Nope:quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:30 schreef lDDQD het volgende:
[..]
En dan nu chronologisch: Koerden besluiten zelf olie te verkopen. Baghdad reageert er op.
Naïef om te denken dat zij alles eerlijk delenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:34 schreef lDDQD het volgende:
Elk provincie heeft haar eigen deals, maar die worden wel gedeeld. Basra haalt het meeste olie van Irak en heeft dit altijd al moeten delen bijvoorbeeld.
?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
Naïef om te denken dat zij alles eerlijk delen
Je weet dat zij daar zelf geen invloed over hebben? Het beste is om Koerdistan zo snel mogelijk afhankelijk te laten worden, ieder zijn eigen resources.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
Naïef om te denken dat zij alles eerlijk delen
Lul niet zo dom manquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:34 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Nope:
1. Bagdad is al vanaf het begin tegen het Koerdische leger. Maliki noemde een tweede leger ongrondwettelijk. Bagdad weigert wapens te delen.
2. Koerden gaan eigen olie exporteren.
3. Bagdad boos, weigert budget te delen.
4. Bagdad faalt in het tegenhouden van ISIS, vraagt Koerden om hulp. Arbil weigert.
5. Arbil wordt aangevallen en Koerden en Bagdad gedwongen aan dezelfde kant.
Maliki had niet moeten helpen met air strikes, voedsel, wapens en de Yezidis. Maar dan zou men janken dat hij een dictator was. Waar was de Koerdische hulp voordat ISIS op de Koerden afging?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Lul niet zo dom man
Tot nu toe hebben de Koerden dezelfde wapens en training gehad als het leger van Irak. Ze hebben geen vliegtuigen gekregen (duh) maar er zijn wel Koerdische piloten opgeleid.
Baghdad is helemaal niet gedwongen om de Koerden te helpen. Ze kunnen ook zeggen 'stik d'r in', eigen schuld dikke bult.
Je zegt dezelfde wapens en dan geef je zelf een voorbeeld waaruit blijkt dat dat niet zo isquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Lul niet zo dom man
Tot nu toe hebben de Koerden dezelfde wapens en training gehad als het leger van Irak. Ze hebben geen vliegtuigen gekregen (duh) maar er zijn wel Koerdische piloten opgeleid.
Zeg ik ook niet. Ik zeg gedwongen aan dezelfde kant in de strijd tegen ISIS. Hij had dat kunnen doen maar dat is natuurlijk ook absoluut niet in zijn voordeel.quote:Baghdad is helemaal niet gedwongen om de Koerden te helpen. Ze kunnen ook zeggen 'stik d'r in', eigen schuld dikke bult.
Koerden hoeven helemaal geen hulp van Baghdad. Maliki is erg blij dat Koerden er ook in verwikkeld zijn, anders waren ze richting Baghdad gegaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Lul niet zo dom man
Baghdad is helemaal niet gedwongen om de Koerden te helpen. Ze kunnen ook zeggen 'stik d'r in', eigen schuld dikke bult.
Zelfde wapens? Wat een gelul.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Lul niet zo dom man
ISIS besefte daarvoor al dat Baghdad niet haalbaar zou zijn; voordat de ogen op Koerden gericht waren. De shia milities zijn een stuk sterker.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:46 schreef Che_ het volgende:
[..]
Koerden hoeven helemaal geen hulp van Baghdad. Maliki is erg blij dat Koerden er ook in verwikkeld zijn, anders waren ze richting Baghdad gegaan.
Sterker in eigen stad ja. Dat is iedereen. Laat ze eens bij de frontlinies vechten dan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:47 schreef Ataturko het volgende:
[..]
ISIS besefte daarvoor al dat Baghdad niet haalbaar zou zijn; voordat de ogen op Koerden gericht waren. De shia milities zijn een stuk sterker.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:50 schreef Che_ het volgende:
[..]
Sterker in eigen stad ja. Dat is iedereen. Laat ze eens bij de frontlinies vechten dan.
Ze hoeven niet te helpen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:55 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Waarom zouden de Shia de ondankbare Koerden en Sunni Arabs helpen? Het zuiden is veilig en daar gaat het om, zelfde geldt voor de Koerden etc.
Het is alleen hun eigen schuld niet, zoals je zelf al zegt Maliki wil geen geen vliegtuigen geven naast andere wapens.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Lul niet zo dom man
"Daar gaat het om?"quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:55 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Waarom zouden de Shia de ondankbare Koerden en Sunni Arabs helpen? Het zuiden is veilig en daar gaat het om, zelfde geldt voor de Koerden etc.
De hulp dat geboden is vanuit Maliki zijn kant is meer een gebaar richting de VS. Om te laten zien dat ze bereid zijn om Koerdistan te helpen. Dit enkel en alleen om een onafhankelijk Koerdistan te voorkomen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:44 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Maliki had niet moeten helpen met air strikes, voedsel, wapens en de Yezidis. Maar dan zou men janken dat hij een dictator was. Waar was de Koerdische hulp voordat ISIS op de Koerden afging?
Omdat IS in oorlog is met de sjiieten en sterker wordt hoe meer gebieden zij veroveren en plunderen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:55 schreef Ataturko het volgende:
Waarom zouden de Shia de ondankbare Koerden en Sunni Arabs helpen?
Inderdaad. Arbil heeft al meerdere keren laten weten dat er geen coördinatie met Bagdad is. Het is iedereen voor zich in Irak.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:24 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
De hulp dat geboden is vanuit Maliki zijn kant is meer een gebaar richting de VS. Om te laten zien dat ze bereid zijn om Koerdistan te helpen. Dit enkel en alleen om een onafhankelijk Koerdistan te voorkomen.
Ik zie anders niet waarom hij hulp zou bieden.
twitter:RudawEnglish twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 15:49:33#Maliki met military commanders as political turmoil deepens in Iraq http://t.co/B6wsaQzxvH reageer retweet
quote:Irak: 80 strijders IS door luchtacties gedood
Het Iraakse leger heeft dinsdag luchtaanvallen uitgevoerd op stellingen van de Islamitische Staat (IS) rond de noordelijke stad Mosul en daarbij zeker 80 jihadisten gedood. Dat heeft de veiligheidschef van de provincie Nineveh, waarvan Mosul de hoofdstad is, dinsdag gemeld.
De soennitische extremisten van IS namen Mosul half juni in. Honderdduizenden mensen zijn uit de stad gevlucht.
Bron: http://www.parool.nl/paro(...)tacties-gedood.dhtml
Snap daarom ook niet hoe iemand Maliki nog kan supporten. Hij is degene die de kloof tussen soennieten, sjiieten en koerden nog groter heeft gemaakt dan het al was. Zo groot dat de soennieten zelfs een beestachtige groepering als de ISIS gaan steunen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:27 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Inderdaad. Arbil heeft al meerdere keren laten weten dat er geen coördinatie met Bagdad is. Het is iedereen voor zich in Irak.
Ik ook niet. Met Maliki kan het alleen maar nog erger worden en nooit beter. Hoewel ik sowieso denk dat het te laat is maar toch.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:21 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Snap daarom ook niet hoe iemand Maliki nog kan supporten. Hij is degene die de kloof tussen soennieten, sjiieten en koerden nog groter heeft gemaakt dan het al was. Zo groot dat de soennieten zelfs een beestachtige groepering als de ISIS gaan steunen.
Een stuk uit 2011, achteraf zo waar gebleken:
http://edition.cnn.com/2011/12/13/world/meast/iraq-maliki/
Hij heeft erbij gezegd dat de commanders zich niet met het politieke proces moeten bemoeien en zich alleen moeten richten op het militair aspect van de huidige crisis.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:55 schreef BluesRebel het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RudawEnglish twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 15:49:33#Maliki met military commanders as political turmoil deepens in Iraq http://t.co/B6wsaQzxvH reageer retweet
Ja gelezen, maar het ging mij meer erom dat die man ze allemaal bij zich heeft geroepen. Hij moet gewoon opdonderen. Zijn eigen partij wil hem niet meer dus namens welke partij denkt hij nog premier te zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:41 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Hij heeft erbij gezegd dat de commanders zich niet met het politieke proces moeten bemoeien en zich alleen moeten richten op het militair aspect van de huidige crisis.
quote:For 2 U.S. Presidents, Iraqi Leader Proved a Source of Frustration
WASHINGTON — One day in the fall of 2007, President George W. Bush joined Prime Minister Nuri Kamal al-Maliki in a video conference to sign a “declaration of principles” on the future of the Iraqi-American relations. As Mr. Bush scrawled his name, Mr. Maliki in Baghdad just passed his pen over his copy, pretending to sign.
At the last minute, Mr. Maliki had decided not to sign because he said he had not read the document’s final wording, but he did not mention this to Mr. Bush, who had no idea his counterpart’s pen had not actually touched paper. An American official in the room noticed, however, and as soon as Mr. Bush’s image vanished from the screen, accosted a Maliki aide, saying, “Don’t screw with the president of the United States.”
http://www.nytimes.com/20(...)rustration.html?_r=0
Niet religie, want ze schieten ook mensen dood wanneer het ze uitkomt. Of kruisigen ze. Het is om angst aan te jagen en dat heeft tot nu toe erg goed gewerkt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:56 schreef balaverde het volgende:
Waarom worden er zoveel mensen onthoofd door ISIS? Heb al verschillende foto's en video's van hoofden op stokken en hekken gezien. Ook zou ISIS de kinderen van christenen onthoofden?
Waarom doen ze dit? Is dit op basis van religie of is dit puur om angst aan te jagen?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:56 schreef balaverde het volgende:
Waarom worden er zoveel mensen onthoofd door ISIS? Heb al verschillende foto's en video's van hoofden op stokken en hekken gezien. Ook zou ISIS de kinderen van christenen onthoofden?
Waarom doen ze dit? Is dit op basis van religie of is dit puur om angst aan te jagen?
beidenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:56 schreef balaverde het volgende:
Angst is een krachtig middel om mensen onder controle te hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:56 schreef balaverde het volgende:
Dat IS aan onthoofding doet staat vast. Maar christelijke kinderen die onthoofd worden?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:56 schreef balaverde het volgende:
Kutzooi.twitter:RudawEnglish twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 16:52:47BREAKING: A military plane transporting aid for #Yezidis trapped in Shingal mountain crashed, killing the pilot... http://t.co/HBS4mfxy4i reageer retweet
Neer geschoten of neergestort... ai aiquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:00 schreef BluesRebel het volgende:
Kutzooi.twitter:RudawEnglish twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 16:52:47BREAKING: A military plane transporting aid for #Yezidis trapped in Shingal mountain crashed, killing the pilot... http://t.co/HBS4mfxy4i reageer retweet
Rip... Doodgaan tijdens een heldendaadquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:00 schreef BluesRebel het volgende:
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:02 schreef Nintex het volgende:
[..]
Neer geschoten of neergestort... ai ai
twitter:RudawEnglish twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 16:54:51BREAKING: Source tell #Rudaw that the plane crashed in #Shingal mountain due to lose of balance. reageer retweet
Je weet dat Iraqilies een initiatief is dat gesteund wordt door IS(IS)?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:00 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dat IS aan onthoofding doet staat vast. Maar christelijke kinderen die onthoofd worden?
Ik ben nu #IraqiLies @ Twitter aan het volgen, best wel interessant.
'Five Hundred Yazidis massacred by Islamic State in Sinjar'
http://justpaste.it/massacre_debunked
[ afbeelding ]
Iedereen die geen soennitische moslim is moet dood volgens ISIS, op basis van hun interpretatie van de islam dus.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:56 schreef balaverde het volgende:
En dan nog beweren dat je geen ISIS aanhanger bent.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:00 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dat IS aan onthoofding doet staat vast. Maar christelijke kinderen die onthoofd worden?
Ik ben nu #IraqiLies @ Twitter aan het volgen, best wel interessant.
'Five Hundred Yazidis massacred by Islamic State in Sinjar'
http://justpaste.it/massacre_debunked
[ afbeelding ]
Ja maar het gaat mij specifiek om die gruwelijkheden. Lijkt mij dat je daar niet echt goodwill mee kweekt onder de lokale bevolking. Ook snap ik niet waar dit middeleeuwse geweld ineens vandaan komt. Lijkt mij dat je daar ervaring mee moet hebben of dat je het vanuit een religieuze overtuiging uitvoert, maar daar is geen sprake van.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Iedereen die geen soennitische moslim is moet dood volgens ISIS, op as is van hun interpretatie van de islam dus.
Dan is het juist extra interessant om te volgen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:04 schreef Disorder het volgende:
Je weet dat Iraqilies een initiatief is dat gesteund wordt door IS(IS)?
quote:Genesis 40:19
Over drie dagen zal de farao u een hoge plaats geven – hij zal u laten onthoofden en u aan een paal laten hangen, en dan zullen de vogels het vlees van uw botten pikken.’
quote:Koningen 6:32
Elisa was thuis, en de oudsten waren bij hem. De koning stuurde een bode naar hem toe, maar nog voor deze aankwam zei Elisa tegen de oudsten: ‘Weet u wel dat die moordenaarszoon iemand heeft gestuurd om mij te onthoofden? Sluit de deur zodra de bode van de koning eraan komt, houd hem tegen. Hoor, volgt zijn meester hem niet op de voet?’
quote:Matteüs 14:10
en hij gaf opdracht Johannes in de gevangenis te onthoofden.
http://www.bijbelenkoran.nl/search.php?search=onthoofdenquote:Lucas 9:9
Herodes zei: ‘Johannes heb ik laten onthoofden; wie is dan degene over wie ik dergelijke dingen hoor?’ Hij zocht naar een gelegenheid om hem te ontmoeten.
Goodwill interesseert ze niks. Ze hebben toch ook al die moskeeën in Mosul opgeblazen. En mensen, zelfs imams, die geen trouw aan ISIS zwoeren geëxecuteerd. Het zijn vreselijk geïndoctrineerde mensen. Ze beweren nu ook dat hun leider een afstammeling is van profeet Mohammed. Jij snapt ze niet omdat je je niet kunt voorstellen dat iemand zo achterlijk kan zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:10 schreef balaverde het volgende:
[..]
Ja maar het gaat mij specifiek om die gruwelijkheden. Lijkt mij dat je daar niet echt goodwill mee kweekt onder de lokale bevolking. Ook snap ik niet waar dit middeleeuwse geweld ineens vandaan komt. Lijkt mij dat je daar ervaring mee moet hebben of dat je het vanuit een religieuze overtuiging uitvoert, maar daar is geen sprake van.
Lekker belangrijk wat er in dat ding staat. Het zijn ziekelijke daden die in geen geval vallen goed te praten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:12 schreef ajacied4lf het volgende:
Staat er eigenlijk iets in de Koran over onthoofdingen? Bijbel kan ik er wel een paar citaten over vinden, maar hoe is dat in de Koran?
[..]
[..]
[..]
[..]
http://www.bijbelenkoran.nl/search.php?search=onthoofden
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:56 schreef balaverde het volgende:
Er bestaat een pagina met Nederlandse Jihadisten die het proberen goed te praten. En daar hebben ze een hele post hier aan toegewijdt met Koran verzen en hadiths. Ze hersenspoelen hiermee mensen om voor hun te vechten:quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:12 schreef ajacied4lf het volgende:
Staat er eigenlijk iets in de Koran over onthoofdingen? Bijbel kan ik er wel een paar citaten over vinden, maar hoe is dat in de Koran?
[..]
[..]
[..]
[..]
Het doet niks af aan deze ziekelijke daden, maar ik ben toch benieuwd waar dit vandaan komt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:15 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat er in dat ding staat. Het zijn ziekelijke daden die in geen geval vallen goed te praten.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:16 schreef mrstylo het volgende:
[..]
[..]
Er bestaat een pagina met Nederlandse Jihadisten die het proberen goed te praten. En daar hebben ze een hele post hier aan toegewijdt met Koran verzen en hadiths. Ze hersenspoelen hiermee mensen om voor hun te vechten:
https://m.facebook.com/st(...)0&id=253136824846544
De gene die dit daar geschreven heeft, heeft dit gepost op zijn privé account gedeeld:
https://m.facebook.com/st(...)7&id=100006419617468
En hier proberen ze hun daden goed te praten:
https://m.facebook.com/st(...)0&id=253136824846544
Goedzo.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:23 schreef vigen98 het volgende:
VVD wil IS-demonstranten vervolgen als terroristen
Justitie zou de IS-demonstranten in de Haagse schilderswijk en daar buiten als terroristen moeten behandelen en vervolgen.
De bevolking in de soennitische steden die ze hebben veroverd steunt ISIS, dus die vinden het wel terecht of niet erg.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:10 schreef balaverde het volgende:
[..]
Ja maar het gaat mij specifiek om die gruwelijkheden. Lijkt mij dat je daar niet echt goodwill mee kweekt onder de lokale bevolking. Ook snap ik niet waar dit middeleeuwse geweld ineens vandaan komt. Lijkt mij dat je daar ervaring mee moet hebben of dat je het vanuit een religieuze overtuiging uitvoert, maar daar is geen sprake van.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:12 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
I is in dit geval God zelf.quote:8:12 Your Lord revealed to the angels: ‘I am with you: give the believers firmness; I shall put terror into the hearts of the disbelievers—strike above their necks and strike all their fingertips.’
Ze zullen het wel op deze baseren? Waarschijnlijk gaat het over 1 van die slagen in Arabië toen. Maar die idioten hebben nooit van context ofzo gehoord. Want dit gaat over "in battle". Ze vochten immers met zwaarden toen. Dus richt op de nek (snel en minst pijnlijk). Maar deze barbaren doen het of "when they are defeated" (en dat mag dus niet staat er) of met onschuldigen (wat helemaal verboden is).... man man man wat een onnozelheid.quote:47:4 When you meet the disbelievers in battle, strike them in the neck, and once they are defeated, bind any captives firmly—later you can release them by gracea or by ransom—until the toils of war have ended. That [is the willed, but His purpose is to test some of you by means of others. He will not let the deeds of those who are killed for His cause come to nothing;
Tsja, zo krijgt de media toch wel erg veel munitie om ISIS met de grond gelijk te maken. Ook ISIS sympathisanten in Europa kunnen zich niet meer publiekelijk laten zien. Ze jagen iedereen tegen zich in het harnas met zinloze onthoofdingen en kruisigingen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:13 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Goodwill interesseert ze niks. Ze hebben toch ook al die moskeeën in Mosul opgeblazen. En mensen, zelfs imams, die geen trouw aan ISIS zwoeren geëxecuteerd. Het zijn vreselijk geïndoctrineerde mensen. Ze beweren nu ook dat hun leider een afstammeling is van profeet Mohammed. Jij snapt ze niet omdat je je niet kunt voorstellen dat iemand zo achterlijk kan zijn.
Angst en ontzag creëren zodat de lokale bevolking zich niet tegen jou keert.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:29 schreef balaverde het volgende:
[..]
Tsja, zo krijgt de media toch wel erg veel munitie om ISIS met de grond gelijk te maken. Ook ISIS sympathisanten in Europa kunnen zich niet meer publiekelijk laten zien. Ze jagen iedereen tegen zich in het harnas met zinloze onthoofdingen en kruisigingen.
Vraag mij toch af waarom ze dit doen, het heeft blijkbaar niets met religie te maken. Dus ze zijn inderdaad achterlijk zoals jij al zei. Want waarom zou je onschuldigen onthoofden met de aandacht van de wereld op je gericht?
Gedwongen opname in een inrichting of anders een interneringskamp.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:23 schreef vigen98 het volgende:
Justitie zou de IS-demonstranten in de Haagse schilderswijk en daar buiten als terroristen moeten behandelen en vervolgen.
Haha hun hele leven bestuderen ze zogenaamd de Koran en nog steeds weten ze niet wat erin staat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:24 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
[..]
I is in dit geval God zelf.
[..]
Ze zullen het wel op deze baseren? Waarschijnlijk gaat het over 1 van die slagen in Arabië toen. Maar die idioten hebben nooit van context ofzo gehoord. Want dit gaat over "in battle". Ze vochten immers met zwaarden toen. Dus richt op de nek (snel en minst pijnlijk). Maar deze barbaren doen het of "when they are defeated" (en dat mag dus niet staat er) of met onschuldigen (wat helemaal verboden is).... man man man wat een onnozelheid.
Een Koran-discussie houden heeft geen zin. IS baseert zich namelijk op hun interpretatie van de islam, Koran en hadith volgens de salafistisch-jihadistische stroming, ze hebben hun eigen shariageleerden, etc. De Koerdische 13de eeuwse islamitische geestelijke Ibn Taymiyya is bijvoorbeeld een van hun grote geleerden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:24 schreef BluesRebel het volgende:
Ze zullen het wel op deze baseren? Waarschijnlijk gaat het over 1 van die slagen in Arabië toen. Maar die idioten hebben nooit van context ofzo gehoord. Want dit gaat over "in battle". Ze vochten immers met zwaarden toen. Dus richt op de nek (snel en minst pijnlijk). Maar deze barbaren doen het of "when they are defeated" (en dat mag dus niet staat er) of met onschuldigen (wat helemaal verboden is).... man man man wat een onnozelheid.
Het is zo te interpreteren zoals je zelf wil, dat is het gevaar met de Koran. Een 'normaal' persoon kan de Koran naleven zonder dat ook iemand weet dat hij/zij gelovig is. Terwijl een zieke geest er van kan maken wat hij zelf wil, onthoofdingen, vrouwen slavernij en noem maar op.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:24 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
[..]
I is in dit geval God zelf.
[..]
Dat gaan Groen links en de PVDA nooit accepteren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:23 schreef vigen98 het volgende:
Het heeft voor hen juist alles met religie te maken; dit hele conflict en waarom ze vechten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:29 schreef balaverde het volgende:
Vraag mij toch af waarom ze dit doen, het heeft blijkbaar niets met religie te maken.
Ze zijn niet onschuldig volgens hen en worden in hun ogen "gewoon berecht".quote:Dus ze zijn inderdaad achterlijk zoals jij al zei. Want waarom zou je onschuldigen onthoofden met de aandacht van de wereld op je gericht?
lijkt me dat de officier van justitie hierover gaatquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:23 schreef vigen98 het volgende:
Waarom deel je tweets van die IS-aanhanger? Zionistisch kneusje.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:36 schreef oksel12 het volgende:
Two car bombs rocked Karradah and Zafaraniyah respectively in #Baghdad.. #Iraq #ISIS
Massive explosion rocked center of #Baghdad.. #Iraq #ISIS
https://twitter.com/RamiAlLolah/status/499214032339865600
Het is het aanbidden van de dood, het heeft de logica van de kankercel. Meer is het niet en meer moet je er ook niet van maken. Je moet het alleen wel bestrijden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Iedereen die geen soennitische moslim is moet dood volgens ISIS, op basis van hun interpretatie van de islam dus.
Overduidelijk nepquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:38 schreef Charismatisch het volgende:
The FBI, however, said Morgan has not been charged with terrorism. There is "no indication of anything with terrorism, the charges are for fire arms violation," an FBI spokesperson said.
Maar over al-Arabiya gesproken, ik weet niet in hoeverre dit klopt (er staat: Breaking News: luchtmacht van al-Abadi bombardeert burgers in Mosul met barrelboms).. de man is nog geen premier en wordt nu al gedemoniseerd
Hij is geen ISIS aanhanger.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:36 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Waarom deel je tweets van die IS-aanhanger? Zionistisch kneusje.
Marokko is dan ook geen rechtsstaat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:41 schreef skippy22 het volgende:
In Marokko worden radicale elementen iets anders aangepakt dus nu hebben ze nog geluk.
7,000–20,000[18][19][20] (up to 6,000 in Iraq and 3,000–5,000 in Syria)[21]quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:41 schreef primakov het volgende:
Is er eigenlijk enigszins duidelijkheid over hoeveel IS-strijders er in totaal zijn (Irak en Syrië, of alleen Irak)?
tussen de 7000 en 20.000 manquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:41 schreef primakov het volgende:
Is er eigenlijk enigszins duidelijkheid over hoeveel IS-strijders er in totaal zijn (Irak en Syrië, of alleen Irak)?
Hij steunt ISIS omdat ze de Syrische Koerden (onderdeel van de PKK) aanpakken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:43 schreef Loekie1 het volgende:
Turkije en de Islamitische Staat in Irak en de Levant/Syrië (ISIS) onderhouden een intieme relatie met elkaar. Turkije laat de terroristen hun gang gaan en verleent ze vermoedelijk ook verdergaande ondersteuning.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)erroristen-1552279W/
Erdogan hield een poeslief praatje na zijn overwinning maar ik vraag me af of hij een dubbele agenda heeft aangaande Isis.
20.000quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:44 schreef skippy22 het volgende:
tussen de 7000 en 20.000 man
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_State_of_Iraq_and_the_Levant
Een samenwerking tussen de dictator Erdogan en ISIS zou me niets verbazen, al zou ik het opvallend vinden als de rest van Turkije dit zou pikken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:43 schreef Loekie1 het volgende:
Turkije en de Islamitische Staat in Irak en de Levant/Syrië (ISIS) onderhouden een intieme relatie met elkaar. Turkije laat de terroristen hun gang gaan en verleent ze vermoedelijk ook verdergaande ondersteuning.
Erdogan hield een poeslief praatje na zijn overwinning maar ik vraag me af of hij een dubbele agenda heeft aangaande Isis.
Turkije had toch 'vrede' gesloten met de Koerden?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:46 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Hij steunt ISIS omdat ze de Syrische Koerden (onderdeel van de PKK) aanpakken.
Erdogan is geen dictator en hij werkt niet samen met IS. Maar als je gelooft dat Erdogan een dictator is, dan verbaast het mij niet dat je ook gelooft dat Erdogan een vriend van IS is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:50 schreef DeJori het volgende:
Een samenwerking tussen de dictator Erdogan en ISIS zou me niets verbazen, al zou ik het opvallend vinden als de rest van Turkije dit zou pikken.
Jihadi gift shop in Turkey sells Islamic State gearquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:43 schreef Loekie1 het volgende:
Een wapenstilstand zodat de dictator wat meer steun heeft van Koerden. Maar de PKK is nog steeds een grote vijand van Turkije en die wil zeker niet dat de PKK sterker wordt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:51 schreef DeJori het volgende:
[..]
Turkije had toch 'vrede' gesloten met de Koerden?
In an interview, the owner, who refused to give Dana his name, said, "I am not an ISIS member, nor have I ever been one. I am responding to a market demand. This is Islamic clothing. What else can I say?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:54 schreef UpsideDown het volgende:
Jihadi gift shop in Turkey sells Islamic State gear
Nee, AQ leden doen dat staat er. Ze lopen over.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:49 schreef Loekie1 het volgende:
Al qaida zoekt aansluiting bij Isis:
http://edition.cnn.com/vi(...)is-al-qaeda.cnn.html
Waarom denk jij dat Turkije ISIS niet steunt?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:55 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
In an interview, the owner, who refused to give Dana his name, said, "I am not an ISIS member, nor have I ever been one. I am responding to a market demand. This is Islamic clothing. What else can I say?
VOC-mentaliteit.
Ik ga er een bestellen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:54 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Jihadi gift shop in Turkey sells Islamic State gear
Omdat Turkije net als Saoedi-Arabië een doelwit is voor IS. Welke bronnen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:57 schreef theunderdog het volgende:
Waarom denk jij dat Turkije ISIS niet steunt?
Verschillende bronnen doen toch anders beweren.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)erroristen-1552279W/quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:00 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Omdat Turkije net als Saoedi-Arabië een doelwit is voor IS. Welke bronnen?
Niet betrouwbaar, vijanden van Turkije die een anti-Turkije-rapport opstellen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:01 schreef theunderdog het volgende:
Wtf.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:00 schreef Peunage het volgende:
Helikopter waar Fayan Dakheel (vrouw die in het parlement moest huilen) in zit is neergestort boven Sinjar.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:02 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Niet betrouwbaar, vijanden van Turkije die een anti-Turkije-rapport opstellen.
Ik weet niet of ze dat nu nog doen, maar toen de oorlog zich destijds alleen tot Syrië beperkte ging er van alles en nog wat de grens over met Turkije. Journalisten zeiden dat Syrië gewoon toegankelijk was via Turkije.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:00 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Omdat Turkije net als Saoedi-Arabië een doelwit is voor IS. Welke bronnen?
Het lijkt mij dat niemand deze beesten openlijk gaat steunen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat Turkije ISIS niet steunt?
Verschillende bronnen doen toch anders beweren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |