangetekenden maar mee naar huis genomen en daar op de verwarming te drogen gelegd. Maandagochtend wilde ik ze terugbrengen naar de vestiging, en toen kreeg ik nog een uitbrander van de voorman, want ik had niets mee naar huis mogen nemen. Kennelijk was de procedure dan dat je het in de bakfiets in de fietsenstalling moest leggen, wist ik veel! Ook kreeg ik meteen ruzie met degene die de afsluitdienst had, want die mocht officieel pas om 5 uur de boel afsluiten, en die viel nu dus door de mand. Maar hij ontkende ten stelligste dat hij om kwart over vier al weg was.(Wel vreemd dat toen alle lichten al uit waren, de deuren op slot, en zijn auto ook al niet meer op de parkeerplaats stond).quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:20 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
houdjemond, Ikwilookevenwatzeggen vond het de eerste keer ook spannend!
We matchen hilarisch goed qua nickname inderdaad!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:20 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
houdjemond, Ikwilookevenwatzeggen vond het de eerste keer ook spannend!
Succes! Het fijne aan een eerste keer is dat het de volgende keer al wat sneller en makkelijker gaatquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:59 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Eerste dag is gewoon spannend maar komt allemaal goed
Hier ook geen hah overzicht meer. Gisteren heb ik ook de hah in de stellingen gezet. Maar liefst 76 tassen! Dikke pret!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:13 schreef posje het volgende:
Hier ook geen hah-overzicht, maar ik heb de tassen al klaargezet; geen C&A. (Is toch voordeeeeeliger!)
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 10:46 schreef superkimmi het volgende:
sta op t punt om weg te gaan, begint het te regenen. Schijnt maar een kort buitje te zijn dus wacht wel ff
Da's vroeg!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 10:51 schreef Stoplichtjuh het volgende:
De post valt hier met oa. de C&A folder net op de mat en volgens mij had ik dat C&A ding pas nog tussen de post zitten.
Planner is met vakantie. En dat wordt zijn vervanger niet opgepakt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:39 schreef Herfstblad het volgende:
Oef, ik hoop niet dat ik C&A heb, anders wordt het straten doormidden knippen(oftewel: fiets in het midden van de straat). Het HAH-overzicht krijg ik trouwens ineens weer niet.
En ik ben de eerste keer dat ik mijn wijk alleen liep 6 uur bezig geweest. Het is een wijk van 2.5 uur met folders (ik had die dag de Gamma). Dat was wel in november 2011 trouwens.
Ah, doet de planner dat? Dat wist ik nietquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
Planner is met vakantie. En dat wordt zijn vervanger niet opgepakt.
Is toch mooi juist, kun je afstrepen wat je al hebt gehadquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 09:55 schreef JaqenHghar het volgende:
Oh lawd ik zie de bui al hangen, dit wordt een half-zesje.
Als de sortering maar een beetje oke gedaan is vandaag vind ik het wel prima.
Het vervelende aan mijn wijk is dat het 1 hele lange straat is met allemaal zijtakken die ook behoorlijk lang zijn. Inclusief een plein achtig iets. Dus je ziet de hele dag hoever je bent en hoever je nog moetDat fuckt met je.
Ik loop de hele zomer al tussen 8.30 en 11.30quote:
Ja hoor, aanvragen kan altijd. Maar het antwoord weet je waarschijnlijk welquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 10:50 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]![]()
Ik wou dat ik om 11 mocht beginnen
Zou ik dat kunnen aanvragen ergens?
Was dat maar waarquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:36 schreef jarti66 het volgende:
Weet iemand of je korting op postzegels krijgt als je postbezorger bent?
the good old timesquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik kan me mijn eerste keer nog goed herinneren, en zoals dat wel vaker bij eerste keren gaat, was het geen onverdeeld succes. Dat kwam ook omdat toen ik voor het eerst alleen moest lopen ik ineens een andere wijk kreeg dan die waar ik opleiding in gehad had. Ik moest 'm ook zelf voorbereiden, dus dat duurde ook al uren (we spreken hier over de tijd dat zaterdag de drukste dag van de week was en de HSM nog niet bestond). Ook namen we zelf nog de belpakjes (tot 5 kg) en aangetekenden mee. Hele dag in de stromende regen gelopen, en toen ik om 16.15 klaar was, was het kantoor al dicht. Dus de overgebleven pakjes en niet uitgereikte aangetekenden maar mee naar huis genomen en daar op de verwarming te drogen gelegd. Maandagochtend wilde ik ze terugbrengen naar de vestiging, en toen kreeg ik nog een uitbrander van de voorman, want ik had niets mee naar huis mogen nemen. Kennelijk was de procedure dan dat je het in de bakfiets in de fietsenstalling moest leggen, wist ik veel! Ook kreeg ik meteen ruzie met degene die de afsluitdienst had, want die mocht officieel pas om 5 uur de boel afsluiten, en die viel nu dus door de mand. Maar hij ontkende ten stelligste dat hij om kwart over vier al weg was.(Wel vreemd dat toen alle lichten al uit waren, de deuren op slot, en zijn auto ook al niet meer op de parkeerplaats stond).
Loop je wel de hele tijd met lege handen naar je fiets. Dat is wel relaxed vind ik zelf.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:26 schreef DuTank het volgende:
[..]
Is toch mooi juist, kun je afstrepen wat je al hebt gehad
Ik heb een wijk waar je bijna geen rondjes kan lopen. Dus heel de tijd een straat lopen en dan hetzelfde stuk weer terug, omdat er geen overkant is. Ik reorganiseer de bundels ook altijd, zodat het enigszins logisch te lopen is en je wel weer bij je fiets uit komt.
Ik moet alleen nog naar huis, dus ik hoop dat het meevalt qua post...
Tjah.. Het liefst zou ik om 7 uur beginnen heurquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:20 schreef posje het volgende:
[..]
Ja hoor, aanvragen kan altijd. Maar het antwoord weet je waarschijnlijk wel
Maar je loopt een straat dus onnodig dubbel. Als ik die bundels even reorganiseer scheelt dat bijna een half uur ofzoquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:26 schreef JaqenHghar het volgende:
Loop je wel de hele tijd met lege handen naar je fiets. Dat is wel relaxed vind ik zelf.
Nee ik zet mijn fiets aan het eind van de straat en dan doe ik even , loop ik terug en dan oneven en sta ik weer bij mn fiets.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:53 schreef DuTank het volgende:
[..]
Maar je loopt een straat dus onnodig dubbel. Als ik die bundels even reorganiseer scheelt dat bijna een half uur ofzo
Tja, tips voor bezorgen met de scooter heb ik niet veel, omdat het niet wezenlijk anders is dan met de fiets. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met rijden op een scooter, maar denk aan het volgende:quote:Op zondag 17 augustus 2014 08:30 schreef Pietertje71 het volgende:
Goedemorgen
Pff...te druk om alles (na te ) lezen (maar ook een combinatie met ' luiheid' hoor)
Maar heb het wel globaal doorgelezen![]()
Idd, altijd spannend een eerste keer alleen een wijk doen en dan (alles ) zelf moeten doen.
Hoe zou dit gaan met, zoals ik nu, die en scooterwijk hebben omdat dit eerst een autowijk was? Misschien wel interen met de auto?
Nou deze vraag wordt wellicht morgen beantwoord
Wellicht in de OP of elders, handige tips voor de postbezorger plaatsen?
Er staan er genoeg zo in alle topicsMaar om die nu allemaal te gaan doorspitten
![]()
Morgen een gesprek/contract tekenen bij PostNL.
Scooter kon je die dag gelijkmeenemen, maar voor mij en wat anderen is de afstand te groot, of is er geen mogelijkheid deze mee te nemen, dus hoop ik wel dat ' wij' de scooters op tijd geleverd krijgen.
Fijne zondag
Met sneeuw en ijs vond ik het juist 3x niks, zo'n scooter. Hij is veel zwaarder, dus slipt sneller weg bij gladheid, en als je dan omver pleurt, probeer dan maar een zo'n apparaat van 100 kg, met nog zeker 50 kg post aan boord, weer overeind te krijgen. En zeker in die buitengebieden wordt er vaak heel slecht gestrooid. Plus dat je het van al dat stilzitten op zo'n scooter al gauw ijskoud krijgt.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:59 schreef VKV het volgende:
Ik heb in de jaren bij PostNL alleen maar buitenwijken gehad en die doe je bij ons op de scooter. Fantastisch, lekker "racen" van adres naar adres, met sneeuw kan je jezelf tenminste nog een beetje staande houden doordat je met je benen bij de grond kan, je kan lekker blijven zitten bij de meeste adressen (brievenbus bereikbaar vanaf scooter), je kan veel meer post meenemen dan met de fiets. Als anti-fietser was ik heel blij met m'n scooterwijken haha
De eerste keer had ik al gelijk een half uurtje over. Het was een wijk van net geen vier uur en het moest voor 18:00 allemaal in de bus zitten. Kwam die takke bus anderhalf uur later, kon ik pas om 14:00 weg! Gefixeerd op de adressen en met zes uur in de kop redelijk gestrest bezig. Na ongeveer een uurtje, die folders was dat niet huis aan huis?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:39 schreef Herfstblad het volgende:
En ik ben de eerste keer dat ik mijn wijk alleen liep 6 uur bezig geweest. Het is een wijk van 2.5 uur met folders (ik had die dag de Gamma). Dat was wel in november 2011 trouwens.
