Yep. Idd. Toen een groep van +/- 10 kinderen (Marokkaantjes) een kind van mij aanvielen heeft ze mijn kind ontzet. Dat mag van mij.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:08 schreef agter het volgende:
De hond is al eens uitgevallen naar andere kinderen, heeft al eens gebeten.
Ah, snappen naar "Marokkaantjes" mag van jou.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Yep. Idd. Toen een groep van +/- 10 kinderen (Marokkaantjes) een kind van mij aanvielen heeft ze mijn kind ontzet. Dat mag van mij.
Verder niet, nooit. Doet ze het wel dan gaat er een spuitje in.
Als jij dat gestoord noemt kan je denk ik een hele grote groep honden af laten maken. Er zijn namelijk heel veel honden die eenkennigheid in de genen hebben zitten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:17 schreef Catch22- het volgende:
Wel weer een typisch ouder1 topic. Verwachten dat mensen hun kinderen optillen om je een hond hebt die gestoord is.
Dit.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:44 schreef Scorpie het volgende:
Jij hebt je hond niet onder controle.
Als zij mijn kind in elkaar aan het trappen en slaan zijn wel, Of ben jij niet goed bij je hoofd?quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:19 schreef agter het volgende:
[..]
Ah, snappen naar "Marokkaantjes" mag van jou.
Ben jij wel goed bij je hoofd?
Ja hoor, zeker als het beestje niet aangelijnd is. Je kan nou eenmaal van jonge kinderen niet verwachten dat ze al begrijpen dat zo'n beestje voorzichtig moet worden benaderd. Uiteraard ligt hier ook een rol voor de ouders, maar jij slaat al je eerste verantwoordelijkheid over door het beest onaangelijnd door een gebied te laten lopen waarvan je weet dat er kinderen (kunnen) lopen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
Dus als kinderen een hond gaan pesten, er letterlijk boven op springen, er naar trappen e.d. dan is het nog steeds alleen aan de eigenaar als de hond snept? Of kunnen de ouders dan wél aangesproken worden?
Als je met een hond loopt moet je die hond kunnen controleren.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als jij dat gestoord noemt kan je denk ik een hele grote groep honden af laten maken. Er zijn namelijk heel veel honden die eenkennigheid in de genen hebben zitten.
Maar leg eens uit; hoe is aanlijnen een oplossing (nog afgezien van dat de enige die klaagt van de 20 huishoudens niet eens kinderen heeft) bij passeren in een doorgang van 1 meter? Met mensen/kinderen die koste wat kost aan de hond willen zitten? Ik kan mijn hond wel bij me houden maar de kinderen/mensen niet van de hond af houden. Als men niet aan haar zit of ze weg kan, is er geen enkele probleem of gevaar.
Typisch... je hebt dus blijkbaar niet genoeg controle over je hond om te weten dat er geen herhaling komt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Yep. Idd. Toen een groep van +/- 10 kinderen (Marokkaantjes) een kind van mij aanvielen heeft ze mijn kind ontzet. Dat mag van mij.
Verder niet, nooit. Doet ze het wel dan gaat er een spuitje in.
Als je hond aan de lijn zit, kun je pas echt voorkomen dat mensen aan haar zitten, door jezelf tussen je hond en anderen te plaatsen. Als ze los zijn kunnen ze makkelijk uit die situatie komen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als jij dat gestoord noemt kan je denk ik een hele grote groep honden af laten maken. Er zijn namelijk heel veel honden die eenkennigheid in de genen hebben zitten.
Maar leg eens uit; hoe is aanlijnen een oplossing (nog afgezien van dat de enige die klaagt van de 20 huishoudens niet eens kinderen heeft) bij passeren in een doorgang van 1 meter? Met mensen/kinderen die koste wat kost aan de hond willen zitten? Ik kan mijn hond wel bij me houden maar de kinderen/mensen niet van de hond af houden. Als men niet aan haar zit of ze weg kan, is er geen enkele probleem of gevaar.
En dan is het de taak van de eigenaar om de hond onder controle te hebben waardoor ik gewoon langs een hond kan lopen. Jouw probleem, niet de mijne.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Niet, daarom ben je ook ongeschikt als opvoeder van honden en zou je het beste de hond kunnen geven aan iemand die wel weet hoe om te gaan met deze honden. Je zegt zelf al dat er niemand dichtbij in de buurt mag komen waardoor je jezelf al diskwalificeert als goede hondeneigenaar.quote:Maar leg eens uit; hoe is aanlijnen een oplossing (nog afgezien van dat de enige die klaagt van de 20 huishoudens niet eens kinderen heeft) bij passeren in een doorgang van 1 meter? Met mensen/kinderen die koste wat kost aan de hond willen zitten? Ik kan mijn hond wel bij me houden maar de kinderen/mensen niet van de hond af houden. Als men niet aan haar zit of ze weg kan, is er geen enkele probleem of gevaar.
Prima. Leer jij je hele jonge kinderen dan ook hun tengels van mijn bezit af te houden? Dat zijn namelijk feitelijk jouw zaken en niet de mijne of die van mijn hond.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:23 schreef robber57 het volgende:
Ik mag en kan gewoon doorlopen,me met mijn eigen zaken bemoeien en niet met de jouwe of die van je hond
Je zei het zelf al ergens in dit topic: muilkorven.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:23 schreef Ouder1 het volgende:
En jij stond zeker te filmen ipv hulp te bieden aan je kind? Heb je een youtube link? Ik wil die hond van je wel in actie zienquote:Op maandag 11 augustus 2014 13:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als zij mijn kind in elkaar aan het trappen en slaan zijn wel, Of ben jij niet goed bij je hoofd?
Ik geloof niet zo in je claim dat mensen en kinderen koste wat kost aan je hond willen zitten, over het algemeen zie ik vooral ouders met kinderen eerst overleggen met de eigenaar van de hond of dat wel verstandig is, en het maar willen knuffelen met iedere hond, zeker als de hond daar duidelijk niet van gediend is, komt me niet voor als iets wat je regelmatig overkomt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, daar dien jij als hondenbezitter ook rekening mee te houden, dat een kind onverwachtse dingen kan doen, en als je hond daar niet mee om kan gaan moet hij gewoon aangelijnd.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Prima. Leer jij je hele jonge kinderen dan ook hun tengels van mijn bezit af te houden? Dat zijn namelijk feitelijk jouw zaken en niet de mijne of die van mijn hond.
Zie je nou wel dat je de schuld weer bij anderen in hun schoenen wil schuiven?quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Prima. Leer jij je hele jonge kinderen dan ook hun tengels van mijn bezit af te houden? Dat zijn namelijk feitelijk jouw zaken en niet de mijne of die van mijn hond.
Totaal irrelevant weer verder, al kon het beest op één poot hinkend een bakje koffie inschenken en serveren zonder een druppel te morsen; als het risico bestaat dat het kinderen bijt (of snept, hoe je het ook recht wil lullen) dan hoort het gewoon aangelijnd. Sowieso hoort het eigenlijk gewoon aangelijnd in gemeenschappelijke ruimtes, of het nou snept of niet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]![]()
De meeste van deze trucs kan zij ook. En deze hond heeft ws hetzelfde probleem; zit in het ras dus de meeste (niet alle) hebben dat. Eenkennigheid.
En dat in F&F, waar de dierenliefhebbers zitten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:26 schreef Scorpie het volgende:
Dus TS, even samenvattend, we hebben een heel topic vol met posters die jouw gedrag en zienswijze afkeuren en die je adviseren om de hond eens onder controle te krijgen
quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Totaal irrelevant weer verder, al kon het beest op één poot hinkend een bakje koffie inschenken en serveren zonder een druppel te morsen; als het risico bestaat dat het kinderen bijt (of snept, hoe je het ook recht wil lullen) dan hoort het gewoon aangelijnd. Sowieso hoort het eigenlijk gewoon aangelijnd in gemeenschappelijke ruimtes, of het nou snept of niet.
Die snap ik niet. Rukken en trekken bedoel je? Of met de voorpoten van de grond tillen? En hoe corrigeer je dat als een ander aan je hond zit en jij en je hond niet weg kunnen?quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:23 schreef El_Psycho het volgende:
Als jij je hond ook consequent aan de lijn pakt in dit soort situaties zal zij zich ook een stuk prettiger gaan voelen aan de lijn. En aan de lijn kun je ze gewoon veel beter corrigeren
Zal ook moeten als ze aangelijnd is.. of ik moet haar eerst bewusteloos schoppen zodat het kind wel zonder gevaar er bovenop kan duiken. Wat versta jij niet aan 1 meter doorgang?quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Verwachten dat een ander zijn kind wel optilt omdat jij je hond los wilt kunnen laten lopen? Echt
Als jouw hond lelijk tegen hun hond doet en je staat er niet naast dan ben je altijd te laat met ingrijpen als dat nodig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |