abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:15:33 #276
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143549952
P4K heeft een top 200 gemaakt van de beste nummers van dit decennium ( tot nu toe ).
Best een mooi lijstje. Zag de nummer 1 niet aankomen, trouwens.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_143550043
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef DO2 het volgende:
P4K heeft een top 200 gemaakt van de beste nummers van dit decennium ( tot nu toe ).
Nee zeg, die #1 opvallend :o
Mooi nummer trouwens, dat wel. Maar mijn top 100 zou toch 100x anders zijn :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:22:19 #278
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143550262
Ja, het is maar een lijstje, natuurlijk.
Staan wel een aantal dingen tussen die ik nog niet ken. Dus da's altijd leuk.
pi_143550348
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:22 schreef DO2 het volgende:
Ja, het is maar een lijstje, natuurlijk.
Staan wel een aantal dingen tussen die ik nog niet ken. Dus da's altijd leuk.
Nee klopt, maar die P4K zijn altijd zo pretentieus hipsterig :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_143550422
Sodeju zeg, die La Roux is wel weer lekker zeg :D Gewoon lekker, vrolijk, uptempo. :)
pi_143550944
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 02:47 schreef DO2 het volgende:
Ja, maar daarna voegt ie er nog 'die ik normaliter niet waardeer' aan toe.
Da's dus een onnodige toevoeging, begrijp ik?

Dacht dat ie daarmee bedoelde dat ie geen albums/artiesten waardeert die er ( volgens hem ) op uit zijn om juist die mensen die zich niet echt aangetrokken voelen tot een bepaald genre erbij te halen door een beetje 'anders' te zijn dan al die anderen.

Snap je het nog? :D.
Min of meer ja. Bedoel kijk normale R&B vind ik wel cool, vooral die heel dicht bij Soul ligt. Dingen als D'Angelo, Raheem DeVaughn, Janelle Monáe etc. Maar heb het gevoel dat dit echt van die Hipster R&B is om het zo te zeggen, net als Channel Orange. Daar was ik toen echt woest om he, die plaat. Nostalgia, Ultra was een schitterende plaat met cleverness en toch een klassiekere stijl, en alles wat mij beviel aan het album werd eruitgehaald bij Channel Orange. :')

Mja zal het wel proberen. Ben benieuwd.
pi_143551022
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 07:55 schreef Norrage het volgende:
Ik ging uit van een cover, als in een nummer :o heeft ze geen cover gedaan?

En kerft heeft, terecht, een hekel aan bands die de puristen ineens goed vinden. Van die niet hiphop fans, die dan ineens weglopen met een Kanye West of zo. Dit is die opgekropte Kerft-woede :D met FKA lijkt hetzelfde te gebeuren, maar dan in R&B. Zo lees ik het :D
Jij snapt hem. _O-
pi_143551156
Wat Kerft heeft heb ik in bepaalde mate ook. Daarom ook mijn (lichte) aversie richting zo;n lijst van Pitchfork, zoals hierboven gepost. Het staat bol van de pretentieuze hipster muziek. Hipster electro, hiphop en R&B waar mensen van houden die normaalgesproken niet van die genres houden. In veel gevallen terecht hoor, maar ook in vele gevallen niet. Vooral wat betreft hiphop (de "main" frustratie van Kerft) gaat het af en toe wel wat te gek.
pi_143551180
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef DO2 het volgende:
Meteen schijtzooi als Migos :') :') :') :')

Nog niet na 3 nummers wegklikken Kerft, maak die lijst af. Moeilijk dit. :')

Oeh gelukkig Exhibit C van Jay Electronica. Nu heb ik weer de moed om verder te gaan. _O-
pi_143551387
Wat een verschrikkelijke lijst zeg. :D

Staan echt de meest slechtste dingen ooit tussen. Kreayshawn, DJ Khaled. _O-

quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:43 schreef Norrage het volgende:
Wat Kerft heeft heb ik in bepaalde mate ook. Daarom ook mijn (lichte) aversie richting zo;n lijst van Pitchfork, zoals hierboven gepost. Het staat bol van de pretentieuze hipster muziek. Hipster electro, hiphop en R&B waar mensen van houden die normaalgesproken niet van die genres houden. In veel gevallen terecht hoor, maar ook in vele gevallen niet. Vooral wat betreft hiphop (de "main" frustratie van Kerft) gaat het af en toe wel wat te gek.
Dit dus. _O-
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:48:41 #286
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143551434
Jullie zijn veel erger dan P4K, hoor. Da's misschien wel de grootste grap.
pi_143551467
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:43 schreef Norrage het volgende:
Gast :') Deze post is echt poep.
pi_143551477
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:48 schreef DO2 het volgende:
Jullie zijn veel erger dan P4K, hoor. Da's misschien wel de grootste grap.
Nou nou zeg, beledig ons niet zo!
pi_143551519
NICKI MINAJ :D

Er zijn echt mensen die dat serieus goed vinden?
pi_143551533
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gast :') Deze post is echt poep.
Ontkracht het dan eens. Ik weet dat jij precies de persoon bent die juist fan is van die shit als die laatste van Kanye West :D Dus ik begrijp dat je je een beetje aangevallen voelt :(

Nee maar goed, je kan toch niet ontkennen dat er wel een beetje problemen zijn met Pitchfork?
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:50:45 #291
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143551536
De hoogmoedigheid waarmee jullie zulke lijstjes afstraffen is echt van 'n ongekend niveau.
Daar kan P4K nog een puntje aan zuigen.
pi_143551565
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:50 schreef DO2 het volgende:
De hoogmoedigheid waarmee jullie zulke lijstjes afstraffen is echt van 'n ongekend niveau.
Nou ja, nummers als Call Me Maybe en Rolling in the Deep zijn wel hoogstaande pareltjes idd. :P

Huhhuhuh Hard in da Paint, die luisteren we alleen ironisch, om de mongool uit te hangen. Lijkt wel alsof ze er een uitdaging van maken om dan op literaire wijze allerlei onzin toe te schrijven aan dit soort nummers die 9/10 mensen alleen ironisch kan luisteren. :D

quote:
Waka's rapping, amateur as it was, possesed a brusque, direct power, a voice so bold that the rest of hip-hop seemed needlessly subtle and half-hearted in comparison
Ik denk dat ze mijn uitwerpselen nog op een literaire wijze kunnen beschrijven zelfs. :D
pi_143551603
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:50 schreef DO2 het volgende:
Valt in mijn geval wel mee toch? De albumlijsten van P4K vind ik meestal wel prima :) Maar de nummers...?
pi_143551749
Mooiste is dat Pitchfork altijd een hele grote groep hipstervolgers heeft die hun smaak puur baseren op ratings die ze geven. 'O Pitchfork geeft een 9, nu moet ik het luisteren!' En dan vinden ze niks en gaan ze het nog vaker luisteren, want als Pitchfork het goed vindt moet het wel goed zijn. :D

Zo, mijn gal is gespuwd. Verder met het dagelijkse leven. :P
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:57:22 #295
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143551866
Ik krijg - als ik naar jou luister - veel eerder de indruk dat het exact andersom werkt, Kerft.
pi_143551875
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:50 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ontkracht het dan eens. Ik weet dat jij precies de persoon bent die juist fan is van die shit als die laatste van Kanye West :D Dus ik begrijp dat je je een beetje aangevallen voelt :(

Nee maar goed, je kan toch niet ontkennen dat er wel een beetje problemen zijn met Pitchfork?
Allereerst: ik vind Kanye West verschrikkelijk.

Dat gezegd hebbende: je verwijt Pitchfork dat ze muziek pluggen die veel mensen goed vinden, ook mensen die niet per se van de specifieke genres houden. Dat lijkt me nou precies wat een muzieksite moet doen. Ze kunnen wel enkel de hardste hip-hop recenseren die er bestaat maar dan ben je in een maand je publiek kwijt.

Maar denk überhaupt eens na over wat je zegt. Je vindt het erg als "pretentieuze hipstermuziek" een breed publiek aanspreekt dat normaal niet van het genre houdt. Dat is PRECIES wat hipsters altijd wordt verweten _O- "Ohh, iedereen vindt dit leuk, ik vind het echt niet leuk".

Alleen doet dat er natuurlijk niet toe, want je gebruikt "pretentieus" en "hipster" helemaal niet inhoudelijk maar enkel als stemmingswoorden om jezelf boven de meute te plaatsen die namelijk tegenwoordig allemaal hipster worden geacht. Hey, raad eens: dat is de definitie van pretentieus. Alleen nu wél inhoudelijk gebruikt.
pi_143551935
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:54 schreef Kerftminister het volgende:
Mooiste is dat Pitchfork altijd een hele grote groep hipstervolgers heeft die hun smaak puur baseren op ratings die ze geven. 'O Pitchfork geeft een 9, nu moet ik het luisteren!' En dan vinden ze niks en gaan ze het nog vaker luisteren, want als Pitchfork het goed vindt moet het wel goed zijn. :D

Zo, mijn gal is gespuwd. Verder met het dagelijkse leven. :P
Dit vind ik ook prachtig. Als Pitchfork iets een 9 geeft gaan mensen het luisteren - dat vind je al raar. Maar als mensen dat vervolgens vaker luisteren komt dat "omdat ze het niets vinden maar als Pitchfork het goed vindt moet het wel goed zijn". _O-

Ik haal inderdaad inspiratie uit recensies. Niet enkel maar wel zeker van Pitchfork. Hoe is dat raar?
pi_143551948
Zo. Mijn gal ook weer gespuid. Carry on.
pi_143551950
De hiphop/R&B die Pitchfork goed vindt is toch juist vrij mainstream?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_143552005
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit vind ik ook prachtig. Als Pitchfork iets een 9 geeft gaan mensen het luisteren - dat vind je al raar. Maar als mensen dat vervolgens vaker luisteren komt dat "omdat ze het niets vinden maar als Pitchfork het goed vindt moet het wel goed zijn". _O-

Ik haal inderdaad inspiratie uit recensies. Niet enkel maar wel zeker van Pitchfork. Hoe is dat raar?
Niks raars aan, ik reken jou daar niet onder. Ik reken mensen daaronder wiens smaak bestaat uit alleen muziek van de laatste 5 jaar die Pitchfork een 9 of hoger heeft gegeven. En die zijn er zat ja. :P

Nu lekker recalcitrant The Mars Volta pompen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')