abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143437293
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 04:22 schreef Pulver het volgende:

[..]

Da's wel een goed idee ja.
Omdat ie een plekje op zijn rug heeft, waar ze geen last van heeft, breng ik haar maar naar een asiel.
Zodat ik zeker weet dat dat ze daar na een half jaar in een kleine kooi te liggen alsnog een spuitje krijgt.
Top idee! Dat ik daar zelf niet aan gedacht hebt!
Heb je nog meer van die briljante oplossingen, of is dit het enige waar je mee kon komen?
Ben je nou echt zo dom of lijkt het maar zo.

Hoe denk je dat het is gekomen dat die hond er zo aan toe is nu. Je zegt zelf dat het niet alleen dat 'plekje' een probleem is, maar dat ie in zn eigen pis lag. Wat moet ik nog meer zeggen dan :')

De enige oplossing hier is zorgen dat die hond niet meer naar die dierenbeulen terug hoeft, dat weet je zelf ook wel. Hoop ik dan. Of denk jij dat als je die hond weer terugbrengt na een paar weken, dat alles op een magische manier oplost en ze die hond in een keer wel goed gaan verzorgen. Jij bent nu verantwoordelijk voor die hond, dus nu kan je hem helpen. Straks niet meer.

Maar goed is wel te verwachten dat je nu weer een bijdehante opmerking gaat maken, omdat het je eigenlijk geen fuck kan schelen, hoewel je wel doet alsof dat zo is, door hier om 'hulp' te vragen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 05:16:11 #77
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_143437320
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 04:49 schreef iwanttobelieve het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo dom of lijkt het maar zo.

Hoe denk je dat het is gekomen dat die hond er zo aan toe is nu. Je zegt zelf dat het niet alleen dat 'plekje' een probleem is, maar dat ie in zn eigen pis lag. Wat moet ik nog meer zeggen dan :')

De enige oplossing hier is zorgen dat die hond niet meer naar die dierenbeulen terug hoeft, dat weet je zelf ook wel. Hoop ik dan. Of denk jij dat als je die hond weer terugbrengt na een paar weken, dat alles op een magische manier oplost en ze die hond in een keer wel goed gaan verzorgen. Jij bent nu verantwoordelijk voor die hond, dus nu kan je hem helpen. Straks niet meer.

Maar goed is wel te verwachten dat je nu weer een bijdehante opmerking gaat maken, omdat het je eigenlijk geen fuck kan schelen, hoewel je wel doet alsof dat zo is, door hier om 'hulp' te vragen.
Dat hulp vragen was wel dom van me inderdaad.
Ik ging er vanuit dat er goed bedoelde adviezen kwamen en niet alleen maar narcistisch gejankbal van de bekende kliek.
Met het "oh, we willen wel helpen, maar jou niet want je hoort niet bij ons groepje...nananananaaa".

Dus wie is nou de dierenbeul? Ik die om normaal advies vraag, of Cat22 die na een jaar nog steeds loopt te ouwehoeren over FHF en gaat lopen janken over slotjes? Want dat wil ze graag, dat er hier een slotje op komt. Gadverdamme wat een trut is het toch ook.
Over de rug van een hele 'zielige' hond maar blijven doorzaniken over iets van vroeger.
Ik snap nu waarom ze haar als mod eruit getrapt hebben.
EEN EGOÏST IS IEMAND DIE NIET AAN MIJ DENKT!
pi_143437345
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 05:16 schreef Pulver het volgende:

[..]

Dus wie is nou de dierenbeul? Ik die om normaal advies vraag, of Cat22 die na een jaar nog steeds loopt te ouwehoeren over FHF en gaat lopen janken over slotjes? Want dat wil ze graag, dat er hier een slotje op komt. Gadverdamme wat een trut is het toch ook.
Over de rug van een hele 'zielige' hond maar blijven doorzaniken over iets van vroeger.
Geen idee wat je nou slap loopt te lullen dan, het gaat mij alleen om die hond. Jij bent waarschijnlijk geen dierenbeul, omdat het toch een beetje lijkt alsof je die hond wil helpen(als je goed leest heb ik het over zijn eigenaar), en verder interesseert die drama me geen ene fuck, sorry :{

Jij zegt daarnet toch zelf dat hij eigenlijk naar de dierenarts moet, maar dat je geen geld wil uitgeven.
Dus dan zijn er nog een paar andere oplossingen, zoas het asiel ja. Dan heeft ie nog een kans dat ie een goed baasje krijgt, die ook echt voor hem zorgt als ie ziek is, of zelfs gewoon wast als hij vies is.

Ik heb zelf ook 2 honden uit het asiel ( nu al een jaar of 4) was niet mijn eigen keus maar alsnog ga ik naar de DA als het moet enz. Dus wat ik wil zeggen, zelfs de KANS dat hij bij een betere baas terechtkomt lijkt me beter dan hem terugsturen.
En als je dan toch niet naar het asiel wil, bel dan gewoon de dierenbescherming, die kunnen je echt wel beter advies geven dan dit en je wordt ook niet afgeleid door alle drama die blijkbaar in dit topic speelt wat ik even gemist had dus :X
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 06:12:19 #79
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_143437412
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 04:03 schreef Pulver het volgende:

[..]

Nee tut, ik weet ook wel dat er geen pasklaar antwoord op is.
Maar vaseline moet ik er dus op smeren.
Had dat dan meteen gezegd, dan was deze hele discussie niet nodig geweest.
Nee, dat moet je niet }:| Als er zo'n oplossing was geweest had men dat hier wel gezegd. We willen je echt niet voor de lol naar de dierenarts sturen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_143437607
quote:

[..]

Omdat ie een plekje op zijn rug heeft, waar ze geen last van heeft, breng ik haar maar naar een asiel.
omg, dit kun je niet menen, kijk zelf toch eens naar die foto in je openingspost, het bloed staat erop! |:(
Dieren laten nooit zo snel merken als ze pijn hebben.

En smeer alsjeblieft GEEN VASELINE in, als je niet weet wat de oorzaak is, het zou het zelfs mogelijk erger kunnen maken.

En zoals al vaker geroepen: DIERENBESCHERMING! Neem daar eens contact mee op en vraag hen om advies wat jij, als oppasser, het beste kan doen en vooral wat zij voor jou kunnen betekenen. Maar ik krijg onderhand het idee dat je dit advies negeert ;( .
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_143437984
Dat van geen last moet je niet te hard zeggen. Mijn hond heeft zijn kruisbanden ooit gescheurd en daar hebben wij nooit iets van gemerkt. Meneer bleef gewoon vrolijk door rennen. Kun je het je voorstellen?

Maar ik heb al een paar keer een normale reactie gegeven en je blijft die steevast negeren.

Ik krijg een beetje het gevoel van laat ik in "F&F" eens even lekker de boel provoceren :@

Oh en GEEN VASELINE. Je hebt immers geen idee wat de plek veroorzaakt omdat je weigert naar de DA te gaan. In sommige gevallen verergert vaseline alleen maar.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_143438115
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 03:48 schreef Pulver het volgende:

[..]

Wat lul je nou weer?
Op FHF was je een baasje en daar heb je het voor iedereen goed lopen verpesten.
Door jou kan ik geen antwoord geven op een DM, op mensen die het wel goed bedoelen.
Ik zit niet te wachten op hulp. Ga je zelf lekker bezig houden met je kerstacties.
En die hond lijd helemaal niet, dat vul je allemaal voor jezelf in.
Als ik zeg dat die hond er geen last van heeft, maar dat het alleen een beetje jeukt, dan heb je het daar maar mee te doen. Mevrouwtje "ik weet alles beter" Cat22.
Ik kan hier alleen maar om lachen, loser. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_143438223
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 05:16 schreef Pulver het volgende:

[..]

Dat hulp vragen was wel dom van me inderdaad.
Ik ging er vanuit dat er goed bedoelde adviezen kwamen en niet alleen maar narcistisch gejankbal van de bekende kliek.
Met het "oh, we willen wel helpen, maar jou niet want je hoort niet bij ons groepje...nananananaaa".

Waar heb ik om een slotje gevraagd in dit topic? Quote me dan even, want ik zie het niet.
Ik ben best beleefd gebleven in mijn eerste reactie naar jou toe. Dat ik (en anderen) niet zeggen wat jij wil horen... Deal with it.
Op een volwassen manier en niet als een dreinend en stampvoetend kind, door grof te worden naar mij en andere users en dingen uit het verleden erbij te halen. Want dat deed jij, niet ik. En als er dingen over mij gezegd worden die niet kloppen, dan reageer ik.

Grow up en doe wat je moet doen met die hond. Naar de dierenarts.

FYI: ik ben zelf gestopt als mod bij FHF, kun je navragen bij de FAs, maar dat zul je vast niet doen. Want dingen roepen over zaken waar je niks vanaf weet is veel leuker natuurlijk.

(Sorry voor de offtopic Senes)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_143438690
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 03:35 schreef Pulver het volgende:

[..]

Ben je dankbaar voor dit antwoord, al weet ik niet of het vlooien of luizen zijn.
Eigenlijk ga ik er vanuit dat hoe klein die beestjes ook zijn, ik ze nog wel kan zien.
En ik zie geen kleine beestjes. Zelf denk ik dat het een voedselallergie is, maar ja, de mensen hebben hier al ingevuld dat het allemaal mijn schuld is. Ik zal ze nog eens wat vragen.
Kijk, en daarom moet je dus naar een dierenarts..... (en kunnen wij je hier via een topic echt niet helpen)
Mijt is bijvoorbeeld helemaal niet te zien. Alleen de gevolgen ervan.
Vlooien kun je wel tegenkomen, maar als dat gebeurt, kun je er wel van uitgaan dat het inmiddels zover is dat je je complete inboedel wel kunt gaan ontsmetten, met de vloeren erbij. (Even grof gezegd: voor elke vlo die je ziet, zitten er nog een stuk of 100 verstopt. Nog niet gesproken over de poppen en neten, die 95% van de populatie vormen en voornamelijk in kleden/kussens/tapijten/vloeren (kieren)/etc. zitten. )

Voedselallergie zou kunnen, maar dat is niet zo 1-2-3 te zeggen.
En het kan natuurlijk ook altijd nog een auto-immuunziekte zijn (zoals DDA al zei), of door het liggen in plekken met urine. (Want urine bijt als de ziekte, als het in de huid trekt.)

quote:

[..]

Zodat ik zeker weet dat dat ze daar na een half jaar in een kleine kooi te liggen alsnog een spuitje krijgt.
Top idee! Dat ik daar zelf niet aan gedacht hebt!
Heb je nog meer van die briljante oplossingen, of is dit het enige waar je mee kon komen?
Je woont gewoon in Nederland? Dan worden dieren niet ingeslapen. Dat zijn meer Amerikaanse toestanden.

En dat de hond er geen last van heeft zou ik niet te snel zeggen. De meeste dieren zijn bikkelhard wat dat betreft, laten niet merken dat ze pijn/ongemak hebben. Dat je niet wil dat het jou geen geld kost is volledig jouw beslissing (en hoewel ik niet zo zou beslissen, is het wel je goed recht) maar probeer het dan niet goed te praten. Die hond heeft een open wond, dat is niet goed, maar jij wil niet voor de laksheid van de eigenaren opdraaien. Punt. Of eigenlijk puntkomma, want bel dan gewoon de dierenbescherming om eens te bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Het hoeft niet eens te betekenen dat de hond gelijk weggehaald wordt hoor, vaak wordt er eerst gekeken en gesproken met de eigenaren. Maar misschien kunnen ze nu wel helpen met de medische zorg, die nu al nodig is.

(Dat hier iedereen over de DB begint, komt omdat je zelf hebt gezegd dat dit al veel langer aan de gang moet zijn en de hond in haar eigen urine in de gang ligt bij de eigenaren thuis. Dat zijn gewoon geen goede levensomstandigheden en dus het onthouden van medische zorg.)
pi_143438831
Aah joh ben je nu nog niet gegaan met arme beest, ga gewoon heen, reken maar dat zo'n plek gevoelig is, hij kan zijn huid nu ook verbranden in de zon en als het schurft is kun jij het ook krijgen.
  Moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:30:18 #86
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_143442587
Waarom bel je anders niet gewoon even naar de dierenarts? Vraag je even wat je kunt doen om het op zijn minst niet te laten verergeren in de tussentijd, misschien kan de dierenarts je een zalfje adviseren, honingzalf of calendula of zoiets. Maar die weet beter wat je minimaal in de tussentijd kunt doen dan wij :@

Ik zou het wel op prijs stellen als de persoonlijke sneren nu achterwege blijven, het voegt niets toe.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_143550025
Waar zit die plek ongeveer? Er is een vlooienplaag dus het kunnen vlooien zijn, maar het kan ook zijn dat ze in een plant die giftig was terecht is gekomen.

En wat je kunt doen is Calendula zalf kopen en dat er 2x per dag opsmeren dat verzacht de irritatie.
Haters gonna hate.
pi_143550244
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:17 schreef CyclingGirl het volgende:
Waar zit die plek ongeveer? Er is een vlooienplaag dus het kunnen vlooien zijn, maar het kan ook zijn dat ze in een plant die giftig was terecht is gekomen.

En wat je kunt doen is Calendula zalf kopen en dat er 2x per dag opsmeren dat verzacht de irritatie.
Je kunt NIET zomaar iets erop smeren gezien niet duidelijk is waar het vandaan komt..
pi_143555174
Ik zeg ook niet dat het daarvan gaat genezen maar verzacht het wel en in Calendula zit niets waardoor het verder kan gaan irriteren.
Haters gonna hate.
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:43:34 #90
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143556092
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Je kunt NIET zomaar iets erop smeren gezien niet duidelijk is waar het vandaan komt..
Tis homeopatische zooi die geen kwaad kan als het geen goed doet hoor.
Maar ik denk dat ie dat er ook niet aan wil besteden.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_143557356
pff al dat gezeik...maar is dit niet gewoon 'n hotspot?

quote:
Hotspot hond

Mijn hond heeft een hotspot of eczeem. Wat kan ik daartegen doen?
Van
Antwoord op vraag:

Huiduitslag of een huidaandoening bij je hond is een vervelende zaak. Met name omdat het bijna altijd leidt tot krabben, likken en jeuk. De hond maakt zelf de vacht en huid kapot door te krabben, waardoor hij nog meer gaat likken en krabben en zo gaat het van kwaad tot erger. Je kan hem niet verbieden te krabben en hij zal niet luisteren. Binnen een paar uur tijd kan er een grote plek ontstaan. We noemen dit een “Hotspot”.
Hotspots bij honden

Hotspots bij honden komen veelvuldig voor en zijn gekenmerkt doordat ze plotseling ontstaan. Er is vaak geen aanwijsbare oorzaak zoals bij een teken- of vlooienbeet of zoals bij andere prikkels. Een aantal rassen lijken gevoeliger voor hotspots. Langharige honden maar ook bijvoorbeeld labradors.
Doordat de huid kapot is, komen er korsten en natte kale plekken in de vacht. Op de poten, aan de oorbasis en achter op de rug worden ze veelvuldig gezien. De plekken zijn geïnfecteerd met bacteriën waardoor hygiëne belangrijk is.Bij een voedselallergie kunnen er ook hotspots ontstaan en zeker in het beginstadium van een allergie.
altijd lastig, en soms doet de DA ook maar wat hoor! maar de hond zo laten doorlopen kan natuurlijk niet, en die familie van je ff op het matje roepen,suc6 ermee.
pi_143558499
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 15:43 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Tis homeopatische zooi die geen kwaad kan als het geen goed doet hoor.
Maar ik denk dat ie dat er ook niet aan wil besteden.
Ik ken calendulan maar je gaat toch niet zomaar iets op zo'n plek smeren :')
pi_143558551
quote:
5s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:13 schreef killerkip69 het volgende:
pff al dat gezeik...maar is dit niet gewoon 'n hotspot?

[ link | afbeelding ]

[..]

altijd lastig, en soms doet de DA ook maar wat hoor! maar de hond zo laten doorlopen kan natuurlijk niet, en die familie van je ff op het matje roepen,suc6 ermee.
Hotspot is wat rauwer toch? Tenminste Als mijn hond het heeft wel :)
  maandag 18 augustus 2014 @ 16:43:04 #94
176471 oh-oh
pi_143558760
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik ken calendulan maar je gaat toch niet zomaar iets op zo'n plek smeren :')
Oh ik smeer zelf overal eerst calendulan op voor ik verder ernaar kijk hoor :P
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_143559017
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:43 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh ik smeer zelf overal eerst calendulan op voor ik verder ernaar kijk hoor :P
Oh ik ook op schaafplekjes enzo. Maar niet bij dit soort plekken.. Maargoed daar had ik dan ook al 100 voor bij de dierenarts gezeten ;)
  maandag 18 augustus 2014 @ 16:49:42 #96
176471 oh-oh
pi_143559097
True, bij mijn honden zou het nooit zo ver komen. Maar als ie het vertikt om iets te doen is het mss beter dan niks. Voor ie weer bij zijn baasjes in de met urine doordrenkte gang de rest van zijn leven mag gaan slijten de arme hond.
( Groucho Marx )
pi_143559160
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:49 schreef oh-oh het volgende:
True, bij mijn honden zou het nooit zo ver komen. Maar als ie het vertikt om iets te doen is het mss beter dan niks. Voor ie weer bij zijn baasjes in de met urine doordrenkte gang de rest van zijn leven mag gaan slijten de arme hond.
Ik kan er met mijn verstand niet bij...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')