Turkije steunt ISIS omdat ze vechten tegen de Syrische Koerden die onderdeel zijn van de PKK en ze vechten tegen Assad.quote:
Je moet je er beter over inlezen, de Koerden in Irak hebben al heel lang een eigen regio met autonomie.. En Barzani heeft aangekondigd met een referendum over onafhankelijkheid te komen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:32 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dat kan ik wel. Ik denk dat een Koerdisch leger dat nu de ISIS strijders gaat bevechten later ook meer autonomie zal opeisen voor hun regio en misschien zelfs wel een apart land. Dat zal allemaal zeer toevallig zijn maar gelukkig hebben ze dan om dat moment genoeg organisatie en materiaal om hun wens in ieder geval kracht bij te zetten als dat nodig is. Geen idee wat de Iraakse centrale overheid daar van zou vinden maar misschien maakt dat op dat moment niet meer uit als dat Koerdische leger veel beter is georganiseerd en beter materiaal heeft.
Je zou het speculatie kunnen noemen. Maar ik heb het gevoel dat dit aan het gebeuren is.
Nogmaals daarmee zeg ik nog niet dat het erg is dat Koerden een eigen regio of land krijgen.
Het is schattig dat Elsevier dat schrijft en dat die zich beroepen op twee nietszeggende zogenaamde mensenrechten organisatie's. Check de bronnen van Elsevier anders even. Serieus die slaan nog geen deukje in een pakje boter.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:27 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/Bu(...)erroristen-1552279W/
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:32 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dat kan ik wel. Ik denk dat een Koerdisch leger dat nu de ISIS strijders gaat bevechten later ook meer autonomie zal opeisen voor hun regio en misschien zelfs wel een apart land. Dat zal allemaal zeer toevallig zijn maar gelukkig hebben ze dan om dat moment genoeg organisatie en materiaal om hun wens in ieder geval kracht bij te zetten als dat nodig is. Geen idee wat de Iraakse centrale overheid daar van zou vinden maar misschien maakt dat op dat moment niet meer uit als dat Koerdische leger veel beter is georganiseerd en beter materiaal heeft.
Je zou het speculatie kunnen noemen. Maar ik heb het gevoel dat dit aan het gebeuren is.
Nogmaals daarmee zeg ik nog niet dat het erg is dat Koerden een eigen regio of land krijgen.
Dat zal Koerdistan zeker gaan doen, en dat is best logisch. De VS heeft altijd achter Irak gestaan met Maliki. Wat is daaruit voortgekomen? Een onstabiel land zonder samenhang.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:32 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
De Basra regio in het zuiden doet het ook goed, daar wonen vooral sjiieten en er is een sjiietische regering.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:40 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat zal Koerdistan zeker gaan doen, en dat is best logisch. De VS heeft altijd achter Irak gestaan met Maliki. Wat is daaruit voortgekomen? Een onstabiel land zonder samenhang.
Na de val van Saddam is het alleen de Koerdische regio geweest waar ontwikkelingen hebben plaatsgevonden. Kijk bijvoorbeeld naar de ontwikkelingen in Erbil, dat is ondertussen gewoon een moderne stad geworden met enorm veel buitenlandse bedrijven.
Dan lijkt het mij meer dan logisch dat de VS Koerdistan gaat steunen. Dit heeft niks met 'voor sorteren' te maken, dit verdienen ze gewoon.
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_referendum__.html
Er is een hoop kritiek in deze reeks op de Koerdische strijdkrachten, maar de meeste argumenten zijn ongegrond en ongefundamenteerd.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:20 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
En de Koerdische strijders? Zijn die sterker dan?
Die kk joden ook. Kijk ze flyeren.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:18 schreef Disorder het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ISIS-pamfletten worden open en bloot op straat in London uitgedeeld met als bedoeling meer mensen te werven en naar hun 'kalifaat' te lokken.
Wanneer en op wie zijn terreurlijst stonden ze dan? In de jaren 70 hielpen de VS, Israël en Iran ze al met training en wapens. En in 1991 de no fly zone.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:51 schreef ajacied4lf het volgende:
Grappig trouwens, de PUK en PDK stonden een lange tijd op de terroristen lijst, en nu krijgen ze vanuit alle kanten wapens toegestuurd.![]()
Dat zal binnenkort ook met de PKK gebeuren denk ik.
Als de wapenstilstand met het Turkse leger standhoudt wel. Er is iig al een White House Petition van gemaakt.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:51 schreef ajacied4lf het volgende:
Grappig trouwens, de PUK en PDK stonden een lange tijd op de terroristen lijst, en nu krijgen ze vanuit alle kanten wapens toegestuurd.![]()
Dat zal binnenkort ook met de PKK gebeuren denk ik.
http://www.theguardian.co(...)nt-obama-terror-listquote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:55 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Wanneer en op wie zijn terreurlijst stonden ze dan? In de jaren 70 hielpen de VS, Israël en Iran ze al met training en wapens. En in 1991 de no fly zone.
Vreemd.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:56 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)nt-obama-terror-list
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een gezeik zou dat schelen zeg...
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Jij hebt echt nogal moeite met de essentie van iemand zijn post te begrijpen he?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:26 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nou dan. Dan moeten ze toch fatsoenlijke wapens hebben.
Je kan niet denken: ja, ze moeten zich niet bemoeien maar IS mag die gebieden niet overnemen.
Dat is niet logisch natuurlijk.
Je vergeet Mali, Libië, CAR, en doe dan China ook nog maar weg ofniet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Probeer je nu steun van andere users te zoeken?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij hebt echt nogal moeite met de essentie van iemand zijn post te begrijpen he?
Bij J0kkenbr0k was dat ook al zo.
Lijkt mij niet, China is baas op technologisch gebied.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:09 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Je vergeet Mali, Libië, CAR, en doe dan China ook nog maar weg ofniet.
1: Ja man, fok-matties alluss....quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
Probeer je nu steun van andere users te zoeken?
Er zit geen essentie in jouw posts, je beweert maar van alles en nog wat en er zit geen onderbouwing in.
China heeft altijd ruzie met Oeigoeren, Tibetanen, Indië, Japan, Vietnam en Taiwan.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, China is baas op technologisch gebied.
Maar Libie, CAR , Mali mogen inderdaad van de kaart verdwijnen.
Dus?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:12 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
China heeft altijd ruzie met Oeigoeren, Tibetanen, Indië, Japan, Vietnam en Taiwan.
Turkije wil inderdaad die PKK'ers in Syrië bestrijden. Maar dat ze daarvoor IS steunen is een beetje te overdrijven. Als IS de kans zit vallen ze ook gewoon Turkije aan hoor.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:34 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Turkije steunt ISIS omdat ze vechten tegen de Syrische Koerden die onderdeel zijn van de PKK en ze vechten tegen Assad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |