Goedemiddag,
Mijn ouders hebben vandaag 2 aangetekende brieven gehad van achterburen en naaste buren betreft het kappen van takken van een eikenboom. zij hebben contact met elkaar gehad en samen bedacht 2 aangetekende brieven te versturen gericht aan mijn ouders.
De eikenboom waar het om gaat staat op gerechtigheid van mijn ouders met uitstekende takken naar de achtertuin van de achterburen. naaste buren hebben geen takken hangen over de achtertuin, maar proberen hier een graantje van mee te pikken. Zij hebben eerder naast mij gewoond en hebben zonder mijn medeweten coniferen gekortwiekt en een boom verwijderd.
(dit terwijl ik op vakantie was)
Tussen mijn ouders en hen bestaan mede hierdoor (vader onderhield mijn tuin destijds) en overlast door een terrashaard stribbelingen.
Echt goed contact is er dan ook niet.
Zowel de naaste buren van mijn ouders als de achterburen klagen over overstekende takken en willen hier graag vanaf. Mijn ouders zijn erg blij met de boom en zien dit uiteraard niet zitten.
Er is een enkele keer iemand van de gemeente wezen kijken, echter hebben zij laten weten dat er niet gekapt mag worden. Toch proberen beide partijen een manier te vinden om dit wel te mogen doen.
Weet iemand wat hiervoor de regels zijn en wat mijn ouders eventueel kunnen doen om stappen te kunnen ondernemen?
Naaste buren hebben overigens nooit aangegeven last te hebben ondervonden betreft de boom. De aangetekende brief kwam nogal als een onaangename verrassing.
Achterburen waren zij wel van op de hoogte.
Mijn vader gaf te kennen graag te hebben gezien dat er met hen gesproken werd over bovenstaande situatie. echter is het daarvoor nu te laat.
Adviezen zijn welkom.
♥ "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."