abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143339089
OP:

----------------------------------------------------------------------
quote:
Het is zaak om voor 10 augustus nog even bier, chips en misschien popcorn te scoren bij de lokale supermarkt. In navolging van de zogenoemde 'ISIS-mars' in Den Haag, is er nu een groep Hagenezen (of zijn het Hagenaars?) die een Anti-Isismars gaan houden.

Veel Hagenezen zijn namelijk verbolgen over het feit dat in hun stad rechts-radicale moslimgekkies zoveel ruimte krijgen om hun volkomen bezopen denkbeelden te propageren. De groep wil 10 augustus in de Schilderswijk duidelijk maken dat de 'Sharia-driehoek' nog steeds gewoon Nederlands grondgebied is, waar de Nederlandse wet geldt. En datdiscriminerende en xenofobische regeltjes zoals ze ooit door een schizofrene profeet bedacht zijn, daar geen enkele invloed horen te hebben. Tevens is de groep niet te spreken over de houding van Burgervader van Aertsen, die geen kwaad zag in een demonstratie waarin oproepen werden gedaan tot genocide en de antisemitische uitlatingen niet van de lucht waren.

"Het is tijd dat autochtone Nederlanders hun stem laten horen", aldus iniatiefnemer Patrick Schouten. "Er wordt radicale moslims niets in de weg gelegd om hun haat te kunnen propageren."

Om de oproep lekker breed uit te dragen, heeft Schouten een Facebookpagina aangemaakt met de klinkende naam 'Pro Patria'. Naar verluidt zijn er tot nu toe 200 tot 300 aanmeldingen. Een deel hiervan bestaat uit aanhang van ADO Den Haag, een club waar ook meer dan eens antisemitische spreekkoren ten horen gebracht zijn.
Bron: FOK!
pi_143339146
DEN HAAG – Burgemeester Jozias van Aartsen maakt zijn vakantie gewoon af en komt niet eerder terug naar Den Haag. Dat zegt woordvoerder Bart Jochems van de gemeente tegen Omroep West. ‘Eind deze week is de burgemeester weer in de stad.’
Afgelopen zondag ontaarde een anti-IS-demonstratie in de Haagse Schilderswijk in rellen. De ME moest ingrijpen en arresteerde zes demonstranten. De Haagse SP eiste daarop dat de burgemeester terug zou komen van vakantie. 'We hebben een sterke leider nodig en die missen we', aldus Van Kent. ‘We hebben een loco-burgemeester en die is goed voorbereid’, zegt Jochems.

Het college wil nog steeds niet reageren op de ongeregeldheden. ‘We willen eerst het plaatje compleet hebben en alle feiten verzamelen.’

Het complete plaatje

Tijdens de rellen werd een cameraman van persagentschap Novum aangevallen en molesteerden agressieve mannen zijn camera. ‘Dan krab je op je kop’, zegt Jochems, ‘maar nogmaals we gaan nu niet gefaseerd reageren op feiten, eerst het complete plaatje.’

Minister van Jusitie en Veiligheid Ivo Opstelten wil wel reageren en noemt de ongeregeldheden ‘onaanvaardbaar’. De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) roept Van Aartsen op de veiligheid van journalisten beter te waarborgen.

Alarmerend beeld

‘Deze incidenten roepen een alarmerend beeld op. Demonstranten en groepen jongeren richten zich rechtstreeks tegen de pers. Tegelijkertijd lijkt de ME hier niet direct op in te grijpen of is er onvoldoende politie aanwezig om de veiligheid van de media te garanderen. Dat mag niet zo voortduren. Op die manier ontstaan er no-go area’s voor de pers’, zegt secretaris Thomas Bruning.

Pro Patria die de demonstratie zondag organiseerde, heeft aangekondigd volgende maand weer een soortgelijke demo te willen houden in Den Haag.

http://www.omroepwest.nl/(...)akantie-af-te-breken
pi_143339211
DEN HAAG - Pro Patria heeft een nieuwe Mars voor de vrijheid aangekondigd. Op zaterdag 20 september wil de organisatie weer in Den Haag demonstreren tegen fundamentalisten in de Schilderswijk en Transvaal.
Zondag liep de eerste mars van Pro Patria, waaraan zo'n 150 mensen meededen, uit de hand. Op de kruising Koningstraat/Hoefkade werden ze opgewacht door tegendemonstranten.

Om een confrontatie te voorkomen, leidde de politie de stoet om via een andere route. Op de Hoefkade moest de ME alsnog ingrijpen om een confrontatie te voorkomen. De politie hield zes tegendemonstranten aan die met stenen gooiden.

De nieuwe demonstratie is nog niet aangemeld bij de gemeente, laat een woordvoerder weten.

http://www.omroepwest.nl/(...)we-anti-demonstratie
https://www.facebook.com/ProPatriaNederland?fref=ts
pi_143339245
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Omdat iedereen ook wel weet dat ze expres alle strafbare taal die ze normaal uitkramen achterwege gelaten hebben omdat ze anders niet eens voorbij Den Haag CS gekomen waren.
Dus wat zij daar wilden uitdragen is niet wat zij uitdroegen maar wat jij vindt dat zij wilden uitdragen en daarop moeten wij hen aankijken?
Je suis Charlie Sheen
pi_143339297
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:16 schreef Yasmin23 het volgende:
DEN HAAG - Pro Patria heeft een nieuwe Mars voor de vrijheid aangekondigd. Op zaterdag 20 september wil de organisatie weer in Den Haag demonstreren tegen fundamentalisten in de Schilderswijk en Transvaal.

Waarom niet gewoon in Duindorp (of in het tuigdorp Sint Willebrord)? Dan hebben ze tenminste ook geen last van tegendemonstranten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_143339299
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:09 schreef Nintex het volgende:
Wel mooi hoe de discussie gedraaid is van het verlies van een wijk aan de Islamitische Staat naar de vraag over of extreem rechts mag demonstreren of niet.
Nou, dat de Schilderswijk een Kalifaat is dat valt ook te bestrijden. Maar ik geloof dat dit het topic over die demonstratie is. Niet het topic waarin we uitspreken dat we ISIS zo erg vinden.

Ik zie hier trouwens drie groepen:

De groep die zowel neofascisten als ISIS weerzinwekkend vinden.

En de groep die ISIS weerzinwekkend vind en daarom redeneert: de vijand van mijn vijand is mijn vriend. En nu dus neonazi's en neofascisten in hun armen sluiten, terwijl ik betwijfel of ze dat anders ook zouden doen.

De groep die er ook gewoon neofascistisch gedachtegoed op na houdt en dus partij kiezen voor een logische partij.

Vooral die tweede groep vind ik boeiend. Psychologisch gezien. Maar ook angstig. De geschiedenis leert hoe extremisten ook best fatsoenlijke mensen kunnen mobiliseren. Dat ISIS dat doet wisten we al. Dat de neofascisten nu de andere kant kapen vind ik best eng. Niet alsof er geen beschaafd alternatief is.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_143339323
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon in Duindorp (of in het tuigdorp Sint Willebrord)? Dan hebben ze tenminste ook geen last van tegendemonstranten.
Welke wijk is dat Sint Willebrord? Nog nooit van gehoord.
pi_143339334
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Omdat het hele punt van de demonstratie nou juist is dat "Geen jihad in mijn straat!" en "Dit is Nederland!" ook daar, in de Schilderswijk, gezegd moet kunnen worden.
Je suis Charlie Sheen
pi_143339354
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Welke wijk is dat Sint Willebrord? Nog nooit van gehoord.
Da's een dorp hier in Noord Brabant. Ook een pvv-enclave trouwens.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_143339358
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:17 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dus wat zij daar wilden uitdragen is niet wat zij uitdroegen maar wat jij vindt dat zij wilden uitdragen en daarop moeten wij hen aankijken?
Als je het moeilijk wil brengen, ja.

