abonnement Unibet Coolblue
pi_143436058
quote:
6s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik hoop stiekem dat LL muzikaal weer iets meer verschuift van 3FM en Nooitiemandvangehoord-acts naar laten we zeggen wat Pinguin radio gemiddeld op een dag draait.
Kink FM _O_ Pinguin radio ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door bulbjes op 15-08-2014 01:33:51 ]
pi_143437808
quote:
6s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik hoop stiekem dat LL muzikaal weer iets meer verschuift van 3FM en Nooitiemandvangehoord-acts naar laten we zeggen wat Pinguin radio gemiddeld op een dag draait.
Zonder 3fm geen LL. De constante :r van reclame, kaartjes en weet ik wat meer op 3fm is lachwekkend. Ze hebben toch ook een podium op LL staan?

Dat geen normaal mens met 3fm geassocieerd wil worden is een ander verhaal :')
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:19:04 #28
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_143440760
Ik ben er voor het eerst sinds 2005 niet bij. Het is wel bewust, maar nu mis ik het toch wel.

Voor mij gaat Lowlands primair om de muziek en als ik de line up bekijk ben ik er niet rouwig om dat ik nu niet in de polder sta. Er zijn natuurlijk altijd bands die ik wel zou willen zien of gewoon even zou kijken. Maar de must sees heb ik meestal al eens gezien of ga ik dit jaar nog zien in een zaal.

De mensen die ik standaard tegen kwam op Lowlands en ook contact mee heb buiten Lowlands om zijn er nu allemaal niet bij. Ook voor het eerst in jaren. De standaard gezelligheid met oude bekenden is dus ook minder dan voorheen.

Dus gezien die twee punten kan ik er goed mee leven dat ik er dit jaar niet bij ben. Maar toch bekruipt mij ergens het gevoel dat ik Lowlands mis en er gewoon bij had moeten zijn, net als de voorgaande edities. Maar dat gevoel is zeker niet genoeg om een kaartje te gaan kopen voor weinig. Dit jaar kijk ik vanaf de bank :)
  Moderator zondag 17 augustus 2014 @ 06:33:22 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_143501139
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 08:02 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Zonder 3fm geen LL. De constante :r van reclame, kaartjes en weet ik wat meer op 3fm is lachwekkend. Ze hebben toch ook een podium op LL staan?

Dat geen normaal mens met 3fm geassocieerd wil worden is een ander verhaal :')
nope 3FM podium is op Pinkpop.

Ik heb er niet zo'n moeite mee, via 3FM mooi 3x kaarten gewonnen *O*

Wel baal ik dat ik er dit jaar niet bij ben :'(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_143542567
Epische Lowlands was het; geen minuut verveling. Lekker weer, fijn volwassen publiek, veel verscheidenheid qua muziek, heerlijk eten, goede optredens.

Hipsterfestival? Nee man, dat slaat nergens op.

Velen gingen niet en die hebben zeker wat gemist. Man, wat een geweldig feest dit jaar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_143553085
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 06:59 schreef Nielsch het volgende:
Epische Lowlands was het; geen minuut verveling. Lekker weer, fijn volwassen publiek, veel verscheidenheid qua muziek, heerlijk eten, goede optredens.

Hipsterfestival? Nee man, dat slaat nergens op.

Velen gingen niet en die hebben zeker wat gemist. Man, wat een geweldig feest dit jaar.
Het was leuk, en gezellig. Maar ik zou het niet de beste editie ooit willen noemen. Ik heb me top vermaakt, maar een beetje kritisch mogen we hopelijk toch wel blijven. LL kan nog aan genoeg dingen werken .
pi_143554061
quote:
15s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:03 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik voorspel dit al een paar jaar, die verwachting wordt eindelijk ingelost.

Triest genoeg.
Nee hoor, helemaal niet triest. Publiek was veel leuker dan pak em beet 2-3 jaar terug toen het nog uberhip was en zo. Bewust gekozen voor LL publiek :Y
pi_143554173
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:14 schreef belsen het volgende:

[..]

Moet je eens nagaan. ;)

Al een paar jaar zie je Lowlands verschuiven van een muziekfestival naar een hipsterparadijs en daarmee hebben ze steeds meer echte Lowlandsbezoekers van zich vervreemd, ten faveure van een groep die achter iedere hype aanholt. De vaste Lowlandsbezoekers hebben ondertussen hun heil gezocht op De Beschaving, Down The Rabbit Hole, enzovoort, die zowel qua line-up als sfeer op dit moment meer weten te brengen dan Lowlands.

De massaalheid, die eerste charmant was, begint nu tegen ze te werken.
Het merendeel van het publiek afgelopen weekend was eind 20 en volop 30.... Totaal geen hipstercrowd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_143554182
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 08:02 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ze hebben toch ook een podium op LL staan?

Nee. Ze hebben alleen een studio en een container maar hebben verder geen invloed op de programmering van het festival. Is een misvatting. Ze draaien wel veel van die muziek, maar dat is dus een ander verhaal.
pi_143554266
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het merendeel van het publiek afgelopen weekend was eind 20 en volop 30.... Totaal geen hipstercrowd.
En zelfs 40+ was weer zeer goed vertegenwoordigd. Waar iedereen (lees=domme media) toch vandaan haalt dat het verjonging zou zijn wat er gaande is?? Vond het juist weer lekker ouderwets LL publiek O+ Dat de muziek een verschuiving maakt betekent niet dat de leeftijden dat ook per se doen ;)
pi_143570555
Donderdagochtend besloten om toch te gaan dit jaar. Man wat had ik het niet willen missen, werkelijk fantastisch weer
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_143572434
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:49 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nee. Ze hebben alleen een studio en een container maar hebben verder geen invloed op de programmering van het festival. Is een misvatting. Ze draaien wel veel van die muziek, maar dat is dus een ander verhaal.
Voor mij dus hetzelfde verhaal, baggermuziek :)

Enige wat ik gemist heb is Happy Hardkoor :'(
pi_143580983
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:18 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Voor mij dus hetzelfde verhaal, baggermuziek :)

Enige wat ik gemist heb is Happy Hardkoor :'(
Oh maar ik vind niet dat 3fm baggermuziek draait hoor! Het is niet altijd even spannend of avontuurlijk maar prima voor in de auto of op de achtergrond wmb. En toch de enige in de ether die nog iets alternatiefs doet hier en daar..
Het is alleen jammer dat de 3fm muziek die op LL staat op tv en in de andere media ook de meeste aandacht krijgt zodat er toch een beetje een scheef beeld van het festival ontstaat. Er is nog zoveel meer te zien en doen. :)
pi_143581020
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:51 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

En zelfs 40+ was weer zeer goed vertegenwoordigd. Waar iedereen (lees=domme media) toch vandaan haalt dat het verjonging zou zijn wat er gaande is?? Vond het juist weer lekker ouderwets LL publiek O+ Dat de muziek een verschuiving maakt betekent niet dat de leeftijden dat ook per se doen ;)
40 en 50 ook vaak genoeg gezien. Op een gegeven moment zelfs een meisje van in de 20 enthousiast naar een oudere man horen roepen: "Hee pap jij ook hier!"

Zelfs diverse gezinnen met jonge kinderen gezien, totaal geen hipsters.

Twee jaar geleden op Rock Werchter voelde ik me met 29 echt een ouwe lul. Nu met 31 op Lowlands vond ik mezelf soms juist jong.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_143581276
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 07:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

40 en 50 ook vaak genoeg gezien. Op een gegeven moment zelfs een meisje van in de 20 enthousiast naar een oudere man horen roepen: "Hee pap jij ook hier!"

Zelfs diverse gezinnen met jonge kinderen gezien, totaal geen hipsters.

Twee jaar geleden op Rock Werchter voelde ik me met 29 echt een ouwe lul. Nu met 31 op Lowlands vond ik mezelf soms juist jong.
Ja ik vind dat ook wel fijn idd. Lekker gemêleerd ^O^ Ik voelde me met mijn 34 ook zéker niet oud :D
pi_143581391
Alle muziek van 3fm op één hoop gooien en dat bagger noemen.... Tuurlijk....
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:26:46 #42
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_143583045
De media willen heel graag een standaardplaatje op lowlands plakken: het moet voldoen aan een goede line-up, het moet voldoen aan de trend dat de jeugd van tegenwoordig massaal festivals bezoekt, etc. In de praktijk is het lastig voor de media te accepteren dat het lowlands publiek vooral op zoek is naar een leuke sfeer en leuk feestje, en veel minder dan bij andere festivals afgaat op de line-up. Dat veel mensen gewoon elke keer terugkomen. Dat is lastig verkoopbaar als media zijnde.
pi_143583139
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 10:26 schreef Grumpey het volgende:

[..]

In de praktijk is het lastig voor de media te accepteren dat het lowlands publiek vooral op zoek is naar een leuke sfeer en leuk feestje, en veel minder dan bij andere festivals afgaat op de line-up.

[..]

Dit was mijn eerste LL en ik was eigenlijk geen moment met de line-up bezig, ook niet in de aanloop naar LL. Ik wilde eigenlijk alleen First Aid Kit en Snoop Dogg zien. Ik wist niet eens dat QOTSA de afkorting voor Queens of the Stone Age is :') . En ik maar zoeken naar Queens of the Stone Age in het blokkenschema :') :') .
pi_143583183
Ik ben juist heel veel met de line up bezig. Maar heb al jaren dat er iedere dag gewoon 5/6 bands erg leuk vind. Ik weet gewoon dat Lowlands ieder jaar een groot aantal bands boekt wat ik graag wil zien. Daarom kan ik blind een kaartje kopen.
pi_143583204
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 10:32 schreef Devv het volgende:

[..]

Dit was mijn eerste LL en ik was eigenlijk geen moment met de line-up bezig, ook niet in de aanloop naar LL. Ik wilde eigenlijk alleen First Aid Kit en Snoop Dogg zien. Ik wist niet eens dat QOTSA de afkorting voor Queens of the Stone Age is :') . En ik maar zoeken naar Queens of the Stone Age in het blokkenschema :') :') .
Was jij diegene met het bordje met daarop 'ik kom alleen voor snoop dogg'?
pi_143583684
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 10:35 schreef theodoor9 het volgende:
Ik ben juist heel veel met de line up bezig. Maar heb al jaren dat er iedere dag gewoon 5/6 bands erg leuk vind. Ik weet gewoon dat Lowlands ieder jaar een groot aantal bands boekt wat ik graag wil zien. Daarom kan ik blind een kaartje kopen.
Idem hier, ben juist tot in de puntjes bezig om het blokkenschema uit te stippelen (al hou ik me daar uiteindelijk niet aan). Maar ieder jaar staan er weer tal van acts die ik graag wil zien. Ik snap ook niet altijd waar die "iedereen komt voor het feest" gedachte vandaan komt. Je ziet een enkeling die met takken staan te zwaaien bij de Lima. Maar verder komen vrij veel mensen wel gewoon voor de muziek.

Dat sommige muziek wat feestelijker is dan dat ander hoeft niet altijd verkeerd te zijn. Zo kan ik oprecht genieten van bands a la Flogging Molly of Dropkick Murphys. Gogel Bordello vond ik dit jaar wat minder, maar in zijn genre zijn dat gewoon degelijke bands. Juist de afwisseling is leuk om te kijken. Portishead was erg tof, maar dat soort muziek hoef ik echt niet 3 dagen aan een stuk te horen op een festival. Soms mag het best wat luchtiger zijn.

Omdat ik Real Estate niet al te boeiend vond zijn we toch naar Always Hardkoor gegaan. En dan ik toch echt wel genieten van die oude Happy Hardcore hitjes van Mental Theo (back to Memory Lane!). Kom ik dan voor het feestje? nee, maar het is leuk voor er tussendoor.
pi_143584192
Het toffe van LL is dat er altijd, ieder jaar, wel íets is wat ik tof vind. Dit jaar heel veel zelfs. Maar op momenten dat er niets speelt wat mijn aandacht pakt is er genoeg te zien en doen. Dát is voor mij het feest van LL: de combinatie vermaak, voedsel en muziek wat altijd de hoofdmoot blijft ^O^
pi_143584203
Is dat al geweest dan? Shit, dan heb ik het ook gemist :(
pi_143585807
Lowlands heeft voor mij niks (meer) dat De Zwarte Cross niet ook heeft. En ZC heeft daarnaast nog dingen die LL niet heeft.

En 75e vs 180e maakt het nog wat makkelijker.

Uiteraard kan allebei ook, maar dat past niet in mijn agenda :)
pi_143585871
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:08 schreef stbabylon het volgende:
Lowlands heeft voor mij niks (meer) dat De Zwarte Cross niet ook heeft. En ZC heeft daarnaast nog dingen die LL niet heeft.

En 75e vs 180e maakt het nog wat makkelijker.

Uiteraard kan allebei ook, maar dat past niet in mijn agenda :)
Volgens mij zijn die 2 festivals totaal niet met elkaar te vergelijken afgezien van dat er bandjes staan, maar ok. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')