Installeer engineer redux, dan launch je een apparaat met 8 satellieten in een orbit die aan periapsis gewenste hoogte heeft en aan apoapsis orbitsnelheid +1/8.quote:Op zondag 17 augustus 2014 16:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Zo satelliet 1 in de lucht. Nu uit dokteren wanneer ik weer een launch moet doen om 1/8 verder te gaan
quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:10 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Installeer engineer redux, dan launch je een apparaat met 8 satellieten in een orbit die aan periapsis gewenste hoogte heeft en aan apoapsis orbitsnelheid +1/8.
http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Tutorial:_Basic_Orbiting_(Technical)
Dus voorbeeld: je wilt je sattelieten in 100 km orbit hebben, dan is je orbital period 32:38,1 minuten oftewel 1858,1 seconden. Je wil voor je satelliet launcher (met alle 8 de probes) dus een periapsis van 100 km en een apoapsis die een orbital period van 9/8 * 1858,1 sec = 2202,9 sec geeft. Dat kan je allemaal aflezen in engineer redux. Vervolgens launch je elke orbit een satelliet op periapsis, en doe je een kleine burn met de satelliet om de apoapsis ook naar 100 km te krijgen. Het hoeft allemaal niet heel precies, als de orbital period maar gelijk is. Als je een licht elliptische orbit krijgt (bijvoorbeeld periap 98 en apoaps 102) dan is er niks aan de hand want dan is je orbital period nog steeds even groot en zullen ze dus altijd in dezelfde hoek relatief aan elkaar en aan kerbin blijven orbitten.
Overigens heb je geen 8 satellieten nodig. Afhankelijk van je hoogte is 3, 4 of 5 meer dan genoeg en het is veel minder werk.
Probeer het nou maar.quote:
quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:20 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Probeer het nou maar.![]()
[ afbeelding ]
Dit was toen mijn netwerk. Kijk naar die binnenste ring, bijna een perfecte vijfhoek, dat heb ik met die techniek gedaan. Die 3 relay probes heb ik op goed geluk gedaan, en zoals je ziet heb ik die verneukt.
Zo moeilijk is het niet, die probejes kunnen echt mini zijn he. Als je al wat anders hebt unlocked dan die ronde probe body dan kun je ze gewoon stacken met separators.quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]![]()
Dan ga ik een raket maken die 5 satellieten kan vervoeren
Mijn satellieten zijn zo grootquote:Op zondag 17 augustus 2014 18:22 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet, die probejes kunnen echt mini zijn he. Als je al wat anders hebt unlocked dan die ronde probe body dan kun je ze gewoon stacken met separators.
Die heeft geen extra parts toch?quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Mijn satellieten zijn zo groot
ik heb namelijk ook de gps mod
Niet hele grote delen neequote:Op zondag 17 augustus 2014 18:36 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Die heeft geen extra parts toch?
Nou dan. Net ook even zitten kijken en je hebt voor gps andere orbits nodig dan voor remote tech, dus het kan op zich allemaal prima.quote:
Ik wou alles op elke sat plaatsenquote:Op zondag 17 augustus 2014 19:00 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Nou dan. Net ook even zitten kijken en je hebt voor gps andere orbits nodig dan voor remote tech, dus het kan op zich allemaal prima.
Dat is behoorlijk nutteloos.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik wou alles op elke sat plaatsen
Want, elke sat heeft comm nodig, en dan plaats ik ook een GPS zender. Neemt bijna geen ruimte inquote:
Nee gps heeft dus geen comms nodig. Ik weet niet of je weet hoe GPS werkt, maar dat gaat ook via radiogolven dus dat klopt verder wel, maar in ksp werkt het niet zo. Als je de probe GPS blablabla noemt dan zou het al moeten werken.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Want, elke sat heeft comm nodig, en dan plaats ik ook een GPS zender. Neemt bijna geen ruimte in
Ik speel in sandbox-modus. Te lui om alles te gaan unlockenquote:Op zondag 17 augustus 2014 19:19 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Nee gps heeft dus geen comms nodig. Ik weet niet of je weet hoe GPS werkt, maar dat gaat ook via radiogolven dus dat klopt verder wel, maar in ksp werkt het niet zo. Als je de probe GPS blablabla noemt dan zou het al moeten werken.
Maargoed, maakt natuurlijk verder ook niks uit, maar als je het in career doet dan doe je het waarschijnlijk al vrij vroeg en heb je dus nog weinig funds.
Met Remote Tech 2 welquote:Op zondag 17 augustus 2014 19:19 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Nee gps heeft dus geen comms nodig.
Ziet er goed uit. Je weet zeker dat orbit time precies hetzelfde is? Anders als je een minuut 100000 x time accelerate kunnen ze dus out of sync raken.quote:
Dat heb ik net gedaan, ik had er nog 2 na 1 minuutquote:Op maandag 18 augustus 2014 19:56 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Je weet zeker dat orbit time precies hetzelfde is? Anders als je een minuut 100000 x time accelerate kunnen ze dus out of sync raken.
Hahahaha (sardonische lach)quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat heb ik net gedaan, ik had er nog 2 na 1 minuut
Thank god for quik save. Na die versnelling zat ik in jaar 10. Zolang houden mijn save-games het toch niet volquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:04 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Hahahaha (sardonische lach)
Sorry![]()
Totdat je naar Jool ofzo gaat.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Thank god for quik save. Na die versnelling zat ik in jaar 10. Zolang houden mijn save-games het toch niet vol
Ik redt de mun met pijn en moeitequote:Op maandag 18 augustus 2014 21:02 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Totdat je naar Jool ofzo gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |