Is steun aan terroristen geven hetzelfde als terrorisme? Ik vind dat dan weer een boude conclusie. Als het zo zou zijn dan moest je iedere IS-sympathisant of ISIS-bewoner oppakken, want terrorist.quote:VVD: 'IS-DEMONSTRANT = TERRORIST'
#ISIS
IS-sympathisanten faciliteren de propagandaoorlog en terroristische strijd van IS.
Als het aan de VVD ligt, worden pro-IS-demonstranten die hun boekje te buiten gaan als terroristen behandeld en vervolgd.
Dat zegt VVD-Kamerlid Klaas Dijkhoff in gesprek met NU.nl. Volgens Dijkhoff faciliteren de IS-sympathisanten de propagandaoorlog en terroristische strijd van IS, door middel van haatzaaiende en opruiende teksten.
Justitie moet creatief zijn en lef tonen, vindt de VVD’er. Minister Opstelten (VVD) van Veiligheid en Justitie noemde gewelddadigheden in de Schilderswijk eerder al "onaanvaardbaar."
[/quote]quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is steun aan terroristen geven hetzelfde als terrorisme? Ik vind dat dan weer een boude conclusie. Als het zo zou zijn dan moest je iedere IS-sympathisant of ISIS-bewoner oppakken, want terrorist.
http://www.powned.tv/nieu(...)trant_terrorist.html
We zijn niet in oorlog met IS.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:42 schreef Nintex het volgende:
Zolang we in oorlog zijn met IS geen verkeerde gedachte. Als de oorlog straks voorbij is en het kalifaat een krater in de woestijn dan verdwijnt internationaal ook de steun en het moraal.
Dit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:04 schreef SirHammerlock het volgende:
Een glijdende schaal omdat de definitie van terrorist nogal beweegt; en voor een overtreding zijn al maximum straffen vastgesteld.
anders kun je preventief NVU, Stormfront, extreme-PVV-ers alvast ruimen voor het gedachtengoed wat ze ondersteunen zonder er zelf bij betrokken te zijn.
Op grond waarvan? Ik snap de reaktie en vind IS ook walgelijk, maar dat 'land uitzetten' is vrij lastig te doen bij mensen met een NL paspoort...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:03 schreef Furdinand het volgende:
Alles en iedereen die achter IS staat en dat op welke manier dan ook uit moet direct het land uit gezet worden. En iedereen die het daar niet mee eens is moet eens de walgelijke filmpjes en foto's van de afgehakte kinderhoofdjes op hekken gespiest gaan kijken.
Juist diegene die afreizen naar het conflict kun je wel het paspoort afpakken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:13 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Op grond waarvan? Ik snap de reaktie en vind IS ook walgelijk, maar dat 'land uitzetten' is vrij lastig te doen bij mensen met een NL paspoort...
Zijn daar wetten voor dan? Mensen die naar een conflictgebieden reizen het paspoort afpakken?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Juist diegene die afreizen naar het conflict kun je wel het paspoort afpakken.
Wetten kan je veranderen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:13 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Op grond waarvan? Ik snap de reaktie en vind IS ook walgelijk, maar dat 'land uitzetten' is vrij lastig te doen bij mensen met een NL paspoort...
Dus een wildplassen tijdens een IS demonstratie wordt dan ook opeens een terrorist.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
We zijn niet in oorlog met IS.
Er staat in de OP trouwens niet dat een IS-demonstrant gelijk staat aan en terrorist. Een demonstrant die tijdens de demonstratie de wet overtreedt staat gelijk aan een terrorist.
Ik vind er wat voor te zeggen
Hele zooitje? Wat zal het zijn over heel Nederland bekeken. 60?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prima toch, ben je in een klap van dat hele zooitje af.
Dat ook.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Gewoon weer een VVD-er die zijn diepgevoelde afkeer van de rechtsstaat en de vrijheid van meningsuiting ventileert.
Eigenlijk best een terroristisch standpunt zou Ivo zijn partijgenoot niet preventief moeten laten oppakken en kijken wat de rechter er van vind.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Gewoon weer een VVD-er die zijn diepgevoelde afkeer van de rechtsstaat en de vrijheid van meningsuiting ventileert.
Precies. Op die manier kunnen ook de terroristen van organisaties als Greenpeace aanpakken. Die overtreden ook wetten in hun strijd naar hun ideaal en vallen daarbij ook burgers lastig en zaaien angst.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
We zijn niet in oorlog met IS.
Er staat in de OP trouwens niet dat een IS-demonstrant gelijk staat aan en terrorist. Een demonstrant die tijdens de demonstratie de wet overtreedt staat gelijk aan een terrorist.
Ik vind er wat voor te zeggen
quote:Common definitions of terrorism refer only to those violent acts that are intended to create fear (terror); are perpetrated for a religious, political, or ideological goal; and deliberately target or disregard the safety of non-combatants (e.g., neutral military personnel or civilians)
Gewoon Weltscherz weer die zijn diepgewortelde haat tegen vrijheid van meningsuiting ventileert.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |