Het hoeft niet moeilijk te zijn, maar een klein bakje heeft toch net ff wat meer aandacht nodig. De kans dat er iets fout gaat is groter/minder klein.quote:Op vrijdag 5 september 2014 14:46 schreef Leipo666 het volgende:
mijn ervaring met vele bakken is dat het niet uitmaakt wat voor bak je hebt als je maar weet wat je doet
54, 110, 200 of 900 liter: allemaal makkelijk
Toevallig heb ik net zoiets meegemaakt. Paar dagen geleden een paar schelpen van het strand meegenomen. Ik heb ze gewoon een tijd laten koken in ruim water, en daarna in het aquarium gedaan. Lijkt mij weinig op tegen.quote:Op zondag 7 september 2014 23:58 schreef coccinelle het volgende:
Ah een aquariumtopic!
Vorig jaar op vakantie heb ik een paar mooie steentjes van de zeebodem gepakt tijdens het snorkelen. Zouden deze in mijn zoetwater aquarium kunnen, of is dat niet zo handig?
Je voegt wel een hoop kalk toe door er schelpen in te doen. Kan dus betekenen dat de pH van je water gaat stijgen.quote:Op maandag 8 september 2014 08:15 schreef naamdrager het volgende:
[..]
Toevallig heb ik net zoiets meegemaakt. Paar dagen geleden een paar schelpen van het strand meegenomen. Ik heb ze gewoon een tijd laten koken in ruim water, en daarna in het aquarium gedaan. Lijkt mij weinig op tegen.
nooit schelpen in je aquarium doen.Idd. vanwege het kalk.quote:Op maandag 8 september 2014 08:15 schreef naamdrager het volgende:
[..]
Toevallig heb ik net zoiets meegemaakt. Paar dagen geleden een paar schelpen van het strand meegenomen. Ik heb ze gewoon een tijd laten koken in ruim water, en daarna in het aquarium gedaan. Lijkt mij weinig op tegen.
Thanks - de reden dat ik aan vissen dacht is dat die een beetje wat hoger in het aquarium zitten. ik zat zelf te denken aan twee of drie guppies ofzoquote:Op maandag 8 september 2014 15:16 schreef HighVolume het volgende:
2 weken is voldoende verder zou ik 30 liter echt alleen gebruiken van garnalen en niet voor vissen.
Dat moet kunnen idd maar ik ben er zelf niet zon voorstander van maar dat terzijde.quote:Op maandag 8 september 2014 15:28 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Thanks - de reden dat ik aan vissen dacht is dat die een beetje wat hoger in het aquarium zitten. ik zat zelf te denken aan twee of drie guppies ofzo
Vuurgarnalen zijn vrij makkelijk om te houden inderdaad. Ik vind ze alleen een beetje saai. Chrystal Red garnalen zijn dan leuker.quote:Op maandag 8 september 2014 14:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
HET IS ZO VER!
Ik heb mijn eerste (nano 30L) aquarium gekregen voor mijn verjaardag. Verstandig als ik ben wil ik graag beginnen met zoetwater en daar een paar garnalen en visjes in doen.
Vraag is alleen hoe begin ik, en wanneer plaats ik het mos etc er in? Hoelang moet de bak stabiliseren (2 weken, 4 weken)?
Ennnn: ik las dat Deze garnalen makkelijk te houden zijn, maar welke (kleine) visjes passen daar bij?
Veel dank alvast, ik kan niet wachten!
ligt eraan wat voor materialen er in de stenen zitten.Stenen kunnen stoffen afgeven die niet goed zijn voor je vissen.quote:Op zondag 7 september 2014 23:58 schreef coccinelle het volgende:
Ah een aquariumtopic!
Vorig jaar op vakantie heb ik een paar mooie steentjes van de zeebodem gepakt tijdens het snorkelen. Zouden deze in mijn zoetwater aquarium kunnen, of is dat niet zo handig?
Thanks! zijn er ook aanraders voor planten? ik hoor snelgroeiende zachte planten maar dan nog is de keuze enorm...!quote:Op maandag 8 september 2014 15:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
Vuurgarnalen zijn vrij makkelijk om te houden inderdaad. Ik vind ze alleen een beetje saai. Chrystal Red garnalen zijn dan leuker.
De visjes gaat voornamelijk om de visjes die in de bak kunnen. Meer dan om de welke bij elkaar kunnen. Maar zoals gezegd. vissen is misschien niet de beste optie in zo'n klein aquarium.
haha leuk, ja zoiets lijkt me wel geinigquote:Op maandag 8 september 2014 15:34 schreef coccinelle het volgende:
Guppies kunnen garnalen wel 'pesten'. Ik heb er 1 gup bij zitten die iedere keer een garnaal omstoot, er even naar kijkt en dan weer verder zwemt
Mos is sowieso altijd belangrijk. Daar worden ze heel gelukkig van. Ze voelen zich er veilig en willen het graag gebruiken om voort te planten.quote:Op maandag 8 september 2014 23:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Thanks! zijn er ook aanraders voor planten? ik hoor snelgroeiende zachte planten maar dan nog is de keuze enorm...!
En vele malen duurder.quote:Op maandag 8 september 2014 15:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
Vuurgarnalen zijn vrij makkelijk om te houden inderdaad. Ik vind ze alleen een beetje saai. Chrystal Red garnalen zijn dan leuker.
De visjes gaat voornamelijk om de visjes die in de bak kunnen. Meer dan om de welke bij elkaar kunnen. Maar zoals gezegd. vissen is misschien niet de beste optie in zo'n klein aquarium.
En ook moeilijker voort te laten planten.quote:
Je had het over leuker. Maar goed, feit blijft dat Chrystals duurder zijn dan vuurtjes. Qua gedrag zijn ze vrijwel identiek.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
En ook moeilijker voort te laten planten.
Maar ik had het over mooier, niet over de prijs
Overigens hoeven ze niet zo duur te zijn, zo lang je ze maar niet in de winkel koopt.
Foutje, leuker dan.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:57 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je had het over leuker. Maar goed, feit blijft dat Chrystals duurder zijn dan vuurtjes. Qua gedrag zijn ze vrijwel identiek.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:30 schreef Komakie het volgende:
[..]
Foutje, leuker dan.
Onderdeel van het "leuker" vind ik dat ze mooier zijn
Vuurtjes kunnen in principe wel wat meer hebben ja, zijn echte beginnersgarnalenquote:Op dinsdag 9 september 2014 18:24 schreef coccinelle het volgende:
Zijn vuurtjes sterker dan crystals?
Voor crystals kun je het beste even op marktplaats kijken. Je hebt dan al een paar mooie exemplaren voor ¤1,50/¤2,- per stuk. In de dierenwinkel zijn ze veel duurder. Hier in de buurt worden crystals verkocht voor ¤7,95 per stuk
Goh daar had ik eigenlijk niet aan gedacht, bedankt voor de tip!quote:Op maandag 8 september 2014 09:12 schreef HighVolume het volgende:
[..]
nooit schelpen in je aquarium doen.Idd. vanwege het kalk.
Met een simpele test kan je kalkhoudende materialen onderscheiden. Een paar druppels (schoonmaak)azijn op het materiaal loslaten. Als het bruist zit er kalk in. En kalk wil je echt niet in zoetwater, tenzij men de Afrikaanse cichliden houdt uit Malawi, Tanganyika of Victoria meer.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:33 schreef naamdrager het volgende:
[..]
Goh daar had ik eigenlijk niet aan gedacht, bedankt voor de tip!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |