Wie zou feyenoord wel weer een goede impuls kunnen geven?
Of moet Bertje gewoon blijven?
Gezeur ..
Er is ontzettend veel blessure leed en bepaalde spelers halen gewoon hun vorm niet. Was Song in het begin van het seizoen geniaal nu is hij nergens.
Beetje erg speculatief topic.
quote:Beetje speculatieve titel ja, maar het is meer het idee om te discussieren OF hij wel weg moet, of dat het onzin is wat mensen roepen. Wat is de oorzaak van het minder spel van feyenoord (al 8 punten achterstand op koploper Ajax!) de laatste tijd? En wat moet er gebeuren?
Op woensdag 23 oktober 2002 22:44 schreef golfer het volgende:
Beetje erg speculatief topic.
quote:Maar dat heeft elke club wel. Zie Ajax zonder van der Vaart, Chivu, Litmanen, Zlatan en Mido.
Op woensdag 23 oktober 2002 22:53 schreef boeltje.nl het volgende:
Het probleem ligt gewoon dat Feyenoord niet zonder bepaalde spelers kan.
Ik vind het jammer om te zeggen maar spelers als Bosvelt, Van Wonderen, Van Hooijdonk daar kan Feyenoord gewoon niet zonder.
quote:Dat ben ik helemaal met je eens, maar het wordt door de invallers van Feyenoord totaal niet opgepakt.
Op woensdag 23 oktober 2002 22:56 schreef keeper het volgende:[..]
Maar dat heeft elke club wel. Zie Ajax zonder van der Vaart, Chivu, Zlatan en Mido.
Is ook een stuk minder. Vooral tegen een beetje topclub dan.
quote:God, wat ben jij blind...
Op woensdag 23 oktober 2002 22:45 schreef McPhisto het volgende:
Bert moet gewoon blijven.
punt uit, slotje !!
Er zijn al een groot aantal spelers die allang geen vertrouwen meer hebben in de capaciteiten van Bert. Al drie jaar lang is het huilen met de pet op. Zelfs de winst van de UEFA CUP kan daar niets aan veranderen.
Bert het is tijd. ROT OP!!!!
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 23:02 schreef Cart_man het volgende:[..]
Zelfs de winst van de UEFA CUP kan daar niets aan veranderen.
Daar komt bij, volgende week pakken we Juve gewoon uit!
Je hebt Johan toch gehoord? En Johan heeft altijd gelijk!
quote:Het is verdomde droevig dat het geheugen van de gemiddelde "voetbalsupporter" zo vluchtig is.
Op woensdag 23 oktober 2002 23:02 schreef Cart_man het volgende:[..]
God, wat ben jij blind...
Er zijn al een groot aantal spelers die allang geen vertrouwen meer hebben in de capaciteiten van Bert. Al drie jaar lang is het huilen met de pet op. Zelfs de winst van de UEFA CUP kan daar niets aan veranderen.
Bert het is tijd. ROT OP!!!!
Echt triest.
J.
quote:Wanneer? Voor de winterstop of na?
Op donderdag 24 oktober 2002 00:02 schreef Knaller het volgende:
Bert moet blijven... Feyenoord komt deze mindere periode vast wel weer te boven!!
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 24-10-2002 00:27]
quote:Het is verdomde droevig dat jij je bezig houdt met dingen waar je niks van weet
Op woensdag 23 oktober 2002 23:38 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Het is verdomde droevig dat het geheugen van de gemiddelde "voetbalsupporter" zo vluchtig is.
Echt triest.
J.
Uefa was echt niet te danken aan het tactische spelinzicht van de trainer maar voornamelijk aan de vrije trappen van Pierre en de inzet die ze "toen" toonden. Drie jaar lang is er al kritiek op de trainer en zijn tactisch inzicht en manier van wisselen...al drie jaar lang speelt Feyenoord wisselvallig. Al drie jaar lang hoort elke Feyenoordsupporter mooie verhalen over dat het beter zal gaan en al drie jaar lang wordt je teleurgesteld als supporter....
quote:Dat is de Nederlandse supporter eigen. In het buitenland is het veel meer dat als je één keer wat gepresteerd hebt, je nooit meer vergeten wordt (kijk maar eens in Napels rond, daar is Maradona nog steeds god).
Op woensdag 23 oktober 2002 23:38 schreef Juan Zueco het volgende:
Het is verdomde droevig dat het geheugen van de gemiddelde "voetbalsupporter" zo vluchtig is.Echt triest.
quote:Precies.
Op donderdag 24 oktober 2002 00:08 schreef Cart_man het volgende:[..]
Het is verdomde droevig dat jij je bezig houdt met dingen waar je niks van weet
Uefa was echt niet te danken aan het tactische spelinzicht van de trainer maar voornamelijk aan de vrije trappen van Pierre en de inzet die ze "toen" toonden. Drie jaar lang is er al kritiek op de trainer en zijn tactisch inzicht en manier van wisselen...al drie jaar lang speelt Feyenoord wisselvallig. Al drie jaar lang hoort elke Feyenoordsupporter mooie verhalen over dat het beter zal gaan en al drie jaar lang wordt je teleurgesteld als supporter....
De prestaties van een elftal zijn hoofdzakelijk afhankelijk van de kwaliteiten van de spelers.
J.
quote:Moet Feyenoord opschieten, want ze zijn al ver over de 30. v. Wonderen en v. Hooijdonk stoppen na dit seizoen, Bosvelt na volgend seizoen.(denk ik
Op woensdag 23 oktober 2002 22:53 schreef boeltje.nl het volgende:
Het probleem ligt gewoon dat Feyenoord niet zonder bepaalde spelers kan.
Ik vind het jammer om te zeggen maar spelers als Bosvelt, Van Wonderen, Van Hooijdonk daar kan Feyenoord gewoon niet zonder.
Van Marwijk is gewoon een doetje. Als jongens als Song en Emerton niet presteren moet hij ze op de bank zetten. Houdt ze af en toe ook scherp. Ik heb 't idee dat hijz'n oren teveel laat hangen naar spelers als v. Wonderen en v. Hooijdonk. 't ging al mis op 't moment dat zij bepaalden hoe er (Europees) gespeeld moest worden Denk dat sommige spelers beter naar laatstgenoemde luisteren dan v.Marwijk. Z'n wissels komen meestal te laat en 't lijkt alsof er niemand anders op de bank zit dan Lurling.
Ook een echte back(Gyan, Collen) opstellen zou helpen. Gewoon bal afpakken en inleveren bij iemand die wel kan opbouwen. En een nieuwe linksback, want die van Haaren scheurt al een bilspier als-ie gaat poepen. Volgende stap is Rsasza, de Haan en Leonardo II lozen. Aangezien dit niet gaat gebeuren is de wedstrijd tegen PSV op 17 november z'n laatste.
M.a.w. Martin Jol is de man voor Feyenoord.
quote:Als de trainer ze verkeerd gebruikt en roofbouw pleegt op zijn spelers gaat dat moeilijk. Tevens is het vertrouwen onder de spelers niet zo groot meer in van Marwijk. Het is een symphatieke vent, maar zijn machteloosheid gisteren langs het veld zegt al veel over de problemen die er zijn.
Op donderdag 24 oktober 2002 01:08 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Precies.
De prestaties van een elftal zijn hoofdzakelijk afhankelijk van de kwaliteiten van de spelers.
J.
Nieuwe trainer: Gullit of van Hanegem...Wim jansen als nieuwe voorzitter.
quote:Die vind ik er wel erg goe dbij passen ja, en Jol is gewoon echt een vreselijk goede vakman.
Op donderdag 24 oktober 2002 02:31 schreef beelzebub het volgende:M.a.w. Martin Jol is de man voor Feyenoord.
Maar voorlopig blijft van Marwijk nog wel hoor, al moet het zo niet lang verder duren denk ik...
quote:Ik heb het idee dat feyenoord de afgelopen 3 jaar juist uit een lang en diep dal is gekropen en zowel europees als landelijk eindelijk weer meedeed voor de prijzen. Persoonlijk heb ik in de 14 jaar dat ik het voetbal nu actief volg, feyenoord nog nooit zo goed zien spelen. Met spelers als ono, song, van persie, kalou en buffel, hebben ze nieuwe jonge spelers die gewoon goed voetbal kunnen spelen. Van marwijk heeft hier als trainer natuurlijk ook invloed op gehad. Dat ze niet altijd constant zijn [wisselvallig] heeft gewoon te maken met de leeftijd en de ervaring.
Op donderdag 24 oktober 2002 00:08 schreef Cart_man het volgende:[..]
Drie jaar lang is er al kritiek op de trainer en zijn tactisch inzicht en manier van wisselen...al drie jaar lang speelt Feyenoord wisselvallig. Al drie jaar lang hoort elke Feyenoordsupporter mooie verhalen over dat het beter zal gaan en al drie jaar lang wordt je teleurgesteld als supporter....
quote:Ik ben Bert dankbaar voor wattie tot nu toe bereikt heeft. Dat het nu ff niet loopt is natuurlijk knap
Op donderdag 24 oktober 2002 14:55 schreef Merkowitz het volgende:[..]
Ik heb het idee dat feyenoord de afgelopen 3 jaar juist uit een lang en diep dal is gekropen en zowel europees als landelijk eindelijk weer meedeed voor de prijzen. Persoonlijk heb ik in de 14 jaar dat ik het voetbal nu actief volg, feyenoord nog nooit zo goed zien spelen. Met spelers als ono, song, van persie, kalou en buffel, hebben ze nieuwe jonge spelers die gewoon goed voetbal kunnen spelen. Van marwijk heeft hier als trainer natuurlijk ook invloed op gehad. Dat ze niet altijd constant zijn [wisselvallig] heeft gewoon te maken met de leeftijd en de ervaring.
quote:Klopt, er lopen hele goede voetballers, maar als dat er niet uitkomt blijft er ook niks over, ik mis het fanatisme, de passie, de wil om te winnen. Dat was er vroeger wel, o.k het voetbal was niet oogstrelend, als je dan verliest heb er ik wel vrede mee, maar zoals ze nu de laatste weken spelen niet echt.
Ik heb het idee dat feyenoord de afgelopen 3 jaar juist uit een lang en diep dal is gekropen en zowel europees als landelijk eindelijk weer meedeed voor de prijzen. Persoonlijk heb ik in de 14 jaar dat ik het voetbal nu actief volg, feyenoord nog nooit zo goed zien spelen. Met spelers als ono, song, van persie, kalou en buffel, hebben ze nieuwe jonge spelers die gewoon goed voetbal kunnen spelen. Van marwijk heeft hier als trainer natuurlijk ook invloed op gehad. Dat ze niet altijd constant zijn [wisselvallig] heeft gewoon te maken met de leeftijd en de ervaring.
quote:Ik zeg niet dat ze slecht spelen. Ze spelen wisselvallig....twee jaar lang blinken ze uit in de eerste seizoenshelft om dan na de winterstop helemaal in te storten. Weet niet wat de oorzaak is, maar reken het van Marwijk aan dat hij zijn spelers niet kan aanzetten tot resultaten.
Verder is het zoals Luni zegt. Geen fanatisme, vechtlust, motivatie....zie voorlopig ook geen verbetering in deze situatie....
Kortom, Van Marwijk maakt dit seizoen af en maakt dan plaats voor Metgod.
quote:Dat vind ik ook....oke zijn wissels hebben niet lekker uitgepakt en soms wisselde hij de verkeerde,maar ik denk dat de spelers eerst eens bij zichzelf te rade mogen gaan want er zijn er momenteel teveel uit vorm.
Op donderdag 24 oktober 2002 21:57 schreef demi_2001 het volgende:
Bertje moet blijven
quote:Voorlopig nog wel...maar als de resultaten slecht blijven..vooral in de competitie word het wel lastig voor hem.
Op donderdag 24 oktober 2002 21:57 schreef demi_2001 het volgende:
Bertje moet blijven
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 22:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Aad de Mos. Of Leo Beenhakker.
quote:Ja, want na de winterstop spelen ze niet eens Europees meer, d'r blijft dus weinig voor em over om het slecht te doen (behalve Amstel Cup ofzo)...
Op donderdag 24 oktober 2002 22:06 schreef mitt het volgende:[..]
Voorlopig nog wel...maar als de resultaten slecht blijven..vooral in de competitie word het wel lastig voor hem.
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 25-10-2002 00:56]
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 22:45 schreef McPhisto het volgende:
Bert moet gewoon blijven.
punt uit, slotje !!
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 22:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Leo Beenhakker.
quote:moet je in spanje, italie of engeland gaan werken
Op vrijdag 25 oktober 2002 10:30 schreef Leatherface het volgende:
Hier in Nederland raakt krediet schijnbaar snel op
quote:Ja, daar al helemaal
Op vrijdag 25 oktober 2002 10:31 schreef Frenkie het volgende:[..]
moet je in spanje, italie of engeland gaan werken
En Beenhakker moet maar lekker in zijn eigen huisje daar in 020 blijven.
1. Het is zon sympathiek man.
Ik vind het helemaal niet belangrijk of hij sympathiek is of niet, als hij maar presteert, we staan 8 punten los van de nummer één en de CL biedt ook weinig perspectief, dat zegt m.i. genoeg.
Maar goed even voor de discussie, sommigen vinden hem dus een sympathiek man.
Ik, daarentegen, vind iemand die naar beneden schopt en naar boven likt geen sympathiek mens. Hier doel ik natuurlijk op het verschil in de wijze waarop Bertje van Warwijk jonge spelers benadert (schoppen) en de wijze waarop hij gevestigde namen benadert (likken).
Ik vind het ronduit laf dat jonge spelers regelmatig publiekelijk aan de schandpaal worden genageld (Persie, Leo, Kalou en afgelopen maandag Emerton), terwijl gevestigde namen worden ontzien (denk hierbij onder meer aan het interview van Pi-Air in het RD en het verschil in benadering aan het begin van het seizoen m.b.t. niet fitte spelers, hierover is al genoeg gezegd in eerdere posts, ik verwijs hiervoor onder meer naar de post van CB waarin hij het heeft over het zandhazentoernooi).
Als Feyenoord goed heeft gespeeld dan zie je Bertje van Warwijk regelmatig naar het publiek zwaaien, terwijl als Feyenoord slecht heeft gespeeld hij dat niet doet.
Ik vind dat op zn minst nogal hypocriet.
Hoewel het volkomen irrelevant, is Bertje in mijn ogen geen sympathiek mens.
2. De selectie is te zwak en dan met name de verdediging.
Ik ben het er niet mee eens dat de selectie te zwak is, natuurlijk kent de selectie zwakke punten, maar in mijn ogen is dit de sterkste selectie die Feyenoord in jaren heeft gehad.
Zoals ik het zie zijn er twee opties:
De eerste is dat Bertje van Warwijk wel invloed heeft op de samenstelling van de selectie, de tweede is dat hij geen invloed heeft op de samenstelling van de selectie.
Als Bertje van Warwijk wel invloed heeft op de samenstelling van de selectie dan is hij dus mede verantwoordelijk voor het feit dat de selectie van Feyenoord te zwak is (waar ik het dus niet mee eens ben) en dan kan en mag je hem verwijten dat Feyenoord niet goed presteert.
Als Bertje van Warwijk geen invloed heeft op de samenstelling van de selectie dan kan en mag je jezelf je afvragen wat voor soort trainer hij is, als hij toestaat dat hij wel verantwoordelijk wordt gesteld voor de prestaties terwijl hij geen invloed kan uitoefenen op de samenstelling van de selectie. Ik denk dat geen enkele zichzelf respecterende trainer een dergelijke situatie zal accepteren. Als hij deze situatie heeft geaccepteerd dan kan en mag het argument dat de selectie te zwak is nooit meer worden gebruikt om Bertje te verdedigen, het is tenslotte zijn eigen keus geweest.
Daar komt noch bij dat ik denk dat Bertje weldegelijk invloed heeft op de samenstelling van de selectie. Uit verschillende publicaties is namelijk gebleken dat de technische staf regelmatig overleg heeft met Baan. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat tijdens deze gesprekken de samenstelling van de selectie niet ter sprake komt.
Dus Bertje heeft invloed op de samenstelling van de selectie dus mag je hem aanrekenen dat deze te zwak is, of Bertje heeft er bewust voor gekozen dat hij geen invloed heeft op de samenstelling van de selectie dan mag dit argument nooit meer worden gebruikt om hem te verdedigen.
3. Een trainerswissel heeft niet het gewenste effect.
Een grappig feit is, dat verleden jaar door degenen die dit argument gebruikten werd verwezen naar die club uit 020. De tijd heeft helaas geleerd dat een trainerswissel bij 020 wel effect heeft gehad.
Ook de wissel Haan Beenhakker was succesvol. Omdat Beenhakker geen geweldige trainer is, was dit effect snel uitgewerkt, maar niemand kan ontkennen dat er een positief effect van de wissel uitging.
Het argument dat een trainerswissel geen effect heeft is een non-argument.
4. Geef Bertje van Warwijk de tijd het komt wel goed.
Als een trainer geen toegevoegde waarde heeft voor een team dan is het aanhouden van zon trainer een zinloze zaak en is het beter voor die trainer en zijn club dat ze uit elkaar gaan.
Dit is het derde seizoen van Bertje. Sinds zijn aanstelling als trainer is er geen vooruitgang in het spel van Feyenoord te constateren, natuurlijk zijn er enkele goede wedstrijden gespeeld (Twente en Fener), maar over het algemeen bekeken is Feyenoord onder de leiding van Bertje alleen maar slechter gaan spelen, zeker in vergelijk met de eerste drie maanden onder zijn leiderschap.
Ik mag G.v.d. toch wel verwachten dat Bertje in zijn derde seizoen iets neerzet dat op een samenhangend geheel lijkt?
Zijn werkwijze kenmerkt zich deels door vasthouden aan vaste waarden (Pi-Air, Wonderen, Bosvelt en Paauwe) en deels door een hapsnap beleid.
Voorbeelden van zijn hapsnap beleid? Als Kalou tegen Excelsior niet te laat was gekomen dan had Buffel die wedstrijd niet gespeeld en was hij waarschijnlijk geen basisspeler geworden (in ieder geval niet zo snel). Song rechts op de flank en Emerton rechtsback pakt goed uit tegen FC Twente, na wat mindere wedstrijden staat Song ineens rechtsback en Emerton rechts op de flank. Er zit geen plan achter het is allemaal zoiets van God zegen de greep. Pardo links op de flank (terwijl Pardo daar niet hoort, de reden waarom dat zo is, heb ik al eerder vermeld) een paar mindere wedstrijden, hij probeert Persie maar weer. Als dat niet lukt grijpt hij weer terug op de immer falende Lulring (volgens de pers een aankoop die Bertje van Warwijk persé wilde hebben, het lijkt erop dat hij dus weldegelijk invloed heeft op de samenstelling van de selectie).
Fundamentele ingrepen zie je echter niet. Bertje van Warwijk speelt al zolang hij bij Feyenoord zit een soort 4-2-4 systeem. Na tweeënhalf jaar moet ook Bertje van Warwijk duidelijk zijn dat dit systeem niet werkt (enkele uitzondering daargelaten), maar hij kan schijnbaar geen ander systeem bedenken. Een systeem waarbij de veldbezetting beter is, en de greep op het middenveld groter (je wint veel van je wedstrijden op het middenveld).
Ter verklaring: Feyenoord speelt m.i. 4-2-4. Vier aanvallers Pi-Air, Buffel, Song (Kalou) en Pardo (Persie, Leo), waarbij Song en Pardo respectievelijk (valse) rechtsbuiten en linksbuiten spelen. Twee middenvelders Ono en Bosvelt. En vier verdedigers
Ik zie niet in waarop het optimisme van sommigen gebaseerd is. Bertje van Warwijk blijft terugvallen op een systeem dat niet blijkt te werken, en veranderingen vinden slechts bij toeval plaats.
Moeten we wachten tot het kalf verzopen is voordat de put wordt gedempt?
5. Onder Bertje van Warwijk heeft Feyenoord de Eufa-cup gewonnen.
Daar heb ik al genoeg over gezegd, tegen degenen die hier in geïnteresseerd zijn zeg ik lees de hele topic door.
Maar goed laten we voor de discussie het winnen van de cup bijschrijven op het conto van Bertje van Warwijk. Daarop zeg ik maar één ding: we moeten niet achteruit maar vooruit kijken, en de toekomst ziet er niet rooskleurig uit.
Resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst.
6. Bertje kan goed omgaan met de jeugd
Ondanks wat velen hier beweren heeft Bertje bewezen dat hij niet met talentvolle jonge spelers om kan gaan, hij kan ze niet laten voetballen zoals hij wil.
Voorbeelden: Persie, Leo en Emerton
Persie is publiekelijk tot de orde geroepen door Bertje. Het heeft succes gehad. Persie is van een creatieve voetballer met flair verworden tot een laffe, obligate voetballer die geen acties meer durft te ondernemen.
(uit een eerdere post)
Leo heeft door de handelswijze van Bertje, een jaar heeft stil gestaan in zijn ontwikkeling of zelfs een stap terug heeft moeten doen in zijn ontwikkeling.
Deze overtuiging is gebaseerd op de manier waarop Leo zich het eerste half jaar (tot de paspoortaffaire) manifesteerde en duidelijk werd dat hij in het eerste van Feyenoord hoorde. Nu anderhalf jaar later (voor zijn blessure), hoor ik alleen maar Leo komt eraan, Leo zit weer tegen het eerste aan.
Dit betekent dat Leo niet dezelfde ontwikkeling heeft doorgemaakt als het team en dus stil heeft gestaan in zijn ontwikkeling, of dat Leo (nog) niet hetzelfde niveau heeft als anderhalf jaar geleden en dus een stap terug heeft moeten doen.
Emerton is het volgende slachtoffer getuige de uitspraak van Bertje in het AD van maandag 21-10-2002: Hij (de speler in kwestie (MaC)) vindt van zichzelf dat hij niet zoveel fout doet. Hij ziet het gewoonweg niet. Twee jaar ben ik al met hem bezig.
Deze opmerkingen zijn van eenzelfde strekking als de opmerkingen die Bertje gebruikte in relatie met Leo en Persie (geen zelfkritiek (hij vindt van zichzelf dat hij niet zoveel fout doet) en niets aannemen van de trainer (al twee jaar ben ik met hem bezig)).
Je zou denken dat Bertje heeft geleerd van het verleden, maar niets is minder waar.
Beetje bij beetje begin ik te ontdekken bij mezelf dat ik steeds minder geshockeerd raak van de prestaties van dit elftal. Waar voorheen nog sprake was van woede en onbesef maakt dit steeds meer plaats voor realiteitszin. Afstomping heet zoiets geloof ik ...
Er is iets mis bij Feyenoord... iets echt goed mis.
En anders dan de tweede seizoenshelft van vorig jaar gaat het nu zowel op Europees niveau als op nationaal niveau dramatisch. Wanneer het slecht gaat met een club wordt de vinger onmiddelijk in de richting van een trainer gestoken en dat is logisch want alleen hij is de eindverantwoordelijke voor de prestaties van het eerste elftal. Waar sommigen de schuld leggen bij de trainer zoeken anderen echter weer de oorzaak bij de spelers. Een gebrek aan de juiste wedstrijdmentaliteit, tactisch en technisch onvermogen, gedrag buiten het veld en andere redenen worden aangewend om zo de slechte prestaties van een team te verklaren, zoals de prestaties van Feyenoord.
Hoewel ook ik innerlijk verbolgen was met de prestatie van gisteren, heb ik tijdens de wedstrijd getracht om de emotionele knop uit te draaien om de objectiviteit een kans te geven, wat overigens nooit helemaal zal lukken. Waar ik me nog het meest aan geërgerd heb gisteren was dat wederom Feyenoord geen duidelijk strijdplan klaar had liggen en dat slecht nagedacht was over de volgen tactiek. Iets wat alleen de trainer te verwijten valt. Na de UEFA-cup winst leek het er op dat ook Bert van Marwijk gegroeid was en niet alleen het team. Er volgden "grote" en veelbelovende aankopen en aan het begin van de competitie leek het er op dat dit Feyenoord alleen maar sterker was geworden. Echter de laatste tijd komt Bert steeds vaker met spelers in conflict: het begon ooit met Van Vossen, maar uiteindelijk heeft BvM met Leonardo, Van Persie, Kalou, Emerton en PvH en misschien wel met nog anderen wel één of ander conflict gehad. Op het oog lijkt alles bij Feyenoord pais en vree, maar ondertussen vermoed ik dat de "magie van BvM" voor zover die er binnen Feyenoord ooit geweest is, aan het verdwijnen is. Op dit moment kan BvM rekenen op de steun van de routiniers, maar zodra een trainer het functioneren van het gehele elftal weet te verpesten dan houdt het bij mij op en kan ik ook geen excuses verzinnen dat de trainer niet medeschuldig zou zijn. Natuurlijk moeten Ono en Emerton zichzelf een schop voor hun flikker geven, maar als er meerdere spelers met feitelijk hetzelfde probleem kampen, dan moet er toch iets aan de hand zijn met de begeleiding ? Zeker als deze spelers in het verleden wel fatsoenlijk gepresteerd hebben. En dat geldt niet alleen voor Ono en Emerton, maar ook bijvoorbeeldvoor Leonardo, Van Persie en Kalou. Ik geloof ook niet dat Bert een oplossing heeft voor de wanprestaties van dit team. In alles is het een draaikont: Geen duidelijkheid geven aan spelers, switchen met posities, angsthazenvoetbal zoals gisteren en nog een paar rare trainerscapriolen maken voor mij dat Bert nog steeds geen topcoach is, maar eerder een modale clubtrainer, die oog heeft voor leuk verzorgd voetbal, maar die het oog voor detail mist en die moeite heeft om:
- spelers, met meer talent dan hij als voetballer te verbeteren
- op de juiste wijze spelers (blijvend) weten te motiveren
- tactisch geen genie is
Verder is het natuurlijk droevenis dat er door BvM en Feyenoordstaf de defensie een beetje verslonst is en dat men in de scouting kennelijk geen oog heeft voor fatsoenlijke verdedigers.
Op zich vind ik het een goede zaak dat nu eindelijk eens Loovens gebracht wordt en niet Ferry. Ok, gisteren maakte Loovens een kapitale dekkingsfout, iets wat Ferry ook zou doen, maar het positieve wat je eruit kunt halen is dat hij in ieder geval wel leert van deze blunder. Overigens gaat dit dus wel ten koste van dure CL-punten en moet je je afvragen of het verstandig is om Loovens opnieuw in het diepe te gooien, zeker nu het team zo slecht draait. De mogelijkheid bestaat namelijk dat hij verzuipt ... zoals gisteren. Laat hem eerst eens pootje baden ! De vaderlandse competitie is een ideaal podium om te oefenen, of het nou bij Feyenoord is of bij een andere club zou zijn. Het is eigenlijk te triest voor woorden dat een jongen met zoveel talent als Loovens noodgedwongen moet spelen in de CL, omdat er verder bij Feyenoord geen fatsoenlijke alternatieven zijn. Als we de rest van het elftal nog eens bekijken dan was gisteren wéér duidelijk dat je op Van Haaren niet kunt bouwen. Hij is té blessuregevoelig en zijn wisselende af- en aanwezigheid is geen goede factor voor de ontwikkeling van het elftal. Daarbij komt ook nog eens dat er noodgedwongen teruggevallen moet worden op de zwakke Rzasa. Het hart van het team met Paauwe, Van Wonderen, Emerton en Ono presteerde gisteren ook ondermaats.Van Wonderen was inspiratieloos en zeker wanneer je de constant presterende Bosvelt moet missen, is dit een aderlating voor de ploeg. Ono, Emerton, Van Persie en in mindere mate Kalou zakten als een baksteen. Wat is er aan de hand met die jongens ? Als één speler aan een vormcrisis leidt, ligt dat meestal aan de speler zelf, als het gehele elftal een wanprestatie levert dan kan het maar aan één ding liggen: de trainer. Op de één of andere manier verspreidt het slechte spel zich over de selectie zoals een virus in een lichaam, langzamerhand wordt het hele lichaam aangetast. Song en Lurling worden automatisch meegezogen in de negatieve spiraal van het elftal, alhoewel Lurling en Bombarda nog enige vechtlust toonden hoewel zonder tastbaar resultaat. Zoetebier presteerde samen met Buffel als enige naar behoren.
Maar even terugkomend op de tactiek; gisteravond waren het weer dezelfde patronen die sinds de aanstelling van BvM terug te vinden zijn. Balletje breed in de verdediging, allemaal vooral lekker stil blijven staan, vooral niet vrijlopen, slechte passing, duels niet ingaan want anders blesseer je jezelf nog etc.etc.etc. Verder gaat alles door et volle centrum en helemaal niemand gaat er meer fatsoenlijk buitenom. Komt ook omdat de buitenspelers door BvM allemaal zijn volgestouwd met verdedigende taken en allerlei opdrachten, waardoor geen enkele speler meer een fatsoenlijke en effectieve actie maakt. Terecht werd door velen aangegeven dat gisteravond eigenlijk alleen Buffel zich het apezuur werkte. Constant storen, duels opzoeken, lopen op onmogelijke ballen, vrijlopen.
Feyenoord is ziek en goed ziek ook. Dit is geen griepje of een verkoudheid meer, maar een slepende chronische aandoening waarvoor de beste remedie is om de oorzaak weg te nemen, de ziektehaard te bestrijden, danwel het gezwel weg te snijden ...
Feyenoord komt wel weer op de rails, alleen jammer voor hun dat ze zo afhankelijk zijn van bepaalde spelers en de vorm van die betreffende spelers.
quote:Tuurlijk, maar begin van het seizoen had ik zo'n bang vermoeden dat Feyenoord dit seizoen voor de winterstop al overal voor is uitgeschakeld en het begint er nu wel naar te lijken, want het spel lijkt echt nergens meer naar.
Op vrijdag 25 oktober 2002 12:48 schreef popolon het volgende:Feyenoord komt wel weer op de rails
quote:Hij is al drie jaar geen gevierd man bij een klein deel van het legioen...
Op vrijdag 25 oktober 2002 12:48 schreef popolon het volgende:
Toch raar, vorig jaar een gevierd man en nu na een mindere periode (die altijd voorkomt imo) moet ie de laan uit ?Feyenoord komt wel weer op de rails, alleen jammer voor hun dat ze zo afhankelijk zijn van bepaalde spelers en de vorm van die betreffende spelers.
Feijenoord komt pas weer op de rails wanneer Bert weg is...
quote:effect van MArwijk is op..
Op vrijdag 25 oktober 2002 13:10 schreef DIGGER het volgende:[..]
Tuurlijk, maar begin van het seizoen had ik zo'n bang vermoeden dat Feyenoord dit seizoen voor de winterstop al overal voor is uitgeschakeld en het begint er nu wel naar te lijken, want het spel lijkt echt nergens meer naar.
Maar ik geloof niet dat Bertje ontslaan iets oplevert, de enige die ik nog wel 's daar zou willen zien is Stevens. Maar goed, die is net begonnen in Berlijn en is er duidelijk de man niet naar om zomaar weg te gaan weer.
Misschien iets zoals bij de Hagenezen. Dat schijnt wel te werken. Daar dan...
Ik heb ook vandaag uitgerekend hoeveel dit jaar me heeft gekost aan Feyenoord... Als ik dan die jongens zo zie spelen in Kiev, dan vraag ik me echt af of ze wel weten hoeveel ik daarvoor heb moeten werken om bijna overal bij te zijn.
Zucht, ik ga maar een oproepje plaatsen.
Gezocht, wonderdokter die chronisch zieke reus permanent beter kan maken.
quote:Wat jij al een beetje aangeeft is dat het gewoon moeilijk is om een nieuwe trainer te plaatsen daar.Ik zou echt bij god niet weten er als vervanger moet komen voor van Marwijk. Hij is echt niet geschikt voor de positie van trainer. Staat hierboven allemaal wel aangegeven.
Op vrijdag 25 oktober 2002 15:39 schreef mister_popcorn het volgende:Maar ik geloof niet dat Bertje ontslaan iets oplevert, de enige die ik nog wel 's daar zou willen zien is Stevens. Maar goed, die is net begonnen in Berlijn en is er duidelijk de man niet naar om zomaar weg te gaan weer.
Misschien iets zoals bij de Hagenezen. Dat schijnt wel te werken. Daar dan...Ik heb ook vandaag uitgerekend hoeveel dit jaar me heeft gekost aan Feyenoord...
Als ik dan die jongens zo zie spelen in Kiev, dan vraag ik me echt af of ze wel weten hoeveel ik daarvoor heb moeten werken om bijna overal bij te zijn.
Zucht, ik ga maar een oproepje plaatsen.
Gezocht, wonderdokter die chronisch zieke reus permanent beter kan maken.
Een heleboel noemen Gullit, maar die zie ik niet zitten!
quote:METGOD.. lees mijn post er maar op na..
Op vrijdag 25 oktober 2002 15:58 schreef Cart_man het volgende:[..]
Wat jij al een beetje aangeeft is dat het gewoon moeilijk is om een nieuwe trainer te plaatsen daar.Ik zou echt bij god niet weten er als vervanger moet komen voor van Marwijk. Hij is echt niet geschikt voor de positie van trainer. Staat hierboven allemaal wel aangegeven.
Een heleboel noemen Gullit, maar die zie ik niet zitten!
quote:Precies,Rotterdam is het thuis van Leo. Assistent trainer wordt dan Richard Witschge, die hem op termijn ook moet gaan opvolgen.
Op vrijdag 25 oktober 2002 09:54 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
goed plan, gaat die kakkerlak eindelijk terug naar waar ie thuishoord, DOEG Don CameLEOn
quote:Of Feyenoiord ooit op de rails heeft gestaan
Op vrijdag 25 oktober 2002 13:15 schreef Cart_man het volgende:[..]
Hij is al drie jaar geen gevierd man bij een klein deel van het legioen...
Feijenoord komt pas weer op de rails wanneer Bert weg is...
quote:behoorlijk
Op woensdag 23 oktober 2002 22:44 schreef golfer het volgende:
Ik denk echt niet dat Van Marwijk op grond van deze wedstrijd en de vorige 2 wedstrijden ontslagen zal worden.Beetje erg speculatief topic.
quote:Die tukkers gaan lekker ja
Op vrijdag 25 oktober 2002 17:03 schreef CAZZO het volgende:[..]
Of Feyenoiord ooit op de rails heeft gestaan
quote:feyenoord is m.i. toch te afhankelijk van de heer van Hooijdonk die er op de beslissende momenten wel weer ff een vrije trap in rost.
Op vrijdag 25 oktober 2002 12:48 schreef popolon het volgende:
Toch raar, vorig jaar een gevierd man en nu na een mindere periode (die altijd voorkomt imo) moet ie de laan uit ?
quote:dat is het sterke en gelijk het zwakke punt van Feijenoord. Want Van Hooijdonck speelde de laatste tijd erg zwak,maar kan niet gewisseld worden omdat er altijd de kan swas dat hij nog even een vrije trap en in zou rossen.
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:05 schreef keeper het volgende:[..]
feyenoord is m.i. toch te afhankelijk van de heer van Hooijdonk die er op de beslissende momenten wel weer ff een vrije trap in rost.
quote:Ja en zo heeft feyenoord die beker gepakt. Ok, dat is niet helemaal eerlijk. Want er staat toch wel een goed team natuurlijk, want anders houd je Dortmund en Inter niet zo maar tegen. Maar die beker is zeker niet een verdienste geweest van van Marwijk's geniale tactische momenten. Terwijl je bijvoorbeeld kan zeggen dat Ajax vorig jaar kampioen werd door de manier waarop Koeman Ajax aanpaste aan de mogelijkheden en zo het optimale resultaat wist te boeken.
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:48 schreef Frenkie het volgende:
dat is het sterke en gelijk het zwakke punt van Feijenoord. Want Van Hooijdonck speelde de laatste tijd erg zwak,maar kan niet gewisseld worden omdat er altijd de kan swas dat hij nog even een vrije trap en in zou rossen.
quote:en dat is dus de reden waarom ik Van Marwijk weg zou willen hebben als ik Feyenoordfan zou zijn.
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:58 schreef keeper het volgende:[..]
Ja en zo heeft feyenoord die beker gepakt. Ok, dat is niet helemaal eerlijk. Want er staat toch wel een goed team natuurlijk, want anders houd je Dortmund en Inter niet zo maar tegen. Maar die beker is zeker niet een verdienste geweest van van Marwijk's geniale tactische momenten. Terwijl je bijvoorbeeld kan zeggen dat Ajax vorig jaar kampioen werd door de manier waarop Koeman Ajax aanpaste aan de mogelijkheden en zo het optimale resultaat wist te boeken.
feyenoord is gewoon te afhankelijk van die vrije trappen. Zonder die dingen is de afronding meteen matiger. En wat je tegen Ajax zag, er mist vooral in de verdediging breedte. Want van Wonderen was er niet en meteen was het achterin chaotisch.
quote:ja en als bosvelt er niet was had je geen organisatie op het middenveld en als die er niet was dan had je dit niet. blablabla het is toch een elftal, logisch dat er wanneer er spelers wegvallen de kans aanwezig is dat het minder gaat met een elftal. onzinverhaal
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:58 schreef keeper het volgende:[..]
Ja en zo heeft feyenoord die beker gepakt. Ok, dat is niet helemaal eerlijk. Want er staat toch wel een goed team natuurlijk, want anders houd je Dortmund en Inter niet zo maar tegen. Maar die beker is zeker niet een verdienste geweest van van Marwijk's geniale tactische momenten. Terwijl je bijvoorbeeld kan zeggen dat Ajax vorig jaar kampioen werd door de manier waarop Koeman Ajax aanpaste aan de mogelijkheden en zo het optimale resultaat wist te boeken.
feyenoord is gewoon te afhankelijk van die vrije trappen. Zonder die dingen is de afronding meteen matiger. En wat je tegen Ajax zag, er mist vooral in de verdediging breedte. Want van Wonderen was er niet en meteen was het achterin chaotisch.
quote:Tjeu La Ling
Op woensdag 13 november 2002 22:38 schreef LoekB het volgende:
Nou, wie wordt z'n opvolger?
of Jozef Kiprich (die zal blij zijn)
[Dit bericht is gewijzigd door Pimterminus op 13-11-2002 22:39]
quote:Adelaar is net vrij gekomen
Op woensdag 13 november 2002 22:38 schreef LoekB het volgende:
Nou, wie wordt z'n opvolger?
quote:nogmaals.
Op donderdag 24 oktober 2002 17:32 schreef Frenkie het volgende:
Volgens mij is het effect van Van Marwijk een beetje uitgewerkt. Als je in de 38e minuut je jonge talent moet wisselen om je te laten gelden, dan betekend dat imo dat je te weinig grip op de groep hebt.
Persoonlijk vind ik Van Marwijk een goede trainer en een hartverwarmende persoonlijkheid, maar wellicht is het tijd voor een andere trainer. En met John Metgod als hoofdtrainer, verandert er net dat beetje dat Feijenoord nodig heeft.
Ik ken een jongen die Metgod als trainer heeft gehad, en die was er zeer tevreden over. De discipline stond hoog in het vaandel, en hij had boeiende oefenstof. Maar bovenal was hij geinteresseerd in zijn spelers. Bovendien spreekt Metgod door zijn buitenlandse avonturen vloeiend Engels en Spaans.Kortom, Van Marwijk maakt dit seizoen af en maakt dan plaats voor Metgod.
quote:
Op woensdag 13 november 2002 22:39 schreef CAZZO het volgende:[..]
Adelaar is net vrij gekomen
en Korbach is ook nog steeds zoekende
quote:Ik zei het toch, als ik mijn vrienden moet geloven had Bertje met bombarda moeten starten.
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:48 schreef Frenkie het volgende:
En nu speelt van Marwijk zonder spits. Onbegrijpelijk. Hij moet Bombarda laten starten. Die kaneen bal vasthouden en gewoon scoren.
Kalou en Buffel is te veel van hetzelfde.
quote:
Op woensdag 13 november 2002 22:39 schreef RedGuy het volgende:
Ik ga voor LoekB, de man met inzicht die Feyenoord nodig heeft..
quote:Mmm, het enige wat die eigenlijk fout doet is de wissels. En dat is Feyenoord fataal geworden. Hij heeft over het algemeen een goede neus voor spelers hoor (snap alleen niet wat die toch in die Gyan ziet
Op woensdag 13 november 2002 23:18 schreef FLR het volgende:
Tsja, tsja... Tis een sympathieke man, maar als je m op zuiver coachgebied gaat beoordelen, slaat de balans toch wat negatief uit. Heel erg voorzichtig met wissels en een af en toe vreemde kijk op bepaalde spelers... Laat m maar gewoon dit seizoen afmaken en m dan afrekenen op de plek waar we eindigen...
quote:Ze schenken het verkeerde merk drank bij Feyenoord voor Frits.
Op woensdag 13 november 2002 22:39 schreef CAZZO het volgende:Adelaar is net vrij gekomen
en Korbach is ook nog steeds zoekende
quote:Dat was Rob Baan. Het juiste poppetje de juiste credits geven Loekie
Op woensdag 13 november 2002 23:27 schreef LoekB het volgende:
Geen enkele andere coach van een topclub had Bombarda ooit naar z'n club gehaald, maar Bert deed het en haalt meteen de juiste man om te scoren binnen.
quote:Mmm, zou idd kunnen ja, maar Bert heeft hem uiteindelijk definitief bij Feyenoord gehaald?
Op woensdag 13 november 2002 23:43 schreef Frenkie het volgende:[..]
Dat was Rob Baan. Het juiste poppetje de juiste credits geven Loekie
quote:Nee Baan. Die is technisch directuer weet je nog.
Op woensdag 13 november 2002 23:47 schreef LoekB het volgende:[..]
Mmm, zou idd kunnen ja, maar Bert heeft hem uiteindelijk definitief bij Feyenoord gehaald?
quote:Mmm, weer een puntje minder voor Bert dus
Op woensdag 13 november 2002 23:52 schreef Frenkie het volgende:[..]
Nee Baan. Die is technisch directuer weet je nog.
Net zoiets als Berger bij Utreg, alleen wat verstandiger.
Beenhakker is dat bij Ajax. *dat verklaart dat Zlaten en Mido daar spelen, hij haalde ooit ook Van Loen, die don Leo)
quote:Hij mocht ongetwijfeld zijn mening hebben, maar het is zeker weten een aankoop van Baan. Anders had Bombarda wel meer gespeeld.
Op donderdag 14 november 2002 00:17 schreef sleuteltje het volgende:
Nee hoor Loek, want je gelooft toch zelf niet dat Baan dat in z'n eentje doet?
Hij zal absoluut een flinke stem erin hebben, maar natuurlijk wordt ook Bert van Marwijk daarin om zijn mening gevraagd.
quote:De joden moeten jullie ook altijd weer redden he
Op woensdag 13 november 2002 22:41 schreef LoekB het volgende:Mmm, neej... V. Basten wou toch hoofdtrainer van een club worden?
quote:Nee, Van Marwijk heeft een vinger in de pap, maar Baan is de beleidsbepaler.
Op donderdag 14 november 2002 00:23 schreef sleuteltje het volgende:
Wat is dat nou weer voor onzin
Hiermee zeg je dus eigenlijk dat van Marwijk het ermee oneens was?
Dat zou toch een beetje een onwerkbare situatie voor van Marwijk worden. Van Marwijk is degene die de opstelling moet maken, dus als hij het niet eens is met een transfer, geeft hij dit toch aan? en dan gaat die transfer toch zeker niet door.
Of redeneer ik nou te simpel
quote:Vond zijn tactisch plan tegen Newcastle anders bar slecht. Tegen Engelsen moet je gewoon met buitenspelers voetballen, zijn die backs totaal niet gewend. Je zag direct de verandering toen Bombarda inviel, Buffel en Kalou op de zijkanten, direct gevaar.
Op donderdag 14 november 2002 11:35 schreef Tackleberry het volgende:
Van Marwijk moet Van Marwijk opvolgen, ik ben van mening dat hij het prima doet!
Op de plek van spacecees loopt een goeie in Arnhem, Stefanovic. Voor bonfire van Hooijdonk lopen er 2 ervaren spitsen in Schotland. 1 Nederlander en een ex-Feyenoorder. Mols wilt weg bij de Rangers, en Larrson stopt bij Celtic na dit seizoen, beide voor een zacht prijssie of zelfs gratis vastte leggen.
Kalou gauw weer opsodemieteren naar de rechterflank, want voor de spits komt-ie tekort en middelmaat als Leo II, Rsaza, Smolarek, de Haan en Gyan lozen.
Heb je allen de positie van Paultje B. nog. Emerton kan er spelen, want ik zie in Nederland niet snel een vervanger. En waar jongens als v.Dieren en Boutahar uithangen?
Als laatste v.Marwijk lozen. Die man heeft met' t team geen stap vooruit gedaan. Door de UEFAcup is dat verbloemd, maar 't is wel de waarheid. De eerder genoemde Martin Jol lijkt me nog steeds een goeie.
Neem deze adviezen van deze Ajacied aan en het komt weer helemaar goed daar aan de Maas.
Bert van Marwijk kan ik kort over zijn
Laatste 10 wedstrijden onder van Marwijk:
13-11-2002 Feyenoord Newcastle United 2-3 VERLIES!
10-11-2002 Feyenoord FC Zwolle 2-0 winst!
3-11-2002 FC Groningen Feyenoord 0-2 winst!
29-10-2002 Juventus Feyenoord 2-0 VERLIES!
26-10-2002 Feyenoord Willem II 5-1 winst!
23-10-2002 Dinamo Kiev Feyenoord 2-0 VERLIES!
19-10-2002 Vitesse Feyenoord 1-1 GELIJKSPEL!
6-10-2002 Feyenoord Ajax 1-2 VERLIES!
1-10-2002 Feyenoord Dinamo Kiev 0-0 GELIJKSPEL!
28-9-2002 RBC Roosendaal Feyenoord 4-2 VERLIES!
10 wedstrijden:
3x winst
2x gelijk
5x verlies
10 wedstrijden gespeeld, 5 verloren. Feijenoord onwaardig....en nou is het niet zo dat ze al deze 10 wedstrijden goed speelde. Integendeel, ik heb geen van deze 10 partijen goed gevonden. Elke wedstrijd die gewonnen werd was het maar magertjes en werd er door fouten van de tegenstander gewonnen.
3 jaar lang is het spel slecht en het lijkt er niet beter op te worden...
van Marwijk
quote:Vaag dat ze met dat 'slechte spel' wel de uefa cup winnen
Op vrijdag 15 november 2002 09:52 schreef Cart_man het volgende:
3 jaar lang is het spel slecht en het lijkt er niet beter op te worden...
van Marwijk![]()
quote:Dat is voor 80% te danken aan een lange gozer die vrije trappen kan nemen....je gaat mij toch niet zeggen dat je tevreden bent over de afgelopen 3 jaar met Bert?
Op vrijdag 15 november 2002 09:55 schreef -F- het volgende:[..]
Vaag dat ze met dat 'slechte spel' wel de uefa cup winnen
quote:Ik ben niet tevreden zoals het nu gaat, maar vorig jaar dacht ik daar anders over. Ik heb ze wel zien vechten vorig jaar, denk maar aan Feyenoord - PSV en zo kan ik nog wel een zooi wedstrijden noemen. Maar ik ben met je eens dat als het zo doorgaat er iets moet veranderen. Dit jaar constateer ik inderdaad dat er te weinig geknokt wordt voor de bal, (met uitzondering van het zagen van Lurling Woensdag) dit komt vind ik met name door de nieuwelingen. Ik kan er zo gefrusteerd van worden als ik Emerton in Europacup wedstrijden wel helemaal voluit zie gaan en dat ie vervolgens in de competitie te lui is om uit zijn ogen te kijken. Hier kan ik maar een ding uit opmaken, op het moment dat de ogen van grote clubs op hem gericht staan doet ie wel zijn best. De HC
Op vrijdag 15 november 2002 10:06 schreef Cart_man het volgende:[..]
Dat is voor 80% te danken aan een lange gozer die vrije trappen kan nemen....je gaat mij toch niet zeggen dat je tevreden bent over de afgelopen 3 jaar met Bert?
quote:Denk niet dat ze bij Ajax aan liefdadigheid doen.
Op vrijdag 15 november 2002 11:02 schreef LoekB het volgende:
Ik blijft erbij dat Marco een zeer goede optie zou zijn(Ook al is het een ex-Ajacied, maar dat vergeten we wel ff
...)
quote:v. Basten is niet meer van Ajax hoor
Op vrijdag 15 november 2002 11:05 schreef zjroentje het volgende:[..]
Denk niet dat ze bij Ajax aan liefdadigheid doen.
quote:Flikker op joh...hij is nog nooit coach bij een goede ploeg geweest en kan echt niet in eens een team coachen. Heeft nog helemaal niks bereikt dus! Daarnaast is het een jood, die moet ik niet in de Kuip.
Op vrijdag 15 november 2002 11:02 schreef LoekB het volgende:
Ik blijft erbij dat Marco een zeer goede optie zou zijn(Ook al is het een ex-Ajacied, maar dat vergeten we wel ff
...)
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 11:16 schreef Cart_man het volgende:Daarnaast is het een jood, die moet ik niet in de Kuip.
Daar dachten ze in '83-'84 toch heel anders over.
quote:Wie zou jij een goede optie vinden dan?
Op vrijdag 15 november 2002 11:16 schreef Cart_man het volgende:[..]
Flikker op joh...hij is nog nooit coach bij een goede ploeg geweest en kan echt niet in eens een team coachen. Heeft nog helemaal niks bereikt dus! Daarnaast is het een jood, die moet ik niet in de Kuip.
quote:Marco is geen echte jood
Op vrijdag 15 november 2002 11:16 schreef Cart_man het volgende:
Daarnaast is het een jood, die moet ik niet in de Kuip.
quote:Vind het nog wat te voorbarig, geef Van Marwijk zowiezo tot de winterstop. Denk wel dat als er iemand anders moet komen er weer een persoonlijk heid moet komen, persoonlijk lijkt Martin Jol mij wel wat of Huub Stevens.
Op vrijdag 15 november 2002 11:46 schreef LoekB het volgende:[..]
Wie zou jij een goede optie vinden dan?
quote:Want die snapt wat meer van de jonge generatie en krijgt misschien Leonardo weer in vorm.
Op donderdag 14 november 2002 00:19 schreef speknek het volgende:
Henk van Stee.
quote:Huub "Almania" Stevens is in ieder geval knalhard. Past denk ik wel bij de mentaliteit van de Feyenoorders.
Op vrijdag 15 november 2002 11:59 schreef Luni het volgende:[..]
Vind het nog wat te voorbarig, geef Van Marwijk zowiezo tot de winterstop. Denk wel dat als er iemand anders moet komen er weer een persoonlijk heid moet komen, persoonlijk lijkt Martin Jol mij wel wat of Huub Stevens.
quote:Leonardo zou linksback moeten worden
Op vrijdag 15 november 2002 12:01 schreef speknek het volgende:[..]
Want die snapt wat meer van de jonge generatie en krijgt misschien Leonardo weer in vorm.
quote:Wat weet Leonardo nou van verdedigen, ik hunker overigens wel naar het moment dat ie weer in de basis zal staan.
Op vrijdag 15 november 2002 12:29 schreef Frenkie het volgende:[..]
Leonardo zou linksback moeten worden
of Feijenoord zou gewoon 4-3-3 moeten gaan spelen. Op deze manier is er geen plek voor hem.
quote:Hij heeft de snelheid..
Op vrijdag 15 november 2002 12:32 schreef -F- het volgende:[..]
Wat weet Leonardo nou van verdedigen.
Overigens kan bert ook wel verantwoordleijk gesteld worden voor het net niet doorbreken van Van Persie.
Als opvolger van Willem van Hanegem werd Arie Bombarie Haan aangesteld, maar in het seizoen 1997-98 moest hij alweer het veld ruimen voor Leo Ik ben weer thuis Beenhakker. Onder aanvoering van Leo Beenhakker werd in 1999 het kampioenschap behaald en werd de tweede ronde van de Champions (?) League bereikt. In de competitie ging het steeds moeizamer en nam Henk van Stee, toenmalige jeugdtrainer, het roer over in de laatste vijf wedstrijden.
Van Stee was een tussenpaus, want Bert van Marwijk was reeds eerder aangesteld als trainer van Feyenoord. Intussen is Van Marwijk bezig aan zijn derde seizoen als trainer en is onder zijn leiding de UEFA Cup in de wacht gesleept, maar hoe doet Bert het eigenlijk in de competitie?
Wanneer men het gemiddeld aantal punten in de competitie berekend komt Bert er niet best uit:
- Leo Beenhakker: 2.036
- Arie Haan: 2.000
- Bert van Marwijk: 1.889
quote:Bij het bestuur genoeg want zolang Bert z'n commerciele pareltjes Ono en Song laat staan vinden de 'mannen in pak' het allemaal best. Bij het Legioen begint het krediet van Bert van Marwijk richting het vriespunt te gaan.....(en bij vsommige is het krediet al op!)
Op maandag 25 november 2002 15:28 schreef zjroentje het volgende:
Het was gisteren weer miserabel. Hoeveel krediet zou van Marwijk eigenlijk nog hebben bij zowel het bestuur als de fans?
quote:Inside informatie
Op maandag 25 november 2002 17:12 schreef JohanDerksen het volgende:
Volgens inside informatie heeft Feyenoord een oogje op John Metgod, Adrie Koster of Jan Boskamp.
quote:Het krediet van een groot aantal spelers is al lang op, en het is aan Van Marwijk om in te grijpen, doet hij dat niet dan is het wat mij betreft exit voor Bert, wat ik wel betreur, tis een vriendelijke man, die zijn spelers niet snel in het openbaar aanvalt, ondanks dat ze hem regelmatig in de steek laten.
Op maandag 25 november 2002 17:10 schreef Staanplaats het volgende:[..]
Bij het bestuur genoeg want zolang Bert z'n commerciele pareltjes Ono en Song laat staan vinden de 'mannen in pak' het allemaal best. Bij het Legioen begint het krediet van Bert van Marwijk richting het vriespunt te gaan.....(en bij vsommige is het krediet al op!)
Staanplaats weet ook duidelijk waar die het over heeft. Bestuur vind het wel goed, want hun commerciële spelers staan elke wedstrijd in het veld. Hoe slecht ze ook spelen, ze staan altijd in de basis
quote:Goh... is het dan niet de taak van de trainer om de spelers aan het voetballen te krijgen? Volgens mij is dat onder Bert nog nooit langer dan een korte reeks geweest. (Het eerste half jaar na zijn aanstelling bijvoorbeeld.) Ik kan ook wel een elftal met toppers bij elkaar zetten; dat kan de grootste lul. Maar krijg ze maar eens aan het voetballen... dat lukt Bertje gewoon niet (meer). M.a.w. van mij mag die oppleuren!
Op dinsdag 26 november 2002 11:27 schreef silver-surfer het volgende:
Toch heb ik hier last van... waarom staat de positie van Bert van Marwijk nu weer ter discussie. Die man heeft Feyenoord zijn grootste succes in jaren gegeven. Heeft bij spelers het maximale eruit gehaald en een top elftal op de velden gezet.
Dit jaar gaat het minder. Een aantal spelers presteert zwaar onder de maat en denken niet meer in het belang van het team.
Is dit dan direct de schuld van de trainer?? Vind ik niet. Aan de andere kant: moet hij die spelers (oa Emerton ) en dan maar gewoon naast zetten?? Dat kan ook niet zomaar!! Het blijven belangrijke spelers!
Ik weet dat Bert verantwoordelijk is maar op deze manier wordt er weer heel makkelijk omgegaan met verantwoording van de spelers. Dat zijn ook duur betaalde profs.
Bert is een goede trainer... wat er nu gebeurt ligt grotendeels bij de spelers.
quote:twas wel een mooi incident toch?
Op dinsdag 26 november 2002 11:45 schreef -F- het volgende:
De Uefa cup was maar een incident. De eerst volgende prijs zal wel weer over 10 jaar komen zoals altijd
Ik snap ook niet waar die dip vandaan komt, het is best een aardige groep toch? Bert is ook geen onaardige trainer..
Gewoon een herfst/winter dip
quote:Herfst/ winterdip?
Op dinsdag 26 november 2002 11:47 schreef HeatWave het volgende:[..]
twas wel een mooi incident toch?
Ik snap ook niet waar die dip vandaan komt, het is best een aardige groep toch? Bert is ook geen onaardige trainer..
Gewoon een herfst/winter dip
Zoals elke herfst/ winter de afgelopen 3 jaren zeker...
quote:Tuurlijk is dat de taak van de trainer... maar niet een taak van de trainer alleen.. Bert moet gewoon een paar spelers eruit tieften en opnieuw beginnen. Ik vind dat hij moet blijven.
Op dinsdag 26 november 2002 11:31 schreef BoRRuHG het volgende:[..]
Goh... is het dan niet de taak van de trainer om de spelers aan het voetballen te krijgen? Volgens mij is dat onder Bert nog nooit langer dan een korte reeks geweest. (Het eerste half jaar na zijn aanstelling bijvoorbeeld.) Ik kan ook wel een elftal met toppers bij elkaar zetten; dat kan de grootste lul. Maar krijg ze maar eens aan het voetballen... dat lukt Bertje gewoon niet (meer). M.a.w. van mij mag die oppleuren!
quote:Naaaaaajaaaaaaa ... dit snap ik echt niet hoor!! Blijf dan lekker thuis.
Op dinsdag 26 november 2002 11:45 schreef -F- het volgende:
De Uefa cup was maar een incident. De eerst volgende prijs zal wel weer over 10 jaar komen zoals altijd
quote:Welke spelers laten het dan afweten??, dan moet je wel het lef hebben om ze te noemen.
Op dinsdag 26 november 2002 13:30 schreef silver-surfer het volgende:[..]
Tuurlijk is dat de taak van de trainer... maar niet een taak van de trainer alleen.. Bert moet gewoon een paar spelers eruit tieften en opnieuw beginnen. Ik vind dat hij moet blijven.
Een aantal spelers laten het zwaar afweten.. andere zijn niet in vorm.
quote:Weet ik maar je wilt toch dat je ploeg prijzen wint of niet soms? waar gaat het uiteindelijk dan om? Tis wel zo dat als je ieder jaar een prijs wint de lol er ook wel een beetje af raakt, zoals ik al in een ander topic zei: Je heb dalen nodig om van de pieken te kunnen genieten
Op dinsdag 26 november 2002 13:35 schreef silver-surfer het volgende:[..]
Naaaaaajaaaaaaa ... dit snap ik echt niet hoor!! Blijf dan lekker thuis.
Feyenoord zal nooit een Real Madrid of Man united worden...
Juist dat ze zo af en toe wat winnen maakt het leuk om een feyenoord fan te zijn. Vind ik... tenminste.
Het is ook nooit goed
quote:Ja, dat is nou precies wat ik bedoel! Alleen doet/ durft deze trainer dat niet. Zie jij het al gebeuren dat Bert Pierre er nog voor rust uit haalt omdat iedere bal van zijn maatje kano afspringt of dattie Bosvelt of Paauwe eens er naast zet? Nee, en daarom moet ie ophoepelen omdat op deze manier de spelers toch altijd wel er van uit kunnen gaan dat ze zullen spelen.
Op dinsdag 26 november 2002 13:30 schreef silver-surfer het volgende:[..]
Tuurlijk is dat de taak van de trainer... maar niet een taak van de trainer alleen.. Bert moet gewoon een paar spelers eruit tieften en opnieuw beginnen. Ik vind dat hij moet blijven.
Een aantal spelers laten het zwaar afweten.. andere zijn niet in vorm.
Of het helemaal terecht is weet ik niet, maar het is vaak wel het enige wat ze kunnen doen, je kan niet al je spelers ontstaan.
Volgens mij komt het allemaal wel goed, maar het kan wel ff duren.
quote:Geen probleem:
Op dinsdag 26 november 2002 13:36 schreef -F- het volgende:[..]
Welke spelers laten het dan afweten??, dan moet je wel het lef hebben om ze te noemen.
-Emerton. Zoals al eerder gezegd, die jongen laat alleen wat zien in de CL.. Ik vind het een topper hoor... maar hij geeft niet alles!! Niet meer...
- van Persie. Is nog jong misschien, maar hij is wel prof en moet zich zo gedragen.
Spelers die constant hard werken zoals Bosvelt en Buffel. Paauwe en van Wonderen. Dat zijn (vind ik) echte feyenoorders.
quote:NEEEEHHH
Op dinsdag 26 november 2002 13:40 schreef BoRRuHG het volgende:...Bosvelt eens er naast...
quote:Ik wil heel graag dat feyenoord prijzen wint!! Zeker weten. Daar gaat het ook om.
Op dinsdag 26 november 2002 13:38 schreef -F- het volgende:[..]
Weet ik maar je wilt toch dat je ploeg prijzen wint of niet soms? waar gaat het uiteindelijk dan om? Tis wel zo dat als je ieder jaar een prijs wint de lol er ook wel een beetje af raakt, zoals ik al in een ander topic zei: Je heb dalen nodig om van de pieken te kunnen genieten
quote:van Marwijk heeft gelijk dat hij Bosvelt en paauwe en in laat. Die jongens kunnen het verschil maken.
Op dinsdag 26 november 2002 13:40 schreef BoRRuHG het volgende:[..]
Ja, dat is nou precies wat ik bedoel! Alleen doet/ durft deze trainer dat niet. Zie jij het al gebeuren dat Bert Pierre er nog voor rust uit haalt omdat iedere bal van zijn maatje kano afspringt of dattie Bosvelt of Paauwe eens er naast zet? Nee, en daarom moet ie ophoepelen omdat op deze manier de spelers toch altijd wel er van uit kunnen gaan dat ze zullen spelen.
code:Ik denk dat met name de verdediging er zo stukken beter uitziet. Ik wil ook wel eens weten hoe het gaat zonder onze Aziatische vrienden.v.Hooijdonk Buffel v.Persie Lurling Bosvelt Kalou/Emerton
v.Haaren Paauwe v.Wonderen Collen
Zoetebier
quote:Okee, maar draai van Sperzie en Lulring dan maar om.
Op dinsdag 26 november 2002 14:01 schreef -F- het volgende:code:Ik denk dat met name de verdediging er zo stukken beter uitziet. Ik wil ook wel eens weten hoe het gaat zonder onze Aziatische vrienden.v.Hooijdonk Buffel v.Persie Lurling Bosvelt Kalou/Emerton
Zoetebier
quote:Nee, heb jij van Persie nog nooit zien gaan dan langs die lijn? Feyenoord - Inter bijvoorbeeld met zijn gebleseerde poot langs de tegenstander en dan voorzetten op Pierre en BOEM!!!... Lurling daarentegen kan een goeie dribbel binnendoor maken zoals tegen Juventus.
Op dinsdag 26 november 2002 14:22 schreef BoRRuHG het volgende:[..]
Okee, maar draai van Sperzie en Lulring dan maar om.
Smaken verschillen zeg ik maar he.
Maar over 1 ding zijn we het eens en dat is dat Bertje op mag hoepelen tenzij die wat daadkrachtiger op gaat treden!
van Wonderen wordt al oud en is nodig aan vervanging toe. Teveel blessures de laatste tijd. Loovens kan een goede opvolger worden van hem maar dan moet hij wel genoeg speeltijd krijgen en genoeg plaatsen in de basis hebben om zich te ontwikkelen. van Haaren is blessuregevoelig en van Hooijdonk zijn contract loopt af en is nog steeds niet verlengd. Tevens hoor ik dat Kuyt erg goed in de gaten word gehouden door Feijenoord. van Hooijdonk moet als hij weer terugkomt eerst op de bank plaatsnemen. Waar is Leonardo? Die komt ook weer terug en was erg goed bezig voordat hij geblesseerd raakte.
Tevens vind ik Lodewijks een betere en meer zelfverzekerd als keeper.
Mijn keuze voor Bombarda is logisch naar mening. Hij is niet goed genoeg maar zet zich wel voor het volle pond in. Hij kan goed ballen vasthouden en door er twee aanvallende middenvelders kort op te zetten heb je een goede aansluiting vanuit het midden.
Verder vind ik het echt moeilijk om nu een goede opstelling te geven. Veel spelers spelen ondermaats en overtuigen mij niet altijd van hun kunnen. Je zou haast gaan denken dat we maar een middelmatig ploegje hebben met een enkele topper in spe...
De jeugd wordt ook veels te weinig gebruikt door van Marwijk. Dat vind ik ook een manco...
Mijn opstelling:
code:Bombarda
Ono Buffel
Leonardo Bosvelt Emerton
vacature Paauwe Loovens Collen
Lodewijks
quote:OEPS
Op dinsdag 26 november 2002 14:01 schreef -F- het volgende:code:Ik denk dat met name de verdediging er zo stukken beter uitziet. Ik wil ook wel eens weten hoe het gaat zonder onze Aziatische vrienden.v.Hooijdonk Buffel v.Persie Lurling Bosvelt Kalou/Emerton
Zoetebier
[Dit bericht is gewijzigd door Cart_man op 26-11-2002 15:19]
quote:Dat kunnen ze wel gebruiken nu
Op dinsdag 26 november 2002 15:10 schreef BoRRuHG het volgende:
Leuk die opstelling, Cart_Man, maar het lijkt er op alsof je 12 man hebt opgesteld. En laat dat nou net tegen de regeltjes zijn...
Misschien kunnen ze dispensatie aanvragen bij de KNJB
quote:Jeuj! Nog een speler als een vaatdoek meer in het veld...
Op dinsdag 26 november 2002 15:12 schreef HeatWave het volgende:[..]
Dat kunnen ze wel gebruiken nu
quote:ik denk dat bosvelt wel een mooie is
Op woensdag 23 oktober 2002 22:39 schreef keeper het volgende:
Nav de nodige opmerkingen van wat mensen in [CL 1e ronde] Dynamo Kiev - FEYENOORD waar bijv LoekB Bertje van Marwijk weg wil hebben:Wie zou feyenoord wel weer een goede impuls kunnen geven?
Of moet Bertje gewoon blijven?
quote:lijkt mij ook wel, ajax speelt immers ook altijd met 14 man. Alleen hebben die 12e, 13e en 14e een zwart pakje aan.
Op dinsdag 26 november 2002 15:12 schreef HeatWave het volgende:[..]
Dat kunnen ze wel gebruiken nu
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 15:52 schreef Frenkie het volgende:[..]
lijkt mij ook wel, ajax speelt immers ook altijd met 14 man. Alleen hebben die 12e, 13e en 14e een zwart pakje aan.
quote:En een aantal van hun hebben ook nog een achterlijk vlaggetje in hun handen.
Op dinsdag 26 november 2002 15:52 schreef Frenkie het volgende:[..]
lijkt mij ook wel, ajax speelt immers ook altijd met 14 man. Alleen hebben die 12e, 13e en 14e een zwart pakje aan.
quote:maar gebruiken ho maar..
Op dinsdag 26 november 2002 15:53 schreef zjroentje het volgende:[..]
En een aantal van hun hebben ook nog een achterlijk vlaggetje in hun handen.
quote:en terecht.
Op dinsdag 26 november 2002 15:55 schreef Frenkie het volgende:[..]
maar gebruiken ho maar..
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 15:58 schreef Frenkie het volgende:[..]
U terecht...
quote:Net zoals veel supporters...
Op dinsdag 26 november 2002 16:51 schreef Cart_man het volgende:
Als we zondag verliezen van Utreg dan is het gewoon helemaal over voor van Marwijk. Zo denk ik en vele andere erover.
Alleen is dat achterlijke bestuur zo dom en kortzichtig!
quote:jullie verliezen
Op dinsdag 26 november 2002 16:51 schreef Cart_man het volgende:
Als we zondag verliezen van Utreg dan is het gewoon helemaal over voor van Marwijk. Zo denk ik en vele andere erover.
Alleen is dat achterlijke bestuur zo dom en kortzichtig!
quote:Die smoes (ontbreken van basisspelers) werd ook al onder Leo 'JUDAS' Beenhakker gebruikt maar na 4 jaar verder te zijn en weet ik veel hoeveel aankopen, hebben we nog steeds geen behoorlijke linsback....
Op dinsdag 26 november 2002 16:57 schreef Paperclipjes het volgende:
Dat het slechter gaat met Feyenoord is niet te wijten aan een trainer, het gemis van enkele basisspelers is een reden voor het tegenvallende resultaat. Ik denk ook dat het vertrek van Tommasson bijdraagt aan de achteruitgang van Feyenoord. Lesje voor Baan... koop is een keer wat goeds in plaats van niet doorbrekende talenten....
quote:Denk absoluut niet dat het komt door het vertrek van Thomasson, Buffel is een goede vervanger. Denk wel dat je Pierre mist, de tegenstander houdt hem meestal extra in de gaten, waardoor er voor anderen weer extra ruimte komt, en een aantal spelers, waaronder Ono en Emerton zijn compleet uit vorm.
Op dinsdag 26 november 2002 16:57 schreef Paperclipjes het volgende:
Dat het slechter gaat met Feyenoord is niet te wijten aan een trainer, het gemis van enkele basisspelers is een reden voor het tegenvallende resultaat. Ik denk ook dat het vertrek van Tommasson bijdraagt aan de achteruitgang van Feyenoord. Lesje voor Baan... koop is een keer wat goeds in plaats van niet doorbrekende talenten....
Wat mij betreft spelen ze zondag met het 2e elftal en verliezen we, als er tenminste maar eens inzet getoond word. Hoop eigelijk dat er tot de winterstop helemaal geen punt gehaald meer wordt en dat veel van die gloryhunters lekker thuisblijven, krijgen we misschien de oude sfeer van vroeger weer terug!!
quote:Het is een pijnlijke maar helaas de enige oplossing denk.
Op woensdag 27 november 2002 09:07 schreef Luni het volgende:Hoop eigelijk dat er tot de winterstop helemaal geen punt gehaald meer wordt en dat veel van die gloryhunters lekker thuisblijven, krijgen we misschien de oude sfeer van vroeger weer terug!!
quote:Eigenlijk is het dan schande dat je als ploeg afhankelijk moet zijn van een spits die voor andere ruimte creeërt. Ook als ploeg moet je een oplossing voor zoiets kunnen vinden. Dat is duidelijk niet gelukt
Op woensdag 27 november 2002 09:07 schreef Luni het volgende:[..]
Denk absoluut niet dat het komt door het vertrek van Thomasson, Buffel is een goede vervanger. Denk wel dat je Pierre mist, de tegenstander houdt hem meestal extra in de gaten, waardoor er voor anderen weer extra ruimte komt, en een aantal spelers, waaronder Ono en Emerton zijn compleet uit vorm.