Leuke variatie: is de tas half vol of half leeg?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 09:55 schreef JaqenHghar het volgende:
Dus je ziet de hele dag hoever je bent en hoever je nog moetDat fuckt met je.
Ja ik heb door dat eerste idd wel wat spierballen gekweekt.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Met sneeuw en ijs vond ik het juist 3x niks, zo'n scooter. Hij is veel zwaarder, dus slipt sneller weg bij gladheid, en als je dan omver pleurt, probeer dan maar een zo'n apparaat van 100 kg, met nog zeker 50 kg post aan boord, weer overeind te krijgen. En zeker in die buitengebieden wordt er vaak heel slecht gestrooid. Plus dat je het van al dat stilzitten op zo'n scooter al gauw ijskoud krijgt.
Maar onder andere weersomstandigheden vind ik het ideaal. Beetje van bus naar bus brommeren, niet zo fysiek inspannend als al dat geloop.
Jammer dat iedere loper dat zelf weer moet gaan uitvinden. Bij sommige wijken zit het zo onlogisch dat je de benodigde post ook niet zo snel kunt vinden. Ik zie een vaste loper van een wijk (al jaren) ook altijd eerst tien minuten sorteren, dan denk ik: geef die loopvolgorde één keer door! Het duurt misschien een paar maanden voor het veranderd is, maar dan zit het ook goed. Heb ik voor mijn eigen wijk ook gedaan, niet eens voor mezelf (want op een gegeven moment weet je het wel), maar vervangers hebben er veel profijt van. Dan heb ik het niet over persoonlijke voorkeuren, maar bv adressen waar je al een kwartier voorbij bent en dan weer terug moet.quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:11 schreef superkimmi het volgende:
dinsdag en donderdag loop ik een voor mij onbekende wijk, waarvan ik altijd alleen maar hoor van collega's dat die héél onlogisch gezet wordt. Zo onlogisch dat ik die collega's op het depot altijd alles opnieuw zie sorteren. Ik ben heel benieuwd wat mij te wachten staat want de wel logische volgorde is mij onbekend.
Kom jij nooit HAH tekort?quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:15 schreef Astwice het volgende:
Met scooter wijken geen ervaring, dat hebben wij hier niet. Even een andere vraag, tijdens mijn opleiding dacht ik geleerd te hebben om met de ja/nee sticker wel HaH te doen, maar is dat wel zo? Bij de nee staat namelijk iets van 'geen ongeadresseerde...' maar HaH is toch ongeadresseerde?
(opleiding is twee jaar geleden) ben er even uitgeweest en sinds een week weer begonnen.
Wat voorn idioot was dat dan?quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:15 schreef Astwice het volgende:
Met scooter wijken geen ervaring, dat hebben wij hier niet. Even een andere vraag, tijdens mijn opleiding dacht ik geleerd te hebben om met de ja/nee sticker wel HaH te doen, maar is dat wel zo? Bij de nee staat namelijk iets van 'geen ongeadresseerde...' maar HaH is toch ongeadresseerde?
(opleiding is twee jaar geleden) ben er even uitgeweest en sinds een week weer begonnen.
Hier trouwens ook wel mee eensquote:Op zondag 17 augustus 2014 19:21 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Wat voorn idioot was dat dan?
Nou, daar vraag je me wat! Bijna alle stickers zijn NEE/JA of NEE/NEE, die eerste NEE slaat op ongeadresseerde reclame (inderdaad, het gedeelte wat onze huis-aan-huis aangaat). Maar als je bewust vraagt naar een JA/NEE sticker (die zijn er heel weinig!!), dan doe je het inderdaad goed: zij vragen om WEL ongeadresseerde reclame, GEEN huis aan huis bladen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:15 schreef Astwice het volgende:
Even een andere vraag, tijdens mijn opleiding dacht ik geleerd te hebben om met de ja/nee sticker wel HaH te doen, maar is dat wel zo? Bij de nee staat namelijk iets van 'geen ongeadresseerde...' maar HaH is toch ongeadresseerde?
Loopvolgorde doorgeven heeft hier niet veel zin. Passen ze toch niet meer aan. Ik heb in een van mijn wijken een machinale fout zitten (eerst 2 t/m 60, dan 61 t/m 39, vervolgens 62 t/m 70 en tot slot 37 t/m 1, gewoon een rechttoe rechtaan straat) en daar wordt zelfs niets aan gedaanquote:Op zondag 17 augustus 2014 19:10 schreef posje het volgende:
[..]
Jammer dat iedere loper dat zelf weer moet gaan uitvinden. Bij sommige wijken zit het zo onlogisch dat je de benodigde post ook niet zo snel kunt vinden. Ik zie een vaste loper van een wijk (al jaren) ook altijd eerst tien minuten sorteren, dan denk ik: geef die loopvolgorde één keer door! Het duurt misschien een paar maanden voor het veranderd is, maar dan zit het ook goed. Heb ik voor mijn eigen wijk ook gedaan, niet eens voor mezelf (want op een gegeven moment weet je het wel), maar vervangers hebben er veel profijt van. Dan heb ik het niet over persoonlijke voorkeuren, maar bv adressen waar je al een kwartier voorbij bent en dan weer terug moet.
Ik doelde eigenlijk op tips voor alle beginnende bezorgersquote:Op zondag 17 augustus 2014 12:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, tips voor bezorgen met de scooter heb ik niet veel, omdat het niet wezenlijk anders is dan met de fiets. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met rijden op een scooter, maar denk aan het volgende:
1) Zo'n scooter met posttassen er op is erg breed, veel breder dan een fiets of een brommer. Hou hier rekening mee als je mensen inhaalt, en kijk uit bij paaltjes in de weg of hekjes die bedoeld zijn om autoverkeer te weren: met een postscooter kan je hier vaak maar net doorheen (of, als je pech hebt, net niet).
2) Let op dat ze je een scooter meegeven die aan alle eisen voldoet, want bekeuringen komen voor eigen rekening, en denk niet dat de politie niet zo snel een postbode zal staande houden. De scooter MOET in elk geval beschikken over een werkende snelheidsmeter en een linker spiegel. Kijk ook naar het profiel op de banden en het soort banden: zeker wanneer je in buitengebied moet bestellen met onverharde wegen en grindpaden zijn zgn. slicks echt ongeschikt.
3) Ik weet niet of PostNL je ook een helm levert, maar als je kunt kiezen, neem dan een jethelm, en GEEN integraalhelm. Tijdens de bezorging hoor je uiteraard je helm op te houden (niet tijdens het rondjes lopen, natuurlijk) en met een integraalhelm op is het lastig adressen lezen omdat het kinstuk je zicht enigszins belemmert.
Voor wat betreft de tijden: Als een autowijk een scooterwijk wordt, zou je er tijd bij moeten krijgen, omdat zo'n scooter veel minder hard gaat. Die Piaggio's komen in geijkte km's niet boven de 40 uit, de Yamaha Neo's zijn zo mogelijk nog trager. Maar PostNL kennende zal de tijd waarschijnlijk hetzelfde blijven, er van uitgaande dat de wijkindeling zelf niet verandert. In tijden snijden is namelijk een specialiteit, maar tijd erbij geven doen ze niet zo snel.
quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:59 schreef VKV het volgende:
Ik heb in de jaren bij PostNL alleen maar buitenwijken gehad en die doe je bij ons op de scooter. Fantastisch, lekker "racen" van adres naar adres, met sneeuw kan je jezelf tenminste nog een beetje staande houden doordat je met je benen bij de grond kan, je kan lekker blijven zitten bij de meeste adressen (brievenbus bereikbaar vanaf scooter), je kan veel meer post meenemen dan met de fiets. Als anti-fietser was ik heel blij met m'n scooterwijken haha
quote:Op zondag 17 augustus 2014 16:46 schreef VKV het volgende:
[..]
Ja ik heb door dat eerste idd wel wat spierballen gekweekt.
Huis aan huis moet ook bij bedrijven, tenzij ze een sticker hebben, is een paar jaar geleden veranderd, daarvoor hoefde het inderdaad nietquote:Op zondag 17 augustus 2014 19:21 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Wat voorn idioot was dat dan?
Huis aan huis doe je alleen overal met bv. gemeentegidsen.
Gewone huis aan huis hoef je naar mijn weten ook niet bij bedrijven te doen.
Ow, bij ons stond tot week 29 op het hah overzicht alleen particulier.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Huis aan huis moet ook bij bedrijven, tenzij ze een sticker hebben, is een paar jaar geleden veranderd, daarvoor hoefde het inderdaad niet
HAH is alle adressen, behalve degenen die geen ongeadresseerde post (folders dus) willen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:41 schreef Astwice het volgende:
Dankjewel voor de antwoorden! Het was trouwens echt een ja/nee sticker. maar snap nu in ieder geval dat er met huis aan huis overheid of gemeente post word bedoelt.
Dat ja, dus ook stickers als deze:quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
HAH is alle adressen, behalve degenen die geen ongeadresseerde post (folders dus) willen.
Overheidsmailing is alle adressen, dus ook degenen die stickers hebben.
`Dat hoort wel hoor, is vrij makkelijk aan te passen zelfs.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:03 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Loopvolgorde doorgeven heeft hier niet veel zin. Passen ze toch niet meer aan. Ik heb in een van mijn wijken een machinale fout zitten (eerst 2 t/m 60, dan 61 t/m 39, vervolgens 62 t/m 70 en tot slot 37 t/m 1, gewoon een rechttoe rechtaan straat) en daar wordt zelfs niets aan gedaan
Jesus dat is me ook een tien jaren plan, hoe lang zit je nu al achter de geraniums?quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:56 schreef V__L_N het volgende:
Goed nieuws voor mij
Over 4 tot 8 weken gaat de eerste schroef in me enkel er uit. Dan moet ik een heel stuk bewegingsvrijheid terug krijgen.
Ik kom ook direct bij mijn werk maar zie vervolgens alleen blanco schermen. M'n TC is met vakantie dus geen idee wie ik het moet vragen. Heb geen andere telefoonnummers oid.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:43 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Heb je niet een bookmark van een verkeerde pagina gemaakt? Daar had ik eerst last van,
nadat ik het aangepast had kom ik nu wel gelijk op "mijn werk" ( https://www.mijnpostnl.nl/ ).
Dat is lijkt me wel vrij lang hoor, drie weken wat een luxe.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:53 schreef Pietertje71 het volgende:
IIg heb ik een route..3weken meelopen/inleren en daarna zelf doen
Zit 1 week een meelooproute bij...2deweek droogrijden... (tja..what's in a namequote:Op maandag 18 augustus 2014 14:11 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Dat is lijkt me wel vrij lang hoor, drie weken wat een luxe.
Handig, maar heb je dan van echt niemand anders een telefoonnummer?quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:02 schreef Kimberliedje het volgende:
[..]
Ik kom ook direct bij mijn werk maar zie vervolgens alleen blanco schermen. M'n TC is met vakantie dus geen idee wie ik het moet vragen. Heb geen andere telefoonnummers oid.
Mocht je kiezen? Ik ben persoonlijk meer fan van de Liberty. Hij ligt was beter op de weg dan de Neos, onder meer vanwege de grotere wielen, maar ook omdat íe van zichzelf een stuk zwaarder is. Voor de Neos pleit wel weer dat je veel meer bergruimte onder het zadel hebt, en dat de vering wat zachter is. Grootste nadeel van de Neos is dat íe niet erg hard gaat (het lijkt wel een snorfiets), en dat alles vergeleken met de Liberty wat goedkoper en "plastic" aanvoelt. En dat terwijl die Neos nota bene duurder is! Ik zou voor de Liberty gaan: niet voor niets zie je in het buitenland ook altijd postbodes op dit type rondrijden.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:53 schreef Pietertje71 het volgende:
Even het gesprek laten inwerken. PostNL is zelf nog zoekende in alles en kon ook neit veel duidelijkheid geven over de (nog te geven) routes.
IIg heb ik een route..3weken meelopen/inleren en daarna zelf doen
De Liberty is een prima scootertje, maar de NEOS is wat steviger.
Bij de Liberty mis ik toch een stevigere veer. En op de middenstandaard is ie wat ' wankel' ivm het gewicht van de tassen.
Nee ik hoef niet te kiezen want de Liberty wordt de 'standaard' scooterquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mocht je kiezen? Ik ben persoonlijk meer fan van de Liberty. Hij ligt was beter op de weg dan de Neos, onder meer vanwege de grotere wielen, maar ook omdat íe van zichzelf een stuk zwaarder is. Voor de Neos pleit wel weer dat je veel meer bergruimte onder het zadel hebt, en dat de vering wat zachter is. Grootste nadeel van de Neos is dat íe niet erg hard gaat (het lijkt wel een snorfiets), en dat alles vergeleken met de Liberty wat goedkoper en "plastic" aanvoelt. En dat terwijl die Neos nota bene duurder is! Ik zou voor de Liberty gaan: niet voor niets zie je in het buitenland ook altijd postbodes op dit type rondrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |