Als die vrouw de kinderen opzettelijk heeft aangereden klopt dat niet maar ik kan het helaas niet opbrengen om medelijden met die kinderen te hebben als ze zich aan onschuldige dieren hebben vergrepen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:55 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Om dan te zeggen dat je er geen medelijden mee hebt 'omdat ze het verdiend hebben', zoals sommige mensen hier doen, is gewoon achterlijk en vreemd.
.
ik zeg toch dat ik niks goed praatquote:Op maandag 11 augustus 2014 10:47 schreef incoherent het volgende:
[..]
Wat jij noemt "iets terugdoen" is honden pesten als ik het goed heb begrepen.
Vind jij het normaal dat pubers uit wraak weerloze dieren die niets met het conflict te maken hebben te pakken nemen?
oh tuurlijk, het kan niet dat de vrouw bv een hetze tegen de kinderen/het gezin is gestart en bij de kinderen de stoppen doorsloegen?quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:11 schreef Ouder1 het volgende:
Dat soort langlopende conflicten gaan vaak niet tussen een volwassene en twee tieners/pubers. Vaak is het of een hele groep kinderen (bv omdat de vrouw bij een speelplek woont) of om een buurt die zich tegen zo'n vrouw keert incl. de volwassene. Dat de stoppen in haar hoofd dan een keer doorslaan kan ik wel begrijpen al keur ik het niet goed.
Ik zie honden pesten niet als stoppen die doorslaan maar als pesten, treiteren, jennen..quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:19 schreef tombolafan het volgende:
[..]
oh tuurlijk, het kan niet dat de vrouw bv een hetze tegen de kinderen/het gezin is gestart en bij de kinderen de stoppen doorsloegen?
De hond treiteren, dat is niet oké.quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:12 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat hebben die kinderen precies gedaan dan?
Waarom niet? Er zijn genoeg mensen die volkomen over de rooie gaan als je aan hun huisdier komt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:49 schreef twiFight het volgende:
Dit soort conflicten gaan echt niet over een paar keer modder gooien naar honden of zo.
oh jij was er weer bij natuurlijkquote:Op maandag 11 augustus 2014 11:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zie honden pesten niet als stoppen die doorslaan maar als pesten, treiteren, jennen..
quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:38 schreef roos94 het volgende:
Als iemand mijn hond iets aandoet zal ik diegene ook wel wat stompen willen verkopen, maar om ze nou proberen dood te rijden gaat boven mijn pet
quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:02 schreef tombolafan het volgende:
[..]
oh jij was er weer bij natuurlijk
quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:49 schreef twiFight het volgende:
Vooropgesteld, die vrouw had ze niet mogen aanrijden. Dat had een dodelijk ongeluk kunnen worden en dat is natuurlijk niet goed te praten.
Dat gezegd hebbende. Ik heb geen medelijden dat die jongens in de kreukels liggen.
Ik ga gelijk solliciteren.quote:
Hoe lok je iemand uit om zo hard op twee tieners in te rijden dat daarbij een lantaarnpaal omver gaat?quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:11 schreef Metro2005 het volgende:
Dat uitlokken hebben ze op het RTL nieuws even vergeten erbij te vermelden. Wel het hele verhaal vertellen natuurlijk.
Maargoed, wel een beetje overdreven reactie, dat wel.
Over dat treiteren van die hond(en), wat als de hond een van de jongens aanviel en ze hem wegjoegen door schoppen/slaan of wat dan ook, en alleen dat laatste gezien is?quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:35 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Hoe lok je iemand uit om zo hard op twee tieners in te rijden dat daarbij een lantaarnpaal omver gaat?
http://www.112fryslan.nl/Home?&action=show&newsid=10184 ( tweede en vijfde foto)
Ik zie ook niet dat RTL dat uitlokken erbij moet zetten. Als dat gezegd is, maar niet bevestigd, is het zelfs slechte journalistiek. Iiedereen kan bedenken dat zo'n daad een aanleiding heeft. En dat gebeurt ook, op grote schaal zelfs. Het regent op diverse media opmerkingen als "dat zal die vrouw vast niet zomaar gedaan hebben". Haar hond wordt vervolgens binnen een kwartier "mishandeld" genoemd ipv getreiterd. Zo gaat dat op de maandagochtend..![]()
En natuurlijk niemand gezien die zegt dat die jongens vast wel een reden hadden om die hond te treiteren. Want een vrouw van 57 is per definitie een goed mens.
Edit: dit gaat niet over FOK!, maar over NuJij enz. Ik zie dat het hier wat evenwichtiger aan toe gaat.![]()
Hm.. treiteren wordt al vergrijpen aan. En vergrijpen aan onschuldige(?) dieren wordt een reden om geen medelijden te hebben als je in kritieke toestand het ziekenhuis in gereden wordt. Als het jouw zoon overkomt, sta jij dan naast z'n bed als 'ie bijkomt, om te zeggen dat je geen medelijden hebt?quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:12 schreef incoherent het volgende:
[..]
Als die vrouw de kinderen opzettelijk heeft aangereden klopt dat niet maar ik kan het helaas niet opbrengen om medelijden met die kinderen te hebben als ze zich aan onschuldige dieren hebben vergrepen.
Klopt. We weten bijvoorbeeld niet of de vrouw een kort lontje had door oorzaken die losstaan van dit gebeuren. Psychisch, sociaal, relationeel of medisch. Wel dat getuigen tegen de politie hebben gezegd dat het eruit zag als opzettelijk aanrijden. En dat is reden genoeg om het uit te zoeken. Wat op dit moment aan de gang is. Ik wist niet eens dat er iets gefilmd is.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:41 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Over dat treiteren van die hond(en), wat als de hond een van de jongens aanviel en ze hem wegjoegen door schoppen/slaan of wat dan ook, en alleen dat laatste gefilmd is?
We weten imho veel te weinig om een goed oordeel te kunnen vellen.
Joah, dat moet ook wel. Je komt daar nl normaal niet met een auto.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:49 schreef Pinpoint het volgende:
Wel dat getuigen tegen de politie hebben gezegd dat het eruit zag als opzettelijk aanrijden.
D'r was een tijdje terug toch ook iets met een moord en St. Nicolaasga? Een slachtoffer of dader die daar aangetroffen was. Maar dat was ook al geen opsteker. Misschien wordt het tijd om het voorbeeld van Hongerige Wolf te volgen, en een festival te organiseren.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:47 schreef nietzman het volgende:
Jezus..
M'n geboortedorp komt ook alleen maar in het nieuws als er een potloodventer bij de basisschool staat, de lokale jeugd met een luchtbuks de homo's op de cruiseplaats aan het tjeukemeer loopt te beschieten, als er boeren overlijden dankzij gas uit de gierkelder, of als men op kids in loopt te rijden. Toppertjes.
oh sorry, ik bedoelde gezien ipv gefilmdquote:Op maandag 11 augustus 2014 12:49 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Klopt. We weten bijvoorbeeld niet of de vrouw een kort lontje had door oorzaken die losstaan van dit gebeuren. Psychisch, sociaal, relationeel of medisch. Wel dat getuigen tegen de politie hebben gezegd dat het eruit zag als opzettelijk aanrijden. En dat is reden genoeg om het uit te zoeken. Wat op dit moment aan de gang is. Ik wist niet eens dat er iets gefilmd is.
Macht over het stuur verloren? Niet dat het daarnaar uitziet, maar toch.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:51 schreef nietzman het volgende:
[..]
Joah, dat moet ook wel. Je komt daar nl normaal niet met een auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |