quote:
Op maandag 11 augustus 2014 20:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:[..]
Ja, dit is een globaal probleem. Of in ieder geval een probleem van de westerse wereld. Nog niet zo lang geleden kwam fathers4justice geregeld in het nieuws, omdat ze actie voerden om dit probleem kenbaar te maken.
Niet alleen iets wat in Nederland speelt dus.
Het begint langzamerhand te komen. In veel landen, zoals Canada en Amerika - maar vooral Zweden, zijn feministen zwáár over de top gegaan. Daar komt - op een gegeven moment, duurt even, veel mannen zijn binnenvetters - reactie op. Gelukkig maar, want het begint behoorlijk scheef te groeien zo langzamerhand.
Vrouwen tussen de 20 en 30 verdienen een hoger salaris dan mannen. Meisjes doen het veel beter op school. Mannen krijgen langere straffen voor vergelijkbare vergrijpen. Mannen mogen bijna niets meer over vrouwen zeggen, andersom is het bijzonder salonfähig. Het lijkt wel alsof we in een tijd terecht komen waarin vrouwen bepalen wat mannen zijn of mogen zijn. En mogen zeggen, dat sowieso, want harde grappen, daar houden de meesten niet zo van. "Doe normaal," is een veel gehoord protest. Nein danke, ik zeg gewoon lekker abnormaal wat ik vind, ook al stoot jou daarmee tegen je post-feministische bolletje.

Het ergste is nog dat je die mindset het in veel mannen terugziet. Die worden onzeker van al die praatjes en gaan alles lopen checken met hun vriendin. "Mag ik dit wel doen of zeggen, is dat wel okee, vind je dit wel mooi, doe ik het zo wel lekker?" Zelfs met mijn eigen vader kan ik geen afspraken maken. "Dat moet ik eerst even aan je moeder vragen." Je bent bijna 60 kerel...
De post-feministische vrouw-centrische manier van denken is de afgelopen halve eeuw in ons DNA gesijpeld. Testosteronlevels zijn aantoonbaar gedaald bij Nederlandse mannen. Het is tijd voor een stukje verzet. Boys will be boys. Dus stop ze niet massaal pillen in hun mik omdat ze zo druk doen, leraressen van Nederland. Het is nooit goed of het deugt niet. Te druk? ADHD. Te rustig? Autist.
Ik ben blij dat ik niet op de basisschool zit anno 2014. Dan was ik nu een suf gemedicineerde zombie geweest, zodat de juffrouw braaf de meisjes kon helpen hun kansen vergroten.
Anyway: Uit het leven stappen met je kinderen is nooit een oplossing, maar we mogen onze ogen niet sluiten voor het feit dat het steeds vaker gebeurt. We moeten onze ogen niet sluiten voor het feit dat veel vaders juridische met hun rug tegen te muur staan. We moeten werken aan een eerlijker en gelijkwaardiger familierechtspraak, met een beperkte procedure. Op dit moment worden vechtscheidingen jaren en jaren gerekt, terwijl advocaten hun zakken vullen.