abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2014 @ 15:48:22 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_144205113
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:46 schreef Leipo666 het volgende:
mijn ervaring met vele bakken is dat het niet uitmaakt wat voor bak je hebt als je maar weet wat je doet ;)

54, 110, 200 of 900 liter: allemaal makkelijk :P
Het hoeft niet moeilijk te zijn, maar een klein bakje heeft toch net ff wat meer aandacht nodig. De kans dat er iets fout gaat is groter/minder klein.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_144298354
Ah een aquariumtopic!

Vorig jaar op vakantie heb ik een paar mooie steentjes van de zeebodem gepakt tijdens het snorkelen. Zouden deze in mijn zoetwater aquarium kunnen, of is dat niet zo handig?
pi_144303020
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 23:58 schreef coccinelle het volgende:
Ah een aquariumtopic!

Vorig jaar op vakantie heb ik een paar mooie steentjes van de zeebodem gepakt tijdens het snorkelen. Zouden deze in mijn zoetwater aquarium kunnen, of is dat niet zo handig?
Toevallig heb ik net zoiets meegemaakt. Paar dagen geleden een paar schelpen van het strand meegenomen. Ik heb ze gewoon een tijd laten koken in ruim water, en daarna in het aquarium gedaan. Lijkt mij weinig op tegen.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_144303280
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 08:15 schreef naamdrager het volgende:

[..]

Toevallig heb ik net zoiets meegemaakt. Paar dagen geleden een paar schelpen van het strand meegenomen. Ik heb ze gewoon een tijd laten koken in ruim water, en daarna in het aquarium gedaan. Lijkt mij weinig op tegen.
Je voegt wel een hoop kalk toe door er schelpen in te doen. Kan dus betekenen dat de pH van je water gaat stijgen.
pi_144303723
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 08:15 schreef naamdrager het volgende:

[..]

nooit schelpen in je aquarium doen.Idd. vanwege het kalk.
nee echt niet !
  maandag 8 september 2014 @ 14:57:29 #106
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_144312498
HET IS ZO VER!

Ik heb mijn eerste (nano 30L) aquarium gekregen voor mijn verjaardag. Verstandig als ik ben wil ik graag beginnen met zoetwater en daar een paar garnalen en visjes in doen.

Vraag is alleen hoe begin ik, en wanneer plaats ik het mos etc er in? Hoelang moet de bak stabiliseren (2 weken, 4 weken)?

Ennnn: ik las dat Deze garnalen makkelijk te houden zijn, maar welke (kleine) visjes passen daar bij?

Veel dank alvast, ik kan niet wachten!
pi_144313149
2 weken is voldoende verder zou ik 30 liter echt alleen gebruiken van garnalen en niet voor vissen.
nee echt niet !
  maandag 8 september 2014 @ 15:28:14 #108
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_144313616
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 15:16 schreef HighVolume het volgende:
2 weken is voldoende verder zou ik 30 liter echt alleen gebruiken van garnalen en niet voor vissen.
Thanks - de reden dat ik aan vissen dacht is dat die een beetje wat hoger in het aquarium zitten. ik zat zelf te denken aan twee of drie guppies ofzo
pi_144313803
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 15:28 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Thanks - de reden dat ik aan vissen dacht is dat die een beetje wat hoger in het aquarium zitten. ik zat zelf te denken aan twee of drie guppies ofzo
Dat moet kunnen idd maar ik ben er zelf niet zon voorstander van maar dat terzijde. :)
Je zou zelfs voor een betta vis kunnen gaan (kempvis) en dan 1 stuk, zorg dan wel voor wat schuilplekken dmv beplanting.
maar dan zou ik er geen garnalen of kreeftjes bij doen.
nee echt niet !
pi_144313839
Guppies kunnen garnalen wel 'pesten'. Ik heb er 1 gup bij zitten die iedere keer een garnaal omstoot, er even naar kijkt en dan weer verder zwemt :D
  maandag 8 september 2014 @ 15:35:26 #111
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_144313876
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 14:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
HET IS ZO VER!

Ik heb mijn eerste (nano 30L) aquarium gekregen voor mijn verjaardag. Verstandig als ik ben wil ik graag beginnen met zoetwater en daar een paar garnalen en visjes in doen.

Vraag is alleen hoe begin ik, en wanneer plaats ik het mos etc er in? Hoelang moet de bak stabiliseren (2 weken, 4 weken)?

Ennnn: ik las dat Deze garnalen makkelijk te houden zijn, maar welke (kleine) visjes passen daar bij?

Veel dank alvast, ik kan niet wachten!
Vuurgarnalen zijn vrij makkelijk om te houden inderdaad. Ik vind ze alleen een beetje saai. Chrystal Red garnalen zijn dan leuker.

De visjes gaat voornamelijk om de visjes die in de bak kunnen. Meer dan om de welke bij elkaar kunnen. Maar zoals gezegd. vissen is misschien niet de beste optie in zo'n klein aquarium.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_144316750
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 23:58 schreef coccinelle het volgende:
Ah een aquariumtopic!

ligt eraan wat voor materialen er in de stenen zitten.Stenen kunnen stoffen afgeven die niet goed zijn voor je vissen.
Aangezien je eenzoetwater bak hebt zou ik het gewoon niet gokken.
Leisteen en breuksteen kunnen bv prima in een zoetwateraquarium.
nee echt niet !
  maandag 8 september 2014 @ 23:54:39 #113
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_144336401
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Vuurgarnalen zijn vrij makkelijk om te houden inderdaad. Ik vind ze alleen een beetje saai. Chrystal Red garnalen zijn dan leuker.

De visjes gaat voornamelijk om de visjes die in de bak kunnen. Meer dan om de welke bij elkaar kunnen. Maar zoals gezegd. vissen is misschien niet de beste optie in zo'n klein aquarium.
Thanks! zijn er ook aanraders voor planten? ik hoor snelgroeiende zachte planten maar dan nog is de keuze enorm...!

quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 15:34 schreef coccinelle het volgende:
Guppies kunnen garnalen wel 'pesten'. Ik heb er 1 gup bij zitten die iedere keer een garnaal omstoot, er even naar kijkt en dan weer verder zwemt :D
haha leuk, ja zoiets lijkt me wel geinig :)
  dinsdag 9 september 2014 @ 08:55:17 #114
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_144340421
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:54 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Thanks! zijn er ook aanraders voor planten? ik hoor snelgroeiende zachte planten maar dan nog is de keuze enorm...!
Mos is sowieso altijd belangrijk. Daar worden ze heel gelukkig van. Ze voelen zich er veilig en willen het graag gebruiken om voort te planten.
Een zakje met snelgroeiers (waterpest, hoornblad en dat soort spul) is sowieso goed om in het begin in je aquarium te hebben. Ik ben er alleen niet zo'n fan van omdat ik het niet zo mooi vindt staan.
Java varens zijn vrij makkelijk te houden en zitten ook een hoop verstop plekjes in.
Overigens is het ook verstandig om wat hout in het aquarium te hebben en het lekker "vol" in te richten.

Het betekent trouwens niet dat als garnalen zich een beetje willen verstoppen dit ook gelijk betekent dat je ze nooit ziet. Als het goed is heb je zo veel garnalen in je bak dat er altijd wel een paar te zien zijn. Zo lang je maar niet voor schuilplaatsen zorgt waar ze echt altijd in zitten en onzichtbaar zijn.

Ik heb een keer een 60L bak gehad. Daar zat een intern filter in met wat ruimte er onder. De ruimte er onder zat niet vol met grind en was ook niet helemaal afgesloten. Er zat een paar kleine gaatjes in.
Gevolg: alle garnalen zaten onder het filter en waren onzichtbaar, totdat ik ze op een dag toevalligerwijs vond :D
  dinsdag 9 september 2014 @ 08:57:09 #115
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144340459
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

En vele malen duurder.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 9 september 2014 @ 09:36:24 #116
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_144341029
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:57 schreef Samzz het volgende:

[..]

En vele malen duurder.
En ook moeilijker voort te laten planten.
Maar ik had het over mooier, niet over de prijs :P

Overigens hoeven ze niet zo duur te zijn, zo lang je ze maar niet in de winkel koopt.
pi_144348911
Niet 1 maar 2 nesten van de borelli's. Het mannetje is druk geweest :P
  dinsdag 9 september 2014 @ 14:57:29 #118
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144350455
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

En ook moeilijker voort te laten planten.
Maar ik had het over mooier, niet over de prijs :P

Overigens hoeven ze niet zo duur te zijn, zo lang je ze maar niet in de winkel koopt.
Je had het over leuker. Maar goed, feit blijft dat Chrystals duurder zijn dan vuurtjes. Qua gedrag zijn ze vrijwel identiek.
  dinsdag 9 september 2014 @ 16:30:12 #119
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_144353857
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:57 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je had het over leuker. Maar goed, feit blijft dat Chrystals duurder zijn dan vuurtjes. Qua gedrag zijn ze vrijwel identiek.
Foutje, leuker dan.
Onderdeel van het "leuker" vind ik dat ze mooier zijn :P
pi_144357691
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:30 schreef Komakie het volgende:

[..]

Foutje, leuker dan.
Onderdeel van het "leuker" vind ik dat ze mooier zijn :P
_O-
nee echt niet !
pi_144357925
Zijn vuurtjes sterker dan crystals?

Voor crystals kun je het beste even op marktplaats kijken. Je hebt dan al een paar mooie exemplaren voor ¤1,50/¤2,- per stuk. In de dierenwinkel zijn ze veel duurder. Hier in de buurt worden crystals verkocht voor ¤7,95 per stuk :')
  dinsdag 9 september 2014 @ 18:27:45 #122
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144358021
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:24 schreef coccinelle het volgende:
Zijn vuurtjes sterker dan crystals?

Voor crystals kun je het beste even op marktplaats kijken. Je hebt dan al een paar mooie exemplaren voor ¤1,50/¤2,- per stuk. In de dierenwinkel zijn ze veel duurder. Hier in de buurt worden crystals verkocht voor ¤7,95 per stuk :')
Vuurtjes kunnen in principe wel wat meer hebben ja, zijn echte beginnersgarnalen :).
pi_144358198
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 09:12 schreef HighVolume het volgende:

[..]

nooit schelpen in je aquarium doen.Idd. vanwege het kalk.
Goh daar had ik eigenlijk niet aan gedacht, bedankt voor de tip!
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_144358669
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:33 schreef naamdrager het volgende:

[..]

Goh daar had ik eigenlijk niet aan gedacht, bedankt voor de tip!
Met een simpele test kan je kalkhoudende materialen onderscheiden. Een paar druppels (schoonmaak)azijn op het materiaal loslaten. Als het bruist zit er kalk in. En kalk wil je echt niet in zoetwater, tenzij men de Afrikaanse cichliden houdt uit Malawi, Tanganyika of Victoria meer.
pi_144363112
Morgen heb ik eindelijk ook weer een bak!

In verband met het gewicht durf ik geen grotere dan 80 te nemen dus een Rio (voorheen had ik een Vision 260 maar ik denk niet dat ik daar nu ruimte voor heb en ik heb geen zin om uit te frobelen waar de balken zitten en hoeveel ze kunnen hebben), dus ben wel wat beperkt in het uiteindelijke bestand maar dat is niet erg, het is uiteindelijk de bedoeling om er een speciaalbak (Hypancistrus zebra) van te maken.

Achterwand zit er geloof ik niet in (Marktplaats) en ik vind het wel leuk om dat zelf te gaan maken zodra ik de bak om ga gooien naar een speciaalbak, maar dat duurt nog wel even dus ik heb ruim de tijd.

Momenteel is dit de bak, lang leve Marktplaats! Wel jammer dat er een bak op zit en geen losse platen maargoed het is niet anders.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2014 20:27:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')