Proberen zoveel mogelijk te lezen. Moet wel eerlijk toegeven dat het lezen van de heilige boeken niet mijn hobby is...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:13 schreef zwaardegekste het volgende:
Enne, hoe ga je dan van "ik weet het eigenlijk niet" naar "ik weet het allemaal wel" ?
Kan me niet verrotte, doe er zelf ook regelmatig aan mee..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:14 schreef Ouder1 het volgende:
Best linke soep om zo'n vraag op Fok te plaatsen met de haat hier jegens gelovigen...
Klopt ook ja. Ken genoeg verhalen rondom mij heen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:53 schreef Eyip het volgende:
Meestal door een ingrijpende gebeurtenis in het leven als een burnout, scheiding of verlies van een dierbare zal de individu eerder gelovig worden heb ik mij laten vertellen. Zit wel wat in.
Gristen? Wat's da?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:21 schreef Manke het volgende:
In het kort voor de zoveelste keer :p : Ik was atheïst, ik riep geesten op, ik vond de duivel, toen besefte ik dat God dan ook moet bestaan, nu ben ik gristen.
Dat gebeurt op andere websites net zo goed. Het is eerder uitzondering dan regel dat er op een nette manier op gelovigen wordt gereageerd.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:14 schreef Ouder1 het volgende:
Best linke soep om zo'n vraag op Fok te plaatsen met de haat hier jegens gelovigen...
Ik wou net een serieus antwoord op je vraag gaan geven, maar bij nader inzien, laat maar.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:17 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Kan me niet verrotte, doe er zelf ook regelmatig aan mee..
Het puberale daargelaten komt dat wellicht ook doordat gelovigen enkel bij uitzondering in gaan op kritische vragen of opmerkingen over religie/geloof. Kritiek wordt wel kinderlijk makkelijk onder de noemer "haat tegen geloof" geschoven.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:22 schreef rosability het volgende:
[..]
Dat gebeurt op andere websites net zo goed. Het is eerder uitzondering dan regel dat er op een nette manier op gelovigen wordt gereageerd.
Ik vind gelovigen met psychiatrische patiënten vergelijken nou niet bepaald opbouwend of uitnodigend voor een discussie. Als je wilt dat iemand nog op je kritische vragen gaat reageren, dan is het wel wijs om dat soort uitspraken niet te doen. Natuurlijk heb je het recht om dat te vinden, alleen wordt de discussie er niet beter op.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:26 schreef Semisane het volgende:
[..]
Het puberale daargelaten komt dat wellicht ook doordat gelovigen enkel bij uitzondering in gaan op kritische vragen of opmerkingen over religie/geloof. Kritiek wordt wel kinderlijk makkelijk onder de noemer "haat tegen geloof" geschoven.
Psychiatrische patiënten, gekken, randdebielen, geloven in een sprookjesboek, gristenen, schijnheiligen, achterlijken, religekkies, kinderverkrachters, kindermoordenaars, homohaters, massa moordenaars (volgens hen zijn bijna alle oorlogen gevoerd om het geloof) en vooral willen Christenen voortdurend hun wil, hun geloof opleggen aan degene die dit soort uitingen doet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:38 schreef rosability het volgende:
[..]
Ik vind gelovigen met psychiatrische patiënten vergelijken nou niet bepaald opbouwend of uitnodigend voor een discussie. Als je wilt dat iemand nog op je kritische vragen gaat reageren, dan is het wel wijs om dat soort uitspraken niet te doen. Natuurlijk heb je het recht om dat te vinden, alleen wordt de discussie er niet beter op.
Boeken over godsdienstwetenschappen/geschiedenis zijn niet zo heilig hoor.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:16 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
Proberen zoveel mogelijk te lezen. Moet wel eerlijk toegeven dat het lezen van de heilige boeken niet mijn hobby is...
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Psychiatrische patiënten, gekken, randdebielen, geloven in een sprookjesboek, gristenen, schijnheiligen, achterlijken, religekkies, kinderverkrachters, kindermoordenaars, homohaters, massa moordenaars (volgens hen zijn bijna alle oorlogen gevoerd om het geloof) en vooral willen Christenen voortdurend hun wil, hun geloof opleggen aan degene die dit soort uitingen doet.![]()
En dan zeuren dat Christenen 'het gesprek niet aan willen gaan'.
Begin is met wiki-pedia, http://nl.wikipedia.org/wiki/Agnost -icisme en Verschil met atheïsmequote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:16 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Proberen zoveel mogelijk te lezen. Moet wel eerlijk toegeven dat het lezen van de heilige boeken niet mijn hobby is...
Ik heb veel vrienden die geloven (christendom) en vraag ook hoe zij het geloof belijden en beleven.
Tot zover zei ik best een paar dingen die iets van atheïsme weghebben. Ik ben echter christen. Veel dingen die ik zei of zeg zijn conclusies die waar lijken te zijn en daarom zou dit gezegd moeten worden.quote:
En ben je zeker dat dit een gristen is en geen pristen ?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:08 schreef Manke het volgende:
[..]
Een gelover in het nieuwe (bloed)verbond zoals beschreven is in het nieuwe testament.
Dat vraag ik me ook af.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:52 schreef ATON het volgende:
[..]
En ben je zeker dat dit een gristen is en geen pristen ?
Maar het lijkt hier wel op.quote:Psychiatrische patiënten, gekken, randdebielen, geloven in een sprookjesboek, gristenen, schijnheiligen, achterlijken, religekkies,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |