abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 08:34:27 #251
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143471912
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 08:32 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ook al zou er zoiets als perfecte opvoeding bestaan; dan nog zouden er genoeg pubers in de fout gaan. Blijft een moeilijke, risicorijke en onvoorspelbare levensfase.
Dat is waar. Dat betekend niet dat de pubers niets te verwijten valt. Ik wil de vrouw overigens niet goedpraten. Het had alleen voorkomen kunnen worden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143472007
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 08:34 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het had alleen voorkomen kunnen worden.
^O^

Oorzaak en gevolg. De gevolgen zijn extreem maar dat wist niemand van tevoren.
Als de jongens niet.......... was dit nooit gebeurd.
pi_143472033
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 08:50 schreef incoherent het volgende:

[..]

^O^

Het is geen speling van het lot ofzo. Die vrouw heeft bewust gehandeld. Uit wraak.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 08:57:34 #254
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143472051
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 08:54 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is geen speling van het lot ofzo. Die vrouw heeft bewust gehandeld. Uit wraak.
Of zodanig langdurig getergd dat ze flipte.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143472264
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 08:57 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds bewust wraak nemen. Vanwege een incident van het niveau belletje trek.

Langdurig getergd. :')

En alsof het een logische stap is om te gaan van "hond gepest" naar "doodrijden die kinderen".
pi_143472541
quote:

[..]

^O^

Zo mooi hè. :9~ Eigen schuld dikke schedelfracturen, zwelling van de hersenen en medisch coma. _O- _O_
Je suis Charlie Sheen
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 09:49:54 #257
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_143472581
Ik vraag me af of de goed praters hier wel eens aan hebben gedacht? Door crimineel gedrag van vrouwen goed te praten, reduceren jullie een hele bevolkingsgroep bestaande uit intelligente, normaal functionerende personen tot mentaal labiele personen die geen verantwoordelijkheid kunnen nemen en tegen zichzelf beschermt moeten worden. Wat jullie doen is een belediging voor alle vrouwen ter wereld.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_143473356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 09:49 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik vraag me af of de goed praters hier wel eens aan hebben gedacht? Door crimineel gedrag van vrouwen goed te praten, reduceren jullie een hele bevolkingsgroep bestaande uit intelligente, normaal functionerende personen tot mentaal labiele personen die geen verantwoordelijkheid kunnen nemen en tegen zichzelf beschermt moeten worden. Wat jullie doen is een belediging voor alle vrouwen ter wereld.
Mannen flippen ook, wat is het toch voor een onzin om te denken dat dit ook maar iets met het geslacht te maken heeft?

Ik zag toevallig een filmpje dat ik helaas zo snel niet terug kan vinden, van twee jongens die proberen een auto voor een stoplicht open te trekken. Dit lukt niet. De auto rijdt achteruit en rijdt daarna vol in op de jongens. Ik kan dit begrijpen. Ben ik nu slecht, is de hele mensheid slecht omdat die chauffeur (M/V, onbekend) de auto niet liet highjacken en niet gaat zitten wachten tot te politie komt?

O wacht, de politie heeft een keer een jongen die gewapend een auto wilde highjacken neergeschoten. Kostte hem zijn baan. Want je mag natuurlijk niet zomaar een knul die iemand onder schot houdt stoppen met een schot.

Soms reageren mensen, soms extreem. Heeft niets met geslacht te maken en of het wel of niet "goed" is. Het gebeurt in een vlaag van woede omdat je iets wordt aangedaan of omdat je onrecht ziet gebeuren. Dan zit je niet te denken hoe je het ´t beste kan doen ofzo, of welk leed je aan gaat brengen. De dader zit zelfs meestal enorme spijt en ongeloof dat hij of zijn zo heeft kunnen reageren.

De uitkomst hier is afschuwelijk. Maar dergelijke dingen gebeuren en zullen blijven gebeuren, wereldwijd. Niet omdat men slecht is, maar omdat als er reactie uitgelokt wordt, die er ook gewoon vaak komt. Soms van de persoon (of dier) zelf, soms van een beschermer die flipt.
Of als je iemand onrecht aandoet, die daar ook wel eens fel op kan reageren.

Daar ligt dan wel de oorzaak bij de actienemer, niet bij de reageerder. DAAROM zijn er denk ik mensen die voelen dat de reactie, hoe ernstig ook, "verdiend" is.
Dat het heel erg is dat deze jongens het bijna met de dood moesten bekopen, staat daar los van.
Ik geloof niet dat er iemand is die de jongens werkelijk dood of gehandicapt wenst ofzo.

En ik geloof zeker niet dat reacties hier anders waren geweest als het een man was geweest die in de auto was gestapt.

Iedereen reageert gewoon vanuit zijn eigen idee over het geval.
Gelukkig gaat het in de rechtbank anders.
pi_143473392
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 08:13 schreef incoherent het volgende:
Trouwens, ik kan het ook nog steeds niet opbrengen om medelijden met die jongens te hebben is dat erg? Ik ken die jongens niet dus het is gemakkelijk geen medelijden te hebben. Ik vind het wel mooi dat dit keer eens de treiterkoppen het slachtoffer zijn. Weer eens wat anders.
Ditt moet dus vaker gebeuren, en de vrouw verdient een lintje?
quote:
En wat nu? Ben ik nu angstaanjagend?
Ik denk eerder een puber van 14. Die praten zo.
-- <br />Pinpoint
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:08:51 #260
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_143473795
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:45 schreef Alentejana het volgende:
Mannen flippen ook, wat is het toch voor een onzin om te denken dat dit ook maar iets met het geslacht te maken heeft?
Vrouwelijke criminelen worden nu eenmaal anders behandeld en lichter gestraft dan mannelijke criminelen. Alsof vrouwen nog steeds het zwakkere geslacht zijn.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_143473824
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:45 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik zag toevallig een filmpje dat ik helaas zo snel niet terug kan vinden, van twee jongens die proberen een auto voor een stoplicht open te trekken. Dit lukt niet. De auto rijdt achteruit en rijdt daarna vol in op de jongens. Ik kan dit begrijpen. Ben ik nu slecht, is de hele mensheid slecht omdat die chauffeur (M/V, onbekend) de auto niet liet highjacken en niet gaat zitten wachten tot te politie komt?

O wacht, de politie heeft een keer een jongen die gewapend een auto wilde highjacken neergeschoten. Kostte hem zijn baan. Want je mag natuurlijk niet zomaar een knul die iemand onder schot houdt stoppen met een schot.
Wat heeft een gewapende overval elders in de wereld te maken met het aanrijden van twee tieners in een Fries dorpje? O, wacht, de vrouw had die voorvallen natuurlijk ook gelezen, en was solidair met die automobilist, en met die ontslagen agent. Nee, nou snap ik het.
quote:
Soms reageren mensen, soms extreem. Heeft niets met geslacht te maken en of het wel of niet "goed" is. Het gebeurt in een vlaag van woede omdat je iets wordt aangedaan of omdat je onrecht ziet gebeuren. Dan zit je niet te denken hoe je het ´t beste kan doen ofzo, of welk leed je aan gaat brengen. De dader zit zelfs meestal enorme spijt en ongeloof dat hij of zijn zo heeft kunnen reageren.

De uitkomst hier is afschuwelijk. Maar dergelijke dingen gebeuren en zullen blijven gebeuren, wereldwijd. Niet omdat men slecht is, maar omdat als er reactie uitgelokt wordt, die er ook gewoon vaak komt. Soms van de persoon (of dier) zelf, soms van een beschermer die flipt.
Of als je iemand onrecht aandoet, die daar ook wel eens fel op kan reageren.
Welk onrecht hadden deze twee jongens de vrouw dan aangedaan? En als ze al bij een ruzie/vete betrokken waren, waren alleen zij dan de schuldigen, of misschien toch ook de vrouw met haar honden? Sommige volwassenen reageren in dat soort zaken geen haar verstandiger dan pubers.
quote:
Daar ligt dan wel de oorzaak bij de actienemer, niet bij de reageerder. DAAROM zijn er denk ik mensen die voelen dat de reactie, hoe ernstig ook, "verdiend" is.
Yep. Allemaal mensen die ongehinderd door kennis van zaken, aannemen dat die beide jongens haar systematisch treiterden, zonder dat de vrouw daar aanleiding toe gaf.
quote:
Dat het heel erg is dat deze jongens het bijna met de dood moesten bekopen, staat daar los van.
Ik geloof niet dat er iemand is die de jongens werkelijk dood of gehandicapt wenst ofzo.

En ik geloof zeker niet dat reacties hier anders waren geweest als het een man was geweest die in de auto was gestapt.
Toch valt op, dat in veel reacties (vooral elders, maar ook hier), vrijwel altijd gezegd wordt dat een vrouw van 57 zoiets niet zomaar doet, en dus tot het uiterste gedreven moet zijn. In plaats van 'iemand' of zo. Zoek een stuk of wat van die zinnetjes op, en vervang vrouw door man , en schat in hoe waarschijnlijk het is dat het zo in die reacties zou staan.
quote:
Iedereen reageert gewoon vanuit zijn eigen idee over het geval.
Gelukkig gaat het in de rechtbank anders.
Hopelijk neemt de rechtbank niet, zoals een forse meerderheid in de media wel doet, zonder deugdelijk onderzoek aan, dat deze jongens haar stelselmatig getreiterd hadden, en dat zij daarbij niets anders dan een weerloos slachtoffer was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pinpoint op 16-08-2014 11:13:44 (kleine verbeteringen) ]
-- <br />Pinpoint
pi_143474105
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:47 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ditt moet dus vaker gebeuren, en de vrouw verdient een lintje?

.
Dat is jouw conclusie.
pi_143474141
quote:

[..]

^O^

Wie wist er niet van tevoren dat fietsers aanrijden zulke ernstige gevolgen kan hebben? Ik wel hoor. Dit gevolg is helemaal niet extreem, ze hadden ook beide dood kunnen zijn. Alleen maar wat botbreuken kan ook, en dit zit er tussenin. Jij verklaart in feite die vrouw tot een onnozel wicht, dat niet wist dat aanrijden gevaarlijk is. En je denkt dat niemand dat beseft. Hopelijk besef jij het nu wel, en hou je er rekening mee als je in je auto stapt.
quote:
Als ze niet wat?
-- <br />Pinpoint
pi_143474147
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 09:45 schreef NotYou het volgende:

[..]

Zo mooi hè. :9~ Eigen schuld dikke schedelfracturen, zwelling van de hersenen en medisch coma. _O- _O_
Meer dan het vaststellen van een feit is het niet. c_/
pi_143474173
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:25 schreef incoherent het volgende:

[..]

Nee, een conclusie op basis van vooroordelen.
-- <br />Pinpoint
  † In Memoriam † zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:27:58 #266
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_143474189
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 08:57 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Precies!! Ik ken weinig vrouwen(geen één) die zomaar kinderen iets aan zou doen.
Ik zou dat jong dat beneden mij woont met zn klotevoetbal ook wel achter het behang willen plakken in het granol willen smeren :9~ maarja, de gevolgen hè :') In de problemen is altijd makkelijker dan eruit :Y
Kinderen van tegenwoordig krijgen bijzonder weinig mee van normen, waarden en fatsoen en zijn hondsbrutaal(een enkeling uitgezonderd).
Ik zou niet in die vrouw haar schoenen willen staan maar die mennekes(iets met zaaien en oogsten ;) )
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_143474193
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:23 schreef incoherent het volgende:

[..]

Dat is jouw conclusie.
Begrijp jij geen vraagtekens of zo?
-- <br />Pinpoint
pi_143474300
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:25 schreef incoherent het volgende:

[..]

Dat is het wel degelijk, door dit zo te stellen wek je doelbewust een suggestie van schuld terwijl deze in ogen van ieder zinnig, weldenkend mens toch echt bij de volwassen vrouw ligt die onderweg naar -, bij het starten van - en tijdens het wegrijden in haar auto alle tijd en gelegenheid heeft gehad tot inkeer te komen.

Angstaanjagend kom je trouwens niet over, eerder een beetje sneu. Alsof je zelf ooit getergd bent geweest, dat niet hebt kunnen oplossen en je, je frustraties nu op deze manier botviert. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_143474419
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:27 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Precies!! Ik ken weinig vrouwen(geen één) die zomaar kinderen iets aan zou doen.
Ken je wel mannen die zomaar kinderen van de straat plukken en in een kelder opsluiten? Nee? Ik ook niet. Nou, dan zullen de slachtoffers van Dutroux het er wel zelf naar gemaakt hebben. Of gaat je logica alleen voor vrouwen op?

En je kent ook geen volwassenen, die bij ruzies met kinderen zelf onvolwassen reageren? Waardoor het escaleert?
Ik wel, zowel mannen als vrouwen. Sommigen kunnen gewoon niet met jeugd omgaan, en als kinderen bijv. bang zijn voor hun joekels van honden, beroepen ze zich op hun recht om daar honden los te laten lopen. Als de dader een man uit een volkswijk geweest was, onder de tatoeages, waren de reacties héél anders geweest.
quote:
Ik zou dat jong dat beneden mij woont met zn klotevoetbal ook wel achter het behang willen plakken in het granol willen smeren :9~ maarja, de gevolgen hè :') In de problemen is altijd makkelijker dan eruit :Y
Kinderen van tegenwoordig krijgen bijzonder weinig mee van normen, waarden en fatsoen en zijn hondsbrutaal(een enkeling uitgezonderd).
Ik zou niet in die vrouw haar schoenen willen staan maar die mennekes(iets met zaaien en oogsten ;) )
Je moet gewoon de juiste schoenmaat hebben. Net zoals je voor een oordeel over dit incident de juiste informatie moet hebben. Hopelijk gaat het je in de schoenenwinkel beter lukken dan hier.
-- <br />Pinpoint
pi_143475063
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:33 schreef NotYou het volgende:

Angstaanjagend kom je trouwens niet over, eerder een beetje sneu. Alsof je zelf ooit getergd bent geweest, dat niet hebt kunnen oplossen en je, je frustraties nu op deze manier botviert. :')
Ah kijk, een persoonlijke aanval.
pi_143475107
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:10 schreef incoherent het volgende:

[..]

Ah kijk, een persoonlijke aanval.
Een eerlijk antwoord op de vraag die je zelf stelde. :)
Je suis Charlie Sheen
pi_143475115
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 09:49 schreef PalmRoyale het volgende:
Op basis van sekse alleen onderscheid maken en een oordeel vellen is seksistisch, ongepast en komt voort uit onwetendheid. Je kan vrouwen niet op een dergelijke wijze wegzetten. Natuurlijk zijn er verschillen tussen mannen en vrouwen. Maar om de essentie van het vrouwelijke wezen te kunnen begrijpen als man zijnde zou ik een wijs man willen citeren: "I think of a man, and I take away reason and accountability."
pi_143475128
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:47 schreef Pinpoint het volgende:

Ik denk eerder een puber van 14. Die praten zo.
Ha, weer een persoonlijke aanval. Van iemand die opmerkingen heeft over de discussiekwaliteiten van andere mensen. ^O^
pi_143475255
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:27 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Nee, een conclusie op basis van vooroordelen.
Het is een feit. Als die jongens niet op pad waren gegaan om de honden te jennen was dit "ongeluk" nooit gebeurd.
Wat er precies gebeurd is en wat eraan vooraf gegaan is, zal wel blijken tijdens de rechtszaak. ;)
pi_143475346
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:17 schreef incoherent het volgende:

[..]

Het is een feit. Als die jongens niet op pad waren gegaan om de honden te jennen was dit "ongeluk" nooit gebeurd.
Wat er precies gebeurd is en wat eraan vooraf gegaan is, zal wel blijken tijdens de rechtszaak. ;)
Hoe kan wat er eventueel zou of niet zou, een feit zijn?
-- <br />Pinpoint
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')