abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143416619
Deze bedoel ik btw.. KAA / Emigreren naar het buitenland met kinderen?

Goed bezig :W
pi_143416655
Ik zou nee zeggen. Mijn kinderen moeten Nederlands worden opgevoed.
pi_143416672
quote:
Nice _O-

Kortom; na een jaar relatie waren de plannen dus al om naar Denemarken te verkassen, terwijl je hier een beetje doet alsof het andersom was, en puur toeval dat het nu zo uitpakt.

En de studiemogelijkheden zijn dus voor TS zelf :D _O-

TS: :')
pi_143416720
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:05 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mjah, we horen sowieso maar één kant van het verhaal, en ik vind het vrij stuitend hoe blind jij je hier op lijkt te storten. Leuk als je single en kinderloos bent, helemaal spannend enzo, zo'n vriend in het buitenland en emigreren en alles. Maar jij hebt wel twee kinderen waar je de zorg voor draagt, en ik geloof je meteen als je zegt dat je het hier niet breed hebt, of de band met hun vader niet ideaal is. Maar het is wel hun biologisch vader, en dat zal hij altijd blijven. Hoe leuk of lief je nieuwe vriend(jes) ook zijn. Hier hebben ze hun vriendjes, en ik vind het bizar hoe makkelijk jij roept dat ze daar wel vriendjes maken, de taal leren, en met je vriend overweg kunnen. Ze vinden het daar (het land en je vriend) misschien leuk als ze er een weekendje of tijdens vakantie zijn, maar dat is iets heel anders dan daar permanent wonen, maar daar sluit je je ogen even voor, ook voor het feit dat het ook gruwelijk mis kan gaan met je relatie of baan en je dan in een vreemd land zit, waar jij (denk ik) ook de taal niet vloeiend spreekt, en de weg niet zo goed weet naar de sociale voorzieningen zoals hier. En zeker geen vangnet hebt zoals hier met vrienden familie.

Maar het lijkt er op alsof jij je zinnen hebt gezet op hokken met je nieuwe lover, en de rest moet maar wijken. Hun vader? Ach, die is toch niet de beste vader, dus die moet niet zeiken. Vriendjes en familie? Vriendjes maken ze wel weer snel daar joh, en familie die kan wel langskomen. Taal? Ah joh, die leren ze wel ff.

Je zou als moeder beter moeten weten.
Ik weet als geen ander hoe het is om een vader te hebben die je geen of niet de juiste aandacht geeft.
Wat mij verbaasd is hoe mensen denken in grenzen, het is maar 6 uurtjes rijden, van de ene kant van Nederland naar de andere kant is 5 uur rijden, dan had ik geen toestemming hoeven vragen.
Verhuizen naar een ander land als van Nederland naar Denemarken is inderdaad anders dan verhuizen binnen Nederland, maar het is ook echt niet zon dat kinderen achtergesteld worden of ze iets verschrikkelijks wordt aangedaan.
Ik ken een Nederlands gezin in Denemarken en die kinderen zijn heel snel heel goed aangepast.
Nogmaals, ik ben niet van plan om naar donker Afrika te verhuizen.

Toen ik noodgedwongen moest verhuizen twee jaar gelden gingen ze ook naar een andere school, hebben ze ook nieuwe vriendjes gemaakt en dat ging ook prima.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143416740
Gewoon een kind maken met je nieuwe vriend en dan doen alsof je met je rug tegen de muur staat :')

Maar goed, als je ex nee zegt kun je hoog en laag springen, aangezien je naar het buitenland wilt kan hij je ook echt tegenhouden om te gaan. Sterker nog, al verhuis je 100km verderop kan je al door een rechter worden teruggefloten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143416763
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik weet als geen ander hoe het is om een vader te hebben die je geen of niet de juiste aandacht geeft.
Wat mij verbaasd is hoe mensen denken in grenzen, het is maar 6 uurtjes rijden, van de ene kant van Nederland naar de andere kant is 5 uur rijden, dan had ik geen toestemming hoeven vragen.
Verhuizen naar een ander land als van Nederland naar Denemarken is inderdaad anders dan verhuizen binnen Nederland, maar het is ook echt niet zon dat kinderen achtergesteld worden of ze iets verschrikkelijks wordt aangedaan.
Ik ken een Nederlands gezin in Denemarken en die kinderen zijn heel snel heel goed aangepast.

Toen ik noodgedwongen moest verhuizen twee jaar gelden gingen ze ook naar een andere school, hebben ze ook nieuwe vriendjes gemaakt en dat ging ook prima.
Dit is niet juist hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143416764
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hun moesten het wel weten omdat hun vader hun mening wilde weten eer een besluit te maken.
Onzin. Je kan had hem de casus al eerder kunnen voorleggen.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:16 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hoe is een vaste baan hebben afhankelijk zijn?
Je hebt geen enkele binding met het land waar je heengaat anders dan die kerel.
quote:
Sowieso ben ik al zeker twee jaar van niemand afhankelijk. als in ik woon alleen met twee kinderen.
Lees de TT anders even. :')
pi_143416883
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:09 schreef Tinkepink het volgende:
Probeer me voor te stellen wat ik zou doen in jouw situatie TS, en ik ken natuurlijk niet alle bijzonderheden..... maar als ik gescheiden zou zijn en alleen werk ver weg zou kunnen krijgen zou ik de baan denk ik wel accepteren, maar mijn kinderen in hun huidige omgeving op laten groeien. Tenzij deze omgeving bewezen gevaarlijk / ongezond is voor mijn kinderen. Het zou voor mij geen vanzelfsprekendheid zijn dat ze met mij mee gaan iig.
Maar de vader wil ze niet full-time, zelfs niet part-time, dus dat is al geen optie.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143417024
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nogmaals; weer lekker eenzijdig belicht allemaal. Er valt gewoon niet met je te discussiëren, ik gok dus ook dat je omgeving het maar heeft opgegeven en je lekker je zin geeft.

6 uur rijden is gewoon ver. Dat is inclusief stops praktisch gewoon een dag rijden, zeker voor wat oudere mensen als opa's / oma's. Dus heen en weer ben je eigenlijk al 2 dagen onderweg. Het is gewoon een zeer wezenlijk verschil met in Nederland.

JIJ hebt hier gewoon je zinnen op gezet, al vrij snel aan je andere topic te zien. En alle redenen waarom het een slecht idee is leg je naast je neer, en alle pro's vergroot je enorm uit.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:35:00 #85
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_143417049
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar de vader wil ze niet full-time, zelfs niet part-time, dus dat is al geen optie.
Dan zou ik er met de vader over praten. Komen we er niet uit: dan een mediator, waarbij ook de de mogelijkheid dat de kinderen bij hun vader blijven voor mij een redeljke oplossing is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_143417051
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:10 schreef Ronaldsen het volgende:
Op zich kunnen kinderen van 6 en 9 jaar zich wel vrij snel aanpassen in een ander land vermoed ik, en Denemarken is qua cultuur niet heel anders dan Nederland.

Maar goed, ik heb niet de indruk dat je erg objectief bent over de band tussen je kinderen en hun vader. Je wekt wel erg de indruk dat ze eigenlijk niks om hun vader geven, maar is dat ook echt zo? Kinderen die zo jong zijn kunnen daar nog lastig over oordelen en ik vrees dat jij ook wel erg je best doet om je ex in een zo negatief mogelijk daglicht te zetten. Maar dat laatste is een vooroordeel op basis van je posts, misschien oordeel ik te snel nu.
Ik zal eerlijk zijn, ik ben heel lang bezig geweest de band tussen hem en onze kinderen te verbeteren, maar er is iets voorgevallen wat hem heeft veranderd als persoon, dat was ook heel erg heftig, wat ook de grootste oorzaak is geweest van de scheiding.

Ik ben namelijk heel erg voor een goede band met de kinderen, maar als hij niet meewerkt dan houd het op.
pi_143417073
Tja... het zijn jullie kinderen, niet alleen de jouwe en ik kan me heel goed voorstellen dat hij dit zal weigeren. Het is gewoon niet anders...
pi_143417128
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik zal eerlijk zijn, ik ben heel lang bezig geweest de band tussen hem en onze kinderen te verbeteren, maar er is iets voorgevallen wat hem heeft veranderd als persoon, dat was ook heel erg heftig, wat ook de grootste oorzaak is geweest van de scheiding.

Ik ben namelijk heel erg voor een goede band met de kinderen, maar als hij niet meewerkt dan houd het op.
Maar jij bent fantastisch, je nieuwe vriend geweldig, de kinderen dol hem, Denemarken ideaal, de geldkraan gaat dan open, terwijl de kosten enorm dalen, en jullie leefden nog lang en gelukkig.

Zie gewoon eens in dat dit een risico is. Zeker met kinderen, en dat je geen conclusies kan verbinden aan een leuk weekendje of vakantie'tje met z'n vieren. Dat geeft totaal geen garanties voor hoe het is als je écht samenwoont.
pi_143417171
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:13 schreef GJonline het volgende:

[..]

:') Jij post je hele leven op Fok! Incl tietenpics, ik kan je vorige topic van een jaar geleden wel even opsnorren. Kopie van dit topic, wel fijn te horen dat je ex het toen heeft tegen gehouden.
Eh wat? tietenpics?
En dat heeft hij niet tegengehouden, hij was het er toen wel mee eens mits we binnen 4 jaar terug zouden komen, en dat laatste lijkt mij niet verstandig dus toen heb ik besloten het niet te doen, en dat was voor mij om te studeren.
Nu is het een baanaanbod.
pi_143417230
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:14 schreef Ronaldsen het volgende:
Heb je trouwens wel eens langere tijd samengewoond met je nieuwe vriend, of steeds korte periode's?

Kan me voorstellen dat het best ineens anders kan zijn als je 24/7 op elkaars lip zit, bovendien is je nieuwe vriend waarschijnlijk niet gewend om 2 kinderen in huis te hebben.
Het langste wat we aan een stuk hebben samengewoond is 3 maanden, toen een week niet en toen weer 3 maanden.
Verders zien we elkaar zeer regelmatig.
pi_143417290
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:34 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nogmaals; weer lekker eenzijdig belicht allemaal. Er valt gewoon niet met je te discussiëren, ik gok dus ook dat je omgeving het maar heeft opgegeven en je lekker je zin geeft.

6 uur rijden is gewoon ver. Dat is inclusief stops praktisch gewoon een dag rijden, zeker voor wat oudere mensen als opa's / oma's. Dus heen en weer ben je eigenlijk al 2 dagen onderweg. Het is gewoon een zeer wezenlijk verschil met in Nederland.

JIJ hebt hier gewoon je zinnen op gezet, al vrij snel aan je andere topic te zien. En alle redenen waarom het een slecht idee is leg je naast je neer, en alle pro's vergroot je enorm uit.
6 uur is inclusief stops, hij woont tegen de Duitse grens en ik zit ook dichtbij de Duitse grens.
pi_143417296
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Eh wat? tietenpics?
En dat heeft hij niet tegengehouden, hij was het er toen wel mee eens mits we binnen 4 jaar terug zouden komen, en dat laatste lijkt mij niet verstandig dus toen heb ik besloten het niet te doen, en dat was voor mij om te studeren.
Kom op, het is toch zo doorzichtig als wat, dit is al weet ik hoe lang je plan, en de voorwaarden moeten allemaal even aangepast worden zodat ze in je voordeel zijn. Ik vind het erg stuitend hoe je bepaalde dingen enorm dik aanzet, zoals het financiële voordeel, het studeren (terwijl ze totaal nog geen leeftijd hebben, ze moeten nog naar de middelbare school zelfs :') , hoe 'slecht' hun vader is. Terwijl je andere zaken enorm kan bagatelliseren; taaltje leren ze zo, vrienden maken ze zo (terwijl je in andere topic nog noemt dat ze hier veel aan vrienden en familie hebben). 6 uurtjes rijden is niks, je vriend is helemaal geweldig, je wil niet eens nadenken over de optie dat het wel even wat anders kan zijn als je ineens fulltime samenwoont...
pi_143417335
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

6 uur is inclusief stops, hij woont tegen de Duitse grens en ik zit ook dichtbij de Duitse grens.
Dan nog, het is gewoon lang om je (klein)kinderen te zien. Je bent hier enorm gekleurd naar aan het kijken, wat ik me érgens nog wel voor kan stellen als je verliefd bent. Maar hoe vaak mensen dat ook roepen, je wil het niet inzien en blijft je ingestudeerde riedeltje herhalen over financiën, studie,familie, taal leren, weet ik wat. Dat is vrij bizar, aangezien het niet alleen om je eigen leven gaat.
pi_143417349
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:37 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar jij bent fantastisch, je nieuwe vriend geweldig, de kinderen dol hem, Denemarken ideaal, de geldkraan gaat dan open, terwijl de kosten enorm dalen, en jullie leefden nog lang en gelukkig.

Zie gewoon eens in dat dit een risico is. Zeker met kinderen, en dat je geen conclusies kan verbinden aan een leuk weekendje of vakantie'tje met z'n vieren. Dat geeft totaal geen garanties voor hoe het is als je écht samenwoont.
er zitten risico's aan,het zal echt niet allemaal rozengeur en maneschijn zijn, maar het zal wel ene verbetering zijn en dat is al heel wat.
pi_143417383
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

er zitten risico's aan,het zal echt niet allemaal rozengeur en maneschijn zijn, maar het zal wel ene verbetering zijn en dat is al heel wat.
Dat is hoe jij het ziet en je duld geen tegenspraak, dat is wel duidelijk.
pi_143417427
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Eh wat? tietenpics?
Nee, ik ga er niet meer op in. Je graaft je eigen graf :')
pi_143417429
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Voor jou ja. Voor de kinderen en hun vader niet maar dat interesseert je eigenlijk geen reet.
pi_143417475
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:43 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dan nog, het is gewoon lang om je (klein)kinderen te zien. Je bent hier enorm gekleurd naar aan het kijken, wat ik me érgens nog wel voor kan stellen als je verliefd bent. Maar hoe vaak mensen dat ook roepen, je wil het niet inzien en blijft je ingestudeerde riedeltje herhalen over financiën, studie,familie, taal leren, weet ik wat. Dat is vrij bizar, aangezien het niet alleen om je eigen leven gaat.
Het gaat juist niet alleen om mij, iedereen in mijn omgeving staat achter mij, zelfs zijn moeder met wie ik nog een goede band heb die begrijpt het.
pi_143417502
Ben overigens wel benieuwd naar de baan en hoe dat tot stand is gekomen.

Ik hoop dat je blijft posten uit Denemarken. _O_
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:50:13 #100
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143417568
Natuurlijk is het begrijpelijk en ik hoop ook dat het je lukt maar je geeft je toekomst niet in zijn handen, je zet hem voor het blok. Subtiel verschil.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')