Om het makkelijk te formuleren: een neonazi in vermomming is nog steeds een neonazi.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:22:14 #11
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143339371
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:21 schreef NotYou het volgende:
"Geen jihad in mijn straat!"
Riepen alle mensen die via het Centraal Station op de demo arriveerden :')
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143339373
pi_143339390
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Da's een dorp hier in Noord Brabant. Ook een pvv-enclave trouwens.
Oh, dacht ff dat dat ook in Den Haag was :p Ja nog beter als ze dat gewoon daar gaan doen. Zeker de mensen die nog nooit in de schilderswijk zijn geweest !
pi_143339429
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als je het moeilijk wil brengen, ja.

Om het makkelijk te formuleren: een neonazi in vermomming is nog steeds een neonazi.
Dus niet hun demonstratie maar zijzelf moeten verboden (en eventueel opgesloten) worden? En wat van de demonstranten zonder achtergrond in het extreem-rechtse milieu, mogen die wel een dergelijke demonstratie op touw zetten of eraan deelnemen?
Je suis Charlie Sheen
pi_143339445
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:22 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Riepen alle mensen die via het Centraal Station op de demo arriveerden :')
Ze hadden er wat mij betreft ook best "in dit land" van mogen maken.
Je suis Charlie Sheen
pi_143339586
quote:
Snel maak het je avatar overal en plaats de hashtag ook op twitter! Als je dit doorstuurt naar 10 mensen wacht je veel geluk in de liefde! #WEG-MET-VAN-AAR(T)SEN!!!!
Je suis Charlie Sheen
pi_143339632
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:28 schreef NotYou het volgende:

[..]

Snel maak het je avatar overal en plaats de hastag ook op twitter! Als je dit doorstuurt naar 10 mensen wacht je veel geluk in de liefde! #WEG-MET-VAN-AAR(T)SEN!!!!
Nja hij heeft zich nog bij een andere groep ook niet erg populair gemaakt door een bekende strandtent te sluiten.Schijnbaar werd er drugs gedeald door bezoekers.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:32:02 #18
280345 Serko
Niet teveel ouwehuren bruur
pi_143339708
En deze demonstratie kan niet georganiseerd worden door groeperingen die geen banden met neo nazis hebben? ik ga daar als iemand met Turkse achtergrond niet tussen die duindorpers lopen. ik ben wel zwaar anti isis en anti fundamentalisme, maar ik ga niet met figuren lopen die per definitie hoe dan ook racisten zijn, daar heb je geen isis voor nodig, dat zijn ze altijd wel.
pi_143339725
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:24 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dus niet hun demonstratie maar zijzelf moeten verboden (en eventueel opgesloten) worden? En wat van de demonstranten zonder achtergrond in het extreem-rechtse milieu, mogen die wel een dergelijke demonstratie op touw zetten of eraan deelnemen?
bij een demonstratie georganiseerd door fatsoenlijke mensen zou ik de kans krijgen om mee te doen en dat nog dorn ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143339759
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:32 schreef Serko het volgende:
En deze demonstratie kan niet georganiseerd worden door groeperingen die geen banden met neo nazis hebben? ik ga daar als iemand met Turkse achtergrond niet tussen die duindorpers lopen. ik ben wel zwaar anti isis en anti fundamentalisme, maar ik ga niet met figuren lopen die per definitie hoe dan ook racisten zijn, daar heb je geen isis voor nodig, dat zijn ze altijd wel.
Sterker nog de oproep om te demonstreren was louter gericht aan autochtonen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143339911
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:24 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ze mogen van mij roepen en zeggen wat ze willen. Ik trek de grens bij dingen als geweld, bedreiging, intimidatie en andere strafbare feiten qua wat we moeten verbieden bij wie dan ook. Een mars van neonazi's in andermans woongebied is op z'n minst intimidatie en ook best bedreiging. Verder is geweld (of provoceren van) ook gewoon een vast onderdeel van de agenda van de groeperingen achter Pro Patria.

Dat ze een vergunning hebben gekregen is natuurlijk al te dwaas voor worden. Maar dat ze een legaal papiertje hebben neemt nog niet weg dat de intenties achter deze provocatiemars dingen zijn die we van niemand moeten tolereren. Dat hebben we ook wel gezien. Dat dit op geweld zou uitlopen had denk ik iedereen wel verwacht.

Dat mensen zich nu scharen achter een groepering die een telefoonboek aan veroordelingen heeft voor de meest zieke dingen, gewoon omdat ze toevallig ook tegen ISIS zijn, dat lijkt me al helemaal niet de bedoeling. Dat maakt je geen haar beter dan de ISIS-fanboys. Die doen exact dat.

Ga lekker een fatsoenlijke anti-ISIS demonstratie houden. Samen met de daadwerkelijke slachtoffers van ISIS. En dat zijn geen blanke neonazi's. Dat zijn etnische en religieuze groeperingen die normaal gesproken zelfs tevens het slachtoffer zijn van de neo-fascisten achter deze demonstratie.
pi_143339939
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Een mars van neonazi's in andermans woongebied is op z'n minst intimidatie en ook best bedreiging.
Oh leg uit?
Je suis Charlie Sheen
pi_143339996
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

bij een demonstratie georganiseerd door fatsoenlijke mensen zou ik de kans krijgen om mee te doen en dat nog dorn ook.
Ik zou hier persoonlijk ook niet tussen willen staan inderdaad, hoezeer ik ook vind dat wat zij riepen ook daar geroepen moet kunnen worden.
Je suis Charlie Sheen
pi_143340007
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:14 schreef Yasmin23 het volgende:
DEN HAAG – Burgemeester Jozias van Aartsen maakt zijn vakantie gewoon af en komt niet eerder terug naar Den Haag. Dat zegt woordvoerder Bart Jochems van de gemeente tegen Omroep West. ‘Eind deze week is de burgemeester weer in de stad.’
Afgelopen zondag ontaarde een anti-IS-demonstratie in de Haagse Schilderswijk in rellen. De ME moest ingrijpen en arresteerde zes demonstranten. De Haagse SP eiste daarop dat de burgemeester terug zou komen van vakantie. 'We hebben een sterke leider nodig en die missen we', aldus Van Kent. ‘We hebben een loco-burgemeester en die is goed voorbereid’, zegt Jochems.

Het college wil nog steeds niet reageren op de ongeregeldheden. ‘We willen eerst het plaatje compleet hebben en alle feiten verzamelen.’

Het complete plaatje

Tijdens de rellen werd een cameraman van persagentschap Novum aangevallen en molesteerden agressieve mannen zijn camera. ‘Dan krab je op je kop’, zegt Jochems, ‘maar nogmaals we gaan nu niet gefaseerd reageren op feiten, eerst het complete plaatje.’

Minister van Jusitie en Veiligheid Ivo Opstelten wil wel reageren en noemt de ongeregeldheden ‘onaanvaardbaar’. De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) roept Van Aartsen op de veiligheid van journalisten beter te waarborgen.

Alarmerend beeld

‘Deze incidenten roepen een alarmerend beeld op. Demonstranten en groepen jongeren richten zich rechtstreeks tegen de pers. Tegelijkertijd lijkt de ME hier niet direct op in te grijpen of is er onvoldoende politie aanwezig om de veiligheid van de media te garanderen. Dat mag niet zo voortduren. Op die manier ontstaan er no-go area’s voor de pers’, zegt secretaris Thomas Bruning.

Pro Patria die de demonstratie zondag organiseerde, heeft aangekondigd volgende maand weer een soortgelijke demo te willen houden in Den Haag.

http://www.omroepwest.nl/(...)akantie-af-te-breken
T blijft immers een VVD-er, die denken altijd maar dat ze weg kunnen komen met schandalen.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_143340037
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:38 schreef NotYou het volgende:

[..]

Oh leg uit?
Zullen we met een groep Nazi's door Jerusalem marcheren? Met de KKK door Harlem? Met Serviers door Sarajevo? Met Feyenoorders door de Jordaan? Met Asad-strijders door ISIS-gebied? Met Koerden door Istanbul? Met ISIS-fanboys door jouw straat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')