Wat mij betreft spelen ze zondag met het 2e elftal en verliezen we, als er tenminste maar eens inzet getoond word. Hoop eigelijk dat er tot de winterstop helemaal geen punt gehaald meer wordt en dat veel van die gloryhunters lekker thuisblijven, krijgen we misschien de oude sfeer van vroeger weer terug!!
Met je laatste stukje kan ik het alleen maar eens zijn!
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 21:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Zullen we Don L. Kakkerlak een schopje richting rotterdam geven?
quote:Maar waarom doen ze het dan niet?
Op zaterdag 7 december 2002 21:35 schreef drGoeroe het volgende:
En vanavond weer een stapje dichter bij het ontslag
Verloren en de trainer heeft het weer gedaan.
Misschien moet je maar eens concluderen dat Feyenoord kwalitatief niet genoeg in huis heeft voor het kampioenschap.
J.
quote:Onzin, met ditzelfde team hebben ze vorig jaar wél gepresteerd.
Op zaterdag 7 december 2002 21:39 schreef Juan Zueco het volgende:
Tsjonge,Verloren en de trainer heeft het weer gedaan.
Misschien moet je maar eens concluderen dat Feyenoord kwalitatief niet genoeg in huis heeft voor het kampioenschap.
J.
quote:Dat lijkt me eerlijk gezegd ook het probleem bij Feyenoord, het is gewoon een ploeg die iedere week minimaal 100 % moet geven om te winnen.
J.
quote:Vanavond was gewoon pech voor Feyenoord dat de keeper na 5 minuten al geblesseerd uit moest vallen en toen werd vervangen door een 17 jarige keeper. Hij maakte enkele fouten, maar dat is zo'n jonge jongen echt niet aan te rekenen. Een verliespartij had dus niet gehoeven.
En vorig jaar gaven de vrije trappen van Pierre ook nog eens de doorslag, deze leveren nu ook niet veel rendement op.
[Dit bericht is gewijzigd door Toewan op 07-12-2002 23:19]
quote:Het ligt niet aan de keeper hoor. Feyenoord speelt altijd slecht in het AbeLenstraStadion.
Op zaterdag 7 december 2002 23:12 schreef Toewan het volgende:[..]
Vanavond was gewoon pech voor Feyenoord dat de keeper na 5 minuten al geblesseerd uit moest vallen en toen werd vervangen door een 17 jarige keeper. Hij maakte enkele fouten, maar dat is zo'n jonge jongen echt niet aan te rekenen. Alleen hoop ik voor Feyenoord dat er een van de 3 toch wel weer snel fit is, of zouden ze een keeper van Excelsior kunnen huren ??
Dit was gewoon eindelijk weer eens gerechtigheid. Vervangen jullie die Bertje maar. Wij houwen Foppe nog wel even
quote:Ok, maar als ik de goals zag van Heerenveen (via Studio Sport), deze waren niet onhoudbaar. Ik denk dat een Zoetebier of Lodewijks deze ballen wel gekeerd zouden hebben.
Op zaterdag 7 december 2002 23:18 schreef SCH het volgende:[..]
Het ligt niet aan de keeper hoor. Feyenoord speelt altijd slecht in het AbeLenstraStadion.
En vanavond was het wel heel beroerd. De 3-1 was voor Feyenoord nog een zeer gelukkige score. Het doelpunt van Feyenoord was een lucky afketsgoaltje, bijna nog een doelpunt door een merkwaardige fout van Bossche. Voor de rest was het de SCHeerenveen die zich weer eens liet zien
Mja, zelf ben ik geen Feyenoord-fan (PSV-er, oftewel ik zou blij moeten zijn dat Feyenoord voorlopig op respectabele achterstand staat) maar ik zag hier een reactie staan dat de wedstrijd van vanavond het ontslag dichterbij bracht voor van Marwijk..
quote:De goals weet ik niet. Ik vond m alleen zo onzeker bij elke hoge bal die ze lieten zien. Maar goed, vergeet niet, hij is pas 17 jaar jong en speelt zn eerste grote wedstrijd...
Op zaterdag 7 december 2002 23:27 schreef Toewan het volgende:[..]
Ok, maar als ik de goals zag van Heerenveen (via Studio Sport), deze waren niet onhoudbaar. Ik denk dat een Zoetebier of Lodewijks deze ballen wel gekeerd zouden hebben.
Mja, zelf ben ik geen Feyenoord-fan (PSV-er, oftewel ik zou blij moeten zijn dat Feyenoord voorlopig op respectabele achterstand staat) maar ik zag hier een reactie staan dat de wedstrijd van vanavond het ontslag dichterbij bracht voor van Marwijk..
Feijenoord is ziek, doodziek!
quote:Vorig jaar verloren ze volgens mij ook, en heeft pierre er toen ook niks van gebakken.
Op zaterdag 7 december 2002 23:12 schreef Toewan het volgende:
En vorig jaar gaven de vrije trappen van Pierre ook nog eens de doorslag, deze leveren nu ook niet veel rendement op.
quote:Helemaal mee eens.
Op zondag 8 december 2002 10:29 schreef Cart_man het volgende:
Het excuus dat je verliest omdat er een keeper uitviel en een onervaren ervoor terugkwam gaat niet op. Bert heeft als trainer de laatste 2,5 jaar 22 keer verloren. Dat is 7 wedstrijden per seizoen gemiddeld. Zelfs andere trainers werden om minder ontslagen (Co).
quote:Mee eens, telkens weer excuses zoeken die nergens op slaan. Als Gyan in de 16 meter, ongeveer een meter van ze directe tegenstander gaat verdedigen dan is dat vragen om problemen.
Op zondag 8 december 2002 10:29 schreef Cart_man het volgende:
Het excuus dat je verliest omdat er een keeper uitviel en een onervaren ervoor terugkwam gaat niet op. Bert heeft als trainer de laatste 2,5 jaar 22 keer verloren. Dat is 7 wedstrijden per seizoen gemiddeld. Zelfs andere trainers werden om minder ontslagen (Co).
Nee Van Marwijk ga maar weg, en neem Rob Baan mee, met al z'n talenten die hij voor de ogen van alle topclubs van Europa heeft weggekocht.
quote:Ik weet nog een leuke, aardige, sympathieke trainer, woont in Freezesland
Op zondag 8 december 2002 14:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wie zouden jullie graag als vervanger zien?!
Jonh de Wolf zou het ook goed doen.
quote:Ten Cate (nac)
Op zondag 8 december 2002 14:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wie zouden jullie graag als vervanger zien?!
trainers die met beperkt spelersmateriaal goede prestaties leveren. Ten Cate is alleen een relschopper en gaat zelden weg bij een club zonder problemen. Stevens zie ik ook nog niet weggaan bij Hertha, en Jol heeft pas aangegeven nog 2 jaar door te willen bij RKC...maar dit zijn wel drie nederlandse trainers die Feyenoord in mijn ogen verder kunnen brengen dan v. Marwijk in 3 jaar (2 1/2) heefte gedaan
quote:Is die al trainer? Dat zou wel gaaf zijn
Op zondag 8 december 2002 17:34 schreef popolon het volgende:
Jonh de Wolf zou het ook goed doen.
quote:Die heeft volgens mij niet de vereiste papieren..
Op zondag 8 december 2002 18:32 schreef speknek het volgende:[..]
Is die al trainer? Dat zou wel gaaf zijn
.
quote:Nee, die mogen jullie houden, die heeft nu zijn laatste trucje geflikt
Op zondag 8 december 2002 18:37 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Die heeft volgens mij niet de vereiste papieren..
Willen jullie Don Leo niet terug?.
Don Kameleon
quote:De Haan?!?!
Op zondag 8 december 2002 17:34 schreef popolon het volgende:
Jammer dat Arie Haan alweer ergens 'stage' loopt.Jonh de Wolf zou het ook goed doen.
Nee het liefst zou ik Jansen wel aan het werk willen zien in de Kuip. Maar dat zal wel nooit meer werkelijkheid worden ben ik bang.
Kijk maar naar Barca, die zijn gewoon niet te motiveren voor de PD, maar in de CL winnen ze alles.
maar van Gaal moet weg.......
Het is altijd zo makkelijk,ik ben ook niet zo tevreden altijd over Koeman hoor. Maar ja nu wint hij nog. Maar hij doet ook af en toe dingen. Als deze week verkeerd gaat kan je opeens van kansrijk tot kansloos staan, in 1 week! Moet hij dan ook weg?
En zoals eerder gezegd...Jansen zou een goede vervanging zijn denk ik zo..
quote:zo lang Jeroen van de Herik voorzittert is, komt Jansen niet naar Rotterdam.
Op maandag 9 december 2002 11:50 schreef mitt het volgende:
Ik denk dat Feyenoord eerst helemaal uitgeschakeld moet zijn voor het kampioenschap, en mee moet strijden om de Uefa-Cup plaatsen, dat Bertje het dan wel moeilijk zal krijgen.En zoals eerder gezegd...Jansen zou een goede vervanging zijn denk ik zo..
quote:Nee, ik hoop dat ze dat nu eens leren.
Op maandag 9 december 2002 11:49 schreef HeatWave het volgende:
Het blijft altijd makkelijk om de trainer de schuld te geven, en het meest logisch, maar zolang die prutsers in het veld lopen te kloten doe je er weinig aan.Kijk maar naar Barca, die zijn gewoon niet te motiveren voor de PD, maar in de CL winnen ze alles.
maar van Gaal moet weg.......
Het is altijd zo makkelijk,ik ben ook niet zo tevreden altijd over Koeman hoor. Maar ja nu wint hij nog. Maar hij doet ook af en toe dingen. Als deze week verkeerd gaat kan je opeens van kansrijk tot kansloos staan, in 1 week! Moet hij dan ook weg?
Maar waar ik me een beetje aan stoor is dat Van Marwijk vorig jaar nog helemaal DE trainer was. Rotterdam was zelfs beledigt dat hij niet genomineerd werd voor Europees trainer van het jaar. Het neigt een beetje naar hypocrisie, hypocrisie dat het in Barcelona heel goed zou doen, maar toch niet in Rotterdam???
quote:Precies, ook f'noord heeft te maken gehad met blessures. bv v Hooijdonk, die is niet lekker fit nog etc.
Op maandag 9 december 2002 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Nee, ik hoop dat ze dat nu eens leren.
Maar waar ik me een beetje aan stoor is dat Van Marwijk vorig jaar nog helemaal DE trainer was. Rotterdam was zelfs beledigt dat hij niet genomineerd werd voor Europees trainer van het jaar. Het neigt een beetje naar hypocrisie, hypocrisie dat het in Barcelona heel goed zou doen, maar toch niet in Rotterdam???
Ik denk niet dat het echt alleen maar aan bertje ligt hoor.
quote:pi-air toe ze reskjoe!!!
Op maandag 9 december 2002 12:57 schreef LoekB het volgende:
Er heerst trouwens grote onrust in het team en Pierre heeft een verklaring en een oplossing van het bestuurd geeist.
Altijd lastig Heerenveen uit (ik weet het, superboeren is OOK lastig!) wat was die pierre sterk zeg, tis maar goed dat ie weer terug is!
quote:Als hij z'n schoenen terug wil kan hij beter bij Bosvelt wezen.
Op maandag 9 december 2002 13:07 schreef HeatWave het volgende:
pi-air toe ze reskjoe!!!
quote:De kritiek op v. Marwijk is niet nieuw, die was vorig jaar ook al aanwezig. Logisch dat je er nu meer mensen over hoort nu het slecht gaat.
Op maandag 9 december 2002 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Nee, ik hoop dat ze dat nu eens leren.
Maar waar ik me een beetje aan stoor is dat Van Marwijk vorig jaar nog helemaal DE trainer was.
quote:Ben nooit kapot geweest van Pierre, iig niet van zijn voetbalkwaliteiten.
Op maandag 9 december 2002 13:10 schreef Doopy-X- het volgende:
ik hoor het al die kakkerlakken nog zeggen: "als Pierre Konijn weer terug is, winnen we weer!!!"
Maar het probleem ligt hem zoals Cart_man al zegt aan spelers en trainer, maar laat de trainer daar nu net eindverantwoordelijke voor zijn
Die pierre moet gewoon weer eens scoren ipv in de weg lopen
quote:Ajax wist ook nog kampioen te worden dankzij een trainers wissel.
Op maandag 9 december 2002 14:01 schreef HeatWave het volgende:
laten ze hem maar ontslaan hoor. Kan me niet voorstellen dat ze opeens beter gaan voetballen.Die pierre moet gewoon weer eens scoren ipv in de weg lopen
Het wordt maar weer eens tijd dat de spreekwoordelijke bezem z'n werk weer eens gaat doen bij Feijenoord, zowel in de selectie, het bestuur, en op de tribune...
Amen.
Denk dat ik maar een dubbel spandoek ga maken voor W. Voorkant tekst voor Bert achterkant tekst voor het bestuur!
Zul je trouwens zien dat Feijenoord het zondag voor elkaar krijgt om weer te winnen, waarop iedereen weer blij is
quote:
Op maandag 9 december 2002 14:28 schreef Staanplaats het volgende:
Tot slot Rob Baan, in het begin werd de man geprezen voor z'n diensten, niet geheel onterecht. Maar tegenwoordig worden er alleen maar overbodige aankopen gedaan
Een Middenvelder!!! Waarom een middenvelder als de verdediging aan alle kanten kraakt!!!
Ohja natuurlijk nou snap ik het het is een A$iaat
quote:Maak er dan ook een met in het groot "AUSLANDER RAUS!"
Op maandag 9 december 2002 14:34 schreef Cart_man het volgende:
Denk dat ik maar een dubbel spandoek ga maken voor W. Voorkant tekst voor Bert achterkant tekst voor het bestuur!
quote:Zou je denken??
Op maandag 9 december 2002 14:51 schreef -F- het volgende:[..]
Maak er dan ook een met in het groot "AUSLANDER RAUS!"
of gaat dat weer net iets te ver?
quote:Heb hier geen woord aan toe te voegen, laten we beginnen een bezem door het publiek te halen, dat is heel simpel, wacht nog even met de bezem door de selectie te halen, als de resultaten achterwege blijven, blijven de mensen hopelijk weg. En dan gaan we maar weer gewoon op zijn Rotterdams voetballen, dus gewoon de mouwen opstropen en gaan, ziet er misschien ook niet uit, maar daar haalden we vroeger wel punten mee. toch maar stiekum hopen dat de GKL in hoger beroep toch de bak in moet, is er weer plek voor Wim Jansen.
Op maandag 9 december 2002 14:28 schreef Staanplaats het volgende:[..]
Ajax wist ook nog kampioen te worden dankzij een trainers wissel.
Maar kampioen hoef ik niet per se meer te worden, dat heb ik allang uit me hoofd gezet. Het gaat me om de beleving van de spelers. Die gasten hebben een wereldbaan en spelen voor de mooiste club van de wereld. Al die 44.000 (volgens Feijenoord) supporters zouden het liefst willen ruilen met die gasten en zelf dat shirt willen verdedigen.
En inderdaad ligt het niet alleen aan Bert, maar het is toch logisch dat Bert niet serieus wordt genomen als hij zegt dat z'n spelers, tegen de nummer 15 van Nederland, keihard genknokt hebben. Dus als het niet aan de mentaliteit ligt, dan aan de kwaliteit?!? tegen de nummer 15 van Nederland??? Dit team speelde geweldig voetbal tegen Fenerbarche en Twente, dus kwaliteit zou er zeker wel moeten zijn.
En de cijfers van BvM liegen er niet om, hij doet het in de competitie slechter dan de gehate voorgangers, de Haan, en Beenhakker. Misschien hebben er mensen vandaag in de METRO (die gratis krant) ook de column gelezen hebben over van Marwijk, daar stonden toch rake woorden.
maar zoals eerder aangegeven het ligt ook aan de spelers en aan de man die verantwoordelijk is voor het aankoopbeleid (Rob Baan). Allereerst de spelers, met 7 gele kaarten in 15 wedstrijden zet je een club als Feijenoord gewoon voor lul. Emerton is bijna 2 bij 2 maar die durft nauwelijks is een keertje een behoorlijk beuk uit te delen (om maar een voorbeeld te noemen).
Tot slot Rob Baan, in het begin werd de man geprezen voor z'n diensten, niet geheel onterecht. Maar tegenwoordig worden er alleen maar overbodige aankopen gedaan. Het is toch een schande dat een club als Feijenoord Rzasa al 3 jaar als back heeft lopen. Maar buiten Van Haaren is er niet omgekeken naar die positie. Nee we kochten liever talenten voor de neuzen van alle Europese toppers weg, maar verlopig ziet niemand in de Kuip daar iets van terug. Plus dat die zogenaamde talenten ook allemaal op posities konden spelen die al goed en meer dan dubbel bezet zijn.Het wordt maar weer eens tijd dat de spreekwoordelijke bezem z'n werk weer eens gaat doen bij Feijenoord, zowel in de selectie, het bestuur, en op de tribune...
quote:Misschien stomme vraag, maar wat ik me al een tijdje afvraag, waar staat GKL voor.
Op maandag 9 december 2002 15:43 schreef Luni het volgende:[..]
Heb hier geen woord aan toe te voegen, laten we beginnen een bezem door het publiek te halen, dat is heel simpel, wacht nog even met de bezem door de selectie te halen, als de resultaten achterwege blijven, blijven de mensen hopelijk weg. En dan gaan we maar weer gewoon op zijn Rotterdams voetballen, dus gewoon de mouwen opstropen en gaan, ziet er misschien ook niet uit, maar daar haalden we vroeger wel punten mee. toch maar stiekum hopen dat de GKL in hoger beroep toch de bak in moet, is er weer plek voor Wim Jansen.
beter een vol stadion dan een halfvol met alleen maar diehards
Geld is nodig tegen woordig, en succes supporters zorgen ook voor sfeer.
quote:Grote K***** Lijer voor mij. Voor een ander Grote Kale Leider.
Op maandag 9 december 2002 15:45 schreef zjroentje het volgende:[..]
Misschien stomme vraag, maar wat ik me al een tijdje afvraag, waar staat GKL voor.
BERTJE VOOR EVER
[Dit bericht is gewijzigd door Rotterdam1908 op 09-12-2002 18:25]
dus.... gewoon weer ouderwets ass gaan kicken en dan komt et wel weer in orde...... anders gaan we gullit roepen en spelers ontslaan
quote:Pfffff, bullshit. Als trainer mag jij je niet verschuilen achter excuses zoals blessures, vorm.
Op maandag 9 december 2002 17:28 schreef Rotterdam1908 het volgende:
Bertje moet nog steeds blijven, t kan gewoon nooit zijn dat de trainer die een half jaar geleden de uefa-cup won, t nu op eens niet meer kan, er zijn vele andere oorzaken zoals blessuren en vorm van de spelers. Ik vind dit gewoon een vraag die je niet mag stellen. Een trainer in elk ander land wordt meteen "heilig verklaard" maar hier in nederland moet een trainer na een half jaar al weer onderwerp van gesprekstof zijn over zijn toekomst bij een clubBERTJE VOOR EVER
![]()
Bertje NEVER
quote:
Op maandag 9 december 2002 22:13 schreef Frenkie het volgende:
http://www.fanzine.nl/kleinejongen.avi
Hijs vet.
quote:
Op maandag 9 december 2002 22:13 schreef Frenkie het volgende:
http://www.fanzine.nl/kleinejongen.avi
quote:Willem dat zou nog beter zijn. Maarja das mijn mening.
Op donderdag 12 december 2002 11:58 schreef LoekB het volgende:
Idd, hij zou perfect zijn voor Feyenoord.
Hij is analist geweest en analisten worden geen trainer van een club want dan kunnen ze alleen nog maar op hun bek gaan, net zoals cruijf. Behalve Martin Jol natuurlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door -F- op 12-12-2002 12:04]
Zou wel een goeie zijn denk ik...
Willempje ook....
quote:Maar het is een gok als ze Jol nemen, hij is perfect voor zo'n ploeg als RKC....maar Feyenoord..ik gun Jol een grote club hoor, maar denk niet dat Feyenoord dat aandurft.
Op donderdag 12 december 2002 12:05 schreef Doc het volgende:
Gullit? Zo'n tv-personality? Mhoah. Jol vind ik meer iets vor F'noord. Type Kein Keloel, Foessballen.
Een pluspunt bij Ajax dit seizoen is dat ze willen vechten, endat de sfeer goed is in het team. Ik weet niet hoe het bij f'noord zit..
quote:Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Lurling nogal pissig is de laatste tijd.
Op donderdag 12 december 2002 12:21 schreef HeatWave het volgende:
endat de sfeer goed is in het team. Ik weet niet hoe het bij f'noord zit..
quote:Tja die moet dan maar beter spelen, of was het zijn fiets??
Op donderdag 12 december 2002 12:26 schreef -F- het volgende:[..]
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Lurling nogal pissig is de laatste tijd.
quote:En volgens mij zijn de fans pissig over de aankoop van Lurling, niet?
Op donderdag 12 december 2002 12:26 schreef -F- het volgende:[..]
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Lurling nogal pissig is de laatste tijd.
quote:Mja, gewoon Ruud en Willem samen
Op donderdag 12 december 2002 12:02 schreef -F- het volgende:[..]
Willem dat zou nog beter zijn. Maarja das mijn mening.
quote:Nogal ja en dat heb ie dit seizoen vaak genoeg bevestigt.
Op donderdag 12 december 2002 12:29 schreef zjroentje het volgende:[..]
En volgens mij zijn de fans pissig over de aankoop van Lurling, niet?
quote:Gullit? Sympathieke vent, was een goede voetballer, heeft hart voor de club. Allemaal voordelen. Maar zou ie ook een goede trainer zijn? Ben niet zo onder de indruk van wattie op dat terrein heeft laten zien.
Op woensdag 11 december 2002 12:34 schreef speknek het volgende:
Ik ook. Ruud Gullit, dat zou wat zijn.
quote:That's indeed what I'm trying duidelijk te maken.
Op donderdag 12 december 2002 12:36 schreef -F- het volgende:[..]
Nogal ja en dat heb ie dit seizoen vaak genoeg bevestigt.
quote:Ben ik met je eens, iedereen kan uit vorm zijn, geeft ook niet, maar je moet er wel voor knokken en dat doen de meeste niet. Sfeer is ook belangrijk, maar vaak zie je dat de sfeer goed als als je bovenaan staat en als het wat minder gaat, de sfeer ook minder wordt.
Op donderdag 12 december 2002 12:21 schreef HeatWave het volgende:
Ach zolang de spelers niet willen knokken kunnen ze Capello/Cruijff/van gaal/bassie en Adriaan voor de ploeg zetten maar zal er weinig beter gaan.Een pluspunt bij Ajax dit seizoen is dat ze willen vechten, endat de sfeer goed is in het team. Ik weet niet hoe het bij f'noord zit..
quote:Idd...
Op donderdag 12 december 2002 15:59 schreef -F- het volgende:
Ik geef Bert dit hele seizoen de tijd. Als het dan nog steeds niets is mag ie op sodemieteren.
quote:Tja vorig jaar 1 klein troostprijsje.
Op vrijdag 13 december 2002 15:01 schreef Cart_man het volgende:
Van mij mocht hij vorig jaar al weg...
Veel erger kan het toch niet meer worden? (niet lullig bedoeld)
quote:Dat is een leuke stunt ... Koning Louis in Rotterdam
Op zondag 22 december 2002 16:30 schreef CAZZO het volgende:
Louis vliegt er vanavond uit bij Barca
En Bert is ook hoognodig toe aan iets nieuws
dus ruilen maar
quote:Lijkt me tof!
Op zondag 22 december 2002 16:35 schreef The_Coach het volgende:
Misschien als Hoofdcoach John de Wolf met als assistenten Ruud Heus en John Metgod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |