Nee zeg, die #1 opvallendquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef DO2 het volgende:
P4K heeft een top 200 gemaakt van de beste nummers van dit decennium ( tot nu toe ).
Best een mooi lijstje. Zag de nummer 1 niet aankomen, trouwens.
Nee klopt, maar die P4K zijn altijd zo pretentieus hipsterigquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:22 schreef DO2 het volgende:
Ja, het is maar een lijstje, natuurlijk.
Staan wel een aantal dingen tussen die ik nog niet ken. Dus da's altijd leuk.
Min of meer ja. Bedoel kijk normale R&B vind ik wel cool, vooral die heel dicht bij Soul ligt. Dingen als D'Angelo, Raheem DeVaughn, Janelle Monáe etc. Maar heb het gevoel dat dit echt van die Hipster R&B is om het zo te zeggen, net als Channel Orange. Daar was ik toen echt woest om he, die plaat. Nostalgia, Ultra was een schitterende plaat met cleverness en toch een klassiekere stijl, en alles wat mij beviel aan het album werd eruitgehaald bij Channel Orange.quote:Op maandag 18 augustus 2014 02:47 schreef DO2 het volgende:
Ja, maar daarna voegt ie er nog 'die ik normaliter niet waardeer' aan toe.
Da's dus een onnodige toevoeging, begrijp ik?
Dacht dat ie daarmee bedoelde dat ie geen albums/artiesten waardeert die er ( volgens hem ) op uit zijn om juist die mensen die zich niet echt aangetrokken voelen tot een bepaald genre erbij te halen door een beetje 'anders' te zijn dan al die anderen.
Snap je het nog?.
Jij snapt hem.quote:Op maandag 18 augustus 2014 07:55 schreef Norrage het volgende:
Ik ging uit van een cover, als in een nummerheeft ze geen cover gedaan?
En kerft heeft, terecht, een hekel aan bands die de puristen ineens goed vinden. Van die niet hiphop fans, die dan ineens weglopen met een Kanye West of zo. Dit is die opgekropte Kerft-woedemet FKA lijkt hetzelfde te gebeuren, maar dan in R&B. Zo lees ik het
Meteen schijtzooi als Migosquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef DO2 het volgende:
P4K heeft een top 200 gemaakt van de beste nummers van dit decennium ( tot nu toe ).
Best een mooi lijstje. Zag de nummer 1 niet aankomen, trouwens.
Dit dus.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:43 schreef Norrage het volgende:
Wat Kerft heeft heb ik in bepaalde mate ook. Daarom ook mijn (lichte) aversie richting zo;n lijst van Pitchfork, zoals hierboven gepost. Het staat bol van de pretentieuze hipster muziek. Hipster electro, hiphop en R&B waar mensen van houden die normaalgesproken niet van die genres houden. In veel gevallen terecht hoor, maar ook in vele gevallen niet. Vooral wat betreft hiphop (de "main" frustratie van Kerft) gaat het af en toe wel wat te gek.
Gastquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:43 schreef Norrage het volgende:
Wat Kerft heeft heb ik in bepaalde mate ook. Daarom ook mijn (lichte) aversie richting zo;n lijst van Pitchfork, zoals hierboven gepost. Het staat bol van de pretentieuze hipster muziek. Hipster electro, hiphop en R&B waar mensen van houden die normaalgesproken niet van die genres houden. In veel gevallen terecht hoor, maar ook in vele gevallen niet. Vooral wat betreft hiphop (de "main" frustratie van Kerft) gaat het af en toe wel wat te gek.
Nou nou zeg, beledig ons niet zo!quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:48 schreef DO2 het volgende:
Jullie zijn veel erger dan P4K, hoor. Da's misschien wel de grootste grap.
Ontkracht het dan eens. Ik weet dat jij precies de persoon bent die juist fan is van die shit als die laatste van Kanye Westquote:
Nou ja, nummers als Call Me Maybe en Rolling in the Deep zijn wel hoogstaande pareltjes idd.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:50 schreef DO2 het volgende:
De hoogmoedigheid waarmee jullie zulke lijstjes afstraffen is echt van 'n ongekend niveau.
Daar kan P4K nog een puntje aan zuigen.
Ik denk dat ze mijn uitwerpselen nog op een literaire wijze kunnen beschrijven zelfs.quote:Waka's rapping, amateur as it was, possesed a brusque, direct power, a voice so bold that the rest of hip-hop seemed needlessly subtle and half-hearted in comparison
Valt in mijn geval wel mee toch? De albumlijsten van P4K vind ik meestal wel primaquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:50 schreef DO2 het volgende:
De hoogmoedigheid waarmee jullie zulke lijstjes afstraffen is echt van 'n ongekend niveau.
Daar kan P4K nog een puntje aan zuigen.
Allereerst: ik vind Kanye West verschrikkelijk.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ontkracht het dan eens. Ik weet dat jij precies de persoon bent die juist fan is van die shit als die laatste van Kanye WestDus ik begrijp dat je je een beetje aangevallen voelt
Nee maar goed, je kan toch niet ontkennen dat er wel een beetje problemen zijn met Pitchfork?
Dit vind ik ook prachtig. Als Pitchfork iets een 9 geeft gaan mensen het luisteren - dat vind je al raar. Maar als mensen dat vervolgens vaker luisteren komt dat "omdat ze het niets vinden maar als Pitchfork het goed vindt moet het wel goed zijn".quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:54 schreef Kerftminister het volgende:
Mooiste is dat Pitchfork altijd een hele grote groep hipstervolgers heeft die hun smaak puur baseren op ratings die ze geven. 'O Pitchfork geeft een 9, nu moet ik het luisteren!' En dan vinden ze niks en gaan ze het nog vaker luisteren, want als Pitchfork het goed vindt moet het wel goed zijn.
Zo, mijn gal is gespuwd. Verder met het dagelijkse leven.
Niks raars aan, ik reken jou daar niet onder. Ik reken mensen daaronder wiens smaak bestaat uit alleen muziek van de laatste 5 jaar die Pitchfork een 9 of hoger heeft gegeven. En die zijn er zat ja.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit vind ik ook prachtig. Als Pitchfork iets een 9 geeft gaan mensen het luisteren - dat vind je al raar. Maar als mensen dat vervolgens vaker luisteren komt dat "omdat ze het niets vinden maar als Pitchfork het goed vindt moet het wel goed zijn".
Ik haal inderdaad inspiratie uit recensies. Niet enkel maar wel zeker van Pitchfork. Hoe is dat raar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |