abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143306840
Zouden we dan al eind de jaren 90 met iPads en smartphones lopen? Dat vraag ik me af want tijdens de oorlog werd er weinig aandacht aan de wetenschap besteed denk ik ( ik kan er helemaal naast zitten)

Mijn gedacht is dat ongeveer alles 10 jaar eerder uitgevonden kon worden. de DVD bijvoorbeeld al begin 1990 enzo.

Of hoe zou de wereld eruit zien zonder die Oorlogen?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_143306871
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zouden we dan al eind de jaren 90 met iPads en smartphones lopen? Dat vraag ik me af want tijdens de oorlog werd er weinig aandacht aan de wetenschap besteed denk ik ( ik kan er helemaal naast zitten)

Mijn gedacht is dat ongeveer alles 10 jaar eerder uitgevonden kon worden. de DVD bijvoorbeeld al begin 1990 enzo.

In oorlogen werd juist heel veel aandacht aan wetenschap besteed!
Heel veel nieuwe ontwikkelingen werden/worden in oorlogen gemaakt.
Kijk alleen maar naar de straalmotor van een vliegtuig.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143306907
:|W
Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef yvonne het volgende
dat doe ik alleen bij newbs zoals jij.
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:07:08 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_143306938
Zonder de twee wereldoorlogen zouden we nog minstens 50 jaar achterlopen nu denk ik.
pi_143306943
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In oorlogen werd juist heel veel aandacht aan wetenschap besteed!
Heel veel nieuwe ontwikkelingen werden/worden in oorlogen gemaakt.
Kijk alleen maar naar de straalmotor van een vliegtuig.
ja op zulk gebied maar op technologie en snufjes enzo
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:09:38 #6
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_143307005
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:07 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

... kk dom
het weeshuis staat in de brand, weg wezen
pi_143307038
Zonder oorlogen hadden we misschien nu net voor het eerst een computer hebben ontwikkeld.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143307080
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_computer
achterlopen door de oorlog ik denk eerder sneller ontwikkeld door de oorlog.
pi_143307104
Zonder de middeleeuwen zouden we nu wel denk ik honderden jaren verder zijn ontwikkeld.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143307340
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:13 schreef Rezania het volgende:
Zonder de middeleeuwen zouden we nu wel denk ik honderden jaren verder zijn ontwikkeld.
sommige mensen beweren dat de donkere middeleeuwen ook nooit zijn gebeurd

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fantoomtijd-theorie
pi_143307373
dan hadden we binnenkort ook geen 3de *O* *O* *O*
pi_143307436
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:07 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

ook computers enzo zijn in de oorlog ontwikkeld.
pi_143307487
Dan zou de sovjet unie nooit bestaan hebben.
Ура для россии
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:31:02 #14
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_143307685
Zonder die 2 oorlogen waren de US een arm land en spraken we hier Russisch.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
pi_143307750
quote:
2s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:22 schreef Evertjan het volgende:

[..]

2de wereldoorlog is ook propaganda, iedereen trapt erin. Sukkels.
pi_143307863
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:31 schreef joekeloekes het volgende:
Zonder die 2 oorlogen waren de US een arm land en spraken we hier Russisch.
Waarom? Amerika was in WW1 al ver geïndustrialiseerd. Genereerde daarmee genoeg rijkdom.

Voor de rest was Rusland kansloos tegen Duitsland in 1914-1917 en de 2e wereldoorlog hadden ze Duitsers waarschijnlijk niet kunnen verslaan zonder Amerikaanse steun. Laat staan een Duitsland 1 op 1 of gecombineerd met Frankrijk en Groot-Brittannië als bondgenoten.
  Donald Duck held maandag 11 augustus 2014 @ 17:41:36 #17
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_143308017
WO2 heeft de ontwikkeling van computers en ruimtevaart een enorme start gegeven
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_143308151
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:07 schreef remlof het volgende:
Zonder de twee wereldoorlogen zouden we nog minstens 50 jaar achterlopen nu denk ik.
jammer, anders had ik hippie kunnen worden ;(
pi_143308253
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:25 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

ook computers enzo zijn in de oorlog ontwikkeld.
:? Wat? :')
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:52:16 #20
381517 Zapata
held op sokken
pi_143308372
quote:
2s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:22 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Ja grappig maar Karel de Grote was nogal een grote en daar zijn veel geschriften ed over te vinden..
pi_143308383
Deze ts is zo ongelovelijk dom altijd |:( :|W
nee echt niet !
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:53:27 #22
381517 Zapata
held op sokken
pi_143308414
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:48 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

hij heeft wel gelijk anders..
http://en.wikipedia.org/wiki/ENIAC
pi_143308457
quote:

[..]

Zon moeilijke zin is dat toch niet?
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:56:00 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143308488
quote:

[..]

Bletchley Park. Alan Turing. Wel eens van gehoord?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_143308499
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:53 schreef Zapata het volgende:

[..]

hij heeft wel gelijk anders..
http://en.wikipedia.org/wiki/ENIAC
De eerste echter computer werd in de late jaren 60 uitgevonden, wel voor militaire doeleinden. En als je zo gaat mierenneuken over de definitie van 'een computer' is de eerste computer technisch gezien gemaakt door IBM in het begin van de vorige eeuw..
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:59:06 #26
104871 remlof
Europees federalist
pi_143308583
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:56 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

De eerste echter computer werd in de late jaren 60 uitgevonden, wel voor militaire doeleinden. En als je zo gaat mierenneuken over de definitie van 'een computer' is de eerste computer technisch gezien gemaakt door IBM in het begin van de vorige eeuw..
En het internet is ontwikkeld onder druk van de Koude Oorlog, een betrouwbaar netwerk dat data kon blijven uitwisselen als er nodes uitvielen (genuked werden): http://nl.wikipedia.org/wiki/ARPANET
  maandag 11 augustus 2014 @ 18:02:27 #27
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143308658
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:56 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Nee, de eerste echte computer werd in de oorlog uitgevonden. Om te helpen geheimschrift te decoderen.

quote:
De Colossus wordt wel gezien als de eerste elektronische computer. Hij werd eind 1943 in productie genomen. Daarmee was deze zeer geheime computer twee jaar eerder in bedrijf dan de publiekelijk bekende ENIAC. De Colossus was echter niet Turingvolledig waar de ENIAC dat wel was. De Colossus-machines werden tijdens de Tweede Wereldoorlog door de Britten gebruikt om het Duitse berichtenverkeer te ontcijferen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Colossus_(computer)
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_143308679
Misschien zijn in de 2e Wereldoorlog wel mensen vermoord die gekke technologieën uit hadden gevonden als ze langer hadden geleefd, dus naar mijn mening is hier geen antwoord op te geven.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_143308697
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:03 schreef capuchon_jongen het volgende:

Volgens mij hebben die oorlogen computertechnologie zo'n beetje in een stoomversnelling gebracht ipv een vertraging.

Dit omdat er heel veel rekenwerk nodig was voor het berekenen van de baan van raketten en dergelijke. Dat werd tot die tijd vooral met de hand gedaan (en met heel simpele rekenmachines). Er werden dan boekjes met tabellen opgesteld, waarbij voor elk kanon, windrichting, type ammo kon op zoeken hoe je moest mikken.

Vaak duurde het maanden om zo'n boekje te maken, voor nieuwe wapens. Tijdens de oorlog kwamen er zoveel nieuwe wapens op de markt dat dat praktisch niet meer bij te houden was. Ook voor de ontwikkeling van de atoombom was er veel rekenwerk nodig.

Daarom zocht men naar manieren om dit rekenen verder te automatiseren. Daar werd veel geld aan besteed en zo ontstonden oa de eerste moderne computers.

(al is dit een samenkomst van ontwikkelingen geweest, ontwikkelingen in de fundamentele wiskunde hebben ook veel bijgedragen).

En aan gezien smartphones ed allemaal computers zijn in feite..
pi_143309792
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:02 schreef eend112 het volgende:
Misschien zijn in de 2e Wereldoorlog wel mensen vermoord die gekke technologieën uit hadden gevonden als ze langer hadden geleefd, dus naar mijn mening is hier geen antwoord op te geven.
:') :') :') :') :')
Masturbatie is goed voor de prostaat.
pi_143313212
Zelfs na nog 4 oorlogen zal ik nog niet met een iPad of smartphone lopen :r
pi_143314190
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:37 schreef MuffinKillerzz het volgende:

[..]

:') :') :') :') :')
wat is hier zo lachwekkend aan
pi_143314835
Ik ben er echt er naast. Dus zonder de wereldoorlogen hadden we misschien nu pas de DVD speler uitgevonden ofzo?
pi_143315233
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:52 schreef HighVolume het volgende:
Deze ts is zo ongelovelijk dom altijd |:( :|W
Ach, voor een Belg valt het best mee...

Tevens zal ik je moeten aangeven bij de UI-politie.
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_143315552
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben er echt er naast. Dus zonder de wereldoorlogen hadden we misschien nu pas de DVD speler uitgevonden ofzo?
Nog niet eens.
nee
pi_143315666
quote:
99s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:48 schreef HighTech het volgende:

[..]

Nog niet eens.
Cassete bandjes?
pi_143315839
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:50 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Cassete bandjes?
Nee, LP's.
nee
pi_143317056
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:22 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

wat is hier zo lachwekkend aan
Want zo werkt het niet.
Het is niet zo dat alle wetenschappers een beetje rond lopen te kutten en dat er dan een wetenschapper alles in zijn eentje bedenkt en uitvind.

Net als de telefoon bijvoorbeeld, het is niet dat Bell lekker alles in zijn eentje heeft uitgevonden.
Er waren meerdere mensen die allemaal bezig waren met het 'uitvinden' van een systeem om stemgeluid te vervoeren. Was Bell doodgegaan dan was iemand anders opgestaan als de 'uitvinder' van de telefoon.

Misschien is Piet de wetenschapper doodgegaan tijdens de 2de wereld oorlog, maar dat betekent niet dat daarmee al zijn ideeën weg zijn. Als hij al überhaupt een super speciaal individueel idee had.

Een potentieel 'gek' idee die een persoon eventueel zou kunnen hebben weegt niet op tegen allen bevorderingen die gemaakt zijn tijdens de 2de Wereld Oorlog.

[ Bericht 6% gewijzigd door MuffinKillerzz op 12-08-2014 00:29:26 ]
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:07:43 #39
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_143319637
Door die oorlogen werd de eerste computer uitgevonden
Gr gr. de KLB Keizer
pi_143319999
Ik vind het allemaal wel wat speculatief dat technische ontwikkelingen sneller zouden zijn gegaan door de (wereld)oorlogen.

Ja ze zijn voor specifieke technieken goed geweest
-Gifgas: (weinig praktisch nut buiten oorlog)
-Smartbombs: (" ")
-Computers: Behoefte aan meer rekenkracht was er al maar inderdaad WO2 zorgde voor een duidelijke stroomversnelling.
-Straalmotoren uitgevonden in het interbellum inderdaad in stroomversnelling gekomen door WO2. Binnen enkele jaren had je de Comet (eerste commerciële jet) bewees dat er een commerciël belang was. Zouden dus zonder WO2 ook wel zijn gekomen.
-Verbeteringen aan verbrandingsmotoren leuk maar autoracen heeft meer gedaan dan WO1/2.

Kortom er zijn inderdaad wat dingen sneller ontwikkeld voor de prijs van 70 miljoen doden in 2 oorlogen. Het zou geen vreemde aanname zijn dat 70 miljoen levende zielen meer hadden kunnen ontwikkelen dan die stroomversnellingen van de wereldoorlogen.
  Donald Duck held maandag 11 augustus 2014 @ 22:31:20 #41
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_143320807
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:15 schreef Kandijfijn het volgende:
Het zou geen vreemde aanname zijn dat 70 miljoen levende zielen meer hadden kunnen ontwikkelen dan die stroomversnellingen van de wereldoorlogen.
Dat moet je die alternatieve realiteit ook verder extrapoleren.
Geen VS die zich als ultieme supermacht vestigt -> geen Navo
Geen noodzaak tot snelle en intense Europese integratie -> geen EU.
Geen Navo + Geen EU -> De Soviet-Unie valt West-Europa binnen en vestigt er met harde hand het communisme.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_143321269
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:31 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Geen Navo + Geen EU -> De Soviet-Unie valt West-Europa binnen en vestigt er met harde hand het communisme.
Alternatieve geschiedenis vermakelijk maar extreem lastig en hoe verder je komt hoe meer het fantasie wordt.

Ook zonder wereldoorlogen zou de VS een grootmacht zijn geworden alle signalen pre-WO1 waren al aanwezig. En de achterliggende redenen dat ze een wereldmacht zijn geworden liggen natuurlijk breder dan alleen de oorlogen. Hoge industrialisatie, Autarkisch, demografisch gezond allemaal argumenten waarom ze sowieso een grootmacht zouden worden.

Ik snap niet waarom je denkt dat de Sovjet zomaar even over Europa zou lopen. Duitsland in hun eentje die vocht in de woestijn, in de lucht in de Atlantische oceaan vocht hielden ze al amper van ze af. Er valt zelfs aan te twijfelen als ze de oorlog hadden voortgezet zonder Amerikaanse steun.

Hele grote kans dat Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië zich naast elkaar geschaard zouden hebben bij een grote agressor. Rusland had geen enkele kans gehad.

De E.U. hadden we pas in 1991 ofzo? Meer open grenzen is een Megatrend die al aan de gang was en sowieso wel had plaatsgevonden. We hebben nu toch ook relatieve vrijhandel met Amerika en veel landen daarbuiten.
pi_143327167
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:18 schreef MuffinKillerzz het volgende:

[..]

Want zo werkt het niet.
Het is niet zo dat alle wetenschappers een beetje rond lopen te kutten en dat er dan een wetenschapper alles in zijn eentje bedenkt en uitvind.

Net als de telefoon bijvoorbeeld, het is niet dat Bell lekker alles in zijn eentje heeft uitgevonden.
Er waren meerdere mensen die allemaal bezig waren met het 'uitvinden' van een systeem om stemgeluid te vervoeren. Was Bell doodgegaan dan was iemand anders opgestaan als de 'uitvinder' van de telefoon.

Misschien is Piet de wetenschapper doodgegaan tijdens de 2de wereld oorlog, maar dat betekent niet dat daarmee al zijn ideeën weg zijn. Als hij al überhaupt een super speciaal individueel idee had.

Een potentieel 'gek' idee die een persoon eventueel zou kunnen hebben weegt niet op tegen allen bevorderingen die gemaakt zijn tijdens de 2de Wereld Oorlog.
niet helemaal waar. er zijn genoeg uitvindingen bij toeval gedaan. en in de historie zijn genoeg gekke figuren te vinden die 'per ongeluk' iets belangrijks uitgevonden hebben. als diegene het niet gevonden had, valt niet te zeggen dat iemand anders het gedaan had. Er zijn tig wetenschappers bezig met allerlei projecten, maar je hebt maar net die ene toevalstreffer nodig.
There are only 151 Pokémon.
pi_143327191
verder zijn de oorlogen heel belangrijk geweest in de ontwikkeling van waar we nu zijn. denk voornamelijk op medisch gebied en technologisch gebied hebben we een enorme sprong in korte tijd gemaakt.
There are only 151 Pokémon.
pi_143327603
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:09 schreef Fapsalon het volgende:

[..]

... kk homo
Irene is bae <3
pi_143328958
Zonder oorlogen hadden die zaken ook allemaal ontwikkeld kunnen worden.. je kunt natuurlijk alleen nooit weten of dat zonder oorlogen sneller of langzamer gebeurt was, Maar omdat mensen zo vaak oorlog voeren gaat er een hoop resources naar technologie om dat beter te kunnen. Maar aan de andere kant kosten oorlogen ook een hoop resources, die je zonder oorlog ergens anders voor kan inzetten.
pi_143329033
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:31 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Russische revolutie speelde zich af tijdens de eerste wereldoorlpg. zonder die is het nog maar de vraag of de revolutie zich had afgespeeld, of de bolsjewieken de uiteindelijke winnaar daar van zouden zijn.
pi_143344102
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:57 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

niet helemaal waar. er zijn genoeg uitvindingen bij toeval gedaan. en in de historie zijn genoeg gekke figuren te vinden die 'per ongeluk' iets belangrijks uitgevonden hebben. als diegene het niet gevonden had, valt niet te zeggen dat iemand anders het gedaan had. Er zijn tig wetenschappers bezig met allerlei projecten, maar je hebt maar net die ene toevalstreffer nodig.
En dat klopt helemaal, daarom zij ook 'Een potentieel 'gek' idee die een persoon eventueel zou kunnen hebben weegt niet op tegen allen bevorderingen die gemaakt zijn tijdens de 2de Wereld Oorlog.'.

De kans dat iemand zo'n geweldig goede uitvinding had gedaan dat het alle andere uitvindingen te niet had gedaan, is zo klein dat je het eigenlijk niet eens in overweging hoort te nemen.
pi_143357344
technisch en maatschappelijk gezien zou een 3e wereldoorlog niet zo erg zijn, denk maar aan ontwikkelingen en werkgelegenheid.
pi_143358802
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 21:35 schreef Weekendwarrior het volgende:
technisch en maatschappelijk gezien zou een 3e wereldoorlog niet zo erg zijn, denk maar aan ontwikkelingen en werkgelegenheid.
Ach, van mij hoeft het niet zo.
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')