abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143370759
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:26 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Hoezo heb je Turkije niet mee?
Turkije steunt ISIS omdat ze vechten tegen de Syrische Koerden die onderdeel zijn van de PKK en ze vechten tegen Assad.
pi_143370803
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:32 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Dat kan ik wel. Ik denk dat een Koerdisch leger dat nu de ISIS strijders gaat bevechten later ook meer autonomie zal opeisen voor hun regio en misschien zelfs wel een apart land. Dat zal allemaal zeer toevallig zijn maar gelukkig hebben ze dan om dat moment genoeg organisatie en materiaal om hun wens in ieder geval kracht bij te zetten als dat nodig is. Geen idee wat de Iraakse centrale overheid daar van zou vinden maar misschien maakt dat op dat moment niet meer uit als dat Koerdische leger veel beter is georganiseerd en beter materiaal heeft.

Je zou het speculatie kunnen noemen. Maar ik heb het gevoel dat dit aan het gebeuren is.

Nogmaals daarmee zeg ik nog niet dat het erg is dat Koerden een eigen regio of land krijgen.
Je moet je er beter over inlezen, de Koerden in Irak hebben al heel lang een eigen regio met autonomie.. En Barzani heeft aangekondigd met een referendum over onafhankelijkheid te komen.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:36:48 #153
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_143370810
quote:
Het is schattig dat Elsevier dat schrijft en dat die zich beroepen op twee nietszeggende zogenaamde mensenrechten organisatie's. Check de bronnen van Elsevier anders even. Serieus die slaan nog geen deukje in een pakje boter.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:37:48 #154
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143370844
quote:

[..]

Dat kan ik wel. Ik denk dat een Koerdisch leger dat nu de ISIS strijders gaat bevechten later ook meer autonomie zal opeisen voor hun regio en misschien zelfs wel een apart land. Dat zal allemaal zeer toevallig zijn maar gelukkig hebben ze dan om dat moment genoeg organisatie en materiaal om hun wens in ieder geval kracht bij te zetten als dat nodig is. Geen idee wat de Iraakse centrale overheid daar van zou vinden maar misschien maakt dat op dat moment niet meer uit als dat Koerdische leger veel beter is georganiseerd en beter materiaal heeft.

Je zou het speculatie kunnen noemen. Maar ik heb het gevoel dat dit aan het gebeuren is.

Nogmaals daarmee zeg ik nog niet dat het erg is dat Koerden een eigen regio of land krijgen.
:')

Daar kwamen ze 2 maand geleden zelf al openlijk voor uit en Bagdad weet dat ook al jaren. De KRG is nu al de facto autonoom, er is nog een heel dun lijntje met Bagdad.
Say what?
pi_143370924
quote:

[..]

Dat zal Koerdistan zeker gaan doen, en dat is best logisch. De VS heeft altijd achter Irak gestaan met Maliki. Wat is daaruit voortgekomen? Een onstabiel land zonder samenhang.

Na de val van Saddam is het alleen de Koerdische regio geweest waar ontwikkelingen hebben plaatsgevonden. Kijk bijvoorbeeld naar de ontwikkelingen in Erbil, dat is ondertussen gewoon een moderne stad geworden met enorm veel buitenlandse bedrijven.

Dan lijkt het mij meer dan logisch dat de VS Koerdistan gaat steunen. Dit heeft niks met 'voor sorteren' te maken, dit verdienen ze gewoon.

http://www.telegraaf.nl/b(...)en_referendum__.html
★★★
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:43:32 #156
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143371015
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:40 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Dat zal Koerdistan zeker gaan doen, en dat is best logisch. De VS heeft altijd achter Irak gestaan met Maliki. Wat is daaruit voortgekomen? Een onstabiel land zonder samenhang.

Na de val van Saddam is het alleen de Koerdische regio geweest waar ontwikkelingen hebben plaatsgevonden. Kijk bijvoorbeeld naar de ontwikkelingen in Erbil, dat is ondertussen gewoon een moderne stad geworden met enorm veel buitenlandse bedrijven.

Dan lijkt het mij meer dan logisch dat de VS Koerdistan gaat steunen. Dit heeft niks met 'voor sorteren' te maken, dit verdienen ze gewoon.

http://www.telegraaf.nl/b(...)en_referendum__.html
De Basra regio in het zuiden doet het ook goed, daar wonen vooral sjiieten en er is een sjiietische regering.
Say what?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:45:30 #157
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143371083
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:20 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

En de Koerdische strijders? Zijn die sterker dan?
Er is een hoop kritiek in deze reeks op de Koerdische strijdkrachten, maar de meeste argumenten zijn ongegrond en ongefundamenteerd.

Ten eerste boeken zij nog overwinningen op IS en niet alleen leveren zij strijd op veel fronten, maar hebben ook heel veel hulp geboden met medische pakketten en voedsel. Niet alleen de yezidi's in de bergen bij Sinjar, maar ook de honderdduizenden vluchtelingen opgevangen.

Het probleem is alleen dat ze met minderwaardige wapens tegen IS vechten, IS heeft veel van haar wapens te danken aan het Irakese leger die alles hebben laten liggen voor IS. Maar ondanks dat hebben de Koerden al wat gebieden heroverd op IS. Men gaat hier te snel om een filmpje of gerucht af zonder dat zij goede bronnen raadplegen of uberhaupt wat van die regio weten.

Enige terechte kritiek kan men hebben op PUK/PDK, maar dan niet op de strijders maar de partijleden.
pi_143371275
quote:
4s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:18 schreef Disorder het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

ISIS-pamfletten worden open en bloot op straat in London uitgedeeld met als bedoeling meer mensen te werven en naar hun 'kalifaat' te lokken.
Die kk joden ook. Kijk ze flyeren. :D
pi_143371292
Grappig trouwens, de PUK en PDK stonden een lange tijd op de terroristen lijst, en nu krijgen ze vanuit alle kanten wapens toegestuurd. :')

Dat zal binnenkort ook met de PKK gebeuren denk ik.
★★★
pi_143371446
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:51 schreef ajacied4lf het volgende:
Grappig trouwens, de PUK en PDK stonden een lange tijd op de terroristen lijst, en nu krijgen ze vanuit alle kanten wapens toegestuurd. :')

Wanneer en op wie zijn terreurlijst stonden ze dan? In de jaren 70 hielpen de VS, Israël en Iran ze al met training en wapens. En in 1991 de no fly zone.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:56:24 #161
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143371476
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:51 schreef ajacied4lf het volgende:

Als de wapenstilstand met het Turkse leger standhoudt wel. Er is iig al een White House Petition van gemaakt. :P
Say what?
pi_143371496
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:55 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Wanneer en op wie zijn terreurlijst stonden ze dan? In de jaren 70 hielpen de VS, Israël en Iran ze al met training en wapens. En in 1991 de no fly zone.
http://www.theguardian.co(...)nt-obama-terror-list
★★★
pi_143371553

Wat een gezeik zou dat schelen zeg...
pi_143371593
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]

woensdag 13 augustus 2014 @ 11:02:46 #166
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143371695
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]

Je moet in ONZ zijn.
pi_143371723
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:26 schreef Che_ het volgende:

[..]

Nou dan. Dan moeten ze toch fatsoenlijke wapens hebben.

Je kan niet denken: ja, ze moeten zich niet bemoeien maar IS mag die gebieden niet overnemen.

Dat is niet logisch natuurlijk.
Jij hebt echt nogal moeite met de essentie van iemand zijn post te begrijpen he?

Bij J0kkenbr0k was dat ook al zo.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:09:26 #168
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143371920
quote:
[ afbeelding ]

Je vergeet Mali, Libië, CAR, en doe dan China ook nog maar weg ofniet. (8>
Say what?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:10:09 #169
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143371945
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij hebt echt nogal moeite met de essentie van iemand zijn post te begrijpen he?

Bij J0kkenbr0k was dat ook al zo.
Probeer je nu steun van andere users te zoeken?

Er zit geen essentie in jouw posts, je beweert maar van alles en nog wat en er zit geen onderbouwing in.
pi_143371974
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:09 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Je vergeet Mali, Libië, CAR, en doe dan China ook nog maar weg ofniet. (8>
Lijkt mij niet, China is baas op technologisch gebied.

Maar Libie, CAR , Mali mogen inderdaad van de kaart verdwijnen.
pi_143371993
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:10 schreef Che_ het volgende:

[..]

Probeer je nu steun van andere users te zoeken?

Er zit geen essentie in jouw posts, je beweert maar van alles en nog wat en er zit geen onderbouwing in.
1: Ja man, fok-matties alluss....

2: Ok.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:12:29 #172
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143372013
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Lijkt mij niet, China is baas op technologisch gebied.

Maar Libie, CAR , Mali mogen inderdaad van de kaart verdwijnen.
China heeft altijd ruzie met Oeigoeren, Tibetanen, Indië, Japan, Vietnam en Taiwan.
Say what?
pi_143372042
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:12 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

China heeft altijd ruzie met Oeigoeren, Tibetanen, Indië, Japan, Vietnam en Taiwan.
Dus?
pi_143372094
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:34 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Turkije steunt ISIS omdat ze vechten tegen de Syrische Koerden die onderdeel zijn van de PKK en ze vechten tegen Assad.
Turkije wil inderdaad die PKK'ers in Syrië bestrijden. Maar dat ze daarvoor IS steunen is een beetje te overdrijven. Als IS de kans zit vallen ze ook gewoon Turkije aan hoor.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:15:17 #175
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143372099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus?
Slecht voor de stabiliteit.
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties