In oorlogen werd juist heel veel aandacht aan wetenschap besteed!quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zouden we dan al eind de jaren 90 met iPads en smartphones lopen? Dat vraag ik me af want tijdens de oorlog werd er weinig aandacht aan de wetenschap besteed denk ik ( ik kan er helemaal naast zitten)
Mijn gedacht is dat ongeveer alles 10 jaar eerder uitgevonden kon worden. de DVD bijvoorbeeld al begin 1990 enzo.
Of hoe zou de wereld eruit zien zonder die Oorlogen?
ja op zulk gebied maar op technologie en snufjes enzoquote:Op maandag 11 augustus 2014 17:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In oorlogen werd juist heel veel aandacht aan wetenschap besteed!
Heel veel nieuwe ontwikkelingen werden/worden in oorlogen gemaakt.
Kijk alleen maar naar de straalmotor van een vliegtuig.
... kk domquote:Op maandag 11 augustus 2014 17:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
ja op zulk gebied maar op technologie en snufjes enzo
sommige mensen beweren dat de donkere middeleeuwen ook nooit zijn gebeurdquote:Op maandag 11 augustus 2014 17:13 schreef Rezania het volgende:
Zonder de middeleeuwen zouden we nu wel denk ik honderden jaren verder zijn ontwikkeld.
ook computers enzo zijn in de oorlog ontwikkeld.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
ja op zulk gebied maar op technologie en snufjes enzo
2de wereldoorlog is ook propaganda, iedereen trapt erin. Sukkels.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:22 schreef Evertjan het volgende:
[..]
sommige mensen beweren dat de donkere middeleeuwen ook nooit zijn gebeurd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fantoomtijd-theorie
Waarom? Amerika was in WW1 al ver geïndustrialiseerd. Genereerde daarmee genoeg rijkdom.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:31 schreef joekeloekes het volgende:
Zonder die 2 oorlogen waren de US een arm land en spraken we hier Russisch.
jammer, anders had ik hippie kunnen wordenquote:Op maandag 11 augustus 2014 17:07 schreef remlof het volgende:
Zonder de twee wereldoorlogen zouden we nog minstens 50 jaar achterlopen nu denk ik.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:25 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
ook computers enzo zijn in de oorlog ontwikkeld.
Ja grappig maar Karel de Grote was nogal een grote en daar zijn veel geschriften ed over te vinden..quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:22 schreef Evertjan het volgende:
[..]
sommige mensen beweren dat de donkere middeleeuwen ook nooit zijn gebeurd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fantoomtijd-theorie
Bletchley Park. Alan Turing. Wel eens van gehoord?quote:
De eerste echter computer werd in de late jaren 60 uitgevonden, wel voor militaire doeleinden. En als je zo gaat mierenneuken over de definitie van 'een computer' is de eerste computer technisch gezien gemaakt door IBM in het begin van de vorige eeuw..quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:53 schreef Zapata het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk anders..
http://en.wikipedia.org/wiki/ENIAC
En het internet is ontwikkeld onder druk van de Koude Oorlog, een betrouwbaar netwerk dat data kon blijven uitwisselen als er nodes uitvielen (genuked werden): http://nl.wikipedia.org/wiki/ARPANETquote:Op maandag 11 augustus 2014 17:56 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
De eerste echter computer werd in de late jaren 60 uitgevonden, wel voor militaire doeleinden. En als je zo gaat mierenneuken over de definitie van 'een computer' is de eerste computer technisch gezien gemaakt door IBM in het begin van de vorige eeuw..
Nee, de eerste echte computer werd in de oorlog uitgevonden. Om te helpen geheimschrift te decoderen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:56 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
De eerste echter computer werd in de late jaren 60 uitgevonden, wel voor militaire doeleinden. En als je zo gaat mierenneuken over de definitie van 'een computer' is de eerste computer technisch gezien gemaakt door IBM in het begin van de vorige eeuw..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Colossus_(computer)quote:De Colossus wordt wel gezien als de eerste elektronische computer. Hij werd eind 1943 in productie genomen. Daarmee was deze zeer geheime computer twee jaar eerder in bedrijf dan de publiekelijk bekende ENIAC. De Colossus was echter niet Turingvolledig waar de ENIAC dat wel was. De Colossus-machines werden tijdens de Tweede Wereldoorlog door de Britten gebruikt om het Duitse berichtenverkeer te ontcijferen.
Volgens mij hebben die oorlogen computertechnologie zo'n beetje in een stoomversnelling gebracht ipv een vertraging.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zouden we dan al eind de jaren 90 met iPads en smartphones lopen? Dat vraag ik me af want tijdens de oorlog werd er weinig aandacht aan de wetenschap besteed denk ik ( ik kan er helemaal naast zitten)
Mijn gedacht is dat ongeveer alles 10 jaar eerder uitgevonden kon worden. de DVD bijvoorbeeld al begin 1990 enzo.
Of hoe zou de wereld eruit zien zonder die Oorlogen?
quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:02 schreef eend112 het volgende:
Misschien zijn in de 2e Wereldoorlog wel mensen vermoord die gekke technologieën uit hadden gevonden als ze langer hadden geleefd, dus naar mijn mening is hier geen antwoord op te geven.
Ach, voor een Belg valt het best mee...quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:52 schreef HighVolume het volgende:
Deze ts is zo ongelovelijk dom altijd![]()
Nog niet eens.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben er echt er naast. Dus zonder de wereldoorlogen hadden we misschien nu pas de DVD speler uitgevonden ofzo?
Cassete bandjes?quote:
Want zo werkt het niet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:22 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
wat is hier zo lachwekkend aan
Dat moet je die alternatieve realiteit ook verder extrapoleren.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:15 schreef Kandijfijn het volgende:
Het zou geen vreemde aanname zijn dat 70 miljoen levende zielen meer hadden kunnen ontwikkelen dan die stroomversnellingen van de wereldoorlogen.
Alternatieve geschiedenis vermakelijk maar extreem lastig en hoe verder je komt hoe meer het fantasie wordt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat moet je die alternatieve realiteit ook verder extrapoleren.
Geen VS die zich als ultieme supermacht vestigt -> geen Navo
Geen noodzaak tot snelle en intense Europese integratie -> geen EU.
Geen Navo + Geen EU -> De Soviet-Unie valt West-Europa binnen en vestigt er met harde hand het communisme.
niet helemaal waar. er zijn genoeg uitvindingen bij toeval gedaan. en in de historie zijn genoeg gekke figuren te vinden die 'per ongeluk' iets belangrijks uitgevonden hebben. als diegene het niet gevonden had, valt niet te zeggen dat iemand anders het gedaan had. Er zijn tig wetenschappers bezig met allerlei projecten, maar je hebt maar net die ene toevalstreffer nodig.quote:Op maandag 11 augustus 2014 21:18 schreef MuffinKillerzz het volgende:
[..]
Want zo werkt het niet.
Het is niet zo dat alle wetenschappers een beetje rond lopen te kutten en dat er dan een wetenschapper alles in zijn eentje bedenkt en uitvind.
Net als de telefoon bijvoorbeeld, het is niet dat Bell lekker alles in zijn eentje heeft uitgevonden.
Er waren meerdere mensen die allemaal bezig waren met het 'uitvinden' van een systeem om stemgeluid te vervoeren. Was Bell doodgegaan dan was iemand anders opgestaan als de 'uitvinder' van de telefoon.
Misschien is Piet de wetenschapper doodgegaan tijdens de 2de wereld oorlog, maar dat betekent niet dat daarmee al zijn ideeën weg zijn. Als hij al überhaupt een super speciaal individueel idee had.
Een potentieel 'gek' idee die een persoon eventueel zou kunnen hebben weegt niet op tegen allen bevorderingen die gemaakt zijn tijdens de 2de Wereld Oorlog.
Russische revolutie speelde zich af tijdens de eerste wereldoorlpg. zonder die is het nog maar de vraag of de revolutie zich had afgespeeld, of de bolsjewieken de uiteindelijke winnaar daar van zouden zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat moet je die alternatieve realiteit ook verder extrapoleren.
Geen VS die zich als ultieme supermacht vestigt -> geen Navo
Geen noodzaak tot snelle en intense Europese integratie -> geen EU.
Geen Navo + Geen EU -> De Soviet-Unie valt West-Europa binnen en vestigt er met harde hand het communisme.
En dat klopt helemaal, daarom zij ook 'Een potentieel 'gek' idee die een persoon eventueel zou kunnen hebben weegt niet op tegen allen bevorderingen die gemaakt zijn tijdens de 2de Wereld Oorlog.'.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:57 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
niet helemaal waar. er zijn genoeg uitvindingen bij toeval gedaan. en in de historie zijn genoeg gekke figuren te vinden die 'per ongeluk' iets belangrijks uitgevonden hebben. als diegene het niet gevonden had, valt niet te zeggen dat iemand anders het gedaan had. Er zijn tig wetenschappers bezig met allerlei projecten, maar je hebt maar net die ene toevalstreffer nodig.
Ach, van mij hoeft het niet zo.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:35 schreef Weekendwarrior het volgende:
technisch en maatschappelijk gezien zou een 3e wereldoorlog niet zo erg zijn, denk maar aan ontwikkelingen en werkgelegenheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |