abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143337210
Goedemiddag,

Mijn ouders hebben vandaag 2 aangetekende brieven gehad van achterburen en naaste buren betreft het kappen van takken van een eikenboom. zij hebben contact met elkaar gehad en samen bedacht 2 aangetekende brieven te versturen gericht aan mijn ouders.

De eikenboom waar het om gaat staat op gerechtigheid van mijn ouders met uitstekende takken naar de achtertuin van de achterburen. naaste buren hebben geen takken hangen over de achtertuin, maar proberen hier een graantje van mee te pikken. Zij hebben eerder naast mij gewoond en hebben zonder mijn medeweten coniferen gekortwiekt en een boom verwijderd.
(dit terwijl ik op vakantie was)

Tussen mijn ouders en hen bestaan mede hierdoor (vader onderhield mijn tuin destijds) en overlast door een terrashaard stribbelingen.
Echt goed contact is er dan ook niet.

Zowel de naaste buren van mijn ouders als de achterburen klagen over overstekende takken en willen hier graag vanaf. Mijn ouders zijn erg blij met de boom en zien dit uiteraard niet zitten.

Er is een enkele keer iemand van de gemeente wezen kijken, echter hebben zij laten weten dat er niet gekapt mag worden. Toch proberen beide partijen een manier te vinden om dit wel te mogen doen.

Weet iemand wat hiervoor de regels zijn en wat mijn ouders eventueel kunnen doen om stappen te kunnen ondernemen?

Naaste buren hebben overigens nooit aangegeven last te hebben ondervonden betreft de boom. De aangetekende brief kwam nogal als een onaangename verrassing.
Achterburen waren zij wel van op de hoogte.
Mijn vader gaf te kennen graag te hebben gezien dat er met hen gesproken werd over bovenstaande situatie. echter is het daarvoor nu te laat.

Adviezen zijn welkom.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_143337281
Overhangende takken mogen niet die moeten eraf, de boom zelf kappen loopt via vergunning van de gemeente.
Op welke afstand van de erfgrens staat de boom en hoe hoog is deze?
Rijdende Rechter topic zoveel.
pi_143337317
zaag de overhangende takken af..
klaar.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:26:28 #4
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_143337337
Simpel:

De boom is jullie boom, en daar hebben ze geen fuck over te zeggen. Alles wat op jullie grond is hebben de buren geen fuck over te zeggen. *

Eventueel overhangend groen moet jij verwijderen op verzoek, of mogen ze zelf doen zonder het ook maar aan je te melden.

* eventuele overlast veroorzakende zaken daargelaten natuurlijk. Zoals een smerig stinkende terrashaard bijv.
Dum de dum
pi_143337439
Als de buren je ouders hebben gesommeerd de takken te verwijderen, mogen ze het (bij geen gehoor) uiteindelijk zelf doen.
Waarom willen je ouders de takken niet verwijderen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:30:53 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_143337484
Ohja als de buren kosten moeten maken om de takken te verwijderen, bijv. erg hoge boom of dikke takken die niet zelf verwijderd kunnen worden dan mag de rekening gewoon richting jouw ouders. Is een civiele zaak, maar die poen krijgen ze.
Dum de dum
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:32:02 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_143337509
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:22 schreef Miam het volgende:
Adviezen zijn welkom.
Takken wegsnoeien, voordat de buren het doen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_143337584
Begrijp het niet verkeerd, ik vind het normaal dat overhangende takken verwijderd worden. Zou daar ook niet moeilijk over doen. Vraag is puur en alleen namens mijn ouders. Bedankt voor de heldere antwoorden.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_143337604
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:34 schreef Miam het volgende:
Begrijp het niet verkeerd, ik vind het normaal dat overhangende takken verwijderd worden. Zou daar ook niet moeilijk over doen. Vraag is puur en alleen namens mijn ouders. Bedankt voor de heldere antwoorden.
Ga je nu dit topic uitprinten en aan je ouders laten lezen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_143337645
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:34 schreef Miam het volgende:
Maar begrijp ik hieruit dat je ouders ook niets aan die overhangende takken willen doen?
pi_143337682
Dus de hele boom hoeft niet om. ( mits de boom niet ziek is) De overhangende takken moeten wel weg/ mogen hun zelf weg halen.

Opgelost
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:38:05 #12
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_143337727
Volledig uitgewerktt staat dit zo op internet te vinden: https://www.juridischloket.nl/wonen/buren/overhangende-takken/
Where's my fear???
pi_143337790
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:38 schreef jagermaster het volgende:
Volledig uitgewerktt staat dit zo op internet te vinden: https://www.juridischloket.nl/wonen/buren/overhangende-takken/
Tjonge, alsof vrouwen niet kunnen snoeien.

quote:
Stap 1. Vraag aan uw buren of zij willen snoeien

Vraag uw buurman of hij wil snoeien. In principe moet uw buurman zelf ervoor zorgen dat takken niet overhangen of dat een haag gesnoeid wordt. Uw buren hebben het recht om toegang tot uw tuin te krijgen, als ze alleen via uw tuin de takken kunnen snoeien.
pi_143337827
Nee mijn ouders zijn van mening dat het hun boom is en anderen hier dus vanaf moeten blijven. Volhardende types dus.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:41:21 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_143337853
De buren zijn al bij stap 2 van hetzelfde plan ;)
Dum de dum
pi_143337910
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:40 schreef Miam het volgende:
Nee mijn ouders zijn van mening dat het hun boom is en anderen hier dus vanaf moeten blijven. Volhardende types dus.
Maak je ouders dan duidelijk dat het inderdaad hun boom is en dan hun ook hun troep bij zich moeten houden.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:48:16 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_143338110
Wanneer de gemeente zegt er komt geen kapvergunning, dan mag er niet gekapt worden.

*Oh wacht het gaat om snoeien...

Naja, laat ze lekker snoeien toch? Om welk soort boom gaat het?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:48:39 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143338132
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Maak je ouders dan duidelijk dat het inderdaad hun boom is en dan hun ook hun troep bij zich moeten houden.
10 blaadjes in het najaar boehoehoehoeeeee :'( :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Redactie Frontpage dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:50:16 #19
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_143338195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Lekker makkelijk. Buren van ons hadden ook zo'n onderling conflict over een kersenboom. Die kersen vielen in de tuin van de buur waarvan de boom niet was. Dat werd rottende pulp, waarbij ook nog eens allerlei gore rioolvogels als duiven en meeuwen de boel kwamen zwermen en onder schijten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_143338226
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over blaadjes?
pi_143338277
Hou in godesnaam op met dat gejank over terrashaarden en buren van vrienden van je vader die jouw conifeer hebben gesnoeid. Wat kinderachtig godverdomme. Met dat gezeik schiet je echt niks op hoor, werkt alleen maar tegen je. Oh ja, en snoei de overhangende takken. Dat is mijn uitspraak, en daar zult u het mee moeten doen.

dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:52:50 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143338296
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Lekker makkelijk. Buren van ons hadden ook zo'n onderling conflict over een kersenboom. Die kersen vielen in de tuin van de buur waarvan de boom niet was. Dat werd rottende pulp, waarbij ook nog eens allerlei gore rioolvogels als duiven en meeuwen de boel kwamen zwermen en onder schijten.
Typisch Nederlands gejammer. :)
Lekker vijf minuutjes vegen, komt 80% misschien ook nog eens van hun overgewicht af.

Echt, waar mensen zichzelf al aan kunnen ergeren. :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:53:18 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143338308
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over blaadjes?
10 blaadjes en 12 eikeltjes. Nounou.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:53:57 #24
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_143338341
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:40 schreef Miam het volgende:
De onredelijkheid is dus niet puur bij de andere partij te vinden.

Hou je er dan maar beter buiten, laat de buren hun gang maar gaan en zie of je ouders het aandurven om te gaan procederen als de buren de zaak opgeruimd hebben.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_143338385
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:53 schreef Dven het volgende:

[..]

10 blaadjes en 12 eikeltjes. Nounou.
Nee een handzaag en een overhangende tak minder. Poepoe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')