Die op de A7 tussen Hoogkerk en Westpoort zijn ook heel fel.quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:31 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Er zijn ook helle felle. Ik zet dat soort armaturen dagelijks in elkaar (werk bij Philips). Ligt er maar net aan waar de gemeente voor kiest. De LED kleur cool white is behoorlijk fel, maar je hebt ook warm white en neutral white die minder fel zijn.
Klopt. Bij mijn vader in het dorp hebben ze er ook een paar geplaatst die bij de Philips vestiging waar ik werk vandaan komen, die zie je vanaf grote afstand zelfs al duidelijker dan de oude die er stonden. Sommige zijn ook op afstand dimbaar door een telecel die er boven op zit, op tijden dat er veel mensen op straat zijn fel en midden in de nacht wat zwakker.quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Die op de A7 tussen Hoogkerk en Westpoort zijn ook heel fel.
Zo'n proef hebben ze tussen Zuidlaren en De Groeve ook gehad. Als fietsers op een knopje drukten gingen de lampen feller branden.quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:37 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Klopt. Bij mijn vader in het dorp hebben ze er ook een paar geplaatst die bij de Philips vestiging waar ik werk vandaan komen, die zie je vanaf grote afstand zelfs al duidelijker dan de oude die er stonden. Sommige zijn ook op afstand dimbaar door een telecel die er boven op zit, op tijden dat er veel mensen op straat zijn fel en midden in de nacht wat zwakker.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:40 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zo'n proef hebben ze tussen Zuidlaren en De Groeve ook gehad. Als fietsers op een knopje drukten gingen de lampen feller branden.
Die laatstequote:Op maandag 11 augustus 2014 18:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
Even voor de beeldvorming:
De groene
[ afbeelding ]
De felle:
[ afbeelding ]
En deze vind ik wel mooi:
[ afbeelding ]
Die hier in de straat zijn wel erg zwak. En zie het op meer plaatsen dat er niet veel licht vanaf komt. Slechte kwaliteit denk ik, gemeente zal ze wel ergens goedkoop hebben aangeschaft. In elk geval geen Philips kwaliteitquote:Op maandag 11 augustus 2014 18:44 schreef Superthomas het volgende:
minder licht? de tering, die LED lantaarnpalen hier zijn net een tweede zon.
Zou kunnen als er een dimmer in zit. Maar kan ook standaard zijn, ligt ook aan het type LEDS. Wij werkten tot een paar jaar geleden met XRE LEDS en die waren minder fel dan XPG LEDS die we nu hebben. LEDS zijn er al jaren maar nog steeds is het continu in ontwikkeling.quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:46 schreef CookieSlikker het volgende:
Blijkbaar staan ze hier dus te laag afgesteld.
Zo'n oude gaslamp? Veel mensen denken dat die oude lantaarns een TL lamp hebben maar het zijn gaslampen. Hoe ouder hoe zwakker of als ze kapot gaan beginnen ze te knipperen. Bij LED is dat niet, gaat er 1 van de bijvoorbeeld 52 LEDS kapot dan doet dat lampje niks meer maar de andere 51 blijven gewoon normaal aan.quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:50 schreef niels0 het volgende:
Ik heb hier voor m'n huis van dat ongezellige oranje monochromatische licht.
Hij begint ook seniel te worden helaasquote:Op maandag 11 augustus 2014 18:54 schreef J-Q het volgende:
Bij mij in de straat komt Perkamentus elke avond de lichten aan doen. Hij was een keer een uur te laat, allemaal inbrekers in mijn straat
Gasontladingslampen inderdaad. Het aantal lumen per Watt schijnt wel nog meer te zijn dan LED, maar dat zal niet zo lang meer duren verwacht ik. LED-technologie is volop in ontwikkeling.quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:52 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Zo'n oude gaslamp? Veel mensen denken dat die oude lantaarns een TL lamp hebben maar het zijn gaslampen. Hoe ouder hoe zwakker of als ze kapot gaan beginnen ze te knipperen. Bij LED is dat niet, gaat er 1 van de bijvoorbeeld 52 LEDS kapot dan doet dat lampje niks meer maar de andere 51 blijven gewoon normaal aan.
Wij gebruiken de ijskast als naaimachine.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:34 schreef SPIRO het volgende:
[..]
Ons lampje was nooit groter dan die van een naaimachiene.
Bij mijn ouders is dat ook zo, maar dat vind ik gezelliger dan dat TL-licht voor mijn huis.quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:50 schreef niels0 het volgende:
Ik heb hier voor m'n huis van dat ongezellige oranje monochromatische licht.
Het is meer een veiligheidsdingetje, denk ik.quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap niet dat mensen snachts graag zoveel licht willen, in de rampstad zie je al nauwelijks sterren. Lichtvervuiling is vreselijk.
Ik mis die mannen met knuppels en fluitjes die op elke straathoek stonden.quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:59 schreef HighVolume het volgende:
Ik mis de lantaarn met kaars en die kerel die elke nacht de kaarsen aanstak.
Honkbalcoaches?quote:Op maandag 11 augustus 2014 21:56 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik mis die mannen met knuppels en fluitjes die op elke straathoek stonden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |