twitter:GhaffarH twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 09:01:07ISIS now issuing passports, I'm sure they won't create panic and alarm at airport check in desks - http://t.co/Mqs2Qd4sm1 reageer retweet
Zolderkamer kalifaatbewonertje met een printertje aan het spelen geweest?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:59 schreef Reki het volgende:
[ afbeelding ]twitter:GhaffarH twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 09:01:07ISIS now issuing passports, I'm sure they won't create panic and alarm at airport check in desks - http://t.co/Mqs2Qd4sm1 reageer retweet
Daarom moest je het artikel helemaal lezen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:59 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Toevoeging
Ze richten ook nergens op en doen alsof ze allemaal in de nieuwe Rambo spelen:
Die gasten van dat filmpje zijn PUK of PDK, die op het begin.quote:Furthermore, the peshmerga have not been deployed in active battle in almost a decade. Although there have been build-ups and stand-offs with Iraqi forces around Kirkuk, the young peshmerga soldiers are inexperienced in battle.
This may seem strange, as the Kurds are well known for their decade-long armed struggle for freedom. The thing is, the higher-ups in both KDP and PUK peshmerga forces fought Hussein and his army back in the day with guerrilla tactics, using Kurdistan’smountainous geography to their own advantage.
Back then, the enemy was a large, conventional army, untrained in guerrilla warfare and with a rigid hierarchy and bureaucratic chain-of-command. These peshmerga cadres are now facing a completely different foe: well-equipped to the task at hand, battle-hardened through years of unconventional fighting in Syria, and made up of smaller units supported by a flexible command chain.
The flat plains of Nineveh province also confront the peshmerga with an entirely different battle terrain than the mountains they have previously trained for.
In contrast, when Kurdish guerrilla factions of the PKK and the YPG entered the fray from Turkey and Syria to join the fight around Sinjar, the battle was quickly tilted in favor of the Kurds. These groups have battle-hardened soldiers in both their rank-and-file and senior leadership, who have honed their tactical and operational skills in Syrian and Turkish battles for years (in Syria often against ISIS itself). There is no question about it, Iraqi Kurdistan's peshmerga could not have put up with the Islamic State alone.
Dacht ik ook alquote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:59 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Toevoeging
Is vast alleen hoesje, ze hebben geen apparaten om echt paspoorten te makenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:59 schreef Reki het volgende:
[ afbeelding ]twitter:GhaffarH twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 09:01:07ISIS now issuing passports, I'm sure they won't create panic and alarm at airport check in desks - http://t.co/Mqs2Qd4sm1 reageer retweet
Rest van Irak veroveren is klinkklare onzin, dat zullen ze nooit proberen. Er is veel te veel tegenstand en ze zijn ontzettend in de minderheid, zullen elke dag te maken krijgen met aanslagen van de bevolking. Dit kun je wegstrepen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:36 schreef Nintex het volgende:
Lijkt mij ook geen goed plan de Koerden bewapenen, maar ik zie weinig alternatieven. Vandaar dat het daarna direct een soort van onafhankelijke staat moet worden waarbij de VS een klein oogje in het zeil blijft houden. Een tweede oorlog tussen Irak en de Koerden kun je alleen maar voorkomen door de Koerden dusdanig 'sterk' te maken dat het Iraakse leger niet kan en wil aanvallen zonder dat het consequenties heeft. En de enige manier om dat te doen is bescherming van de VS, want je wilt ook weer niet dat de Koerden gaan proberen de rest van Irak te veroveren.
twitter:HaifiY twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 23:28:58ISIS heeft niets met Islam te maken..is vooropgezet plan van zionisten die bewust Islam willen zwart maken reageer retweet
http://www.ubrijk.nl/orga(...)mensen/yasmina-haifiquote:Yasmina Haifi
Yasmina Haifi is van huis uit Cultureel Antropologe en heeft dit gecombineerd met een studie Sociologie. Yasmina is scherp in haar observaties en vertaald beleid graag in concrete acties. Zij werkt ruim 20 jaar bij het Rijk in diverse functies. Vanuit senior beleidsfuncties is Yasmina nu als senior HR adviseur (ministerie van Justitie en Veiligheid, NCSC) meer bezig met mens- en organisatievraagstukken.
De gemiddelde wereldvreemde mongool dus.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:27 schreef SuicideErrorist het volgende:
Yasmina Haifi is van huis uit Cultureel Antropologe en heeft dit gecombineerd met een studie Sociologie. Yasmina is scherp in haar observaties en vertaald beleid graag in concrete acties. Zij werkt ruim 20 jaar bij het Rijk in diverse functies. Vanuit senior beleidsfuncties is Yasmina nu als senior HR adviseur (ministerie van Justitie en Veiligheid, NCSC) meer bezig met mens- en organisatievraagstukken.
Lekker voor die domme snol.twitter:HaifiY twitterde op woensdag 13-08-2014 om 09:20:54Typ het woord zionisme en... Je twitterbox heeft binnen 2 min 200 tweets... Inclusief bedreigen. Fijne dag allemaal reageer retweet
Hehehe,quote:
Ah kijk. Het is allemaal weer de schuld van "die kk joden."quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:10 schreef homme7 het volgende:
https://twitter.com/Haifi(...)7600&tw_p=tweetembed
ze denkt, zo slecht kunnen die moslims toch niet zijn
uiteraard , die vragen om raketten van Jihaat strijders en zelfmoordenaarsquote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:42 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ah kijk. Het is allemaal weer de schuld van "die kk joden."
Als je de bevolking maar genoeg terroriseert, krijg je ze wel mee, vooral in Irak, daar zijn ze niks anders gewend.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 02:20 schreef Che_ het volgende:
[..]
Rest van Irak veroveren is klinkklare onzin, dat zullen ze nooit proberen. Er is veel te veel tegenstand en ze zijn ontzettend in de minderheid, zullen elke dag te maken krijgen met aanslagen van de bevolking. Dit kun je wegstrepen.
Maar jij doet alsof die landen zich met tegenzin met interne aangelendheden bemoeien. Dat is niet zo. Als Europa en de VS zich met een conflict bemoeien doen ze dat alleen maar voor eigenbelang. En dat schaadt Irak alleen maar.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hehehe,
Nee kijk, waar mij het omgaat is dat Irak, maar in principe elk land waar het rotzooi is zelf met oplossingen moet komen. Europa en de VS kunnen zich wel bemoeien, maar als het dan over een paar jaar weer kut is heeft het allemaal weinig zin.
Het zegt wel veel dat de voorstanders van Maliki en de tegenstanders elkaar gaan afknallen enkel en alleen omdat ze verschillen in opvattingen. Irak is in moreel verval, en dat kunnen enkel zijzelf oplossen.
Mooi, succes Yasmina.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:48 schreef SuicideErrorist het volgende:
Hehe, het staat zelfs op GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/08/yasmina_halfie.html
![]()
Vroeger wellicht. En zelfs toen had je nog aanslagen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als je de bevolking maar genoeg terroriseert, krijg je ze wel mee, vooral in Irak, daar zijn ze niks anders gewend.
Ahahah dat is de Pershmerga waar bepaalde mensen zijn hoge pet van op hebben?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:59 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Toevoeging
Domme hoer, met der luie oog..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:27 schreef SuicideErrorist het volgende:
twitter:HaifiY twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 23:28:58ISIS heeft niets met Islam te maken..is vooropgezet plan van zionisten die bewust Islam willen zwart maken reageer retweet
edit: Lol, het is niet eens zomaar iemand:
[..]
http://www.ubrijk.nl/orga(...)mensen/yasmina-haifi
![]()
Niet bemoeien is misschien van toepassing in een conflict waarin de VS neutraal is (bijna nooit), maar buiten het feit dat de VS heel veel belangen daar heeft is het toch logisch dat zij degene gaan bewapenen die een vuis kan maken tegen ISIS.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hehehe,
Nee kijk, waar mij het omgaat is dat Irak, maar in principe elk land waar het rotzooi is zelf met oplossingen moet komen. Europa en de VS kunnen zich wel bemoeien, maar als het dan over een paar jaar weer kut is heeft het allemaal weinig zin.
Het zegt wel veel dat de voorstanders van Maliki en de tegenstanders elkaar gaan afknallen enkel en alleen omdat ze verschillen in opvattingen. Irak is in moreel verval, en dat kunnen enkel zijzelf oplossen.
Niet veel soeps nee. Nu zijn ISIS-strijders dat ook niet, maar die hebben een degelijk communicatiesysteem.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahahah dat is de Pershmerga waar bepaalde mensen zijn hoge pet van op hebben?
Wat een pannenkoeken..
Ik spreek niet vanuit de belangen van de VS, ik spreek vanuit mijn persoonlijke mening.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
Niet bemoeien is misschien van toepassing in een conflict waarin de VS neutraal is (bijna nooit), maar buiten het feit dat de VS heel veel belangen daar heeft is het toch logisch dat zij degene gaan bewapenen die een vuis kan maken tegen ISIS.
ISIS strijders zijn vooral meedogenloos.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:09 schreef waht het volgende:
[..]
Niet veel soeps nee. Nu zijn ISIS-strijders dat ook niet, maar die hebben een degelijk communicatiesysteem.
Echt ongelooflijk he...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:27 schreef SuicideErrorist het volgende:
edit: Lol, het is niet eens zomaar iemand:
[..]
http://www.ubrijk.nl/orga(...)mensen/yasmina-haifi
![]()
Omdat het Iraakse leger te slap is en deels tegen zijn eigen bevolking moet vechten.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:16 schreef G.Fawkes het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom het Iraaks leger deze ISIS strijders niet kan verdrijven? Waarom steunt Amerika het Iraaks leger niet om deze terroristen/strijders/sukkels een kopje kleiner te maken?
En de Koerdische strijders? Zijn die sterker dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:19 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Omdat het Iraakse leger te slap is en deels tegen zijn eigen bevolking moet vechten.
Ik kan me van eerdere nieuwsberichten nog herinneren dat in Amerikaanse rapporten vaak naar voren kwam dat de bereidheid te vechten erg laag was. Bij gezamenlijke missies moesten de Amerikanen het zelf opknappen omdat het vaak voorkwam dat Iraakse soldaten bij het eerste schot wegrenden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:16 schreef G.Fawkes het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom het Iraaks leger deze ISIS strijders niet kan verdrijven? Waarom steunt Amerika het Iraaks leger niet om deze terroristen/strijders/sukkels een kopje kleiner te maken?
Tis niet waar. 10 mannen met baarden die onzin uitkramen. Yup, het kalifaat is gevormd. Dat kan niet andersquote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:18 schreef Disorder het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ISIS-pamfletten worden open en bloot op straat in London uitgedeeld met als bedoeling meer mensen te werven en naar hun 'kalifaat' te lokken.
Niet bepaald sterker, maar die strijden alleen voor hun eigen gebied, daarbuiten komen ze niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:20 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
En de Koerdische strijders? Zijn die sterker dan?
Ik zou zijn voor een regionaal leger. Het Turkse, Iraakse en Iraans leger? Samen een legermacht bouwen en ISIS daar weghalen. Dat kan echt niet moeilijk zijn. Serieus niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:23 schreef Loekie1 het volgende:
De hele wereld moet zich bemoeien met Isis want Isis wordt ook vanuit de hele wereld gevoed.
Turkije heb je alvast niet mee, daar is al genoeg over gepost. Iran reageert niet, dus helaas. Iraaks leger is te zwak.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:25 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik zou zijn voor een regionaal leger. Het Turkse, Iraakse en Iraans leger? Samen een legermacht bouwen en ISIS daar weghalen. Dat kan echt niet moeilijk zijn. Serieus niet.
Nou dan. Dan moeten ze toch fatsoenlijke wapens hebben.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik spreek niet vanuit de belangen van de VS, ik spreek vanuit mijn persoonlijke mening.
Neem de VS niets kwalijk, dat zij zich bemoeien is volstrekt logisch inderdaad. Erbil mag nooit in de handen van ISIS raken.
Een sjiitische militair zal niet snel zijn leven offeren om een soennitische stad in te nemen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:25 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik zou zijn voor een regionaal leger. Het Turkse, Iraakse en Iraans leger? Samen een legermacht bouwen en ISIS daar weghalen. Dat kan echt niet moeilijk zijn. Serieus niet.
Hoezo heb je Turkije niet mee?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:26 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Turkije heb je alvast niet mee, daar is al genoeg over gepost. Iran reageert niet, dus helaas. Iraaks leger is te zwak.
Zo deed ik dat vroeger ook met Call of Duty, zo af en toe raakte ik nog wel eens iemand.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:59 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Toevoeging
Kan je dat 'voor sorteren' uitleggen, wat je ermee bedoelt?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:24 schreef G.Fawkes het volgende:
Isreal heeft in ieder geval aangegeven voor een Koerdische staat te zijn. Volgens mij wilde Europa dat liever niet. Weet niet wat Amerika wil en ik ben ook benieuwd hoe snel de Koerdische staat er komt. Niet echt dat het erg zou zijn als er een Koerdische staat komt in Irak, dat zeker niet. Ik krijg alleen het gevoel dat dit voor sorteren is.
Misschien moet je je even inlezen in deze reeks en dit conflict, dit is al heel vaak behandeld.quote:
Dat kan ik wel. Ik denk dat een Koerdisch leger dat nu de ISIS strijders gaat bevechten later ook meer autonomie zal opeisen voor hun regio en misschien zelfs wel een apart land. Dat zal allemaal zeer toevallig zijn maar gelukkig hebben ze dan om dat moment genoeg organisatie en materiaal om hun wens in ieder geval kracht bij te zetten als dat nodig is. Geen idee wat de Iraakse centrale overheid daar van zou vinden maar misschien maakt dat op dat moment niet meer uit als dat Koerdische leger veel beter is georganiseerd en beter materiaal heeft.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:27 schreef ajacied4lf het volgende:
Kan je dat 'voor sorteren' uitleggen, wat je ermee bedoelt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |