abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143341579
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Daar waar dubbele nationaliteiten in het spel zijn: uitzetten naar het land in kwestie. Levenslang ongewenst vreemdeling in Nederland. Dikke doei. Degenen die maar één nationaliteit (de Nederlandse) hebben: op andere wijze strafrechtelijk vervolgen.
Of een deal met Rusland maken voor die Nederlanders. Dat ze naar Siberie gaan. Met een potje geld erbij.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_143341589
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

het interesseert je geen hol maar en passant claim je wel dat ze zich meer marokkaan voelen. Zeg dan meteen dat je ze wil deporteren zonder allerlei fantasie eromheen. Er bestaat een samenwerkingsverband tussen de justitie afdelingen van beide landen. Dat lijkt me een prima middel om dezr figuren aan te pakken.
Ik wil ze deporteren, ja. Dat klopt. Ik wil af van moslim-extremisten in Nederland; stuk voor stuk. Ik benadruk met klem dat ik moslim-extremisten schrijf en niet "moslims". Ik wil dat ISIS-vlag-zwaaiers, stenengooiende haatbaarden, jihadronselaars en jihadstrijders zonder pardon dit land worden uitgetrapt op het moment dat ze over meer nationaliteiten dan alleen de Nederlandse beschikken.

Hoe minder moslim-extremisme in Nederland hoe beter.
pi_143341626
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik wil ze deporteren, ja. Dat klopt. Ik wil af van moslim-extremisten in Nederland; stuk voor stuk. Ik benadruk met klem dat ik moslim-extremisten schrijf en niet "moslims". Ik wil dat ISIS-vlag-zwaaiers, stenengooiende haatbaarden, jihadronselaars en jihadstrijders zonder pardon dit land worden uitgetrapt op het moment dat ze over meer nationaliteiten dan alleen de Nederlandse beschikken.

Gelukkig dan maar dat de echte diehards zelf al naar Syrie gaan. Hoeven we ook de complete grondwet niet om te leggen.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_143341676
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:54 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Wat wil je er tegen doen dan?
Om te beginnen idiote roeptoeters als jou negeren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_143341680
Hoe minder EXTREMEN in Nederland hoe beter !
pi_143341681
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Je hebt niet door hoe compleet debiel het is wat je zegt?
Marokko heeft 0 banden met isis, gewoon helemaal geen. Ze hebben helemaal niets te maken met het isis gedachtegoed, waarom zou je ze daar mee op gaan schepen?

Als je ze toch perse ergens heen wil schoppen zeg dan naar het kersverse kalifaat, is ook nog eens handiger aangezien alleen de marokkaanse isis fanboys eruit schoppen niet echt opschiet.
Maar tjee, wat een baarlijke onzin zeg...
En Nederland heeft wel iets te maken met ISIS-gedachtengoed, wil je beweren? Ik wil probleemgedrag effectief aangepakt zien, op zodanige wijze dat we er in Nederland van af zijn.

Het staat de ISIS-fanboys uiteraard vrij om te vertrekken naar het kalifaat; dat moeten ze zelf maar regelen. Zolang we maar zorgen dat ze hun Nederlandse nationaliteit kwijt zijn.
pi_143341698
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Daar waar dubbele nationaliteiten in het spel zijn: uitzetten naar het land in kwestie. Levenslang ongewenst vreemdeling in Nederland. Dikke doei. Degenen die maar één nationaliteit (de Nederlandse) hebben: op andere wijze strafrechtelijk vervolgen.
Dus ook al deze rechts extremisten onmiddelijk strafrechtelijk vervolgen, alleen op het gedachtegoed alleen?
Jouw gedachtegoed mag ook onder de loep worden genomen en als men bepaald dat die "onnederlands" is en geweld niet schuwt wanneer dat nodig geacht wordt dan jou ook strafrechtelijk vervolgen? Alleen gedachtegoed dan he, heb het nog niet eens over daden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143341724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb daar niets op tegen. Gaat erom dat wat ze doen aantoonbaar in strijd moet zijn met de wet. Roepen dat joden dood moeten is daar een voorbeeld van. Louter fundamentalistische ideeën hebben is niet genoeg. Ik merk op dat je toonzetting aanmerkelijk genuanceerd is geworden. Mijn respect hiervoor.
pi_143341733
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus ook al deze rechts extremisten onmiddelijk strafrechtelijk vervolgen, alleen op het gedachtegoed alleen?
Jouw gedachtegoed mag ook onder de loep worden genomen en als men bepaald dat die "onnederlands" is en geweld niet schuwt wanneer dat nodig geacht wordt dan jou ook strafrechtelijk vervolgen? Alleen gedachtegoed dan he, heb het nog niet eens over daden.
Dit dus. Gevaarlijk precedent schep je dan. Moeten we niet willen. Iets met Voltaire en zo ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_143341799
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En Nederland heeft wel iets te maken met ISIS-gedachtengoed, wil je beweren? Ik wil probleemgedrag effectief aangepakt zien, op zodanige wijze dat we er in Nederland van af zijn.

Het staat de ISIS-fanboys uiteraard vrij om te vertrekken naar het kalifaat; dat moeten ze zelf maar regelen. Zolang we maar zorgen dat ze hun Nederlandse nationaliteit kwijt zijn.
Wat heeft Nederland met communistisch, mormoons of fascistisch gedachtegoed te maken? Ook allemaal maar naar Rusland, Amerika en Limburg uitzetten?
pi_143341823
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Kun je niet lezen? We hebben het over concreet probleemgedrag. Gedachtegoed kun je niet bestrijden. Activiteiten wél. Concrete zaken dus, zoals ronselen voor de jihad, naar Syrië gaan voor de jihad, met ISIS-vlaggen zwaaien, haatzaaien (roepen dat Joden dood moeten etc.). En dat geldt uiteraard ook voor rechts-extremisten; dat is door mij nog nooit ontkend.
pi_143341853
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft nederland daar wel wat mee te maken ja, aangezien we hier dat probleem hebben en zij daar niet.
Het is ook niet zo alsof marokko iets te maken had of heeft met de toestand in irak, wat je van nederland niet kan zeggen, wat het nog meer ook een nederlands probleem maakt. Dat die jongens erg vaak hier geboren en getogen zijn maakt het ook al een nederlands probleem.

Nergens zie ik iets wat het het probleem van marokko zou moeten maken. Vooral ook niet omdat het isis-probleem hier geen marokkaanse/nederlanders probleem is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143341952
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kun je niet lezen? We hebben het over concreet probleemgedrag. Gedachtegoed kun je niet bestrijden. Activiteiten wél. Concrete zaken dus, zoals ronselen voor de jihad, naar Syrië gaan voor de jihad, met ISIS-vlaggen zwaaien, haatzaaien (roepen dat Joden dood moeten etc.). En dat geldt uiteraard ook voor rechts-extremisten; dat is door mij nog nooit ontkend.
Zodra dat gedachtegoed dus wordt geuit?
Zaken zoals naar syrie gaan om zich bij isis aan te sluiten zou strafrechtelijk vervolgt moeten worden. Maar jij vindt dus ook dat het zwaaien van de prinsenvlag e.d. dus ook bestraft zouden moeten worden en dat dan erg hoog, echt het land uit of een vergelijkbare straf hier?
pi_143342093
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb daar niets op tegen. Gaat erom dat wat ze doen aantoonbaar in strijd moet zijn met de wet. Roepen dat joden dood moeten is daar een voorbeeld van. Louter fundamentalistische ideeën hebben is niet genoeg. Ik merk op dat je toonzetting aanmerkelijk genuanceerd is geworden. Mijn respect hiervoor.
Mijn toonzetting is nog nooit anders geweest. Zolang ik op FOK! kom, heb ik me altijd én consequent verzet tegen alle vormen van extremisme. Nooit tegen gematigde gelovigen en al zeker niet tegen puur een nationaliteit an-sich. De uitspraken van Wilders over "minder Marokkanen" vond ik verwerpelijk en dat heb ik nadrukkelijk aangegeven.

Je nationaliteit, ras, seksuele geaardheid of huidkleur zijn zaken die je niet voor het uitzoeken hebt. Religie is een keuze. Zolang mensen snappen dat hun religie ondergeschikt is aan de wet, is er niks aan de hand en zul je mij niet horen. Maar als het gaat om extremisten die hun opvattingen met geweld en met dreigementen aan anderen gaan opdringen of opleggen, dan moet daar hard tegen worden opgetreden. En vooral ook effectief, dus dan kan het zijn dat je mensen met een dubbele nationaliteit anders bestraft (want effectiever) dan mensen met één nationaliteit.

Ik zag trouwens dat ik je in het vorige topic ten onrechte in één adem noemde met Charismatisch. Jouw bijdrage was slechts één generaliserende opmerking, terwijl alle plaatjes van demonstranten inderdaad van zijn hand kwamen. Mijn verontschuldigingen hiervoor.

Tot slot nog een vraag die me wel blijft interesseren: waarom houden gematigde moslims zich zo stil? Waarom lukt het ouders niet om hun radicaliserende zoons van hun daden te weerhouden? Ik wil trouwens ook nog opmerken dat het bestrijden van extremisme (en dus ook moslim-extremisme) direct in het belang is van iedereen die niet-extremistisch is, dus ook de gematigde moslims.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:38:10 #105
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_143342183
Zo een interview met van Aartsen op Geenstijl. :) Ben benieuwd.
pi_143342234
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wat heeft Nederland met communistisch, mormoons of fascistisch gedachtegoed te maken? Ook allemaal maar naar Rusland, Amerika en Limburg uitzetten?
Ik heb dit soort discussies in NWS te vaak gevoerd, ik word er een beetje moe van, sorry. Het verschil is dat sommige mensen denken in onmogelijkheden en anderen in mogelijkheden. Ik wil een effectieve bestrijding van religieus extremisme. Alles wat daaraan kan bijdragen, wil ik inzetten. Als uitzetting naar Marokko een stok achter de deur kan zijn, moest dat maar eens gebeuren met een handvol notoire criminelen en extremisten.

Of wil je gewoon zo door blijven modderen als de afgelopen 30-40 jaar? Vertel eens wie daar bij gebaat is. Helemaal niemand. Nederlanders niet en goedwillende moslims die lijden onder de aanhoudende negatieve beeldvorming evenmin. Een succesvolle samenleving krijg je alleen als je daadwerkelijk iets durft te ondernemen tegen mensen die deze samenleving verzieken of willen ondermijnen.
pi_143342341
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Zodra dat gedachtegoed dus wordt geuit?
Zaken zoals naar syrie gaan om zich bij isis aan te sluiten zou strafrechtelijk vervolgt moeten worden. Maar jij vindt dus ook dat het zwaaien van de prinsenvlag e.d. dus ook bestraft zouden moeten worden en dat dan erg hoog, echt het land uit of een vergelijkbare straf hier?
Je zou kunnen besluiten om de Prinsenvlag tot een ongewenst symbool te verklaren. Ik zou dat trouwens jammer vinden, want dan zou een voormalige Nederlandse vlag definitief gekaapt zijn als symbool van rechts-extremisten.

Wat de wet is, bepalen we samen op democratische wijze. Zaken als oproepen tot haat, geweld en staatsgevaarlijk gedrag zijn hoe dan ook strafbaar.
pi_143342365
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:38 schreef sonnyspek het volgende:
Er is trouwens genoeg steun voor een spoeddebat in de Haagse gemeenteraad. Dat gaat er dus op korte termijn komen.
pi_143342401
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je zou kunnen besluiten om de Prinsenvlag tot een ongewenst symbool te verklaren. Ik zou dat trouwens jammer vinden, want dan zou een voormalige Nederlandse vlag definitief gekaapt zijn als symbool van rechts-extremisten.

Wat de wet is, bepalen we samen op democratische wijze. Zaken als oproepen tot haat, geweld en staatsgevaarlijk gedrag zijn hoe dan ook strafbaar.
Maar wil je dat soort zaken dan echt gaan bestraffen met straffen in de trant van landverraad? Want verbanning is geen kleine straf te noemen en wat voor straf heb je dan voor ogen voor degene die geen dubbel paspoort hebben, wat is vergelijkbaar?

Je gaat dan van feiten waar misschien een boete op staat naar 1 van de hoogste vormen van straffen. Is dat nog wel redelijk? (neem ff het vlaggengezwaai als vb)
pi_143342506
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:38 schreef sonnyspek het volgende:
Graag een link als ie erop staat. :) Ik vind Geenstijl een hele vreemde, onoverzichtelijke site.
pi_143342605
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:46 schreef Gewas het volgende:

[..]

Graag een link als ie erop staat. :) Ik vind Geenstijl een hele vreemde, onoverzichtelijke site.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/08/waar_is_jozias_nou_daar_is_jozias.html

:')
pi_143342609
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:46 schreef Gewas het volgende:

[..]

http://www.dumpert.nl/embed/6612605/cec4267f/

:')
Je suis Charlie Sheen
pi_143342720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:44 schreef erodome het volgende:

Maar wil je dat soort zaken dan echt gaan bestraffen met straffen in de trant van landverraad? Want verbanning is geen kleine straf te noemen en wat voor straf heb je dan voor ogen voor degene die geen dubbel paspoort hebben, wat is vergelijkbaar?

Je gaat dan van feiten waar misschien een boete op staat naar 1 van de hoogste vormen van straffen. Is dat nog wel redelijk? (neem ff het vlaggengezwaai als vb)
Moslim-extremisme is, net als andere vormen van extremisme, staatsgevaarlijk. Welke straffen waar precies op moeten staan, is voer voor een democratische discussie. Dat extremisme harder moet worden aangepakt, is evident.
pi_143342848
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Moslim-extremisme is, net als andere vormen van extremisme, staatsgevaarlijk. Welke straffen waar precies op moeten staan, is voer voor een democratische discussie. Dat extremisme harder moet worden aangepakt, is evident.
Je hebt het over deportatie, dat bij zaken als het zwaaien van (bv) een isis vlag.
Komt dat niet verdacht dichtbij een gedachtegoed verbieden? Want wat jij zegt is je mag het wel hebben, maar als je het uit krijg je een straf die past bij staatsgevaarlijk zijn.

Ik betwijfel ook of het harder aanpakken van die kleinere dingen zoals vlagzwaaien enzo erg veel zin zal hebben.
pi_143343116
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Je hebt het over deportatie, dat bij zaken als het zwaaien van (bv) een isis vlag.
Komt dat niet verdacht dichtbij een gedachtegoed verbieden? Want wat jij zegt is je mag het wel hebben, maar als je het uit krijg je een straf die past bij staatsgevaarlijk zijn.

Ik betwijfel ook of het harder aanpakken van die kleinere dingen zoals vlagzwaaien enzo erg veel zin zal hebben.
Ik wil niet tornen aan de principes van onze rechtsstaat. We bepalen dus langs democratische weg welke uitingen we strafbaar vinden. Wat mij betreft komt de ISIS-vlag in dat rijtje te staan.

Ik antwoordde ja op een vraag over deporteren voor zover het om moslim-extremisten gaat én waarbij die mogelijkheid er is, omdat ze meer dan één nationaliteit hebben. We mogen best eens wat meer paal en perk stellen aan dergelijk extremisme. En we moeten ook meer opkomen voor de waarden van onze vrije, westerse samenleving.

En of je het nu leuk vindt of niet, je zult af en toe "onderhoud" moeten plegen om de samenleving inderdaad democratisch en vrij te houden. Dat gaat namelijk niet vanzelf. Al het houtwerk van ons democratische huis heeft af en toe een schilderbeurt nodig. En (religieus) extremisme is de houtrot die je te allen tijde wilt voorkomen.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:23:16 #118
3542 Gia
User under construction
pi_143343709
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Gelukkig dan maar dat de echte diehards zelf al naar Syrie gaan. Hoeven we ook de complete grondwet niet om te leggen.
Niet meer binnen laten.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:32:45 #119
3542 Gia
User under construction
pi_143344070
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
Al het houtwerk van ons democratische huis heeft af en toe een schilderbeurt nodig.
Eerst schuren, houtrot verwijderen en de zaak weer gedegen bijsmeren, dan een dikke laklaag, liefst twee, eroverheen dat het er weer jaren tegen kan!
pi_143344221
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet meer binnen laten.
Precies. Gelijk bij terugkomst (eerst maar even afwachten of ze het uberhaupt overleven) paspoort afpakken en de groeten w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')