Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Flipsen: waarom zoek je niet eens een ander schema? Je bent heel vaak ontevreden over je schema, dus waarom kijk je dan niet naar een schema dat misschien beter bij je past, zonder HIIT enzo?
Met een pr van 30min op de 5k moet je ook geen intervallen lopen van 4.55
Moet toch echt "sprinten" en veel langzamer is dan ook niet de bedoeling lijkt me. Ga ook niet helemaal voluit, omdat ik het juist een paar keer moet volhouden...
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 16:17 schreef hatsaflats het volgende: Flipsen: waarom zoek je niet eens een ander schema? Je bent heel vaak ontevreden over je schema, dus waarom kijk je dan niet naar een schema dat misschien beter bij je past, zonder HIIT enzo?
Ik ben helemaal niet ontevreden met mijn schema Alleen vind ik deze trainingen niet zo fijn, maar het zal ongetwijfeld ergens voor dienen Is van dezelfde lui als mijn 0-5km en dat ging uitstekend, vandaar dat ik deze heb gekozen... Maar ik zal wat minder zeuren
Kut, en minder smileys gebruiken! Nu deed ik het alweer!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Flipsen: post toch gewoon lekker smileys als je dat leuk vindt! En als je een training niet wil doen doe je hem niet of je past hem zodanig aan dat het beter te pruimen is. Er komt vanzelf een moment dat je alle trainingen leuk vindt. Ofzo. En anders niet Om een beroemde man uit dit topic te citeren: als je maar lol hebt!
Op woensdag 13 augustus 2014 16:21 schreef flipsen het volgende: Moet toch echt "sprinten" en veel langzamer is dan ook niet de bedoeling lijkt me. Ga ook niet helemaal voluit, omdat ik het juist een paar keer moet volhouden.
Sprinten? Je traint voor lange afstanden. Geen 800meter. Begin eens met die intervallen op 5.30 te doen ofzo. Ik wed dat je het dan nog steeds zwaar hebt, maar dat je het wel veel leuker vindt.
Op woensdag 13 augustus 2014 16:37 schreef Murmeli het volgende: En dan de tussengelegen stukken op bijv 6.30 of rustiger. Dan kan je bijkomen. Werd mij hier ooit aangeraden
Dat hangt er helemaal vanaf hoe zwaar je bent. Volgens mij kan je er ongeveer van uitgaan dat het aantal km x je gewicht in kg = aantal verbrande kcal Als jij 41 kg weegt dan kan het zomaar kloppen
oeh komt aardig in de buurt (75*6=450) met wat de sites (475) van het loopje van gisteren aangeven
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Ik zit net cake te vreten. En gisteren heb ik eea gebakken dus de komende tijd weer veel lekkere (wel gezonde) happen (De cake is niet zelfgemaakt, barstensvol suiker)
Sprinten? Je traint voor lange afstanden. Geen 800meter. Begin eens met die intervallen op 5.30 te doen ofzo. Ik wed dat je het dan nog steeds zwaar hebt, maar dat je het wel veel leuker vindt.
Wikipedia zegt: "The high intensity exercise should be done at near maximum intensity.". Maar in hetzelfde artikel hebben ze het ook over een 2:1 ratio sprint/rust, dus dat klopt dan weer niet. Naja, ik rommel (en mopper!) gewoon lekker door maar zal voortaan eerst even bijkomen en douchen naar zo´n HIITje, misschien ben ik dan beter te genieten
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op woensdag 13 augustus 2014 16:51 schreef Wolve000 het volgende: Intervaltrainingen zijn niet altijd high intenstity. Wat zegt je schema over de intensiteit van je workout?