Dat idee heb ik ook, maar ik geef TS de mogelijkheid om te reageren op een goede oplossing.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:58 schreef Loveless85 het volgende:
Past niet in haar straatje, derhalve wordt het vakkundig genegeerd. Zoals zo vaak bij topics van TS waar bepaalde opmerkingen haar niet uitkomen. Veel te constructief en probleemoplossend dit.
Wat kinderachtig...quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze bijt niet. Hij claimt bang voor haar te zijn (zijn gedrag bewijst het tegendeel, hij is gewoon jaloers en chagrijnig door zijn privé omstandigheden waardoor hij over alles moet klagen). Dus als ze aangelijnd moet ga ik haar bij hem niet onder appél houden zodat ze hem lekker voor de voeten loopt. Eens kijken wat hij leuker vindt; een hond die aan de voet loopt of een hond die over de galerij zwalkt als hij er met zijn onopgevoedde augurk op poten langs wil.
Ah, wel een ander kind aangevallen dan de Marokkaantjes waar je de hond op afgestuurd hebt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Aanname, aanname en aanname. En niet lezen.
Hond zat trouwens op het moment van de aanval aan de lijn in de bosjes haar behoefte te doen. Kind stond op het wandelpad.
Dit.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:03 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat kinderachtig...
Buurman claimt bang te zijn. Dáár heb je het mee te doen. Al het andere dat je erbij bedenkt is gewoon niet relevant. De OP had dan ook ongeveer 80% korter kunnen zijn.
Dan moet je haar dus aangelijnd houden en zorgen dat kinderen niet bij haar kunnen komen....quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is vragen gelijk aan commanderen? En ze is juist heel voorspelbaar. Kleine kinderen echter niet. En ik zeg toch tegen die ouders dat ik haar niet voor 100% met kinderen vertrouw? Wat is de zin van reageren voor mij als je het niet leest?
Ik hou helemaal niet van loslopende honden, want ik het altijd het gevoel dat ik die niet kan ontwijken. Dat kan ik wel als ze aan de lijn zitten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:59 schreef Scorpie het volgende:
Dat denken de 'eikels' in kwestie ook. 'Heb je weer zo`n kutwijf met haar asociale kuthond die ze gewoon los laat lopen. Beter geven ze haar en die hond een spuitje'
Je leest nogal vreemd. De OP zegt dingen die daar op lijken maar dat niet zijn. Ze zoekt geen rustig hoekje op, ik snap niet hoe je daar bij komt. Ze zet het ook niet (angstig) op een rennen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:37 schreef Loveless85 het volgende:
Het een sluit het ander ook niet uit natuurlijk. Wat al meer is gezegd; jij verzuimd bij stap 1 al, en legt de complete verantwoordelijkheid bij anderen. Natuurlijk heb je geen zekerheid als hij aangelijnd is, maar je zegt zelf al in je OP dat hij het op een rennen zet, of een rustig hoekje gaat opzoeken, dat soort gedrag kan je voorkomen. Het wordt makkelijker controleerbaar, je kan tegen die ouders zeggen 'Joh, loop maar even daarheen, dan passeer ik met de hond', ipv dat je maar moet hopen dat je hond het niet op een lopen zet omdat hij zich bedreigt voelt, of op een andere manier je aanwijzingen negeert.
Ja maar, hij staat gewoon heel goed onder áppel, en jij moet gewoon lekker omlopen ja, want straks doe jij iets geks richting de hondquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik hou helemaal niet van loslopende honden, want ik het altijd het gevoel dat ik die niet kan ontwijken. Dat kan ik wel als ze aan de lijn zitten.
En ja, ik schijt peuken van honden, tenzij maximaal 15 cm hoog...
Ja gut, echt stuitend hoe eigenwijs sommigen zijn hé?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:06 schreef Ouder1 het volgende:
Het is echt ongelooflijk hoe eigenwijs mensen kunnen zijn als een hondeneigenaar zegt dat de hond eenkennig is en kan 'bijten'.
Dat bedoel ik niet. Ik heb geen rukken en trekken nodig. Ik zie alleen niet hoe een riem kan voorkomen dat anderen op je hond springen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:38 schreef El_Psycho het volgende:
Zonder dat ik probeer aan te vallen, als ik zo het 'rukken en trekken' hoor, klinkt het alsof jij je hond niet kan houden als ze aan de lijn gaat trekken? Dan is de halsband pakken al helemaal verstandig omdat ze dan geen aanloop kan nemen. Bovendien komt de boodschap 'luisteren' wat beter over.
Goeien samenvatting. Trots op jouquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja gut, echt stuitend hoe eigenwijs sommigen zijn hé?
Mooi verhaal verder, eigenwijze lui heb je altijd. Verder probeer je weer allerlei bullshit toe te voegen die rechtlult waarom jij je hond niet aan de lijn hoeft te hebben.
Punt is:
buurman klaagt
gemeenschappelijke ruimte
brief van VVE vertegenwoordiger/beheerder/whatever
jij moet hond aanlijnen
Opgelost, slotje.
Herkenbaar dit.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is echt ongelooflijk hoe eigenwijs mensen honden kunnen zijn als een hondeneigenaar zegt dat de hond eenkennig is en kan 'bijten'. moet luisteren en terug moet komen naar zijn baas
Irrelevant en irrelevanter.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Ik heb geen rukken en trekken nodig. Ik zie alleen niet hoe een riem kan voorkomen dat anderen op je hond springen.
Toen ze nog heel jong was heeft ze een keer gesnept naar mijn beste vriend die ze nog niet goed kende. Die dacht dat het een goed plan was om haar aan de riem naar hem toe te trekken toen ze zijn paaiende gebaren ontweek. En niet naar mij luisteren hé, die vriend. Eigenwijs.
Mag ik nu een sticker?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:09 schreef Queller het volgende:
[..]
Goeien samenvatting. Trots op jou
Ik moest 3 jaar geleden ook een keer goed naar de WC, maar die zie je me nu ook niet uit de oude sloot halen. Blijf gewoon even relevant in je eigen topic ofzo.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Ik heb geen rukken en trekken nodig. Ik zie alleen niet hoe een riem kan voorkomen dat anderen op je hond springen.
Toen ze nog heel jong was heeft ze een keer gesnept naar mijn beste vriend die ze nog niet goed kende. Die dacht dat het een goed plan was om haar aan de riem naar hem toe te trekken toen ze zijn paaiende gebaren ontweek. En niet naar mij luisteren hé, die vriend. Eigenwijs.
Ik heb helemaal geen probleem met loslopende honden, mits ze goed luisteren en geen gevaar zijn voor mijn loslopende kind.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik hou helemaal niet van loslopende honden, want ik het altijd het gevoel dat ik die niet kan ontwijken. Dat kan ik wel als ze aan de lijn zitten.
En ja, ik schijt peuken van honden, tenzij maximaal 15 cm hoog...
TS?quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat denk je van een muilkorf, TS?
Bedoel je voor de hond of voor de user?quote:
Voor de hond.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:13 schreef Fogel het volgende:
Bedoel je voor de hond of voor de user?
De term "Sneppen" bestaat dan ook niet, behalve voor een paar hondenbezitters die hun hond niet onder controle hebben.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:06 schreef Ouder1 het volgende:
Wandelaar komt dichterbij en jawel hoor.. doet pogingen mijn hond te lokken om te aaien. Hond blijft aan de voet, ik zeg dat mijn hond niet van vreemden houdt en kan bijten (term sneppen kennen veel mensen niet en bijten klinkt ernstig). Wandelaar luistert niet en buigt voorover met gestrekte arm naar mijn hond en blijft lokken. Ik verhef mijn stem en zeg dat hij mijn hond niet moet aaien omdat ze kan bijten.
Het aan de lijn houden dient ook een 2e nut. Mensen verwachten namelijk van een loslopende hond dat het juist wel een allemansvriend is die perfect luistert (waarom zou hij anders los lopen?). Bij een aangelijnde hond is het duidelijker dat het geen perfecte hond is, die leiding nodig heeft.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind dat je zowieso op bepaalde plaatsen de hond aangelijnd moet houden. Vooral bij kinderen! Want een kind word nogal eens gebeten puur door speelsheid van de hond of van het kind. Mijn nichtje van vijf was toen eens gebeten toen ze aan het rolschaatsen was en nee de hond luisterde altijd goed en alles maar beet toch.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen probleem met loslopende honden, mits ze goed luisteren en geen gevaar zijn voor mijn loslopende kind.
Iemand die zijn hond laat loslopen terwijl hij het beest niet onder controle heeft is gewoon een oen, en iemand die zijn hond laat loslopen terwijl het beest niet betrouwbaar is bij kinderen, lammetjes, trollen en eendenkuikens is gewoon een aso die helemaal geen hond zou mogen hebben.
Soms denk ik wel eens dat jij een troll-kloontje bent...quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jullie focussen op die kinderen terwijl die ouders er geen probleem mee hebben. Het is van de 20 huishoudens 1 man die klaagt. Die heeft geen kinderen maar wel een verschrikkelijk slecht opgevoede hond en klaagt over alles.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wildvreemde kinderen? Werkelijk?? Hoe vaak overkomt je dat op je doorgang van een meter?
En dit, een hond die losloopt betekent ook dat het een hond is die verantwoord los kan lopen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:18 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Het aan de lijn houden dient ook een 2e nut. Mensen verwachten namelijk van een loslopende hond dat het juist wel een allemansvriend is die perfect luistert (waarom zou hij anders los lopen?). Bij een aangelijnde hond is het duidelijker dat het geen perfecte hond is, die leiding nodig heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |