abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143404761
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, de eerste echte computer werd in de oorlog uitgevonden. Om te helpen geheimschrift te decoderen.

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Colossus_(computer)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mechanisme_van_Antikythera
pi_143404957
Internet heb je ook aan het leger te danken.
pi_143437086
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:13 schreef Rezania het volgende:
Zonder de middeleeuwen zouden we nu wel denk ik honderden jaren verder zijn ontwikkeld.
Wat bedoel je? Het is niet alsof we flink achteruit gingen in de Middeleeuwen qua technologie.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:26:18 #54
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_143439692
quote:
Hangt er af wat je definitie van een computer is. Een rekenmachine is het zeker!

Sommige mensen zien de 'moderne computer' als een apparaat wat je via software kan programmeren.. Oudere rekenmachines werden niet met software geprogrammeerd, maar werden fysiek veranderd voor iedere berekening. Door bijvoorbeeld stekkers in een stekkerbord te stekem of door bepaalde tandwielen in te stellen.

Vaak kunnen die oudere rekenmachines ook maar een paar specifieke berekeningen doen. De software maakt moderne computers juist heel flexibel, je kan er van alles mee doen.
pi_143441069
De grootste techniek die je niet had, was denk ik de luchtvaart. Dat heeft zich echt ontwikkeld in die periode.
Van vliegen met een kleine propellor op korte afstand in 1903 tot de straaltechniek in 1945 waar we nu nog steeds gebruik van maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_143445548
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 03:38 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Het is niet alsof we flink achteruit gingen in de Middeleeuwen qua technologie.
Maar ook niet vooruit, er gebeurde gewoon bijna niks qua technologische vooruitgang voor zover ik weet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')